Problem rozwiązany. Winowajcą był padnięty czujnik halla.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
A o tym że iskrę masz nie tam gdzie trzeba.
wypada iskra, wtrysk, czy zapłon? Uboga mieszanka, lewe powietrze, itp.
Świeca i zawory sprawdzone ,strzela w tłumik i na zimnym na ssaniu ma wysokie obroty ,może to coś z gaźnikiem,a z tym wypadającym zapłonem to tak jest jakby na chwilę nie było iskry bo gasnie
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz...
Ja bym jeszcze podmienił listwę od świec zapłonowych. Jak mi się zepsuła, to problem było widać ewidentnie: po nagrzaniu silnika jedna świeca nie miała iskry i wtedy prawie nie dało się jechać. Gdy listwa była zimna, działała dobrze. Może w twoim przypadku raz na jakiś czas wypada iskra i dlatego szarpie?
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Sprawdź dokładnie zużycie krzywki i luzy wałka aparatu. Na próbę zwiększ przerwę na przerywaczu. Podejrzewam zużycie mechaniczne aparatu, zmniejszenie przerwy i stąd wypadający zapłon.
Wszystkie 3 świece na raz raczej nie padły, zwłaszcza że każda ma swoją cewkę (choć to 1 duży cewko-moduł), no ale wypadałoby sprawdzić czy jest iskra.
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
po całej nocy nie powinno być już gazu w kolektorze a mieszanka z paliwem tylko zamuli silnik i utrudni rozruch. a juz napewno nie będzie uszkodzony zaden zawór! ja zawsze odpalam auto na benzynie i gasze na gazie bo tak mam ustawiona centralke i jeszcze nigdy mi nie strzelił! a jeżdże na gazie juz 5 lat i wiele instalacji zamontowałem... najczęstszy...
A co zrobiłeś do tej pory? Wypadałoby sprawdzić czego brakuje, iskry, paliwa, powietrza? Jakaś diagnostyka konieczna by Tobie pomóc.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Proponuję jeszcze sprawdzić świece. Przy benzynie mogły działać OK jednak na gazie może wypadać iskra i dlatego szarpie.
wielkie dzięki :) dziś zabieram się za regulację Jeszcze jedno pytanie, czy brak iskry na jednej świecy lub jej wypadanie (iskry) może powodować niemożliwość pracy silnika na wolnych obrotach?
Witam. Zweryfikuj czy na pewno dobre są świece i kable WN - nawet nowe się psują szybko a i trafiają się uwalone już w pudełku. Wypadający zapłon też może siać w odczyty sondy. Jakie zastosowałeś kable i świece? Ostatnio NGK nie ma dobrej renomy. Piszesz ze na jednym ze starych elementów WN było przebicie - czasem sama faja na cewce lubi strzelać. Zobacz...
Witam, wymiana układu zapłonowego, przewody+ świece na początek. Masz 2 przewody i 2 izolatory na cewkach. Jak nie grzebałeś przy cewkach tranzystorami, to może jeszcze ich nie uszkodziłeś. Nie ma takiej opcji jak słaba iskra na początek. Iskra jest lub nie. Masz wypadające zapłony, przebicie.
To prawda. Ale nie wieki nic. Czy to jest zapłon iskrownikowy czy bateryjny, przerywaczowy czy elektroniczny. Po za tym wypadanie iskry - szczególnie na wysokich obrotach powoduje dopalanie się niespalonego ładunku w wydechu.
Klin siedzi dobrze na wale. bardziej jest tak jakby za niski. Nawet, gdyby iskra wypadała kilka stopni po GMP, coś by tam pyrkał.
Nowy krokowy kupiony w intercars a na starym też szarpało ale zawieszały się obroty. To nie jest mocne szarpanie. Efekt jak przy wypadającym zapłonie
Pachnie wypadającym zapłonem. Koniecznie do sprawdzenia układ zapłonowy: świece (jakość iskry), kable (czy nie ma przebić), moduł (w ostateczności). wyciągniętą świecę na kablu przykładasz do masy, kolor iskry dużo powie, iskra wpadające w czerwone odcienie to już słaba iskra. Kable. stanąć gdzieś super ciemnym miejscu (brak latarni, etc), jeśli widoczne...
Witam W Seacie leonie mialem to samo ale bez Lpg. Uszkodzony byl ten czujnik . Wczesnie wymiana przegubu elastyczego wydechu . Wywalalo co jakis czas bledy sondy lambda , EGR, przepustnicy ,wypadanie iskry. Czyli wszstko po kolei. Diagnosta mechanik ten czujnik ..... na nowy nastepnie reset Ecu adaptacja wszystkiego i gra muzyka.
Czyli wypadanie iskry na 1 i 2 cylindrze - do sprawdzenia świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, wtryskiwacze, elektryka i na deser za niska kompresja. Posprawdzaj najpierw wszystkie połaczenia elektryczne i świece zapłonowe, i zobacz co wyniknie
Kolego z doświadczenia wiem że opelek jest wybredny co do marki i rodzaju świec oraz kable zaplonowe tez musza byc lepsze te najtansze nie zawsze dzialaja. generalnie gdzies wypada iskra i to jest powod mialem podobnie ja nowe przewody zmienialem na używki po sąsiedzie i chodziły.
Bez czujnika wału nie odpalisz - brak informacji o pozycji wału - brak iskry. Z tego co pisałeś po kilku zliczeniach wypadających zapłonów ECU odłącza błędnie działające cylindry ze względów bezpieczeństwa i zaczyna telepać silnikiem - normalne. To że silnik na oko wydaje się pracować równo na biegu jałowym, wcale nie oznacza, że jest dobrze - pod obciążeniem...
Zapłonu "wypadanie" , to brak iskry w jednostce czasowej , na jednym z cylindrów silnika. Przyczyn tego zjawiska może być wiele.
Ciekawe dlaczego działają oryginały, choć nie wszystkie są zalewane. Czy to super izolacja (próbowałem na podwójnej tez nie starczała na długo) czy inny błąd w sztuce? Cewki przezwajane były przeważnie zgrzane od strony rdzenia albo z wyglądu nie uszkodzone ale przebite co skutkowało niższym napieciem na wyjściu, a w rezultacie brakiem lub wypadaniem...
Ja bym wyciagną DIS na zewnątrz podłaczył go na jakiś starych przewodach ze swiecami i obserwował iskrę na tych garach na których ci błędy wyskakują(może być słaba iskra) DIS kupiłeś w oryginale czy jakaś podróbka ?
Rozrząd był robiony przy 180tyś , teraz auto ma 210tyś , niewiem czy mógł się sam przestawić ? , ale to chyba było by źle też na pozostałych cylindrach ? . Czyli te przerwy w zapłonie mogą być powodowane nie przez brak iskry tylko przez zalewanie świec przez źle dobraną mieszankę , jak dobrze rozumię ?
Witam! Mam problem z puntem 2, 1.2 16v z 2003roku. Nagle zaczął palić na 3 cylindry w trakcie jazdy. Po wyciągnięciu przewodu z drugiego cylindra w trakcie odpalenia nic się nie zmieniało. Wytypowałem więc brak działania drugiego cylindra. Po podłączeniu do komputera pokazywało błędy wypadania iskry. Świece i przewody ok. Wymieniłem cewke, nie pomogło....
JA przychylam się do zdania kolegi gimak. Tyle że uważam że mieszanka może być tak uboga na LPG że sonda podaje ok 0V a sterownik uznaje to za brak sygnału z sondy lambda. Przy ubogiej mieszance, np. kiedy nie wyrabia reduktor przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu można właśnie odczuć szarpanie silnika. Jak już ktoś wspomniał wypadanie zapłonów to...
Witam. Jestem posiadaczem Golfa 3 , silnik 1,6 benzyna + gaz, auto z roku 1994. Problem jest taki: zapala jak zimny bez problemu, ale nierówno pracuje i strzela w wydech, po nagrzaniu trochę lepiej ale ciągle źle pracuje. Nieważne czy pracuje na benzynie czy na gazie. świece wymienione, przewody też oraz kopułka i palec rozdzielacza. Styki w kopułce...
Witamy, problem może byc złożony. Po pierwsze należy sprawdzić czy układ zapłonowy pracuje prawidłowo na wszystkich cylindrach w silniku. Jeśli któryś cylinder nie będzie pracował, może dość do mocnego telepania silnikiem i całym samochodem. Również niesprawna cewka zapłonowa lub świece mogą powodować taki objaw. Najprościej sprawdzić to poprzez wykręcenie...
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
Więc wypadało by sprawdzić iskrę, ciśnienie paliwa, kluczowanie wtrysków.
Osobiście nie znam świecy która by z zegarkiem w ręku „puszczała” co trzecią czy co piątą iskrę. :D Ale cuda bywają dlatego w swoim poście użyłem słowa „raczej” Zgadzam się natomiast z Tobą, że wypadające zapłony może powodować cewka a szczególnie obwód pierwotny transformatora (cewki) od układu sterowania, do luźnego (drgającego)...
Chodzi na dwa cylindry z powodu braku iskry? Jak jest sekwencyjny wtrysk benzyny, to sprawdziłbym czy chodzą wtryskiwacze benzynowe na tych cylindrach. Miałem podobną sytuację błąd - wypadające zapłony na benzynie na gazie chodził normalnie. Do wymiany były dwa zacięte wtryskiwacze benzynowe. Dodano po 1 Chodzi na dwa cylindry z powodu braku iskry?...
ECU mu pewnie figle płata, i wypadanie ma albo z iskry, albo z wtrysków. Sterownik szeroko znany z takich usterek... Proste do diagnozy. Tak czy siak mechanika zmień... 200zł za czujnik z robotą, to normalna cena. Zakładając że pomogło. A że jednak nie pomogło? Zmień warsztat!
Te metaliczne odgłosy to nie musi być spalanie stukowe, lecz nierównomierna praca cylindrów (wypadające zapłony), a przyczyną może być przypadkowy brak iskry na którymś cylindrze. Nie wiem jak wygląda układ zapłonowy w tym samochodzie (czy jest jedna cewka zapłonowa, czy jest rozdzielacz zapłonu, czy są kable WN), więc trudno wróżyć z fusów. Na początek...
"Taki jesteś pewien?" To nie było do autora tylko do (at)mirrexW . Dopóki olej jest w otworze świecy z wypadaniem zapłonu nic nie zrobisz bo iskra przy jego pomocy będzie przeskakiwać z cewki po izolatorze świecy prosto do masy.
Check świeci zapewne od wypadania zapłonów. Zmierz kompresję, bo może zawór się upalił albo inna dolegliwość. Wtryskiwacz i instalację do nich nie ma co ruszać skoro na gazie jest to samo. Przy wypadaniu zapłonów iskra na świecę idzie ale sterownik nie daje impulsu na wtryskiwacz.
Witam. Sprawdz kable zapłonowe idące do świec. Często to właśnie one są tego przyczyną, mają najprawdopodobniej przebicie. Mieszanka LPG wymaga większego napięcia aby przezkoczyła iskra na świecy niż mieszanka benzyny. Dlatego na benzynie ten problem może nie występować. Możesz to sprawdzić wieczorem, lub w nieoświetlonym miejscu, zobaczysz czy nie...
mam już moduł stykowo tranzystorowy w swojej mz i w sumie jestem zadowolony, myślałem nad czymś własnego projektu, coś w rodzaju przetwornicy WN około 20kV działającej na wysokiej częstotliwości np 10khz co pozwalałoby zamiast jednej iskry wytworzyć ich kilkadziesiąt podczas jednego cyklu pracy, wyeliminowałoby to całkowicie problem wypadających zapłonów...
"przerwy w pracy cylindrów/usterka szkodliwa dla katalizatora" czytaj ze zrozumieniem usterka szkodliwa dla kata ale to nie jego wina tylko wina wypadających zapłonów.... Ale zapłony mogą wypadać z powodu niedrożności wydechu ( własnie przez zapchany katalizator) np, otwartego EGR czy wreszcie braku iskry. Zresztą w tym przypadku to wróżenie z ręki...
mam odbII- usb v1.5, kiedyś kupiłem u chińczyka ale nie mam programu. Muszę coś poszukać pod Xp bo tylko taki mam na starym laptopie. Niestety, ale wg mnie trzeba zacząć od sprawdzenia jak działa sonda regulacyjna, a konkretnie jak ją widzi sterownik benzynowy. Tych programów jest kilka. Ja posługuję się PCMScan, bo na nim można oglądać wykresy oraz...
A co ma głowica do brania oleju?? Co najwyżej uszczelniacze na zaworach w głowicy!! Pytanie jest zasadnicze czy iskra wypada pod ciśnieniem (czyli jak jest wkręcona)czy nie ma jej wcale??
Wg. mnie jak wypada zapłon to nie ma iskry bo po wypadaniu zapłonu jak odkręcę świecę to jest mokra od paliwa. Dodano po 5 Jutro jadę po drugi komputer sterujący i podłoże, zobaczymy co będzie grane. Tylko z tymi ECM to loteria, kupiłem już 2, szt pierwszy przyszedł uszkodzony (brak komunikacji). Drugi - komunikacja ok, ale po odpaleniu wywala błąd...
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Wymień cewkę a potem szukaj dalej przyczyny. Czy wy żeście powariowali? Przecież tam może być 20 innych przyczyn z takimi objawami i wcale nie musi być to cewka. 99% szkodzeń cewki to totalny brak iskry lub wypadanie zapłonu a nie brak iskry tylko przez 2 sekundy.
Co mają przewody do tego? Wypadanie zapłonu nie oznacza że akurat brak iskry. Czy to się dzieje na każdym typie paliwa? Być może coś się dzieje ze sterownikiem LPG, można zobaczyć jak wygląda miejsce wpięcia przewodu sterownika LPG w wiązkę tego wtryskiwacza.
Witam jak w temacie gaśnie i szarpie. Wszystkie czujniki są sprawdzałem na kompie. Krokowy na pewno nie bo mam 3 sztuki i na każdym jest to samo wypadający zapłon był ale już zrobione to zostało, pompka paliwa pracuje paliwo dochodzi iskra jest. Na uruchomionym silniku odpinalem czujnik temperatury zasysanego powietrza czujnik położenia przepustnicy...
czy jest taka mozliwosc ze automat skrzynia zmienia kat zaplonu ? poniewaz silnik jest wszystko ok a iskra wypada w innym momencie , a skrzynia jest calkowicie rozlaczona
Może i masz racje kolego robokop ;-) ale puki jeszcze jeździ do grzebiemy w nim no powiedz co mamy do stracenia. he he może akurat trafię w usterkę. A co do wspomnianego proszku to był nalot na scalaku , który jest na zdjęciu ale usunąłem go i przelutowałem scalak i jest nowa cyna lecz nic to nie zmieniło. A tak na marginesie co siedzi w puszce pedała...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
Ja bym sprawdził Ciśnienie sprężania, Gaz stawia większy opór dla iskry stąd te wypadanie zapłonów, na benzynie tego nię będzie bo nie potrzeba takich warunków do poprawnego spalania.
Jeszcze myślałem dzisiaj sprawdzić czy jest iskra
Witam Panowie, a co jeśli Panowie iskra co jakiś czas skacze w oznaczonym przezemnie miejscu ? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... w czasie walenia iskry wypada zapłon, tylko wymiana ?
Witam. Problem z samochodem Opel Corsa 1.2 Z12XE polega na całkowitym braku zapłonu na 4 cylindrze i okresowo wypadającym zapłonie na 2 cylindrze. Od razu przejdę do tego co sam już sprawdziłem: - iskra na świecach jest (cewka dobra, świece dobre), - osłuchałem wtryski stetoskopem i na 4 cisza, na 2 raz słychać że pracuje raz nie. I teraz kolejne testy,...
też mam ten samochód możliwe zę masz zalany aparat zapłonowy olejem a iskrę woguóe masz jeśli nie to wypada sprawdzić aparat zapłonowy
Witam. Podobny obiaw miałem w oplu Vectra 1.6. Pojechałem do serwisu gazowego. Instalacja była OK. Diagnoza - cewka. Wymienił zespół cewek. Pomogło na 3 miesiące. Strzelał w dolot jak szalony. Pojechałem do elektryka - diagnowa - wypadające zapłony - hybrydowy sterownik silnika. W Piasecznie jest zakład Elektronika Jacek Grabowski - lecz nie robi samochodów...
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Witam. Mam poważną usterkę w Oplu Meriva 2005 1.6 16v z16xe. Mianowicie silnik nie pali na pierwszym cylindrze. Do tej pory sprawdzona cewka (ok.), podmieniony wtryskiwacz i napięcie na przewodzie (ok.), nowe świece, również sterownik znajdujący się na silniku, wprawdzie używany, ale na gwarancji i podaje napięcie na wtryskiwacz jak również na cewkę...
Do tej pory za wypadanie zapłonów był winny układ zapłonowy - nie dawał iskry na czas.
, ale również do wykrywania wypadających zapłonów. Ta... To w jaki sposób. Bo od wykrywania braku zapłonu to jest ECU. Dobrze sobie radzi samym CPS. W ten sposób, to można dojść do wniosku, że do wykrywania wszystkiego jest wyłącznie ECU. Nie zacietrzewiaj się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Czujnik spalania stukowego generuje impulsy (jak one wygladają,...
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Witam serdecznie wszystkim postaram się szybko a mianowicie mam problem z Piti cruiser 2.0 benzyna gaśnie na wolnych obrotach ale podłoże mu trytytkę i trochę proszę obroty do góry czy jeździe zachowuje się normalnie w miarę Tylko tak poszarpuje jakby iskrę gdzieś zgubił Nie włącza się ssanie rano czego dusić na gazie żeby pochodził aby nie gaz podłączyłem...
A gdybyś tak cewkę ze świecą na zewnątrz podłączył to byś widział czy iskra ginie.
Witam. Mam ten sam samochód (z 2001) i właśnie ostatnio z nim walczyłem więc może trochę pomogę. Ja miałem błąd: 16727 Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High P0343 - 35-10 - - - Intermittent Czyli sygnał za wysoki. 2 tygodnie badania i co się okazało? Zacząłem czyścić wszystkie wtyczki (Spray Kontakt S+U) i niechcący psikłem na cewkę. Odpaliłem...
Witam, a proszę o informację, czy źle podłączony wentylator, który działadziała tylko na 2 biegu (błąd sporadyczny, problem z masą - zgodnie z odczytem w ASO) może powodować błędy w odczycie komputera, sterownika i w konsekwencji wypadanie zapłonu. Nie wiem czy 'elektrycy', którzy naprawiali wentylator nie zastosowali jakiejś innowacyjnej metody łączenia...
Wypadało by sprawdzić czy jest iskra i czy słychać pompę paliwa jak przekręcasz kluczyk na zapłon, od tego bym zaczął.
Witam wszystkich jestem użytkownikiem Honda Civic 1,3 IMA Hybrid mam problem z wypadającym zapłonem .wymieniłem świece , wymieniłem cewki przeczyściłem przepustnicę ale problem jest nadal . Dodam że problem jest na rozgrzanym silniku i znika w momencie kiegy chec engin migni kilka razy i wtedy auto pracuje normalnie tylko brak jest start Stop na postoju...
Sprawdź na samym kablu, bez fajki, wyłącznik zapłonu też wypadało by sprawdzić. Odłącz od cewki zapłonowej ten cienki kabelek i ponownie sprawdź iskrę.
Na początek wymieniłbym świece i sprawdził jakość iskry wizualnie
zapoznaj sie z budowa silnika 4T o 2T !!!! w silniku 1 cyl: 2t na 1 obrót wału jest 1 iskra 4t na 2 obroty jest 2 iskra A maluch ma DWA cylindry, przestawione względem siebie o 360', czyli JEDEN OWK. Ergo: iskra wypada raz na JEDEN OWK. W silnikach motorowerów i małych motocykli zwyczajowo NIE MA przekładni 1:2, gdzie następuje podział obrotów na 2,...
1 i 3 sterowanie modułu z ECU , 2 zasilanie po 15 -- +12 V i 4 masa. Sprawdz sterowanie na pinie 1 i 3 , tam jest kluczowanie masą. Wypadanie zapłonu sprawdzałeś na słuch czy inaczej?
Witam ponownie, wiec zbadalem zapłon lampą stroboskopową i jestem na 100% pewien ze wina lezy po stronie zaplonu. Na wyciągnietej swiecy (tlok nie spreza), iskra jest, na zalozonej swiecy iskry praktycznie niema, czasami sie pojawi (kompresja = rozrusznik wolniej kręci). Ale tak bylo jak mialem akumulator slaby, jak podladowalem to troche szybciej kreci...
Nieszczelności w dolocie / podciśnieniu. Zacinające się wtryskiwacze. Układ zapłonowy, ciepłe cewki lubią łapać przebicie a gaz potrzebuje lepszej iskry.
Cześć i czołem! A4 B6 1.8t bex LPG. Problem to brak iskry na świecach. Butla LPG zakręcona. Wcześniejsze objawy to wypadające zapłony na PB i LPG. Bezpieczniki 29, 32, i 33 sprawdzone odpowiadają niby za sterowanie silnika. Świeczki mokre od paliwa, zajrzałem na kable przy kostce do cewek i przy dzisiejszym mrozie trochę otulina pękła ale widać że wcześniej...
nie moge odpalic auta niby wszystko ok ale nie pali :( Czyli nic nie jest ok. Po pierwsze to do przejrzenia rozrząd - nie wiem czy w tym silniku da się zamienić między sobą koła napędowe wałków, po drugie zobacz czy iskra wypada we właściwym momencie na danym cylindrze. Wtryskiwacze pracują?
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Dzięki za porady. Wczoraj zauważyłem po ciemku, że z tego właśnie przewodu przebija iskra do obracającego się koła rozrządu! Czy można go zmierzyć omomierzem? Czy lepiej zaraz kupić nowy? Swoją drogą, to przecież wymieniałem komplet przewodów WN dokładnie rok temu ( kable Janmor)! Jakiej firmy ewentualnie kupić? Co to jest czujnik GMP i gdzie go szukać?
Błażej miał rację. W ETZ nie było specjalnej pozycji stacyjki. Tak Błażeju, sam się zdziwiłem jak mi kolega pokazał że ETZ z elektronicznym zapłonem da radę odpalić bez baterii. Nie ma się co dziwić to w ETZ normalka przy regulatorze elektromechanicznym na 100% przy elektronicznym nie wiem, bo nie robiłem eksperymentów. Trzeba wyraźnie stwierdzić ,...
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ?
Eksperymentuję ostatnio z obwodem jak poniżej https://obrazki.elektroda.pl/5099548000_... . Chciałbym zsynchronizować przebieg sinusoidalny z transformatora 50Hz z impulsem unipolarnym(2-5kV) z trafo-powielacza w taki sposób, żeby zawsze ten impuls (przeskok iskry) wypadał na szczycie amplitudy jak na rysunku poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/7088985800_...
Wpływ na wypadanie zapłonu ma: Układ zapłonowy -iskra musi być bo na lpg jest ok.,swiece nowe,tylko jeden cylinder wypada Wtryskiwacze paliwa -wypadanie rozłożone w czasie na roznych wtryskiwaczach wyklucza jeden wtrysk,po grzebaniu przy siniku wypadający cylinder się naprawia i przeskakuje na inny wtryskiwacz.zanieczyszczenie malo prawdopodobne tak...
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Cześć, Mam problem z wypadaniem zapłonu w swojej Skodzie. Najpierw był problem tylko na gazie. Zapłon wypadał na 1 cylindrze. Wyczytałem, że należy zacząć od wymiany świec - faktycznie dawno nie zmieniane. Wstawiłem Iskrę dedykowaną do LPG. Nie bardzo pomogło więc zmieniłem jeszcze przewody zapłonowe. Zrobiło się lepiej ale pod dwóch miesiącach, czyli...
Za duża dawka paliwa, stare paliwo, niewydolna świeca gubi iskrę, przebicie na masę, wypadanie zapłonu, stary filtr powietrza, ustawienia zapłonu. To takie coś weź pod uwagę. Powodzenia.
Czujnik spalania stukowego wykrywa wypadanie zapłonu czyli np brak iskry. Pojeździć tak jak mówisz na PB może za pieczone wtryski.
Oczywiście ze tak w momęcie przebicia np przy cewce w tym momęcie brakuje iskry na jednej ze swiec. Czyli tak zwane wypadanie zapłonu.
Witam zakupiłam 2 lata temu VW lupo 1.0 miał pęknięty zawór i klepał (niskie obroty około 600) jak traktor po naprawie u mechanika wymianie zaworu i jakiś popychaczy, dalej klepie komputer nie pokazywał żadnych błędów, do dnia gdy mąż pożyczył go sobie do pracy i samochód stał całą noc na dworze wyskoczył czek zdiagnozowane wypadanie zapłonu (iskra...
Tak jak napisałem w pierwszej odpowiedzi do tematu - wymień kopułkę i palec - to wygląda na mocno wyeksploatowane. Kopułka ma wystep który pasuje do aparatu tylko w jednym położeniu. Żeby nie narażać się na koszty kable na razie zostaw. Po założeniu wszystkiego sprawdź efekt swojej pracy. Jak zapłony będą dalej wypadać, w ciemnym miejscu zobacz czy...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Jeśli pompka paliwa działa i wtryski podają paliwo (podobno czuć) to może brakować tylko iskry (jeśli w ogóle czegoś brakuje) albo podawane jest za dużo paliwa. Gdybyś miał przepustnicę na linkę to pewnie by odpalił z gazem w podłodze ale pewnie przepustnica w 1.8T jest elektryczna i wciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje. Można jeszcze na zaciąg,...
powiedział bym że to nie brak, a za dużo paliwa. A skąd wiesz? A może wręcz przeciwnie? Silnik pracuje, jesli to mozna nazwać pracą (?) z wypadającymi zapłonami. Z tego powodu pali jak smok wawelski. Trzeba znaleźć przyczynę. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie sprężania 2. Luzy zaworowe. 3. Długość max do uzyskania iskry przy kręceniu wału a)rozrusznikiem...
Zapomnijcie zaraz co tu napisałem: remont/nadbudowa domu, różne betony do wycięcia m.in.w żelbecie (strop 8cm) mam wyciąć otwór 1x2,8m na schody (wyciąłem w całości w jednym kawałku...), przygotowuję teren, pożyczam przecinarkę 2,2kW BOSCH-a, wycinam co trzeba, siedem tarczy do betonu katuję do zera, jak maszynka pobierała przodem powietrze do chłodzenia...
wypadająca półoś wypadająca dysza nagrzewnica iskra
odpływ zlewozmywaka formowanie plastiku ferrytowa antena nadawcza
epson pompa zestaw komputerowy
Wymiana stacyjki i immobilizera w Audi A8 1998 Uruchamianie systemu po zmianie dysków HDD SATA i IDE