Jest to jak najbardziej prawdopodobne.
Tak wypadanie zapłonu.
sprawdz czujnik obrotow silnika Dodano po 51 sprawdz czujnik obrotow silnika
Trudno tak coś wróżyć. Za niewielką ,,opłatą,, coś na rozjaśnienie może pomoże.
możliwe, ale czy tak mała różnica może powodować nierówną prace silnika objawiającą się wypadaniem zapłonu na wszystkich 4 cylindrach?
Migająca kontrolka w tym wypadku oznacza wypadanie zapłonu. A regulacja zaworów?
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Pytanie, czy na benzynie się tak dzieje czy na gazie?
Jak pada sterownik to nie ma zazwyczaj zasilania na jedną z cewek wn
Po OBD-II spalanie masz tylko w l/h... komputer pokładowy zazwyczaj podaje w km/l, dopiero w nowszych dało się przełączyć na l/100km. Przy I/II gen. LPG to cuda się mogą dziać w tym aucie. Ciekawe czy masz jeszcze cały kolektor, czy już pęknięty. Nie ma błędów wypadania zapłonów lub cewki?
I co udało się zamontować centralny zamek z pilota? Pytam bo sam mam teraz dylemat w jaki sposób to rozwiązać.
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
Wypadanie zapłonu na wolnych tak to wygląda. Nie wiemy jak jest na wyższych i pod obciążeniem. Ale jak niby ma moc? Może lewizna w dolocie,może kable może świece a może luzy zaworowe. Zacznij 0od czegoś . Od ciśnienia sprężania ,odczytu parametrów,sprawdzeniu luzów świec?
P0300 - wypadanie zapłonów Na pewno masz poprawnie założony rozrząd, nic nie przeskoczyło, ustawiony na blokadach?
Obstawiam uszkodzony sterownik, po podpieciu pod autocom - błędów brak jednak parametry szaleją Temperatura płynu chłodniczego 700stopni powietrze zasysane 65 stopni przy 17 na dworze. Nie.Albo źle wybrałeś silnik albo twój kabelek to bubel.Podłącz czymś dedykowanym albo czymś innym.Sterownik może byc uszkodzony ale nie stwierdzisz tego w taki sposób...
Diody służą tylko tłumieniu przepięć powstających przy wyłączaniu przekaźnika. Drugi przekaźnik to główne zasilanie ECU. Często wypalają się kostki stacyjki co objawia się przerywaniem zasilania podczas jazdy, objawy podobne do wypadania zapłonów - na benzynie czasem trochę szarpnie na LPG będzie strzelał.
Zostaw na razie sterownik w spokoju. Jeżeli to lucas epic to spróbuj dygnąć zapłonem na wczesny ,tylko nie za dużo. Wypadałoby sprawdzić wtryski ,regenerka jednego ok 100 zł sztuka.
reduktor chyba nie instalacja ma niecały rok na gwarancji, przejechane 12 000 km, zawory delikatnie na zimnym słychac punto pa przejechane 78 000 km. sam już nie wiem, myli mnie to ze na benzynce jest wszystko oki żadnych dziwnych zachowań, P.s co masz na myśli (wypadanie zapłonów) rzuca tylko na zimnym na jałowym jak lekko dodasz gazu to wszytko ustepuje...
W tych samochodach psują się sterowniki, zaczyna się od błędów wypadania zapłonu na którymś cylindrze, (sterownik wyłącza wtedy wtryskiwacz celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem) a kończy całkowitym unieruchomieniem silnika
w błędach jest ogólne wypadanie zapłonów oraz uboga mieszanka, ustawiałeś auto na korekty OBD? co do tego 2 i 3 cylindra podejrzewam że masz kolejność pomyloną.
Jeżeli to '"hybryda" tzn taka jak w Punto II to jest napewno uwalona końcówka mocy sterowania cewką 1 bądź 2 w Tychach naprawiaja firma Ko-car
Witam. Czy powodem wypadającego zapłonu na 1 cylindrze moze byc uszkodzony wtrysk? Czy macie jakies inne sugestie?
to szarpanie to tak jak by wypadał zapłon na którym cylindrze
Ps widziałem zapchany wtryskiwacz który nie przepuszczał, ale żeby lał benzynowy to jeszcze nie. Bardzo rzadko ale niektóre kropliły zamiast rozpylać. Generalnie rzecz ujmując wypadanie zapłonów i skutki długotrwałej jazdy z taką awarią kończy się uszkodzeniem katalizatora do tego stopnia że potrafi wydech zatkać. W Punto spotkałem taka sytuację że...
Pomysł mam, dla mnie cewka siedzi. Oczywiście mogę się mylić ale czy tu kogoś obchodzi, gdzie jest prawda? Ważne, że moja jest racja i jest to racja najmojsza. Sam przyznajesz, że słyszysz wypadanie zapłonów. Zatem proszę Ciebie jeszcze raz, popatrz na wydech na początku i na końcu, zobacz jak to "pyrka" wyraźnie. Syrena lepiej chodziła.
Witam,wymieniłem pasek rozrządu w GP 1,4 77Km i mam problemy z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze.Pasek wymieniony według instrukcji ze wszystkimi blokadami ,tak jak trzeba,silnik chodzi równo i dobrze przyspiesza do 3tys.obrotów,jechałem na autostradzie 170 km/h.Po mocniejszym wciśnięciu gazu dusi się,coś nie tak.Rozrząd skontrolowany i wszystko pasuje,powoli...
Wiem że się zapłonu nie reguluje. Tym niemniej paliwo nie spalone wylatuje wraz ze spalinami. Przyczyn może być kilka - zbyt uboga mieszanka powoduje wypadanie zapłonów - lambda dużo powyżej 1, AFR również zbyt ubogi - 20,6:1 to nadmiar powietrza. Czyli jeśliś pewien mechaniki, to zbyt małe ciśnienie paliwa, źle dobrana sonda, niesprawny MAP.
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
Witam. Z ciekawości - sprawdzałeś szczeliny na świecach? Z doświadczenia wiem że producent świecy robi sobie przerwę na X bo tak ma w katalogu. A Silnik autka potrzebuje właśnie tej świecy ale z przerwą Y. Na dodatek przy instalacjach LPG z reguły daję o 0,1,, mniejszą przerwę. Ktoś kiedyś wspominał że LPG potrzebuje tego i to działa. Obecnie w domu...
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Typowa usterka to rzeczywiście błąd sterowania cewki ale iskra jest i na LPG II chodzi normalnie, za to na benzynie i przy LPG IV generacji ECU odcina wtrysk na cylindrach, na których w/g niego brakuje iskry. Niemniej P0301 to tylko wypadanie zapłonu na I cylindrze, ale piszesz że taki błąd pojawił się kiedyś... a co się pojawia teraz, po tym jak zaświeci...
Obecnie jeździsz wyłącznie na benzynie, czy benzyna gaz? Sądziłem, że chodzi wyłącznie o pracę na benzynie. Kierownik ma 5-letniego Fiata z silnikiem 1.4, nie wiem, czy to ten sam silnik i ten sam sterownik. Po zamontowaniu gazu miał ten sam problem, otóż zaczął nierówno pracować na zimnym silniku, po rozgrzaniu benzyna lub gaz pracował normalnie....
Witam, Mam problem z punto evo 1,4 8v 2010r. Kiedys podczas jazdy miałem tak, że auto szarpło, nagle z 3000 obroty spadły do prawie zera i nagle normalnie do 3000, tak jakby ktoś gwałtownie zatrzymał silnik, zdarzyło mi się tak kilka razy w różnych odstępach czasowych. Później było troche spokoju. W ostatnich dniach miałem problem z odpalaniem rano,...
Minął równiutki miesiąc i problemu ciąg dalszy..... Tak w ogóle to muszę dodać, że od kilkunastu dni, Puntek, po nocy odpalał na 3 gary. Po kilku minutach zazwyczaj samo przechodziło ale dziś nie chciało przejść. Nie pomogły nawet przegazówki. Cóż było robić. Szybka decyzja - wymieniam świece i kable. Odpowiednie NKG 12 i kable Kuguar (Zem Ełk - od...
Witam serdecznie. Posiadam auto Fiat grande punto 1.2 8v 2007r i mam niestety problemy z wtryskiwaczem. Po podpięciu kompa wyrzuca błąd P0203 "Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka" (czasem wyskakuje tez na 4 cylindrze) , P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0303 "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" Objaw...
Przyczyny nie szukałbym w pracy MAP sensora. Zastanowiłbym się natomiast nad przyczyną wypadania zapłonu na wolnych obrotach. Tym bardziej, że silnik tak samo się zachowuje i na gazie i na benzynie. Szukaj przyczyny w układzie zapłonowym. W tych autach siadają cewki zapłonowe. Może któryś cylinder ma słabsze ciśnienie. Może uszczelka pod kolektorem...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
W Punto mk.1 z silników benzynowych były silniki 1.1 8V SPI (model 55), 1.2 8V SPI (model 60), 1.2 8V MPI (model 75), 1.2 16V (model 85 16V/Sporting) i 1.6 MPI (model 90/Sporting), no chyba, że to była wersja GT, czyli 1.4T. Zapach raczej nie siarki, a siarkowodoru to efekt wypadania zapłonów lub zbyt bogatej mieszanki - tak czy inaczej to efekt zalewania...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Witam! Po wizytach u kilku mechaników i nawet w ASO nie stwierdzono w moim Punciaku żadnych usterek, wszystkie parametry w normie i wszystko OK. Tylko co mi po takiej diagnozie jak silnik na wolnych obrotach nie chodzi równo, co jakiś czas pojawia sie szarpnięcie, coś jakby wypadanie zapłonów. Objawy są na gazie i na benzynie. Zauważyłem, że rano, po...
Nie, wysokie napięcie = układ zapłonowy (cewki, przewody zapłonowe, świece). Gdyby z cewkami było coś nie tak z dużym prawdopodobieństwem zaświecała by się kontrolka MIL. Takie szarpanie podczas przyspieszania i nierówne wolne obroty to może być objaw wypadania zapłonów, np. z powodu przebicia na przewodach zapłonowych lub wypalonych elektrod świec....
Kiedyś tak chciałem przyoszczedzic i w Punto hgt ustawiłem rozrzad na znaki korektorem i później kupiłem blokady i ustawiłem tak jak trzeba. Trzęsło silnikiem i wypadały zapłony.
Sklep przyśle Ci tylko ECU ale w stanie fabrycznym (po założeniu "sparuje" się z centralką FIAT CODE). Może i widziałeś kilka komputerów od środka ale tego najwyraźniej nie widziałeś... W sterowniku uszkadza się tranzystor, a właściwie jego bocznik odpowiedzialny za pomiar prądu cewki, na skutek czego sterownik wykrywa awarię cewki (mimo, że ta działa...
Witam! Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem w tym temacie, także zwracam się do forumowiczów o HELPik. Mam Puntolota 1.1 '97 z 205 kkm na karku. Od zakupu mam problemy z nierówną pracą na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie, ale raczej cos jakby nieregularne "wypadanie zapłonów". Nie mogę ustalić co jest nie tak. Co sprawdzone: Oporność cewek,...
No dobra, pomierzyłem wszystko i... dalej nie wiem gdzie jest drugi koniec czerwono-carnego kabla, który wychodzi z kostki ISO od zasilania radia. Nie chce ciąć żadnych przewodów... jasne, że mógłbym go odciąć przy kostce i podpiąć do zasialnia zapalniczki, to by było najprostsze ale został by wiszący luzem kabel na którym cały czas jest 12V... wypadało...
Jak już zdjąłeś tą głowicę to i tak splanować musisz. Olej w obudowie filtra powietrza jest normą, ale jego zużycie jest za duże, z drugiej strony norma dla tego silnika to chyba 0,3l/1000km (a widziałem instrukcję w której było 0,8, ale to raczej błąd drukarski). Kategorycznie natomiast nie powinno ubywać płynu. Biały nalot na świecach i zaworach wydechowych...
Jak wypadają zapłony to siłą rzeczy musi wyjść błąd sondy ale to jest efekt, a nie przyczyna.
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
Program Boscha ESItronic na podstawie numeru komputera identyfikuje silnik. I jest to 18E. Natomiast silnik 18SE można poznać po tym że ma komputer(dużo kabli :) ) na przepływomierzu ( co prawda nigdy nie widziałem takiego silnika, ale tak mam w dokumentacji). Nie wiem czemu czepiasz się tego zapłonu. Jeśli silnik równomiernie wchodzi na obroty, rozwija...
Już wiem dlaczego taki dziwny głos wydawała pompka po przekręceniu kluczyka, mianowicie: Zrobiłem sobie przekaźnik aby po przejściu na lpg odłączało pompkę, a pompka przy przekręceniu kluczyka pobiera aż 7,5A, a jak już chodzi silnik to 2,5A I kable do przekaźnika są dość długie i występuje na nim i przewodzie za pomocą któego jest podpięty spadek napięcia...
To chyba żart. Im mniejsza oporność czujnika tym mniejsza ilość paliwa a to ssanie automatyczne jest już we wszystkich autach. Ja mam auto 10 lat i wszystkie auta mają takie ssanie - chyba że jego nazwa jest inna Tłumaczę zatem: Układ elektroniki silnika na podstawie odczytu min. wartości temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza wzbogaca...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Witam bardzo serdecznie. Na wstepie tylko dodam ze przeszukalem forum i byc moze zostalem naprowadzony na rozwiazanie problemu, jednak wole sie dwa razy upewnic niz wymieniac wszystko pokolei. A teraz przejdzmy do problemu: Zona kupila sobie Fiata Doblo 2002r, 1.2SX, i niby wszystko bylo OK, jednak musialem wymienic stacyjke bo niestety kluczyk przekrecal...
Ten sterownik dość dobrze, by nie powiedzieć nadgorliwie, łapie błędy wypadających zapłonów/cewki, aż dziwne że tego nie robił i nie odcinał wtrysku na I cylindrze. Jak elektryk sprawdził ten katalizator, jak sprawdził sondy?
Chodzi na dwa cylindry z powodu braku iskry? Jak jest sekwencyjny wtrysk benzyny, to sprawdziłbym czy chodzą wtryskiwacze benzynowe na tych cylindrach. Miałem podobną sytuację błąd - wypadające zapłony na benzynie na gazie chodził normalnie. Do wymiany były dwa zacięte wtryskiwacze benzynowe. Dodano po 1 Chodzi na dwa cylindry z powodu braku iskry?...
Witam! Tamta taki: Fiat Punto Selecta '96, silnik 1242cc 60KM (Monowtrysk), przebieg 60tys, LPG, automat ecvt. Od jakiegoś czasu silnik po odpaleniu (np po nocy lub dłuższym postoju a nieraz wystarczą nawet 2 - 3 h) pracuje na 3 amoże i na 2 cylindrach... Telepie kilkanaście sekund,, a najdalej po minucie wszystko ustępuje i hula jak trzeba. Płynu nie...
Witam serdecznie. Zacznę od opisu problemu krok po kroku. W czasie jazdy szarpnęło i samochód przestał przyśpieszać. Redukcja do czwórki i znowu pięć i jakoś jadę. Na postoju pod maskę a silnik mało nie wyleci. Chodzi na 3 garach i czuć woń paliwa, myślę świeca. Wymieniłem świece, przepalona, przy okazji cewkę bo też się uszkodziła z winy świecy. Po...
Nie no to ja wysiadam. W taki sposób jutro będziemy opony w tym aucie zmieniać. To albo pali na wszystkie świeczki albo nie pali. Albo pracuje stabilnie albo wypadają zapłony. A co do wartości sondy to nie są ci one teraz potrzebne bo coś mi się wydaje że to nie jej wina. A jak mam miernik żółty to gdzie mam przystawić ?? Też do masy czy do plusa??
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min i silnik pracuje nierównomiernie, po czym gaśnie....
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
wypadanie zapłonu cylindrze punto wypadanie zapłonu wypadanie zapłonu toyota
opticum oprogramowanie silnik smart fortwo nawigacja widzieć satelit
Tracer Drifter USB/PS2/PS3 – czy pedały można podłączyć bezpośrednio do PC? Resetowanie licznika TRIP Jeep, Grand Cherokee, Wrangler – jak wyzerować przebieg dzienny