Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :). wypadałoby czytać to co mądrzejsi ludzie wcześniej napisali!!!!...
co mi koledzy powiecie jak mam uno 1.0i na gazie stan licznika 105 tys.km i były wymieniane 1 już pierścienie i teraz znowu bierze olej i trzeba wymienić i raz gniazdo zaworu wypaliło. Też chciałem robić tuning ale sobie darowałem bo chyba za mało wytrzymałe silniki.
kompresja silnika (szczegolnie 4 cyl) do sprawdzenia- stawiam na wypalone gniazdo zaworu
Tak jak ktoś radził zmierz ciśnienia. Mogłeś wypalić gniazda zaworów lub/i podparte zawory. Zakładałeś wtryskiwacze na rurkach od silnika bez montażu w głowicy- da to informację o stanie pompy.
Po tym co tutaj wyczytałem wynika, że masz wypalone gniazda zaworów. Mogła być źle ustawiona instalacja gazowa i zły skład mieszanki spowodował uszkodzenie zaworów. Stąd problemy z zapłonem. Pozdrawiam.
FILTRY WYMIENIONE BYŁY 10 TYS.KM TEMU. LUZY ZAWOROWE SA OK. WALEK Z TEGO CO SIE ORIENTOWAŁEM TEZ SKOK MA ODPOWIEDNI. JEDYNE CO MI PRZYCHODZI DO GLOWY W ZWIĄZKU Z NISKIM CISNIENIEM NA PIERWSZYM CYLINDRZE TO ALBO WYPALONE GNIAZDO ZAWORU ALBO COS Z TŁOKIEM. NA WSZYSTKICH 3 JEST PO 38-39 ATMOSFER NA TYM JEDNYM 22. Dodano po 6 JUTRO SCIAGNE GLOWICE TO BEDE...
W takim razie to chyba wypalone gniazdo zaworu dolotowego. Sprawdzisz to nalewajac paliwa na zdjętej głowicy na powierzchnię zaworów z wkręconą świecą jeśli ucieknie to masz winowajcę. Nie trzyma kompresji i cofa się do gaźnika.
Mechanik powiedział, że ciężko zmierzyć ciśnienie w tym silniku na 2 i 3 cylindrze....hmmm nie chcę wymieniac bez sensu dobrych rzeczy Hmmm, może pora wymienić mechanika... Możesz mieć w jednym cylindrze wypalone gniazda zaworów, zapieczone pierścienie, itp ... i to będzie powód wypadania zapłonów. Bez szczegółowej diagnostyki zarówno "mechanicznej"...
Wypali gniazda.
Witam, jedną z przyczyn takich objawów może być uszkodzenie zaworów w głowicy bądź wypalenie gniazd zaworów. Losowe wypadanie zapłonu sugeruje problemy właśnie z jedną z głowic. Zalecam sprawdzenie luzów zaworowych i naprawę dwóch głowic (jeżeli będzie to konieczne). Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
O złym puszczaniu - może i tak ale o za wczesnej zmianie biegu - niekoniecznie, często widuję takich "osczędnych" co bieg zmieniają przy 1500rpm. Co do zaworów w Lanosie to racja - sąsiad na LPG nie zrobił 200kkm i głowica była do remontu - wypalone gniazda zaworów.
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Pozostaje wypalone gniazdo ,grzybek zaworu. Wtedy by było identyczne ciśnienie na 4 tłokach?
można zrobić tzw. próbę olejową i wtedy będzie wiadomo, ale jeśli auto ma lpg to obstawiam że było wyregulowane na uboga mieszankę i wypaliło gniazda zaworów co do opłacalności to wg. mnie już twoja decyzja, ale jeśli dół silnika był by ok to ja raczej wolał bym robić głowice bo nie masz pewności że kupując drugi silnik wszystko będzie z nim ok
Punto 75 w mieście paliło mi 8.5-9.0l/100km benzyny... Tobie się może wydaje że to dużo ale te Punta tyle palą na krótkich trasach więc się z tym pogódź. Oczywiście masz usterkę silnika i trzeba ją usunąć ale nie licz że po naprawie zacznie Ci palić 6.0 l/100km, a nawet jak sobie tak ustawisz LPG to szybko skończysz z wypalonymi gniazdami zaworów.
MOZLIWA PRZYCZYNA 1 UKLAD ZAPLONOWY TZ SWIECE PRZEWODY 2 WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW 3 REGULACJA INSTALACJI (W SZCZEGULNOSCI ZBYT UBOGA MIESZANKA) W PIERWSZEJ KOLEJNOSCI PROPONUJE REGULACJE INSTALACJI W DRÓGIEJ WYMIANA SWIEC A PUZNIEJ PRZEWODÓW (POMIMO ZE SA NOWE ) A W OSTATECZNOSCI ZROBIENIE GLOWICY A JESLI JEST TO WTRYSK ABIMEX TO CZESTO SIE ZDARZAJA...
Hydropopychacze do wymiany. Za duży luz juz się zrobił i stąd ten stukot.Lepiej to szybko zrobić, póki nie wypali gniazd zaworów. Popychacze łatwo sprawdzisz. Jeśli sa do wymiany to "łepek" który dotyka zaworu (czyli od dołu całego popychacza) będzie lekko wgnieciony do środka. Zależy też, czy ten dzwiek chwile po odpaleniu cichnie. Kanały popychaczy...
Tylko co mi to da skoro nie wiem jak rozebrać dalej przepustnicę? Najchętniej to dałbym ja do renowacji bo to już druga przepustnica która padła (pierwsza od nowości i druga używka). Zna ktoś kogoś kto się tym zajmuje? Zamówiłem kolejna przepustnice z 2007 r i problem ustał, a były podejrzenia wypalonych gniazd zaworów lub uszczelki pod głowicą. Zrobiłem...
Silniki zasilane gazem szybciej ulegają zużyciu, tym bardziej jeśli nie jest to sekwencja. Mogą być wypalone gniazda zaworów, luzy na prowadnicach i przez to klekocze i bierze olej. Wymiany na 16v nie polecam bo operacja może przerosnąc nawet bardzo doświadczonych mechaników. Silnik 1.6 16v to k4m czyli ten sam co montowany w megane zelazku i sceniku...
Moim zdaniem przyczyn moze być 4 1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach 2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza) 3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać...
Miałem identyczną sytuację w Escorcie 1.6 16V. Też dostawał samozapłonu przy mocnym nagrzaniu. Początkowo było to tylko na gazie, później występowało też na benzynie.Coraz trudniej było go zgasić. Jak był dobrze nagrzany to wogóle nie chciał zgasnąć, gasiłem go na biegu i na hamulcu. Pomógł dopiero remont głowicy-były wypalone gniazda zaworów. Po remoncie...
No i wczoraj odebrałem samochód. Okazało się wypalone gniazdo zaworu. Koszt 600zł, ale dałem gościowi 200zł jako, że robocizna i koszty spowodowane przez jego wcześniejsze niedbalstwo poniósł on w ramach gwarancji. Niestety okazało się, że przy odpalaniu ciśnienie wyrwało wężyk od paliwa. Cóż miał 17 lat. Pewnie jak mechanik dłubał przy silniku to go...
W takim polu powstają w cząstkach dipole magnetyczne i cząstki się przyciągają do siebie i są odpychane od biegunów magnesu. Ale żeby był tego jakikolwiek sens, to paliwo musiało by się spalać w tym polu i dawało by to efekt rzeczywiście podobny do zatankowania benzyny o wyższej liczbie oktanowej - tu jest jednak małe ale - w samochodzie bez wariatora...
Kolego zamiast iść w gaz, jak w dym, trzeba było wcześniej, coś na ten temat poczytać, na forum corolli, lpg-forum oraz na elektrodzie i później rozglądnąć się za rozgarniętym gazmajstrem Spokojnie to nie mój samochód. Rozebrałem głowice, okazało się że świeca nie zrobiła spustoszenia, wypalone gniazda zaworów spowodowały skasowanie luzów zaworowych...
To jest v6 i na pierwszych dwóch ma w granicach 7-8 a na pozostałych czterech w granicach 3-4. To bardzo słabe z tego co się orientuje. A silnik od wymiany do wymiany oleju nie brał zawsze z 1 litra nie cały do lalem tylko dlatego uważam ze pierścienie przynajmniej te olejowe są całe. Czy poprzez wypalone gniazda zaworów mogło by być tak niskie ciśnienie?...
Witam wszystkich forumowiczów . Proszę o pomoc w doborze silnika do peugeot expert 2008 rok W aucie mam zamontowany uszkodzony silnik o kodzie 2.0 hdi 10DYUL PSARHK Poniżej zdjęcia uszkodzeń , wypalone gniazda zaworów Obecnie poszukuje nowego silnika bo tego nie opłaca się naprawiać I teraz pytanie Czym różnią się silniki PSARHK PSARHJ czy PSARHR Z...
(at)marszalekkom Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie? Chciałem wymienić rozrząd i koła zmiennych faz bo ponoć pocą się i odnich obudowa rozrządu deko w oleju, a że myślałem nad wrzuceniem gazu do samochodu to pomyślałem że może warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach jako żeby mieć pogląd na stan silnika jako taki bo od niedawna mam go. Nawet nie...
Witam Was serdecznie Posiadam dość nietypowy problem ze swoim Audi A4 B5 2.6 ABC z LPG(stag 300). Auto ma przejechsne 390tyś, a na gazie około 50-60. Otóż problem powstał nagle, samochód na zimnym oodpalał, ale kulał początkowo. Później po 100m zgasiłem go i już nie odpalił. Zaprowadziłem do mechanika i wymienił; świece, pompe paliwa, i nic. Zbadał...
Przebieg Skody to już prawie 250000km. Dodam również, że na LPG. I żadnych wypalonych gniazd zaworów, itd itp, jakich można wyczytać tu i ówdzie, negatywnych oczywiście. A! Regeneracja wtryskiwaczy jedynie. Ale to trzy sztuki i niecałe sto złotych... Co do szlifu wirnika - no przyznam, że można było to zrobić, ale ja tylko podjechałem ranty i jak napisałem...
Mieszanka jest zbyt uboga gdy jest w niej za duzo powietrza i na odwrót jest zbyt bogata gdy jest w niej za mało powietrza. Gdy mieszanka jest uboga wtedy silnik mniej spala, ale ma gorsze osiągi i nastepuje jego szybsze zuzycie ze względu na wyższą temperaturę jaka sie tworzy w głowicy (moze nastąpić wypalenie gniazd zaworów, peknięcie głowicy itp)...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem w moim Audi jak w temacie. Auto z salonu w niemczech wyjechało z instalacją gazową. Niemiecki serwis ok. 100 000 km najprawdopodobniej wymieniał głowicę na nową. Teraz przy przebiegu 182 000 km pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonu. Serwis po dwóch tygodniach walki i wymianą jednej cewki w między czasie, że...
Witam, posiadam Opla Astrę II z 2004 roku z silnikiem 1.4 LPG sekwencja od jakiegoś czasu zaczynają się z nią problemy. Podczas jazdy traci moc (chodzi na 3 cylindrach) i zaczyna migać pomarańczowy wskaźnik na konsoli. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika ponownie problem znika na jakiś czas. Błędy w komputerze wskazują na wypadanie zapłonu...
Jestem już trochę mądrzejszy, gdyż podjechałem do innego mechanika (nie do serwisu jak do tej pory) i diagnozę postawił w 12 min. Podłączył komputer i diagnoza- "Wypadanie zapłonu 4 cylinder" . Świece nowe- wymienili ew serwisie , zamienił cewkę z 3 cylindra na 4 i nadal "wypadanie zapłonu 4 cylinder". Na pewno jest problem w głowicy, ale dlaczego tego...
Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem. Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu.
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Witam. Mam skutera toros f-16 80cc 4t i od jakiegoś czasu nie chcę się wkręcać na wysokie obroty i jechał tylko 40-45 km/h, kilka dni temu wymieniłem sprzęgło, wariator i pasek(wszystko nowe), po czym skuter stał się zrywniejszy i teraz jedzie około 55-57 km/h ale to chyba za mało jak na 80cc. Wyraźnie słychać że silnik po przekręceniu manetki gazu...
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
częstą przyczyną to jazda na rezerwie paliwa.po prostu zatankuj z pół zbiornika i pośmigaj troszkę na paliwie a by go przepalić, a najlepiej jak masz możliwość , to sprawdz ciśnienie paliwa i porównaj z zalecanym.Gdy ciśnienie jest mniejsze od zalecanego to może być wadliwa pompka lub regulator ciśnienia paliwa.Jeśli to jednopunkt to sprawdziłbym jeszcze...
Skoro pompa sprawna i głowica i reszte toru paliwowego to przyczyna może leżęć w sprężaniu. Skoro dymi na biało i ma problem z wejściem na obroty przy zimnym silniku to obstawiam gary. Czyli mały stopień sprężania. Gdzy dostanie temperatury wtedy chodzi jak powinien. Ja bym sprawdził jeszcze jednak głowicę. Podobnie miałem przy C 330. Gniazdo zaworu...
Nie wiem co to znaczy , że osiąga tylko 60 stopni. Jeżeli nie rozgrzewa się więcej to termostat jest uszkodzony-cały czas otwarty. No ale w końcu za jakiś czas może dłuższy musi się rozgrzać. Złe palenie może się brać ze złego luzu zaworów aczkolwiek nie tylko. No cóż jeżeli chodzi o dym to pierwsza sprawa-pomiar ciśnienia. Bez dyskusji. Jeżeli będzie...
Jeśli chodzi o Grande 1.4 8V w gazie - jeśli było "dbane" to nie widzę jakichś przeciwwskazań. Eksploatacja jest jednak kłopotliwa ze względu na potrzebę regulacji luzów zaworowych płytkami. Jeśli się tego nie zrobi = silnik pracuje jak kupa, gniazda zaworów wypalone = koszty.
Witam Ja również jestem od 1997 roku posiadaczem samochodu z instalacją gazową Przez kilka lat i nabyłem pewne doświadczenie w zakresie regulacji instalacji LPG Prawidłowe zużycie gazu wylicza się z prostego wyliczenia tj mnożymy zużycie benzyny razy 1.2 jeśli przykładowo auto paliło np średnio 10 litrów benzyny to gazu powinno palić 12 litrów . Oczywiście...
Jako podpowiedź dodam jeszcze, że samochód miał instalację gazową II gen, ale została ona całkowicie zdemontowana, a wiązka elektryczna silnika przywrócona do układu pierwotnego. Zastanawiam się tylko czy ewentualne zużycie głowicy -wypalenie zaworów/gniazd zaworowych- może powodować takie zachowanie na zimnym silniku? Choć była mierzona kompresja silnika...
0 bar to zawór lub gniazdo wypalone bardziej niż pierścienie na tłokach. Zdejmij pokrywę zaworów może coś tam zobaczysz na wałku krzywka.
Witam ponownie, To tak. Wczoraj rozebrałem agregat, gdyż poziom ciśnienia nie wskazywał 1/3 początku skali, która była podświetlona na czerwono, czyli "brak ciśnienia". Okazało się, tak jak wspominał Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć. zawór wydechowy był bardzo...
Uboga mieszanka ma znacznie mniejszą prędkość spalania, więc proces spalania potrafi przeciągnąć się aż na suw wydechu; stąd niższa sprawność, "wyższa temperatura spalania" i ogień w wydechu, w efekcie wypalenie zaworów i gniazd, koksowanie oleju w rowkach pierścieni, zaleganie tychże i wypalanie dziury w tłoku, bo zapieczone pierścienie puszczają spaliny...
Przyczyn wypadania zapłonu jest kilka począwszy od świec, przewodów wysokiego napięcia, cewek przestawionego lub wyciągniętego (łańcuch) rozrządu, złych luzach zaworowych skończywszy na wypalonym zaworze lub gnieździe zaworu a nawet na prowadnicach zaworów, więc przyczyn jest dużo. na początek więc świecę lub cewki ( ewentualnie przewody wys. nap. jeżeli...
Czy np przepuszczajacy wtrysk mógł spowodować wypalenie komory spalania, zaworu lub gniazda? Jest taka możliwość. Zrób zdjęcie świec ( elektrod ) i wstaw na forum.
Witam, Posiadam Mazdę 323F BJ z 2002 roku o pojemności silnika 1.6 litra 98 KM, 72 kW, model silnika ZM. Pewnego razu wyprzedzałem auto na mocnym gazie i nagle silnik zaczął szarpać, zapaliła się kontrolka check engine. Pojechałem do znajomego co ma komputer i pokazało "wybijanie zapłonu" czy cos podobnego. Zaczeliśmy odkręcać cewki i świece i niby...
Wymieniałem ostatnio u siebie uszczelnienia jednego z wtryskiwaczy w focusie mk2 1,6tdci 90KM. Wypalona była podkładka miedziana, którą wymieniłem wraz z gumową uszczelką gniazda wtryskiwacza i plastikową podkładką nad uszczelką. Wszystko chyba zrobiłem zgodnie ze sztuką, wtryskiwacz i gniazdo dokładnie oczyściłem z nagaru i smoły, powierzchnię gniazda...
Witam; Niestety kompresji nie udało mi się jeszcze zmierzyć. Odłączyłem akumulator oraz instalacje gazową i po nocy po podłączeniu akumulatora ( do gazu nie wkładałem bezpiecznika ) objawy są takie jak były na wstępie. Ale dzisiaj wieczorem ( na zimnym silniku - auta nie ruszałem od wczoraj ) pomierzyłem luzy zaworowe szczelinomierzem. Oto wyniki: I...
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
wykręcona swieca jest mokra od paliwa czy oleju.mozliwe ze luz masz ustawiony zaworu ale mozesz miec wypalone gniazdo wydechowego
Co do gazowników lubujących się w "Valtekach/Alaskach" przyznaje, lubią robić na skróty. Auto kupiłem z 2 letnią instalacją, zamontowaną u przysłowiowych "druciarzy". Nie wykluczam, że nie ściągali kolektora do nawiertów pod nyple. Widziałem ich metody pracy w czasie wymiany filtrów. Jednak kiedy auto kupiłem problem z gaśnięciem najpierw był bardziej...
skoro jesteś mechanikiem to powinieneś wiedzieć od czego powstaje nagar. Są to pozostałości niewypalonego paliwa w procesie spalania. To znaczy że jeżeli cały czas masz gaz wciśnięty za mocno to silnik nie jest wstanie przepalić tego paliwa i dlatego osadza się nagar. Większość ludzi jeździ z pedałem w podłodze, ale tylko przy maksymalnych obrotach...
Witam, pierwsze co przy braku kompresji - to przepuszczajace cisnienie zawory w gniazdach, mogl byc zbyt maly luz zaworowy ustawiony i grzybki zaworow mogly sie wypalic od tego lub tez mogl sie pomiedzy gniazdo a zawor - dostac kawalek 'nagaru/ spalenizny', ktory zostal ubity nastepnie i jest szczelina, przez ktora ucieka cisnienie / kompresja. Czasem...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
1. Kombinacje z dolotem to były robione w instalacjach mieszalnikowych (I i II generacja). 2. Czy problem z przygasaniem występuje również na benzynie - jeśli nie to można ten trop wykluczyć. Pomiar kompresji nie jest 100% miarodajny ale jeśli będzie równa i dobra (>12) to można wykluczyć wypalenie zaworów/gniazd. Wiem jedno, poprzedni posiadacz auta...
Jeżeli przełączasz się na gaz po 500 metrach to jakoś źle dla silnika nie będzie. Odpala się na benzynie głównie po to, żeby gaz nie zamarzł w parowniku. Po odpaleniu jak silnik osiągnie temperaturę koło 30-40 stopni (do ustalenia) to wtedy się przełączy. Chodzi o to, że gaz jest rozprężany (z fazy ciekłej do lotnej) przed wstrzyknięciem a to powoduje...
Gdyby było wypalone gniazdo nie byłoby ciśnienia w pierwszym punkcie może mieć rację podparty zawór.Regulacja luzów albo płytki albo popychacz hydrauliczny.
Udało się wywołać kody błyskowe, napisze jasno dla potomnych: Włączasz zapłon z bezpiecznikiem włożonym w przekaźnik od pompy paliwa. (pompa chwilę działa i się wyłącza) 5 sekund z stoperem w ręku ( ja tak zrobiłem) wyciągasz bezpiecznik. Zapala się długo "check engine", gaśnie i zaczyna błyskać. Każdy nowy kod jest poprzedzony dłuższym świeceniem się...
Kolego polecam lekturę miesięcznika auto świat jest tam artykuł które silniki nie znoszą LPG i silnik 1,8 ADR jest na pierwszym miejscu. Specjalistyczne zakłady LPG montują instalacje która podczas przyspieszania i ciężkiej pracy dodaje odrobinę paliwa do studzenia zaworów ssących. Podejrzewam u ciebie wypalone gniazda zaworowe . Sprawdź ciśnienie cylindrów...
Witam. 1. Napisz czy masz wersję Marelli z kopułką rozdzielacza zapłonu czy Simos wersja z modułem (brak kopułki) 2. Na czym polegało sprawdzenie świec, przewodów i cewki ?? 3. Co masz na myśli pisząc "gdy zrobię reset kluczykiem" ? Problem w postaci strzałów w filtr może mieć kilka powodów: - układ elektryczny (świece , przewody WN ,cewka/i czujnik...
zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć...
Dzisiaj zauważyłem, że w momencie zapalenia się checka napięcie na 2giej sondzie 0,005v wg kompa. I teraz pytanie ile powinno być tak książkowo? Ja bym zaczął od drożności układu wydechowego, bo wskazania drugiej sondy są zbyt niskie, a to może sugerować jakiś kłopot z wydechem. To prawda natomiast jak pisałem, założyłem emulator przed sondę i tam jest...
Dziękuję za pomoc. Wszystko już rozkręcone. Z nakrętką poradziłem sobie wiertarką. Chciałem ją przewiercić, aby później ściąć ją przecinakiem, ale przy wierceniu puściła. Okazało się, że wypalone jest jedno gniazdo zaworowe. Gładź cylindra nieuszkodzona.
dziwne brzęczenie na zaworze PVC wydaje mi sie że one tak mogą pracować. Być może była źle dobrana mapa wtrysku dla gazu i lecą błędy. Spróbuj na początek odłączyć aku. i włączyć postojówki a następnie po kilkuminutowym resecie spróbować odpalić i zobaczyć co się dzieje. Może warto by było sprawdzić ustawienie konta wyprzedzenia zapłonu, może błędnie...
Też nie wiadomo, w jakim stanie będą gniazda i zawory i ile wytrzymają. Dobry silnik do CNG to około 800 aktualnie plus wysyłka i montaż. Poza tym trudno liczyć, aby 15 letni silnik dostosowany od nowości do gazu miał mniejszy przebieg... Bardziej skłaniam się ku użyciu tej głowicy bez wymiany gniazd - wtedy cena byłaby bardziej przystępna. Trudno mi...
nie lanos tylko nubira. laccetti jest ok a na wnętrze nie patrz- samochód ma jezdzić a nie ładnie wyglądać. W lacku jest ważny silnik: 1,6 jest jak najbardzieje ok, 1,4- do miasta też ok ale w trasie jest trochę za mało. do tego silniki 1,4 z roczników 2007-2008 miały wadę w postaci wypalonych zaworów, która ujawniała się już po 60-70kkm (złe przyleganie...
W ASO był mieli problem z wyregulowaniem 1 zaworu wydechowego pierwszego cylindra. Jaki? Regulacja będzie dobra mimo wypalonego gniazda skoro zamontowałeś sobie gaz poza nami to wszystkie problemy zwalamy na gaz... Tak będzie
Witam może to naprowadzi cię na trop https://www.google.com/search?q=Briggs+%...
Odpowiedź jest krótka: te typy tak mają Typowa usterka CC 900. Najprostsze rowiązanie: należy wymienić wszystkie samoregulatory luzu przy popychaczach zaworów (8 sztuk po ok 40zł o ile się nie mylę są ich 3 rodzaje) lub całą oś z dzwigniami. Można dokonać korekty regulacji wstępnej (o ile jest w Twojej wersji) Szczegółowy opis w książce Obsługa i naprawa....
Sprawdź ustawienie zaworów bo maja duży wpływ na spalanie i pomierz ciśnienia w cylindrach, jeśli ciśnienie nie wzrośnie zrób próbę olejową i ponownie zrób pomiar ciśnienia, jeśli wzrośnie pierścienie do wymiany, jeśli nie wypalone zawory lub gniazda, co się zdarza jak jeździ się na gazie i nie reguluje zaworów
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
W moim nie ma żadnej rurki ani zaworu jednokierunkowego, może w jakimś innym modelu. Zresztą rozebrałem go na części pierwsze poza zdejmowaniem dwóch zaślepek aluminiowych. Pod jedna zaślepką dużą są trzy otworki dysze, pod drugą małą siateczka dyszy głównej która się zatkała. Nad małą zaślepką jest jeszcze pierścień stalowy, który na rysunku jest narysowany...
Czyli reasumując im mniej oktan tym szybciej się spala benzyna w cylindrze a różnica może sięgać nawet 10 x !!!! Nikt nie chce aby spalanie następowało w tłumiku lub za zaworem tylko w cylindrze bo to wypali albo gniazda zaworowe albo tłumik albo uszczelkę pod głowica ..... Benzyna ekstrakcyjna jest benzyną używaną do czyszczenia mycia siników, maszyn...
Po pierwsze: zużyty wałek rozrządu - zwłaszcza krzywki odpowiedzialne za długość skoku tłoczka w pompowtrysku, powoduje ograniczenie rzeczywistej dawki paliwa jaką dostaje silnik. Po drugie: pompowtryski od 1,9 (zwłaszcza jeśli są od AVB 101 km) mają z założenia mniejszą dawkę paliwa. W twoim przypadku suma dwóch nieprawidłowości powoduje po prostu...
Miałem to samo i wszystko było wokół gaźnika ok jak i sam gaźnik czyściutki. Pomogło dopiero wyregulowanie zaworów, których nikt chyba od nowości nie regulował-jeszcze z miesiąc jeżdżenia i gniazda zaworowe byłby wypalone ;-) .
Przyczyn może być wiele, sonda, zapchany, wypalony katalizator, wypalone gniazda zaworowe i wiele innych. Do zweryfikowania po odpowiednich pomiarach , czy demontażu katalizatora. Jak muł to pewnie katalizator + weryfikacja szczelności zaworów.
Wyjmij wałek i wtedy dmuchaj powietrzem. Będziesz widział czy trzonek zaworu wstaje tyle samo co na innych cylindrach. Jeżeli jest tak samo a nadal wali w wydech to wypalone gniazdo. Kolektor możesz wyjąć z głowicą.
Witam! Dziś wymieniłem uszczelkę głowicy, po sugestii znajomego mechanika. Po odkręceniu głowicy, okazało się że tłok od strony rozrządu jest do czysta wypłukany przez olej i benzynę... jak lustereczko :). Na uszczelce nie widać było uszkodzeń, ale przelewała pod pierścieniem stalowym, co widać było po zdjęciu uszczelki z bloku silnika. Oczyściłem wierzchy...
Sprawdzałeś gniazda zaworowe, może są wypalone? Zawór wydechowy przepuszcza, podczas sprężania, część paliwa do tłumika i tam następuje jego spalanie.
Najważniejsze w tych silnikach to sprawdzać luz zaworowy. Wiąże się to z wymianą szklanek a nie jak w normalnych silnikach podkładek! Luz zaworów dolot 0,25 +- 0,04 zimny (20 C) Luz zaworów wydechowych 0,30 +- 0,04 zimny (20 C). "Podparte zawory"=wypalenie gniazd brak mocy itp.itd. Pozdrawiam! ps. Jak będziesz się brał za robotę(wymiana szklanek)zaznacz...
ciekaw jestem czy nie masz reduktora BRC. Jesli na samym paliwie jest ok a jak jezdzisz na gazie zaczynaja sie problemy to wydaje mi sie jedno ze po nagrzaniu przepuszcza zawor gazowy reduktora i jak auto zgasisz na gazie to mimo to pomalu gaz sie przedostaje do kloektora ssacego i nastepnie przy odpalaniu samochodu na benzynie robi sie strasznie bogata...
No, dobrze, ale jak zawór nie dochodzi do gniazda w bloku, to przecież nie będzie można go dotrzeć... Wyczyszczę gniazda, oraz zawory benzyną, żeby wszystko zeszło, i ustawię luzy. Przecież nie wymieniam zaworów, są dopasowane, ale jak będzie nieszczelna to dotrę je.
Witaj kolego.Moja astra h 1.6 16v jest na gazie,i okazało sie ze miała wypalone gniazda zaworowe.Takze musiałem zrobic mały remoncik i jest wszystko ok.Poprzedni własciciel nie dbał o regulacje zaworów,podobno srednio coś około 30000 km powinno się zrobic regulacje.Powiem szczerze ze kosztowało mnie to 1300 zł.Podobno te silniki nie nadaja się do gazu,ale...
Masz inne obroty przez to inne podciśnienie. Może nie widzisz różnicy ale wystarczy 50 obrotów i już jest różnica w ciśnieniu. To nie wina zaworów czy gniazd. Jak chcesz być pewny to sprawdź sprężanie lub podaj powietrze na tłoki to będziesz słyszał przy wypalonych zaworach że leci tłumikiem lub przepustnicą. Mieszanka bogata to wyższe napięcie na sondzie,...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Sprawdź najpierw kolor elektrod świec. Jeżeli są czarne lub wpadające w ciemny kolor to dostaje olej. Najprawdopodobniej z zaworów. A gniazda zaworów to deugie gdyż gaz przyspiesza ich wypalanie. Ale twoja Omega nie jeździła chyba 240tys. km non stop na gazie to nie powinny być wypalone.
Witam. Mój pasek nie palił na czwarty cylinder powodem był wypalone gniazdo zaworowe wydechu ( brak kompresji) głowica zrobiona wymienione gniazdo zawór, dotarta reszta zaworów nowe uszczelniacze. Głowica założona komprecha 10, pali na wszystkie. Tylko złapał temperatury kolektor wydechowy a tu niebiesko dymił nawet na wolnych obrotach już nie mówię...
Zawory podparte rozpoznasz ustawiając silnik w pozycji kiedy zawory są zamknięte powinieneś wtedy wyczuć na konikach delikatny luz wynikający z luzu zaworowego. Powodem słabej kompresji mogą też być wypalone gniazda zaworowe i oczywiście pierścienie ale to już są koszta a ustawienie luzu jest darmowe a może pomóc. Luz zalecany przez producenta to 0,2mm...
Podsumowując. Sprawa z nierówną pracą silnika opisaną w pierwszym poście dotyczyła zawieszonego zaworu ssącego 3 cylinder. Wymiana płytki w moim przypadku pomogła (płytka dokładnie miała 2,3mm), gniazdo nie było wypalone dzięki upalonej świecy i cewce, która nie dawała prądu lub spowolniła ten proces. Płytkę wykorzystałem (kupowałem na oko) 1,995mm...
Jesli stukot przypomina wyraznie odglos pracujacego zaworu to prawdopodobnie zawor sie wypalil lub uszkodzone zostalo gniazdo. Bez sciaganie glowicy i tak ciezko cos bedzie powiedziec skoro regulacja zaworow nic nie dala. Pozdrawiam.
Witam Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat. Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI. Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji. Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka...
Witam Dobrze zdiagnozować usterkę jak i naprawić ten silnik to nie takie proste. Po pierwsze jeżeli silnik był już naprawiany na zestawach serwisowych to wcale nie należy przy wymianie tulei kierować się wizualnym stanem lecz trzeba je pomierzyć. Cała tuleja ma 1mm grubości ścianki tuleje serwisowe są wykonywane na gotowo i mają z reguły od razu za...
A czy wiesz na czym polega regulacja zaworów i co ona robi? Zeby uszczelnić gniazda musisz je wymienic i wymienic nowe zawory lub dac do oszlifowania. Luz zaworowy tu nic nie ma do szczelności zaworów. Zdejmując pokrywe zaworów zobaczysz czy ma hydrauliczne czy zwykłe i sam sobie odpowiesz czy jest mozliwośc ich regulacji czy nie.
Pewnie na lpg przejechane min.100 tys km to i zawór/zawory wypalone. Przy 100tys wymienia się wtryski i reduktor, silnik wytrzymuje dużo więcej. Jak gazownia rozjechana na max. to wystarczy jej 10000 km. żeby z zaworów i gniazd zrobić złom.
wypalić gniazdo gniazdo wypalić gniazdo zaworów
naprawa kosiarki pompa głębinowa uszkodzona podświetlenie łącznika
stable diffusion nissan quasquai
Jak zmienić temperaturę zamarzania w Buderus RC35? Zamienniki prostownika kuprytowego: diody germanowe i Schottky'ego