Kolego czy ogarnąłeś temat bo przerabiam ten sam problem i nie wiem jak to ogarnąć.
Masz miernik z TrueRMS? Jeśli nie to przez to Ci pokazuję 160V zamiast 230V bo z wyjścia akumulatora na gniazdo wychodzi modyfikowany sinus
Ja by się cieszył mimo wszystko
Sprawdź czy sygnał jest podawany na cewki. Do tego nie trzeba oscyloskopu. Fałszywe błędy mogą powodować zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie akumulatora.
Z pamięci piszę, czarny na światła, zwiera do masy przez cewkę w magnecie. Czerwony to ładowanie. Pomiary robisz z akumulatorem!
Już się nie zbalansuje jeśli pod dodatkową ładowarką nie osiąga wyższego napięcia. Szukaj akumulatorów o takich oznaczeniach jak te, które już masz w baterii.
czy to normalne wartości napięć? Absolutnie nie normalne. Standardowo powinno być 13,8V Uważam, ze uszkodzona jest płyta główna.
Na początku sprawdź jakimi przewodami jest podłączony inwerter do akumulatora , mają być grube, najkrótsze i solidnie zamocowane przy akumulatorze i inwerterze . Na tych przewodach płynie wysoki prąd w chwili startu agregatu lodówki co powoduje pewnie spory spadek napięci na tych przewodach . Ma też znaczenie stan akumulatora. Jak masz czym możesz zmierzyć...
Ten regulator jest MPPT i dopuszcza napięcie PV do 200V. Do 144V pracuje w trybie MPPT. Ja bym połączył moduły szeregowe chyba, że dokładne dane pokazują gorszą sprawność dla napięcia ok 120V i akumulatora 12V. Jeżeli instalacja ma pracować tylko z przetwornicą to wyższe napięcie akumulatora jest wskazane ale jak ma być też część DC to najłatwiej o...
Gdyby był sprawny, to pewnie tak. Do ciężarówek... Ale był na 220V, a mamy dziś 230V. Miał dawać 24V, a daje 19 na podwyższonym napięciu. Więc nie, nie nadaje się do ładowania akumulatorów 24V. Do osobówek też nie. Jesteś pewien, że uzwojenie wtórne nie ma skrótu? Bo na to wygląda. Może też być uszkodzony mostek. Trudno to ocenić bez pomiarów i przeglądu,...
Chyba troszkę za wysokie, napięcie na akumulatorze nie powinno przekroczyć 14,4V.
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Polecam raczej ten akumulator: http://bit.ly/obv4hQ Ten, o którym piszesz może mieć trochę za wysokie napięcie. Akumulatory LiFePo4 są w zasadzie niezniszczalne i najlepsze tam, gdzie trzeba pobierać duże prądy i szybko ładować. Do tego najpopularniejsza ładowarka: http://bit.ly/oU72dt Ładowarka dobrze działa z zasilaczem komputerowym. Za 250 PLN (z...
Może zadam dziwne pytanie, ale czy ten akumulator jest w pełni sprawny.
Mam identyczny tester. Jak dla mnie jego największą zaleta jest pomiar diod Zenera - z nimi jakoś zawsze jest problem, bo do testowania potrzebne jest dość wysokie napięcie. Akumulator nie starcza na długo, ale nie jest to jakiś wielki problem, z racji ładowania przez USB. Ogółem fajny, niedrogi, prosty w użyciu i przydatny sprzęcik - ale właśnie w...
Do pojazdów jeżdżących - NIMH. Optymalna wydajność i właściwości. LIPO ma i zalety i wady. Zalety sprawiają, że jest świetny do modeli latających, urządzeń mobilnych lub modeli wyczynowych. Wady są tam po prostu mniej ważne niż zalety. W pojeździe lądowym, zalety pakietów LIxx są mało istotne w porównaniu do wad. Zasadniczo, im wyższe napięcie akumulatora,...
Victron zanim przejdzie w faze ładowania bulk z float napięcie na akumulatorze musi spaść do zadanego poziomu, więc o wysokie napięcie akumulatora nie musisz się martwić. Victron ma naprawdę dobre ładowarki mppt. Mam falownik fronius i ładowarke Victron panele na tej samej połaci i Victron robi wiecej kwh/kwp
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Piszesz o panelu PV na dachu ale nic o jego parametrach. Nie da się dobrać ładowarki bez tych danych. XL6009 to przetwornica podwyższająca - byłaby dobra w przypadku gdy zasilanie jest niższe niż napięcie akumulatora (np. inny akumulator). Są takie gotowe moduły DC-DC step down z regulacją napięcia i prądu - takie rozwiązanie byłoby bardzo dobre pod...
Akumulatory obecnie produkowane Ca-Ca wymagaja koncowego napiecia 16.2 i pradu w okolicach 1-1.5A, wtedy nastepuje wysycenie i zrobi sie gestosc elektrolitu, dawniej aku w technologi antymonowej zadowalaly sie napieciem 14.5V ale mialy wysokie samorozladowanie i tak zwana utrate "wody"
Jak masz mocno naładowany akumulator którego 5s temu odłączyłeś od prostownika to też przy wysokim napięciu akumulatora pokaże dość wysokie RW. Swoją drogą mam też miernik RW muszę kiedyś porównać parametry przy róznych stanach naładowania.
Zastosuj komparator na akumulatorach i zrób odcięcie przewodu od PV przy za wysokim napięciu. Możesz również zastosować komparator i jak ma za wysokie napięcie akumulator dać jakiś 300-600W halogen do przetwornicy i skutecznie obniży napięcie. Albo kupić jakiegoś epevera AN one mają regulację napięcia podawanego na akumulator podczas ładowania, rozwiązań...
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Mam problem z ładowaniem akumulatora w wsk 125 rocznik 1984, oryginał instalacja 6v. Po wielu latach bez akumulatora postanowiłem go zamontować i moje zdziwienie bo po sprawdzeniu miernikiem na przewodzie idącym do akumulatora - napięcie ładowania jest od około 2v na wolnych obrotach nawet do 10-15v na wysokich obrotach. Co u licha może być przyczyną.
Witam. Mam pytanie, czy będzie dobry generator wysokiego napięcia do akumulatorów 12V? Generator wysokiego napięcia Coga 12167 3-6V 400kV
Różnica między tymi dwoma schematami jest taka, że w pierwszym przypadku akumulatory są najpierw połączone szeregowo tworząc baterie o napięciu dwukrotnie wyższym niż jeden akumulator, ale o pojemności takiej jak jeden. Dopiero potem są takie dwa zestawy połączone równolegle w celu podwojenia pojemności. Drugi schemat przedstawia układ akumulatorów...
Ale dziwne wydaje mi się, że zasilacz jest 8v a wejście odkurzacza 3.6v. Dlaczego? To napięcie 3.6V odnosi się do napięcia użytych akumulatorów w odkurzaczu. Wejście nadal jest 8V, elektronika w odkurzaczu potrzebuje wyższego napięcia aby te akumulatory naładować.
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
Mam tani biedronkowy prostownik transformatorowy, który podczas ładowania akumulatorów dobija do 15V i wyżej już nie idzie. Ostatnio podłączyłem pewnego pacjenta i po kilku godzinach prostownik dobił do 17V. Co jest przyczyną tak wysokiego napięcia? Akumulator nie był mocno wyładowany. A stan bateryjki jest średni. Swoje latka już ma ale jest sprawny...
Piszę wyraźnie że na 12V potrzeba jeden akumulator, może być używany a na wyższe napięcia potrzebujemy akumulatorów o jednakowych parametrach. I tu są te koszty.
kod błędu 03 (wysokie napięcie z akumulatora).
Co mu to da jeżeli ładowarka daje tylko 12V?Autor musi zrozumieć ze ładowanie następuje tylko jeżeli napięcie ładowania jest równe lub wyższe od napięcia akumulatora .
Po kilku minutach "zabawy" wysokim napięciem napiecie na akumulatorze spadło do 10V, A czy tranzystory zaopatrzyłeś w odpowiednie radiatory, pofatygowałeś się o kontrolę ich temperatury? Moc strat przy niepełnym zasilaniu mogła być jeszcze odpowiednia(szczególnie jak to 10V było dla nieobciążonego akumulatora), przy wyższym zasilaniu już nie.
Druga wersja zadziała. Regulator zajmuje się ładowaniem i utrzymywaniem stanu naładowania akumulatora i nie obchodzi go pobór. Będziesz mierzył napięcie ładowania akumulatora. Jest ono nieco wyższe, niż napięcie akumulatora nawet pewien czas po zaprzestaniu ładowania. Ja tak mam i działa. MPPT daje Ci szeroką możliwość dopasowania panelu napięciowo...
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Odcina pobór z niego gdy ma 0% naładowania a jego doładowanie puszcza dlatego, że ładowarka ma wyższe napięcie niż akumulator naładowany.
A w razie reklamacji producent uzna, że akumulator zepsuł się przez ładowanie do zbyt wysokiego napięcia. Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora.
Im wyższe napięcie tym akumulator zgromadzi większy ładunek. Tyle że ilość cykli pracy czyli trwałość leci w dół. To samo z ogniwami litowymi. Można je ładować do wyższego napięcia i zyskują na zgromadzonej energii. Ale trwałość leci w dół.
Rozkręć, zobacz, na jakich elementach, układach jest zbudowany prostownik. Wtedy będzie można dalej gdybać. Dokładanie przetwornic podwyższających/obniżających prawdopodobnie nie poprawi funkcji prostownika, o ile w ogóle będzie możliwe. Napięcie ładowania 14,2 V jest jak najbardziej prawidłowe. Pozostawienie na dłuższy czas podłączonego prostownika...
Zbyt duże napięcie na ładowaniu akumulatora, proponuję odesłać centralę do autoryzowanego serwisu a nie eksperymentować samemu.
Pomiar jak najzupełniej poprawny. Nieobciążony akumulator może mieć napięcie trochę wyższe niż znamionowe. Np. akumulator 12V może mieć napięcie 13,2V... A swojego miernika na pewno nie uszkodzisz.
Witam. Zdecydowanie NIE . Stosując kondensatory tylko wygładzisz 12V (14,5V) napięcie z akumulatora. Dla uzyskania wyższego napięcia niezbędna jest przetwornica. Pzdr.
Witam Postawiłbym na LED, bez problemowe zasilanie z akumulatora. Argumenty: Za LED: Niezawodność, szczególnie taśmy LED (w razie awarii wymieniam jedną diodę) Łatwość sterowania, praca przy zaniżonym napięciu zasilania - pobierają coraz mniej prądu, ale świecą dalej :) przykład - 1m listwy 60 diod przy napięciu 10V, rozładowany akumulator, jeszcze...
Kliknij na napis (pod rysunkiem) 34063A.pdf (link podałem poprzednio) i poczytaj sobie. Skoro się nie znasz oddaj sprzęt do naprawy bo narobisz jeszcze wiekszej szkody, a odbierając z naprawy zapytaj się jak to prawidłowo podłączyć. Te odrobinę wyższe napięcie z akumulatora napewno nie uszkodziło tego układu. Pozdrawiam Adam
Ja bym raczej określił 13,8V jako napięcie graniczne powyżej którego potrzebna jest kontrola czasu ładowania i/lub temperatury. Specyfikacje typowych akumulatorów podają 2,3V celę x 6 = 13,8V jako maksymalne napięcie ładowania stałym napięciem w temperaturze pokojowej. Przeważnie też jest podawany współczynnik temperaturowy np: ± 3,0 mV/°C/celę....
Jak zapatrujecie się na to rozumowanie? Co do idei masz rację. Mniejszy akumulator rozładuje się bardziej, więc wyjściowo będzie miał niższe napięcie i wymusi wyższy prąd ładowania. Nie uwzględniasz jednak, że większy akumulator, będzie miał wyjściowo większy prąd rozruchowy, a więc niższą rezystancję wewnętrzną. Zatem, przy takim samym napięciu, będzie...
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
No dobra, myślałem, że jest jakieś proste, słabe podświetlenie LED. Ale dalej mnóstwo niewiadomych. Czy przetwornica będzie działała 24/7, bo jeśli tak, to potrzebne są aku o dużej pojemności, chyba że chce się zmieniać aku co 5-10h. Jeśli nie, określ jak długo ma pracować urządzenie na jedną zmianę akumulatorów i jaka jest średnia moc pobierana i zrób...
Co do zasady wyższe napięcie zmniejsza trwałość, ale istnieją akumulatory fabrycznie przystosowane do 4,3 V lub 4,35 V. Czy producentom udało się poprawić je aż tak, żeby mimo wyższego napięcia były samo trwałe jak starsze 4,2 V, czy może przyjęli, że mogą się szybciej zepsuć, nie mam pojęcia.
Zawsze może kolega na koniec włączyć tryb 4 - akumulator będzie miał trochę wyższe napięcie. Akumulator jest bezobsługowy czy można do niego dolać wodę?
1 problem: regulator napięcia 2 problem: regulacja gaźnika
Aha na urządzeniu jest także skala od 5% do 100% ...... Jak to można wyregulować?? Wydaje mi się, że to jest powód tego problemu: Na zdjęciu widać także potencjometr, przed awarią choć zasilacz nowy, troche nim pokreciłęm i ustawiłem ciut wyższe napięcie na akumulator, 14,4 V impulsowe, bylo chyba 14,1! Ustaw tak jak było fabrycznie i zobacz co ci...
Wraz z nastaniem wiosny i słońca moja przetwornica zainstalowana w układzie off gridu zaczęła się wyłaczać. Przeciążenie to jedno...a co Wy na taki problem: https://www.youtube.com/watch?v=70Qlmx7a... Póki co próbuję tak ustawić sterownik ładowania z PV aby nie dopuścić napięć wyższych niż 28,5V. niestety jak słońce przygrzeje wchodzą piki które powodują...
Mam ja manipulator stołokulotoczny zasilany jednym akumulatorem lub ogniwem R6. Manipulator pracuje do napięcia 0,9V lub nieco poniżej. To jest dobre napięcie dla akumulatorów NiCd i ogniw alkalicznych oraz cynkowo węglowych. Akumulatory NiMh nie lubią tak głębokiego rozładowania i pownno ono się zakończyć przy napięci 1 lub 1,1V. W zasadzie poniżej...
Ok rozumiem. Czyli dałem się nabić w butelkę bo sprzedawca twierdził ze ten inverter będzie pracował z akumulatorami LiFePo4 [ładuje do 30%] a faktycznie dobrze nie doładuje nawet AGM-ów. No cóż takim nieuczciwym handlowcom powinno się urywać cochones. Z inne beczki jeżeli zastosuje zewnętrzny kontroler ładowania wspierający LiFePo4 to czy przy wyższym...
Czujnik koła zamachowego/wału zgodność,czujnik prędkości pojazdu osiągnięty górny limit sygnału.Za wysokie napięcie akumulatora i ostatni to raczej zawór początku wtrysku zwarcie do plusa.
witam jest szczescliwym posiadaczem owego kadecika i maly maly problem poniewaz na iegu jalowym akumulator z alternatora dostaje 15.70 V i szybciutko sie nagrzewa mam watpliwosci co do przyczyny bo jak na moje albo jest to tzw. mostek w alternatorze ale widzialem jeszcze schemat tego alternatora i jest jeszcze cos takiego co sie nazywa regulator zespolony...
Żeby test był miarodajny, trzeba użyć napięć pomiarowych bliskich napięciu akumulatora (wyższych niż to napięcie). Jest też metoda, która wykorzystuje napięcie akumulatora. Gdzieś coś kiedyś czytałem w sieci o tym.
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Ładowanie zbyt wysokim napięciem akumulatorów z elektrodami ze stopu ołowiu z antymonem (około 10%) powoduje później ich.... A jak ładuje alternator? Na start wali duży prąd, a jak duży prąd to i napięcie odpowiednio wysokie prawo Oma.
Ładowarki modelarskie mają możliwość zasilania z akumulatora (np taka imax b6: 10.5-18V) i ładowania różnych typów ogniw, w tym ołowiowych (nie ma problemu z napięciem wyższym niż napięcie zasilania). Tylko ta cena.
Robiliśmy kiedyś z kolegą pojazd na silniku od bartona e-max. On na 72V NIE POJEDZIE szybciej. Albo akumulator o wyższym napięciu albo przewinięcie silnika
Jest szansa, że zadziała, ale licz się z tym, że 4,2 V na ogniwo, jak liczysz, to jest napięcie ładowania. Jak po chwili na pojedynczych ogniwach spadnie do ok. 3,90 V, to już wychodzi Ci nieco ponad 11,5 V, sumarycznie, także zależy jakie to urządzenie, ale nie pakowałbym 11,5 V do urządzenia, które pracuje na wyższym napięciu. Poszukaj akumulatorów,...
Exide ładowanie mam max 13.85V jak wszystkie odbiornik są wyłączone. Mam go drugi rok i jak na razie nie narzekam. Gdzie się naczytałeś że akumulator potrzebuje tak wysokiego napięcia?
Możliwe że wcześniejszy akumulator miał wyższe napięcie.
Odtwarzacz ma dwa wyjścia audio które pracują jednocześnie. Jedno to wyjście liniowe stereo (marna wydajność), drugie to wyjście mono puszczone przez wbudowany wzmacniacz (oddzielny układ na PCB). Twój problem z głośnikiem może leżeć w: 1. zbyt słabym zasilaczu 3.3V (napięcie siada pod obciążeniem), 2. uszkodzonym wzmacniaczu lub głośniku (wątpię),...
Aby nastąpił poprawny proces ładowania, napięcie źródła musi być wyższe niż napięcie akumulatora. Dodano po 17 Aby nastąpił poprawny proces ładowania, napięcie źródła musi być wyższe niż napięcie akumulatora.
Całkowicie błędny tok myślenia. Akumulator litowo jonowy ładuje się w dwóch etapach: najpierw ładowanie stałym prądem, a potem ładowanie stałym napięciem. Tak się składa, że zasilacz laboratoryjny doskonale się do tego nadaje, bo można ustawić jedno i drugie. Ażeby zaszedł proces ładowania trzeba ustawiać w zasilaczu napięcie wyższe od napięcia akumulatora...
Według opisów kodów z Poloneza z silnikiem 1,6 MPI kod 49 to zbyt wysokie napięcie akumulatora
Jedno pytanie 2 akumulator podłączam +do+ i -do- Zależy co chcesz uzyskać - wyższe napięcie, czy większą pojemność. Tak jak napisałeś, to zwiększy się pojemność zestawu akumulatorów (połączenie nie wskazane, ze względu na różnicę napięć między akumulatorami - będzie między nimi płynął prąd wyrównawczy). Dla uzyskania wyższego napięcia łączysz akumulatory...
Cordoba a gdzie masz wysokie napięcie w TDI?
Chyba mamy odpowiedź... Dziś w sumie poprzez roztargnienie nie odłączyłem mikrofalownika, no ale widząc, że działa mimo to, jak już się zorientowałem, postanowiłem poczekać sobie trochę... W sumie nie wiem już, czego to przyczyna, ale w końcu OFF poszedł się kochać... Mój OFF, czyli AZO, wywala mi błędy: F03 – zbyt wysokie napięcie akumulatora (wywala...
Prąd ładowania ograniczają te dwa oporniki 10 om/10 W. Ale lepsze są do tego żarówki, bo prąd opornika jest proporcjonalny do napięcia, a prąd żarówki przy wzroście napięcia rośnie dużo wolniej - w rezultacie z opornikami prąd jest proporcjonalny do różnicy napięć transformatora i akumulatora, a z żarówką prawie nie zależy od nich. Regulacja prądu ładowania...
To jest akumulator LiFePo4 gdzie napięcie znamionowe to 3,2V a napięcie max to ok. 3,6 V. Rozładuj akumulator do wartości napięcia ok. 3,4 V i dopiero podłącz do płytki golarki. Powinno zadziałać o ile coś się nie uszkodziło od zbyt wysokiego napięcia akumulatora. https://powerplanet.pl/pl/p/Akumulator-b... Gdyby znalazł...
Oczywiście lepszy będzie transformator z napięciem 18V i większą wydajnością prądową. Jest ono nawet za duże jak dla prostownika. Te 18 V jest wartością napięcia skutecznego - wartość maksymalna wyniesie ok. 25,4 V . Po wyprostowaniu "dwupołówkowo" wartość maksymalna będzie osiągać wartość ok. 24 V (spadek napięcia na diodach mostka prostowniczego)...
FR 1125 połączenie D+ przy styku x4 18/13 jest niepewne lub ma przerwę MR 1015 czujnik temperatury oleju przekroczył zakres pomiaru w górę zwarcie z + przerwa MR 7542 za wysokie napięcie akumulatora PSM 2721 wyjście zasterowanie przystawki odbioru mocy 1 styk x4 18/16 ma zwarcie z + lub przerwę INS 0308 blokada kabiny kierowcy ma przerwę lub zawarcie...
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Widzę, że nie zrozumiałeś. Jeśli dasz transformator około 10,5V to wartość szczytowa wyniesie 14,8V i od tego napięcia odjąć spadek na 1diodzie tj 0,7V, więc na akumulator idzie 14,1V tylko w szczycie napięcia odcinek między punktem AiB(źle tam napisałem napięcie szczytowe 14,4V w tym przypadku gdy trafo ma 10,5V powinno być 14,1V). Czas miedzy punktem...
można zastąpić 3szt nimh power on -włączenie telefonu batt save-oszczędzanie baterii ring off-wyłączenie dzwonka napięcie jest wyższe bo akumulator nie obciąża żródła prądowego ładowania
Mam taki wyłącznik podłączony w samochodzie - zasila mi 2 oporniki 30W umieszczone na zamkach w drzwiach bo mi zamarzały w zimie (nie wkładki, a sam mechanizm). Pracuje to już 2 lata. Też miałem obawy co do przepięć od rozrusznika i dałem po bezpieczniku transil 16V. Bezpiecznika nie pali, więc tam nie ma wyższego napięcia - akumulator dobrze tłumi...
To nie moc a napięcie i tak, da radę. Regulator obojętnie jaki nie zastosujesz ma na celu naładowanie jak i ochronę akumulatora przed przeładowaniem jak i za dużym rozładowaniem. MPPT wykorzysta lepiej panel o dużo wyższym napięciu niż akumulator.
To jaką zrobię ostateczną baterie, wszystko zależy od zastosowanego zasilacza/ładowarki. Ze względu na straty, im wyższe napięcie akumulatora tym lepiej. Fajnie było by zrobić akku na 250V. Ale jak bym miał to ładować.?! Jakiś nietypowy układ byłby potrzebny :)
Tak łączyć akumulatorów nie można.Zasad łączenia równoległego to równość napięć akumulatorów.Przy takim połączeniu akumulator o mniejszym napięciu będzie odbiornikiem do akumulatora o wyższym napięciu. Inaczej mówiąc akumulator o mniejszym napięciu będzie odbierał energię zamiast oddawać. Włączenie diod w szereg z akumulatorami spowoduje odseparowanie...
Czy w inwerterze można przestawić minimalne napięcie włączenia przetwornicy. Inwerter poniżej 23v nie chce się załączyć, a jak np się zalaczy bo jest wyższe napięcie na akumulatorach to pracuje az nie spadnie do 20v. To czemu nie chce się włączyć z palca poniżej 23v.
Skoro w baterii nie ma żadnej elektroniki to za wysokie napięci zasilacza mogłoby co najwyżej spowodować przeładowanie/eksplozję ogniw. Napięcie nie spada bo akumulator nie ma połączenia z ładowarką, bądź jest uszkodzony (na przerwę) i nie obciąża zasilacza.
A jakieś szczegóły? Na wyjściu z kontrolerów na pewno nie będzie identycznych parametrów więc powstaną prądy wyrównawcze. Kontrolery będą pracowały w ten sposób, że ładowanie akumulatorów będzie realizowane tylko z tego kontrolera w którym aktualnie jest wyższe napięcie?
Słaby to jest Vander bo to słaba firma z Chin. Co do firmy Vader mam inne zdanie. Mam wkrętarko wiertarkę sieciową kupioną po taniości kilka lat temu i działa aż miło. Ja jestem zadowolony z tego sprzętu :) Tak jak napisałem sprzęt zasilany akumulatorem 10.6V jest słaby i marka jest tu bez znaczenia . Sthil - owszem to dobra firma, ale zabawka na 10.6V...
W takiej konfiguracji RW_BAT nigdy nie włączy tranzystora Q2. Wejścia analogowe procesora musisz zabezpieczyć w taki sposób by nie otrzymały napięcia wyższego niż VCC.
Tylko, że nie są to same akumulatory. W środku jest akumulator litowo jonowy, przetwornica obniżająca napięcie i układ ładowania, czyli przetwornica podwyższająca napięcie. Jest to w gruncie rzeczy zasilacz z akumulatorem, taki wynalazek żeby wyeliminować z rynku akumulatory niklowo wodorkowe i zastąpić litowo jonowymi, które nie wszędzie da się wyprodukować,...
Przy napięciu 15V na akumulatorze 12V będzie on mocno gazował - podawanie wyższego napięcia nie ma sensu.
Sthor . Zacne wkrętarki.:D Chyba lepiej kupić nową na wyższe napięcie.
Mierzyłem napięcie przy zakresie 11-31Ah wynosi ok. 13,5 V, przy 32-63Ah - 14,4V przy 64-99Ah - 15,0V i przy ostatnim 100-180Ah - 15,5V ( przy wyprostowaniu napięcia przez kondensator, Nie bardzo wiem jak rozumieć to co jest zawarte w nawiasie. Bo jeżeli kondensator był podłączony jako obciążenie prostownika i na jego końcówkach było mierzone napięcie...
żeby kondensator wystrzelił, trzeba mu podać "odwrotne" lub znacznie wyższe napięcie.
Nie. Jeśli panel ma napięcie niewiele wyższe od akumulatora, to regulator PWM też się sprawdzi. A taki przypadek tu mamy Co ma do tego napięcie akumulatora? PWM nie zapewnia optymalnej mocy panelu (U * I). Dławik musi być.
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Rozumiem czyli im wyższe napięcie z Akumulatorów tym mniejszy prąd ampery będzie pobierany i dłużej wytrzymają aku. Czyli najlepiej bylo by 48V teraz tak: zeby zamienic to 48V na 230V Szukac regulatora do niego przetwornice 48V/230V czy inny sposób (falownik ?)
Inne rozwiązanie to specjalizowana dwukierunkowa przetwornica do superkondensatorów: https://www.analog.com/en/technical-arti... Bateria 3.7v (nasz kondensator) puchnie Superkondensator też się uszkodzi jeśli podasz za wysokie napięcie, akumulator w takim systemie miał by więcej sensu, ponieważ...
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
napiąć przewód wysoki napiąć wysoki napiąć niski napiąć wyłącznik wysoki napiąć
deska rozdzielcza omega ściemniacz zegar esp32 generator
renault df101 tylko zegar integra
Outlook nie zapisuje poczty wychodzącej - przyczyny i rozwiązania Czy radio RCD300 obsługuje DAB+?