Gdy wymieniłeś cylinder z tłokiem pisałeś, że był zatarty więc normalny efekt, że miałeś dużo mieszanki w skrzynce. Zatarty tłok, tak jak pisałem na początku, nie daje sprężania, tym samym w ruchu tłoka w dół nie wypycha mieszanki benzyny z powietrzem ku górze, nie jest szczelny tłok z cylindrem. Zostaje nadmiar mieszanki z olejem na dole. Po remoncie,...
Kolego i co ustaliłeś. Silnik według ciebie pracuje bez zarzutu to po co szukasz czegoś? Z literatury wiem, że zbyt duża dawka może wypalić tłok i zawory, a to już jest bardziej kosztowne. Dla tego szukam oryginalnego wsadu by wgrać i porównać. Jeśli Byś coś takiego podesłał byłbym Ci bardzo wdzięczny. :D
Wymieniłem oczywiście mieszankę na świeżą i nic Mieszanki się nie wymienia, mieszankę się wypala. Jeśli wiemy że nie będziemy używać maszyny przez dłuższy czas trzeba wypalić paliwo. Tzn. po rozgrzaniu silnika gasimy go i wylewamy paliwo ze zbiornika. Następnie uruchamiamy maszynę i zostawiamy na wolnych obrotach do czasu aż wypali się paliwo z gaźnika...
Nie rozumiem. Przecież nie kupuje się samochodów na F, nie na V. Te na V są najlepsze.
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
nie tylko zatykał , ale może uszkodzić tłok , lub wypalić zawór
Twój pomysł z tym mini samochodem jak najbardziej powinien wypalić oczywiście jeżeli wykonasz go na tyle dokładnie że silnik będzie dał rade go napędzić. Nie wiem co mogło go zaklinować.... spróbuj odlać tłok jeszcze raz po czym go wyszlifuj i wypoleruj wtedy raczej się nie zaklinuje.
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
To pozostaje silnik na początek regulacja luzów zaworowych a jak nie pomoże (mogło wypalić gniazda zaworowe jak zawory były podparte) to pewnie pierścienie i tłok się skończył.
Dlatego że w 330 tłoki chodzą naprzemiennie. W czterocylindrowym silniku cykl pracy poszczególnych cylindrów jest rozłożony co 180 stopni. Silnik 30-ki ma dwa cylindry więc żeby pomiędzy poszczególnymi cylindrami cykl pracy był w równych odstępach dla silnika czterosówowego dwucylindrowego wynosił by 380 stopni tłoki chodziły by jednocześnie w górę...
witam... jeśli można wiedzieć jaki był koszt całkowity naprawy?? Mam ten sam problem- wypalony tłok 320tyś. km
Wg diagnozy człowieka od lpg: 1. wymiana rozrządu jaka miała miejsce 5 tys km temu (4.2019) jest zrobiona źle - wg OBD kąt wychylenia zapłonu to +2 stopnie, a ma być -2 stopnie (iskra na świece jest w momencie kiedy tłok idzie na dół, a nie kiedy jest prawie na górze). Muszę jechać do mechanika żeby sprawdzić ustawienie rozrządu. 2. przez złe ustawienie...
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
Nie tylko 1 ale i 4 bo chyba ciurkiem leje na cylinder i Ci tłok wypali.
Nie kombinuj, warsztat nie popełnił tu żadnego błędu. Zepsuł ci się samochód, zresztą, jeśli faktycznie jest wypalony tłok i zużyta pompa, to jest to skutkiem awarii która objawiała się już dawno. A tak z ciekawości, o co chodzi w pozycjach 2 i 4? Kazałeś wymieniać 3 amortyzatory?
Prawdopodobnie masz lejące końcówki wtryskiwaczy. Paliwo jest wtedy wlewane a nie rozpylane. Wtedy jest podwyższona temperatura spalania co powoduje że tłok może się wtedy wypalić.
Jak składałeś silnik to smarowałeś wszystkie części olejem, on musi się wypalić. Najpierw świeca. Później gaźnik, a w między czasie możesz sprawdzić czy nowy tłok nie jest niższy od oryginału. Nie powinien w GMP być niżej od krawędzi cylindra.
Ja tak z głupia frant zapytam, ta piła to miała filtr powietrza założony? Bo wygląda jakby chodziła na mieszance benzyna z pyłem. Te ślady zatarcia na płaszczu tłoka od strony dolotu i dziura nad świecą to efekt pracy na pyle. Pyl w cylindrze nie znika. Spalany osadza sadze. To wszystko się żarzy i powoduje przy silnym nagrzaniu niekontrolowane spalanie....
Sprawdź ciśnienie, objaw typowy w tym silniku na wypalone tłok.
Pewnie pęknięty albo wypalony tłok więc naprawa = wartość auta. Sam nie zrobisz, popytaj mechaników o cenę naprawy ewentualnie o cenę przekładki silnika a sam poszukaj silnika.
Zamieniane były wszystkie, nie tylko para. Więc nawet jakby źle policzył, to błąd by przeskoczył. Dodatkowo - na korku z oleju jest majonez. Pierwszy mechanik który oglądał stwierdził, że to z powodu zbyt krótkich dystansów. No ale po to brałem benzynę. Zresztą przedmuchałem go też nieco na autostradzie. Ostatnio też częściej muszę olej dolewać. Gdzieś...
wtryski ,przerabiane. Nie czekaj aż wypali tłok.
Ani to nie wypalony tłok ani czujnik wału,standardowe uszkodzenie pompy zadzwoń to porozmawiamy.
Aktualnie mam dwa takie silniki 1.6 hdi i w jednym i drugim jest to samo. Zasrany od ssącego po wydechowy. Ogolnie ten nagar to przez tą ekologie znaczy egr'a która zresztą wykończy polska motoryzacje z dieslami. Silnik słaby strasznie, twardość materiałów daje wiele do życzenia nie dość że nie wytrzymałe to jeszcze drogie (800zl za 1 wałek ) Robiliśmy...
Jest w czołówce nowych silnik się psujacych ale zobaczmy tak naprawdę ile tego jest na świecie. To tak jak z telewizorami Samsunga psują się jak wszystko ale strzelam 50% sprzedaży to w/ w firma a reszta to reszta😆 1.6 thp i jakiś tam jego odpowiednik w oplu 1.6 turbo też potrafili fajnie na 3 czy 4 garnku zjarac zawory czy wypalić tłok. A nowe...
Witam, ten wtryskiwacz musisz zrobić bo może się okazać że tak zacznie lać że wypali tłok, powinno sie sprawdzić wszystkie, powodzenia
czwarta pompka do wymiany Stawiam na wypalony tłok albo popękane pierścienie. Wbity zawór w Tłok (sporadyczne) Trzeba zrobić pomiar kompresji.
Witam czy ma ktoś może schemat rozrządu do Renault Mascott 3.0 dxi . Muszę zdjąć głowicę , bo chyba wypaliło tłok i wyrzuca olej bagnetem. Pozdrawiam i dzięki z góry.
Wtryski do nowego słupka były robione i zawór ciśnienia na pompie też był nowy. Sterownik pozostał bez zmian, ale to by miało taki szybki wpływ na wypalenie tloka. Nowy silnik przelatał ponad 200 tyś, słupek po wymianie nie całe 40 tyś.
Jeśli jest lpg, to mogło stopić tłok, ew. wypalić zawór. Raczej tłok, bo pobiera olej.
Albo (na pierwszym cylindrze): - popękały pierścienie - wypalił się tłok - wypaliły się zawory lub gniazda - dmuchnięta uszczelka głowicy i to powoduje wypadanie zapłonów. Wszelkie możliwe niedomagania sprzętu już wyeliminowałeś. Także nie ma lipy - czeka cię zdejmowanie głowicy.
Witam Mam problem od kupienia z laguną 3 2.0dci silnik na zimnym podczas odpalania puszcza strasznie duża chmurę siwego dymu i kopci przez 20 sekund po czym kopcenie całkowicie ustaje. Samochód zaprowadziłem do mechanika i zmienił świece żarowe na nowe i wtryski były u sprawdzenia i wszytko ok.A problem dalej nie ustaje za każdym razem podczas odpalania...
Skoro nie znasz się na mechanice, to powiem tak. Tłok i cylinder to jak soczewka i oprawka przy okularach. Jedno musi do drugiego pasować. W pojazdach są pewne elementy które wymienia się "zestawami". Np łańcuch i zębatki. Jak wymienisz sam łańcuch i zostawisz stare zębatki, to zębatki zniszczą nowy łańcuch, a jak założysz stały łańcuch na nowe zębatki,...
Witam. Rozpylacz nie uszkodził się bez powodu, albo coś wpadło do komory spalania albo rozpiął się tłok - może coś z korbowodem. Istnieje też możliwość że wtrysk wypalił tłok ale od wypalenia nie łamie się stopka, ogólnie nie rozbierzesz nie będziesz wiedział.
Ta pompa ma sterownik.Przerabiałem podobny temat przy podobnych objawach,wypalony był tłok.
A wtryski dobre?! Czemu się wypalił tłok? Trzeba najpierw naprawić przyczynę usterki, a dopiero później zająć się skutkami. próbuj go dłużej odpowietrzać, może powietrze nie może się przebić. Jak były przechowywane wtryski po odkręceniu z głowicy? Czy ich nie odkręcałeś tylko odłożyłeś całą głowicę na bok i tak leżały?
Kolego mieliśmy taki przypadek co prawda w VITO 2,2cdi dość ciężki przypadek do wykrycia tam akurat był tak wypalony tłok że do póki silnik nie miał temperatury 90 stopni i nie przejechał 15KM to było wszystko spoko ale po 15 km i zgaszeniu nie chciał odpalić i brak kompresji na jednym z cylindrów. Czy u ciebie nie jest pęknięty tłok i póki zimny to...
Witam serdecznie posiadam kangura 1.5 dci 2003r maxi w którym wypaliło tłok przez awarie pompy cr. Kupiłem drugiego kangura 1.9 dti przedlifta. Przełozyc silnik to pikus problem zostanie z elektryką. Mam zamiar zamienić całość łącznie z elektryka deski lecz ten przedlift nie ma abs oraz elektrycznych szyb i zastanawiam jak zgrac to z instalacja z polifta....
Nikt nie zamierza ,,jeździć ". Zatytuował bym ten post jako ,,Zdychający Chińczyk :cry: " Zwyczajnie - silnik się kończy, a nie prądnica, więc szczotki, etc. to zbędny wydatek. Jak już nowe części, to tłok, cylinder i pierscienie. Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć.
Mierzysz ciśnienie następnie robisz to samo wlewając wcześniej powiedzmy 5 mililitrów oleju do cylindra.Jeżeli drugi pomiar będzie większy od pierwszego -nieszczelny cylinder jeżeli pomiar będzie taki sam - wypalony zawór.Warto również sprawdzić wałek rozrządu.
Witam. Astra jeździła 7 lat na gazie i przestała chodzić na 4 cylinder, po zdjęciu głowicy okazało się że jest wypalony 4 tłok i moje pytanie brzmi czy trzeba wymieniać wszystkie tłoki czy wystarczy tylko ten jeden? Pozdrawiam.
Ja na twoim miejscu wyjąłbym wtryski i dał do sprawdzenia na maszynie (najlepiej być obecnym przy tym sprawdzeniu bo może okazać się ze wszystkie do naprawy a w rzeczywistości wystarczy jeden) ewentualnie sprawdził korekty testerem. Jak będzie ci wtrysk lał to albo tłok wypali i silnik do wymiany albo korbę zegnie i wtedy jak dobrze pójdzie to tylko...
To nie dobrze, może być uszkodzony tłok, pierścienie, wypalone zawory, itp.
Witam na filmiku słychać jak by mu tłok wypaliło lub korbowód spróbuj dodać gazu i wsłuchaj się czy puka szybciej czy ustało pukanie
Kolego czy znalazłeś przyczynę problemu? Mam ten sam silnik i identyczny problem. Silnik remontowałem bo lejący wtryskiwaczy wypalił tłok. Przy okazji wymieniłem chłodnice EGR, które sypały opilkami. Wtryski nowe. Po 5k km wysypało turbo i po regeneracji dokładnie zaczęły występować te komunikaty o ciśnieniu oleju szczególnie przy schodzeniu silnika...
Remont silnika nie jest taki drogi. Jeżeli ci sie chce w to bawić to koszty wyniosą około 300 zł. Prawdopodobnie wypalił sie tłok na cilindrze na którym nie ma kompresji. Ściąg głowice to będziesz widział co sie stało.
Ja nigdy nie widziałem silnika 100 konnego grupy VAG na pompie... Ten silnik który kolega opisuje to dokładnie jest 101 KM/ 74 KW na pompowtryskiwaczach i proszę kolego (at)philsonic nie wprowadzaj ludzi w błąd. I ten przypadek który widziałeś, że wypaliło tłok w Audi. Nie koniecznie musiało się to stać przez chiptuning. Ostatnio u mnie w firmie padł...
Jeżeli tłok nie jest wypalony i gładzie są ok. to wymień tylko pierścienie. Pozdrawiam.
Wypalony zawór albo nawet tłok na tym cylindrze( świeca morka i jest iskra , Brak ciśnienia), często się zdarza jak jest źle wyregulowany gaz.
Kabel, świeca, wypalony zawór, pęknięty tłok, wydmuchana uszczelka pod głowicą i jeszcze można coś wymyślić. Sprawdź coś np czy jest iskra na tym cyl, wykręć świecę i podmień na drugą, wstaw na próbę drugi kabel, - od czegoś trzeba zacząć.
wypalić przewód wypalić płytke wypalić ścieżek
wymienić gniazdo zasilać wymiana zegarów renault tomtom ekran startowy
domofon vector uszkodzone lifepo4
Renault Megane 1.5 dCi K9K – moment dokręcania głowicy, procedura, śruby TTY Nissan Cabstar - niedziałający obrotomierz i prędkościomierz