W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Problem rozwiązany - został wymieniony sterownik silnika.
Witam, mam ciężki problem ze swoją meganką. Od jakiegoś czasu nie idzie nią jeździć na ciepłym silniku, wyskakuje wypadanie zapłonowe na 2 cylindrze p0302 jak i wypadanie na różnych cylindrach p0300. Objawia się to szarpaniem silnika na biegu jałowym, braku mocy, wysokim spalaniu, i ogólnej nierównej pracy silnika. Pierwszymi diagnozami były cewki i...
A jak włączysz klime i załacza sie wentylatory to tez wypadają zapłony. A jak ręcznie włączysz wentylatory to też wypadają zapłony? Jaki bład rejestruje skoro czek się pali?
udało Ci się w końcu zdiagnozować przyczynę tego wypadania zapłonu ?
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Moi drodzy, dziękuję za podpowiedzi, po 2 tygodniach problem został w końcu rozwiazany! 🥳🥳🥳 Jak wcześniej pisalam podmiana cewek miejscami nic nie dała, nowe świece też nie. Ciągle wypadal ten zaplon na trzecim cylindrze, po przejechaniu kilkuset metrów na zimnym po nocy silniku.... Kompresja ok., luzów zaworowych nie stwierdzono....
Witam. Po wymianie sprzęgła zaczęły się problemy auto nie miało mocy przerywało w czasie jazdy pojawiało sie wypadanie zapłonu. Po wymianie świec jest lepiej ale przynajmniej raz na tydzień auto zaczyna przerywać(po ponownym uruchomieniu jest ok). Nie mam zamiaru wracać już do speca który to sprzęgło wymieniał bo już po rozmowie da się wyczuć że wymieni...
Witam każdy elektromechanik mówi coś innego wymieniłem cewki sprawdziłem wtryski i wszystko ok a ciągle mam wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. I listę błędów wykrytych przez komputer. Takich jak Kod usterki DTC 042009 Kontrola katalizatora Kod usterki DTC 0606F8 Sterownik silnika Kod usterki DTC 03251C Czujnik spalania stukowego Zakłócenie funkcji obwodu...
Witam, mam problem z wodą, która mi chlupocze w progu od strony kierowcy po mocniejszym deszczu. Jak ją spuścić to już wiem (zatyczka na dole w tylnej części progu), ale niestety nie mogę dojść skąd się tam dostaje. Raz już miałem, że woda mi wyszła w środku auta za kierowcą. Polewałem wodą przednią szybę i wszystko wskazuje na to, że gdzieś z okolic...
Witam temat był poruszany ale nie znalazłem odpowiedzi. Wentylator przestał działać. Kupiłem nowy rezystor podłączyłem i od razu zaczęło się z niego dymić chyba jakieś zwarcie. Sprawdzałem wentylator po podłączeniu na krótko działa. Bezpieczniki, przekaźniki sprawdzone. Co może być przyczyną tego zwarcia. Auto kupiłem rok temu w wakacje i wszystko do...
Witam, kolejna zagadka do wyjaśnienia, po dodaniu i puszczeniu gazu słychać tak jakby bulgotanie z wydechu w momencie gdy obroty spadają do obrotów biegu jałowego. Dodatkowo w tym samym momencie czuć lekkie wibracje ale dosłownie minimalnie ledwo wyczuwalne. Auto jest żwawe, szybko się zbiera, przebieg 131 tyś rozrząd wymieniony 2 tyś km temu. Objaw...
Witam. Mam mały problem mianowicie gdy przegazuję autko tak do 5000obr to zauważyłem iż wycieka mi płyn chłodniczy. Dokładnie jest to zaznaczone na obrazku poniżej. Nie wiem czy tam powinna być jakaś uszczelka bo jest to przykręcone dość dobrze bo dzisiaj jeszcze sprawdzałem i dokręcałem. Wg mnie jakaś uszczelka powinna być bo płyn po dodaniu gazu do...
witam Zupełnie niedawno, bez jakichkolwiek objawów sprzęgło stało się miekkie, a wrzucanie biegów stało się prawdziwą udręką. Mianowicie gdy auto stoi i ruszam z 1 to musze uzyc duzej sily aby wszedl ten bieg, przy jezdzie jest tez ciezko ale wchodza jakos te biegi. najgorzej jest tez ze wstecznym co bez zgrzytania nie obejdzie sie. Nie wiem co sie...
Witam, tydzień temu odebrałem swoje auto od mechanika. Wymieniono olej w silniku, uszczelkę pod głowicą, jakiś oring, rozrząd, pompę wody, odkamieniono układ chłodzenia silnika, "wyprostowano głowicę?", szlif zaworów i jeszcze tam jakiś bajer. Od razu zmieniono kable na nowe bo te miały 3 lata i przejechały sporo. Auto ma 353 tys km przebiegu, nie był...
witam Mój problem wygląda tak podczas jazdy na gazie auto mi gaśnie gdy już się zagrzeje i dojeżdzam do skrzyżowania lub gdy zwalniam dodawanie gazu nic nie daje. Potem nie mogę go już odpalić po przełączeniu na benzynę auto odpala ale muszę bardzo długo kręcić i na benzynie już jeździ normalnie. Dodam ze podczas jazdy na gazie bardzo szybko mi znika...
Renault Megane 2 2006r. Zwarcie w zapalniczce przestały działać wszystkie nawiewy klima i gniazdo zapalniczki. Przerabiał ktoś ten problem
Witam! Mam problem z nieskoordynowanymi w czasie, wypadającymi zapłonami na biegu jałowym. Normalnie samochód ( marka jak w temacie, rocznik '95) ma swoją moc i jeżdzi bez zarzutu. Gazu nie mam! Kilka miesięcy temu wymieniłem kopułkę, komplet kabli WN oraz świece. Nie poprawiło to problemu. Zrobiłem analizę spalin na biegu jałowym i oto wyniki: CO -...
Witam Wiem, że było już mnóstwo podobnych tematów. Niestety problem wody w kabinie dopadł i mnie. Jako, że przeszukałem setki stron i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi, a poradziłem sobie z tym zagadnieniem, postanowiłem założyć osobny temat. Więc do rzeczy: Lubię robić wszystko dokładnie, a żeby mieć konkretny wgląd na skalę problemu postanowiłem...
Witam jak ustawia się zapłon w Renault Megane Classic (diesel) samochód cieżko odpala a jak już odpali to z wydechu leci niebieski dym. :|
wczoraj cały dzień walczyłem u znajomego mechanika z identycznym tematem - błędy identyczne cewka i wypadanie zapłonu , sprawdziliśmy wszystko łącznie z wtryskiwaczami i kompresją w cylindrach- jeden z forumowiczów zasygnalizował przestawienie rozrządu , ewentualne wypalenie zaworów -i co ?: wszystko w porządku i jak już ręce mi opadły przyjechał stary...
Wymień cewkę a potem szukaj dalej przyczyny. Czy wy żeście powariowali? Przecież tam może być 20 innych przyczyn z takimi objawami i wcale nie musi być to cewka. 99% szkodzeń cewki to totalny brak iskry lub wypadanie zapłonu a nie brak iskry tylko przez 2 sekundy.
Jak wczesniej pisałem te powietrze może brać sie nie tylko z wtrysków bo długim wężykiem podpiąłem zwrot z wtrysków i nie było prawie wcale baniek a jak tylko podepnę do pompy to co chwilę idzie bulka na zwrot do filtra ot co. W pompie tam gdzie podpięty jest powrót z wtryskiwaczy jest założona " zwężka Venturiego " która powoduje podciśnienie wysysające...
Z ECU błędy czytałeś? Dość szybko wykrywa wypadanie zapłonów.
Nie masz czasem wypadania zapłonów?
Wiem jednak nie melduje np. wypadania zapłonu.
Spotkałem się z taką sytuacją w megane. Wypadanie zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa. Przyczyną jest niski poziom paliwa, skutków nie ma
Szarpanie to raczej wypadający zapłon , podłącz pod kompa i odczytaj błędy , jak wypada to powinien zapisać się błąd, Świece były wymienione ? Cewki sprawne ?
Bo wypadanie zapłonów
Najpierw zrób porządek z wypadającymi zapłonami (najczęściej to cewki albo swiece do wymiany) potem zobaczysz czy dalej jest to samo co do skrzyni w 99% pomaga wymian elektrozaworów.
Z cewkami to różnie, mi zapłon wypadał jak był tropik. Jednak nie szukałem która, wymieniłem wszystkie bo każda była z innej parafii i spokój.
To padła nie jedna cewka zapłonowa.
Kod jest jakiś dopisany do sterownika ale podobno czasem wywala na tym wtrysku wypadanie zapłonów. Wtryski na przelewy OK, auto chodzi też niby równo ale chciałem dokodować ten wtrysk.
brak wypadania zapłonów A ja tam własnie widzę wypadanie zapłonów, choć zbyt sporadyczne żeby to sprawdzić metodą którą opisał kolega andrzej20001 . Może prędzej po wyglądzie świec będzie widać.
Jeśli katalizator sie nagrzewa do czerwoności to nie jest wypadanie zapłonu, tylko permanentne uszkodzenie układu zapłonowego - cewka, przewody, świeca Dodatkowo ten słynny wężyk od MAPa
To właśnie może być przyczyna wypadającego zapłonu. Proszę sprawdzić, czy jest możliwość naprawy tego gwintu. Pozdrawiam, Łukasz - Doradca ProfiAuto.pl
Witam. Kolega nie pisze konkretnie co tam siedzi za silnik. Ale znam to z 1,4 Megane 2. Problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. Strasznie problematyczny element. Jeżeli stosujemy nieodpowiedni olej albo nie zmieniamy go na czas. P.S. Pękają w tym kole sprężynki coś jak z długopisu. Można pobawić się i z 2-3 poskładać jedno. Pozdrawiam.
Części rozumiem że kupowałaś używane tak? Nie możesz mieć potem pretensji że wypada zapłon nie rośnie ciśnienie itp. A druga sprawa to te fachofcy ci tego nie wytłumaczyły przed naprawą? Bo naprawdę brak słów by to skomentować.
Nie daje prądu czy iskry? Usterka cewek w tych autach jest bardzo popularna. Jak nie masz pewności, to skasuj błędy, zamień cewki miejscami, przejedź i sprawdź, czy błąd wypadania zapłonów poszedł za cewka, czy został na cylindrze. Jak poszedł za cewką, sprawa jasna, jak został to świeca, zawory albo jeszcze co gorzej.
Ten sam silnik. Czasem wypadały zapłony na wolnych obrotach, ale przeważnie były w porządku. Objawy najczęściej występowały jak były temperatury w okolicach 0-3 stopni. Do rozgrzania albo do przejechania kilometra nie było praktycznie przyspieszenia do 2,5-3 tys obrotów, silnik po dodaniu gazu dławił się. Tak samo strzelał z wydechu po dodaniu gazu...
Potrzebuje pomocy moze ktos sie z tym spotkał co to oznacza: P0300-"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0303-"Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" szarpanie i nierówna praca silnika na wolnych obrotach badając testerem diagnostycznym wykrywa Skok jałowy 3 cylindra - "zbyt mała wydolność katalizatora"Prosze o pomoc!!...
Nawet gdyby błąd przepustnicy spowodował tryb awaryjny, to raczej nie ma to nic do drgań silnika czy nie równej pracy? Załóżmy że jest to wypadanie zapłonu/nierówna praca, przez uszkodzone inne rzeczy jak np wtryski? Trzeba wykonać pomiary. Sprawdź wiązkę i zasilanie na przepustnicy , pokaż "korekty" wtrysków na ciepłym jak i MAF . Dodano po 1 A,i jeszcze...
Megane 1.6 8v K7M720 75KM. Po uruchomieniu obroty biegu jałowego są poniżej 500obr/min, czasami silnik zgaśnie. Wystarczy delikatnie przegazować i obroty są na właściwym poziomie. Później ładnie wchodzi na obroty, nie ma wypadających zapłonów. Wymieniłem świece, cewki i przewody zapłonowe - bez poprawy. Silniczek krokowy wyczyszczony. Gdzie jeszcze...
Dzięki za informacje. Póki co zanosi się na wtryskiwacz, bo cewki ostatnio zmieniłem wszystkie na nowe (w zdechły w przeciągu tygodnia). Świece też są raczej w porządku, bo wymieniałem jakiś rok temu, ale przed wymianą problem też występował. Jednak błąd "check emissions" wywalało rzadziej i silnik pracował ciut równiej. Jakby to był wtryskiwacz, to...
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
Normalne przylewanie. Wada instalacji. Samochód wtedy dolewa więcej by rozgrzewać kata. Paliwo nie odparowane się nie spala tylko przelatuje dalej. Gaz z racji odparowania spala się więc wypada zapłon. Taki zimny vag. Można coś tam poprawić mnożnikiem i lepszym strojenjem tzn z afr by ograniczyć dawke paliwa w OL. Ale cudu najprawdopodobniej nie zrobisz...
Brak błędu o wypadaniu zapłonu cewki oczyszczone kontaktem świece roczne oczyszczone gniazda wcześniej wydmuchane podczas jazdy jak się dlawil dziś pokazało że sonda 1 parametr minus 100 procent po czym jak jechał ok to pokazuje 0 sonda nowa ngk I czujnik położenia walka nieciagly przerwa w natężeniu sygnału tyle pokazuje
Błędy skasowałem takim zwykłym testerem (który zawsze wskazuje wypadanie zapłonów na 2 cylindrze) ogólnie używam go tylko do kasowania nie diagnozy.Jutro kolega z Clipem podjedzie i sprawdzę dokładniej.Po kasowaniu zawsze klemę na 30min ściągam. Oringów nie zmieniałem uszczelniam silikonem.Moim zdaniem coś z temperaturą bo dziwnie przelewa płyn do zbiorniczka...
Nic tu po mapach , czy grzebaniu w sterowniku : typowy objaw wypadania zapłonów w wyniku uszkodzenia/zużycia/rozkalibrowania wtryskiwacza(y). Udaj się do gazownika w celu regeneracji/czyszczenia/kalibracji wtryskiwaczy, a biorąc pod uwagę słuszny przebieg najlepiej wymiany na nowe. Polecam lepsze , np hana2000 - te przeżyją auto i zarobią na siebie...
Sprawdziłem autko na kompie i oto wyniki: P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka" p0638 Sterownik przepustnicy zakłucenia działania Mechanik stawia na ecu. Myslisz żeby odłaczyć ten sterownik od gazu??
Możesz rozwinąć pkt. 2? Jak silnik ciepły a jest minusowa temperatura otoczenia to też ma takie obroty jak podałeś? O ile pamiętam to w tym silniku są dwa wyjścia sterujące cewkami a cewki połączone są szeregowo w pary - odpięcie jeden z cewek powoduje brak pracy na dwóch cylindrach (1-4 lub 2-3). Więc tego typu sprawdzanie niewiele daje. Masz dostęp...
W konfiguracji jest fast. Nie grzebałem ręcznie tylko zrobiłem autokonfigurację . Źle chodziło to ręcznie poprawiłem . Te mapy są z autokonfiguracji. Typ reduktora jest ustawiony na MP. Przejechane na gazie ok 100 tys. Fakt lekko faluje na wolnych i tak jakby wypada co któryś zapłon. Auto odkupiłem już z instalacją gazową , ja jej nie wybierałem. Wymieniałem...
mapki pokryte prawidłowo, mnożnik niebotycznie wysoki - ale tak ma być bo jak zrobisz poprawnie to valteki sobie nie poradzą . Gazownik który to zrobić to sprytny partacz . Jakiś czas to popracuje a jak padną wtryskiwacze natychmiast to zauważysz spadkiem mocy i wypadaniem zapłonów. Ten sterownik ma możliwość sterownia półsekwencyjnego czy nawet sekwencyjnego...
Witam, problem jak w temacie. Auto nie równo pracuje, pali 100 na 100, najgorzej reaguje na zdjęcie cewki na pierwszym i czwartym cylindrze, parametry pracy: Na wolnych map 380mbar, czas wtrysku około 3.5 do 3.8 ms., sonda oscyluje, czasem łapie błąd wypadania zapłonów na pierwszym lub czwartym cylindrze. Ciśnienie sprężania po 16 bar, silnik pracuje...
Witam! Meganka troche nierówno chodziła i zaświeciła się kontrolka SERVICE i kontrolka silnika, po podłączeniu kompa wyskoczył błąd wypadania zapłonu i małego ciśnienia paliwa, nie pisało która to cewka itd. Podjechałem do mechanika i wszystko wskazywało na cewkę, więc sprawdzaliśmy ich podnosząc po jednej do góry, aż auto zgasło i teraz nie chce odpalić,...
Chodzi o to, czy rozgrzewa się dość szybko i w jakim zakresie pracuje. Możliwe, że grzałka w sondzie padła i sonda nagrzewa się od ciepła spalin, a to dłużej trwa. Trochę teorii. Sterownik silnika do rozruchu potrzebuje trochę "wiadomości" z czujników. Pierwsze to czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu żeby wiedział na który cylinder podać...
Witam, chciałbym poprosić o pomoc w diagnozie usterki w Megane IPHII silnik 1.4 16v 2000r - identyczny problem spotkałem też w 1.6 16v. Problem polega na tym, że silnik "kuleje", na wolnych obrotach słychać "furkanie" z wydechu, obroty nie falują, ale gwałtownie spadają i się podnoszą, średnia trzyma się w okolicach 700-750. Wygląda to jakby gubił gdzieś...
Witam forumowiczów. Od pewnego czasu borykam się z problemem, którego nie potrafię do końca rozgryźć. Samochód: Renault Megane 1.4 16V 2000r. Problem jaki dotknął to auto to: 1) falujące obroty na biegu jałowym, średnio +/-80 obr/min. Zachowanie niemal identyczne jak na filmie poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=rjBul0mI... 2) Auto straciło na...
Witam. Nie mogę nigdzie znaleźć uściślenia definicji cewki podwójnej, więc proszę o pomoc. Nie będę się rozpisywał na temat usterki samochodu, bo raczej siedzi w cewce lub komputerze, ale chciałbym się dowiedzieć, jak działa cewka podwójna w samochodzie takiej klasy, jak stara meganka 1.6 8v z roku 1997. Dokładniej to chodzi mi o to, że z tego co wiem,...
diagnostyka komputerowa nie pokazuje nic prócz "wypadanie zapłonów na cyl. 3" Przyczyn może być kilka. Zacznijmy od początku. Przyczyną kulawej pracy silnika, może to być cewka lub świeca na 3 cylindrze, ale stawiałbym na cewkę. Po zamianie cewek między 3 cylindrem, z którymś z pozostałych, błąd powinien iść za cewką. Można spróbować radykalnie zmniejszyć...
Przekrojem przewodu się tak bardzo nie przejmuj. To kabel sygnałowy, a nie prądowy. Ważniejsze jest jego ekranowanie - zwłaszcza przy sporej długości - choć też bez przesady - napięcia na nim występujące, to nawet ponad 30Vpp(at)5kRPM. W idlu - o ile pamiętam - to jakieś 6-8Vpp, więc na zakłócenia nie aż tak podatne. Może banalne pytanie, ale polaryzacji...
To chyba silniki Ci się pomyliły bo tam nie ma czegoś takiego, normalnie na znakach widać było że przestawiony o ząbek był na wałku dolotowym, i auto śmigało normalnie, lepiej jak teraz nawet. Po prawidłowym ustawieniu wyszedł tylko gaz do regulacji a tak to jeździ. Tylko to odpalanie (czasem jak dziś zaskoczył bez problemu ledwo kluczyk przekręciłem...
wypadanie zapłonu renault megane wypadanie zapłonu megane wypadanie
sterownik silnika wobit brotje energy błędy filtr paliwa magnetyczny
Zmywarka pobiera wodę, wypompowuje i wyłącza się - przyczyny Wymiana głowicy i ustawienie rozrządu w VW LT 2.5 TDI