No to sprawiłem sobie nowe zegary. Trochę się pomęczyłem z przepinaniem kabli na kostkach, ale w miarę sprawnie mi to poszło. Teraz mam wyprowadzenie z obrotomierza, ale nie wiem gdzie go podłączyć. Znalazłem opis, w którym napisane jest, że do kolektora tranzystora mocy (przez rezystor i kondensator), ale u siebie nie mogę znaleźć tego tranzystora....
co to za alternator? daj nr org. Może źle wyprowadziłeś W.
W moich zegarach w miejscu obrotomierza jest zegarek, chciałbym wymienić je na wersje z obrotomierzem w miejscu zegarka.Tylko niewiem jak z podłączeniem czy wszystko będzie działać ok.Z tego co widać na fotce to z alternatora jest już wyprowadzony przewód tylko niewiem gdzie jest doprowadzony w moim aucie skoro nie mam obrotomierza.W zegarach jest jeszcze...
Z jakiegoś zasilacza, czy który ma napięcie zmienne około 12v wyprowadzić przewody przed mostkiem prostowniczym i te przewody podpiąć do wejścia obrotomierza. Gdy jest do dyspozycji oddzielny transformatorek 230/12V połączyć bezpośrednio do wejścia obrotomierza. Wcześniej należy sprawdzić omomierzem, czy na wejściu obrotomierza nie ma zwarcia. Do sprawdzenia...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Witam wszystkich Tak sie złożyło, że ostatnio synowi w Aprilii AF1 uszkodzeniu uległ silnik. Zmuszony byłem do jego wymiany. Wybór padł na silnik od Derbi Senda. Niestety oryginalnie w Aprilii napęd obrotomierza jest mechaniczny, na linkę, a w Sendzie już nie. W związku z tym postanowiłem wykonać obrotomierz elektroniczny. Zabudowany oczywiście w oryginalnej...
wahalem sie czy w car, czy tu, ale pytanie dotyczy zaklocen. mam zrobiony z jabela obrotomierz na linijce ledow,oprocz standartowego, dzialal kilka lat, pudelko standartowe bylo na 1 srubke, na sloncu sie deformowalo,wiec do nastepnego zapakowalem calosc i wyprowadzilem tasme kabelkow do kawalka takiej obudowy z samymi ledami,po czym przykleilem tasma...
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć obrotomierz do alternatora musisz mieć na wierzchu wyprowadzone...
Obrotomierz ma zazwyczaj 3 wyprowadzenia: a mianowicie zasilanie +12V, minus czyli masa i przewód sygnałowy z przerywacza, układu zapłonowego lub tak jak u Ciebie z komputera, którym dostarcza się sygnał w postaci prostokątnych impulsów których liczba w danym okresie czasu zmienia się w zależności od obrotów silnika. Impulsy te są podawane na wejście...
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Instalacji oryginalnej nie zrobisz - do tego potrzebny jest sygnał z czujnika na kole zamachowym, którego podejrzewam że w Twoim aucie nie ma, skoro nie zamontowano obrotomierza. Pozostaje kombinacja z wyprowadzeniem z alternatora klemy "W" i połączenie jej do licznika. W liczniku natomiast trzeba dokonać przeróbki obrotomierza z uwagi na inny charakter...
Witam Potrzebuję prosty schemat obrotomierza z czujnikiem halla, który będzie pobierał sygnał z zamontowanego na wale silnika magnesu. Chcę go wykorzystać do mierzenia prędkości obrotowej w silniku modelarskim, który posiada układ zaplonowy. Myślę nad połączeniem kablem Y wyprowadzenia do zaplonu i obrotomierza. Obrotomierz fajnie zeby był zrealizowany...
Zacisk W alternatora - wyprowadzona jedna faza przed prostownikiem, specjalnie dla obrotomierza. Masz alternator do roboty.
Jest to zrobienia i u mnie działa super. Trzeba podmienić elementy zewnętrzne układu scalonego schowanego za tarczą obrotomierza. Jak to zrobić...podaję schematy: Nie ma dużo pracy i warto! Oczywiście, że po podłaczeniu wyprowadzenia W z diesla do obrotmierza z benzyniaka bez przeróbki nie ruszy, bo są to inne impulsy.
W C-330 napęd licznika jest wyprowadzony ze skrzyni biegów, a dokładnie z wałka napędu WOM, na którym jest zamontowane koło zębate ślimakowe i poprzez ślimak, w którym jest umieszczona linka jest realizowany napęd obrotomierza.
Witam.Proszę o pomoc w podłączeniu obrotomierza.Obrotomierz jest cyfrowy posiada 3 wyprowadzenia +,-,sygnał.Gdzie mam podpiąć kabel sygnałowy aby obrotomierz zaczął działać??.Dodam ze do wyjścia alternatora W podpięcie nic nie dało,zero jakich kol wiek wskazań.
Musisz porównać wyprowadzenia z licznika i zlokalizować który jest pin na liczniku od obrotomierza.Jak rozbierzesz alternator to musisz wyprowadzić przewód z jednej fazy stojana ,dobrze go izolując by się nie zwierał z obudową.Ten przewód zasili obrotomierz w sygnał.
właśnie bardziej interesuje mnie podłaczenie obrotka tak jak w alternatorze diesla czyli przed mostkiem prostowniczym zrobić wyprowadzenie impulsów....czy można bezpośrednio pod te wyprowadzenie podłączyć obrotomierz??czy potrzebne jest jeszcze jakieś urządzenie np zliczające impulsy??? Pozdrawiam!
Witam, Mój problem polega na podłączeniu obrotomierza w Opel Astra 1.4 F 60 KM z silnikiem C14NZ. Obrotomierz z tego co mi wiadomo był dorabiany do zegara W-1102 a z tego co się orientuję to chyba przy tego typu zegarach nie było obrotomierzy dopiero przy W-1111 jest obrotomierz. Sprawa wygląda tak, podłączony obrotomierz nawet gdy damy do dechy dochodzi...
Od początku. Posiadam skodę z serii 130. Znajomy zrobił dla mnie tzw. swapa - zamiast oryginalnego silnika gaźnikowego mam w aucie silnik 1.3 mpi z felicii. Oba silniki są niemal identyczne pod względem konstrukcji, różnica obecnie jest tylko w sposobie zasilania paliwem (wtrysk zamiast gaźnika) oraz tym, że w MPi jest listwa zapłonowa zamiast świec...
Witam szanowne grono elektrodowiczów! Mam do Was pytanie. Mianowicie posiadam liczniki / zegary od alfy romeo 145 / 146. Chciałbym wykonać projekt z nim w roli głównej tylko nigdzie nie mogę znaleźć wyprowadzeń złącz. Chciałbym sterować nim z mikrokontrolera dokładniej obrotomierzem prędkościomierzem, wskaźnikami paliwa i temperatury oraz kilkoma ledami...
Witam, mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Posiadam Ibizę z 2000 roku która miała silnik 1.4 mpi AKK. Zrobiłem swapa na silnik g60 z corrado i teraz chciałbym podłączyć w swoich licznikach jakoś obrotomierz. W g60 sygnał obrotomierza był brany z cewki natomiast w moim samochodzie chyba (wnioskuję po tym że fabryczny alternatow ma wyjście W)...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Witam serdecznie. Czu ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy alternator w Fiat Brava 1,9 diesel posiada wyprowadzone złącze pod obrotomierz (zacisk W) czy trzeba go samemu wyprowadzić? Zamontowałem zegary z Fiata Marea z obrotomierzem i chciałbym go podłączyć. Typ alternatora to: Magneti-Marelli A115I-14V-40 /65A . Z góry dziękuję za odpowiedź....
Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla....
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
co to znaczy alternator i klema w+ lub d+ klema to inaczej wyprowadzenie i tak z niemieckiej nomenklatury....przyjeło się nazewnictwo klema/wyprowadzenie ''B+'' jest to wyjście prądowe które podłączane jest bezpośrednio z akumulatorem...tzw kl.30 klema ''D+'' kiedyś służyła do wzbudzania alternatora....w nowszych rozwiązaniach stąd bierze się informację/steruje...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
Witam. Posiadam autko bez obrotomierza (2004r)Czy ktoś próbował instalować sobie obrotomierz w Aveo1.2, albo podmienić zegar, który ma obrotomierz( np. z Aveo 1.4). Czy może na wtyku jest wyprowadzony styk do obrotomierza, jeśli tak to który?
Witam. Tak jak w temacie, w silniku mam cztery cewki, a oryginalny obrotomierz podłączony był pod osobne wyprowadzenie z modułu, z którego dostaje wszystkie cztery impulsy. Obrotomierz który chcę podłączyć jest od silnika w którym są w prawdzie cztery cylindry ale za to dwie podwójne cewki, w efekcie czego, obrotomierz pokazuje mi dwa razy większe obroty....
Jak tam idzie praca nad obrotomierzem? Obecnie rozpoczynam swój własny projekt sterownika. Mam obrotomierz z elektroniką. Niestety elektronika sterowana przez CAN a co za tym idzie trzeba robić nowe sterowanie. Silnik krokowy standardowy. 2x2 wyprowadzenia dwa uzwojenia. Na 5V biorą ok 40mA. Nie wiem czy to nie za dużo. Trzeba będzie odłączać zasilanie...
Sygnał obrotomierza wyprowadzamy z trzeciej fazy alternatora. To się zgadza, jest to fabrycznie wyprowadzone. Taki obrotomierz powinien mieć przełącznik na prace 3cyl,4cyl,6cyl. cyl - cylindrów? Ten obrotomierz z zdjęcia był montowany w silniku 4 cylindrowym(fiacie 125p jak się doczytałem) a chcę go zamontować również w 4 cylindrowym. Czy jest jakaś...
W aucie dziecko wrzuciło monety do radia. Uszkodzone radio i wyświetlacz na górze kokpitu zostały uszkodzone, po wymianie tych podzespołów i bezpiecznika w skrzynce w komorze silnika (jeden z 3 bezpieczników 'Audio') wszystko gra. Nie działa jeszcze prędkościomierz i obrotomierz. Ale mam wrażenie że to jakiś wcześniejszy problem, mimo sugestii właścicielki...
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
Chej! Jak podepniesz kostki to ma działać.Ople mają wyprowadzony impuls do obrotomierza.
Witam! Posiadam obrotomierz z poloneza ( ten kwadratowy) - pisze na nim LUMEL MS51 i mam pytanko dotyczące jego montażu. Czy dobrze opisałem wyprowadzenia z tego obrotomierza? Jeżeli nie to poproszę o poprawienie mnie. Za rady odwdzięcze sie punktami zdjęcie przedstawia widok obrotomierza od prawej strony
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Witam Chce założyć obrotomierz do Fiata Ducato 2,8 Diesel. Kupiłem obrotomierz firmy AMS w załączniku jest schemat. Czy samochód ma wyprowadzenie sygnału z alternatora na obrotomierz? Jeśli tak to sprawa chyba prosta, a jeśli nie to jak to zrobić?
Witam! Starałem się naprawić mój obrotomierz z tematu ale chyba nic z tego. Nie mam do niego żadnego schematu, nie wiem nawet czy odbiera on impulsy z cewki WN czy z przerywacza. Postarałem się sprawdzić co to za element S 16. Na mierniku jeden był dobry, drugi zły, były to tranzystory NPN, wlutowałem zamiast nich BC548 i efekt był taki, że jak podłączyłem...
Witam koledzy mam taki problem posiadam Toyotę Hiace 2,4 diesel nie była wyposażona w obrotomierz więc postanowiłem sobie taki sprawić zakupiłem od takiego samego modelu ale z silnikiem turbodiesel.I tu zaczyna się problem ponieważ sygnał do obrotomierza brany jest z pompy wtryskowej poprzez specjalny czujnik (bardzo drogi)a w zwykłym dieslu nawet nie...
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Witam poszukuję pomocy w podłączeniu obrotomierza do silnika Mercury 30 EFI 4 storke . 3 cyl 4 takt na wtrysku 2009 silnik ma dołożone ładowanie i regulator napięcia . Nie mogę znaleźć żadnego schematu jedynie do starszych modeli ale tam inaczej wszystko.. Silnik na rumplu więc brak manetki do wyprowadzenia. Brak szarego kabla sygnałowego . Po podłączeniu...
Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Potwierdzam, obrotomierz sygnał bierze z alternatora - z wyprowadzenia "W" . Co do drugiego zdania - fałsz. Seria 6100 jak się nie mylę zbudowana jest na sterowniku "Autotronic II" w różnych konfiguracjach. A skoro tak, to sterownik ten ma dedykowane...
No to było logiczne wyjście . Ale jest jeszcze pare innych . Mozna spiąć przewód sygnałowy z jedna z cewek (gdzieś przy module ) i ustawić obrotomierz na fiata 126p . A inne rozwiazanie to przylutować kabel do wyprowadzenia uzwojenia w alternatorze :) . Sa 3 wyprowadzenia lutujesz np do 1 działa na 100 % (każdy starszy diesel tak ma ). I to chyba wszystko...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Jestem posiadaczem Golfa II rocznik 88, silnik RF (benz). Chcialbym zamiast zegara zainstalowac obrotomierz. - jaki zakres obrotow powinien posiadac obrotomierz - wiem ze diesle maja mniejsze. - z tylu deski rozdzielczej jest niby uniwersalne wyprowadzenie na podlaczenie obrotomierza - czy bede musial prowadzic dodatkowe przewody ? Prosze o pomoc
Forumowicze. Moj chistoria zaczyna sie od tego ze otrzymalem od kolegi zegary do GOlfa 2 które posiadają obrotomierz zegarek elektroniczny i ekonomizer i pozostale wyswietlacze stanadardowe. Ja jestem szczesliwym posiadaczek Golfa 2 z 91 r z silnikiem 1,8 90KM i moje zegary nie posiadają ani obrotomierza ani ekonomizera, klasyczny zegarek cyferblatowy...
posiadam paska b3 1.8 MPI 1988 r. oczywiście nie ma obrotomierza, znalazłem na aukcjach kilka rodzajów z obrotomierzem, są z kierunkami jak u mnie na dole i z kierunkami na górze po obu stronach prędkościmierza, ostatecznie wylicytowałem ten z kierunkami na dole, jeszcze ich nie odebrałem mam czas do wieczora, czy da sie wogóle je podłaczyć do mojego...
Rozebrałem ten licznik i wszystko wyglądało na ok więc podłączyłem go do auta i obrotomierz zaczął chodzić. Tylko teraz pokazuje głupoty, wskazówka idzie na maksa, później opada i znowu wychyla się. Czasami na wolnych obrotach pokazuje 8 tyś. obr. Ma może ktoś rozpiskę wyprowadzeń licznika, żeby podłączyć zasilanie i sygnał do obrotomierza na stole?...
Witam czy w audi B4 TDI (wersja z zegarkiem) jest wyprowadzone łącze pod obrotomierz? tzn. czy przy wymontowaniu zegara, a założeniu obrotomierza ten będzie od razu działał? pozdrawiam i dzieki za wskazówki
Aaa czyli jednak:)...wlasnie skonczylem nowe wyprowadzenie kabelkow...lece do auta postawic (mam nadzieje) kropke nad i:))) Dodano po 24 No i niestety pomimo odwrocenia diod obrotomierz nadal nie reaguje...obrotomierz napewno sprawny bo gdy podlaczam go (bez diod) pod jedna cewke -dziala! Jakies pomysly?
W moim uno 1.0 ies kabelek do obrotomierza był wyprowadzony z komputera prosto do licznika tylko wystarczyło podłączyć obrotomierz.Może u ciebie też jest podobnie.Kabelek był we wtyczce razem z kabelkiem od temperatury po stronie zegara od temperatury.
Witam :) Zabieram się za budowę obrotomierza do wysokoobrotowego silnika dwusuwowego... Wskazania będą wyświetlane na diodowej podziałce w postaci zaokrąglonej linijki LED. Powinny mieć one charakter wyłącznie poglądowy, więc myślę, że do takich celów można wykorzystać przetwornik f/U na NE555 i szereg zamkniętych komparatorów w kostkach LM3914 ;) Znalazłem...
Obrotomierz ten pobiera sygnał z przerywacza i nawet jak wyprowadzisz go z cewki zapłonowej Eleganta, to nie będzie się zgadzała liczba impulsów, więc będzie fałszował odczyt. Tak więc w wersji nieprzerobionej ten obrotomierz nie będzie pracował w maluchu.
Obrotomierz ma 3 styki, opisane odpowiednio: - symbol "masy", - "+12V", - "1". Podświetlenie na razie mogę sobie "odpuścić". Rozumiem, że "1" idzie do cewki zapłonowej (który to styk na schemacie?). Nie wiem co robią punkty o których piszesz: "15" i "31", nie widzę ich na schemacie. I dlaczego nie mogę skorzystać z wyprowadzenia dla obrotomierza "81",...
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Dziękuję za schemat. A jest jakiś opis do wyprowadzeń Vc, A, B, C? Nie bardzo jednak rozumiem, jaka jest różnica w sygnale który jest akceptowany przez ten konkretny obrotomierz a zwykłym obrotomierzem od mechanicznego rozdzielacza zapłonu?
Obrotomierz jest w liczniku (SAGEM) samochodu Citroen Xantia 1.9TD Wszystko działa oprócz obrotomierza bo nie jest podłączony. Chodzi mi o to żeby z tego silniczka wyprowadzić przewody i wpiąć przez jakąś płytkę bezpośrednio do czujnika wału żeby on nie był zależny od całości licznika. Dodano po 6 Chciałbym ominąć układ licznika całkowicie żeby obrotomierz...
w dislach stosuje się obrot. dołączone do alternatora. Alternator w dieslach ma dodatkowe wyprowadzenie zazwyczaj dołączony jest tam kondensator przeciwzakłuceniowy. Te wyjście podłączone jest z uzwojeniem przed djodami więc występuje tam częstotliwość która zmienia się wraz ze wzrostem obrotów. Obrotomierze analogowe można przerobić aby pracowały z...
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
Witam Mam escorta 1.8D CL (bez obrotomierza) chcialem takowy wsadzic i szukam gdzie jest wyprowadzony kabelek od czujnika obrotow (gdyz jest w kostce do stacyjki - nie moge znalezc drugiego konca) prosze o pomoc
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
dzieki andy,jest wyprowadzone "W" ,wiec jest pieknie,ciekawe czy ten impuls podpasuje pod obrotomierz z benzyny,trzeba sprawdzic ;) pozdrawiam!
Witam W Golfie II 90r, nie działa obrotomierz oraz funkcje dodatkowe na wyświetlaczu MFA ( zegarek działa zawsze :) ). Nie działa też kontrolka od ciśnienia oleju. Czasami podczas jazdy wszystko zaczyna działać i przez jakiś czas jest Ok. Nie mam schematu do tego licznika i dokładnego opisu wyprowadzeń. Stabilizacja 10V działa. Licznik na jednym gniazdku....
Jeśli dobrze zrozumiałem to masz zamiar wykorzystać tylko sam obrotomierz więc z tyłu zegara są trzy wyprowadzenia oznaczone jako 15 (+) 31(-) i 1(sygnał z cewki z zacisku sterowania).
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
Dziękuję za podpowiedź ale nie pomogła mi i piszę dlaczego. Oczywiście jak pisze predator "obrotek" posiada oprócz wymienionych przewód podświetlenia.Problem w tym,że te cztery przewody trafiają na płytkę druk. z przełącznikem mostkującym a dopiero z tej płytki do samego układu obrotomierza idą cztery przewody oraz dwa dodatkowe do żarówki . W sumie...
Do obrotomierza uniwersalnego dochodzą cztery kable: - masa - sygnał z cewki lub modułu - plus po zapłonie - podświetlanie (+) Jeżeli kupisz zegary z obrotkiem to bedziesz musiał podłączyć te kable. Jak są wyprowadzone w kostkach to nie ma problemu a jeśli nie to musiał byś poprowadzić nowe, w tym przypadku starczy jak podasz tylko sygnał z mudułu,...
Witam. To ze ja mam w aucie 4 cylindry czy TY masz 1 w motocyklu,to nie ma znaczenia.Na poprawne dzialanie skladaja sie takie czynniki jak: 1)dochodzacy impuls,oraz odpowiednie wyskalowanie licznika(pisalem wczesniej) 2)zasilanie obrotomierza jerzeli jest napisane na liczniku 12V to powinno byc 12V. Podejrzewam ze licznik ma 3 wyprowadzenia 2 na zasilanie...
Układ znajduje się w obrotomierzu z mitsubishi. Jeden rząd wyprowadzeń, 9 pinów. Na obudowie oznaczenia ND (chyba NippoDenso) SM017 i dalej mniejszymi 10D02.
Witam znalazlem na szrocie obrotek do F125P elektroniczny (diodowy) lecz nie mial on wyprowadzonych kabelkow wszystko bylo w srodku powkladane :/ i teraz nie wiem ktory kabelek jest do czego tzn +, - i impuls :/ dodam ze w srodku wszystkie sa koloru czarnego oto fotki Ten kondensator to 100uF: a tu opisane miejsca kabelkow strzalka oznacza gore obrotomierza...
Alternatory montowane do silników TDI mają wyprowadzenia w kostce kontrolki i obrotomierza wystarczy sprawdzić czy masz 2 przewody czy jeden.P
Rozumiem, że silnik jest 2-cylindrowy (np FIAT-126p), przy 4 cylindrowym podzielić przez 4. Impulsy wyprowadzone są z przerywacza po pierwotnej stronie cewki zapłonowej. Największym problemem będzie fakt, że impulsy te nie są czystymi prostokątami ale zakłócone są dużą ilością oscylacji o napięciu przekraczającym 12V i czasem trwania oscylacji zależnym...
Sam prędkościomierz możesz przełożyć z oryginalnego licznika (modułowa budowa deski rozdzielczej). Zachowasz przy tym oryginalny przebieg swojego licznika. Przewód sygnałowy od obrotomierza powinien być już w instalacji elektrycznej samochodu. Jeśli w instalacji niema przewodu sygnałowego - w załączniku dołączam opis wyprowadzeń samego wskaźnika obrotów...
Witam Posiadam taki obrotomierz, ale niestety bez jakiegokolwiek opisu wyprowadzeń. Jeśli ktoś mógłby pomóc będe wdzieczny. Pozdrawiam.
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Zobacz czy przypadkiem nie zamontujesz oryginalnego licznika z obrotkiem, musiałbyś poszukać na jakimś złomowcu, podejście pod obrotomierz powinieneś mieć wyprowadzone na kostkach łączących licznik.
Witam Chciałbym was poprosić o pomoc robię prace dyplomowa stanowisko do badania silnika BLDC i niedawno wpadłem z promotorem na pomysł aby wykonać pomiar prędkości obrotowej tego silnika przez mikrokontroler nie ukrywam ze ta [url=]strona pomogła w decyzji. Różnica jest taka ze ja mam juz gotowy silnik z falownikiem i mam dostęp do sygnałów z enkodera...
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
to nie alternator steryje obrotomierzem tylko czujnik położenia wału. wyprowadzenie znajdziesz w gnieździe diagnostycznym - tylko nie pytaj które piny bo sam szukam jak musze...:-)
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Chciałbym coś dodać. Możesz nie mieć wyjścia W ale możesz wyciągnąć alternator ( odkręcić koło i ściągnąć nadkole) i w samym alternatorze zdjąć plastikową osłonkę. Pod nią znajdują się trzy przewody i mostek prostowniczy. Podpinasz się pod którykolwiek przewód i robisz wyprowadzenie na zewnątrz. To masz właśnie wyjście W. Ja już swój obrotomierz podpiąłem...
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
Rozebrałem licznik i okazało się że licznik był już wcześniej ściągany. Były po przeginane piny od wskaźnika wychyłowego obrotomierza i jeden z nich został okręcony wkoło i urwane zostało jedno wyprowadzenie cewki. Naprawiłem i działa, tylko niestety przed rozebraniem wskaźnika nie zaznaczyłem punktu "zerowego" i nie wiem jak ustawić wskazówkę.
Znalazłem coś bardzo przydatnego. Nie jestem orłem z niemiecekiego, ale wygląda na to, że tutaj ktoś przerabia układ tak, aby działał obrotomierz zamiast zegarka. Z powyższej instrukcji wynikają dwa istotne fakty: 1. Należy wyprowadzić dodatkowy przewód od alternatora 2. Należy zmienić wartości poszczególnych elementów na płytce PCB obrotomierza np....
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
W tym japońskim wynalazku sygnał obrotomierz jest podawana z modułu zapłonu (znajduje się tam gdzie się dokopałeś , taki prostopadłościan z kilkoma wyprowadzeniami) poprzez układ całkujący , schemat w rękę i do roboty.
Zobacz w żółtym złączu pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. W SPI tam jest wyprowadzenie tego przewodu, w MPI zapewne podobnie. Niektóre wersje już miały kostkę obrotomierza za środkowym nawiewem. Warto tam też zajrzeć
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
W 80 B4 sygnał obrotomierza jest wyprowadzony do kostki.Coś nie tak z Twoimi zegarami.
No właśnie z niego pobierałem - du....a. Cewki maja wyprowadzenia uzwojenia pierwotnego, połączone sa razem w jeden przewód do gaszenia(zwarcie do masy). Niestety nie działa. Obrotomierz sprawny- sprawdzałem.
Zaproponowałbym wyprowadzić sterowanie każdej cewki, odseparować diodami i kondensatorami, połączyć w jeden sygnał i podać na obrotomierz.
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik pompy paliwa M21 - pompa paliwa X15 - selektor oktanowy...