To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Mam mnóstwo schematów generatorka na 555 i LM358. LM358 w układach impulsowych na nic ci się nie przyda. W wersji 2n2222 -> irf510 grzeją się oba tranzystory, rezystor 330 i 10ohm. (choć dałem poźniej 2W) Bo to prymitywne rozwiązanie, początkujący lubią takie badziewka bo skąpią na elementach, ja bym dał dwa tranzystory (wtórnik komplementarny) i nie...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Witam, mam problem ze skuterem Bajaj Spirit 50, 2t. Zaczynając od początku, sytuacja wygląda tak, za po kilku latach leżenia, niewiadomo w jakich warunkach, poprzedni właściciel próbował go odpalać. Udało mu się go uruchomić, jednak skuter nie miał mocy, maksymalnie na ssaniu rozpędził się do 15km/h. Gdy ja go dostałem, zostałem poinformowany, że spaliła...
Witam . Miałem do czynienia z tymi krosami (mój kolega handlował mini krosami / ścigaczami /qadami /itp. ) , co drugi po rozpakowaniu z kartonu wymagał jakichś napraw czy regulacji , ale to najmniejszy problem . Ich konstrukcja i materiały użyte do ich produkcji są kiepskie (po prostu Chinszczyzna ) , psuje się wszystko co możliwe : szarpak , zaworki...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Synchronizacje zrobiłem na zasadzie wężyka z olejem podłączonego dwoma końcami do króćców od synchro, sposób idzie łatwo wyszukać w internecie. Wydaje mi się, że nawet jakby była jakaś asymetria, to by nie psuła aż tak. Apropo lewego powietrza, to nie wiem, skąd by miało się przedostawać. Testowałem póki co głównie na zdjętym filtrze powietrza, na założonym...
a nie orientujesz się czy ta audi ma coś takiego jak czujnik niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów? Może po prostu w skrzyni jest go za mało stąd pojawiły się te duże obroty na zimnym silniku i sporadyczne szarpnięcia? Nie wiem wcześniej na zimnym miał coś koło 1.3 max a teraz wzrosło do 1.5 i właśnie gdy próbuje ruszyć przy takich obrotach to mam...
Jeszcze trzeba sprawdzić luz kabla wysok. napięcia - w gnieździe cewki WN, bo może to być cienki kabel, a wejście w cewce jest na gruby kabel Oryginalne WSK-owe cewki zapłonowe mocowania kabla wysokiego napięcia miały w postaci takiego wystającego wkręta na który nakręcało się ten kabel. Nie było tam możliwości aby kabel był luźny, czy to gruby czy...
Próba olejowa polega na tym, że do każdego z cylindrów wlewamy 5-10 cm3 oleju silnikowego. Następnie kilka razy obracamy wałem korbowym w celu rozprowadzenia oleju po gładzi cylindrowej. Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym...
Robiłem różne podobne układy, naprawiałem różne układy zapłonowe, ale trudno mi doradzić coś co będzie proste i na pewno zadziała u ciebie i nie będzie niebezpieczne. Dlatego opiszę kilka rozwiązań. Układy zapłonowe pracują z gromadzeniem energii w cewce, albo w kondensatorze, ty zapewne dążysz do tego pierwszego rozwiązania. Trafopowielacz projektowany...
Witam Mam pewien problem z gazem( monowtrysk , firmy Landi Renzo). Wszystko zaczęło się od czasu kiedy cewka zapłonowa miała przebicie.Auto kiedy było na gazie gasło podczas jazdy,a nawet zaraz po odpaleniu. Po jej wymianie niby problem ustał (do czasu),dodatkowo wymieniłem przewody zapłonowe i świece oraz filtr gazu. Tankując gaz np. za 50zł robie...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk paliwa -sonda lambda -filtr paliwa -czujnik temp Nie łapie...
Witam. To, że Kol. < danielbod > wita nas z małej litery, to jeszcze mały problem, ale to że Kol. chce pływać w morzu tą WSK-ą i jeszcze nie wie co się dzieje, to jest duży problem. Moje pytanie jest takie, co się morze dziać ano MORZE to jest takie cuś co ma dużo wody, a u Ciebie MOŻE siedzi diabeł, który spowodował, że magneto i cewka zasilająca...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
W takim razie za co się łapać kable zapłonowe ? świece ? cewki ?
Cewki sa wykonane z izolatora. Najpierw sparwdz ich ciągłosc uzwojenia i opornosc (dane masz w t 134396). Poza tym mozesz sparwdzic tylko organoleptycznie czy na izolatorze widac jakies nadpalenia spowodowane przebiciem iskry ( slad grafitu w postaci kreski) Generalnie wysokie napiecie nie lubi wilgoci, na to tzreba zwrócic uwage, im bardziej sucho...
Uzwojenie pierwotne padnie ci w kilka sekund. Za duża różnica napięć i za małą oporność uzwojenia wtórnego. Jak wysokie napiecie chcesz uzyskać? Możesz próbować użyć trafa z tv lub cewki zapłonowe z samochodów.
Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny,...
Mi padły dwie, jedna miała przerwę w uzwojeniu więc musiałem wymienić na nową, druga miała czarne przebicie powyżej gumy. Wysokie napięcie przeznaczone do świecy uciekało przez przebicie do masy. Przebite (spalone) tworzywo usunąłem wiertłem a następnie całą część nad gumą zalałem klejem a la poxipol tylko ze wytrzymałym do 120stC. Jeżdżę na niej bez...
Przyczyn może być dosyć sporo np. słaba świeca, kable zapłonowe wilgoć w obwodzie cewki WN, nieprawidłowa praca zaworów, rozrząd... Nie mając numeru błędu nic więcej nie mogę pomóc...
https://obrazki.elektroda.pl/5358137500_... Witam. Celem tego projektu było stworzenie generatora wysokiego napięcia, który bez transformatora wstępnie obniżającego napięcie, będzie można zasilać z sieci. Urządzenie potrafi wytworzyć napięcie rzędu 100kV (maksymalna długość iskry ok. 10cm), które za pomocą regulatora fazowego możemy...
Jakiś czas temu wymieniliśmy ze znajomym w tym aucie czujnik prędkości pojazdu, bo nie działał prędkościomierz i auto gasło przy wciskaniu sprzęgła. Teraz jest jeszcze gorzej - całkowity brak mocy, spalanie około 40 litrów (!!!) na 100 km, także na LPG.Bark błędów - sprawdzone CLIP-em. Masy ECU także sprawdzone, silnik F3R. Należy dodać jeszcze, że...
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy), więc po nocy oba czujniki powinny mieć tą samą...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Dzięki za wypowiedź! Dziś kombinowałem dalej, bo zauważyłem, że silnik nie tylko schodzi na niskie obroty ale i wchodzi na zbyt wysokie (dodam czasami) tak na 2000 obr. Tak więc odkręciłem "pierdułke" pewnie to cewka, która otwiera zawór powietrza biegu jałowego, by wyeliminować zawieszanie się tego elementu! Zaworek domknięty na 100%, wczoraj wyczyszczona...
to może czujnik połozenia przepustnicy? rozumiem ze opisałeś wolno spdające obroty wystepujące na postoju gdy sie nie jedzie. Czy ten specjalista Nalepa podłaczał sie do komputera samochodu bo jeśli nie to co to za specjalista? I jęsli to on zaproponował ci wymiane uszczelki pod głowicą i itd jako powód tych dolegliwości to bez urazy ale nie widze logiki...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
zostają jeszcze przewody wysokiego napięcia oraz cewka zapłonowa, pytanie jeszcze co to za instalacja gazowa?
WN - wysokie napięcie, tj. cewka zapłonowa, przewód, świeca
Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Witam. Wykonanie trochę partyzanckie ale efekt końcowy całkiem ładny. Ciekawi mnie jaką długą iskrę wyciągłeś z tego układu i od czego są te cewki zapłonowe? PS. W jakim programie projektowałeś płytkę drukowaną :D:?:
mam pytanie co o tego typu układu... czy nadaje sie każda cewka zapłonowa (z różnych mark samochodów) ? czy mają one określone jakieś parmetry? czy są może identyczne...? Cewki z różnych samochodów nie są identyczne, ale każda się nadaje. Jednak jeśli chcesz zrobić generator bipolarny (taki jak mój) to obie cewki powinny być takie same. jaki jest przybliżony...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Potrzebuję pomocy w pomiarze i rejestracji wysokiego napięcia w cewce zapłonowej podczas pracy silnika lub jej symulacji. Teoretyczny przebieg wygląda mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/33_12405947... Mam sondę oscyloskopową 1:1000. Chcę wykorzystać układ il300. Jak zaprojektować ten układ by współpracował z dowolnym procesorem...
To są upływności rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu megaomów. Można łatwo je usunąć ale bardzo wysokim napięciem - 10 kilowolt i więcej a nie napięciem 300 volt. W tym celu trzeba zewrzeć wszystkie elektrody oprócz ostrości S3 i podłączyć wyjście WN z cewki zapłonowej samochodu do elektrody S3 a masę cewki do pozostałych elektrod. Podając i wyłączając...
Lepsze magnesy , wg mnie powodują indukowanie się w cewce zapłonowej wyższego napięcia i z tego wynika że napięcie na kondensatorze może przekraczać jego dopuszczalne wartości .
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Raczej masz lewe powietrze, uszczelniacze,cylinder-kartery itp. Jak nie gaśnie to może być przełącznik,może też być uszkodzona cewka zapłonowa
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Jak masz wypaloną dziurę oznacza to że jest wysoka temperatura, w kopułce źródłem wysokiej temperatury jest łuk elektryczny. Łuk elektryczny pojawia się gdy jest odpowiednio duża przerwa między elektrodami. Więc albo jest przerwa między przewodem z cewki a kopułką albo między kopułką a palcem rozdzielacza. Nie piszesz z której strony kopułki wypala...
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Najpewniej będzie to cewka zapłonowa.
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Robisz tak: krok pierwszy - zdobywasz SCHEMAT instalacji elektrycznej swojego pojazdu. krok drugi - sprawdzasz, jakiego typu tam jest układ zapłonowy krok trzeci - szukasz cewki do niego - są dostępne już od nastu zł do układów CDI i nie trzeba się babrać w przekładanie przewodów.
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Są masy uszczelniające odporne na wysokie napięcie.
Damianie. Na początek musisz zrozumieć, jak to działa. Trafo 220 > 220 to trafo separujące sieć od układu, trafo bezpieczeństwa. Regulator do halogenów + kondensator tworzą układ dostarczający impulsy do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. To coś jak układ zapłonowy w aucie. Z cewki impulsy wysokiego napięcia idą na powielacz, gdzie są prostowane...
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
Przyjrzałem się uważnie fotkom tej cewki zapłonowej z rozdzielaczem. Cewka jest poniżej palca rozdzielacza i przerywacza. Z niej wychodzi styk wysokiego napięcia który dochodzi do kopułki. Można zrobić tak - osobna cewka zapłonowa 12V. Wyjście wysokiego napięcia ( przewód ) dajemy w miejsce tego oryginalnego. Stara cewka pozostaje tylko że bez podłączenia....
Tak. W czterocylindrowych silnikach mogą być dwie cewki, jedna na gary 1-4, druga na 2-3 Skoro wypadają zapłony, to miernikiem tego nie przemierzysz, bo zdarza się to okazjonalnie. Poza tym może to być problem modułu zapłonowego. Poza tym w cewce dwubiegunowej masy za bardzo nie uświadczysz bo schemat jest podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/8734008300_1...
Wysokim napięciem chcesz zasilić pierwotne uzwojenie cewki? Jeśli tak to szkoda twojego czasu, uszkodzisz cewkę.
Moduł zapłonowy to cewka wysokiego - czy o tym mowa ?
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
układ będzie około 30-40 cm od cewek wysokiego napięcia i przewodów zapłonowych - mam sie obawiać o zakłócenia?? Chyba nie, ale głowy nie dam.
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Ja myśle że to nie cewka, rzadko się zdarza aby cewka wysiadła. Sprawdź przewody wysokiego napięcia ,rozdzielacz i świece . Ale nie zapomnij o paliwie, bo sam pisałeś że coś ci śmierdzi.
Witam , nabyłem ostatnio malca Fl ''89r ale pali jak szalony.Miał zapłon z cewką jednobiegunową i kopułką (ale podłączony był przez przewód oporowy)i miał spalanie jednego litra benzyny na 13km dokładnie przy spokojnej jeździe.Z racji tego że był tam ten przewód oporowy i podobno awaryjna okazywała się ta kopułka czasami to założyłem cewkę dwubiegunową...
Piła spalinowa Oleo-Mac 937, piła po rozgrzaniu nierówno pracuje na biegu jałowym i gaśnie. Czy to może być spowodowane sztukowanym kablem wysokiego napięcia cewki zapłonowej, czy ciągnie lewe powietrze? Czy to też wina uszczelniacza, czy króćca ssącego? AI: Czy piła była ostatnio serwisowana lub czy były wprowadzane jakieś modyfikacje? Był ustawiony...
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Muszą być dwa generatory. Jeden steruje za pośrednictwem tranzystora mocy cewką zapłonową generując wysokie napięcie. Drugi generator o częstotliwości 1Hz co jedną sekundę uaktywnia ten pierwszy generator, który przez tą jedną sekundę generuje wysokie napięcie na cewce. Nazywa się generator z kluczowaniem. Przykładowy schemat na układach NE555 możesz...
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej przewód WN świeca i czymś przypięte to do masy....
Pierwszy typ,jak się domyślam z mikserem,przełączenie na gaz odbywa się po osiągnięciu pewnego progu obrotów,jeśli nie robi tego to prawdopodobnie a- przy odłączaniu akumulatora uszkodziłeś przewód,pewnie koloru brązowego podłączony uprzednio do cewki zapłonowej b-doszło do iskrzenia i uszkodziło centralkę przełączania na gaz w przypadku -a- sprawdż...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Fiat Bravo 1.6 97 rok. Chodzi o oporność uzwojenia cewki zapłonowej po stronie wysokiego napięcia. Książkowo jest to wartość pomiędzy 8645 i 9555 Ω przy 20 st. C. Tak podaje książka "Sam naprawiam" i "Bravo/Brava Haynes repair manual". Tymczasem w samochodzie cewka ma oporność 5450 Ω . Czyli jak widać znacznie mniej niż podają książki. Teoretycznie...
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
A ja powiem krótko; jest taki przekaźnik "19" ... :) No rzeczywiście powiedziałeś ale co mają wycieraczki do cewki zapłonowej. Wracam do tematu. Wyciągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego. W środkowy pin (w kablu)włóż kawałek przewodu. Wyciągnij przewód wysokiego napięcia (ten w środku kopułki) włóż do niego świecę i umieść ją w otworze do wyciągania...
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
W sumie jak masz cewkę od konwencjonalnego układu zapłonowego to powinno być wszystko OK. Kwestia może innej indukcyjności uzwojenia pierwotnego cewki - i tu od razu przydał by się kondensator (jego wartość jest uzależniona od tego). Bo wtedy platynki będą iskrzyć i szybko się zużyją. Konektorki - to wszelkie połączenia rozłączne (tzw. kostki) - ja...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz różne schematy instalacji WSK 175
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Witam Mam taki problem ze skodą felicją 98r po liftingu. Otóż jak jest wilgotno po deszczu i jak auto się nie rozgrzeje to przygasa, piszczy pasek klinowy. Zauważyłem że przebija wysokie z cewki zapłonowej do silnika. Powiedzcie mi czy wymiana cewki powinna rozwiązać problem??. Kupować chińską czy raczej oryginał. ??
Oscyloskop z sondą wysokonapięciową to dosyć drogie narzędzie jeśli miało by służyć tylko do sprawdzania podejrzanych cewek, których przecież codziennie się nie spotyka.
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
Ja w dawnych czasach (w dzieciństwie) "waliłem" kolegów "impulsem" poprzez złapanie za klamkę podłączając do niej wysokie napięcie z cewki zapłonowej od Syreny. Zasilana była właśnie 1,5 V z baterii R20, w momencie podłączenia baterii nieźle "kopało", nie potrzeba było żadnych "generatorów"... :D :D
Zaadaptować z czegoś oryginalnego- zostawić oryginalny rdzeń a wymienić tylko cewkę. Trzeba dobrać wymiar okna żeby się zmieścił rdzeń. Podaj wymiary rdzenia może coś znajdę lub któryś z kolegów. Zwykle teraźniejsze cewki są nawijane wewnątrz rdzenia to trzeba się liczyć z jego rozcięciem. Gdzie jest wyjście wysokiego napięcia?.
Może zaintersuj się tym układem? http://ep.com.pl/files/7584.pdf Stary, ale jary... Twój obecny raczej z nim się równać nie może. :) Jak pisał kolega jarek_lnx musisz przyładować sporo wyższe napięcie po stronie pierwotnej.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Wiem że odkop, ale nie, ta druga cewka nie jest zapasowa. To po prostu podwojenie pojemności układu. Samochód będzie działał na jednej cewce, ale przy wysokich prędkościach obrotowych układ zapłonowy nie zdąży się naładować i silnik będzie przerywał.
"Robert_ck" a przetwornica to nie przerywacz ? :-P , zresztą zobacz jak jest zasilana cewka zapłonowa w jakimś starym samochodzie, co do trafa z mikrofali to poco marnować prąd, narażać życie i jeszcze pewnie ta ceweczka przy 1KW by sie stopiła w sekundę, nie sztuka władować kilowaty i patrzeć na efekt, sztuka to mała moc a ładny efekt, bez obawy o...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ zapłonu działa poprawnie (świece, przewody WN, cewka). Nonsens. Prócz silników zasilanych benzyną mamy też silniki zasilane olejem napędowy. W tym drugim rodzaju nie mamy przewodów wysokiego napięcia ani cewek z nimi wspótworzących układ zapłonowy jak to ma miejsce w przypadku silników zasilanych benzyną....
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
megane cewki zapłonowe oznaczenia cewki zapłonowe cewki zapłonowe scenic
pralka amica triak tester malowanka komputer wolno stojący
Radio Sony, Philips, Grundig – działa z baterii, nie działa z zasilacza sieciowego – diagnoza zasilania Unitra AS 631: Niestabilny zakres częstotliwości FM