Jest sens podłączyć pod komputer jeżeli robi to ktoś kto ma pojęcie o diagnostyce komputerowej, a nie laik. Ja komunikowałem się za swoim essim przez program euroscan i wiedziałem co go boli gdyż niekiedy wystarczyło przeczyścić styki i było ok. A nieraz trzeba było wymieniać element. Moja rada jedź do dobrego diagnosty.
Wymiana MAP sensora pomogła
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
Ja zacząłbym od sprawdzenia ciągłości rezystancji czujnika położenia przepustnicy, oraz czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym. Powiedz mi jeszcze, jak zachowuje się przy wysokich obrotach (powyżej 3000)?
Instalacja gazowa jest zwykła - podanie gazu z powietrzem, ale jak jest zimny silnik na PB to nie może ustabilizować obrotów dopiero jak się zagrzeje to porawia, a jeszcze na bardzo wysokich obrotach od 3000 jest ok, i zdarza się w czasie jazdy ( ciepły ) spada odczyt obrotomierza i najczęściej zgasi silnik choć nie zawsze:|
moj escort nie chce odpalic a ja nie wiem z jakiego powodu sprawdzalem swiece kable akumulator i wszystko jest ok nie wiem co jest grane wydaje mi sie tak jakby nie ciagnal benzyny z baku ale to sa tylko moje przypuszczenia jak jechalem nim ostatnio cos go dławilo przy wysokich obrotach prosze o pomoc
Witam mam escorta 1.4 benzyna, auto faluje na wolnych obrotach, podczas dojazdu do skrzyżowania autko potrafi niekiedy spaść do 500 obrotów,aż prawie przygasa, i po chwili wskakuje na swoje, podczas jazdy na wolnych obrotach też potrafi poszarpywać na wysokich jest ok. Co może być przyczyna takiego zachowania? Autko jest z 1997r. Pozdrawiam i proszę...
Witam, mam taki problem z escortem że gdy wdepne na 4000 obrotów i zdejme noge z gazu to silnik gasnie. Czasem gaśnie na niskich obrotach np przy dojeżdzaniu do świateł - ale sporadycznie i nieregularnie. Po zejściu z wysokich gasnie zawsze. W warsztacie powiedzieli że moze to byc moduł zapłonu. Może ktoś wie jaki może byc powód tej usterki
tak na pewnych wysokich obrotach efekt mija i jest stabilnie raczej dzieje się to na niskich obrotach - be z gazu obroty nominalne i na wyższych obrotach powiedzmy ok 2000obr/min nie mogą też być uszkodzone szczotki gdyż kontrolka by wariowała od ładowania i byłby brak ładowania a ładowanie jednak jest
nie mam porządnego manometru dzisiaj skonstruowałem jakis i wyszło tak(bieg jałowy) 0,2 MPa na zimnym 0,1 MPa na rozgrzanym na wysokich obrotach utrzymuje sie na poziomie 0,4 MPa w poniedziałek zmieniam czujnik :D chociaż wydawał sie sprawny. :\
Witam założyłem nowy temat gdyż ten który znalazłem był już zablokowany. Mam Forda Escorta 1,8 instalacja jest założona w identyczny sposób niema silnika krokowego tylko jest zwykła śruba. Jak jadę cały czas na wysokich obrotach to wszystko jest ok ale wystarczy zatrzymać się na chwilę np. na światłach i potem są okropne denotancje mój mechanik mówi...
Zawór jest regulowany na 0.8 bara czyli przy tym ciśnieniu ma się maksymalnie wysunąć tak?? Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego zaworu bo na postoju nie zmuszę go do żadnego wychylenia - tak jest czy jest już uszkodzony?? Też mam z tym problem - próbowałem ustawiać go ale nie mogę znaleźć dobrego położenia. Silnik albo ma ducha od 2200 obr ale...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,02... Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować...
Witam serdecznie. Mam problem ze swoim Escortem. Samochód kilka tygodni przed zaistniałem problemem "mulił" przy jeździe na benzynie oraz na wysokich obrotach (4-5tys) przerywał, Czasami musiałem 2 razy przekręcić zapłon żeby odpalić samochód na zimnym silniku, dodam że na gazie wszystko działało normalnie. Ostatnio w ogóle nie odpaliłem auta, nie słyszę...
witam escort 1.8 16v zetec lpg 98r zmieniałem stacyjke plusem od kostki zwarłem do stacyjki poczym zapalił jeszcze pare razy ale na wolnych gasł i sie zapalał dosc intensywnie aku jakby rozładowany palił tylko z popychu ale na krutko i tylko na wysokich obrotach objawy jakby niebylo ładowania sprawdziłem instalacje pruba niereaguje rozrusznik ,przepatrzylem...
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
Witam. Wymieniłem tablicę z samochodzikiem na obrotomierz w ford escort 1,6 r92. Escorcik posiadał kabelek od obrotomierza który kończył się pod maską wtyczką. Jak się okazało to powinien tu być filtr obrotomierza. filtr takowy zrobiłem według jednego z postów na stronie i obrotomierz zaczą działać - jednak z małym problemem. Po uruchomieniu zimnego...
Mam problem ze swoim Escortem 98r. Witam mam problem podobnego typu prosze o rade. Wszytsko chodzilo super gitara jak pewnego dnia przyjechalem pod dom zgasilem silnik i jak wrocilem za 10 min to juz nie moglem odjechac. Silnik odpala na zasadzie ze wkreca sie na chiwle na ok 2500 tys obrotow i gasnie.Jak probuje go utrzymac na wysokich obrotach to...
Udało mi się ustawić gaz tak, że silnik na gazie ma wolne obroty od razu po uruchomieniu z rana, a nie ma zbyt wysokich po nagrzaniu. Kluczem do sukcesu okazało się jednak lekkie uchylenie przepustnicy i zubożenie mieszanki na wolnych obrotach. Silnik co prawda na wolnych obrotach mniej więcej raz na sekundę gubi jakiś zapłon, ale nie zalewa się gdy...
otóż przyczyna tkwiła gdzie indziej - wadliwy był jeden z przewodów wysokiego napięcia idących od cewki do świec zapłonowych. Tym razem kupiłem silikonowe, te z trochę wyższej półki. Po ich wymianie wszystkie problemy jak narazie zniknęły. Przestał dziwnie się zachowywać obrotomierz, na wolnych obrotach samochód "chodzi" stabilnie, nie szarpie na wysokich...
Witam mam problem z ojca autem.Silnik odpala na postoju pracuje normalnie na wysokich obrotach i na prze gazówkach wolne obroty też ok. silnik pracuje równo obrotomierz nie skacze. Podczas ruszania pierwszy bieg 3 tys. obr. zmiana na 2 bieg i tu znowu ok 3 tysiące obrotów i odcina zapłon jak spuszczę nogę z gazu to normalnie pracuje i nie zgaśnie ....
Witam. Odlaczylem akumulator na cala noc, i to nie pomoglo. Dalej wykazuje kod 55. Przerywanie jest nie zalezne od temp silnika ale tylko do 30 st. powyzej tej temp. przerywanie zanika. Reasumujac silnik faluje jak jest zimny i to nie za kazdym razem. Po kilku tygodniach doswiadczen doszedlem do wniosku, ze po odpaleniu zimnego silnika nalezy go trzymac...
powodów może być kilka: przyjarany silnik krokowy dozujący powietrze do kolektora dolotowego( tutaj nie wiem czy dymi ci na czarno, biało czy raczej na wysokich obrotach w czasie duszenia się wcale) świece i przewody odpadają na 100 procent bo na wolnych ci chodzi równo. Rozbierz filtr powietrza, zobacz czy nie ma CIAŁ OBCYCH;) ewentualnie może być...
Witam, od rana czytam, ale mojego problemu tu niema. Nie dawno kupiłem forda escorta 85r 1,6D. Miał problem z ładowaniem tzn trzeba było go nieźle wyobrotować, żeby zaczął ładować. Rozejrzałem się po instalacji i okazało się, że ktoś w miejscu gdzie powinien być regulator napięcia wraz ze szczotkami(LUCAS) wywiercił 2 otwory i wyciągnął 2 kable na zewnątrz....
Witam! Sprawdziłem tak sugerowałeś sonde lambda. Są zmiany napięcia od 0 do 1.2V. Przy wysokich obrotach większe napięcie a przy schodzeniu z obrotów nawet 0V. Ale rzecz jest nie tylko chyba w napięciu, ale także w szybkości reakcji sondy na zmieniające się warunki. A to jest mi już ciężko sprawdzić bez oscyloskopu. Spróbuje zrobić go z karty AUDIO...
Dlaczego cos ma byc zaplute olejem, jak przewody sa szczelne olej pójdzie w dolot, to też źle oczywiście. Czym się sugerujesz, pisząc że turbo pompuje, żeby się upewnić potrzebujesz manometru. Zwróć uwagę, czy przy wysokich obrotach powyżej III biegu nie kopci. czy popsuty booster może być odpowiedzialny za brak doładowania? Pompa w TD ma mechanizm...
gadałem z odpowiednimi ludzimi. faktycznie da rade ale problem pojawia się z ominięciem przepływomierza, i z wgraniem dokladnej mapy, bo tam mozna sie bawic tylko mnożnikiem a nie dlugoscią wtrysku, powiedzieli mi ze robili takie coś ale na tz. chip tuning samochodow seryjnychlekko poprawiaja fabrykę czyli poprostu zwiększajac mieszankę paliwową w odpowiednio...
sprawdzałem, czytałem i nic, a więc: Po rozgrzaniu silnika oba węże wlotowy i wylotowy do nagrzewnicy są gorące. Po włączeniu nawiewu po chwili ok 1min. jeden z nich robi się coraz chłodniejszy, on potem dochodzi do układu przy filtrze oleju (chyba jakiś system rozrzedzania oleju przed filtrowaniem). Czytałem gdzieś że można odpowietrzyć układ chłodzenia...
Witam Mam problem odnośnie palenia majego Fordzika.1.8TD-90KM z 1998r. Problem jest rano po nocy i w czasie dnia gdy postoi 3-4 godziny , polega on na tym że mimo tak wysokich temperatur jakie ostatnio były trzeba długo kręcić zanim załapie , a jak już załapie to po paru sekundach pracy zaczyna tak głośno pracować jakby to traktor był i w tym momencie...
Twój 4gas to jakiś klon staga , będę sie posługiwał tą [url=http://www.ac.com.pl/site_media/fil... sonda pracuje jeśli silnik osiągnął odpowiednią temperaturę a objawia sie to pulsowaniem jej wskazań pomiędzy "ubogo" i "bogato" . Oczywiście rozgrzewaj i obserwuj działanie sondy na benzynie. Wcześniej...
Może być przepływomierz.
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Co ważne sprawdź drożność odpowietrzenia które masz nad zaworami - odchodzi od jednego taka czarna puszeczka z napisem od góry FORD na górze silnika ->wąż odprowadzający od tej "puszeczki" dochodzi do filtra powietrza ale pod spodem i jest tam taka mała gąbeczka zbierająca zanieczyszczenia (wyczyść ja i przepchaj wężyki). U mnie to było winowajcą tzw...
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami. W jednopunktowym wtrysku. Widać, że się nie znasz.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Nie jest drogi, na 99% to włąśnie czujnik temp wody, ale uwaga- na silnik, nie ten na zegary. Duży czujnik na klucz bodajże 21 z kwadratową wtyczką z zatrzaskiem. Mierzy się rezystancję w zależności od temepratury płunu chłodzącego. Kup taki w sklepie a następnie poszukaj pod maską. Ewentualnie u mechanika z 30-50 zł wymiana. Pozdrawiam.
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Elektit wielopunkt w w mono inaczej są regulowane obroty. Pozdrawiam
możne byc kilka usterek zaczni od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdź ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie na wyższych obrotach!!
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
EEC skalibruje się niezależnie od tego czy się zacznie od jazdy czy od trzymania na niskich/wysokich obrotach. Mi Escort MKVII nigdy nie wariował po zresetowaniu kompa, za to Fiesta MKV musiała przejechać te przepisowe 8km, żeby silnik sobie przypomniał, że jest silnikiem. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Witam kolega ma problem prawdopodobnie z przepływomierzem sprawa wygląda tak, jak odpali i działa dobrze to jedzie dalej a jak odpali i się dusi to porusza wtyką i wchodzi na obroty i jest ok. Samochód bez gazu jest jak odłączy przpływomierz to chodzi tak samo, niema różnicy czy z przepływomierzem podłączonym czy bez. Co to może być za przyczyna silnik...
Witam. Problem polega na wysokich obrotach. Po wrzuceniu na luz i toczeniu się kól silnik ma bardzo wysokie obroty. Przy dojeździe do skrzyżowania lub parkin i zatrzymaniu kół obroty spadają do normalnych. Jest to silnik rocznik 92, 8 zaworowy.
Witam .Od pewnego czasu moje auto zaczęło sie dziwnie zachowywać.Jak ruszam i przyśpieszam to przerywa,jeśli przegazuje to strzela-oczywiście na gazie.Po przełączeniu na benz pracuje nierówno wogule do du..,ustawiony na analizatorze mieszanke pokazuje ok.Macie może jakieś pomysły na zlikwidowanie tego problemu.Swiece i kable wymieniałem na jesieni także...
Oprocz tego wydaje mi sie ze za wolno spadaja obroty w czasie redukcji biegów. Te typy tak mają Warto też obejrzeć uszczelkę pod gaźnikiem(szprycą). Kilka lat temu bujałem się z podobnym problemem w kadeciku Tylko że silnik w kadeciku nie jest nawet trochę podobny do tego 1.6 16V W tym nie ma gaźnika ani "szprycy" Niema tam też typowego silnika krokowego.Jest...
Hmmm, ten rocznik w silniku 1,4 nie miał przepływomierza. Rocznik od 98 tak. Ale mniejsza z tym-ci fachowcy jak widzę nie wiedzą co czynią. Pomoże w lokalizacji usterki zwykły papieros.
Witam, mam taki problem, że od dłuższego czasu przy naciśnięciu pedału gazu trzyma mi wysokie obroty silnik, nie wiem dlaczego. Nawet jak odpalam samochód tak samo sie dzieje chociaz pedału gazu nie nacisne to i tak przez ok 6 sekund warczy z wysokimi obrotami. Proszę o pomoc co mogę sprawdzić lub wymienic
Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim błędzie. Jazda na luzie ma też swoje wady ale akurat z tym stwierdzeniem powyżej się nie zgadzam (na pewno przy jeździe na luzie silnik spala mniej niż przy nodze na gazie i wyższych obrotach).
dławi wysokich obrotach wysokich obrotach grzeje dlawi wysokich obrotach
audio adapter nokia kenwood 880sd komfort elster
spawarka porównanie odkurzacz bezprzewodowy
Immobilizer Active Safety - Czy można jeździć? Volkswagen Golf Plus 5: Błąd "Aktiv Saga" i Niedziałające Przyciski