Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Czy załącza się wentylator?
Czy to samo dzieje się jak włączysz na full ogrzewanie ?.
po minucie leci sam wrzątek a po chwili jest wyrzucany płyn ze zbiorniczka Może pompa padła
Trudno powiedzieć, jak głęboko sięgają pęknięcia. Konieczne jest oddanie głowicy na test szczelności płaszcza wodnego.
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
Prawdopodobne poszła uszczelka pod głowicą Pozdrawiam daro To by wyszło na teście CO2.
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
sam zauważyłeś ,że gdy masz otwarty zbiorniczek i gdy płyn się nagrzewa to płyn ci się będzie nawet wylewał z tego zbiorniczka jak jest otwarty Znowu się narażam z moimi wywodami. Tak duże podnoszenie się poziomu płynu w otwartym zbiorniku wyrównawczym świadczy ni mniej ni więcej, tylko o jednym - o obecności w objętości układu chłodzącego pęcherzy...
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Chłodnica ma oddawać ciepło więc wpływa gorące a wypływa dołem zimne. Działa jak należy.
Dodano po 5 Witam, a czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony ? Czy ta awaria wystąpiła nagle czy wcześniej było wszystko dobrze z retarderem i ukł. chłodzenia ?
Tuleja na złom. Do tego jak dla mnie jest za nisko osadzona.
Przepraszam że tak późno, ale po zdjęciu głowicy wszystko jasne. Pęknięcie na 2 cylindrze.
podobno najlepszy planujący głowicę warsztat gdzie? korku wymieniony? głowicy przez fachowy warsztat test szczelności? 3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk. . http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow...
Tak objawia się pęknięta głowica. Problem pewnie był wcześniej ale przy niższym ciśnieniu w cylindrze ilość gazów w płynie była na tyle mała że korek sobie z nimi radził. Teraz już jest ich za dużo i wyrzuca płyn. Jedyna szansa to chłodnica EGR jak jest że ona się gotuje (przy pchana) lub nieszczelna. Przy pękniętej/wadliwej głowicy nieraz widać takie...
Witam, Zrobiłem tuleje, które się obsunęły, nowe pierścienie,nowe uszczelki i płyn przestało wyrzucać, kompresji nie było już ale zauważyłem,że auto straciło na mocy, jest słabsze(było tak odrazu). Na przejechanych 4 tys km musiałem dolać 5 l płynu chłodniczego-niby mowili ze sie odpowietrza...Wczoraj na włączonym silniku otworzyłem wlew oleju i poszedł...
Możesz trzymać na 2000obr i obserwować. Na czas tego możesz wyłączyć ogrzewanie w kabinie wtedy układ zagrzeje się szybciej. Dodano po 2 Potrzymaj go na tych 2000obr i obserwuj co się dzieje z poziomem płynu , następnie zgaś silnik , zobacz ile jest płynu ew uzupełnij do połowy pomiędzy MIN a MAX i w trasę. Zrób jakieś 10km ale dając temu silnikowi...
Witam . Iveco Daily 3.0 HPI 2008r. Mam problem z wyrzucaniem płynu korkiem. Nie są to duże ilości, ale po tygodniu jazdy muszę dolewać około 2litry.. Z moich obserwacji wynika, że na postoju przy uruchomionym silniku zawsze jest mała plamka pod wężykiem odprowadzającym z korka. Temperatura cieczy w normie, żadnych gwałtownych zjawisk tupu gotowanie,...
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Pewnie że warto, przynajmniej się przekonasz jak wygląda chłodnica. Z opisu na to wygląda skoro nie ma innych wycieków.
Miałem ten sam problem wyglądało to tak ; nie było ogrzewania auto się grzało, robiło się bardzo duże ciśnienie , wymieniłem termostat sprawdziłem układ wodny czy gdzieś nie jest zapchany niestety to nie pomogło, wymieniłem uszczelkę pod głowicą nadal to samo, okazało się ze to pompa wody, wymieniłem ją i teraz odpowietrzę układ i kiedy temperatura...
Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Robiłem dwa badania w dwóch różnych warsztatach? Skoro CO2 w układzie to czemu testy tego nie wykryły...jakieś inne sugestie?
Wymieniłem chłodnice i termostat, po zalaniu płynem temp. wody dochodzi do 95 c a dolne węże są zimne. Kiedy naciskam te dole węże to wychodzi powietrze i na to miejsce dolewam płynu ale gdy temperatura rośnie to wyrzuca mi płyn do zbiorniczka. Dla przypomnienia, mam instalację gazową. Nagrzewnica nie doje ciepła. Wąż powrotny z nagrzewnicy zimny. Nie...
wyciagnij termostat i bez niego odpal auto. zobaczysz co się będzie działo. Dodano po 4 z tego co piszesz to wygląda na uszczelkę pod głowicą miałem identyczny problem w seacie
Wyrzuca płyn dopiero po osiągnięciu 90 stopni
usterka naprawiona winne byly uszczelki i jazda na wodzie kamien prawie calkowicie zatkal kanaliki miedzy glowica a blokiem.Lecz to nie koniec mojej udreki peugeot po odpaleniu pracowal okolo 30 min az skonczylo sie paliwo i zdechl zlanie 30l ropy nic nie dalo kreci i nie pali na plaku lapie ma ktos jakis pomysl z ktorej strony to teraz ugryzdz
A moze to byc wina pompy wodnej? Zlozylem autko bez termostatu a ono i tak jesli nie jest wlaczone ogrzewanie trzyma 90 stopni??
Kombinuje jakby Ci tu podpowiedzieć....Ta nagrzewnica może ma jakąś wadę ( gdzieś się po prostu zatkała) skoro na włączonym ogrzewaniu wraca tamp do normy. Nie wiem czy dobrze poradzę,więc: By nie demontować nagrzewnicy( bo jest sporo grzebania) ,to spróbuj podłączyć wodę pod ciśnieniem( wcześniej spuść płyn jak Ci go szkoda) i porządnie przepłukać...
Uszczelka - o'ring korka zbiorniczka wyrównawaczego się podwinął.
Może być jedną z wielu. Uszczelnij i odpowietrz dobrze układ chłodzenia. Być może wymieniając UPG, zlikwidowałeś jedynie skutek a nie przyczynę jej uszkodzenia. Sprawdź ostrożnie w zbiorniczku wyrównawczym (po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej) czy masz przepływ płynu przez cienki (górny) przewód z chłodnicy.
1. Sprawdz ręką czy wentylator lekko obraca się (przy wyłaczonym zapłonie); 2. Zapala się lampka check na tablicy podczas pracy silnika? Jeśli tak odczytaj błędy) ECU otrzymuje sygnał od czujnika temperatury (w Lanosie 1,6 16V pod kolektorem ssącym dwupinowy ) i steruje przekaźnikami low i high w układzie wentylatora(ów) - jeśli pojawi się niesprawność...
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
Niestety pompa jest dobra, uszczelga glowcy też, glowica cała, a uklad odpowietrzony. Co tomoze byc ?
Korek zbiorniczka wyrównawczego?
Sprawdzić jeszcze czy przybyło oleju, ale wyrzucanie białej piany z pod uszczelki- uszczelka do wymiany i głowica do planowania, a jeśli się odkształciła- do wymiany lub regeneracji;
Tam chyba (nie jestem pewny) jest układ chłodzenia zamknięty, ciśnieniowy i po jego otwarciu i chwili pracy takie przypadki mogą się zdarzyć w takim układzie. Też miałem podobny przypadek, tylko że przy fiacie, po otwarciu zbiorniczka po chwili płyn "kipiał", diagnozy były różne. Samochód jeździ nadal, już 6 lat od stwierdzenia tego przypadku. Nie przegrzewa...
Zdejmij kolektory wydechowe i spójrz w kanały wydechowe, tam gdzie jest przeciek chłodziwa kanał będzie oczyszczony z nagaru.
Termostat pracuje, nie jest zacięty. W takim razie biorę sie za głowicę
Koleżanko termostatu odwrotnie nie założysz. Na ciepłym silniku płynu nie musi wyrzucać bo otwiera się termostat i wtedy płyn jest chłodzony. A to że wyrzuca płyn na zimnym silniku oznacza że są przedmuchy na uszczlece pod głowicą.
Wystarczy. Dodano po 2 Tyle żeby płyn nie poszedł do odczynnika bo test wyjdzie błędny.
Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
Ta tuleja zacytowana przez "robokop" to akurat zastosowana w nadwymiarze do niefrezowanego gniazda i z racji tego, że wystawała zbyt wysoko, oberwał się kołnierz. Mam poważne wątpliwości czy to akurat tak było, jak tak patrzę na ten destrukt. Głowica powinna być zdrowo zgięta po takim zdarzeniu. I nie są ani z mosiądzu, ani miedzi tylko " tombak"-stop...
Korek na zbiorniczku wyrównawczym? Aktualnie mam w nim zrobioną dziurkę i pomaga bo nie ma ciśnienia ale wyrzuca nią płyn poza zbiorniczek. Po dłuższej jeździe w zbiorniczku jest susza. Mam wrażenie, że płyn wyrzuca do pewnego momentu, powiedzmy pól litra płynu wyrzuci. Później już nie bo jest go po prostu mniej w układzie, po dolaniu do odpowiedniego...
Witam poczytaj tu . http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/v...
Z tego co piszesz to musialo by bydz wszystko zepsute :) Ile zrobiles od kupna km ?? Sprawdzony jest obieg , termostat , nowy korek , czujnik wentylatora , leci cieple powietrze w srodku ??
Problem rozwiązany,jeśli chodzi o wyrzucanie płynu to zaślepienie chłodnicy egr nie wystarczyło-okazało się że nie działał jeden z korków w zbiorniczku wyrównawczym,ten z zaworkiem.Odpalanie też się poprawiło,a to za sprawą wymiany dwóch zaworków-jeden w pompie wysokiego ciśnienia,ten od strony ramy,a drugi pod filtrem paliwa (odchodzi od niego cienki...
dany232 to jest właśnie sprawdzenie domowymi sposobami uszczelki pod głowicą skoro ci płyn wywala to znaczy że jest pęknięta i spaliny się przedostają do ukłądu chłodzenia i tu się zaczyna problem a termostat w takiej sytuacji ma niewiele do powiedzenia bo silnik się rozgrzewa do granic możliwości i termostat i tak się otwiera nagrzany nie przez płyn...
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
No to zostały te dwie gorsze opcje. Jak jeszcze ostrzejsza jazda powoduje narastania problemu to typowy objaw uszczelki lub głowicy.
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu szczególnie podczas podjazdów z obciążeniem. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem...
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
przegrzewający się do 130 stC Tutaj to raczej już gotowanie płynu i wyrzucanie go na beton . Dzieje się tak ?
Październik, trzy lata minęły jak w mordę strzelił. Koszty utrzymania dotychczas: nowy komplet opon i nieszczęsna linka hamulcowa. Poza tym głupotki jak filtr kabinowy, nowe dywaniki, wymiana płynu hamulcowego. Wszystkie żarówki od nowości (LEDy tylko stop/pozycyjne). Bateria dalej się trzyma, na liczniku nieco ponad 30k mil czyli 50 tyś km. Samochód...
Moim zdaniem elektryczny wentylator również pracuje. Miałem tak w swoim a4 gdy łapał powyżej 90° to wentylator się załączał gdy klima była wyłączona.
W moim przypadku, że nie jest to uszczelka pod głowicą, w ASO mieli takie argumenty, że przy uszczelce jest duży dopływ "powietrza" do układu i towarzyszy temu z reguły wyrzucanie płynu przez korek. Temat archiwalny, ale tytułem wyjaśnienia i uzupełnienia informuję, że u mnie w megance nie było żadnego przedmuchu, jak początkowo sądziłem. Bąbelki o...
Wymien termostat na początek ;)
Przy dolewaniu płynu chłodzącego, po odkręceniu korka wyrzuca mi płyn, (silnik gorący, ale wskaźnik pokazuje właściwą temperaturę, wentylator włącza się w odpowiednim momencie). Mechanik stwierdził, że płyn się gotuje i dlatego go wyrzuca, tak nie może być a przyczyną tego jest uszkodzona uszczelka pod głowicą i że trzeba ją wymienić. Nie znam się kompletnie...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem wzrośnie do powyżej 1,8 atm. to masz...
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo jeszcze gorzej - pęknięcie głowicy, możliwość sprawdzenia tylko po zdemontowaniu głowicy.
Przepraszam, że po takim czasie ale całkowicie zapomniałem o temacie. Problemem była jednak uszczelka pod głowicą. Po wymianie wszystkie objawy zniknęły jak ręką odjął. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Witam, mam problem auto ( Chrysler Voyager 1999r, 2000cm3) przy włączonej klimatyzacji wyrzuca płyn chłodniczy. Czy miał ktoś z was taki problem lub wie jak zaradzić. Proszę o jak najszybsze odpowiedzi.
Nie powinno być żadnych oznak pocenia się, to ,że wyje po odpaleniu to jest wina pompy wspomagania a nie maglownicy, to pompa daje ciśnienie i zawsze płyn powinien być w połowie między Min a Max. Jeśli jest Max. to ciśnienie z pompy powoduje wyrzucanie płynu przez korek, bo jest go za dużo. Na zgaszonym silniku odkręcić korek od zbiorniczka i strzykawką...
Jeśli mogę mieć pytanie, czy jeśli miałyby być przedmuchy z reduktora lub uszczelki pod glowicą, to nie powinny być inne objawy jak np. olej w zbiorniku chłodnicy albo płyn chłodniczy w oleju i kopcenie na biało? Mogą być takie objawy, ale nie muszą, to zależy w którym miejscu jest przedmuch. Moje informacje mogą być tylko ogólnikowe bo nie trudnię...
Witam, Pytanie mam odnośnie wymiany uszczelki pod głowica. W zeszłą zimę strzelił mi wąż od płynu chłodniczego, 30km do domu przejechałem bez niego, a jakoś 3 miesiące temu zaczęły się problemy. Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka, przelewanie się płynu w nagrzewnicy i słabe ogrzewanie. Planuję ogarnąć temat sam (mechanika jako hobby :) ) . Rozważam dwie...
Witam wszystkich. Mam tą samą sytucję w GV 1.9. Wyrzuca płyn na zimnym silniku. Wymienione już w samochodzie prawie wszystko (rozrząd, pompa wody oryginalna, chłodnica, termostat, przewody wodne drożne aż w końcu drugi silnik po generalnym remoncie) sytuacja nadal bez zmian - pomocy bo ręce opadają walczę już pół roku z tą bestią. Pozdrawiam.
Nie polecam oglądania filmików, które reklamują swoje produkty, przy okazji coś tam „ekspert” powie o układzie chłodzenia, ale koniec końców chodzi o zareklamowanie ich płynu jako tego najlepszego, a wszystkie inne za 5zł są fe. Całe życie stosuje najtańsze płyny typu borygo czy petrygo czy jeszcze inne kupione na przecenie w Auchan czy...
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Mazda ma układ samoodpowietrzalny, możliwe że termostat się blokuje i też będzie efekt wyrzucania płynu ze zbiorniczka, a chłodnica nie będzie gorąca.
Tak więc jeszcze raz sprawdziłem co2 tym razem na zimnym silniku, jest przedmuch na uszczelce odczynnik zabarwił się ale dopiero po ok 30 minutach. Pierwszy test trwał max 5 minut dlatego wynik wyszedł negatywny. Z tego co pamiętam tak działo się ostatnio uszczelka nie uległa nagłemu zniszczeniu lecz zaczęła się starzeć i powoli coraz bardziej przepuszczać...
Jezeli masz przedmuch miedzy cylindrem a plaszczem wodnym plyn bedzie czysty jak lza. Wymiesza sie z olejem jak przerwa bedzie miedzy kanalami olejowymi a wodnymi - to trzeci z mozliwych kanalow nieszczelnosci :) A co sie dzieje, jesli po normalnej miejskiej jezdzie, na postoju, na luzie utrzymasz obroty na poziomie 3500 rpm? Dodano po 10 Zasugerowalem...
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Zadałeś pytanie i praktycznie sam sobie odpowiedziałeś. Znaleźć przyczynę zapowietrzenia, odpowietrzyć i będzie chodziło. Zawór dziwnie dźwięczy bo zapowietrzony, zbiornik wyrzuca płyn bo się piana w układzie nie mieści.
Moim zdaniem miękkie węże i wyrzucanie płynu ze zbiorniczka świadczą o nieszczelnym korku tegoż zbiorniczka (uszczelka lub zaworek korka).
Znalazłem info w sieci, może pomoże na takie przypadki: VAG Serwis: https://www.facebook.com/VAGserwis/posts... W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak...
Przepraszam że się w trące ale miałem coś bardzo podobnego , tylko z innym autkiem . Niestety była to uszczelka pod głowicą .Niewielkie przebicie wtłaczało spaliny w układ chłodzenia - z tego korki "powietrzne" w układzie , okresowy brak ogrzewania , zamarzanie reduktora , wyrzucanie płynu itd. Sprawa nie fajna ale fakt.
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
co chodzi o wyrzucanie płynu to u mojego kolegi w sharanie zaczęło się tak dziać po dolaniu innego płynu.W układzie brakowało ze 2 setki i dolał shela i zaczęło go wyrzucać właśnie przy dużej szybkości to na trasie dolał wody ,oczywiście gorzej wyrzucało.też kombinował z termostatem i pompką. Ale pomogła wymiana płynu i przepłukał instalację.Jak ręką...
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Membrana w żadnym mi znanym parowniku nie może powodować ubywania płynu na zasadzie zasysania, co najwyżej przedostający się do układu chłodzenia gaz spowodowałby wzrost ciśnienia w układzie i wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy (nie we wszystkich reduktorach jest to jednak możliwe). Jaki masz parownik? Nagrzewnica nie cieknie?Słodki posmak...
witam żeby ustalić usterki samochodu trzeba zaobserwować: czy są wycieki czy olej jest spalany zakładam że to drugie. W tym przypadku należałoby wymienić uszczelniecze na zaworach w głowicy i ewentualnie pierścionki na tłokach. Przebieg autka dałby istotną informacje. Co do płynu , to twardnienie przewodów , wyrzucanie płynu ,grzanie sie silnika mogą...
Płyn w zbiorniczku przy tem. 90 stopni powinien wahać sie od minim do maximum jeśli masz ponad maximum to powinno wyrzucić ciśnienie nadmiar , co do wyrzucania płynu przy założeniu że masz stan płynu taki jak napisałem to mogą być dwie przyczyny 1. uszkodzona uszczelka pod głowicą ( zbyt słabo do ciągnięta głowica lub brak gładzi powierzchni dolegającej...
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Witam. Przyczyną białego dymu przeważnie jest ,,spalanie" płynu chłodniczego.Jesli chodzi o wyrzucanie oleju przez bagnet to jest za duże ciśnienie w komorze korbowej silnika.Sprawdź zawór odmy.
Przy montażu instalacji gazowej trzeba się "wpiąć" do układu chłodzenia i tam najpierw bym szukał ubytków płynu. I to jest istotna uwaga. Mam dwa zagazowane samochody i w obydwóch miałem kłopoty ze szczelnością układu w miejscach włączenia reduktorów do układu. Ciągłe sączenie się płynu spod opasek zaciskowych (na śrubkę) na wężach wodnych do reduktora....
Tam gdzie są "te dziurki" był zalany pierścień gumowy który uszczelniał termostat. Sprawdzenie dlaczego wyrzuca płyn to raptem 15 minut. Oddaj do normalnego mechanika.
Mało wiemy o skali zjawiska i sposobie wykrywania. Faktycznie skok następuje po kazdorazowym wyłączeniu silnika tylkompytanie czy powoduje wyrzucanie płynu czy ledwo zauważalny i po czym. Z tym , że inne pojazdy mają włączony wentylator bezposrednio do akumulatora i mogą sobie włączyć przy wyłączonym silniku. Ale dotyczy to raczej starszych konstrukcji,...
Witam! Po poczytaniu postów i problemów innych użytkowników Passata B5 1.9 TDi dochodzę do wniosku że chyba mi poszła uszczelka pod głowicą:( objawy są następujące mocne wyrzucanie płynu chłodniczego przez przelew w zbiorniczku wyrównawczym. Przez przewód doprowadzający płyn do zbirniczka idzie piana i okropnie zapowietrza mi się nagrzewnica - praktycznie...
Po pierwsze - wyrzucanie płynu przez korek zbiorniczka w temp. poniżej lub w okolicach 100°C świadczy co najmniej o uszkodzeniu zaworu korka, jeżeli nie o czymś znacznie gorszym. 1. Po wyłączeniu zapłonu wentylator, jeżeli zachodzi taka potrzeba, jest wysterowany tylko na pierwszym biegu. Drugi bieg działa tylko przy załączonej stacyjce. 2. Tam nie...
Przypadek rzeczywiście ciekawy ponieważ czujnik jest umieszczony w głowicy w celu pomiaru jej temperatury a nie temperatury płynu więc nawet gdy płynu brak lub układ jest zapowietrzony po osiągnięciu przez głowicę zadanej temperatury powinny włączyć się wentylatory ,z tego co opisujesz układ działa gdyż na odpięcie czujnika widzi to i przechodzi w tryb...
Kolego nie chcę cię martwić, jak nie masz gazu, to pozostają przedmuchy z komór spalania i to duże, skoro po 2-3min jazdy wybija płyn ze zbiorniczka i jest to też powodem wariowania temperatury. Może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok. Mogę cię pocieszyć, że w megance też mam dopływ "dzikiego powietrza" do układu chłodzenia i podejrzewam,...
Sprawdź jeszcze parownik, czy nie ma uszkodzonej membrany. Przez nią możesz mieć wodę w spalinach no i skoki ciśnienia w układzie chłodzenia. Ubiegłeś mnie. Na rozgrzanym silniku okręcić korek i patrzeć czy bąbli nie widać. Co do uszczelki, to w benzyniakach to prawie zawsze wywala między cylindrami, w dodatku natychmiast skutecznie - co objawia się...
Witam Kolego pawelek90 czy poradziłeś sobie jakoś z tym problemem bo mam to samo i ciekaw jestem co jest przyczyną? Za odpowiedż z góry dziękuję
Niestety, moze to byc uszczelka pod glowica. Gazy spalinowe zwiekszaja cisnienie w ukladzie chlodzenia i wyrzuca plyn. Sprawdz obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia testerem. Mozna kupic, albo podjechac do warsztatu.
Parę razy wymieniłem termostat w swoich samochodach, ale jedyne objawy to: * przegrznie, wyrzucanie płynu, wskazówka na czerwonym * niedogrzania, duże spalanie (zima), wskazówka za nisko Falowania i gaśnięcia nie miałem.
wyrzucanie płynu chłodniczego wyrzucanie znaków wyrzucanie sterowników
montaż zasilacza antenowego gniazdo karty pcmcia radmor 300mhz
reset ekspresu saeco manta spk5450
Napięcie żarówek w skuterze z akumulatorami 60V Zamiana baterii żelowych na litowo-jonowe w skuterze elektrycznym