kompresja silnika (szczegolnie 4 cyl) do sprawdzenia- stawiam na wypalone gniazdo zaworu
Tak jak ktoś radził zmierz ciśnienia. Mogłeś wypalić gniazda zaworów lub/i podparte zawory. Zakładałeś wtryskiwacze na rurkach od silnika bez montażu w głowicy- da to informację o stanie pompy.
Po tym co tutaj wyczytałem wynika, że masz wypalone gniazda zaworów. Mogła być źle ustawiona instalacja gazowa i zły skład mieszanki spowodował uszkodzenie zaworów. Stąd problemy z zapłonem. Pozdrawiam.
Wypali gniazda.
Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
W takim razie to chyba wypalone gniazdo zaworu dolotowego. Sprawdzisz to nalewajac paliwa na zdjętej głowicy na powierzchnię zaworów z wkręconą świecą jeśli ucieknie to masz winowajcę. Nie trzyma kompresji i cofa się do gaźnika.
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
Witam, jedną z przyczyn takich objawów może być uszkodzenie zaworów w głowicy bądź wypalenie gniazd zaworów. Losowe wypadanie zapłonu sugeruje problemy właśnie z jedną z głowic. Zalecam sprawdzenie luzów zaworowych i naprawę dwóch głowic (jeżeli będzie to konieczne). Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
FILTRY WYMIENIONE BYŁY 10 TYS.KM TEMU. LUZY ZAWOROWE SA OK. WALEK Z TEGO CO SIE ORIENTOWAŁEM TEZ SKOK MA ODPOWIEDNI. JEDYNE CO MI PRZYCHODZI DO GLOWY W ZWIĄZKU Z NISKIM CISNIENIEM NA PIERWSZYM CYLINDRZE TO ALBO WYPALONE GNIAZDO ZAWORU ALBO COS Z TŁOKIEM. NA WSZYSTKICH 3 JEST PO 38-39 ATMOSFER NA TYM JEDNYM 22. Dodano po 6 JUTRO SCIAGNE GLOWICE TO BEDE...
Mechanik powiedział, że ciężko zmierzyć ciśnienie w tym silniku na 2 i 3 cylindrze....hmmm nie chcę wymieniac bez sensu dobrych rzeczy Hmmm, może pora wymienić mechanika... Możesz mieć w jednym cylindrze wypalone gniazda zaworów, zapieczone pierścienie, itp ... i to będzie powód wypadania zapłonów. Bez szczegółowej diagnostyki zarówno "mechanicznej"...
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Pozostaje wypalone gniazdo ,grzybek zaworu. Wtedy by było identyczne ciśnienie na 4 tłokach?
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
O złym puszczaniu - może i tak ale o za wczesnej zmianie biegu - niekoniecznie, często widuję takich "osczędnych" co bieg zmieniają przy 1500rpm. Co do zaworów w Lanosie to racja - sąsiad na LPG nie zrobił 200kkm i głowica była do remontu - wypalone gniazda zaworów.
można zrobić tzw. próbę olejową i wtedy będzie wiadomo, ale jeśli auto ma lpg to obstawiam że było wyregulowane na uboga mieszankę i wypaliło gniazda zaworów co do opłacalności to wg. mnie już twoja decyzja, ale jeśli dół silnika był by ok to ja raczej wolał bym robić głowice bo nie masz pewności że kupując drugi silnik wszystko będzie z nim ok
Hydropopychacze do wymiany. Za duży luz juz się zrobił i stąd ten stukot.Lepiej to szybko zrobić, póki nie wypali gniazd zaworów. Popychacze łatwo sprawdzisz. Jeśli sa do wymiany to "łepek" który dotyka zaworu (czyli od dołu całego popychacza) będzie lekko wgnieciony do środka. Zależy też, czy ten dzwiek chwile po odpaleniu cichnie. Kanały popychaczy...
Punto 75 w mieście paliło mi 8.5-9.0l/100km benzyny... Tobie się może wydaje że to dużo ale te Punta tyle palą na krótkich trasach więc się z tym pogódź. Oczywiście masz usterkę silnika i trzeba ją usunąć ale nie licz że po naprawie zacznie Ci palić 6.0 l/100km, a nawet jak sobie tak ustawisz LPG to szybko skończysz z wypalonymi gniazdami zaworów.
MOZLIWA PRZYCZYNA 1 UKLAD ZAPLONOWY TZ SWIECE PRZEWODY 2 WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW 3 REGULACJA INSTALACJI (W SZCZEGULNOSCI ZBYT UBOGA MIESZANKA) W PIERWSZEJ KOLEJNOSCI PROPONUJE REGULACJE INSTALACJI W DRÓGIEJ WYMIANA SWIEC A PUZNIEJ PRZEWODÓW (POMIMO ZE SA NOWE ) A W OSTATECZNOSCI ZROBIENIE GLOWICY A JESLI JEST TO WTRYSK ABIMEX TO CZESTO SIE ZDARZAJA...
W takim polu powstają w cząstkach dipole magnetyczne i cząstki się przyciągają do siebie i są odpychane od biegunów magnesu. Ale żeby był tego jakikolwiek sens, to paliwo musiało by się spalać w tym polu i dawało by to efekt rzeczywiście podobny do zatankowania benzyny o wyższej liczbie oktanowej - tu jest jednak małe ale - w samochodzie bez wariatora...
Silniki zasilane gazem szybciej ulegają zużyciu, tym bardziej jeśli nie jest to sekwencja. Mogą być wypalone gniazda zaworów, luzy na prowadnicach i przez to klekocze i bierze olej. Wymiany na 16v nie polecam bo operacja może przerosnąc nawet bardzo doświadczonych mechaników. Silnik 1.6 16v to k4m czyli ten sam co montowany w megane zelazku i sceniku...
Moim zdaniem przyczyn moze być 4 1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach 2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza) 3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać...
Miałem identyczną sytuację w Escorcie 1.6 16V. Też dostawał samozapłonu przy mocnym nagrzaniu. Początkowo było to tylko na gazie, później występowało też na benzynie.Coraz trudniej było go zgasić. Jak był dobrze nagrzany to wogóle nie chciał zgasnąć, gasiłem go na biegu i na hamulcu. Pomógł dopiero remont głowicy-były wypalone gniazda zaworów. Po remoncie...
Kolego zamiast iść w gaz, jak w dym, trzeba było wcześniej, coś na ten temat poczytać, na forum corolli, lpg-forum oraz na elektrodzie i później rozglądnąć się za rozgarniętym gazmajstrem Spokojnie to nie mój samochód. Rozebrałem głowice, okazało się że świeca nie zrobiła spustoszenia, wypalone gniazda zaworów spowodowały skasowanie luzów zaworowych...
No i wczoraj odebrałem samochód. Okazało się wypalone gniazdo zaworu. Koszt 600zł, ale dałem gościowi 200zł jako, że robocizna i koszty spowodowane przez jego wcześniejsze niedbalstwo poniósł on w ramach gwarancji. Niestety okazało się, że przy odpalaniu ciśnienie wyrwało wężyk od paliwa. Cóż miał 17 lat. Pewnie jak mechanik dłubał przy silniku to go...
Tylko co mi to da skoro nie wiem jak rozebrać dalej przepustnicę? Najchętniej to dałbym ja do renowacji bo to już druga przepustnica która padła (pierwsza od nowości i druga używka). Zna ktoś kogoś kto się tym zajmuje? Zamówiłem kolejna przepustnice z 2007 r i problem ustał, a były podejrzenia wypalonych gniazd zaworów lub uszczelki pod głowicą. Zrobiłem...
To jest v6 i na pierwszych dwóch ma w granicach 7-8 a na pozostałych czterech w granicach 3-4. To bardzo słabe z tego co się orientuje. A silnik od wymiany do wymiany oleju nie brał zawsze z 1 litra nie cały do lalem tylko dlatego uważam ze pierścienie przynajmniej te olejowe są całe. Czy poprzez wypalone gniazda zaworów mogło by być tak niskie ciśnienie?...
0 bar to zawór lub gniazdo wypalone bardziej niż pierścienie na tłokach. Zdejmij pokrywę zaworów może coś tam zobaczysz na wałku krzywka.
Skoro pompa sprawna i głowica i reszte toru paliwowego to przyczyna może leżęć w sprężaniu. Skoro dymi na biało i ma problem z wejściem na obroty przy zimnym silniku to obstawiam gary. Czyli mały stopień sprężania. Gdzy dostanie temperatury wtedy chodzi jak powinien. Ja bym sprawdził jeszcze jednak głowicę. Podobnie miałem przy C 330. Gniazdo zaworu...
Witam wszystkich forumowiczów . Proszę o pomoc w doborze silnika do peugeot expert 2008 rok W aucie mam zamontowany uszkodzony silnik o kodzie 2.0 hdi 10DYUL PSARHK Poniżej zdjęcia uszkodzeń , wypalone gniazda zaworów Obecnie poszukuje nowego silnika bo tego nie opłaca się naprawiać I teraz pytanie Czym różnią się silniki PSARHK PSARHJ czy PSARHR Z...
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem. Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu.
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem w moim Audi jak w temacie. Auto z salonu w niemczech wyjechało z instalacją gazową. Niemiecki serwis ok. 100 000 km najprawdopodobniej wymieniał głowicę na nową. Teraz przy przebiegu 182 000 km pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonu. Serwis po dwóch tygodniach walki i wymianą jednej cewki w między czasie, że...
Witam Was serdecznie Posiadam dość nietypowy problem ze swoim Audi A4 B5 2.6 ABC z LPG(stag 300). Auto ma przejechsne 390tyś, a na gazie około 50-60. Otóż problem powstał nagle, samochód na zimnym oodpalał, ale kulał początkowo. Później po 100m zgasiłem go i już nie odpalił. Zaprowadziłem do mechanika i wymienił; świece, pompe paliwa, i nic. Zbadał...
(at)marszalekkom Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie? Chciałem wymienić rozrząd i koła zmiennych faz bo ponoć pocą się i odnich obudowa rozrządu deko w oleju, a że myślałem nad wrzuceniem gazu do samochodu to pomyślałem że może warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach jako żeby mieć pogląd na stan silnika jako taki bo od niedawna mam go. Nawet nie...
Przebieg Skody to już prawie 250000km. Dodam również, że na LPG. I żadnych wypalonych gniazd zaworów, itd itp, jakich można wyczytać tu i ówdzie, negatywnych oczywiście. A! Regeneracja wtryskiwaczy jedynie. Ale to trzy sztuki i niecałe sto złotych... Co do szlifu wirnika - no przyznam, że można było to zrobić, ale ja tylko podjechałem ranty i jak napisałem...
Mieszanka jest zbyt uboga gdy jest w niej za duzo powietrza i na odwrót jest zbyt bogata gdy jest w niej za mało powietrza. Gdy mieszanka jest uboga wtedy silnik mniej spala, ale ma gorsze osiągi i nastepuje jego szybsze zuzycie ze względu na wyższą temperaturę jaka sie tworzy w głowicy (moze nastąpić wypalenie gniazd zaworów, peknięcie głowicy itp)...
Jestem już trochę mądrzejszy, gdyż podjechałem do innego mechanika (nie do serwisu jak do tej pory) i diagnozę postawił w 12 min. Podłączył komputer i diagnoza- "Wypadanie zapłonu 4 cylinder" . Świece nowe- wymienili ew serwisie , zamienił cewkę z 3 cylindra na 4 i nadal "wypadanie zapłonu 4 cylinder". Na pewno jest problem w głowicy, ale dlaczego tego...
Witam, posiadam Opla Astrę II z 2004 roku z silnikiem 1.4 LPG sekwencja od jakiegoś czasu zaczynają się z nią problemy. Podczas jazdy traci moc (chodzi na 3 cylindrach) i zaczyna migać pomarańczowy wskaźnik na konsoli. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ponownie problem znika na jakiś czas. Błędy w komputerze wskazują na wypadanie zapłonu...
Jeśli chodzi o Grande 1.4 8V w gazie - jeśli było "dbane" to nie widzę jakichś przeciwwskazań. Eksploatacja jest jednak kłopotliwa ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych płytkami. Jeśli się tego nie zrobi = silnik pracuje jak kupa, gniazda zaworów wypalone = koszty.
Witam. Mam skutera toros f-16 80cc 4t i od jakiegoś czasu nie chcę się wkręcać na wysokie obroty i jechał tylko 40-45 km/h, kilka dni temu wymieniłem sprzęgło, wariator i pasek(wszystko nowe), po czym skuter stał się zrywniejszy i teraz jedzie około 55-57 km/h ale to chyba za mało jak na 80cc. Wyraźnie słychać że silnik po przekręceniu manetki gazu...
Czy np przepuszczajacy wtrysk mógł spowodować wypalenie komory spalania, zaworu lub gniazda? Jest taka możliwość. Zrób zdjęcie świec ( elektrod ) i wstaw na forum.
Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :). wypadałoby czytać to co mądrzejsi ludzie wcześniej napisali!!!!...
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
wykręcona swieca jest mokra od paliwa czy oleju.mozliwe ze luz masz ustawiony zaworu ale mozesz miec wypalone gniazdo wydechowego
Uboga mieszanka ma znacznie mniejszą prędkość spalania, więc proces spalania potrafi przeciągnąć się aż na suw wydechu; stąd niższa sprawność, "wyższa temperatura spalania" i ogień w wydechu, w efekcie wypalenie zaworów i gniazd, koksowanie oleju w rowkach pierścieni, zaleganie tychże i wypalanie dziury w tłoku, bo zapieczone pierścienie puszczają spaliny...
Jako podpowiedź dodam jeszcze, że samochód miał instalację gazową II gen, ale została ona całkowicie zdemontowana, a wiązka elektryczna silnika przywrócona do układu pierwotnego. Zastanawiam się tylko czy ewentualne zużycie głowicy -wypalenie zaworów/gniazd zaworowych- może powodować takie zachowanie na zimnym silniku? Choć była mierzona kompresja silnika...
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
Przyczyn wypadania zapłonu jest kilka począwszy od świec, przewodów wysokiego napięcia, cewek przestawionego lub wyciągniętego (łańcuch) rozrządu, złych luzach zaworowych skończywszy na wypalonym zaworze lub gnieździe zaworu a nawet na prowadnicach zaworów, więc przyczyn jest dużo. na początek więc świecę lub cewki ( ewentualnie przewody wys. nap. jeżeli...
Nie wiem co to znaczy , że osiąga tylko 60 stopni. Jeżeli nie rozgrzewa się więcej to termostat jest uszkodzony-cały czas otwarty. No ale w końcu za jakiś czas może dłuższy musi się rozgrzać. Złe palenie może się brać ze złego luzu zaworów aczkolwiek nie tylko. No cóż jeżeli chodzi o dym to pierwsza sprawa-pomiar ciśnienia. Bez dyskusji. Jeżeli będzie...
co mi koledzy powiecie jak mam uno 1.0i na gazie stan licznika 105 tys.km i były wymieniane 1 już pierścienie i teraz znowu bierze olej i trzeba wymienić i raz gniazdo zaworu wypaliło. Też chciałem robić tuning ale sobie darowałem bo chyba za mało wytrzymałe silniki.
wypalić gniazdo gniazdo wypalić gniazdo zaworów
bledy kompilacji odkleić taśma lustro wirowa lustro wirowa
kościół wyświetlacz kościół wyświetlacz
Prąd roboczy diod mostka trójfazowego dla alternatora 170A Jak przywrócić partycję systemową z obrazu na innym dysku?