Posiadam ursusa c 360 3p i zaczely sie problemy z smarowaniem silnika zaczela zapalac sie kontrolka na wolnych obrotach. Wymienilem czujnik i to samo ,w koncu kupilem zegar od mtz przewod i wmiejsce czujnika podlaczylem zegar. Po uruchomienu silnika na zimnym oleju wolne obroty 1,5kPa obroty na max 10kPa.Rozgrzany silnik ok 50*wolne obroty 0,5kPa max...
Witam, od kilku miesięcy mam problem z moim Polo 9n 1.2 12V 2002. Po podpięciu komputera pokazuje się błąd od EGR: - P1403 System EGR bank 1 - sygnał zróżnicowany (control difference) - często w ilości 2 lub 3 oraz pojawiają się błędy od sondy lambda 2: - P0138 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie - P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank...
Witam! Od pewnego czasu jeżdżę Renault Megane I 1.4 16v 1999r. Otóż mam problem. Gdy silnik ma temperaturę roboczą tzn. prawidłową ( samochód stoi ) obroty silnika są prawidłowe 750 . Natomiast gdy jadę z prędkościa 100 km/h i wrzucę luz ( wg mnie obroty także powinny wynosić tak jak na postoju) a jest inaczej tzn. obroty są rzędy 1250 . Jadąc prędkością...
Mam problem z wysokimi obrotami, to znaczy jak jadę to strasznie silnik wyje, pali się kontrolka w kolorze pomarańczowym symbolizująca silnik. Jak wrzucę na luz to obroty dochodzą do 2500obr. Dodam jeszcze, że czujnik temp.powietrza za filtrem ma urwany jeden kabelek,nie wiem czy ma to jakiś znaczący wpływ? Czy możliwe, że przyczyną jest brudna przepustnica...
Witam. Mój problem polega na podwyższonych wolnych obrotach. najczęściej nie przekraczają 2000obr, bardzo sporadycznie sięgnęły 3000, a bardzo często maja ok 1500. Problem trwa już dość długo i tak samo długo z nim walczę. Od samego początku jest błąd 22, czyli tps zbyt niskie napięcie. silnik był modyfikowany, miął m.in. nowa większą przepustnicę,...
Witam! otóż od jakiegoś czasu mam uciążliwy problem z moim samochodem, polega on na zbyt wysokich wolnych obrotach, obroty te utrzymują się na poziomie 1,5tys i nie chcą zejść, dziwna sytuacja występuje także przy wciśnięciu gazu ponieważ kiedy wkręcam silnik tak do 5tys (na luzie) to obroty kiedy spadają tak od 2 tys spadają bardzo powoli podczas normalnej...
Witam. Mam mały problem z którym nie mogę się uporać. Kiedy jadę z górki na luzie obroty silnika są wysokie, w miare tracenia prędkości obr. spadają a po całkowitym zatrzymaniu są w normie. Podczas jazdy na biegu, po delikatnym zdjęciu nogi z gazu wyczuwa się szarpnięcie samochodem. Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Ps. wcześniej samochód wariował na...
Drugą kwestia jest sparciały szlauchik do MAP- sensora, rozwarstwia sie zaraz przy ujęciu To by raczej wymacał, najczęściej przy problemie z jałowymi odpinają wężyk od mapa i próbują zaślepić, w tym momencie najczęściej guma rozlatuje się i gość uradowany bo namierzył usterkę. A z luzem to norma, raz wrzucony wieki temu (na sztukę, aby taniej) i gniazda...
Witam! Od kilku tygodniu miałem problem z wolnymi obrotami w polonezie. Często gasnął ale jak już sie troche zagrzał to zdarzało się mu to rzadziej. Pare dni temu wogole przestał chodzić na wolnych obrotach. Przy odpalaniu trzeba było trzymać gaz a potem mu co chwile dogazowywać aby nie zgasł. Pomyślałem że uszkodzony albo zatarty już moze być silniczek...
Gazu nie ma i nie było. Auto jezdzi jak mu się podoba. Bardzo często traci moc, nie da się nim ruszyć z miejsca, bez pomocy drugiej osoby. Nie wkręca się na obroty. Nawet na luzie - N wchodzi na obroty po jakiejś minucie. Kontrolka silnika nie zapala się. I po uruchomieniu kodów migowych za każdym razem co innego melduje. Za wysokie i za niskie napięcie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
jeździsz na rowerku ??? prosty przykład - wrzuć sobie przerzutki: z przodu jak najwieksza zebatka a z tyłu jak najmniejsza zebatka -czyli szybka jazda, powoli pedałujesz a szybko jedziesz... i z takim przełożeniem spróbuj jechac pod górke... zobaczysz czy dasz rade, co cie boli, jakie sa naprezenia ? -tak samo "czuje" sie silnik lub jadac na wysokim...
Witam. Pacjent SEAT Cordoba I FL z 2002 roku, silnik 1.6 8V 75 km łapie wysokie obroty po rozgrzaniu na luzie. Potrafi dobić do 3tyś ni z gruszki ni z pietruszki podczas postoju. Zdarzenie występuje tylko na rozgrzanym silniku. Wymieniłem przepustnice ze sprawnego VW Polo z tym samym motorem. Problem nie ustąpił. Dodam, iz jak samochód ostygnie po wyłączeniu...
Schwarzbau model:DG51SE-200, model silnika DG1P70F-B 4,3kW (200cc) Obroty robocze silnika 2800 min.Kosiarka z automatyczną stabilizacją obrotów, podczas koszenia poluzowała się śrubka jak na zdjęciu. Skręciłem sam, zostawiłem na tym luz jakieś 3-4 mm, ale obroty są za wysokie. Przy gaźniku nic nie kręciłem, nie falują obroty, pali od szarpnięcia. Mam...
Witam. Problem polega na wysokich obrotach. Po wrzuceniu na luz i toczeniu się kól silnik ma bardzo wysokie obroty. Przy dojeździe do skrzyżowania lub parkin i zatrzymaniu kół obroty spadają do normalnych. Jest to silnik rocznik 92, 8 zaworowy.
gromleon , nie denerwuj się na LAMBDA , bo on rzeczowo się pyta o to jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach, ono się zmienia (zwiększa) w pewnym zakresie ze wzrostem obrotów. Spalanie stukowe nie wystąpi nawet na wysokich obrotach, jak silnik jest bez obciążenia. To tak dla wyjaśnienia. A teraz do meritum. Z tego co piszesz wygląda to na układ...
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu pompy kontrolka się zapala ale obroty się nie podnoszą i brak jest...
Witam. Mam Peugeota 306 1.4i (monowtrysk) z 1995 roku. Trzy lata temu założyłem w nim instalację LPG II generacji BRC Blitz (opis tutaj: ). Automatyczne przełączenie na LPG odbywa się przy 2500 obr/min, bez zależności od temperatury silnika. Zawsze odpalam na Pb, nie przekraczam 2,5 tys. obrotów dopóki wskazówka temperatury nie podniesie się do 70 stopni....
Na wykresie z jazdy czujnik temperatury wody pokazuje na początku 37 stopni. Pomiary zacząłem tuż po odpaleniu, silnik był zimny, po nocy. Czy to nie jest zbyt wysoka wartość? Do tego zauważyłem, że obroty na luzie są chyba trochę za wysokie. Na ciepłym silniku pomiędzy 800-850. Dodano po 3 Ciśnienie atmosferyczne to chyba nie to samo co wskazanie map...
Witam wszystkich. Dziś przy okazji wymiany obudowy filtra powietrza zauważyłem przy silniku od strony prawego koła mały króciec i wężyk, który wisiał sobie wesoło koło niego. Odpaliłem samochód i chciałem zobaczyć do czego służy ten króciec. Okazuje się, że on zasysa powietrze, a przy próbie zatkania go, silnik przygasa. Włożyłem na niego wspomniany...
To że na łożysku luz się redukuje po włożeniu sworznia to ja wiem, ale nawet ze sworzniem ma dosyć wyczuwalny luz. Dzis kupiłem łożysko (całe 14 zł) sworznia jeszcze nie bo nie mają, jak zamontuje to zobaczymy, ale korba tez pewnie swój luz będzie miała. Co do wysokich obrotów to silnik ma max moment tak przy 5200- 5500 czyli dosyć wysoko. JAk wykręcisz...
samochód to toyota 4runner ,automat , silnik 3,4 l. V6 , benzyna z gazem , silnik po wymianie uszczelek pod glowicami ( przy okazji zregenerowane wtryski ) już przed wymianą uszczelek silnik chodził na wysokich obrotach ok. 1400 na luzie , myślałam że to wina przedmuchów , ale po wymianie jest jeszcze gorzej , z podłączonym przepływomierzem na luzie...
Gdzie lałes paliwo? Czyściłes filtr paliwa? Czy podczas jazdy kopci? (wcale, slabo, normalnie, mocno). W tych silnikach w gazniku są 2 dysze, napewno obie są przeczyszczone? Jaki lejesz olej do dozownika? Jaka jest kompresja? Na luzie jakie obroty osiąga silnik? Osobiscie posiadam GPR'ke, ale silniki niemal identyczne, czasem miałem podobnie ale wystarczyło...
georgesgr masz może jakiś schemat albo info jak ustawić ta linkę ? jak silnik jest ciepły ustawiam aby miał obroty ok 900 (linka z czujnika luźna) jak jest zimny znów ma za niskie obroty ok 1000 , (linka napięta max) jak ustawić środek ? jedno wyklucza mi drugie... obroty na ciepłym silniku na luzie powinny wynosić ok 850 +/- 25 , ale jak tak ustawie...
Witam Posiadam VW Polo Classic 1.4 16V 75kM kod silnika AUA z 2001r. Auto ma założoną instalację sekwencyjną firmy emme gas, niedługo minie już 10 lat jak jest założona, Przebieg auta to ok 150tyś km, na gazie niestety nie wiem jaki jest przebieg oraz nie wiem też kiedy był zmieniany reduktor czy listwy wtryskowe. Rok temu jak kupiłem auto po jakimś...
Też mialem takie objawy Silnik na "luzie" wkręcał sie do oporu ale podczas jazy przerywał Przyczyną tego było niedokładne połączenie fajki z przewodem wysokiego napięcia Trochę go skrucilem wkręcilem do oporu i teraz śmiga jak nowy :D Pozdrawiam Baku4u
Witam Od pewnego czasu mam kłopoty z wolnymi obrotami. Czy silnik zimny czy nagrzany nie ma znaczenia? Może trudniej się zapala niż przed usterką,czasami gaśnie w czasie manewrów na postoju,szczególnie jak jest obciążony np. włączone ogrzew. Tylnia szyba lub obracam ostro kierownicą. Obroty skaczą 500 - 1000 po chwili (10 -20 s) się ustabilizują i jest...
witam mam opla kadecika 1.8i Frisco.nigdy mnie nie zawiódł. lecz ostatnio po zagrzaniu sie silnika na luzie trzyma mi za wysokie obroty tak ok:1500-2000 a w czasie jazdy gdy wrzuce na luz to podnosi do 2000 i gwaltownie spadaja na1500 wymienilem silniczek krokowy i sprawdzilem wszystkie przewody. co dalej???
maczar- Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego Właśnie też się nad tym zastanawiałem....Zauważyłem jednak, że takie pływanie obrotów występuje po " przegazowaniu", bądż "ujęciu gazu " /wrzuceniu na luz podczas jazdy /....
Witam! Mam taki problem w mojej astrze f 1.4 60 KM z 94 roku (przed face liftingiem). Obroty biegu jałowego zależą od prędkości samochodu. Gdy na zimnym silniku wyłącza się ssanie to obroty na gazie na luzie podczas jazdy utrzymują się na ok 300 (na benzynie 500). Wracają do normy tylko gdy się zatrzymam do 0 km/h. Na rozgrzanym silniku natomiast (90...
Witam . Dziś mi się pojawił taki problem . Po zgaszeniu silnika ,ponowne odpalenie po dosłownie kilku minutach było możliwe na benzynie . Silnik miał temperaturę odpowiednią więc powinien z gazu palić . Tyle że to dopiero początek , po zahamowaniu wolne obroty spadają i silnik gaśnie , zarówno benzyna jak i LPG . Do tego dochodzi ssanie które nie wprawia...
witam mam pytanie mam golfa 2 silnik 1.3 benzyna jak silnik ma prawidlowa temperature to auto traci obroty i gasnie (na luzie). A drugie pytanko to czym mozna domyc tlusta czybe strasznie paruje ??? prosze o pomoc
Witam, Mam problem z wysokimi obrotami. Po przełączeniu na luz obroty oscylują w okolicy 3000, a po ok 3-4 sek. spadają do 1100. Podczas jazdy np. na drugim biegu samochód sam przyśpiesza bez wciskania gazu. Chciałem oddać samochód do mechanika ale nie chcą się tym zająć bo to może być wszystko i wymieniali różne pomysły takie jak komputer, silnik krokowy,...
Szybkie pytanie: czy obroty silnika na filmie są w miarę poprawne ? [youtube][/youtube] Silnik regulowałem 'na oko' wzorując się na zachowaniu zupełnie innej kosiarki, o czym pisałem tutaj -> Wczoraj ojciec mówił, że obroty są za wysokie - nie wiem dlaczego tak sądzi. Może sugeruje się jej fabrycznymi ustawieniami, na których silnik na luzie ledwo się...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Witam koledzy mam taki problem, reduktor wysokie niskie przerzuca nawet podczas włączonego jakiegokolwiek biegu. W efekcie w zależności jak się kierowcy uda dopasować obroty do prędkości to przerzuci bez problemu ale jak nie dopasuje to jest wielki zgrzyt. Reduktor od wysokich niskich powinien przerzucać tylko na luzie, tutaj niestety reduktor przerzuca...
Witam Posiadam Opla Astrę II z silnikiem X16SZR (LPG). Problem z tym autem wygląda następująco: silnik podczas działania na luzie wywołuje drgawki, które są przenoszone na karoserię. Silnik ma tak duże wibracje, że uderza o klapę co dobrze słychać w codziennej eksploatacji auta. Ogólnie wibracje te są w przedziale około 800 obrotów, bo u mnie falują....
śruby i zawory są w porządku ale nie mogłem znaleźć tych wymiarów. dzięki ojdyr za wymiary uratowałeś moją głowę od wyrywania włosów Dodano po 16 Błażej-(nie moge odp na tamtyym poscie bo tylko moderator może, nie wiem o co chodzi) natomiast rozrusznik kręci jak należy, iskre podaje cały czas gdy kręci rozrusznik, raz czy dwa mi nawet odpaliła (na rozrusznik)...
Sprawdź jakie luzy na zaworach powinien mieć ten silnik - uważam, że silnik ma zbyt duże luzy na zaworach. Przeglądnij gaźnik i w razie potrzeby wyreguluj go, sprawdź jaki utrzymuje poziom paliwa i czy pływak nie jest dziurawy (może mieć paliwo w środku). W takim przypadku pływak będzie "tonął" i utrzymywał wysoki stan paliwa, a silnik będzie się "dusił"...
Tutaj jest silnik 1.6 , a instalacja jest ma 8lat, więc nie problem z niekompatybilnością instalacji, czyżby membrany w parowniku, filtry ? Przed wymianą listwy na gazie całkiem szarpał a przy przygazowaniu przełaczał na bezynę, po wymianie listwy, na gazie chodzi idealnie, niestety został problem przełączania na benzynę podczas jazdy przy wyższych...
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
Posiadam samochód ford sierra z 1991 roku i silnikiem 2,0 z jedno punktowym wtryskiem zasilany benzyna i LPG. I właśnie w przypadku zasilania LPG mam problem bo na jednym zbiorniku robie od 200 do 300 km. Butla montowana w kole zapasowym. Chciał bym zamontować jakiś wskaźnik by nie mieć niespodzianek, że nagle kończy sie gaz na drodze (parę razy to...
jezeli jestes poczatkujacym kierowca to nie ucz sie jazdy na - obrotomierz !!!! poprosu jezdzij ! po pewnym okresie czasu (wcale nie długim) w jeździsz sie w samochod i sam zobaczysz, silnika nie morduj gazem na wysokich biegach, zadnej PRLowskiej jazdy na luzie ! jak pojezdzisz, sam bedziesz czuł na kregosłupie, kierownicy i elastycznosci silnika jak...
Luzy zaworowe jakie są ustawilem tak ponieważ tak znalazlem na innym forum. Pozycji klina nie da sie ustalic bo zakrywa mi wiatrak na kole zamachowym. Ale suma sumarum doszedlem prawdopodobnie do rozwiazania zagadki ponieważ swieca byla fizycznie uszkodzona. Zmienilem na inna z krotszym gwintem i pracuje rowno ale ma wysokie dosc obroty i to mnie jeszcze...
Witam, mam problem z samochodem ford escort mk7 z silnikiem 1.8 zetec, mianowicie męczę sie od wakacji z wysokimi obrotami na luzie. Na początku było odwrotnie, po odpaleniu i dodaniu gazu gasł, nie trzymał obrotów, wymieniliśmy przepustnicę na inną myśląc, ze to może to, bo tak się jeździć nie dało(jade, wrzucam luz i gasł) po wymianie(ta była troche...
Jakiś czas temu zauważylam, że moje auto dość długo trzyma wysokie obroty. Jakieś 2 miesiące temu trwalo to do około 10 minut jazdy, ale sytuacja sie pogorszyła. Auto jezdzi normalnie tylko obroty utrzymują się na poziomie 1100. Około 3 tygodnie temu znajomy zalał mi przez pomyłkę ( :( ) benzynę zamiast ropy. W baku było bardzo mało ropy a dolane zostało...
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Przyczyna jest nieadekwatna do opisanego rozwiązania (co to w ogóle znaczy "reperacja softu"). Odwrotne podłączenie klem zaowocowałby z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością zniszczeniem ECU i BCM. Po takiej pomyłce w ogóle nie uruchomiłbyś silnika.
Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie...
Almera N16 2000r 1,5 benzyna wielopunkt. Czy to normalne, że po wciśnięciu do końca " pedału " gazu program scantool.net pokazuje uchylenie przepustnicy 87,8 %, dodam, że demontowałem przepustnicę i mam problemy ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego. Dodatkowo jak wcisnę gaz i uchylenie przepustnicy wskazuje około 1,6%, obroty falują między 1400...
I wracamy do tematu, jest jak było tzn.. elektryk wsadził mi rezystorek bo albo nie chciał zrobić auta albo nie umiał. Wiec może opiszę co w aucie zostało zrobione. Na badaniu ciśnienia na 1 cylindrze miałem 9,5 a na pozostałych ponad 13 atm sprężania i po próbie olejowej stwierdzono że przepuszczają pierścienie więc co za tym idzie.. wymieniłem pierścienie...
Witam, szukam szukam i niestety nie potrafię znaleźć opisu mojej usterki... Proszę więc o pomoc zakładając nowy temat - a może jeszcze takiego nie było. Jechałem dziś swoim Golfem po autostradzie (130-140km\h - wszystko było ok, dopóki z niej nie zjechałem, zauważyłem, że silnik pracuje na podwyższonych obrotach... ok 3tys obrotów. Dzieje się to na...
Witam mam problem z pewną rzeczą. Silnik który był w tej meganie po nagrzaniu utrzymywał obroty w granicach 1500-2000/min,szukałem problemu,lecz silnik uległ uszkodzeni (wypadła pastylka regulująca luz zaworu , zblokowała wałek rozrządu pękł pasek) i w tym momencie wymieniłem silnik.Różnił się on jedynie kolektorem dolotowym i przepustnicą więc unikając...
Witam! Co się dzieje: Przy przekroczeniu progu około 2tys obrotów i wrzuceniu auta na luz bądź tez puszczenie gazu obroty zawieszają mi się i niecąca spaść dopiero kiedy lekko przy gazuje obroty spadają lecz nie zawsze to się udaje czasem muszę taka czynność powtórzyć 2 razy. dzieje się to za każdym razem i jest okropnie uciążliwe. 2. jak ruszam i puszce...
Witam, mam problem z Astrą g 1.6 8v po uruchomieniu na zimnym silniku obroty potrafią dochodzić do 3tys podczas jazdy obroty są mniej więcej w granicach 1500/2000 wiec bez dodawania gazu mogę jeździć co jest dosyć uciążliwe. Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na...
Mój problem jest taki. Fela zasilana LPG i PB na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wolne obroty pływają w kierunku duszenia-spadają. Na benzynie jest to mniej odczuwalne. na zimnym silniku to mniej wyraźnie występuje. Każde wyrzucenie na luz, lub postuj pod światłami obroty wariują. Wcześniej wyczyściłem przepustnicę ale problemów z wysokimi...
W moim Polonezie 1,6 GLI mam obroty silnika 1500 na luzie. Wymieniłem silniczek krokowy i to nic nie dało .Mechanik twierdzi że to może być uszkodzony sterownik silnika.A obroty są raz dobre ok.550 a raz wysokie 1500. Nieraz pomaga powtórne odpalenie silnika {ale nie zawsze} Proszę uzupełnić dane auta. goldwinger Rocznik 1994
W tico jest elektrozaworek który zamyka paliwo wolnych obrotów przy hamowaniu silnikiem, duże podciśnienie za przepustnicą. Gażnik jest bardzo skomplikowany. Żadko który samochód ma katalizator na gazniku. Przez dziesięć lat przejechałem 350 tys i nigdy nie miałem kłopotu z kopułką . Przewody wysokiego napięcia wymieniałem trzy razy. Szczególnie dziadoskie...
Witam, mam problem, a właściwie chodzi o to, że na gazie obroty są za niskie i auto gaśnie, natomiast na benzynie są za wysokie (ponad 2000) na luzie. Czasami też włącza się kontrolka ,,check". Co to może być?? Autko z silnikiem 1,6 16V i z instalacją gazową
Regulator działa jednak w drugą stronę, więc trzeba oś obrócić maksymalnie w prawo i dopiero wtedy dokręcić dźwignię. Wewnątrz silnika, ośka zakończona jest dźwignią, która opiera się o ruchomy element regulatora obrotów. Jest on wypychany silą odśrodkową i przesuwa wajchę regulatora, zależnie od obrotów. Przy wyłączonym silniku przepustnica jest otwarta,...
Tico 800cm. 97r. Gdy zimny silnik to wiadomo że obroty są wysokie w tym autku ale nawet po rozgrzaniu silnika wolne obroty się utrzymują tak jak na zimnym. Czasami spadną do normalnych ale jest to rzadkość a nawet jak spadną to gdy zgaszę silnik i po chwili uruchomię to znów są wysokie. Linka z gazem się nie zawiesza bo jest na niej lekki luz i cięgno...
Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na złączu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacją. Odłączyłem wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie. Pomierzyłem sygnał z czujnika ciśnienia zasysanego powietrza( podciśnienie) i mam wartość 1V , odłączyłem wężyk 5V a tu obroty spadły...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problemy ze swoją Astrą 1.6 8v mianowicie: czasem ma problemy z odpalaniem, dodatkowo po odpaleniu przez jakiś czas nie da się płynnie ruszyć- tak jak by nie reagowała na pedał gazu, dopóki nie wkręci się na wysokie obroty. Dodatkowo problemem są obroty na luzie, które są zdecydowanie za wysokie, od 1.5 tys do 3 tys w zależności...
Ogólnie to nie jest stała wartość jakie obroty trzyma na luzie w czasie jazdy, zależy od stylu jazdy, im wyżej go będziesz wkręcać na biegu, tym wyższe chwilowo będzie trzymać na luzie. na zimnym czasami wskoczy ponad 2000 Jeśli to nie jest po "pałowaniu" to jednak raczej już nie jest w normie. Te 800 to w ogóle odczytane na zegarach czy jakimś testerem?...
Na dzwigni, do ktorej przychodzi linka biegu jalowego na zimno (nie linka gazu) jest sruba regulacji biegu jalowego, ktora koncem opiera sie o dzwignie stopu (jesli odsuniesz te dzwignie od sruby - silnik stanie). Wkrecanie tej sruby powoduje odpychanie dzwigni stopu i zmniejszanie obrotow. Linka elementu termicznego ciagnie dzwignie do oporu gdy silnik...
Witam. Temat się przewija natomiast przyczyn wiele. Moje auto kangoo 1.4 8v 2002r+lpg. Problemem są wysokie obroty biegu jałowego. Obroty dochodzą do 4-5 tys. Czasem falowanie w granicach 3-4 tysięcy. Silnik krokowy nowy, przepustnica wyczyszczona. Ostatnio odłączyłem klemę minusową od aku i zwarłem z drugą, żeby zresetować komputer. Pomogło na ok 1...
Kupiłem dopiero całą przepustnicę jak przyjdzie to zamontuję i zobaczę jak działa. Na tą chwilę auto czasem odpala normalnie lecz gaśnie na luzie. Co do ECU to jak najprościej domowym sposobem to sprawdzić? Jaki kabel by zadziałał?
Dziękuję za odpowiedz. -Pompki pójdą do sprawdzenia ( czy ich zbyt mocne przesunięcie na fasolkach może powodować zbyt wysokie obroty na biegu jałowym?) -Kompresja od 24-25bar, szału nie ma ale tragedii też nie. -Rozrząd będę musiał zweryfikować ale jest tam kiepski dostęp więc najpierw posprawdzam inne rzeczy. -szklanki popychaczy wyglądały ładnie...
Ja miałem PN '94 mono 1,6GLI i tak miałem ZAWSZE! I Opel Omega '95 ma to samo. Obroty schodzą do 1000 dopiero na postoju - w jeździe silnik nie wie, czy jest odsprzęglony, czy też hamuje silnikiem i nie zmienia dawki. Dopiero, gdy czujnik szybkości wskazuje 0, zaczyna się regulacja. Trzeba się przyzwyczaić i nie wrzucać luzu, póki zimny.
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem VW passat, 1992r.,2.0l z instalacją gazową. Od pewnego czasu silnik po rozgrzaniu (przejechaniu od 5 do 60 km) zaczyna "wariować" - tzn. wchodzić na wysokie obroty. Nic nie dała wymiana czujnik temperatury na nowy (tego głównego). Gdy już jest na wysokich obrotach i wyłączę motor - to odpalenie go sprawia wiele trudności....
gasła na nizszych obrotach<br/><br/>mam wsk 175 która gasła na srednich i wolnych obrotach kombinowałem az kumpel powiedział jaKk ustawic gaznik 1. Zaczynamy od wkręcenia oprawki a możliwie jak najniżej, tak aby linka gazu miała duży luz <br/> a przepustnica zajęła najniższe położenie (opuszczona na sam dół). <br/>2. Wkręcamy...
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro Kolego jak nie masz pojęcia o czym...
Witam wszystkich, mam Renault megane 1.6 1998r. Od około 2 tygodni silnik pracuje na wyższych obrotach ok.1.5-2.0 na luzie i nie schodzi niżej, co może być przyczyną? Proszę o poradę.
Witam, mam problem, a właściwie chodzi o to, że na gazie obroty są za niskie i auto gaśnie, natomiast na benzynie są za wysokie (ponad 2000) na luzie. Czasami też włącza się kontrolka ,,check". Co to może być?? Autko z silnikiem 1,6 16V i z instalacją gazową
Wymieniłem w tej maszynie pasek napędzający dolny wałek - było z tym trochę roboty, stary pasek był mocno spękany i po prostu się zerwał. Pasek silnika też jest spękany, zastanawiam się, czy wymieniać czy czekać aż padnie. Ale największy problem mam z silnikiem. Silnik słabo kręci, to znaczy: - maszyna nie wchodzi na szybkie obroty - po kilkudziesięciu...
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc sorki jeśli ten temat już kiedyś był. To tak, mam problem z moja Mazdą121 z silnikiem Fiesty 1.3KAT Endura, jest na elektronicznym wtrysku, rocznik 1996. Otóż Mazda na zimnym silniku pali bez problemów, ale wchodzi na wysokie obroty ok. 1600 i tak trzyma i nie chce zejść na niższe obroty. Z kolei gdy silnik...
Witam wszystkich!!! Mam spory problem z moją fiestą mk4 98r. 1.25 zetec s 75hp. Przeszukałem fora i nie znalazłem rozwiązania. Od pół roku borykam się z bardzo dużym spalaniem (12-14l/100km). Z czasem coraz gorzej. obroty też wariują. Jak jadę i jest na luzie to trzyma wysokie obroty, a jak się zatrzymam mozolnie wracają do normy. Sam bawię się w mechanika...
Blokady mocy w tak malych silnikach robi sie na wydechu i czasem na gazniku tzn kryza w kolanku wydechowym,moze byc kryza w króćcu ssącym,mniejsza dysza głowna paliwa i tez nastawy iglicy Jezeli producent w Serwis Manual zaleca 2 obroty sruby mieszanki to z reguły dodaje sie 1/5 obrotu ;lub caly obrot-ze wzgledu na niska jakosc paliwa w Polsce Jak...
Witam. Panowie znajomy ma problem z Lanosem silnik 1,4. Podczas jazdy gdy wrzuca na luz lub wciska sprzęgło obroty silnika nie spadają do prawidłowych 800 tylko utrzymują się na poziomie ok 1200-1300 obrotów. Obroty spadają do 800 w momencie całkowitego zatrzymania samochodu. Nawet jeśli będzie się toczył to obroty będą wysokie. Podczas jazdy nie ma...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
Problem polega na tym że jak rano po nocy (chłodnej) odpalę to obroty silnika są w granicach 1100rpm. Gdy tylko ruszysz z miejsca i obroty wzrosną do np 2000rpm to gdy auto wysprzęglisz albo zrzucisz na luz to obroty zostają na 2000 i tak jest jakiś czas potem za uwarzyłem że jak się przełączy na LPG to wszystko wraca do normy. W aucie było: Czyszczona...
Najlepiej sprawdzić. Jak odpalasz silnik to węże do chłodnicy za termostatem nagrzewają się od razu? Jak tak to termostat jest walnięty. Możesz go sprawdzić: Termostat zdemontuj i kup drugi. Wrzuć oba do wiaderka i zalej wrzątkiem, jeśli rozszerzają się w miarę podobnie, to masz ok termostat i szukasz w gaźniku. Termostat montujesz z powrotem który...
Witam, Mam problem z silnikiem 154fmi. Od czasu remontu (głowica, cylinder tłok itp) silnik po chwili na postoju zwiększa sobie obroty. Wszystkie uszczelki, oringi w dolocie są nowe, króciec nie jest popękany, przepustnica schodzi na pewno, rozrząd jest dobrze ustawiony. Silnik faluje na niskich obrotach. Podczas jazdy w ogóle nie hamuje silnikiem przez...
Mam problem z nierówną pracą silnika i notorycznym gaśnięciem na drodze. Zacznijmy od zapalania: Zaciągam ssanie (czy jak to tam inaczej nazywają), przekręcam kluczyk i: a. na dworze zimno - maluszek zapala, wchodzi na wysokie obroty prawie tak jak normalnie powinno być i po chwili (2..3 sekundy) spada z obrotami jakby się zadławił i gaśnie. Zabiegi...
Witam To są prawa fizyki , pompa polana zimną wodą odpala silnik bo się kurczy wtedy daje większe ciśnienie przy większych obrotach też daje większe ciśnienie bo ze wzrostem prędkości wzrasta szczelność . Pompa wtryskowa do wymiany głowicy wysokiego ciśnienia lub regeneracji . javascript:emoticon(':cry:') co za bzdet :idea: daj se luz z dieslami albo...
mam problem z obrotami silnika. na luzie po przygazowaniu silnik utrzymuje wysokie obroty przez chwile nawet powyżej 2500 i bardzo powoli spadają do 1000 lub zatrzymują sie przy 1500. wczasie jazdy przy wciskaniu sprzegła obroty podnoszą się do 2500. dzieki za pomoc.:cry:
Witam! Mam problem z Renault Clio 1 1992r. 1.4 ENERGY (Jestem Laikiem i zbytnio nie wiem czy to jest wielopunkt czy jednopunkt) . Mianowicie chodzi o to, że ma bardzo wysokie obroty. Podskakują nawet powyżej 2000 ( na słuch, bo obrotomierza nie ma) na luzie na światłach. Obroty te momentalnie spadają do normalnego poziomu (silnik nie wyje), jak równie...
Witam i proszę pomoc.Mam od niedawna forda mondeo MK1 1.8 16V benzyna+gaz i problem z wolnymi obrotami.Na postoju wolne obroty czy benzyna czy gaz są OK (około 1000-1100 obrotów),natomiast podczas jazdy gdy dam na luz to obroty utrzymują się na poziomie (1600-1700 obrotów),a gdy się zatrzymam obroty same spadają do około 1000-1100.Odpiąłem kostkę od...
Witam, Od czego zależy duże zużycie paliwa w kosiarce traktorku silnik Briggs 12,5. Mam kosiarkę z silnikiem po kapitalnym remoncie. Zostały wymienione pierścienie, tuleja, zlikwidowany luz na wale korbowym, wymienione gniazdo zaworów, dopasowane zawory, silnik dobrze pali ma dobrą kompresję. Ostatnio jak kosiłem pierwszy raz po kapitalnym remoncie...
Witam Mam problem z moim Rometem, otóż kupiłem cylinder z tłokiem i pierścienie, cały komplet 50cm3 na allegro. Zrobiłem cały remont silnika tzn wymieniłem uszczelniacze i łożyska, olej, świece, i cylinder z tłokiem i tu jest problem bo na luzie wchodzi na wysokie obroty a jak wrzucę na 1 albo 2 i trzymam na sprzęgle i daje gaz na max to kreci się jakby...
Witam wszystkich :) mam problem z kosiarką, silnik OHV. Na niskich i średnich obrotach działa ok ale na wysokich zaczynają falować obroty. Do tej pory sprawdziłem luzy zaworów, wyczyściłem tłumik, gaźnik został wyczyszczony, filtr paliwa i powietrza wymieniony, zmieniona świeca i kapturek, klin na kole magnesowym ok jak również odstęp od cewki, sprężynki...
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są ok, jest na nich przejście. Także zasilanie na pinach przy wtyczce od przepływomierza wygląda tak, że na dwoch pinach jest napięcie ok +4V i na dwoch + 11 V (takie same jak na akumulatorze, tak mi moj multimetr wskazywał). Może jednak przepływomierz lub czujnik temp jest uszkodzony? Dodam jeszcze ze jak spuszczam...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie A czy proces docierania gniazd i zaworów w silniku 4T też jest raczej drugorzędny? Nie dość że transfer ciepła do ścianek cylindra...
Byłem i sprawdziłem, zrobiłem fotki. Pierwsza rzecza ktora sprawdzilem była ta dzwignia regulatora w silniku. Wyszlo na to ze ma ten luz podczas gdy silnik nie chodzi natomiast gdy go odpalilem ruch dzwigni sie poruszył w prawo czyli ciagnie. Ona ma luz jak nie ma do niej podpiętej sprężyny do ustawiania obrotów, po jej zapięciu dźwignia jest ściągnięta...
Witam. W moim Audi jest problem z czujnikiem obrotów silnika. Tak przynajmniej powiedział mi jeden z fachowców być może się mylił, ale problem polega na tym iż podczas jazdy gdy samochód jest rozgrzany do optymalnej temp. podczas jazdy miejskiej tzn. wchodzenie na wysokie obroty silnika wyskakuje błąd skrzyni biegów choć nie zawsze (automat). Mianowicie...
2. planuje wymienić pierścienie i czy w tym silniku raczej winno się honować gładź cylindra? 3. Czy regulacja luzu zaworowego odbywa się przez korektę jego długości? jeśli tak to czym to szlifować. 6. jakie powinno być w tym silniku ciśnie sprężania i jak je mierzyć? czy duży akumulator i szybkie obroty rozrusznika wystarczają? 2. Sprawdź najpierw...
Ja dołożę swoje 3 grosze do tego, co powiedział poprzednik, że głośna praca silnika połączona z nierównomiernymi obrotami to mieszanka, która nie wróży nic dobrego. Po pierwsze, jednostka napędowa "trzęsie się" najczęściej z powodu zdefektowanego samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Należy więc brać pod uwagę zarówno niedomaganie...
Nie jestem tutaj nie wiadomo jakim znawcą tematu ale też mam traktorek i początkowo bardzo falowały obroty, co było spowodowane zużytymi sprężynkami, które regulują obroty silnika. Dodatkowo pousuwałem wszystkie luzy na ośkach przepustnicy w gaźniku. Jeśli masz ciągle wysokie obroty może coś się zacięło w gaźniku próbowałeś rozebrać go lub przeczyścić?...
Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI 90KM 2008r. od miesiąca boryka się z nietypowym problemem. Często po wejściu na wysokie obroty powyżej 4 tys. nagle rozłącza silnik (gaśnie). Ponowne uruchomienie dopiero po zatrzymaniu i ponownym przekręceniu kluczyka (podczas jazdy nie da rady). Na zegarach błąd silnika a na wyświetlaczu ANTIPOLLUTION FAULT. Kiedy już...