Witam . Citroen C5 1.8 16 v 2006 rok chodzi na 3 tłoki . Czasem odrazy po odpaleniu czasem po kilku kilometrach.Nie ma różnicy benzyna czy gaz. Nowe świece i cewka , błąd wypalania zapłonu .
Dobra panowie pytanie takie ponownie Fox stanął . Zrobiona była wymiana świec. I autem na spokojnie kilkaset km zrobione. Żona przyjechała wieczorem pod blok. I tu zonk rano nie chciał odpalić przyjechał mechanik i podłączył kompa i tak żadnych błędów nie wykazało. Więc auto na hol. I stwierdził do wymiany sonda lambda dawała zła mieszkane plus po panie...
żadnych błędów oprócz przepływomierza i wypalaniu zapłonów nie było podłącze go jutro jeszcze raz i zobaczę co pokarze
przydałby się czujnik zegarowy i kawałek sreberka między platynki. Ustawiasz 4mm maksymalne rozwarcie na platynkach potem wkładasz sreberko i ma się dać wyciągnąć 1,8 mm przed GMP. Jak nie to kręcisz podstawą. Ogólnie w tym zapłonie wszystko zależy od jakości platynek, które teraz robią z byle czego i styk się szybko wypala.
Jak masz stare auto to sobie zasadź samorobkę- moduł zapłonowy.Kiedyś takie robiono amatorsko.W niektórych przypadkach wskazane było nawet wywalenie elektrody od świecy.Iskra waliła bezpośrednio w tłok.Fakt, że z czasem wypalało w nim otworek, ale skuteczność zapłonu była zawsze 100%.
1. Nie. Zby duży luz (objawiający się klepaniem) nie powoduje nieszczelnosci i - przynajmniej na krótką metę - jest znacznie mniej groźny niż zbyt mały. 2. Tak. Zbyt mały luz powoduje nieszczelnosci i płomień wypala zawory, gniazda, przy skrajnym podparciu może też być spadek mocy czy wręcz wypadanie zapłonów (jeszcze zanim wypali dziury).
1.9dCi to silnik Renault czyli wtryskiwacze liczy się od skrzyni biegów bez stosowania kolejności zapłonu.
jeżdżę na mixolu, stihl tłumik stary, wypalany, kartery składałem na silikonie. Po remoncie przejechałem ok. 60 km.
Zaletą plusa na masie było jeszcze wolniejsze zużycie świec zapłonowych, mniejsze wypalanie styków przerywacza zapłonu i co się okazało znacznie mniejsza emisja zakłóceń elektrycznych. W latach 1950-1980 w krajach demoludów taka świeca, czy "platynki" były dosyć cenne... A z własnego podwórka, wszystkie urządzenia telekomunikacyjne mają plus na masie...
A sprężanie sprawdzone? Mały luz zaworowy, powoduje wypalanie gniazd.
pomiar kompresji . wypalają się i wypadają gniazda zaworowe .
Mocno okopcona świeca może być z 2 powodów (ewentualnie nawet obu na raz): - stanowczo zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna (czyli za dużo benzyny), - za dużo oleju w paliwie względnie olej słabej jakości. Jeśli lejesz jakiś mixol czy inny tani olej to nie dziwota że rzuca ostro nagarem na świecę. Orlen Oil 2T Semisynthetic to absolutne minimum...
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Sprawdź czujnik położenia wału, powinien mieć 200 do 800 om, w trakcie pomiaru ruszaj przewodem, zobacz czy nie ma wpływu na opór (czasem przewód w środku pęka). Sprawdź też rozdzielacz zapłonu, często się wypala węgiel w nim
przy słabym sprężaniu wystarczy w takim aucie wstrzyknąć trochę oleju na cylinder to powinno go na chwile doszczelnic. tu uwaga dla kolegi, diesel do rozruchu potrzbuje ciepłego powietrza najlepiej z nagrzewnicy, bo w popularnym kwaczu ogien wypala tlen potrzebny do zapłonu, zimne powietrze jest gestsze i poprawia spalanie ale podczas pracy nie rozruchu.
FAP sie wypala pewnie lub padniety moduł wentylatora
Nad nogami kierowcy powinien wisieć przekaźnik. Często wypala się w nim styk lub sam przekaźnik klei.
Skoro check miga tzn że jakiś błąd wykrył sterownik silnika. Można by odczytać co to za błąd . Pewnie wypadnie zapłonu. Pytanie czy na konkretnym cylindrze czy losowo. Te silniki miały problem z wypalaniem zaworów i już racji wieku z kompresją (uszczelnienie tłok cylinder). Oleju nie pije za bardzo? Można by wyjąć świece i ocenić ich stan. Czy któraś...
witam, colin skoro z Krakowa toś centuś, wyjaśnie Ci to łopatologicznie, w czasie normalnej jazdy temp gazów wydechowych musi mieć min 250st by odbywał się proces wypalania jest to uzyskiwane wzasadzie bez potrzeby zbytniego opózniania zapłonu, w czasie wypalania wymuszonego ten ostatni wtrysk moze spowodować że paliwo nie zdaży być wydmuchniete do...
Ćwiczyłem takie coś ale dawno i na gaźniku. Wypalał jedno gniazdo zaworowe, prawdopodobnie inaczej napełniał się jeden cylinder. W tym przypadku spróbował bym inne świece.
Akumulator to nie problem bo chce założyć oczywiscie układ ładowania tez więc zapłon tranzystorowy był by ok Dodano po 16 http://obrazki.elektroda.pl/1428904000_1... A co sądzicie o tym? Zasada działania podobna do platynek ;D zwarcie "styków" wyzwalane impulsatorem realizowane przez triak co omija problem przestawiania się zapłonu i...
W jaki sposób można wypalać takie tłumiki których dalej się nie rozbierze? Nie wypalaj bo to nie wiele da. Wypłucz środek w benzynie lub jakimś innym rozpuszczalniku tak długo, aż wylewany rozpuszczalnik będzie czysty a nie czarny. To wszystko. W Komarku zatykało się wylot a przez wlot wlewało się "zupę". Mieszu-mieszu i po kilku takich mieszaniach...
"Szkoda ze nie napisales ze auto ma lpg" Napisałem na samym początku mojego wątku... Dodano po 3 Jestem właśnie na etapie wypalania gazu do zera.
po chwili już przy zakręconej butli mogę na sekundę odpalić palnik, jest to normalne A po takim odpaleniu, jak odczekasz chwilę, to nadal możesz go odpalić czy już nie? Wypalasz gaz z przewodów, więc zapłon po zakręceniu butli jest normalny.
Moje kopciło trochę przez jakieś 10minut przy pierwszym starcie po wyjęciu z pudełka, potem już było bez żadnych dymków. I jest całkowicie normalne zachowanie, wypalają się pozostałości po produkcji. Tak samo się dzieje przy wymianie palnika, pierwsze odpalenie i muszą się wypalić pozostałości po produkcji. Biały dym=brak zapłonu, siwy=za dużo paliwa...
Widac ci okoliczni elektrycy to sa niezli... wypala sie styk w kostce przy bezpiecznikach,staly punkt w lagunach.
Można stosować dowolną cewkę motocyklową 12V, można się też pokusić o dorobienie elektronicznego zapłonu współpracującego z oryginalnym przerywaczem. Współczesne cewki mają zbyt niską rezystancję uzwojenia (poniżej 1 Ω) i szybko wypalają styki przerywacza. Przy konwencjonalnym przerywaczu trzeba stosować tzw. cewki wysokoomowe, o nieco wyższej...
Gdyby udało mi się wykryć zmianę mocy sygnału radiowego np. w silniku 4 cylindrowym, inna moc sygnału co czwarty zapłon, to byłbym zadowolony. W takim silniku to wypadanie zapłonów wykryjesz na ucho i oko, silnik na biegu jałowym pracuje idzie cicho i miarowo jak jest wszystko ok, a jak wypadają zapłony to silnikiem szarpie, i to widać i słychać. Wiem...
Mapy kąta zapłonu nie zmieniłeś, a przecież gaz ma inną liczbę oktanową. Także i z tego powodu "wypalają się" gniazda.
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
PS. a tu jedna osoba takie coś zaprojektowała aby zmniejszyć iskrzenie na przerywaczu, nie będzie to kolidowało z tym zapłonem? : http://jawencja.fora.pl/uklad-zaplonowy-... www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/635c5... Kolidowało nie będzie możesz spokojnie zamontować taki tranzystorek. Wyeliminujesz nieszczęsne...
Jaka częstotliwość jest tego zapalania i gaśnięcia? Czy nie działa to na takim samym czasie jak działa przekaźnik pompy paliwa? Na stacyjce wypala się (albo wypalił) jeden ze styków. Prześledzić trzeba dokładnie przewód "30" i "53"
Problemem nie jest sadza a popioły które się nie wypalą a skutecznie zapychają filtr powodując częste wypalanie i w konsekwencji destrukcje silnika. Także najistotniejszy jest wysokiej jakośći olej lowsaps. Jeśli stosowany był olej silnikowy inny niż low saps, to już jest po filtrze i tu nie ma dalej co dyskutować. Dodatek do paliwa, który chcesz użyć...
I na samym zapłonie bo może czujnik przekłamuje. Jak dla mnie to już za duże Ciśnienie.
Co to za dedykowany zamiennik modułu zapłonowego? W NSR75/CRM75 jest specyficzny zapłon, jak i większość części silnika/nadwozia, ciężko wstawić tam co innego. Moduł zapłonowy na wejściu zasilania posiada podwajacz napięcia. Stosując inny moduł trzeba pamiętać że nie może posiadać na wejściu diody blokującej ujemną połówkę napięcia zasilającego. Trzeba...
Witam. Jedyne, co mogę zrobić, to ograniczyć moc elektronicznie i ewentualnie na zaworze . Moc minimalna kotła, jaką ustawia się w tym modelu na zaworze gazowym, to 6,8 kW, i nie wolno ustawiać poniżej tej mocy! Jest to moc minimalna, do której może zejść kocioł na potrzeby podgrzewu CWU. Ustawienie niższej mocy grozi przegrzewaniem powierzchni palnika,...
mozesz sobie założyć 2 cewki zapłonowe i dwa czujnika halla i po problemie . A tak serio to czasami w palcu zatopione sa rezystory. A za duzy prad iskry niszczy przewody i wypala świece . Jeśli chcesz robić jakiś tunning zapłonu to jak bedziesz miał dobra iskre (ze bedzie jak słońce dawać) to wsadź 4 elektrodowe świece . osobiście powiem ze gra jest...
Diody służą tylko tłumieniu przepięć powstających przy wyłączaniu przekaźnika. Drugi przekaźnik to główne zasilanie ECU. Często wypalają się kostki stacyjki co objawia się przerywaniem zasilania podczas jazdy, objawy podobne do wypadania zapłonów - na benzynie czasem trochę szarpnie na LPG będzie strzelał.
Zawsze możesz dać mi bana - jeden skory do pomocy mniej - przecież to nie ja stracę najwiecej. Taką pomoc, to możesz sobie wiesz co. Ilość energii wyładowania zapłonu jest zawsze stała - to właśnie zaleta elektronicznego zapłonu. Zależy od czasu ładowania cewki - kilka ms. Czas ten jest stały, w całym zakresie obciążeń silnika. Jego wydłużenie - zbędne...
Panowie rozebraliśmy dziś to moje pędzidło bo nie dawało mi spokoju :) i bałem się że nie dojade do Pl...i pewnie bym nie dojechał Jarciu miał racie krzywa korba i do tego zaczeło wypalać tłok.!!!!! części i zamówione przyjadą z Kraju . poskładamy i zobaczymy co będzie napisze coś więcej jak go poskładamy i odpalimy..
Kolego KAR, Jeśli silnik odpala i chwilę pracuje, to na pewno nie jest przestawione magneto, gdyby było, na bank nie odpalił by silnika. Co do samego pytania - Jeśli silnik odpala, ale przerywa i gaśnie - albo problemy z paliwem ( co raczej można wykluczyć jeśli pali bez problemu bez ssania) albo wymienić świecę na właściwą, jeśli nie dowiesz się jaka...
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
Mariopi, jak dotąd FAP bez katalizatora cerowego niezbyt się sprawdzał. Problemem jest przedostawanie się paliwa do oleju podczas nieudanych prób wypalania filtra w niesprzyjających warunkach, np. jazda miejska. FAPy z cerem są znacznie bardziej odporne na takie "atrakcje" bo tam temperatury konieczne do zapłonu sadzy są znacznie niższe (po to jest...
A po co przekaźnik jak jest gaźnik. (alem mi się zrymowało) . Przełączanie musi odbywać się całkowicie manualnie przełącznik z trzema pozycjami I-benzyna II- pusty (wypalanie benzyny z gaźnika) III- gaz ( jedyny mykuś tego przełącznika jest taki że nie da się włączyć gazu przy braku impulsów z zapłonu.
Mam mam Mk-1 A czasem w tych MK I (chyba też niektóre ople) nie stosowali centralki zamka centralnego z zintegrowanym odcięciem zapłonu (ciemność na tablicy) i pompki paliwa ? (właśnie z jedno przyciskowym pilotem- w tych centralkach często wypalały się luty na przekaźnikach)
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Problem z czyszczeniem dotyczy świec strumieniowych. W rozwiązaniu z dużą komorą pośrednią będzie to zupełnie inna bajka gdyż w komorze pośredniej po zapłonie w komorze głównej będzie powstawało na chwilę niższe ciśnienie jak w cylindrze, w skutek ruchu wirowego zapalonej mieszanki w cylindrze. Tym samym cząstki będą zasysane do cylindra. W tym rozwiązaniu...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Właśnie ja tego typu także nie mogę wykopć i dziwi mnie nieco to oznaczenie może to przemysłówka jakaś albo marine,potrzebuję nieco danych jak numer żeby Ci dobrać dokumentację typowo do niego ustawienie pompy no i wysokość tulei mam tego od groma ale jak dla mnie to musi to być dobrane typowo do silnika żeby jakieś jaja nie wyszły jakieś wycieki wody...
A czemu by nie zastosować jakiś moduł zapłonowy z innych starszych aut?. Rozwiąże sporo problemów przy zapłonie tradycyjnym, zniknie wypalanie patynki, cewka będzie wyzwalana w ms nie zależnie od czasu trwania platynki i taka cewka spokojnie by zniosła napięcie 12V.
Oczywiście, że jest realistyczna. W czym ty widzisz problem? Należało by sprawdzić, czy w tej rodzinie silników nie występują aparaty z elektroniką w środku. A jeśli nie, to przeróbka też jest możliwa. Bo, tak jak napisałem - przerywacz mechaniczny, to najsłabszy punkt klasycznego zapłonu ( zużywa się ślizgacz, krzywka, wypalają styki...). I to jego...
Pojazd jak w temacie, rocznik 2014. Wiem, że problem może leżeć w kablach, świecy w zaworze par paliwa, przekaźniku, itd., więc grzebię, ale trochę w ciemno, bo brak schematu. Świeca ma zmierzoną rezystancję 1,2 Ω, więc wychodzi, że ok. W wiązce znalazłem stopiony czarny przewód idący od wtyczki przy BSM do wtyczki od świecy. Na żółtym, który także...
Witam, Potrzebuję zakupić interfejs diagnostyczny. Jest ich tak wiele że sam nie wiem który jest dobry. Do wydania miałbym jakieś 4-5 tysięcy. Chciałbym zakupić jedno lub więcej urządzeń które bez problemów połączyłoby się z nowszymi modelami samochodów oraz busami typu Sprinter, LT, Daily, Crafter. Interfejs musi diagnozować silnik, skrzynię, wtryski...
ok 1100 Dodano po 3 a nie jest to tak że pod wpływem oleju uszczelnia się tłok i pomiar wskazuje 14 atmoswer a jak założe świece to olej się wypala i ciśnienie ucieka i dlatego dymi mi z pokrywy zaworów i tłumika? prosze o konsultacje
Witam, jeśli nie właściwy dział to proszę o przeniesienie. Otóż po małym remoncie silnika naszła mnie ochota aby pobawić się z zapłonem. W internecie niektórzy mówią ze po ustawieniu zapłonu na 13 stopni silnik lepiej pracuje i lepiej przyspiesza, inni znowu piszą ze bardzo szybko wypala gniazda zaworowe przy schodzeniu z obrotów.I tu pojawia się moje...
jeżeli metal zanużymy w nafcie i całe wyładowanie elektrycznie też odbywa się w nafcie to nie ma w tedy dostępu powietrza i nic sie nie zapali sam kiedyś się tak bawiłem za młodu robiłem wyładowania elektryczne o długości 2 cm w benzynie i też zachodziłemo głowę dlaczego to wszystko nie wybuchło przeciesz palą się tylko opary czyli jak zalejemy metal...
Jak ustawić zapłon tym urządzeniem np. w skuterku gdzie cały ,,przerywacz" to mała cewka przykręcona na stałe bez możliwości regulacji prawo-lewo, jedynie można w pewnym zakresie bliżej-dalej magnesu. Mechanicznych przerywaczy jest już niewiele, dla kolekcjonera starszych jednośladów jest jak znalazł, do współczesnego sprzętu chyba nie ma zastosowania....
Przerywacz jest pokryty platyną Bez przesady. Może było "luksusowe" wykonanie z platynowanymi stykami, stąd popularna nazwa styków w przerywaczach - platynki ale to tylko stop srebra o odpowiedniej twardości, barwą podobny do platyny. Z wadliwym kondensatorem lub bez niego styki wypalają się szybko ale nawet ze sprawnym, wymagają oczyszczenia i ustawienia...
Dziwna teoria że zawory wypalają sie tylko stopniowo. Sam miałem takie zdarzenie. Auto po rozpędzeniu na autostradzie do 140 nagle straciło moc (brak zapłonu na jednym garze) . Okazało sie że na pierwszym cylindrze brak kawałka zaworu pozbawiło cylinder kompresji ,przez co silnik stracił sprawność.Przed tymi wydarzeniami wszystko było ok. To prosty...
Ale w 126p to starcza i nie trzeba nic więcej kombinować. Proponuję zgłębić temat.Nie możesz podłączyć cewki na napięcie 6-7 V pod 12 V, bo będzie iskrzyć, grzać cewkę, wypalać przerywacz, przebijać kondensator i przewody. Nie wspominając już o samej cewce, która w momencie wyładowania może dostawać przebicia międzyzwojowego Przewód oporowy, a cewka...
Może być też wyeksploatowany i dziurawy parownik, załatwiałby ubytek płynu, oraz psucie benzyny. Od tego bym zaczął, wymiany, bądź regeneracji parownika, reszta sama się unormuje, jeśli to to, i jeszcze działa sonda tlenu. "Krokowy" lpg jest podłączony? Źle odpala, bo wypalasz gaz - zanim go nie wypalisz z przewodów, na benzynie będzie za dużo paliwa,...
Prawdę mówią to wygląda na zwykłe przebicie między wyprowadzeniami triaka, zdarzają się takie przypadki w momencie kondensacji pary wodnej lub "zapłonu" kurzu/pyłu w urządzeniach. Powstały łuk elektryczny ma tak wysoką temperaturę że wypala otwór w laminacie. Oczyść wypalone miejsce ze zwęglonego laminatu i sprawdź ile wynosi opór pomiędzy wyprowadzeniami...
Tak, opóźnia zapłon na wysokich obrotach, ale to też ma swoje znaczenie. Odłączanie zapłonu jak w ścigaczach powodowałoby częste niespalanie mieszanki, co prowadziłoby do zwiększenia toksyczności spalin. W samochodach na wtrysku nie ma odcięcia zapłonu, lecz wtrysku w celu ochrony katalizatora. Opóźnienie zapłonu zmniejsza moc silnika, jednak doprowadza...
Ten silnik to tykająca bomba. Zgadzam się z Tobą. Pacjent DS4 1.6 thp wypadania zapłonów losowo. Wymiana wtryskiwaczy na nowe nieco poprawiła, ale problem nadal występował. Dopiero wymiana pompy wysokiego ciśnienia na nową przyniosła oczekiwany efekt. W parametrach nie było widocznych uchybień. Warto pamiętać, że w tych silnikach jest procedura wypalania...
Jeśli naprawiłeś koletor ssący to sparawć EGR.Jeśli to nie pomoże głowica do góry planowanko i zaworki szklanki ustawianie.Piszesz też o gazie myśle że on może robić bałagan.Nie wiem jak długo na gazie jeździsz ale to on może to powodować wypalają sie szklanki.Ja jak chciałem założyć gaz do swojego żaden gazonik nie chciał mi podpisac gwarancji bo te...
Witam:) zapłon ustawiony lampą stroboskopowa, niestety nie pokaże filmiku, ponieważ była pożyczona tylko do ustawienia... transformator 230V-6V 6VA - im więcej wat tym mniej bedzie się nagrzewał, w moim przypadku nawet po dłuższej jezdzie trafo jest lekko ciepłe. Iskra jest mocna nawet na niskich obrotach - http://obrazki.elektroda.pl/9311967000_1...
Może źle przedstawiłem problem i niepotrzebnie wypalam z tym Hallem chodzi o rozwiązanie które pozwoli pozbyć się w dość prosty sposób przerywacza. A ja sam nie wiem jak się od tego zabrać myślałem nad zapłonem od jakiegoś chińczyka ale problem tkwi w dopasowaniu tego do karterów. Nic na to nie poradzę nie umiem takich rzeczy, i ciężko szukać czegoś...
A ile masz nóżek w tej twojej diodzie?? W mojej były 3. Przy prądzie ok 250mA z odległości 30cm i przy idealnym wyregulowaniu optyki tlił sie plastik ale nigdy nie odpaliłem zapałki : / Gratuluje! Plastik musi być przede wszystkim czarny. Na wylot przepala tylko o grubości około <1mm. Z grubszym plastikiem se nie radzi - wypala tylko "ryskę". Co...
Jaką wartość czujnik pokazuje na zapłonie a jaką na wolnych obrotach?
Na pewno nie psuje się od drgań. https://obrazki.elektroda.pl/9766253000_... Całość to jest przekaźnik przerywacz i przekaźnik blokady zapłonu. Sekcje przerywacza zostawmy w spokoju dwa styki G,F. Weźmy pod lupę sekcje blokady zapłonu, tam nic ciekawego nie ma styki A,B,C,D,E dwie diody i przekaźnik. Bardziej bym obstawiał że psują...
Zderzak jest okopcony tam gdzie rury wydechowe. Na zapłonie jest 0.
Witam Jeżeli mogę wsadzić swoje 3gr to z praktyki powiem - 95% mechaników nie sprawdza fizycznie stanu układu wysokiego napięcia. Podejdzie rzuci okiem i uchem - wciśnie kit i to cała diagnoza. Mechanik musi mieć dobry dzień aby mu się chciało. Dobrze wcześniej powiedział i zrobił MARIU, że wymienił całość. Tak naprawdę to zaczynamy od świec. Wykręć...
Witam. Potrzebuję pomocy w diagnozie. Otóż kolegi samochód TUAREG 2006 3.0 TDI BKS przechodzi w tryb awaryjny, traci na mocy. Zapala się kontrolka świec żarowych i kontrolka silnika(awarii). Po diagnozie AUTOCOM-em zapalał się błąd P242F, filtr został wypalony tym samym programem ale tylko raz się to udało. Po tygodniu już autocom nie mógł sobie poradzić...
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator jest do wymiany.Zapobiega on wypalaniu styków platynek...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów. Jestem posiadaczem Mfki i mam z nią ostatnio problem. Zrobiłem w zimie taki pólkapitalny remont, tzn bez wymiany łożysk na wale i robienia szlifu gdyż nie było takiej potrzeby, a poza tym powymieniałem uszczelniacze, odświeżyłem układ zapłonowy jak i konkretnie wyczyściłem gaźnik. Wszystkie uszczelki oczywiście...
Kolego mechanik jak z jesteś mechanikiem to wiesz że nie ma szczelnych obudów w silniku, Kiedyś co prawda rozebrałem aparat zapłonowy w Nisanie I byłem zszokowany jego czystością w środku, a i tak był hallotron. Radzę zmienic założenie start układu magnesem z cewką i dalej elektronika. Parę problemów jeszcze przed tobą- długość impulsu, jego kształt,...
Pamiętać należy ,że dane sprzed prawie 10 lat to epoka . Ten valvo też miał 80 st ,a już ma 90 st . Także im bardziej mineralne tym temp. będzie bliższa zapłonowi ropy . Nie masz DPF to spoko czerwony orlenowski 2T. Oleje nie mają być syntetyczne ,pól syntetyk to max ,a technologia tak poszła ,że dzisiejszy półsyntetyk z lepszej półki jest jak syntetyk...
1.8T lubi wypalac zawory na LPG. Kompresja jest?
Twoje stuki to faktycznie głosny łancuch. Ale jezeli chodzi o wypadanie zapłonów to jest recall na wypalajace sie zawory w tych silnikach. Wymienialismy je dosyc czesto. Bierz za du.e serwis i niech ci zawory zmienia na gwarancji. Ale czy kolega myśli, że łańcuch również może być uszkodzony ( wyciągnięty) ?- był wymieniany przy 60 000, tj. (10 000temu)....
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Witam Jeśli pod pojęciem " pali świece" rozumiesz gubi iskrę top zweryfikuj kondensatory a szczególnie ich połączenie z masą i przerywaczem. Jeśli kondensator jest już zdechnięty to iskra będzie raz na świecy a raz na przerywaczu co jest bardzo niekorzystne dla niego gdyż wypala jego elementy stykowe. Może też być to kwestia tyko słabej masy kondenstora...
Zmierzę co się dzieje na złączu I-SENS oraz V-SENS. Jak zmienia się opór lampy podczas pracy? Poprawcie mnie jeżeli źle to rozumiem. W celu utrzymania mocy np. 130W (oryginalna lampa) układ musi regulować napięcie tak, aby moc pobierana przez lampę oscylowała w granicach 130W? Jeżeli dojdzie do krytycznej wartości, to wyłącza przetwornicę. Napięcie...
Witam serdecznie. Kombinuje jak w starym motocyklu z silnikiem typu wsk125 usprawnic uklad zaplonowy. Gotowe sa zestawy cdi ale z pewnych wzgledow go nie chce. Znalazlem stary uklad eliminujacy kondensator jak i wypalanie "platynek" przerywacza : https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl - Jaki moze byc pobor pradu...
Dzięki panowie za szybką odpowiedź (Frankie1984 i dzidek1968) 🍻 😉 Rzeczywiście pojechałem na specjalistyczną diagnostykę i było trochę problemu z adaptacją DPF, bo komputer w samochodzie nie chciał współpracować bez wyzerowania danych. Mieliście rację, że czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak...
witam. Posiadam poloneza caro 1.6GLE instalacja gazowa BRC.mam problem z odpalaniem poldka na gazie zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.żeby go odpalić musze w czasie kręcenia rozrusznikiem na centralce przełączyć przycisk w położeniu (wypalanie bęnzyny)i jak usłysze że zaczyna łapać wracam do położenia (gaz).Według mnie dostaje za bogatom mieszanke...
W swoim ETZ250 mam klasyczny zapłon ze stykiem, co nie przeszkadza w zastosowaniu bardziej skomplikowanego układu zapłonowego. Generalnie zależałoby mi głownie na układzie z regulacją kąta zapłonu w funkcji obrotów, czyli w pełni wykorzystać to co oferuje elektronika, nawet z mikrokontrolerem. Tak czy inaczej, profilaktycznie, woziłbym ze sobą klasyczny...
Czasami nawet po przejechaniu kilku km, po wyłączeniu zapłonu, wentylator chłodnicy pracuje jeszcze przez kilka minut. Rozładowuje to akumulator.Proszę o informacje odnośnie przyczyny takie stanu. Zauważyłem, że częstotliwość powtarzania się tego problemu zależy od temp. zew. otoczenia i włączenia klimatyzacji w ciepłe dni, jednak to nie jest przyczyna...
Nie wiem jakim cudem wypalasz te wyłączniki. Na wyłączonym zapłonie? No chyba, ze palisz włączając masę :D Ja zakładałem wyłączniki od Władka w ciapkach i jeżdżą cały czas. Żadnego nie wypaliło. Spróbuj go rozebrać i oczyścić styki A jak nie to wyłącznik masy od wyciągarki pozostaje
Panowie! Czy jesteście pewni, że w Jawie przerwa na przerywaczu to 0,3 mm? Moim zdaniem mniej. Jawy miały do siebie, że niewielki luz wału ogromnie zakłócał zapłon z powodu malutkiej przerwy. Właśnie taką wartość (0,05 mm) miałem na myśli. I z bardzo odległych doświadczeń wiem, że była dość właściwa. Oczywiście w prakryce regulowało się na nieco więcej,...
Potrzebne było to prywatne zdjęcie? Te skutery męczyło kilka powtarzających się problemów. Metalowy ekran z fajki świecy zapłonowej należy zdjąć (występowanie przebić), lub wymienić fajkę na markową. Często pojawiają się przebicia na czujniku stopki bocznej oraz wyłącznika zapłonu na kierownicy (akurat w Kingwayu go nie ma), skutkujące brakiem iskry....
Sprawdz ćiśnienie w cylindrach na gorącym silniku w przypadku dużych odchyłek wymień pierśćienie na tłokach oraz uszczelki pod cylindrami na uszczelki miedziane.Starsze modele miały uszczelki papierowe które się wypalały i następowały przedmuchy pod uszczelką głowicy.Dotrzyj zawory.Nic nie podajesz czy maluch jest ospojlerowany a to dodatkowe opory...
JPD 47 posów bzdur jak tak można , skoro nie kopci to nie wchodzi w ubogi skład mieszanki..... Jak mu cisniesz to i pali...... . 3. po grzebaniu w ECU wszystko jest mozliwe nikt ci tu nie pomoże bo nawet nie podałeś ile km zrobiłeś od ostatniego wypalania DPF. SMutne. Dodano po 1 Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję...
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
Sprawdź bezp. F20 jeszcze raz.Albo on ,albo przekaźnik zapłonu ,albo wypalone któreś złącze w skrzynce bezpieczników.NIe ma innej opcji. Jest inna opcja, wypalone złącze na tylnym lewym błotniku. Musisz odchylić tapicerkę i zobaczysz. Tak właśnie się działo.Ale z tego co pamiętam wypalało kabel od ogrzewania szyby.Nie zaszkodzi zajrzeć.Według schematu...
Do kolegi który zaczął ten temat, nie che mi się czytać tych wszystkich wypocin wiec może ktoś już to napisał ale mierzyłeś temp. sprężarki, katalizatora, temp. dopalania filtra cząstek stałych. temp. oleju i ogólne parametry pracy silnika po twoim nazwijmy to tuningu ? Proponuje ponadto sprawdzić wyprzedzenie konta wtrysku i opóźnienie zapłonu ma...
Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty. ponieważ jest tego dużo, podam swoje uwagi: - zostawiając przerywacz zyskasz niewiele, zaoszczędzisz na wypalaniu się styków, ale mogą być problemy z ich utlenianiem się - aby uzyskać widoczną poprawę iskry należałoby dobrać inną cewkę - pozostanie wada aparatu zapłonowego 126p - samoczynne zmniejszanie się przerwy...
Sam popylam DT125 i... Dwusuw zawsze będzie rzygał olejem i puszczał chmury. Mniej lub bardziej, ale zawsze, więc trzeba dać mu to wypalić :) No i ja leję 1:25 normalnie lub nawet poniżej 1:20, jak planuję pałowanko - dobre smarowanie i nic z cylindrem nie robiłem od wielu lat. A skoro u Ciebie aż wypycha uszczelnienia, to najpewniej masz zapchany dyfuzor...
Z podobnym kłopotem miałem ostatnio skode 1.6tdi =częste wypalanie dpf , sadza szybko wzrastała , dopalanie nawet przy zimnawym silniku . Przyczyną była różnicówka . Na wolnych obrotach ok 20mbar , po wyłączeniu silnika na samym zapłonie pokazywała ok 7mbar . Dpf czyszczony w zakładzie . Wymiana różnicówki załatwiła sprawę . Błędów oczywiście nie było...
wypalanie laserowe wypalanie ceramiki transformator wypalanie
plastik spray uszkodzony monitor karta graficzna mazda diagnostyczny
samsung ue46es7090 zgrzewarka transformatorowa
Jak sprawdzić moduł zapłonowy Piaggio X8 125 2006 multimetrem Moduł zasilania do telewizora Samsung 59 cali - gdzie kupić?