Miska zdjęta ale nie wiem jak wygląda wał. Mam jeszcze pytanie czy mogło to uszkodzić katalizator?
Pomiar ciśnienia na tłokach był ? jak poprzednie wtryski lały ,to tam już tłoki wypalone albo pierścionki lichawe ,zacznij od pomiaru ciśnienia
Witam. Zdarzają się wypalone tłoki (komory spalania), może to być pozostałość po poprzednich wtryskiwaczach, 3 miesiące temu miałem taki przypadek, objawiało się niebieskawym dymieniem, ale cóż przypadki są różne. Kompresja to była mierzona?
Cześć, od czego tak wyglądają tłoki? To wypalone czy odbite zawory? Jeśli dwa tłoki są uszkodzone modna wymienić dwa czy powinno się 4? https://obrazki.elektroda.pl/1440037500_...
Dodatkowo wypalone tłoki, rysy na cylindrach i spalona sprężarka klimatyzacji oraz rozrząd do wymiany. Oprócz tego sprzęgło do wymiany, 2 katalizatory i zawieszenie przednie do remontu. Silniki, sprzęgło katalizatory i wymiana górne wahacze plus robocizna 14 000 zł. Co mam zrobić teraz z tym autem ? Kasacja ?
Przy zatkaniu dolotu powietrza jest wysoce prawdopodobne że zassało olej do układu dolotowego. Odma i turbina są podejrzane. Turbina może być dobra ale wytworzone podciśnienie zrobiło swoje. Wypalone tłoki i uszkodzone wtryskiwacze zdecydowanie mogły się uszkodzić w czasie tych 5 sekund. Wnioski proszę samemu wyciągnąć.
Uboga mieszanka = b. wysoka temp. spalania. Dla tego katalizator się rozsypał. Dodatkowy objaw to białe wypalone elektrody świec zapłonowych.
Trochę mało danych wygląda na zapowietrzone wtryski ale miałem przypadek "wypalone tłoki" . Zakładamy menzurki na przelew i ile paliwa przelewa ewentualnie sprawdzamy ciśnienie sprężania. Jak przelewa dużo to tłumaczy dlaczego pompa nie utrzymuje ciśnienia.Jak jest w miarę na przelewie no to zapowietrzone wtryski albo niestety wtryski za długo jeździły...
Mam pewien problem. W lutym tego roku kupiłem używane volvo s40 (2004 r, ~304tys km przebiegu). Ogólnie ciężko odpadało, a w maju, tuż przed wymianą rozrządu zaczęło też nierówno pracować. Wstawiłem auto do warsztatu. Po wymianie rozrządu mechanik do mnie dzwoni, że podczas jego jazdy próbnej posypał się popychacz, wyleciała dźwigienka, zahaczając o...
Vaku pompa nie ma nic wspólnego z wypalonym tłokiem!
https://obrazki.elektroda.pl/1083950200_... Witam Dalszy ciąg moich zmagań 500-setką . https://obrazki.elektroda.pl/1642546800_... https://obrazki.elektroda.pl/7289985500_... https://obrazki.elektroda.pl/8588476700_... https://obrazki.elektroda.pl/5112743100_... Wypalone...
To forum prawie byłoby ok padło kilka konkretnych pytań zamiast konkretnych odpowiedzi tylko ble ble Wypalone tłoki widok remontowanego silnika po tuningu kogo to obchodzi czy ktoś o to pytał? Panowie szpece, wiedzy nie wyssaliście z mlekiem matki . tego trzeba się nauczyć pozwólcie innym też zdobyć tę wiedzę pozwólcie wymienić doświadczenia Dodano...
To co ma moze ktos takie wsady? Praktycznie to jest towar specyficzny. Rynek jak to można poczytać, jest zamknięty dla grona "fachowców", i raczej nikt Ci za darmo moda nie da, ale za to porad typu "falowanie turbiny wypalone tłoki i inne katastroficzne wizje" będzie bez liku, dlatego jak chcesz za chipować autko to raczej musisz liczyć na siebie,...
Witam Pacjent to motocykl Benelli Trek 1130 2007r Przyjechał z Niemiec miał wypalone 2 tłoki, technicznie został naprawiony, lecz podejrzewam uszkodzenie elektronicznie/programu. Motocykl odpalał bardzo ciężko, blokował silnik przy rozruchu nie trzymał wolnych obrotów, mocno się grzał wydech dymił na czarno(paliwo) W motocyklu było kilka dolutowanych...
Witaj,jak zdejmiesz głowicę to będzie wiadomo-może to być wina zaworów,pierścieni na tłoku,a nawet czasami potrafi wypalić dziurę w tłoku. Równie dobrze może to być uszkodzona uszczelka głowicy.
Witam, miałem dokładnie to samo u siebie, problemem był olej gromadząc y sie wokół filtra powietrza. Po takim zgaśnięciu silnika musiałem zdjąć pokrywe filtru powietrza, wytrzeć szmatką znajdujący sie tam olej oraz przetrzeć gaźnik. Jeżeli po takim zabiegu odpaliła można było poskładać wszystko do kupy i było ok przez jakiś czas. Powodem zalewania olejem...
Że tak powiem, wypalona dziura w tłoku?
Wyrzuć ten opornik lub załóż na niego wyłącznik. Jak będziesz zapalał włącz opornik po uruchomieniu wyłącz go(zewrzyj wyłącznikiem) , na dłuższą mete wypalisz denka tłoków, opornik został założony po to aby włączyć świece żarowe. Masz rację , sterowanie kątem wtrysku do roboty. Jeszcze pytanie ; jakie masz sprężanie na garach????
skoro jesteś mechanikiem to powinieneś wiedzieć od czego powstaje nagar. Są to pozostałości niewypalonego paliwa w procesie spalania. To znaczy że jeżeli cały czas masz gaz wciśnięty za mocno to silnik nie jest wstanie przepalić tego paliwa i dlatego osadza się nagar. Większość ludzi jeździ z pedałem w podłodze, ale tylko przy maksymalnych obrotach...
Witux dźwięk może zginąć ale nie musi i cięzko powiedzieć jak sie bedzie sprawował wydech po wspawaniu rurki !!! W jednych samochodach nic sie nie dzieje a w innych zmienia sie diametralnie charakterystyka układu wydechowgo objawiająca sie rezonansem. Ja jestem wielkim przeciwnikiem instalacji gazowych, dla mnie jest to poprostu krzywdzenie samochodu....
Nie radzę ryzykować bez przyrządu, znam przypadek wypalonego tłoka ponieważ kąt wtrysku się nie zgadzał po przypadkowej wymianie uszczelniacza
wypalone części tłoka blokowały zawory w turbinie
Albo uszkodzony wtryskiwacz leje do cylindra, co moze spowodowac nawet wypalenie dziury w tłoku. Metaliczny stuk = dawka bogata i czarno z tyłu.
Nie. Nie będzie palił mniej. Będzie za to słabszy i w końcu wypali Ci zawory lub tłoki.
Lejący wtryskiwacz w najgorszym wypadku wypali dziurę w tłoku. Lejący wtryskiwacz można zobaczyć tylko na stole probierczym. Lejący wtryskiwacz z przelewu świadczy tylko o nieszczelnościach. Oba te parametry można zmierzyć razem tylko na stole.
Witam ponownie! Znalazło się trochę wolnego czasu i udało rozebrać silnik. Nie dziwi mnie to, ze spalanie oleju było tak duże. Tuleje cylindrów wypolerowane, że brak jakichkolwiek zarysowań honowania, tłoki miejscowo przytarte oraz pomiędzy pierwszym pierścieniem a denkiem wypalone miejscowo. Pierścienie w rowkach zbyt luźne, że na nowych pierścieniach...
Wklej zdjęcie takiego wypalonego tłoka- zarówno denka jak i płaszcza. Że olej poszedł w górę to normalne przy utracie kompresji. Możliwości są dwie - albo leje z wtryskiwaczy, albo brak chłodzenia. Cudów nie ma.
Wielkie dzięki za odzew tomek-1980, na stronie 199, 200 piszesz o wymianie zaworków z Ursusa. I chyba według mnie to najlepsze wyjście. A co mówisz o wymianie wszystkich 4szt? Na olx facet ma blaszki wypalone w nierdzewce po parę złotych za sztukę. Twierdzi że sam ma je zamontowane. Na razie przetoczę podpory łożysk pod nowy wał i uszczelniacz metalowo...
zrób przy uczelnie zaworu i problem znikinie. Przerabiałem ten temat nie tak dawno. Żadne delphi nie poradzi tylko lexia. Dodano po 3 ps. mój boxer był z 2011r jeździł dość długo z tym problemem , echekt taki że tłoki wypaliło
Czy dobrze pamietam, ze cylindry we francuzach liczy sie od skrzyni? Tak, liczy się od koła zamachowego, nie od rozrządu. Czy pamięć mnie nie myli, że cały czas miałeś kłopoty z 4 cylindrem? Mimo więc zamiany wtryskiwaczy 1 i 4 bardzo wysoka korekcja 140% nadal utrzymywała się na 4 cylindrze. Owszem, oznacza to spadek kompresji w cylindrze nr 4, ale...
ostatni z podobnym problemem do mnie przyjechał z tym silnikiem. najpierw dławił i przerywał przy 16okm/h, lekko przykapcał w końcu silnik zgasł i zapomnij żeby odpalić. trzy tłoki wypalone jak grzybki - lały wtryski, kapitalny /słupek drugi, bo jeden tłok 800zł/. wtryski po regeneracji /szkoda że nie zaznaczyłem który z którego gara/ z trzech wodę...
AVE... Jakbyś nie wiedział, to ta elektronika co pilnuje też pobiera prąd. Dlatego bateria od laptopa po odłączeniu od tego laptopa też się powoli rozładowuje. Miałem ze dwadzieścia ogniw, które właśnie w ten sposób zostały rozładowane do napięć 0,1-1,5V, więc w tej kwestii wiem ciut więcej od ciebie... Nigdy nie spotkałem się z zepsutą skrzynią biegów,...
Boli mnie fakt, że po zdaniu auta na warsztat. Chłopaki zamiast sprawdzić układ chłodzenia, tak jak im mówiłem, że jest problem to pojechali na jazdę testową. To mnie zabolało. Nie wykonali naprawy tak jak im Zleciłem. Przez to mogło dojść do nadmiernego ponadnormatywnie rozszerzenia elementu wewnątrz silnika co doprowadziło w konsekwencji do uszkodzeń...
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
Niewłaściwa praca wtryskiwaczy może uszkodzić (wypalić) tłoki w silniku ,to samo jeśli zastosujemy wtryski niezgodne z typem silnika więc trzeba uważać.A jaki olej zastosowałeś w silniku i jaki był wcześniej?
A remont robiłeś ty? Znaczy widzę, że z rozrządem nic nie robiłeś. Jak napisałem wyżej - wszystkie elementy do weryfikacji, skoro żadnego nie jesteś pewien. Rozrząd ustawiony źle, musisz dojść dlaczego. ciągnik był rozebrany przez nas na części pierwsze nowe tuleje tłoki (jeden pęknięty) glowica gniazda wypalone jakieś pęknięcia
Wykręcić świece, sprawdzić jak są wypalone. Sprawdzić czy na tłokach widać olej. Obserwować zużycie oleju. Jeśli silnik ma gorsza kompresję to olej po dłuższym czasie spłynie = mniejsze ciśnienie na garach przy odpaleniu
Mierzyłem, wszystko opisałem chyba jasno, nie wiem co by tu jeszcze dodać... Dodano po 3 Daj spokuj, nic nie zrobisz. Clio 4 to nie clio 2. Zresztą podaj rezystancje tego czujnika . Pytanie mało istotne w sytuacji gdy czujnik inny to samo pokazuje... Dodano po 16 A tak mnie teraz myśl napadła (jak pomysłowego Dobromira kulka nad głową :D ) takie "niewinne"...
mam pytanie do kolegów czy miedzy tymi silnikami oprócz wałków istnieją jakiś poważne zmiany zamierzam wymienić stary AKE z wypalonym tłokiem na BDH natomiast nie wiem czy wszystko podejdzie proszę o pomoc
Mozesz cos wiecej napisac co swiadczy ze to pomopa? a nie nap. czujnik polozenia walu albo wypalony tlok? Chetnie zregeneruje ale chcialbym najpierw dowiedziec sie jak mozna sprawdzic ze to pompa?
Jak ktoś wie co robi to może wgrywać w ciemno , tylko pamiętaj że jak coś zrobisz źle to sterownik już nie wstanie i trzeba go będzie wyciągać i robić na stole . Co do pliku to w sieci jest wiele "rodzynków" które na początku może i robią moc , ale przy nieco dłuższej eksploatacji potrafią spowodować wypalenie dziur w tłokach czy rozwalenie turbosprężarki...
Ciężki temat dla początkującego i nie radze zasysać syfu z neta nie wiarygodnych źródeł bo może cie to kosztować nowe ECU. ECU jak ECU - pełno tego na alledrogo, ale jak przesadzi z dawką paliwa i wypali tłoki .... :-)[/b]
Nie ma opcji montażu tłoków od dołu ;) głowica do góry i zobacz jak wyglądają tłoki bo jeśli wtryski nie pyliły to może masz dziurę wypaloną właśnie przez wtrysk. zrób zdjęcia jeśli możesz .
Kolega tym jeszcze jeździ?. Nie wypaliło 3 tłoka?. Ile to pali- 10 litrów. Ponieważ wtryskiwacze Denso są dość kosztowne nie zapłaciłeś dużo za furę 116 kM- zgadłem.
Jeżeli to silnik 2.2 to wymieniaj odrazu wtryski na nowe. Regenerowane nie dają rady. Ten silnik jest bardzo wrażliwy na wtryski. Jak wtrysk zacznie lać to nawet się nie zorientujesz a już będzie wypalona dziura w tłoku i silnik do kapitaliki. Ostanie miałem takiego co przy przebiegu 55 tyś wypaliło dziurę w tłoku. Przebieg bardzo mały ale auto robiło...
Kolego sprawdź ciśnienie na cylindrach bo obstawiam dziurę wypaloną w tłoku
Witam Proszę czytajcie pierwszy post , końcówki wtrysku po pierwszym wypaleniu zostały wymienione , [ tak teraz na tych wypalonych tłokach nawet nie można ich przebić ] po tym remoncie auto zrobiło się słabe , zrobione około 1000 km.[ paliwo dolewane nowe ] , w celu ożywienia zamieniony sterownik geometrii turbiny [ z takiego samego auta , które jeździ...
Witam wszystkich. Mam Opla Movano z 2006 roku. Ostatnio wymieniałem rozrząd, ponieważ ściągałem głowice mam przeczucie że trzeba ustawić pompę paliwa lecz nie jestem pewny bo to przecież common rail. A zaczęło się od wtrysków... Wtryski lały i wypaliły tłoki które wymieniłem, również wtryski i świece żarowe. Po złożeniu wszystkiego nie chce odpalić....
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
czasy gazy masz stanowczo za długie, więc albo za mała przepustowośc wytyskiwaczy albo za małe ciśnienie gazu - nic o tym nie piszesz. Tak prawidłowe zestrojenie instalacji ma istotny wpływ na wszystkie wymienione parametry - można dołożyć jeszcze pewność że silnik nie pracuje na ubogiej mieszance i nie grozi wypalenie zaworó , głowicy czynawet tłoków...
Brak kompresji. Możliwości: — Brak luzu zaworowego. — Podparte lub wypalone zawory. — Pęknięcie tłoka, zapieczone pierścienie itp.
Takie sprawdzanie wtryskiwaczy jak opisywales nic nie daje.Powinno sie sprawdzic wydajnosc kazdego wtryskiwacza,czyli ilosc podanego paliwa w funkcji czasu pracy.Bo owszem strumien paliwa moze byc ladny ale ilosc podanego paliwa mogla byc mniejsza od pozostalych.Innych przyczyn takiego wypadku nie widze.Inna sprawa jest jezeli wszystkie cylindry wygladaja...
Wstępnie należy sądzić, że nastąpiło rozszczelnienie układu olejowego. W którym miejscu? Mój stary narząd wzroku, tak daleko nie widzi! Aktualnie jestem kilkaset kilometrów od miejsca zdarzenia. Może bez ironii, przecież napisane, że zalany cały przód. Maska zalana? Wywaliło wlewem oleju zapewne, i zapewne masz dziurę w tłoku wypaloną lejącym wtryskiem. Nie...
Witam Jestem od pół roku właścicielem Touareg R5 2004. Kupiłem samochód z zepsutym silnikiem (dwa wypalone tłoki). Zrobiłem remont kapitalny i dosłownie tylko został stary wał korbowy, a tak wszystko nowe lub zregenerowane, tak jak turbo, pompy paliwa czy pompowtryskiwacze. Mój problem polega na tym, że silnik na obrotach od 1000 do 1350 wydaje dźwięk...
Witam. Posiadam Sienke 1.6 16v z 97 roku. Mam problem. Zaczęło się w wakacje. Stojąc w korku gdy silnik byl rozgrzany obroty utrzymywały się na poziomie 3tys. Z czasem tj na jesieni problem pogłębił się. Obroty albo prawie równe zeru lub na okolo 2-3tyś. Na dodatek gaśnie przy wysprzegleniu np przy zatrzymaniu się na czerwonym świetle. Zauważyłem że...
Radze uważać zabawę z podtlenkiem w alfie ts!! w naszej a dokładnie naszego klienta założyliśmy instalację firmy NX model Hit Man - wypaliło tłoki już na strzale 35PS (chodzi o dysze paliwa i powietrza które mają dać taki przyrost mocy) dodam tylko że montowaliśmy już w nie jednym autku i tylko w alfie były duże problemy w samym ustawieniu mieszanki......
Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.). Założenie instalacji gaźnikowej spowoduje pewien spadek mocy i momentu obrotowego oraz wzrost...
Tak! Zbyt bogata dawka moze nawet wypalic dziure w tłoku.
Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór, uszkodzony wtryskiwacz itp.
0 bar to zawór lub gniazdo wypalone bardziej niż pierścienie na tłokach. Zdejmij pokrywę zaworów może coś tam zobaczysz na wałku krzywka.
Ustaw dobrze wtryski.maja miec 220/300 Bar. Bez tej regulacji bedzie duzo palił może nawet lać i wypalic denko tłoka. Jak chciałeś moc to od razu trzeba było zapodac 0.216 bosio . Ja je mam założone i auto to rakieta po zmianie.
Za małe ciśnienie wtrysku raczej nie. Temperatura spalin jest tym wyższa im więcej i dokładniej jest spalane paliwo w cylindrze. Przy małym ciśnieniu na wtryskiwaczach trzeba by się spodziewać raczej pogorszonego spalania.Początek wtrysku paliwa jak najbardziej ale tylko gdy jest za wczesny. Zbyt małe ciśnienie wtrysku - utrudniony oraz opóźniony zapłon...
Jak dla mnie szkoda zachodu. To chyba pomaga tylko stosującym na ich przekonanie o słuszności tego. Ostatnio miałem taki silnik który brak olej w podobnych ilościach, dostał instalacje LPG i wypaliło dziurę w tłoku po 40km autostrady. Podratować pierścieniami i głowica i będzie jeszcze na chwilę.
Nie kombinuj, nie zwiększysz mocy. A na czerwonych możesz wypalić dziury w tłokach.
Poziom oleju jest ok a teraz tak rozwaliło silnik ze na drugim tłoku nie mogłem wyciągnąć wtrysku pomału go wyszarpałem i niespodzianka końcówka wtrysku spalona gniazdo wypalone na tłoku wyssałem wodę układ turbo troszkę oleju nie dużo w normie jutro rozbiorę silnik to będę wiedział więcej
Prawdopodobnie masz lejące końcówki wtryskiwaczy. Paliwo jest wtedy wlewane a nie rozpylane. Wtedy jest podwyższona temperatura spalania co powoduje że tłok może się wtedy wypalić.
Z tym to gorzej 😀,masakra z tym autem ,sam robiłem remont i przez to mi ręce opadają Dodano po 4 Ale kamera nic nie da bo tłoka na pewno nie wypaliło bo blok jest z z22yh z nadlewanymi tłokami więc nie ma opcji ,koło impulsowe też ustawiłem a może czujnik położenia wału szwankuje ?
Nareszcie jakiś sensowny wynik pomiarów. Robisz postępy. :D Sprawdź przerywacz. Najlepszy byłby nowy z porządną sprężyną, ale chyba jest nie do zdobycia. :cry: Zużycie sprawdzisz tak jak pisałem. Czyli ustaw przerwę 0.3 mm trochę za GMP i sprawdzaj rezystancję samego (!) przerywacza. Nap. poprzez swiecenie żarówki (21W - napięcie aku) zasilonej aku....
Zanim zaczniecie regulować, montować magnetyzery i inne turbinki, najpierw należy dokładnie sprawdzić stan silnika. Na pewno wiele nie uzyskamy, jeśli wypalone będą gniazda zaworowe, zużyte pierścienie,komory i tłoki pokryte nagarem, na wałku aparatu zapłonowego luz będzie wynosić tak ze 2mm, a sprężynki na przyspieszaczu zapłonu będą rozciągnięte do...
1.Sprzęgło (wszystkie z aut mają już dwumasowe koło zamachowe) .? 2.Ile jest w stanie takie sprzęgło wytrzymać .? 3.Jak z kosztami części .? (oczywiście porównałem ceny z najpopularniejszego portalu aukcyjnego ,ale wolałbym się zdać na wasze doświadczenie) 4.Jak z przebiegami auto o których mowa (Ducato,Vivaro,Transit).? 5.Czy auta o których mowa posiadają...
Witam, dzięki za odpowiedź. Pomiar wykonywany standardowo, ciepły silnik, otwarta przepustnica, wykręcone wszystkie świece, wyjęty przekaźnik od pompy. Dość zasadniczo postawiłeś sprawę, jednak zależałoby mi na bardziej szczegółowym wyjaśnieniu.. Nie pasuje mi to, że silnik wcześniej nie brał oleju, nadal się rozpędza bez większych problemów, tylko...
Przy niższych wartościach może dojść do spalania stukowego ( wypalą się dziury w tłokach :D). Zapewniam kolegę że żadne dziury w tłokach się nie wypalą od spalania stukowego - o coś innego chodzi.
Nagar tworzy się głównie od oparów oleju i jazda po mieście z niskimi obrotami nie daje wystarczającej temperatury by się wypalił. Gaz ma większą temperaturę spalania i łatwiej usuwa nagar, dlaczego trzeba przegonić auto na trasie tak 3500-4500 obrotów w benzynie by nagar wypalić. Na tłoki można polać naftę czy płukankę, ale musi być podgrzana do 80...
Kompresja musi być wyraźnie wyczuwalna, zawory ustawia się na 0,05 wydech i wdech. Powodem słabego sprężania może być również wypalenie zaworów, uszkodzenie tłoka lub pierścieni.
Witam. Jak chcesz się dowiedzieć dlaczego dużo pali to najpierw sprawdź kompresie na sucho i na mokro, na sucho to znaczy pedał gazu do dechy i kręć ,sprawdź każdy cylinder z osobna. Ciśnienie nie powinno być niższe niż 9,5 At im więcej tym lepiej. Jeśli będzie mniej to próbę zrób jeszcze raz tylko na mokro, przed wkręceniem zegara wtryśnij 2,5cm2 oleju...
Kolego z przekładkami jest tak ,że: mówisz ten mały to mono wtrysk a ten drugi to sekwencja czyli ten mały teoretycznie po przekładce kolektora by powinien chodzić, ale trzeba by było komputer od tego dużego co za tym idzie komputer zaprogramowany jest na duży silnik tzn ma takie charakterystyki algorytmy pracy czyli jest przystosowany do większej pojemności...
Witam serdecznie forumowiczów. Robiona była uszczelka pod głowicą. Wypaliło ją między 2 a 3 cylindrem i ciśnie przedostawało się do układu chłodzenia. Po naprawie auto zrobiło 300km i jak to klient opowiada, zdjął nogę z gazu bo było z górki, a jak ponownie nacisną pedał gazu auto zgasło. Jak odkręciłem korek od wlewu oleju auto odpaliło i praktycznie...
Tłok nr 3 to klasyczny przypadek przegrzania tłoka z wypalonym otworem na granicy wgłębienia komory spalania i pęknięciem tłoka. Dzieje się tak na wskutek przegrzania lub dużych wahań temperatury. Te "gwiazdy" jak dla mnie zamiast skupiać się w dnie komory wirowej, omiatają czoło tłoka - przypadkiem nie były wymieniane wtryski? Popieram że i dla mnie...
Da się zmniejszyć ale reduktor jest dość mały więc nie będzie dobrze wygrzany gaz. Jeżeli obniżysz za dużo to będzie się dostawał gaz płynny do komory spalania. Efektem końcowym bywa wypalenie dziur w tłoku.
Jutro dam do sprawdzenia głowicę, jak będzie wszystko ok wymienię pierścienie Jeszcze lepiej , ja pierd... skąd się tacy biorą. Nie mieniaj pierścieni tylko pomierz rowki w tłokach, nie zamieniaj tłoków miejscami przypadkiem. TY nie mniej myślę że to nie wypali, składanie silników to nie buła z masłem.
Jak może być coś z zaworami skoro luzy zaworowe skorygowane? Chyba że gniazda wypalone? A ciśnienie na tłokach jakie masz? Skoro mechanik stawia na silnik - ciśnienie powinno być niskie lub znacząco odbiegające od normy na poszczególnych tłokach
Nie zrozumiales mojej wypowiedzi - ale nie ty jeden - bez urazy. Napisalem ci jak wyglada spalanie po zaladowaniu i trasie - z rozmow z kierowcami - przez moja firme w ktorej pracuje przewinelo sie setki aut od tga na 1 wtrysku po teraz euro 6 w ktorym zmienialem wlasnie wypalony tlok - i kazdy kierowca z ktorym rozmawiam mowi ze euro 6 jest najoszczedniejszy....
No jeśli tak twierdzisz to pozostaje mi się zgodzić aczkolwiek dziwne mi się wydaje że zmieniali by nastawy w takim samym silniku. Koniec końców i tak najlepiej przy wymianie na inną wiedzieć co w niej piszczy i na stole sprawdzić. Większa dawka, większe kopyto ale czy np nie zrobi spustoszeń w silniku? Co jakby przez to wtryskiwacze lały albo coś...ciężko...
Piszesz że była maź - wszystko zależy jakiego koloru, może być że lał wtrysk i nie spalał paliwa i narobiło się mazi, i jeszcze jedno dodam - lejący wtrysk może też spowodować wypalenie dziury w tłoku ... to pewnie nie będzie dla Ciebie pocieszeniem. Kupić wtrysk podmienić i jak po zagrzaniu nie będzie chciał chodzić tak jak trzeba (musi przedmuchać...
Bipy, korekcje, wtyczki, synchronizacja, dawka startowa. Te magiczne słowa są dla PD. No i poprawne ustawienie pompowtryskiwaczy. Nie każdy wie, ale najbezpieczniej czujnikiem zegarowym na wznios krzywki, i suwmiarką od ścianki głowicy. Inaczej dziurę w tłoku wypalisz.
Pekniety pierścień na tłoku? Przegrzanie, uszkodzenie głowicy, cylindra. Obawiam się, ze to poważna sprawa. A jak kopci? Na siwo, czy raczej wali czarnym dymem? Jak na siwo to prawdopodobnie olej. Jak wali czarnego kopciucha to może tylko końcówka wtrysku leje. Lub się oberwała i ciurkiem paliwo leje się do cylindra. Sprawdź najpierw wtryski. Bo może...
I tak będziesz musiał to zrobić bo prędzej czy później, podczas żwawej jazdy na autostradzie wypali zawór albo zrobi dziurę w tłoku. Wtedy może być trochę drożej.
ja w moim aucie przyspieszyłem zapłon na granice spalania stukowego t to daje duży efekt ale można sobie w silniku zawory albo tłoki wypalić jak sie przesadzi z tak przyspieszonym zapłonem unikałem gwałtownego przyspieszana z bardzo wolnych obrotów bo zaworki grały
pompa na linkach, hydrotłoki ok. Istotna wiadomość wymieniana uszczelka pod głowicą wypaliło ją między 3-4 tłokiem. a jak wyciągnę przyspieszacz to jakby lepiej pracuje ale kopci jak ursus na wybiegu!!!
Drogi SKUBZIKu zgadzam się z tobą, że wkładanie do malców silników np z alfa romeo to samobójstwo tak samo jak szlify i większe tłoki, jak mi kumpel opowiadał jak mu wypaliło w tłoku dziure na palec bo zamykał budzik to go podziwiam. Zgadzam się równierz że jak sie malca umyje to lepiej wygląda. Jak swojego kaszla wypucowałem przed świętami to się przekonałem...
Zmierz ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór i objawy będą identyczne.
raczej wtryski siadaja pod obciązeniem w zyciu nie wymieniałem pompy w fordzie, ale wtryski licze w setkach. uwalony wtryski moze nawet wypalić dziure w tłoku. radze zamienic wtryski kolejnoscią i niech wtedy ASO powie co mysli. Maszyna do wtrysków nie odzwierciedla zeczywistosci.
Miałem Touarega z silnikiem 3,0 tdi 224km. Byłem bardzo zadowolony do czasu, kiedy jadąc na narty do Włoch w Czechach lejący wtrysk nie wypalił mi tłoka. Auto sprzedałem. Co do silników diesla to wszystkie są porażką, 5,0 porażka totalna, 3,0 wtryski + rozrząd, 2,5 R osiągi i brak mocy. Co do motania da się wszystko. Z 20 lat temu w Gliwicach na wyścigach...
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Witam jak w temacie mam problem z odpaleniem silnika w Lagunie 2.2dci silnik G9T 600 błąd które pokazuje komputer to DF118 (przycisk rozruchu) samochód przed naprawą jeździł bez żadnych problemów aż do momentu kiedy wypaliło dziurę w tłoku i przytarł sie cylinder jeżeli macie jakieś pomysły co może być przyczyną to proszę o pomoc... :(
Skoro ma sondę to ima dpf jak jego wypełnienie może jest zatkany,sprawdz jeszcze egr,wtrysk też do wymiany,w silniku wyszła korba z jakiego powodu,turbina się rozlecjała,i dostał szalonych obrotów jeżeli tak to wyjmuj wtryski bo końcówki napewno fioletowe i zaraz wypali dziurę w tłoku
To nie jest wina nie podgrzania któregoś z cylindra.Jutro sprawdzę który cylinder,sciągnę pokrywe zaworów i upewnię się czy to nie czasem sprężyna zaworu.jeśli nie,czeka mnie zwalenie głowicy.Chodzi mi tu o podpowiedzi,jakieś pomysły,podobno może mieć wina nawet pompa olejowa?Silnik do usterki pracował idealnie,palił od kopa,teraz też pali od kopa,ale...
TYlko i wyłącznie strzelam . Diagnoza skąd, robiłem kilka takich stukających zawsze kończyło się zdjęciem głowicy a tam wypalony jeden albo kilka tłoków.. możesz na początek sprawdzic zawory są na płytkach.
Oczywiście, panewki nie są zadowolone z takiej jazdy. Poza tym niskie obroty a wysoki bieg to prośba o spalanie detonacyjne. Tłoki będą zachwycone? Co do wymiany samych pierścieni to też jest sporo mitów. Jeżeli jest znaczny luz w rowkach tłoka to po prostu pierścienie pompują olej. Jerzyk chłopaku, ile rozebrałeś współczesnych silników benzynowych...
FILTRY WYMIENIONE BYŁY 10 TYS.KM TEMU. LUZY ZAWOROWE SA OK. WALEK Z TEGO CO SIE ORIENTOWAŁEM TEZ SKOK MA ODPOWIEDNI. JEDYNE CO MI PRZYCHODZI DO GLOWY W ZWIĄZKU Z NISKIM CISNIENIEM NA PIERWSZYM CYLINDRZE TO ALBO WYPALONE GNIAZDO ZAWORU ALBO COS Z TŁOKIEM. NA WSZYSTKICH 3 JEST PO 38-39 ATMOSFER NA TYM JEDNYM 22. Dodano po 6 JUTRO SCIAGNE GLOWICE TO BEDE...
zetor tłoki ruszyć tłoki tłoki astra
hyundai obrazu kondensator drganie styków skrzynia garbusa
VISHAY 5125FE (dawniej IR) – identyfikacja tranzystora MOSFET TO-220-5P HEXFET Asus E200H Factory Reset: Windows 10/11, F9 Recovery, eMMC Issues, Clean Install