na reduktorze masz 2 śrruby regulacyjne: górna służy do regulacji stałej dawki gazu a dolna do dawki gazu na wolnych obrotach. Poza tym jeżeli twój wóz (napisz co to za wóz) ma sondę lambda to powinieneś mieć komputer sterujący dawką gazu za pomocą silnika krokowego znajdującego się na rurze łączącej reduktor z mikserem. Jeżeli nie ma tam silnika krokowego...
Jeśli na zimnym silniku jest ok to znaczy że gas do parownika dochodzi prawidłowo bo te elementy przed parownikiem się nie nagrzewają. Problem będzie po stronie parownika możesz spróbować spuścić osad(olej) z parownika na zagrzanym i zgaszonym silniku śrubą w dolnej części parownika, bo olej ten jak się zagrzeje od przepływającego płyny przez parownik...
Elektrozawór i śruba regulacyjna na środku reduktora służą do podawania gazu niezależnie od pracy membran. Ze środka reduktora wyprowadzona jest taka cienka plastikowa rurka która wchodzi bezpośrednio do węża podciśnieniowego, kiedyś miałem ją zapchaną i były problemy.
Wszystko się da naprawić czyli dodać parownik i wyregulować na nowo.
Czy w tym parowniku jet tylko jedna śrubka do regulacji a może jest jeszcze jakieś pokrętło do kręcenia. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie to śmiało no i oczywiście namiary na dobrego gazownika w Łodzi. Dzięki
po pierwsze sprawdz czy sonda dobrze dziala od tego trzeba zaczac pozniej skasuj dane z kompa i zaprogramuj od nowa ustawienia regulacyjne do nowego parownika i na koncu ustaw optymalny sklad mieszanki na wolnych obrotach
Witam Was wszystkich bardzo serdecznie, Chciałbym się dowiedzieć jak wyregulować parownik firmy lovato pod Blosa i sam blos. Czytałem trochę na ten temat jednak wszędzie piszą jak wyregulować sam parownik lub sam blos. Byłbym bardzo wdzięczny jak ktoś mógł by napisać całą procedurę krok po kroku. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Kaziu1991: ale z ciebie mądrala... i to jeszcze dla dziewczyny... wstyd! poza tym jeśli to jest 1 generacja LPG to samochód nie musi WCALE działać na benzynie żeby jeździł na gazie, wystarczy że tylko iskra będzie jak trzeba i TYLE Miaupyrka: skoro chodzi bez immo to zapewne tam jest gaz 1 lub 2 generacji, jeśli chcesz odpalać na samym gazie to lepiej...
Witam serdecznie! Podepnę się pod temat... Obecnie mam problem z samochodem opel corsa z silnikiem 1.2 8v x12sz z parownikem AT90 E i centralką lecho mini lambda. Samochód pali około 10 litrów gazu, a po jeździe na gazie i wyłączeniu silnika słychać przez jakiś czas syczenie z parownika (resztki gazu ) i w tym momencie samochód ciężko odpala do momentu...
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
No i widzisz, lepiej się za to DIY nie zabieraj bo nie masz pojęcia. Skraplacz jest do określonej mocy, jest uniwersalny tylko w pewnym zakresie powyżej którego już żaden wentylator nie da rady go schłodzić. Parownik to kawał złomu, ważny jest zawór rozprężny który trzeba wyregulować na dany przepływ żeby to działało po ludzku. Są kompletne zestawy...
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
Pod śrubką od wolnych obr. jest jeszcze taka na imbus. Spróbuj tą wyregulować
Dokładnie tak. Staramy się tak wyregulować układ aby przy minimalnym obciążeniu parownika nie dopuścić do "przelania" czynnika przez parownik i tym samym zalania sprężarki. Ale... Jeżeli TZR tak się ustawi, że raz wypełnia parownik w połowie a drugi raz np w ¾ objętości (na skutek zmiany obciążenia cieplnego parownika) to zawsze z grubsza powinna...
Witam ja z zapytaniem do czego służy ta śróbka na moim parowniku? ponieważ ostatni chciałem rozebrać parownik i sprawdzić czy jest czysty i chciałem wykręcić tą śróbke(bo myślałem że służy ona do otwarcia parownika prócz 4 śrób podstawowych) a okazało sie że ona chyba coś reguluje i nie mam pojęcia ile obrotów ją odkręciłem-dokręciłem na oko , Cisnienie...
a jak wyregulować parownik tomaseto 2 generacji dziś pokręciłem przy parowniku auto teraz łapie chce zapalić ale bez trzymania na gazie nie zapali moim zdaniem trzeba wyregulować ??? parownik
Witam. Kolejny problem który mam to objaw nastepujący: Po wymianie silnika krokowego w Polonezie 1,6 GLI ,wolne obroty przy zimnym silniku sa poprawne, auto odpala dosc dobrze. Niemniej po nagrzaniu czuc wyrazny spadek wolnych az do momentu zgasniecia. Pio ponownym rozruchu wolne ok 700 pomaga "przykrecenie" sruby na przewodzie gazowym, tzn zmniejszenie...
Jaki przebieg ma parownik ? Czasami ciężko jest wyregulować gaz na tylko czyszczonym parowniku. Pomaga wymiana parownika lub zestawu naprawczego- do tego proponuje wyregulować parownik pod obciążeniem aby pobudzić działanie sondy.
Spróbuj wyregulować parownik i sterownik od nowa. Opisów jest multum. Ja preferuje wyjąc krokowca, wstawić śrubę i uzyskać najlepsze wyniki po czym wstawić krokowca i ustawić programem. Z racji ogromnych błędów konstrukcyjnych tej instalacji regulacja uczciwa jest niemal nie możliwa i to droga przez mękę by nie wybuchało itp.
Jeżeli strzela to trzeba teraz wyregulować parownik jeżeli kable i świece masz nowe.
Wyregulować parownik u specjalisty, sprawdzić kiedy zmieniany filtr gazu, nie wiadomo - zmienić.
wymienilem parownik na Lovato Elektronik. centralka to Autronic AL-700. w jaki sposob prawidlowo wyregulowac sklad mieszanki za pomoca duzego, plastikowego pokretla na reduktorze?? podczas autokalibracji programem A-Mon jest tylko moment podczas ktorego nalezy wyregulowac obroty na biegu jalowym za pomoca malej srubki a o regulacji napiecia membramy...
no to być może znalazłem swoja usterke ponieważ u mnie jest odwrotnie i jest głównie problem z wolnymi obrotami dzieki . pozdro Dodano po 5 niestety jak narazie nie pomogło bede próbował jeszcze wyregulować parownik ale on raczej nie reaguje
dzięki wszystkim już kupiłem cały parownik teraz tylko wystarczy zamontować Dodano po 58 i wyregulować
Witam.Moje mitsubishi spala na trasie 10 l/100 km gazu, a w mieście do 15l/100km.Czy to jest normalne spalanie przy średniej jeździe tego typu auta (dodaję że jest to kombi), czy trzeba wyregulować parownik (firmy tomasetto model AT07). Jeśli tak to jak to zrobić? Dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam:D
Witam Jestem za granica i mam problem z instalacja lpg Nie moge jezdzic bo ciagle mi gasnie auto Jak taka instalacje sie reguluje ... Oczywiscie podlaczenie do komputera nie wchodzi w gre bo jest nieosiagalne. Parownik REG by OMVL R90/E code 901501K 44/04 Sterownik Bingo M http://i3.tinypic.com/vsjeag.jpg
Jeśli chodzi o śrubke nr 2 (czarna szesciokątna) służy ona do regulacji składu mieszanki gazu na wolnych obrotach (moge sie mylić ;p) Mam natomiast inne pytanie dot. reduktora Tomasetto AT07, mianowicie czy parownik ten posiada śrubkę do spuszczania tzw mazutu (zanieczyszczeń i pozostałości po gazie)? Jeśli tak to gdzie??? mój angielski w wersji dla...
Witam -mam takie pytanie(chodzi mi o śrubę na imbus w parowniku ,jest zakończona sprężyną naciskająca dzwignię membrany) dodam że parownik jest w instalacji 2-ej generacji(po przekroczeniu 2 tys. obrotów na mi. sie przełącza na gaz) , chodzi mi jak ona musi być dokręcona .
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Poczytaj trochę o adaptacjach np. Skąd wziąłeś ten patent z odłączaniem klem? Dalej przy wymianie parownika, trzeba było zresetować centralkę LPG i wyregulować śrubką parownik - teraz to już nieco za późno.
Mam instalac(i)e Elpigaz z komp Leonardo 01 w Oplu Astra 1,4( astra1) ( 1 pkt wtrysk) .Ch( )dził na gazie normalnie aż do wczoraj. Przestał chodzić na wolnych obrotach to znaczy gasnie.Jak przytrzymam pedał gazu to wchodzi na obroty i chodzi ale po zwolnieniu pedału gaśnie.Na B(ę)zynie dzieła poprawnie.Próbowałem wyregulować parownik ale to kompletnie...
Witam dziś przyszedł mi zestaw naprawczy do parownika i postanowiłem go rozebrać. Po rozkręceniu go od strony wody okazało się że pękła ta gruba membrana w środkowej części i dlatego uciekał gaz tą małą dziurką zaznaczoną na zdjęciu. Po rozkręceniu go od drugiej strony moim oczom ukazała się oleista maź cały parownik był nią wypełniony nie wiem jak...
Doprowadź ten silnik do ładu i dopiero zajmij się dużym spalaniem LPG. Mniej to będzie Cie kosztowało niż zwiększone wydatki na paliwo. Ewentualnie jak i tak silnik do wywalenia to na chybił trafił możesz co najwyżej spróbować wyregulować parownik (wkręcić śrubę) lub zamiast silnika krokowego od gazu wstawić zwykły zawór i ograniczyć przepływ gazu.
Wygląda na źle wyregulowany parownik, (albo zużyta membrana), czy ten sam efekt jest kiedy te 400m przejedziesz tylko na benzynie?
spokojnie ,z całą pewnością nie uszczelka :D,przyczyny mogą być trzy : 1. zanieczyszczenie wężownicy nagrzewnicy osadami utrudniającymi wymiane ciepła, trzeba odłączyć węże , podłączyć do węża ogrodowego i intensywnie przepłukac zmieniając kierunki płukania.Zdziwisz się ile syfu wyleci. Płukac aż kolejna zmiana kierunku nie powoduje wypływu brudu. Wężownica...
Ten czujnik to chyba zwykły termistor NTC o wartości 1.8 kOhm. Służył w sumie tylko do przełączania na gaz przy osiągnięciu temperatury i w zależności od wersji softu idzie wybrać inny. Parownik w sumie widać że jest trochę zmęczony i przydało by się go wymienić albo zregenerować, jeśli zdecydujesz się na regenerację to radzę zamówić oryginalny zestaw,...
Przy dobrze wyregulowanym parowniku na wolnych obrotach również powinna pływać. Trudne do zgrania aby tak było na wysokich iiwolnych ale możliwe.
Czesc posiadam samochod omege b 2,5 v6 z nieszczesnym gazem II gen ze sterownikiem al-700 i mam problem z gazem, bylem u gazownika na regulacji i gazownik nie mogl wyregulowac mieszanki, okazalo sie ze mam podtrzymany silnik krokowy od gazu (wkrecona zwykla srube 8" nie taka jak w I gen pod silniczek krokwy aby nie mogl sie do kocna zamknac) wiec ja...
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Nie przesadzajmy :) 1 gen każdy jako-tako ogarnięty człowiek sobie ustawi, zresztą i tak żeby było dobrze to trzeba pojeździć i porobić korekty jeszcze wstępnych ustawień. Gazownicy zwykle ustawiają tylko na rozgrzanym tak jak przyjedzie i tyle, a potem na zimnym nierówno pracuje, dla tego ja tam ustawiam nie na środku zakresu śruby parownika przy rozgrzanym...
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
Witam , posiadam ten sam parownik , i w kilku poprzednich autach tez taki od razu zakładałem jak trzeba było wymienić bo się do niego przekonałem łatwą regulacją , i wydajnością Koledzy wprowadzili Cie trochę w błąd , regulacja jest bardzo prosta dużą śrubą regulujesz dawkę gazu potrzebną do rozpędzenia auta , na wolnym biegu kręcenie nią za dużo tobie...
Wiem wlasnie a tak za wczasu to jaki parownik bylby lovato ???
Na gazie przejechane jest ok 30 tyś opisz jak możesz jak wyregulować samodzielnie taki parownik
Zamontowałem parownik i wszystko jest ok. Samochód odpalił bez problemu, oczywiście trzeba było podregulować bieg jałowy. Teraz muszę pojechać do gazowników wyregulować instalację i po kłopocie :D
Dawid91X rozgrzej silnik do temperatury roboczej. Wprowadź silnik na 3000-3500 tysiąca obrotów(połowa obrotów max.). Trzymając na obrotach zakręcaj śrubę na wężu(register)do momentu kiedy silnik zacznie zdawać obroty,wtedy odkręć śrubę registra o jeden obrót.Mamy ustawioną dawkę gazu. Idziemy do parownika,zakręcamy małą śrubkę i kręcimy dużą w lewo...
Podobna sytacja ma miejce, gdy parownik siada. Po dłuższej jeździe z tym defektem może dojśc do tego, iż auto będzie gasło na wolnych obrotach. Falujące obroty idzie troszku uspokoic regulując je śruba na parowniku. Artur_krakow(at), prawdopodobnie koledze chodziło właśnie o parownik, faktycznie wymiana nie należy do tanich ! :(
Witam, mam taki problem od dłuższego czasu: przy dojeżdżaniu do świateł lub wyrzuceniu na luz auto gaśnie na gazie. na benzynie niema takie problemu. Czasem na benzynie auto samo wkręca sie na troche wyższe obroty ale to sporadycznie. próbowałem wielu rzeczy. nie wiem gdzie możne byc usterka, kiedyś jak tankowałem na jednej stacji w drodze do wawy auto...
Ze zdjęcia widać że: Plastikowa śruba - " napięcie membrany" Metalowa śruba - bypas obejście membrany głównie do wolnych obrotów. Piszesz że "Śruba regulująca na przewodzie jest odkręcona tak na 1,5 obrotu" Rozumiem że chodzi Ci o śrubę na głównym wężu doprowadzenia gazu do silnika, czyli masz instalację II generacji, przemianowaną na instalację I generacji....
LOVATO SUPER obrabia mocniejsze silniki.prawdopodobnie posiadany parownik jest wystarczający z powodu mocnego ubytku mocy względem danych katalogowych poprzez montaż miksera.za wystarczający można uważać parownik który można wyregulować tak aby uzyskać bogatą mieszankę na max mocy.
wyregulować parownik tomasetto wyregulować ciśnienie parownik wyregulować parownik lovato
kuchenka elektryczny wrozamet schemat instalacji fazowej dekoder pilot uniwersalny
c6200 grundig mikrokomputer cobra1
Funkcje podzespołów aparatu CB 30 Odtwarzacz DVD Regent sam się wyłącza - przyczyny i rozwiązania