naprawiam instalację i występuje taki problem, że przepala tylną żarówkę postojową 1. Dokonać pomiaru napięcia jakie zasila żarówkę? 2. Dokonać pomiaru pądu pobieranego przez żarówkę?. 3. Połączyć zgodnie z poniższym schematem. https://www.ebay.pl/itm/285211641913?chn...
Tak na włączonym. Zapnij woltomierz i obserwuj co się dzieje. Ten trymerem jest wieloobrotowy. Więc zapamiętaj w którą kręcisz i ile. By wrzucić do początkowych ustawień gdyby to nie był ten.
nie bardzo wiem do czego ta elektronika służy??? Służy do wyłączenia ładowania po wzroście napięcia powyżej 14 V . Przełącznik A/N. to sposób ładowania RECZNE/AYTOMATYCZNE . Jeżeli nie ładuje prawidłowo proponowałbym zamianę diody Zenera na wyższe napięcie .
Ze spawarki nie podejdzie bo za wysokie napięcie od prostownika 24V powinien być ok.
Na dolnych zdjęciach lampa 3Ц22-C (3C22-S). Kenotron wysokiego napięcia (do 30 kV) . Wykorzystywał się jak prostownik wysokiego napięcia anody kineskopu w pierwszych modelach kolorowych telewizorów produkcji ZSRR .
Witam. Ja nawijam trafko do prostownika, ale nie chcę żadnych regulacji. Ma być trafo i mostek i pytanie na jakie napięcie przemienne bez obciążenia najlepiej nawinąć trafo? Tak żeby przy końcówce ładowania nie ładowało za wysokim napięciem.
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Witam. Po przeczytaniu całego tematu zrobiłem prostownik z pierwszego postu.Podłączyłem zasilacz stabilizowany ustawiłem na 15V i zero regulacji.Sprawdziłem schemat z układem zmontowanym wszystko zgodne-regulacji brak.Podłączyłem transformator 2X6V do tego jedną diodę,regulacja działa,podłączyłem dwie diody regulacja też działa.Napięcie reguluje od...
Powoli problemem się staje fotowoltaika i zbyt wysokie napięcie w sieci. Prostownik transformatorowy nie ma żadnej stabilizacji, wyższe napięcie wejściowe to wyższe napięcie na wyjściu.
Prostownik pokazuje 13,6V od początku, czy bywały wyższe napięcia? Nie znam tego prostownika, ale mój po skończeniu ładowania otrzymuje na akumulatorze napięcie około 13,5V cały czas. Jakie napięcie ma akumulator przy małym obciążeniu? Teoretycznie wygląda to na zwarcie tej jednej celi, ale coś mi tu nadal nie pasuje.
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Wszystko zależy od tego jaki masz prostownik. Ten z Lidla w swoim aucie (megane), mógłbym śmiało podpiąć bo ma napięcie max 14,7V. Jak masz inny prostownik o wyższym napięciu ładowania to bezpieczniej odpiąć aku.
Wyższe napięcie prostownika jest szczególnie przydane jesienią/zimą. Napięcie 14,4 V to wymysł szczelnych AGMów oraz by nie uszkodzić elektroniki w aucie (by móc ładować nie odpinając klem i potem programować radia).
Dmuchawie nic nie powinno się stać, nawet gdyby prostownik dawał napięcie wyższe niż 16V- problem może być z prostownikiem, jak jego wydajność prądowa jest niższa niż prąd pobierany przez dmuchawę, a ta potrafi i ponad 10A pociągnąć. Np. moja, od Mitsubishi Pajero tak ma. V.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Np prostowniki wysokiego napięcia w nadajnikach. Tam trzeba było doprowadzić do anody napięcie rzędu 1kV w górę o odpowiednio dużej wydajności prądowej
Może zadam dziwne pytanie, ale czy ten akumulator jest w pełni sprawny.
Tyle tylko, że inny większy akumulator ładowany był dość długo i niby było ok. Testowałem na 2 motocyklowych, pierwszy raz tak samo szybko podskoczyło napięcie i pokazał full, później znów podłączyłem i już ładował ok 2h. Ten drugi natomiast od razu się gotuje. Może jednak to aku jest tak padnięte, że straciło pojemność i szybko osiąga wysokie napięcie?
Na anodzie po prostowniku. Uważaj na wysokie napięcia.
Transformatorek może dawać wyższe napięcie. Musisz zastosować prostownik najlepiej z dwoma kondensatorami na wyjściu np. 100nF + dobrany doświadczalnie 10÷100µF/50V. To wyprostowane, wygładzone napięcie podajesz na potencjometr najlepiej wieloobrotowy(10÷50kΩ), którego ślizgacz jest wyjściem na AD694 i przy jego pomocy skalibrujesz zakres...
Problem zdiagnozowany. Zbyt wysokie napięcie prostownika (18v) ,natomiast na akumulatorze, który ma 12 v wszystko okey Dodano po 1 (at)mariuszw19640717 Dziękuję za pomoc :)
Witam, elektrolit - racja, dostał wysokiego napięcia, ale prostownik selenowy wytrzymuje 100 mA, a pali bezpiecznik 1 A, mamy poważne zwarcie, raczej nie na żarzeniu lampy. Pozdrawiam
gdy napięcie będzie zbyt wysokie, to prostownik nie włączy się wcale. A to jest najmniejszy problem - zrobić przycisk startowy, który zwiększa histerezę, obniżając to dolne napięcia aby prostownik zastartował.
A proszę powiedzieć, bo sprawdziłem miernikiem na kablach co się podpina do akumulatora, i pokazał mi wartości przełącznik na prostowniku 12 V - napięcie na końcówkach 11,5 V, a po przełączeniu na 24 V jakieś 21 V, to chyba przełącznik nie dobrze założony? Wyłącznik jest dobrze założony, tylko napięci niskie. A masz jeszcze jakąś regulację ? Wcale...
witam w pracy mamy taki prostownik firmy midtronic i w kuncowej fazie szybkiego ladowania napiecie siega 16v prostownik z pelna automatyka specjalny do akumulatorow ford
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
Osobiście podłączyłbym tę przetwornicę po prostu do zasilacza, który kolega posiada. Problem polega na tym, że rzeczywiste napięcia na transformatorze od prostownika będą dużo wyższe, a ewentualnie można wykorzystać jedynie uzwojenie 12V. Kolega musi zmierzyć, jakie są faktyczne napięcia transformatora.
To możesz ładować ale dołożenie pełnego mostka może dawać za wysokie napięcie na koniec ładowania.
Czyli mnożymy 11 V x 1,4 = 15 , 4 V , czyli nadal za dużo . ? Właśnie te prostowniki z rozruchem mają wysokie napięcia
(at)Olkus To jest anoda, a wybór lampy wyjątkowo nietrafny. To jest prostownik wysokiego napięcia o olbrzymiej rezystancji w kierunku przewodzenia. Poza tym, lampa bezpośrednio żarzona, wiec niespecjalny z niej ,,opóźniacz". :cry: Poszukaj raczej EZ 81 albo PY 81 (ale tu 17 woltów nap. żarzenia.)
Nie wiem, jaką regulację ma ten prostownik, ale zwykle prostownik daje napięcie pulsujące, które ładuje do napięcia znacznie wyższego, niż pokazywane przez woltomierz podłączony do samego prostownika. Dla wyprostowanej sinusoidy z napięciem szczytowym około 14V (do takiego napięcia będzie ładować) miernik wskaże około 9V. Do tego, regulację często robi...
To może pomyśl nad rozrusznikiem na wyższe napięcie?
Czy wiesz co to jest napięcie skuteczne albo napięcie szczytowe dla prądu przemiennego? Uczą tam tego ? A tego, ze napięcie szczytowe jest o pierwiastek z dwóch większe od skutecznego ? I to, że kondensator na wyjściu prostownika PEŁNOOKRESOWEGO naładuje się do wartości SZCZYTOWEJ ? Dalej już sam musisz pomyśleć :idea:
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
wolałbym dołożyć niewielki transformator Jeżeli się zmieści to byłby chyba najlepszy sposób. To byłoby tylko przystosowanie prostownika do pracy przy wyższym napięciu zachowując niezmieniony sposób pracy prostownika.
5, 10 czy nawet 20A nie podniesie napięcia na sprawnym aku do niebezpiecznego poziomu czyli ponad 17V. Cała elektronika każdego auta jest tak konstruowana aby była odporna na trochę wyższe napięcie. Prostowniki/ładowarki zwykle nie osiągają więcej niż 15A a ładowanie takim prądem nawet naładowanego aku podniesie napięcie do max 16,5V czyli nic się nie...
Masz akumulator do wymiany. Jeśli za prostownikiem umieścisz jakiś kondensator wygładzający- elektrolit, to napięcie również będzie wyższe.
Natężenie obliczasz ze wzoru P[W]=U[V]*I[A], przekształcając go otrzymujesz I=P/U tzn 100W/240V a raczej 100W/220V=0,45A (na pierwotnym) ponieważ dawniej obowiązywało napięcie 220V i dla tej wartości było obliczane uzwojenie i jego przekładnia. Strona wtórna to 100W/15V≈6,5A pomijając straty. 18V to trochę za wysokie napięcie.
Prostownik pozwala ładować do wyższego napięcia. Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz.
Sperrverzug czyli Opóźnienie blokowania Ładnie przetłumaczyłeś, ale może "czas wyłączania" będzie prostszym określeniem.
Spawarkę pod prostownik nawija się na wyższe napięcie wtórne.Prostownik obniża napięcie i są problemy z zajażeniem łuku.Po zastosowaniu mostka w mojej transformatorówce nie dało rady spawać.To tak praktycznie wypróbowane.
Masz na stole czy w samochodzie. Ciągle masz za wysokie napięcie. Używasz prostownika do ładowania? Inna sprawa to myślisz że wszyscy to sprawdzają te pieca bierze kolejny z półki. Piszę za wszystko było sprawdzane jest przeglądane i tak dalej. Jak się przyjrzysz to żadnej śrubki nie zobaczysz która była odkręcaną nie zobaczysz.
Poprzez za wysokie napięcie ładowania prostownikiem mogłeś uwalić sterownik silnika . Nie powinno ładować się akumulatorów bez odłączania klemy. Powyższe nie dotyczy prostowników mikroprocesorowych.
Kol. Jesiotr te spostrzeżenia są godne uwagi. Do grzania zupełnie zbędny prostownik, wyższe napięcie - mniejsze straty przesyłu, wyższa częstotliwość mniejszy hałas, też zwarta korona.Wykonanie walcowe bardziej efektywne, choć trudniejsze do wykonania. Obawiam się dużych pulsacji pod obciążeniem.
Piszesz Ustawiłem na 14,4. Prostownik ma regulacje. Min jest 12,6V maks 15,6V. Mierzysz Przed żarówką 16,5V. Na akumulatorze 12,5V. Gdzie prawda ? Prawdopodobnie zbyt wysokie napięcie ładowania prostownika. Jak jest zrealizowana regulacja?.
3. Opór kabli: Jeśli używasz długich lub cienkich przewodów do ładowania akumulatora, opór tych przewodów może wpływać na napięcie na akumulatorze. Wzrost prądu płynącego przez przewody powoduje wzrost napięcia na krańcach tych przewodów. Jeśli miernik napięcia jest podłączony bezpośrednio do akumulatora (a nie do zacisków prostownika), może wskazywać...
Aksakal - a skąd wniosek, że to 14,1V? - Wydaje mi się, że zazwyczaj akumulatory są ładowane wyższym napięciem 14,4V.
kompromis jest potrzebny, czyli np do 15 V wydajność prądowa 10 A, a powyżej 15 volt 3-5 amper. Sprecyzuję- miałem kiedyś podobny zasilacz, napięcia do kilkunastu volt były brane z uzwojenia wtórnego trafa nawiniętego grubym drutem, gdy ustawiło się wyższe napięcie prostownik przełączał się na inne uzwojenie, więcej zwojów nieco cieńszy drut. Każdy...
Transformator 25V da napięcie szczytowe 25V*1,44V=36V przy napięciu sieci 230V. Od tego odejmujesz 2V na spadki napięcia na prostowniku. Przy wyższym napięciu sieci napięcie szczytowe będzie wyższe. Teraz sprawdź jakie napięcie może być na wejściu przetwornicy.
Akumulatory obecnie produkowane Ca-Ca wymagaja koncowego napiecia 16.2 i pradu w okolicach 1-1.5A, wtedy nastepuje wysycenie i zrobi sie gestosc elektrolitu, dawniej aku w technologi antymonowej zadowalaly sie napieciem 14.5V ale mialy wysokie samorozladowanie i tak zwana utrate "wody"
Do prostownika w sam raz się nadaje,tylko trochę mała moc. Za wysokie napięcie do prostownika, natomiast moc wystarczy jeżeli nie ma potrzeby szybkiego ładowania. Stosując zasadę "prąd ładowania liczbowo nie większy niż 1/10 pojemności aku" spokojnie można ładować akumulatory 45-60 Ah.
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
wszystkie świecą oprócz tej przy trafopowielaczu Przede wszystkim w tym telewizorze niema trafopowielacza, tylko klasyczny transformator odchylania poziomego z cewką wysokiego napięcia jako dodatkowe uzwojenie wysokiego napięcia. Ta lampa to EY86 prostownik wysokiego napięcia. Będzie "świecić" (żarzyć) tylko wtedy gdy poprawnie pracuje cały układ odchylania...
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
Normalny mostek Graetza, tyle że z uwagi na sprawność prostownika selenowego, napięcie wyjściowe będzie znacznie wyższe. Zastępując prostownik selenowy pojedynczą diodą krzemową z prostownika do akumulatorów 6V/12V zrobił się prostownik do akumulatorów 12V/24V.
Prostownik pełnookresowy dla transformatora z dzielonym symetrycznie uzwojeniem wtórnym - układ jest poprawny. Ale nie podałeś jakie napięcia masz na wyjściu, np. 2x12VAC, no i oczywiście prąd obciążenia strony wtórnej. Czepiam się z kilku powodów. Lepszą pracę transformatora (rdzenia) daje prostownik pełnookresowy z mostkiem Graetza, a jeżeli potrzebujesz...
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Pewnie za wysokie napięcie ładowania prostownika i dodatkowo stary akumulator uwaliło licznik. Siedzi tam immo.Także wymiana nie jest taka prosta. PIN,synchro itd. Toszke dziwne że popaliło bezpieczniki.Sprawdz czy komunikuje VAG z licznikiem.
Witam, mam problem z prostownikiem. Konstrukcja prawdopodobnie już wiekowa , produkcji radzieckiej. Prostownik nie ładuje, po rozmontowaniu obudowy zmierzyłem miernikiem diody( nie wiem jak sie to nazywa bo pisze od razu żaden ze mnie elektronik) i miernik pokazywał na każdej wartości ~600 więc diody prostownicze chyba dobre ? Zmierzyłem napięcie na...
Warunek jest że elektronikę musi mieć, bo jak ma starego diesla z lat 80 gdzie jest mechaniczna pompa wtryskowa i nic więcej to nic mu się nie stanie. Natomiast auto z elektroniką najczęściej uszkadzają się właśnie podczas kręcenie słychać wyraźnie że słabnie już akumulator coraz wolniej kręci a za to z rozruchu jest podawane nie do końca wyprostowane...
Podczas ładowania napięcie raczej nie spadało. Było coś w granicach 16,5-16,66V. Bo napięcie podczas ładowania nie spada, tylko rośnie. Jeżeli spada, to spada prąd, ale to w jakim tempie spada i do jakiej wartości zależy od napięcia jakie wymusza prostownik. W tym wypadku przy w/w napięciu, wartość końcowa prądu będzie wysoka i niezdrowa dla akumulatora.
Podłącz prostownik pod akumulator bezpośrednio nie musisz podłączać żadnych żarówek. Możesz podłączyć kontrolnie amperomierz. Na początku możesz mieć trochę większy prąd ale powinien szybko sie zmniejszyć. (chyba że akumulator jest mocno rozładowany). Jeśli nie masz za wysokiego napięcia na prostowniku (a piszesz że nie jest regulowany) to Twojemu akumulatorowi...
Prostownik ma pewnie wyższe napięcie, stąd większy prąd ładowania.
szkoda czasu,potrzebuję konkretnej informacji, jeżeli ktoś taki prostownik ma na warsztacie. Warto ten prostownik naprawić, jakość wykonania jest naprawdę dobra, bez porównania do obecnych marketowych chińskich produktów. A co do transformatora, to jak masz 2×12 V można spróbować podłączyć, choć stawiałbym, że tu będzie wyższe napięcie. Pozdrawiam, A.
Nie ma znaczenia jak jest na wyższe napięcie.
Witam. Jeżeli napięcie nieobciążonego prostownika jest wyższe niż napięcie akumulatora podczas ładowania (nawet gdy akumulator jest naładowany), to będzie płyną prąd. Prąd ten będzie zależny od powyższego napięcia prostownika, napięcia akumulatora, oraz oporu wewnętrznego prostownika, akumulatora, oraz przewodów. Tak więc w przypadku takiego prostego...
Najprostszym sposobem zdiagnozowania jest wymontowanie pompki i spróbowanie uruchomić ją na "krótko", podłączając np. na chwilę do prostownika. Często dzieje się tak, że dochodzi do przytarcia ( zapieczenia ) ośki silniczka pompki. Ręczne rozruszanie tego elementu + podanie wyższego napięcia z prostownika sprawę potrafi uratować. Lekko też przesmarować...
Faktycznie to historia ale wykonuje się identycznie jak każdy prostownik trójfazowy, tylko spadek napięcia jest wyższy. Na jakie napięcie ma być ten prostownik i skąd weźmiesz plyty do jego wykonania.
Wiem, że 28V to ciut za dużo, ale dam po 3 diody prostownicze i będzie ~2V mniej. Napięcie po prostowniku i tak będzie zbyt wysokie (sprawdź dopuszczalne napięcia zasilania LM358). Napięcie na p.8 jest oczywiście niższe niż napisałeś (3.3-0.7=2.6V), a ujemne napięcie zasilania dla US3 (p.4) wytworzyłbym w podobny sposób, jak to dodatnie tak, aby nie...
Mo ż e za wysokie napięcie za prostownikiem to wina transformatora jego wtórne uzwojenie jest nawinięte przeze mnie transformator się nie grzeje . Obciążyłem go na próbę 2 żarówkami 45W 25v po 2 godzinach zrobiło się lekko cieple .
Pierwszą rzeczą, którą warto sprawdzić to "podłączenie" przewodu wysokiego napięcia do transformatora prostownika - pionowa płytka z tyłu oscyloskopu. Przewód wysokiego napięcia jest po prostu fabrycznie "wetknięty" w gniazdo powielacza WN. Czasami skutkiem wstrząsów ów przewód potrafi wysunąć się a objawy będą dokładnie takie same jak przy braku wysokiego...
To że na wyjściu prostownika jest wyższe napięcie to normalne, jak podłączysz akumulator to napięcie spadnie.
Pastuch działa. Problem tkwił w przetwornicy wysokiego napięcia i w prostowniku zasilającym. Szukam transformatora WN na wyjście. Czy rdzeń 4 cm2 wystarczy? Dane uzwojeń juz mam.?
... Oznacza to, że napięcie i prąd bardzo tętnią, a przez 50 ms napięcia i prądu ładowania nie ma, bo dioda jest spolaryzowana zaporowo.... Skąd wziąłeś 50 ms - prąd płynie tylko wtedy gdy napięcie po diodzie jest wyższe od napięcie akumulatora.
12VAC, bez obciążenia, to stanowczo za mało. Niestety panie kolego ale jesteś w błędzie, dla deklarowanego prądu tyle spokojnie wystarczy. Potraktuj akumulator jako kondensator o dużej pojemności i pomnóż napięcie wyjściowe prostownika razy √2. Żaden tradycyjny prostownik nie daje napięcia wyższego niż 12V bez podłączonego akumulatora. Tak jak...
Witam, na prostowniku selenowym był większy spadek napięcia niż na diodach i co za tym idzie po wymianie będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika, zwróć na to uwagę.
Tak. Po upadku podpinałem go pod akumulator i nie ładuje. Chyba że akumulator umarł. Ale chyba napięcie powinno być trochę wyższe.
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Wydaje mi się żeby prostownik mógł naładować akumulator powinien mieć napięcie wyższe niż 12 V natomiast sam prostownik bez podpinania akumulatora daje napięcie 8.9V.
Można było podłączyć tak https://obrazki.elektroda.pl/7684490900_... Nie można było. Mostek za każdym razem podłączony do uzwojeń w takim układzie pracuje z napięciem stanowiącym sumę napięć obu uzwojeń. Rzecz polega na tym że oryginalnie konstrukcją są dwa zrównoleglone prostowniki jednopołówkowe żeby przebieg za prostownikiem zawierał...
C2, R12, P1 .Możesz się pobawić i lepiej przy napięciu transformatora wyższym niż 15,4V
Wykorzystaj mostek scalony 25A Do każdej diody mostka równolegle dołóż kondensator 100nF Główne kondensatory filtrujące powinny mieć pojemność minimum 10mF i na napięcie robocze min100V I na koniec najważniejsze.Zmień tranzystory końcowe na IRF640 ze względu na wyższe niż zalecane napięcie zasilania
Życzę powodzenia, próbowałem ładować akumulator ładowarką do wkrętarki, zasilaczem do monitora, zasilaczem do LED-ów, wszystkim, co było pod ręką. Akumulator po kilku dniach takiego ładowania ledwo odpaliło. Ja bym odpuścił coś takiego i zrobił prawdziwy prostownik z wyższym napięciem. To 13 V to będzie bez obciążenia. Po podłączeniu rozładowanego akumulatora...
Czy to normalne że nie che go ładować normalnym napięciem jeśli nawet byłoby zwarcie? Jak jest zwarcie celi to pobierany prąd prze akumulator może być bardzo duży i prostownik nie będzie w stanie wymusić wyższego napięcia na akumulatorze. Co pokazuje amperomierz na prostowniku po podpięciu aku?
A boję się używać go do ładowania dobrego akumulatora, ponieważ prostownik ten podobno był kiedyś uszkodzony, ktoś go naprawiał i po tej naprawie ma właśnie problemy. Podobno wymieniano te tylne tyrystory i coś jeszcze. Nie chcę więc uszkodzić sobie akumulatora. Ja w takich wypadkach jak mam pierwszy raz do czynienia z jakimś urządzeniem, w tym przypadku...
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie starego prostownika (takiego zwykłego z amperomierzem) do rozładowanego akumulatora i woltomierza do jego biegunów i obserwowanie ich wskazań. To wiele wyjaśni. Co z tego że maluch daje 3A jeżeli napięcie spadnie do 5 czy 9v. Nie da się ładować akumulatora trzema A jeżeli akumulator ma napięcie wyższe.
Jak mówisz całkiem się rozładował , teraz by przywrócić minimalne napięcie będzie pobierał najwyższy prąd ładowania. Masz woltomierz by sprawdzić czy rośnie napięcie w trakcie ładowania ?
To możesz spróbować na odczepie 10,9 V. Gdy chciałbyś prostownik z dodatkowymi funkcjami ( regulacjami+ zabezpieczenia+odcinanie napięcia ) , to na Elce sporo schematów znajdziesz . Wtedy można wykorzystać wyższe napięcia posiadanego transformatora.
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Rosyjska ceramiczny dioda na zdjęciu dla prostownika wysokiego napięcia kineskopu nie podchodzi, u jego maksymalne napięcie 6kV. To dioda КС109А.
Jak sprawdzałeś te napięcia? Pod obciążeniem czy bez?
Wysokie napięcie daje ten prostownik? Jeżeli akumulator został mocno przeładowany do napięcia 18–20 V, mogło dojść do zadziałania zabezpieczeń przepięciowych w modułach sterujących. Mogło też dojść do uszkodzenia któregoś z modułów lub odbiorników jeżeli coś w samochodzie załącza się automatycznie, stąd zapach spalonego plastiku.
W sumie z tyłu można zrobić dodatkowy załącznik i z przodu prosty załącznik wysokiego napięcia.
Możesz zastosować w generatorze ICL pojedyncze zasilanie, ale wtedy sygnały wyjściowe będą mieć poziomy nie względem masy a względem połowy napięcia zasilania. Rozumiem, że to jest przyczyną dla której chcesz symetryczne? "Po Bożemu" to kup transformator z podwójnym uzwojeniem. W ostateczności Twój sposób pierwszy, ale duuże pojemności filtrujące, oraz...
Witam.Można zastosować jonizację za pomoca wysokiego napięcia.W większości zgrzewarek stosuje się transformator wysokiego napięcia bez prostownika,jedno z wyjśc uzw.II polączone jest do elektrody grzebieniowej,Która zamocowana jest nad folią a drugie wyjście zamocowane do korpusu maszyny.Można też wykonać przetwornicę WN.Adaptacja do transportera też...
Zapewne był przeznaczony do "niższego" napięcia zasilania 220 V więc trudno aby nie rozbił gęstości elektrolitu. Przy akumulatorach AGM i współczesnych instalacjach samochodowych nie lubiących wysokiego napięcia podłączenie takiego prostownika może być dość kosztowne. Zapewne podziała jeszcze kolejne 40 lat i będą z niego korzystać jeszcze moje dzieci...
Chyba troszkę za wysokie, napięcie na akumulatorze nie powinno przekroczyć 14,4V.
Skąd by miało być wyższe napięcie , przecież amplituda sinusoidy się nie zwiększy .
po prostowniku jedno połówkowym napięcie będzie wyższe i powinno w zupełności wystarczyć .
wysoki prostownik napiąć przewód wysoki napiąć wysoki napiąć niski napiąć
mitsubishi falownik instrukcja kodowania linux puppy
mikrokomputer cobra1 odkurzacz xiaomi
Jak podłączyć przekaźniki do modułu Peltiera? Przepływ paliwa przez świecę płomieniową w HSW 9.50