Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Krzywa korba
Nie tylko klienta, narobisz sie a to wróci. to bumerangi.
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
Cewka aby sprawna? Dodano po 25 Wiązka do aparatu sprawdzona?
jakie auto ?? model ??
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Omomierz raczej nie wiele da...
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Wieczorem zrobię, ale z tego, co pamiętam, wypadanie zapłonu cylinder 2 sporadyczne.
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Ciśnienie na cylindrach jakie?
Wypadanie zapłonu cylinder 1.Cewka,kabel,wtryskiwacz,świeca,słabe sprężanie,uboga mieszanka.Wybierz sobie.
Czy wypadanie jest tylko na wolnych czy też przy wyższych obrotach?Czy sprawdziłeś dokładnie świece?Jaki kod błędu dokładnie?
Proszę sprawdzić jeszcze kompresje
Cewka do wymiany.
Witam jestem bardzo ciekaw czy problem z wypadajacym zaplonem zostal rozwiazany, u mnie dzieje sie to samo. Bylbym wdzieczny za podpowiedzi. Mam taki sam silnik i tez zagazowany.
Vin: VF36EXFVJ21150994, a błędy P0353 - cewka zapłonowa C, usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym; P1339 - wypadanie zapłonu cylinder 3.
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd rozwiązał ktoś taki problem Dodano po 50 Rozwiązałem może problem tego pegota wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
pozakładaj nowe śruby podkładki i uszczelnienia i pewnie ożyje.. pozdrawiam
Zostaje paliwo czyli wtrysk.
P1654 - czujnik temperatury/poziomu oleju P0304 - wypadanie zapłonu cylinder 4 Co do body to nie mam pewności: 063E - napięcie akumulatora 021A - napięcie odniesienia
proponuję zamienić wtryski miejscami i sprawdzić czy zapłony zaczną wypadać na innym cylindrze.
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Walczyłem kiedyś z podobnym problemem bardzo długo, w koncu znalazłem winowajce, były to wyrobione prowadnice zaworowe, powodowało to niedokładne domykanie zaworów, co ciekawe kompresja była bez zarzutu.
Nowe wtryski założone, rezultat jest taki, że liczba wypadania zapłonu na cylindrze 3 zmniejszyła się do ok 10 ale zaplon zaczął rownież wypadać na cylindrze 4 również w ilości ok 10...
Cewkę, driver cewki
Odnośnie wypadania zapłonu na cylindrze , błąd należy interpretować : spalanie nie nastąpiło , więc wchodzi jeszcze w grę kompresja, wtryskiwacz i jego obwód.
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
No może być jak kolega wyżej napisał, ale może być też w drugą stronę. Zwłaszcza, że najmniejsza kompresja jest na 3 i wypadanie też na 3 cylindrze.
Proponuję odwiedzić gazownika i poprosić o wyłączenie tego jednego wtryskiwacza LPG z 3 cylindra (Stag ma taką możliwość i Lpgtech zapewne też). Zróbcie wtedy rundkę i sprawdźcie czy się coś poprawiło. Przy cewce możesz podmienić też fajki na tej samej parze uzwojenia (cewka 2+2) i sprawdzić czy nie zmieni się cylinder wypadania zapłonów.
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Nie pamiętam , który kolor to cewka na cylindry 1 i 4 , ale chyba biały, Takie "Niemrawe" mruganie diody świadczy o braku kluczowania "pełnym " minusem z ECU , co świadczy o uszkodzeniu Tranz. końcowego lub słabego kontaktu na linii ECU wtyczka listwy cewek.
Witam. Problem z silnikiem BMW m54 b22. Po cało nocnym staniu, podczas pierwszego odpalenia i załączeniu się pompy powietrza wtórnego auto pracuje normalnie, a gdy pompa sie wyłączy po chwili auto przestaje pracować na jednym cylindrze. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu silnik pracuje już normalnie na wszystkie 6 cylindrów. Pomóżcie mi ustalić...
Jeszcze kabel można podmienić.
Mam nadzieję że problem rozwiązany przyczyną wypadania zaplonow i telepanie autem jest odma i jej przewody. Po demontażu kolektora wszystko widać wstawiam zdjęcie. A i kompresja zmierzona na wszystkich cylindrach pokazuje około 18 bar. Zamawiam odme przewody i po zamontowaniu dam znać czy chodzi poprawnie.
Wszystkie te błędy mogą być spowodowane brakiem ciśnienia oleju więc pierwsze co to pomiar manometrem tego ciśnienia, po drugie jak widzisz masz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze dlatego może kuleć na jałowym.
Wyraźnie widać że wypada cylinder nr 2. Wymień świece,zamień cewki 2 z 3 ,skasuj błędy i pojeździj trochę a potem ponownie odczytaj błędy.Jeśli pokaże cewkę nr 3 to znaczy że to wina cewki i masz odpowiedź. Cewka nr 2 w rym silniku to druga od strony skrzyni.
Potwierdzam, uwalony sterownik, możesz zaobserwować np. diodą led wpiętą we wtyczkę wtryskiwacza, że w momencie gdy rejestruje wypadanie zapłonu na danym cylindrze wyłącza kluczowanie wtryskiwacza (celem ochrony katalizatora)
Witam, temat zamykam. Przyczyna to nieszczelny zawór na dolocie. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc
Nie będę sie powtarzał-pewnie wypada jeden z cylindrów /tłumok który twierdzi ze na benzynie ciśnienie nie ma znaczenia , jest "pseudo mechanikiem".
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Glowica zrobiona. Jest lekka poprawa pracy silnika ale wciąż wypada zaplon i ciśnienie jest bardzo małe ma II cylindrze
Witam wszystkich posiadam Kia Sorento 2003r3.5 wyskakuje mi bład tylko na gazie wypadanie na drugim cylindrze może jakaś podpowiedź pozdrawiam
Witam, udało się ustalić, co było powodem, bo mam identyczne objawy na 2-cylindrze w 2.0 FSI BLR w VW Jetta.
Wymieniłem świece wymieniłem kable i dalej to samo. Ale już doszedłem co jest przyczyną jest to wtrysk na 1 cylindrze.
Tym razem chcę podjąć temat W203, 1.8 kompresor. Otóż wypada zapłon na jednym cylindrze, do tej pory wymieniłem wtryski, łańcuch rozrządu, tu wałek wydechowy opóźniał się ok. 6 stopni do znaków OT, kompresja ok. 12 at. Cewki były zamieniane miejscami, dalej pracuje na trzy, pomocy, pozdrawiam AI: Na którym cylindrze występuje wypadanie zapłonu? na pierwszym...
Na pewno to masz iskrę ale nie w cylindrze tylko na zewnątrz.
Mogę podać Tobie z własnego doświadczenia że przez wyciągnięty łańcuch będą działy się takie rzeczy. Co prawda stwierdzone to nie na tym samym silniku, ale wymiana łańcucha pomogła.
Byly zamieniane miejscami i cały czas pokazuje wypadanie na 4 cylindrze
Golf 6 1.4tsi cavd po zrobieniu softu z serii na 200 km po jakimś czasie zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze przy 6k rpm i wtedy odłącza cylinder świeci się epc i check. błędy wtedy były wielokrotne wypadanie zapłonu deaktywacja cylindra wypadanie zapłonu cyl2 podmieniłem świece cewki dalej to samo ostatnio zmieniłem wtryski dalej to samo teraz doszło...
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Dołączam do tematu,ta sama sytuacja i auto co u autora postu,czy autor może się podzielić co było przyczyną w jego przypadku ?
Wątpię żeby katalizator to powodował. Komputer nowy też bez sensu jeżeli zmieniałeś i wszystko masz wgrane od nowa. Ja też mam problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze, wszystko sprawdziłem, świece cewki wtryskiwacz, pozamieniałem miejscami, sterownik sprawny a problem dalej występuje. W moim przypadku to problem leży w samym cylindrze ale nie naprawiam...
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Opis czynności z niecałych 2 miesiecy w skrocie,nadal brak przyczyny. Odpalam zimny silnik – nierowno chodzi--przelaczam na gaz jest ok.--przelaczam na Pb i kuleje—przelaczam na lpg jest ok.—powrot na Pb kuleje -–vcds cylinder pierwszy wypadanie zaplonu-zamieniam cewki i swiece pierwszego i drugiego cylindra-nadal wypadanie na pierwszym-zamieniam wtryski...
Problemem jest czasami sam sterownik. Czasami EGr i wadliwe Vaku. Zdecyduj się który wypada cylinder i czy masz lpg/?
Dziękuję tym co próbowali pomóc. Po konsultacjach wysłałem sterownik do naprawy i nie wiem co zrobili bo auto śmiga jak nowe nawet pierwszy bieg wentylatora działa i w końcu można jeździć więc polecam od tego zacząć bo szkoda kasy i nerwów na daremne wymiany.
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
panowie zrobilem jeszcze jedna probe cisnienia sprezania na goracym silniku ale na odpietym silmiku nastawnika faz i okazalo sie ze jest tylko 3 bary wiec problem zostal rozwiazany dziekuje wszystkim za sugestie i pozdrawiam
Jeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko na 4 cylindrze to na próbę zamień miejscami wtryski gazu i zobaczysz czy to coś zmieni.
Nie pomyliłem się. A czemu tak sądzisz?
Właśnie obawiam się czy remont pomoże . U mnie na benzynie i na LPG po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna czasami chodzić bardzo nierówno (na trzy cylindry). Wyskakuje błąd P1338 "Wypadanie zapłonu cylindra 2" . Cewka sprawdzona ,wtryskiwacz raczej nie bo na gazie też jest błąd. A ile kosztował remont bo nie wiem czy nie taniej wyjdzie kupić silnik...
Auto Citroen C3 II wersji Exclusive silnik 1397 cm3.. z roku 2011 co jakiś czas pojawia się wypadanie zapłonu na II cylindrze /check engine/ i czasem samoistnie znika . Jest pytanie co jest tego przyczyną i jak ta usterkę usunąć ?.
20nm 90stopni
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Zamieniane były wszystkie, nie tylko para. Więc nawet jakby źle policzył, to błąd by przeskoczył. Dodatkowo - na korku z oleju jest majonez. Pierwszy mechanik który oglądał stwierdził, że to z powodu zbyt krótkich dystansów. No ale po to brałem benzynę. Zresztą przedmuchałem go też nieco na autostradzie. Ostatnio też częściej muszę olej dolewać. Gdzieś...
Wymień jeden komplet i zobacz czy na tym cylindrze nie będzie wypadania.
To jaką masz kompresję?
Witam, Skoda Octavia 3 1.5 TSI DADA, na zimnym silniku grzechotanie przez ok 10 sek, podczas jazdy wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder. Po wymianie świec i cewek, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, przebieg 110tys. Czuć szarpanie podczas przyspieszania, i przy ok 2 tyś obrotów słychać grzechotanie, ale nie mam go na biegu jałowym.
Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach w TSI, w dodatku w takiej ilości by wywołać kod usterki, jest niepokojące. Sugeruje to silne zanagarowanie układu dolotowego.
Głowica do góry.
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Witam, Dziękuję za odpowiedź, aczkolwiek już sprawdzone. Kompresja od 11-14 barów. Wypadanie zapłonu 8 cylindrów. Wypadanie zapłonów kilku cylindrów. Wypadanie zapłonów ogólne. Tylko takie błędy mam. Chodzi normalnie, gdy jest zimny. Ale podczas jazdy zaraz wchodzi w tryb awaryjny. Była diagnoza złej synchronizacji rozrządu - nowy czujnik + ustawienie...
Oraz wtryskiwacz, najlepiej podmienić z innego cylindra.
Witam, mam problem z Peugeot 207 1.6VTI 120 KM. Po ostatniej jeździe wyskoczył check i tak jakby auto chodziło na 3 cylindry. Podpięliśmy komputer, to jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Gdy usuwamy błąd, auto chodzi normalnie i po chwili check wywala, wentylator się włącza i auto chodzi na 3 cylindry. Byłem u mechanika, to zmierzył mi kompresję,...
Witam niestety ale zmiana cewek i świec nic nie daje stałe wypada zapłon na 2 cylindrze
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Za niska kompresja, nieszczelność w dolocie.
wypadanie zaplonu cylindrze wypadanie cylindrze popychacze wypadanie zapłonu cylindrze
excel makro syntax error zmywarka amica silnik dekodowanie pliku
d2560 b1647 naprawa paneli fotowoltaicznych
Mercedes W210 E230 Avantgarde - zgrzyty w skrzyni, tryb awaryjny, lampka ABS Jak podłączyć czujkę Risco do systemu alarmowego?