Potrzeba spróbować wyprzedzić zapłon w zakresie od 5° do max. 9° w stosunku do podstawy pierwotnej (wyprzedzić = przyspieszyć). Czym to ugryźć? Zębami. Masz zafiksowane kąty wyprzedzenia zapłonu w ECU, i możesz to zmienić tylko softwarowo.
Milicjant. Mało jesz. Mało wiesz a jeszcze mniej myślisz. W sprawie żarówki Wawrzyniec wytłumaczył wszystko dokładnie. Dzięki i gratulacje! Brakuje chyba tylko filmu... Napisał nawet dlaczego tak (dołączając żarówkę do przewodu gaszenia) jest łatwiej. Ty cały czas myślisz kategoriami zapłonu bateryjnego a to jest iskrownikowy! Punkt zapłonu. Zobacz...
Cześć , Z moich obserwacji wynika ,że moduł "wie" kiedy i o ile wyprzedzić zapłon oczywiście na podstawie zaprogramowanych danych przez producenta, ale cały bajer polega na tym ,że moduł wstępnie opóźnia zapłon bo iskra najpierw wyskakuje na końcu paska (czyli jak metalowy pasek mija impulsator i to jest GMP) a póżniej moduł zaczyna przesuwać moment...
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
Nie będzie ale możesz to zasadnie wytłumaczyć. Układ nie sprawdza kierunku obrotów tylko liczy te ząbki i nagle ma przerwę i wie że to jest GMP jak dobrze pamiętam więc obojętnie czy silnik się kręci w lewo czy w prawo. Na tej podstawie i szybkości w jakiej to następuje oblicza wyprzedzenie zapłonu. Natomiast jak nie jest to GMP bo Fiat czasem sobie...
Wyprzedzenie zapłonu, poziom paliwa, śruba regulacji składu mieszanki i luzy zaworowe to podstawa do sprawdzenia.
Wyprzedzenie zapłonu ustawia się obracając cały iskrownik, a przerwę luzując jedną śrubę i przestawiając podstawę przerywacza. Najlepiej pomiędzy styki wsunąć blaszkę szczelinomierza. Oczywiście przerwę ustawia się w czasie maksymalnego otwarcia.
Zaraz idę do garażu i teraz kojażę o którą śrubkę chodzi. Świeca ma czarny nagar. Na nowej świecy reaguje na gaz normalnie wkręca się na obroty dosyć szybko. Wyprzedzenie zapłonu regulować podstawą iskrownika a nie platynami tak? Dziękuję za rady ide zobaczyć co da się zrobić. Dziękuę. Dodano po 3 Zrobiłem to co poradziliście. I tak, zapłon wyprzedziłem...
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Te rurka idzie do modułu sprawdzającego podciśnienie i na jego podstawie ustawiającego wyprzedzenie zapłonu (nie przypadkiem taki czarny moduł z wejściem na jedno złącze elektryczne i jedną rurkę?). A tak na marginesie, to jakbyś poczytał o zmianach, to efekt uzyskasz po zastosowaniu odpowiedniego filtra, przeróbce układu dolotowego i wylotowego. Bo...
Pytałem bo zaworowiec ma 2X mniej pełnych cykli w porównaniu do dwutakta,więc ten drugi powinien równiej pracować na tych samych obrotach. Silniki dwusuwowe mają dużo bardziej nieregularną pracę niż 4-suwy. Więc nie można obliczyć wyprzedzenia zapłonu na podstawie poprzedniego obrotu, bo czas kolejnego obrotu może się znacznie różnić. I dlatego dwusuwy...
Najogólniej ten czujnik mierzy wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym i przetwarza je na wartość elektryczną. Na tej podstawie jest realizowane wyprzedzenie zapłonu i ew. zwiększenie dawki paliwa. Nie wiem jak działa taki emulator ale sądzę, że sygnał wyjściowy jest jakimś "przekształceniem" sygnału z czujnika otwarcia przepustnicy (TPS) i ew....
To nie są bynajmniej "moje mądrości", tylko wiedza praktyczna, motoryzacyjna, która zaginęła u nas całkowicie niestety, ok. 33-34 lata temu, jak zaprzestano u nas produkcji benzyny "niebieskiej LO 78" - najlepszej do wiekszosci niskopreznych silnikow zabytkowych... Co ciekawe, to np. w Anglii ta wiedza jest nadal rozpowszechniona, nigdy nie "zaginęła",...
witam, Zamierzam wymienić standardowy zapłon na zapłon CDI. Myślałem że największym kłopotem będzie wykonanie podstawy tak aby można było ustawić wyprzedzenie zapłonu. Wykonałem dodatkową ruchomą podstawę na której umieszczony jest impulsator. Podstawa ta ma otwory owalne którymi reguluję kąt wyprzedzenia. wygląda to tak: http://i3.fmix.pl/fmm133/0c10eed6001d229...
Ustaw te otwory na środku. Bardzo często jest zrobiony znak (ledwo widoczne nacięcie) na podstawie cewki i karterze silnika, przy którejś ze śrub, sprawdź dokładnie. Wyprzedzenie zapłonu, w tej pilarce, to 2.1 -2.5 mm przed GMP. Można go ustawić dokładnie przy pomocy lampy stroboskopowej. Coś mi się wydaje, że to nie wina ustawienia zapłonu. Wlej troszkę...
no na oryginalnym przerywaczu to troche zle bo jak chcesz uzyskac wyprzedzenie to procek musi wiedziec jak szybko kreci sie silnik a jak bedzie to okreslal tylko na podstawie jednego punktu to zamalol. jak dodal bys gazu to zaplon strasznie by sie rozjezdzal a druga sprawa to poto sie wyklucza mechanike i stosuje hallotrony zeby bylo bezawaryjnie wiec...
Na 100% Ma iskra byc przy otwarciu przerywacza?? Chlopaki, taka moja rada.. Poczytajcie choc troszeczke teorii, chociaz jakies elementarne podstawy na temat silnikow spalinowych zanim zaczniecie "remontowac" motocykle.. Przez cos takiego wiele starych porzadnych sprzetow zostalo wyrzuconych na zlom.. A co tu złego powypisywanę? Pozatym GMP jest znleziony...
Juz wiem - sprawa sie 'wyjasnila na 99%', bo okazalo sie - ze 'ktos pamietal', ze przy podstawach aparatow zaplonowych dawniej - byl 'korektor Oktanowy', ktorym regulowalo sie wyprzedzenie zaplonu wstepnie / w zaleznosci od Liczby Oktanowej zastosowanego akurat paliwa, a dalej - wyprzedzal moment zaplonu regulator odsrodkowy i membrana podcisnieniowa...
wy mówicie o tym i dobrze ale jast takie ustrojstwo jak czyjnik stuku puku i na podstawie informacji przesłanych ustala wyprzedzenie zapłonu no tak czy nie a później troche z mapy jak nie wie co się dzieje i OK. chyba że będziecie ingerować fałszując dane do komputera, wiem że każdy szanujący się elektronik to i owo ma w kieszeni. w przypadku pełnej...
Zapłon sprawdzić to oczywiście podstawa; ja stosowałem wyprzedzenie nieco większe niż podaje instrukcja, bo zamiast 10 º przed ZZ daję ok 14 º - pali pięknie i się "zbiera". Do tego polecam nowy kondensator, kosztuje grosze a jest ważny, i sprawdzenie odstępu styków przerywacza. To wszystko uwagi dla zapłonu klasycznego. Druga sprawa, jeśli...
no na takich ustawieniach nie chodzi :( To ustaw poprawnie zapłon. Szczelina na przerywaczu na 0,3-0,4mm i dopiero wtedy ustawiasz wyprzedzenie. Przerywacz ma się zacząć otwierać 2-3mm przed GPZ. Stwierdzenie że "ma moc" nie świadczy o dobrym ustawieniu. Jak mu zmniejszysz szczelinę to podstawa musi być przekręcona do przodu (w prawo) żeby iskra była...
Wyprzedzenie zapłonu 10 mm, to stanowczo za dużo. Początek rozwarcia styków musi być, gdy tłok jest 3.2 mm przed GMP. Ustawiałem kiedyś zapłon w Dolpimie 390. Nawet po jego wyregulowaniu, musiałem naprawdę mocno i zdecydowanie szarpnąć sznurkiem, aby nie wyrwało go z ręki. Opuźnienie zapłonu następuje gdy obracamy podstawę iskrownika w lewo (po uprzednim...
Wystarczy, że np. 'ściął' się klin na czopie wału i koło magnesowe się 'opóźnia' znacznie w stosunku do położenia tłoka w cylindrze... A co do paliw, stopni sprężania i wyprzedzenia zapłonu – to dzisiaj np. właściciele Junaków M07 / M10 uważają 'za normalkę', że Junak 350 spala 5–6 l benzyny 95 Oktan / 100 km, a przy tym osiąga maksymalnie 102–105 km/h...
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Gdy odkręcasz(wkładasz śrubokręt i kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę zaznaczoną niebieską strzałką to wzbogacasz mieszankę wolnych obrotów. Stoisz normalnie oparty o zderzak i jesteś skierowany do przedniej szyby. Wkręcasz to zubożasz. Razem z tą operacją musisz korygować obroty śrubką zaznaczoną czerwoną strzałką. Gdy silnik jest...
Myślę, że to nie jego wina(czujnika temp. powietrza).Jeśli chcesz go sprawdzić to można tak samo jak czujnik temp cieczy.Ma być ta sama charakterystyka i możesz go grzać w kubku z wodą. Ja tak zrobiłem. W razie gdyby to był on, a nie mógł byś dokupić to pasuje od matiza(jest z tworzywa sztucznego ale wytrzymuje i trzeba prosić o ten z gwintem-ok35zł),...
Witam, w UAZ-ie moze byc tak bardzo 'pozny zaplon' - ze 'az wczesny' jakby, bo UAZ byl oryginalnie na benzyne 74 - 78 Oktan i po to ma przy podstawie aparatu zaplonowego tzw. 'korektor oktanowy'. Sluzy on do wstepnej regulacji wyprzedzenia zaplonu - do Liczby Oktanowej benzyny, ktora sie wlewa akurat do zbiornika. Jako ze benzyny niskooktanowe [ 60/68...
Witajcie, Mam mały problem i nie mogę go rozwikłać. Założyłem sobie zapłon CDI do WSK 125, chcę ustawić wyprzedzenie za pomocą lampy stroboskopowej. Niestety ale nie jestem pewny w jaki sposób to zrobić, aby było OK. Posiadam impulsator z jednym przewodem, czyli masa to obudowa impulsatora. W takim przypadku iskra występuje na początku czy na końcu...
Pierwszy raz tutaj, ale byłem swego czasu "gzaolem" - montowałem gaz. Samochody na gazie jeżdżą różnie, jeśli chodzi o ubytki mocy, ale nie jest tak że każdy traci moc odczuwalnie na polskiej drodze. Skoda Felicja 1,3mpi mojej kobiety zrobiona na prostej instalacji (bez komputera) jeździ bardzo ładnie. Piszę bo szukałem inforamcji o wpływie kąta wyprzedzenia...
Silnik 1,6 w golfie 3, więc pewnie AEE, bliźniaczy z 1,4 AEX. Stare czasy i nie pamiętam tych grzmotów już, ale: -hall mocowany jest na dwie śrubki w aparacie, i nie da się go inaczej zamontować. -cały aparat da się zamontować źle, rysa na obudowie na którą celuje palec to podstawa -po zamontowaniu BEZWGLENIE KONIECZNE ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu....
Pompka pompuje ktoś ją wcześniej regenerował bo nowe zestawy naprawcze widać że były założone mam przewód od pompki do gaźnika przezroczysty i widać że idzie paliwo a te przerwę na stykach jak to ustawić opisz dokładniej szczelinomierz mam jak coś bo robię przy ciągnikach i tam to podstawa Po ściągnięciu kopułki z aparatu będzie widać od góry łeb śrubki...
Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie...
Schemat podłączenia żarówki testowej http://obrazki.elektroda.net/56_12645214... W momencie gdy styki są zwarte żarówka nie świeci, gdy styki są rozwarte musi świecić. Aby zrobić to porządnie odłącz od śruby przewód który idzie z cewki oraz kondensator który jest też do tej śruby podłączony. Weź żarówkę kontrolną np 12V 5W z przewodami, jeden...
Witam.Mój samochód jest słaby.Zachowuje się tak jakby dostawał lewego powietrza.Golf ma instalację gazową.Jest zarówno słaby na gazie jak i benzynie.Na trzecim biegu ledwie rozpędzam się do setki gdzie pod pedałem gazu jest jeszcze dużo miejsca.Pod górki w ogóle nie mogę niczego wyprzedzić chyba,że Malucha.Testowałem go z górki.Rozpędziłem go maksymalnie...
Witam, Junak M 07 byl przy stopniu sprezania 7 : 1 skonstruowany na benzyne LO 72 / bardzo krotko - energetycznie, gwaltownie spalajaca sie przy tym sprezaniu - bo maksymalnie do pozycji tloka w cylindrze ok. 15 - 20 stopni po GMP. Juz caly swiezy ladunek byl spalony i silnik uzyskiwal moc 17 - 18 KM. Bo 'generalnie' - to zawsze konstruktorzy silnikow...
Ja w swojej ustawiałem nie przy pomocy żarówki lecz przy pomocy multimetru. A więc. Obracasz wałem do momentu największego rozwarcia przerywacza (patrząc na krzywkę). Luzujesz go i wkładasz szczelinomierz o grubości 0,3-0,4mm i przykręcasz. Następnie wykręcasz świecę, wkładasz suwmiarkę i obracasz do osiągnięcia GMP. Zapamiętujesz wartość. Jako że zapłon...
to co większość osób pisze tu o tuningu WSK, to jest tak że "gdzieś dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele! Grubykarting pisze żeby zwiększyć przepustnicę?!! Przepustnicy nie da się zwiększyć!!! Można założyć gaźnik o większej średnicy gardzieli, do którego należy następnie skorygować średnicę kanału dolotowego w cylindrze. Świeca z długim gwintem-...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Kontynuacja tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... retrofood © Wszelkie prawa zastrzeżone. ************************************* W poniedziałek rano odwiozłem jeszcze chłopców do szkoły i od razu ruszyłem w drogę. Lidka tym razem nie chciała ze mną jechać. Od oficjalnego spotkania w hotelu przy podpisywaniu umowy, nie widzieliśmy...
Nie mam podstaw, nie wiem nawet na jakiej zasadzie dziala emulator MAP i nie znalazlem nic ciekawego na sieci wiec w ciemno nie bede zakladal. Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, przez co ECU "mysli"ze jest mniejsze cisnienie w dolocie niz faktycznie jest, co w efekcie daje...
Wydech to podstawa , tak samo jak gaźnik. zmianę punktu zapłonu możesz zrobić po przez rozpiłowanie otworów w podstawie impulsatora i przestawieniu go o ok 5spt wyprzedzając dodatkowo zapłon. Co do gaźnika to zmierz średnice gardzieli w oryginalnym i jeśli ma np 20mm to zastosuj wiekszy np 22- 24mm. Dzieki temu silnik powinien wyżej sie kręcić. Niestety...
Witam W ostatnim czasie pojawiły się duże problemy z pracą silnika na wolnych obrotach (zarówno na gazie jak i benzynie). A mianowicie: po odpaleniu silnik cały się trząsł, obroty skakały w granicach 1000-1200, czasami tuż po odpaleniu gasł. Po rozgrzaniu obroty spadały do ok 850 lecz przy przegazowaniu lub jeździe na sprzęgle silnik miał problemy z...
wyprzedzenie zapłonu wartości wyprzedzenie zapłonu simson wyprzedzenie zapłonu
gniazdko siłowe kondensatory foliowe ceramiczne landi renzo instalacja gazowa
amator elektronik amator elektronik
Bezpiecznik świateł stop Toyota Corolla 1999 - lokalizacja Canon GP405 - Problemy z kartą druku