Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
Tak, tylko jeśli samochód pracuje cały czas na 3 cylindrach to nie powinien się wtedy check oświecić? W większości przypadków powinien, w wozach z rozpoznawaniem pozycji wału i wałka. To też zależy od samego softu i tego co miał w głowie ten co go tam umieścił. Dlatego podłącz tester, bo to zgadywanki.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapoznaj się z tematem.
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Jeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko na 4 cylindrze to na próbę zamień miejscami wtryski gazu i zobaczysz czy to coś zmieni.
Oglądałem twój film, porównywałem u siebie i częstotliwość tych "uskoków" jest podobna a "wahnięcia" wskazówki trochę mniejsze (ledwie zauważalne), na słuch nie ma szans tego wychwycić, żadnych drgań silnika. Myślę że jeśli wszystko z autem jest OK nie masz się czym przejmować. Czy można emulować sondę NOX - nie wiem czy dostępne są emulatory. [url=http://lepard.eu/emulator-katalizat...
Od czego zatem zacząć? Najpierw świece wymienić i czekać co dalej, potem przewody WN i na końcu cewka WN? Jak już wymieniłeś dwie świece, to chyba oczywiste. Cewkę masz jedną i cztery przewody, czy dwie cewki i dwa przewody? Zmień resztę świec i pojeździj. Jak nie przyjedzie to przewody i cewki. Jak masz czym, to możesz wcześniej kompresję pomierzyć...
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
Pokaż zdjęcie tej świecy i podaj kody błędu jaki komputer pokazuje. Spotkałem się parę razy z wytopioną świecą przez usterkę cewki. Porównaj iskrę między świecami na zewnątrz. Owiń jakimś kablem by miały masę, wsadź w cewki i kręć. Najlepiej to robić w 2 osoby. Ale równie dobrze mogła się też wytopić od pracy na bardzo ubogiej mieszance, a wtedy winny...
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Wartość rezystancji stosu poniżej 170 a powyżej 220 kohm dyskwalifikuje stos, jaka jest pojemność stosu?
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Myślę nad tym, czy sygnał do centralki od gazu nie był wpięty w sterowanie cewki na tej parze cylindrów.
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Na Twoim miejscu sprawdziłbym kable do świec. Jeśli kable okażą cię ok to dalej do sprawdzenia kompresja. Jak występuje problem katalizatora to złe wskazania sondy nigdy nie pokażą dobrych wartości do obliczenia mieszanki wtedy można sondę wyprogramować z ecu lub zakupić adapter sondy lambda i wkręcić pomaga w 90%.
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Skoro błąd wypadania zapłonów dotyczy pary, a nie pojedynczego cylindra, to elementem wspólnym jest tylko układ zapłonowy. Wtryskiwacze są sterowane oddzielnie https://obrazki.elektroda.pl/7520200700_...
Peknął pierścień i za słaba kompresja powoduje wypadanie zaplonu
Co prawda bladego pojęcia nie mam jak wygląda układa zapłonowy w tym przypadku, ale silnik strzela/kicha w wydech bądź dolot ? Czy tylko tzw. czkawka ?
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
Krzywa korba
Wymień jeszcze parę rzeczy na pałę a na końcu świece..... Przecież mają minimum 13 lat to muszą być dobre to na pewno wina przewodów cewki czujników lub innych spraw.
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
https://www.google.com/search?q=thp+-+Wy...
Witam, Ja w moim citroenie, wszelkie naprawy z równomierną pracą silnika rozpoczynam od rozpięcia wszystkich wtyczek i potraktowania ich "kontaktem do styków". Dużo z nich znika po czymś takim, nigdy nie zaszkodzi sprawdzić. Pozdrawiam Andrze
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Sterownik podaje to co on widzi procesor, czyli widzi 16V. Jeżlei masz np uszkodzony dzielnik lub przetwornik A/C to tak bedzie. Błąd wysterowania cewki. Nie chiptuning.
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Omomierz raczej nie wiele da...
Witam.Wygląda na cewko moduł.Wymiana nie jest trudna,zobacz wizualnie czy nie jest pęknięty.
Sprawdż/podmień cewkę zapłonową. A dodatkowo możesz sprawdzić układ wydechowy, ciśnienie paliwa (3.5bar ma być, może filtr do wymiany - paliwa oczywiście), a może samo paliwo kiepskie. Stawiam na cewkę - pozdrawiam.
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Prawdopodobnie pompa paliwa umiera lub zabity filtr. Warto sprawdzic testerem jak sterownik widzi tempeature silnika i powietrza.
Na próbe zakręć gaz w butli i doprowadź auto do porządku na benzynie. Nie raz problemem okazywała się instalacja (nieszczelny wtryskiwacz/ uszkodzony parownik) i potrafi przylewać (silnik chodzi na benzynie i na gazie jednocześnie). Jeżeli po zakręceniu butli auto będzie śmigać, winny jest gaz.
Do sprawdzenia świeca cewka wytrysk kompresja
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Wzmacniacz cewki według mnie nie działa poprawnie na jednym z nich bo iskra jest mniejsza, ale jest( to ten co ma mokrą świecę) ale po wyjęciu każdej cewki z tej głowicy, nie robi prawie żadnej różnicy, To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. Jak tylko ta "końcówka mocy" jest zwalona to...
Pompa częściowo zasysa powietrze.
Na początek trzeba sprawdzić w jakim stanie są świece zapłonowe.
Mi mechanik chciał wymienić cewkę za 700 zł a pomogły świece GM za 70 zł, ople mają czasami kaprysy co do zamienników, więc nie kombinuj tylko wydaj około 100 zł za 4 szt. bo jak pojedziesz do mechanika to popłyniesz na kilkaset złotych.
pozakładaj nowe śruby podkładki i uszczelnienia i pewnie ożyje.. pozdrawiam
Jak ma sterownik hybrydowy na silniku to częstymi objawami jego niesprawności są właśnie takie usterki jak brak reakcji na gaz , wypadanie zapłonów , ale może być również instalacja , jej uszkodzenie lub zamoknięcie .
O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
Tech2, Op-Com.
Cewka do wymiany.
Jest to możliwe,ale sprawdź najpierw sygnaly z czujnika wału i rozrządu .
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Przeskoczenie rozrządu o 1 nic nie zmieni, przeskoczenie o kilka coś zmieni, ale nie tak, jak opisałeś. Tu masz ewidentne wypadanie zapłonu. A wypadanie zapłonu to jak wyżej koledzy opisali.
Miałem podobnie w tej samej skorupie, tyle że zaniżona kompresja na 2 cylindrze wywalała błędy wypadania zapłonów na wolnych obrotach. Powyżej 2000 dało się jechać. Przyczyną była głowica.
Wypadołoby się przyjrzeć cewce.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
Witam. Problem wypadania zapłonów związany jest z uszkodzeniem pompy wysokich ciśnień. W pompie wysokich ciśnień uszkadza się uszczelniacz tłoczka pompy paliwa i paliwo przedostaje się do oleju, paliwo z oleju bardzo mocno paruje i przez odmę jak i pierścienie przedostaje się do kolektora ssącego i do komory spalania, dlatego jest zbyt bogata mieszanka,...
Ogólnie to masz wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i istotny błąd P1554 to coś jak brak synchronizacji między czujnikiem wału a czujnikiem wałka. Wygląda na uszkodzenie czujnika wałka , ale to trzeba poszukać coś więcej o tym błędzie. Wypadanie zapłonu to raczej jego efekt.
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Wtryski podmień miejscami, sprawdź kompresje i wszystko się wyjaśni.
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Dett czy wizyta w Marktbergel dała jakieś efekty?
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Wydech jest drożny / sprawdzony ?
Adaptacji nie było,chwilowo auto jest niedostępne-uszczelka pod głowicą. Zapowietrzał się układ chłodzenia,w jednym z cylindrów świeca miała kolor jakby spalał się płyn chłodniczy... Same problemy :-((( We wtorek samochód powinien być już "na chodzie" -zobaczę ,czy coś się zmieni, chociaż boję się,że raczej nie... Swoja drogą czy 450 PLN to nie trochę...
Złączyć przecięte miejsca przy wtryskach PB i jeździć na benzynie. Bezpiecznik od LPG sterownika sprawny?
Jeszcze kabel można podmienić.
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Wali niespalonym paliwem bo jest go zbyt dużo, silnik ciągnie lewe powietrze lub przepływomierz oszukuje, sterownik ustawia mieszankę do tego co widzi a z sondy dostaję informację że jest to zbyt mało (ubogo) to daje mu więcej a i tak to jest zbyt mało przez co w końcu wyrzuca błąd bo już więcej dać nie może. Jak robiłeś te logi? Gaz w podłogę i np....
To nie sprawa cewek a dozowania paliwa. Też tak uważam, ale Bardzo często instalacje są partacko zakładane i stąd problem z wypadaniem zapłonów. według mnie to nie wypadanie zapłonów, a cykli pracy, chociaż objawy są takie same. Któryś wtryskiwacz gazowy, albo się zacina, albo ma przerwy w sterowaniu i stąd te wypadania cykli pracy, albo jak kto woli...
Zostaje paliwo czyli wtrysk.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
mogę się mylić ale wydae mi się że z zieloną były też cewki "przerywaczowe" więc może tu jest błąd jeszcze nie to żebym wątpił w zdolności założyciela tematu ale nasuwa się pytanie co pokazuje miernik po zwarciu jego końcówek ? bo może pokazuje 0,5 co plus 0,7 - 0,8 cewki da 1,2-1,3 ?
Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują. Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
Czy wypadanie jest tylko na wolnych czy też przy wyższych obrotach?Czy sprawdziłeś dokładnie świece?Jaki kod błędu dokładnie?
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
citroen wypadanie zapłonów wypadanie zapłonów panda benzyna wypadanie zapłonów
renault instrukcja obsługi laguna energia czynna oddana sieci linux środowisko graficzny
HP DeskJet 2130 – reset kolorowego tuszu, chip HP 302, obejścia, napełnianie wkładów Tuner HF8900HD – opóźniony start, wymiana kondensatorów low-ESR, objawy uszkodzonego zasilacza