Możesz między pinem ARMa TX i ATmegi RX dać układ 74ACT04. Jest to prosty negator, który charakteryzuje się niskim poziomem wyzwalania. Więc wystarczy, że sygnał z ARMa podasz na jeden pin takiego negatora, potem dwa razy go zanegujesz a na wyjściu drugiej bramki not będziesz miał piękny sygnał z jedynką logiczną na poziomie 5V dostosowany do ATmegi.
Też prawdopodobne ale faktem jest, że z jakiegoś powodu ta przetwornica sieje na tyle silnie, że wzmacniacz jest w stanie to odebrać. To tracone 20% mocno mnie niepokoi. Mi to wygląda na nasycanie się rdzenia i ostre szpilki prądu katujące wszystko co się da. Ale to już powinno być odczuwalne na biegu jałowym. Dodano po 56 Sprawdziłem - rdzeń TN23/14/7-3C90...
Możesz spróbować rozebrać baterie i wyrównać napięcia na poszczególnych sekcjach. Po czym ją skalibrować. Jeśli to nie pomoże, to już tylko wymiana ogniw.
Pierwszy screen tak, 1,35V. Drugi to już 1,5V - pewnie też by działały, płyta sobie wyrówna napięcie starych 1,35V do nowych 1,5V, ale po co je męczyć.
Wygląda na to, że ogniwa się rozładowały tak, że sama płytka nie ma już zasilania. Odłącz ogniwa od elektroniki i podładuj cały pakiet, jednak przydałoby się użyć balancera i wyrównać napięcia na sekcjach.
Wyrównać napięcia wyjściowe stabilizatorów zapewne można poprzez podanie na odpowiednie ich końcówki masy... A chodziło mi nie o sprawność samych ztabilizatorów, ale zasilanych nimi układów. Pozdrawiam.
Umie to samo uciebie akumulatorami. zakupiłem balanse. Balancer akumulatorów litowych, kwasowych, NiCd equalizer 10A 3-12V Rozwiązało problem . film https://www.youtube.com/watch?v=J6yE3lty... https://www.sonarsklep.pl/balancer-akumu... https://pl.aliexpress.com/i/400030721514... https://pl.aliexpress.com/i/32643622608....
Faktycznie ogniwa są dosyć mocno rozkalibrowane. Przy takich różnicach bateria ma prawo się nie skalibrować, no i wcześniej wyłączać. Licznik cykli jeszcze ma trochę zapasu, więc spróbować możesz podmiany ogniw lub najpierw wyrównać napięcia na tych, które masz.
Tak jak przekładnia. Odwinięcie części uzwojenia pierwotnego spowoduje że na mniejszą ilość zwoi będzie przypadało większe napięcie. W efekt będziesz miał taki, gdy na 35 mm2 będziesz miał 35 V to na 14mm2 będziesz miał około 40V. W każdym bądź razie proponuję wyrównać napięcia na wtórnym tak aby były takie same tzn. odwinąć 14 mm2. I dopiero wtedy...
Poczytaj o balanserach...
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Rozładuj do napięcia 3.60V na ogniwo to będzie łatwiej wyrównać napięcia. Można to zrobić podłaczając odbiornik bezpośrednio do ogniw poza BMS.
Reset jest na pewno konieczny. Elektronika jest na BQ2040, więc reset możesz zrobić samodzielnie programem SBW_Demo. Proponowałbym jeszcze wyrównać te napięcia na sekcjach.
Zamrażarka nie służy do renimacji trupa baterii. Nie słuchaj takich rad. Naładuj sam pakiet przy odłączonej elektronice do ok. 12 V, sprawdź napięcia na sekcjach, jeśli różnią się więcej niż 20 mV, wyrównaj napięcia. Następnie obciąż pakiet żarówką od świateł stopu samochodu, która pobiera ok. 1.7 A przy 12V. Zmierz napięcia na sekcjach. Jeśli spadek...
Jeżeli masz inne sprawne ogniwa, to możesz połączyć je równolegle przez jakiś element ograniczający prąd, np. żarówkę samochodową mniejszej mocy. Takie działanie też spowoduje wyrównanie się napięcia do takiego poziomu, że ładowarka będzie poprawnie "widzieć" ogniwa.
Za duże różnice pomiędzy ogniwami. Wszystkie doładuj do pełna, albo poczekaj aż elektronika baterii wyrówna napięcia.
Musisz je naładować. Gdy je podłączysz w takim stanie one samoczynnie wyrównają sobie to napięcie. Natomiast prąd popłynie prawdopodobnie bardzo duży co może zniszczyć ogniwa. Jak duże są różnice?
Jak dobrze rozumiem. Jak najsłabszy zasilacz ma 17 A na lini 12v to za bezpieczne natężenie wynikowe mogę przyjąć 4x17A czyli 68A ale lepiej nie przekraczać 60A? Nic nie możesz przyjąć musisz pomierzyć, połącz zasilacze i podłacz jakieś większe obciążenie - z kilkanaście A i pomierz spadki napięcia na przewodach (odcinkach o równej długości i przekroju)...
ale słuchaj widać , że uzwojenie jest podpalone w tym autotrafo. może lepiej tak jak piszesz stałe trafo mówię ci , że lepsze chyba , że może kilka odczepów by wyrównać napięcie ale raczej już chyba energetyka stara się by było te 230V ale wierz mi , że spokojnie możesz mieć na zasile 120V tu nie ma az takiej róznicy jak pamiętam w tych maszynach oscylowało...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
czy jak dioda jest spolaryzowana zaporowo to może to pomóc Gdyby chodziło tylko o wsteczną polaryzację miałbyś po prostu mniejszą czułość bo sygnał musiał by przekroczyć dodatkową barierę, ale tu sygnał z kolektora nigdy nie przekroczy 3V i nigdy nie spowoduje przewodzenia diody. po prostu nie podłączać słuchawki do plusa i diody tylko do diody i minusa...
Przy 12 V/2 A prąd dławika i klucza przekracza 7 A, raczej nikt tego nie liczył na takie prądy. Do połączenia równoległego trzeba wyrównać napięcia i dodać rezystory, żeby prądy się równo rozkładały.
a czy takie urzadzenie wyrownujace napiecie jest do zdobycia/zrobienia?? np akku i jakis uklad elektroniczny? tylko jaki ten akku.. pewnie jak szafa by musial byc.. a moze z innej fazy mozna by pobrac do wyrownania w tej pierwszej?? szczegoly .. prosze bardzo mieskam na wsi.. kilometr od transformatora za mna sa jeszcze 3 domy i koniec linii..spadek...
Hej, Jeżeli chcesz wyrównać napięcia na poszczególnych ogniwach to lepiej zastosuj doładowanie ich do jednego napięcia niż rozładowywanie. Połącz je według poniższego schematu. Dobierz opornik R1 i/lub napięcie U1 (U1 z zasilacza lub innej baterii), tak aby prąd płynący przez R1 był na poziomie 150-200mA. Przez noc i jeszcze parę godzin będziesz miał...
DOBRE! Kolejna bzdura! Kolego, w jaki sposób przesunięcie fazowe wpływa na napięcie na pojedynczej cewce? mapek_sz: Poprawisz połączenia i wyrównasz napięcia na fazach, ale najprawdopodobniej również czeka Ciebie dopasowanie prądnicy do 'Z' śmigła.
Ja bym nie dawał dodatkowych diod, poza tą pojedynczą izolującą od siebie stringi. Ten 'składany' z resztek string mając wyższe napięcie będzie pewnie wcześniej uruchamiał produkcję o świcie, potem kolejne stringi się dołączą swoim prądem i będzie OK. Jest to po części test na jakość algorytmu MPPT inwertera, ale nie powinno być gorzej energetycznie...
To jeszcze odlutuj przewód z kołka 3 złącza N701 i sprawdź czy napięcia się wyrównały.
A czy warto sie bawić w odwijanie uzwojeń żeby wyrównać napięcia ??? Czy to rzeczywiście nie jest żadna przeszkoda żeby końcówki pracowaly równo ??? jusz: zasilacze zbudowane na tych traforach (opieram się na przytoczonych danych) po obciążeniu ich stopniami końcowymi (ale na biegu jałowym), wykażą odpowiednio 2x36V oraz 2x39V. Ta niewielka zmiana...
łączenie ogniw równolegle o różnych napięciach spowoduje grzanie się tych ogniw, można j podłączyć przez rezystory o coraz mniejszych wartościach aby wyrównać napięcia.
Wątpliwości związane z równoczesnym używaniem dwóch akumulatorów pojawiają się na forum co jakiś czas. Wszak kto pyta ten nie błądzi. Jakkolwiek nie mam takiego problemu to zacząłem się zastanawiać co zrobiłbym w podobnej sytuacji. Po prostu połączyłbym oba akumulatory równolegle ALE po spełnieniu koniecznych wymagań. Po pierwsze to jednakowe napięcie...
Tylko pamiętaj o równych napięciach na ogniwach przed połączeniem równoległym bo przy nagłym wyrównaniu prądy mogą zniszczyć któreś ogniwo. Ewentualnie połączyć przez rezystory 10-20 omów na jakiś czas, żeby się napięcia wyrównały.
Mam takie pytanie uprzedzam że jestem kompletnym laikiem w sprawach elektronicznych znaczy rozróżniam + i - i potrafię zmierzyć miernikiem napięcie oraz polutować co nie co proste układy ;). Mianowicie mam zasilacz 12V 5A z regulacją napięcia. Chodzi o to że planuje zainstalować ten zasilacz w garażu. Na dachu mam kamery IP w sumie 4 (na zasilaczach...
Nie wiem czy dobry dział wybrałem. Jak coś to plx! Przenieście ;). Zaznaczam także, że szukałem, ale nic ciekawego nie znalazłem Otóż mam jawę 20, która posiada prądnicę 20W dającą napięcia około od 5.5~ do 7v. Chciałem podpiąć jakiś kontroler pod nią albo coś, ale niezbędne do tego jest podłączenie i ładowanie akumulatora 6v. Jak zrobić wyrównanie...
Takie ładowanie nie ma sensu . Według mnie wogóle nie powinno się uruchomić. Jeżeli się do to zewnętrznym zasilaczem należy wyrównać napięcia poszczególnych ogniw . A te można sprawdzić tak jak pisałem na białej wtyczce.
Spróbuj naładować indywidualnie każde ogniwo ( najlepiej odłączone od zespołu) a następnie w sposób kontrolowany rozładować- potrzebny będzie rezystor, żarówka lub coś podobnego. Może jeszcze jedno lub więcej jest uszkodzonych... Inną metodą ( widziałem w necie ) jest podłączenie równolegle do zespołu regenerowanego baterii sprawnej, naładowanej i tak...
Roznica potencjalow miedzy kranem a ziemia. Wyrównać potencjały.
aha czyli mam rozumieć że w zależności od sposobu podłączenia uzyskamy 32V lub 2V ?
Jestem ciekaw jak się to sprawdzi, sama różnica ładowania w tym układzie 140Ah (28A) a 200Ah (40A) jest 12A, rozładowania też inna. Balancery jeśli wyrównają napięcie to końcowe ale nie pracy.
jeżeli wyrównam napięcie obu baterii (próbuje dołożyć dodatkową baterię do hulajnogi elektrycznej)
Układ zabezpieczenia powinien kontrolować napięcie, na każdym ogniwie, balancer powinien wyrównać napięcia (typowo) pod koniec ładowania, jeśli te warunki są spełnione, to nie ma znaczenia, jakie będą różnice pojemności w szeregu. Oczywiście najmniejsza pojemność ogniwa, określi pojemność całej baterii.
"Aby zresetować elektronikę wystarczy odlutować ogniwa od elektroniki i zostawic tak na ok. 15min a potem znowu przylutować" - totalne bzdury. Może to działało kiedyś na stare typy kontrolerów, nie zresetujesz na pewno w ten sposób żadnego kontrolera z rodziny bq20zxx, bq30z55 - ten ostatni podejrzewam, że właśnie występuje w tej baterii. Skoro jedno...
W dzień gdy instalacje pracują napięcie na 1 fazie ok 245 na drugiej podchodzi do 250 a na 3 często przekracza 253. Przełącz jednofazowe domowe obwody w rozdzielnicy z pierwszej fazy na trzecią, może trochę wyrównasz napięcia.
Zgodzę się co do ładowania, ale tylko do momentu, aż się wyrówna napięcie na obu połączonych współbieżnie z tym trzecim podłączonym przeciwbieżnie.
Bez BMS całkowite napięcie może być ok ale pojedynce ogniwo w szeregu potrafi zejść albo naładować się ponad stan. Po to jest BMS by zapobiegł takiej sytuacji a balanser w nieraz wbudowany w BMS by powoli wyrównać napięcie.
Da się na jednym tranzystorze NPN, ale w układzie inwertera, czyli między kolektor a 5V rezystor (np. 10k), a na bazie tranzystora dzielnik dający ok. 0.65V przy napięciu 4V (np. 10k i 51k). Emiter do masy, wyjście z kolektora.
Po pierwsze to KAŻDE ogniwo z demontażu musisz przetestować osobno pod kątem pojemności i rezystancji wewnętrznej, zwłaszcza jeśli łączysz je w pakiety. Łączenie ogniw o nieznanej historii i aktualnych parametrach w pakiety to proszenie się o kłopoty, z których nierównomierne rozładowanie to najmniejszy z nich. Balanser nie będzie Ci w stanie wyrównać...
Trochę dokładniej opisz mierzony układ, czy te 30V to była maksymalna amplituda czy wartość RMS? Trochę za mało informacji by coś konkretnego doradzić.
-jakie są konsekwencje podłączenia kilku akumulatorów nie pierwszej świeżości i różnej pojemności Przy równoległym łączeniu ważne żeby wszystkie były 3,7V (np. wszystkie Li-Ion), pojemności mogą być różne. -czy lampki lub baterie nie będą się grzac lub coś się z nimi nie stanie ponieważ będą umieszczone w modelu dla dziecka którego nie zbyt chce mi...
A to BMS w takiej sytuacji nie powinien wyrównać napięcia na wszystkich 10 celech ?
Aż taki fachowiec nie jestem ale przed pierwszym ładowaniem ustawiają wszystkie ogniwa i podłączają buzbary równolegle na cała noc aby się wyrównały.
wyrównać spadek napiąć wyrównać płyta wyrównać dysza
ustawic kanaly kolumny ścianie kolumny scianie passat połączenie sterownik
analizator widma lodowkie samsunga
Samsung M2026 odblokowanie licznika tonera, firmware fix, reset SyncThru Wycieraczki Iveco Daily 2005 - problem z biegami i parkowaniem