Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Czy załącza się wentylator?
Czy to samo dzieje się jak włączysz na full ogrzewanie ?.
po minucie leci sam wrzątek a po chwili jest wyrzucany płyn ze zbiorniczka Może pompa padła
Trudno powiedzieć, jak głęboko sięgają pęknięcia. Konieczne jest oddanie głowicy na test szczelności płaszcza wodnego.
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
Prawdopodobne poszła uszczelka pod głowicą Pozdrawiam daro To by wyszło na teście CO2.
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
sam zauważyłeś ,że gdy masz otwarty zbiorniczek i gdy płyn się nagrzewa to płyn ci się będzie nawet wylewał z tego zbiorniczka jak jest otwarty Znowu się narażam z moimi wywodami. Tak duże podnoszenie się poziomu płynu w otwartym zbiorniku wyrównawczym świadczy ni mniej ni więcej, tylko o jednym - o obecności w objętości układu chłodzącego pęcherzy...
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Witam, Mam problem z peugeotem 508 sw przed lift. Ogólnie problem dotyczy wyrzucania płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Kupiony samochod z pęknięta chłodnica silnika, chłodnica wymieniona plus rozrząd. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pojawia sie takie cisnienie ze wyrzuca plyn. Test UPG płynem nie pokazał zmiany koloru ale tak mocno bąbluje ze...
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Chłodnica ma oddawać ciepło więc wpływa gorące a wypływa dołem zimne. Działa jak należy.
Dodano po 5 Witam, a czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony ? Czy ta awaria wystąpiła nagle czy wcześniej było wszystko dobrze z retarderem i ukł. chłodzenia ?
Tuleja na złom. Do tego jak dla mnie jest za nisko osadzona.
Przepraszam że tak późno, ale po zdjęciu głowicy wszystko jasne. Pęknięcie na 2 cylindrze.
podobno najlepszy planujący głowicę warsztat gdzie? korku wymieniony? głowicy przez fachowy warsztat test szczelności? 3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk. . http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow...
Tak objawia się pęknięta głowica. Problem pewnie był wcześniej ale przy niższym ciśnieniu w cylindrze ilość gazów w płynie była na tyle mała że korek sobie z nimi radził. Teraz już jest ich za dużo i wyrzuca płyn. Jedyna szansa to chłodnica EGR jak jest że ona się gotuje (przy pchana) lub nieszczelna. Przy pękniętej/wadliwej głowicy nieraz widać takie...
Witam, Zrobiłem tuleje, które się obsunęły, nowe pierścienie,nowe uszczelki i płyn przestało wyrzucać, kompresji nie było już ale zauważyłem,że auto straciło na mocy, jest słabsze(było tak odrazu). Na przejechanych 4 tys km musiałem dolać 5 l płynu chłodniczego-niby mowili ze sie odpowietrza...Wczoraj na włączonym silniku otworzyłem wlew oleju i poszedł...
Możesz trzymać na 2000obr i obserwować. Na czas tego możesz wyłączyć ogrzewanie w kabinie wtedy układ zagrzeje się szybciej. Dodano po 2 Potrzymaj go na tych 2000obr i obserwuj co się dzieje z poziomem płynu , następnie zgaś silnik , zobacz ile jest płynu ew uzupełnij do połowy pomiędzy MIN a MAX i w trasę. Zrób jakieś 10km ale dając temu silnikowi...
Miałem ten sam problem wyglądało to tak ; nie było ogrzewania auto się grzało, robiło się bardzo duże ciśnienie , wymieniłem termostat sprawdziłem układ wodny czy gdzieś nie jest zapchany niestety to nie pomogło, wymieniłem uszczelkę pod głowicą nadal to samo, okazało się ze to pompa wody, wymieniłem ją i teraz odpowietrzę układ i kiedy temperatura...
Witam . Iveco Daily 3.0 HPI 2008r. Mam problem z wyrzucaniem płynu korkiem. Nie są to duże ilości, ale po tygodniu jazdy muszę dolewać około 2litry.. Z moich obserwacji wynika, że na postoju przy uruchomionym silniku zawsze jest mała plamka pod wężykiem odprowadzającym z korka. Temperatura cieczy w normie, żadnych gwałtownych zjawisk tupu gotowanie,...
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Pewnie że warto, przynajmniej się przekonasz jak wygląda chłodnica. Z opisu na to wygląda skoro nie ma innych wycieków.
Robiłem dwa badania w dwóch różnych warsztatach? Skoro CO2 w układzie to czemu testy tego nie wykryły...jakieś inne sugestie?
Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
wyciagnij termostat i bez niego odpal auto. zobaczysz co się będzie działo. Dodano po 4 z tego co piszesz to wygląda na uszczelkę pod głowicą miałem identyczny problem w seacie
Wymieniłem chłodnice i termostat, po zalaniu płynem temp. wody dochodzi do 95 c a dolne węże są zimne. Kiedy naciskam te dole węże to wychodzi powietrze i na to miejsce dolewam płynu ale gdy temperatura rośnie to wyrzuca mi płyn do zbiorniczka. Dla przypomnienia, mam instalację gazową. Nagrzewnica nie doje ciepła. Wąż powrotny z nagrzewnicy zimny. Nie...
Wyrzuca płyn dopiero po osiągnięciu 90 stopni
usterka naprawiona winne byly uszczelki i jazda na wodzie kamien prawie calkowicie zatkal kanaliki miedzy glowica a blokiem.Lecz to nie koniec mojej udreki peugeot po odpaleniu pracowal okolo 30 min az skonczylo sie paliwo i zdechl zlanie 30l ropy nic nie dalo kreci i nie pali na plaku lapie ma ktos jakis pomysl z ktorej strony to teraz ugryzdz
A moze to byc wina pompy wodnej? Zlozylem autko bez termostatu a ono i tak jesli nie jest wlaczone ogrzewanie trzyma 90 stopni??
Kombinuje jakby Ci tu podpowiedzieć....Ta nagrzewnica może ma jakąś wadę ( gdzieś się po prostu zatkała) skoro na włączonym ogrzewaniu wraca tamp do normy. Nie wiem czy dobrze poradzę,więc: By nie demontować nagrzewnicy( bo jest sporo grzebania) ,to spróbuj podłączyć wodę pod ciśnieniem( wcześniej spuść płyn jak Ci go szkoda) i porządnie przepłukać...
Uszczelka - o'ring korka zbiorniczka wyrównawaczego się podwinął.
Może być jedną z wielu. Uszczelnij i odpowietrz dobrze układ chłodzenia. Być może wymieniając UPG, zlikwidowałeś jedynie skutek a nie przyczynę jej uszkodzenia. Sprawdź ostrożnie w zbiorniczku wyrównawczym (po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej) czy masz przepływ płynu przez cienki (górny) przewód z chłodnicy.
1. Sprawdz ręką czy wentylator lekko obraca się (przy wyłaczonym zapłonie); 2. Zapala się lampka check na tablicy podczas pracy silnika? Jeśli tak odczytaj błędy) ECU otrzymuje sygnał od czujnika temperatury (w Lanosie 1,6 16V pod kolektorem ssącym dwupinowy ) i steruje przekaźnikami low i high w układzie wentylatora(ów) - jeśli pojawi się niesprawność...
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
Niestety pompa jest dobra, uszczelga glowcy też, glowica cała, a uklad odpowietrzony. Co tomoze byc ?
Korek zbiorniczka wyrównawczego?
Sprawdzić jeszcze czy przybyło oleju, ale wyrzucanie białej piany z pod uszczelki- uszczelka do wymiany i głowica do planowania, a jeśli się odkształciła- do wymiany lub regeneracji;
Tam chyba (nie jestem pewny) jest układ chłodzenia zamknięty, ciśnieniowy i po jego otwarciu i chwili pracy takie przypadki mogą się zdarzyć w takim układzie. Też miałem podobny przypadek, tylko że przy fiacie, po otwarciu zbiorniczka po chwili płyn "kipiał", diagnozy były różne. Samochód jeździ nadal, już 6 lat od stwierdzenia tego przypadku. Nie przegrzewa...
Zdejmij kolektory wydechowe i spójrz w kanały wydechowe, tam gdzie jest przeciek chłodziwa kanał będzie oczyszczony z nagaru.
Termostat pracuje, nie jest zacięty. W takim razie biorę sie za głowicę
Koleżanko termostatu odwrotnie nie założysz. Na ciepłym silniku płynu nie musi wyrzucać bo otwiera się termostat i wtedy płyn jest chłodzony. A to że wyrzuca płyn na zimnym silniku oznacza że są przedmuchy na uszczlece pod głowicą.
Ta tuleja zacytowana przez "robokop" to akurat zastosowana w nadwymiarze do niefrezowanego gniazda i z racji tego, że wystawała zbyt wysoko, oberwał się kołnierz. Mam poważne wątpliwości czy to akurat tak było, jak tak patrzę na ten destrukt. Głowica powinna być zdrowo zgięta po takim zdarzeniu. I nie są ani z mosiądzu, ani miedzi tylko " tombak"-stop...
Wystarczy. Dodano po 2 Tyle żeby płyn nie poszedł do odczynnika bo test wyjdzie błędny.
Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
Witam poczytaj tu . http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/v...
Korek na zbiorniczku wyrównawczym? Aktualnie mam w nim zrobioną dziurkę i pomaga bo nie ma ciśnienia ale wyrzuca nią płyn poza zbiorniczek. Po dłuższej jeździe w zbiorniczku jest susza. Mam wrażenie, że płyn wyrzuca do pewnego momentu, powiedzmy pól litra płynu wyrzuci. Później już nie bo jest go po prostu mniej w układzie, po dolaniu do odpowiedniego...
wyrzucanie płynu chłodniczego wyrzucanie znaków wyrzucanie fortnite
poziom paliwo zbiornik migające oświetlenie lodówki hcs200 programowanie
zbiornik plynu spryskiwaczy amica 51ge2 32zpta
Sterownik do pralki Ariston AVL 109 – gdzie kupić, jakie numery, programowanie, zamienniki Mini F60 2023 po wypadku kręci, nie odpala – diagnostyka, crash data, piro-bezpieczniki