W instrukcji coś troszkę jest, strona 29.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Procedurę regulacji gaźnika opisał tutaj (at)krzysiek7108 . Opis jest na stronie nr 8 post nr 224. Ogólnie polecam lekturę całego tematu. Opisane przez Ciebie objawy świadczą wg mnie o zbyt ubogiej mieszance i jej nierównomiernym spalaniu. Powodów może być kilka, ale w mf-ce przede wszystkim należy bardzo dokładnie wyczyścić kranik paliwa, filtr paliwa...
Śruba T jest przy dźwigni przepustnicy w gaźniku. http://obrazki.elektroda.net/78_12659773...
Do regulacji potrzebujesz instrukcji?Użyj opcji wyszukiwania.Temat wielokrotnie wałkowany na forum.Nic się od tamtej pory nie zmieniło.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
A próbowałeś procedury ustawienia wolnych obrotów tak jak masz opisane w w instrukcji?
Tam regulujesz skład mieszanki. Słyszałem gdzieś, żeby wkręcić do końca i wykręcić 1,5 obrotu, ale najlepiej po prostu to wyczuć. Wkręć ją do końca i wykręcaj tak aby pracował prawidłowo. Drugą śrubką regulujesz niskie obroty na biegu jałowym, ustaw w miarę wolne, żeby mniej palił, ale żeby nie zgasł. Tu znajdziesz więcej: http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-s...
Witam podpinam się do tematu posiadam traktorek kosiarkę z silnikiem briggs&stratton 11.5 Hp i nie mogę sobie poradzić z regulacją gaźnika gdyż dużo pali i nie równo chodzi proszę o pomoc
Sprawdź jak pali na ssaniu, kondensaor, objawy jak na przestawiony zapłon, ale niby dobrze ustawiony, możliwa nieszczelność komory spalania.
Pierwszy temat http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=... ładnie opisane http://simsony.net/showthread.php?t=3863
http://www.wercopolska.pl/pl/i/Katalog-c... tutaj wypełnij formularz zamówienia
Silnik: Pojemność skokowa: 35cm3 Moc max.: 2,6KM Poj. zbiornika paliwa: 1,3l Rodzaj paliwa (benzyna/olej) 25:1 Urządzenie zapłonowe: induktorowe (magneto) Rozrusznik: Bendix Obroty: 7500obr/min Opryskiwacz/Opylacz Wydajność powietrza: 15m3/min Szybkość powietrza: 90m/sek.
hehe ja też radze omijać tego majstra. Masz jakiś miernik?? A czy w tym silniku czasem nie ma tak że akumulator jest tylko do odpalania i świateł? A moduł od zapłonu ma swoje zasilanie z magneta. Bo mi się wydaje że tak jest. Silnik powinien działać bez akumulatora.
Typ gaźnika to: Large One-piece Flo-jet Carb Najpierw oczywiście porządne czyszczenie gaźnika.. Tu masz wszystko opisane: http://outdoorpowerinfo.com/repairs/brig... Tak wygląda gaźnik w przekroju. 1- regulacja obrotów jałowych 4- regulacja obrotów wysokich. Ustaw śruby na jeden - półtora obrotu, rozgrzej silnik i wykręcaj...
Przyznaje rację, natomiast w większości przypadków (kosy "markowe") regulacja ta jest nieaktywna zalana żywicą lub czymś podobnym, ale jest. Dokładnie, tak. Maksymalnie 20 zł, jak trafisz to nawet gratis. .
od powietrza jest ta po prawej stronie mniejsza.
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzyn... :-)
Wydaje mi się że oryginalnie był właśnie gaźnik z regulowanymi dyszami. Pierwsze to świeca, następnie szczelność połączenia gaźnik - cylinder. Sprawdź czy oś przepustnicy nie ma dużego luzu. Filtr powietrza. Ta kosiarka to, jakiś "składak"? Zmień, gaźnik na ten "bardzo stary" i powinno być dobrze. Ta blaszka z cięgnami, która jest nad gaźnikiem, jest...
Znalazłem w katalogu 125 EGS świeca NGK R 6918-B8 - przerwa 0,6mm, ale lepiej poszukaj na forum KTM'a
"Paliwo" nie ma nic wspólnego z takimi objawami, gdzieś ci łapie lewe powietrze.
Odpowiem "nie" kulturalnie, do tej pory aż zacznie poprawnie pracować. Wysoce prawdopodobne jest to że nie zacznie..... Ogólnie 1:1 na odpalenie ze ssania z podpartym gazem.
Tak musisz wyregulować gaźnik.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Wysokie obroty często świadczą o źle wyregulowanym gaźniku lub poprostu o jego usterce. Jeśli masz jeszcze jeden gaźnik to podmień :) Pozdrawiam :)
Jakoś tam ustawiłem, a ma ktoś może jakieś zdjęcia jak powinny być podłączone cięgna? Bo u mnie kilku nie ma
Nie musze o tym czytać, ani nikomu o tym mówić, a koledze powiem tylko tyle ze nie w kazdej maszynie sie ustawia 1,5 obrotu, są jeszcze husqvarny w ktorych jest zupełnie inaczej. Dodam tylko tyle że w kosie demon nie ustawia sie śruby na żadne 1,5 obrotu. Pozdrawiam
to masz bardzo źle wyregulowany gaźnik
Wyregulować gaźnik ? Czy motor kopci na niebiesko ?
Źle wyregulowany gaźnik, lewe powietrze, czyli za uboga mieszanka.
Obejrzyj sobie filmiki użytkownika Dariusz iD na youtubie, fajnie omawia i pokazuje regulację gaźnika w pilarkach.
Przecież na sucho nie wyreguluje się gaźnika. Musisz go zamontować, i próbować odpalić motor, regulację zacząć obserwując zachowanie motoru.
wyreguluj gaźnik. Wyczyść świece. Jaki kolor świecy?
Dziękuję za wyczerpujący komentarz. Korzystając z okazji, że temat się trochę rozkręcił, mam dodatkowe pytania: 1. Czy w sytuacji, gdy wymieniamy gaźnik w silniku na nowy oryginalny, jego regulacja jest niezbędna, czy na fabrycznej regulacji gaźnika silnik powinien pracować w miarę poprawnie? (Z tego, co udało mi się doczytać, oryginalne nowe gaźniki...
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
Źle wyregulowany gaźnik, nędzne sprężanie. Wybierz sobie coś. Ssanie się zamyka w ogóle?
Witam. Pragnę podjąć temat na nowo. Syn przytargał do mnie pilarkę Husqvarna 435. Była zatarta. Wymieniłem cylinder+ tłok, łożyska , pierścienie uszczelniające, membrany w gaźniku. Po takim remoncie nie chce odpalić. Gaźnik jest 2-gardzielowy ZAMA C1T. nie mogę nigdzie trafić na jakąś podpowiedź jak go wyregulować.
Wymien membrany. czyszczac gaznik wykrec śruby regulacyjne i przedmuchaj dysze. Czyszczenie gaźnika bez wykrecenia śrub L i H i nie wyczyszczenia ich dysz,mija się z celem. Następnie wyreguluj gaźnik.
Najpierw dokładnie wymyj w tym również filtr powietrza i wszystkie możliwe otwory przepchnij drucikiem miedzianym, pamiętaj MIEDZIANYM.
Jeśli to zwykły siatkowy stożek to lepiej zmień to coś na normalny filtr bo będzie Ci palił jak smok, po drugie wyregulowanie gaźnika to cud.
Na początek proponuje wyczyścić gaźnik (przetkać dysze), sprawdzić drożność kranika i filtra paliwa (jeśli taki jest). Oczywiście po czyszczeniu należy skontrolować skład mieszanki i w razie potrzeby wyregulować gaźnik.
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki https://obrazki.elektroda.pl/3436190400_... ....
Wyreguluj gaźnik na ciepłym silniku i zrób tak jak napisał kolega wyżej. Jak obroty zaczną falować odkręć korek baku paliwa, jeśli silnik dalej nie będzie równo pracował pozostaje regulacja gaźnika.
Jakieś inne modyfikacje już są ? Wiekszy cyl tłok, cokolwiek ? Bo samym gaźnikiem nie wiele zmienisz a minimalnie dawki można zwiększyć zmianą dysz. A co do zmiany to trzeba bedzie szczelnie go połączyć z silnikiem, w niektórych nie pasuje mocowanie linki i podłączyć filtr powietrza, oprócz tego wyregulować gaźnik i chyba tyle
Regulacja pegaza nie jest trudna, przebiega tak jak regulacja każdego innego prostego gaźnika. W sieci o ogólnej regulacji jest na pewno pełno artykułów. Masz problem z jego wyregulowaniem czy po prostu kompletnie nie wiesz o co w tym chodzi? Jeżeli chcesz już się za to zabrać to najpierw sprawdź czy wszystkie połączenia są szczelne, gaźnik w pełni...
witam,czy chce Pan sprzedać ten gażnik lub cały traktorek?
Ja do mojego brałem bodajże 6 gram bo takie były w sklepie. Im cięższe tym sprzęło szybciej złapie. A co do jazdy pod górkę zawsze można wyregulować gaźnik. Koledze zamulał i po zmianie filtrów paliwa i powietrza zaczął śmigać. Możesz tak zrobić o ile nie okaże się to zbędnym kosztem
Ok, dzięki. Miałem dotąd dość spore problemy z wyregulowaniem gaźnika bo jak się dziś rano okazało mieszanka miała dodatkowy "doping", ponieważ zaworek z baku był uszkodzony i nie dość że się nigdy nie zamykał to w dodatku przypuszczał paliwo również do przewodu podciśnieniowego sterującego zaworkiem, więc gaźnik zamiast zasysając otwierać zaworek to...
Widzę tutaj dwie możliwości. 1. Nieszczelność komory korbowej lub dolotu, co by tłumaczyło gaśnięcie poniżej 2000 RPM. 2. Zbyt uboga mieszanka biegu jałowego - źle wyregulowany gaźnik, złe dysze lub uszkodzenie/zużycie. Dobrze byłoby gdybyś podał typ gaźnika, produkcję.
Przeczyściłem gaźnik i trochę lepiej, ale nie do końca tak jak powinno być. Przy czyszczeniu gaźnika zauważyłem, że membrana jest trochę wyrobiona. Przeglądając uszczelki na allegro, zauważyłem że membrana ma tak przetłoczenie (jak resor w głośnikach). U mnie nie ma takiego czegoś, tylko jest trochę wyciągnięta, że nie ma tego przetłoczenia. Czy to...
Witaj. Co do regulacji to zasada jest taka. Wkręcasz wkręty L i H do delikatnego oporu. Następnie wykręcasz o jeden obrót oba wkręty. Powinna ci wtedy odpalić. Po odpaleniu przechodzisz do ewentualnego wyregulowania wkręta L tak aby ładnie przechodziła na wyższe obroty bez zadławienia. Wkrętem H ustawiasz max obroty. Jest to bardzo ważne aby nie przekroczyć...
Witam forumowiczów Gaźnik umyty i przedmuchany sprężonym powietrzem, kupiłem podkładkę pod gaźnik i już pisze jakie są objawy; Odpala w miarę normalnie -na początku leci czarny dym ale to mija Wchodzi w obroty - ustawiłem obroty na 3000 Gdy wjeżdżam w trawę kosiarka się dusi i traci moc :cry: Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jak się ustawia...
Śruba mieszanki, ustawienie początkowe do regulacji, to wykręcenie o 1.5 obrotu. Rozgrzej silnik, ustaw około 1700 obr/min, wykręcaj powoli śrubę do momentu aż silnik zacznie się dławić. Zapamiętaj jej położenie, teraz zrób to samo w drugą stronę, czyli wkręcaj śrubę do momentu dławienia silnika. Śrubę ustaw w środkowym położeniu. Skoryguj obroty śrubka...
Witam. Oczywiście może to być problem z nieszczelnością silnika, np na uszczelniacz wału, łączeniu karterów. Gaźnik był czyszczony ? Może wystarczy przestawić iglice i wyregulować gaźnik. Przy składaniu silnika dobrze złożyłeś pompkę olejową (chyba że nie rozbierałeś od strony zapłonu)
Naciągnięta membrana pompująca może powodować zalewanie świecy. Pierścienie do wymiany na sto procent, przerwa na zamku powinna być grubości żyletki. Wymień wyreguluj gaźnik i będzie działać. Wężyk, o który pytasz, to sterowanie pompki paliwa w gaźniku.
W tych typach gaźnika na przestrzeni lat ,były stosowane różne zabezpieczenia; wcześniej plastikowa lub gumowa zaślepka, teraz głównie zalane klejem I to wszystko w temacie.
Nie nie właśnie nie chcę. Póki co ustawiłem śrubę L na sam dól w lewo a śrubą H regulowałem wkręcając ją w prawo na pełnym gazie. Silnik dobrze przyspiesza i nie drży. Ale czy nie przekroczyłem max obrotów?
Dobrze wyregulowany gaźnik daje uruchomić auto tylko zimne na ssaniu, u ciebie jest źle wyregulowany jeżeli piszesz że zimne auto odpala bez ssania. Jeśli znajdę wyciąg ze stacji diagnostycznej po pomiarze wykonanym na analizatorze spalin to zeskanuję i wystawię. Spalanie ma na poziomie 0,2%.
Śrubki są opisane tylko nie widać z pod tego syfu. Sposób regulacji tego typu gaźników był opisany wielokrotnie.
Prawdę mówiąc to nie wiem ponieważ go jeszcze nie posiadam ale wątpię żeby miał impulsator
Tak jak koledzy już wcześniej napisali przyczyn może być wiele. Jednak jak "spala" Ci 1 litr na 300 metrów to masz na pewno jakiś wyciek. Gaźnik tyle nie przepali. Może masz nieszczelny lub zsunięty przewód odprowadzający paliwo z gaźnika do baku. Warto też przeczyścić i wyregulować gaźnik (pływak oraz bieg jałowy).
Jeśli na gaźniku występuje śruba regulacji to można spróbować pokręcić, ale zasadniczo przyczyną jest osad w gaźniku, przede wszystkim w dyszy głównej. Jeśli czyszczenie nie poskutkuje, sprawdź to co pisałem.
Dzięki za zainteresowanie, wyczyścić dyszę, ok. Co do zatarcia nie zatrę bo mam wykręcony zbiorniczek oleju i leje mieszankę. Co do elektronicznego sterowania gaźnika, może faktycznie coś z tym jest nie tak bo aku mam strasznie słaby i jak światła mam załączone to tak szaleje i za mało ten elektrozawór (czy cos takiego) dostaje prądu do poprawnego działania,...
Ściągnij sobie instrukcję do tek piły w pdf tam jest szczegółowo opisane jak wyregulować gaźnik.
Jaki to model piły. Powodem może być źle złożony gaźnik , zużyte lub zakleszczone pierścienie na tłoku lub odwrotnie założona lub nieszczelna uszczelka między cylindrem i gaźnikiem. Wkręcić śruby oznaczone H i L do lekkiego oporu, następnie wykręcić je o jeden obrót. Odpal piłę,dodając gazu sprawdź czy silnik wchodzi lekko na wysokie obroty. Jeżeli...
Kolega nie czyta postow.. bylo napisane ze na innym gazniku dobrze pali. Filtr powietrza bym wyczyscil.Malo powietrza. Tam jest taka przyslona (powinna byc), ktora odpowiada za ssanie. Musi byc otwarta. P.S przy gazniku jest tez srubka od powietrza moze za bardzo wkrecona. A co wazniejsze jesli swieca jest okopcona zmniejsz przerwe na przerywaczu.
Witam Tak naprawdę ta skoda nie jest moja tylko dobrego qmpla i dlatego grzecznie pytam w jego imieniu. Co do analizatora to oczywiście nie mamy ale mamy za to coś innego: mamy świecę z okienkiem i widzimy kolor spalanej mieszanki - kiedy jest prawie niewidoczny niebieski to jest wszystko OK, kiedy jest jak pomarańczowa żarówka to jest źle. No i właśnie...
ad 2: Niestety starły się oznaczenia na silniku (naklejki), jest to kosiarka z roku 2001 New Gardena TD 534 TR Silnik 5KM z filtrem powietrza w kształcie walca (nie ma wyjmowanej gąbki), tak więc sądze że to wczesny model Centura A jak sprawdzić czy zapłon następuje w odpowiednim momencie ?
Regulacja gaźnika nie polega tylko na kręceniu śrubką, jest jeszcze ustawienie iglicy, zmiana samej iglicy, kilka dysz w gaźniku i nawet doświadczony mechanik może mieć problemy z prawidłową regulacją gaźnika. Dodatkowo wiesz że zakładając ten filtr zabijasz motor? Oryginalny filtr jest schowany w plastikowej puszcze która chroni przed dostaniem się...
Przy każdej zmianie dolotu powietrza należało by wyregulować gaźnik. Czy w Twoim gaźniku nie ma śrub do precyzyjnej regulacji mieszanki?
Za bogata mieszanka. Trzeba zubożyć, czyli wyregulować gaźnik.
najczęściej w tych motorowerach nie ma niczego co można by regulować. Skład mieszanki nie do ustawienia poziom paliwa też. Jedyne co można regulować to obroty biegu jałowego czasami położenie iglicy Napisz ile jest śrub do jakiejkolwiek regulacji. Jeżeli w gaźniku nie było "grzebane" to po za czyszczeniem lepiej nic nie robić
Druciany klips ma trzymać rurkę na króćcu ale przy sprawnym i prawidłowo wyregulowanym gaźniku z rurki nie ma się nic lać. To jest przelew - jeśli iglica nie zamknęłaby dopływu paliwa do komory pływaka, to paliwo się wyleje przez tę rurkę. Komora pływaka nie jest jedna szczelna, poza tym przelewem ma jeszcze odpowietrzenie. Także paliwo ma prawo z niej...
Kolego sporo jest tego opisane na necie wpisz sobie w google np. regulacja gaźnika 2t i po problemie.
Mieszanka 32 : 1. ustawiam pierwszą śrubę na 1,5 obrotu, drugą śrubą wykręcam aż silnik się dławi ,zapamiętuje ilość obrotów. a następnie ta sama śrubę wkręcam aż silnik się dławi. Ustawiasz w środkowym położeniu, pomiędzy tymi skrajnymi, gdzie silnik się dławi. Śruba bliżej cylindra to wysokie obroty. To nie jest gaźnik z pilarki, tylko coś podobnego...
Witam, problem jak w temacie motocykl jest z Anglii i nie wiem co sie z nim działo wcześniej, ale po złożeniu na zimno odpala ze ssaniem, pochodzi trochę po czym jak złapie temperaturę to gaśnie... próbowałem ustawić mieszankę śrubą na gaźniku ale nic to nie daje, wygląda to tak jakby się zalewał. Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić ? Dodam, że gaźnik raczej...
Zobacz na gaźniku, obok śrub, powinny być oznaczenia H i L. Litera H obroty maksymalne, L obroty jałowe.
Witam. Posiadam trójkołowca z silnikiem WFM 125. Moglby mi ktoś opisac czy wyslac jakas prosta instrukcje do regulacji gaznika, zaplonu i platynek? Proszę o szybka odpowiedz i z góry dzięki za pomoc.
Witam, jak wyregulować gaźnik w skuterze Romet 777 GY6 139QMB? AI: Czy masz jakieś konkretne objawy problemów z pracą silnika (np. gaśnięcie, nierówna praca, trudności z odpalaniem), czy chcesz po prostu przeprowadzić standardową regulację gaźnika? Tak, chcę wyregulować od podstaw gaźnik. AI: Czy gaźnik był już wcześniej regulowany lub wymieniany, czy...
Zdjęcie gaźnika.
Linka może mieć duży luz albo może nie być wcale zależy jak ustawie regulacje linki. Jak się włącza ssanie to reaguje a jak wyłącza to tez czuć ze jest bez ssania.
No i gitara śmiga jak nigdy aż jestem w szoku że 50cc tak daje radę.Wymieniłem duszę z 76 na 94.Obeszło się nawet bez regulacji powietrza bo nie było potrzeby.Jedynie trzeba pozakładać lepsze opaski na wężyk od paliwa bo te orginalne spadają.Pozdrawiam
Pływak cały jest plastikowy razem z mocowaniem? Mały kawałek blaszki stykający do iglicy musi być.
1. Zdejmij kopułkę głowicy i wyreguluj zawory!!!. 2. Wyreguluj gaźnik.
Witam ma ktoś może instrukcje ja wyregulować gaźnik w kosie fs44
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
przeczyścić kompletnie gaźnik wyregulować obroty to tyle
Ja bym sprawdził to "przeczyszczenie i wyregulowanie gaźnika" ;p, może go zalewać przy odkręconej manetce. Napisz czy się dusi jak dasz manetke do końca?
nie ma specjalnych sposobow na wymiane ale wymiana trodna reguluje sie tak aby linka miala jeszcze delikatny luz tzn aby przepustnica byla zamknieta i linka miala jeszcze maly zapas luzu. Przy przepustnicy tylko zachaczona i przy pedale to samo. Przymocowana do belki 2 nakretkami M8
W baku jest wkrecany podcisnieniowy zaworek z filtrem siatkowym. Wykreć, przeczyść...
W mfce tak jest, ze względu na przekładnie ślimakową inaczej nie będzie. Co do gaśnięcia po wciśnięciu to wyreguluj gaźnik
Witam. Ja bym radził zacząć od wymiany filtrów (powietrza,oleju)bawienie sie gaźnikiem odstaw na potem
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Żeby wyregulować gaźnik to muszę śrubkę wkręcić do końca i odkręcić. Ile pół obrotu czy 1,5 obrotu. Bo czytam na goglach i jest i tak i tak. Bo teraz mam na półtora obrotu odpali chwilę pochodzi i gaśnie.
Zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka paliwowa Wyreguluj gaźnik
Gaznik wyregulowałem
Może zbyt bogata mieszanka zobacz świece jeśli moja teoria sie sprawdzi to będzie mokra wtedy wyreguluj gaźnik.
Nieraz kosiłem non stop, przepustnica niemal stały gaz, rzadko silnik przechodził na bieg jałowy. Kosy albo pilarki jeszcze nigdy nie zatarłem. Dobrej klasy olej, smarowanie 1:50, prawidłowo wyregulowany gaźnik.
jak wyregulowac ten gaźnik??? nie napisałeś jaki gaźnik Może też być słaby akumulator jeśli jest zapłon z niego. Podobnie jak jest w MZ.
Witam!!! Moja skodzina po przeczyszczeniu gaźnika zaczęła palić dużo paliwa jakieś 11l/100km w trasie przy oszczędnej jeździe. I teraz pytanko: czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować gaźnik typu jikov. Proszę o pomoc bo cienki portfel już mam i proszę nic mi nie wspominać o analizatorze spalin bo mnie nie stać na mechanika wolał bym zrobić to sam....
wyregulować gaźnik briggs wyregulować gaźnik motocyklu husqvarna wyregulować gaźnik
wyważarka wirników podłączenie mikrofonu pinów środkowy panel
bojler ariston lydos irobot roomba
Balkonik na drzwi do lodówki Samsung RL33EAMS - gdzie kupić? Migający przycisk Start/Pauza w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania