Witam! Mam problem z zaworem grzejnikowym powrotnym. W tym momencie jest zamknięty i problem polega na tym, że gwint jest wyrobiony. Próbowałem imbusem i torxem, ale niestety bez sukcesu. Jest jeszcze jakiś sposób, dzięki któremu mógłbym to odkręcić, czy muszę wymienić cały zawór? https://obrazki.elektroda.pl/2720915000_... AI: Jaki...
Te łapki fachowo nazywa się zabierakami. W 55 są przykręcane do koła zamachowego, więc nie trzeba ściągać koła wystarczy odkręcić te śruby dobrym, nie wyrobionym imbusem. Jeśli chcesz ściągną koło, to musisz złapać kombinerkami za łopatkę i uderzyć w wał oczywiście tak, żeby nie uszkodzić gwintu na wale.
Odepnij od wałka wieszaki łączące go z pancerzem i uruchom silnik z wałkiem w kierunku opuszczania. Jeżeli silnik się po kilunastu czy trochę więcej (max chyba ok 40) obrotów się wyłączy to krańcówka jest ok. Wtedy włącz silnik w kierunku podnoszenia, zatrzymaj i przekręcaj białą krańcówkę w kierunku "-". Sprawdź czy skok (liczba obrotów ) w kierunku...
Dziś używamy do żył sektorowych tzw. V-klem. To dobry wynalazek, ale też wymaga staranności montażu. Choćby z powodu ułożenia żyły sektorowej tak, aby jak największą powierzchnią przylegała do szczęk tego zacisku. Także dokręcania kluczem dynamometrycznym z odpowiednią końcówką imbusową. Niestety zauważyłem praktyki, że (pomijając dynamometr) te śruby...
Probowales wykrecic przez gumke recepturke? Albo imbusem?
Z ładowaniem problem chyba rozwiązany, uszkodzone były kable od wzbudzenia, od strony alternatora były ok, uszkodzenie było w okolicach rozrusznika, przewody wychodzą tam z otuliny przewodu + idącego od alternatora i kończę się konektorem, i od tego konektora były oderwane, a w zasadzie to jeden z nich, są 2, czerwony i niebieski - niebieski jest od...
tu już nie masz wiele roboty! wykręcasz śrubę imbusem 5 i wymieniasz łożysko. później postępujesz w odwrotnej kolejności jak do tej pory :) sprawdź czy ta piasta nie wyrobiła otworu w zbiorniku (ale to już inny temat "wymiana zbiornika")
Obejma wydechu przy turbo nie trzyma , nie uszczelnia , jest skorodowana tam śrubka na imbus , wyrobiona kluczem w środku i nie można dokręcić a trzeba to odkręcić żeby wyjąć egr z chłodnicom spalin.
Mam problem z oknami. Strasznie wiało mi z okien więc wymieniłem uszczelki na nowe (trochę pomogło). Jednak okna ciaśniej się zamykają lub nie można docisnąć klamki do pozycji zamkniętej. Jedno okno udało mi się wyregulować i jest względnie dobrze poprzez kręcenie śrubami regulacyjnymi. W drugim oknie i drzwiach balkonowych poprzedni właściciel musiał...
Witam, po odpaleniu auto dostało metaliczny dźwięk po chwili olej zaczął lecieć ciurkiem z tylu silnika skąd może być wyciek dodam ze pompa olejowa nie była wymieniana i jest z tym imbusem, myśle ze się wyrobił i zaczął obracać bo wywaliło błąd od oleju
A co ma zawodowstwo do urwanych śrub. Śruby mają się wykręcać. Może ktoś był wcześniej zerwał gwinty pneumatykiem i dał klej. Widząc facjatę klienta i auto oceniasz to? To ja cię zatrudnię do oceny przyjmowanych sprzętów. Ale za pomyłki płacisz że swojej kieszeni. To akurat przerabiał znajomy, klient przyjechał tylko na wymianę rozrządu niby prosto...
O, dzięki za rzeczowa odpowiedź. Sęk w tym, że łeb tej śruby jest wyrobiony i nowiutki imbus juz się ślizga wewnątrz :( ; imbus porządny, bo do pracy a nie "zymzania" po srubach ;) . Mało miejsca tam jest, więc o wejściu z jakąkolwiek wiertarką (żeby ew. rozwiercić) nie wchodzi w rachubę :| . Nie wiem... coś podejrzewam, że jak nie puści ta śruba, to...
Czy istnieją różne normy wymiarowe dla imbusów? Kupiłem orbitrek Finnlo który jest skręcany miedzy innymi na imbusach. Dołączony klucz imbusowy pasuje do śrub ale krawędzie krótszego ramienia L są nieco wyrobione. Dłuższe jest ok, ale trudno mocniej dokręcić. Nie o to chodzi. Żaden z imbusów z zestawu firmy Yato nie pasuje do tych śrub. Ten który wygląda...
Skoro się "wyrobiła" (zerwany gwint) :?: Czy "wyrobiona" "obrobiona" sama końcówka :?: (łepek w który trzeba włożyć, założyć torks, imbus) A zresztą w obu przypadkach mogą pomóc takie szpiczaste kleszczyki. https://obrazki.elektroda.pl/4035668700_... Chwycić, i kręcić w kierunku odkręcania, jednocześnie ciągnąc ku górze.
Witam, mam problem, żeby wymienić linkę rozruchową w rozruszniku w podkaszarce. Żeby wykonać tą czynność, muszę zdjąć obudowę. Żeby z kolei to zrobić, to muszę odkręcić bęben sprzęgła. Po prostu mistrzostwo świata. Niestety w otworze wałka imbus jest już wyrobiony. Da się coś z tym zrobić? Sama linka nie jest zablokowana lecz tylko się zerwała. http://obrazki.elektroda.pl/1074454400_1...
1. Ustawić wiertarkę pionowo futrem w dół i górę futra (gwint na ośce) dobrze zalać preparatem penetrującym i zostawić na noc albo na całą dobę i po 12 godzinach jeszcze raz zalać preparatem. 2. Na ośkę założyć klucz płaski (przeważnie 17mm) i go złapać w imadło. 3. W szczęki futra zamocować klucz imbusowy największy jaki możliwy. Skoro wyrobione są...
Niestety to normalne w tych autach.Woda spływając po rynnie plastikowej przedostaje się niestety na tależyk amorka . Też walczyłem w tym modelu z odkręceniem tej nakrętki.Udało mi się odkręcić w ten sposób że krótki imbus osadziłem w wyrobionym otworze amorka i spawarka elektryczną delikatnie go cheftnołem .Temperatura oraz miesięczne podlewanie WD...
Silniczek znajduje się przy przepustnicy (takie ustrojstwo podobne do opakowania filmu fotograficznego-trochę większe) przykręcone o ile dobrze pamiętam dwoma śrubami (imbus 5). Wyjmujesz przemywasz jakimś WD40 i sprawdzasz czy nie jest wyrobiony kapturek. P.S.: Jeśli byłeś na diagnostyce to nie mogli go wysterować??
Witam. Poszukuję zestawu wymienionych bitów, w tym nietypowych, stosowanych w różnych urządzeniach (trójkątne, itp). Miałem do czynienia z rożnymi tańszymi wyrobami i np Coval już jest w miarę ok, ale gorzej z małymi rozmiarami, tzn udało mi się ukruszyć T8, mam też jakieś Stahlson, jeszcze się trzymają, ale szczególnie po małych/częściej używanych...
Pytanie jeszcze ile taka pogwarancyjna usługa/nieprzyjemność kosztuje? Generalnie z moim sprzętem już wcześniej działo się coś niedobrego. Przy puszczaniu procesu automatycznego temperatura nie chciała najczęściej przekroczyć 170oC czemu podobno winne są słabej jakości kondensatory które wysychają (wyczytałem na elvikomie bodajże). Nic z tym nie zrobiłem...
Da się, tylko wskazane posiadać latarkę. Śruby skoro nie idą, to rozwierć im łby - dadzą się później bez problemu szczypcami odkręcić. A swoją drogą klucze masz do d...y, skoro same się połamały a nie wyrobiły łbów śrub. Wolałbym nie bawić się szczypcami. Klucze miałem szajsowne dlatego wcale mi ich nie żal, jutro kupuję nasadkę z imbusem. Ale za to...
dokładnie chodzi mi o niby ten silniczek krokowy EACV co jest w 1.3 16v elektrozawór czy czort wie co no i w nim jest wkręcona śrubeczką imbusową bodajże rozmiar 6 i wyczytałem że ten "krokowiec" odpowiada za regulowanie wolnymi obrotami jak się włączy jakieś obciążenie typu światła nawiew bo mam takowy problem gdy się auto nagrzeje obroty są OK troszkę...
Może być wina pompy, jak się wirnik wyrobi to przetrze obudowe i się elektryka zalewa, musiałbyć odkręcić silnik na imbusach. ogólnie to powinno wtedy gdzieś kapać. chyba że izolacja uszkodzona i dotyka do obudowy, jak masz multimetr to zmierz rezystancję między żyłą roboczą a ochronną. Ogólnie mam pompę halm hupa solar 25 40 u 130, można pomierzyć...
Śruba znajdowała się praktycznie na samym trzpieniu poza dźwignią (dziwne rozwiązanie) i nie był to imbus tylko śruba bez łebka z nacięciem wzdłuż średnicy, która oczywiście podczas próby wykręcenia wyrobiła się i nie można jej było wykręcić. Udało mi się zdemontować mieszacz odkręcając pierścień znajdujący się przy ścianie panela. Po rozebraniu na...
Na drugim zdjęciu nie jestem pewien, czy to imbus czy torx. Czasem pomaga zeszlifowanie nowego dobrej jakości bita torxa od wierzchołka do "średnicy" równej/trochę większej niż gniazdo. Wbijasz przytrzymując go lekkim młotkiem. Tu akurat możesz to jeszcze docisnąć obejmując całość francuzem z obu stron. Wtedy odkręcasz. Jak się bit złamie/ukruszy -...
Nic juz nie trzyma - dwie długie śruby w otwory piasty i powstaje ściągacz . Nity trzymające tarcze hamulcowa do wentylatora zostaw w spokoju. Widocznie rowek w łebku śruby jest wyrobiony (podejrzewam, że to jest jednak śrubka), na wylot ten otwór nie przechodzi?..szkoda. Jeśli nie masz wykrętaków, to pozostaje rozwiercenie. Tam jest imbus Gamoniu :D
Lub imbus z takim samym trzpieniem na całej długości. Są tanie zestawy. Ten co masz to chyba 6. Dodano po 2 Rozwiercic mozesz nasadkę Czytałeś pierwszy post czy nie bardzo? Skoro imbus jest za mały a widzę ze jest to imbus z trzpieniem 10mm ale rozmiar chyba 6. Tak wiec albo imbus z cieńszym trzpieniem albo szlifowanie tego co jest albo rozwiercania...
Co mogę jeszcze sprawdzić w tym grzejniku? Na dole, druga rurka - jest tam jakiś zawór? Np. taki: https://obrazki.elektroda.pl/2508556500_... Albo taki: https://obrazki.elektroda.pl/6743208500_... Jeśli jest, to pod kapturkiem jest śruba na imbus - może jest przykręcona? Po drugie spróbuj kombinerkami ostrożnie otworzyć...
Ja się w cale nie denerwuję. :) Nie mam żadnych powodów ku temu. To, że tłumaczę jak dla studenta świadczy o tym, że ja nie posiadam tej maszyny tylko wy ją macie. Zasada działania maszyny jest taka sama, lecz inna budowa. Na tym białym ślizgu nie powinno być takiego luzu. Nie widzę na filmiku co przenosi napęd na chwytacz. Od momentu gdzie kręciliście...
Witam, już wszystko jasne. Poszedłem dalej z moimi domysłami i zanim jeszcze zasugerowaliście rozbiórkę grzejnika sam na to wpadłem, celem sprawdzenia czy nie ma jakiejś blokady. Po zakręceniu zaworów i próbuje zdrenowania kaloryfera, okazało się, że zawór tuż przy kaloryferze, po przekręceniu w pozycję otwartą dalej nie puszcza, także zidentyfikowałem...
Przyłączę się do dyskusji. Z kluczy płasko oczkowych używałem różnych - starych polskich, starych niewiadomego pochodzenia - klucze te są koloru ciemnego a nie chromowane/posrebrzane jak dzisiejsze. Używałem również YATO, Coval, Dedra i innych - wszystkie dawały radę a nie miały lekkiego żywota. W moim przypadku prędzej te klucze się pogubią niż zniszczą...
3 tygodnie temu usłyszałem dziwne dźwięki po odpaleniu silnika, werdykt -przeskoczył rozrząd (pasek luźny jakby napinacz sie poluzował na rozrządzie, przejechane 60 tys 4 lata). Ale tylko o 1 ząb i nic poważnego się nie stało. Założony nowy i wszystko grało. Wczoraj podczas jazdy zaświeciła się na chwilę kontrolka cisnienia oleju i silnik zgasł. Po...
Cześć, Niedawno wpuściłem testowo wodę do grzejników na górze domku piętrowego, gdzie ww. grzejniki stały od lat puste i nieużywane. Okazało się, że z jednego grzejnika, a konkretnie z regulatora(?) zamontowanego w jego przyłączu, wycieka powoli woda. Niestety nie znam się na tym, a próba szukania informacji w necie i na Elektrodzie spełzła na niczym....
Reduktor BRC. Katalizator jest, mało tego - poprzedni właściciel zrobił 10tys przy pracy 3 cylindrów, 4-ty sobie w tym czasie odpoczywał, zawór się napewno podpalił trochę, ale teraz po ustawieniu luzów zaworowych wraca powoli do normy i praca s z upływem czasu jest coraz bardziej stabilna. Wracając do regulacji, to brat w takim samym UNIE ma również...
To samo dzisiaj stało się u mnie: bicie na boki uchwytu wierteł bez wiertła i po rozkręceniu przyczyna: brak łożyska lub co najmniej brak wianka na śruty po obwodzie zewnętrznym kulek łożyskowych jest plastik, więc zrobiła się już przerwa i luz na włożenie jeszcze jednej kulki, a ponadto pierścień segera nie wytrzymał takiego wyrobienia plastiku po...
Ja zdecydowanie wolę kupić mniej narzędzi, a dobrych, przerobiłem już bardzo wiele kluczy bazarowych, chińskich, polskich, niemieckich, japońskich, amerykańskich, itp. Okazuje się, że warto zamiast kompletu kluczy za 50zł, kupić jeden klucz za 50złł, ale dobrej jakości. Świetnej jakości klucze były produkowane za komuny w Polsce, Rumunii, Węgrzech i...
http://obrazki.elektroda.net/2_124056712... http://obrazki.elektroda.net/4_124056724... http://obrazki.elektroda.net/96_12405673... Dodam,że brakuje jednego imbusa mocującego bat.Gwint wygląda na wyrobiony.W ostateczności zrobię nowy gwint(większy)
Łatwiej było by zamontować głowice - dostępne na allegro zasilane bateriami z opcją ustawienia konkretnej temperatury Ale taka głowica nic nie zmieni w kwestii błędnego odczytu temperatury, bo głowicę masz w kącie. Lepiej jakbyś miał ją po drugiej stronie grzejnika, czyli na lewo, a nie na prawo, tylko teraz to już pupa, bo musiałbyś zmienić przyłącze,...
wyrobiony gwint wyrobiony kluczyk zawór imbus
regulator nawiew renault faluje obrotomierz buderus instrukcja serwisowy
czujnik temperatury skraplacza termistor czujnik temperatury
Citroen C4 2008 1.6 – lokalizacja czujnika wałka rozrządu benzyna i diesel Peugeot 206 CC 1.6 benzyna – lokalizacja czujników klimatyzacji, presostat, parownik