Jeśli dysponujesz zasilaczem 5V to podłączasz go do wyprowadzenia +5V Arduino Nano. Szpilka VIN do poprawnej pracy potrzebuje większego napięcia(>7V) ze względu na spadek napięcia na stabilizatorze.
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
witam więcej info na PW pozdrawiam P.S. rozumiem, że kostke sprawdziłeś ???
Witam. Ktoś wie czemu nie mogę wysterować takich cewek ?
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Wysterowanie cewki jest uszkodzone, o ile cewka jest OK..... Nie pamietam jak jest w dwojce ale njw. w twoim przypadku moze byc czujnik w aparacie zaplonowym.....
Sterownik podaje to co on widzi procesor, czyli widzi 16V. Jeżlei masz np uszkodzony dzielnik lub przetwornik A/C to tak bedzie. Błąd wysterowania cewki. Nie chiptuning.
Można zastosować transformator zasilający (miejscowy - przed cewką stycznika) 230/125 Vac; moc w zależności od mocy cewki oryginalnej. Najłatwiej dostaniesz trafo 230/110 Vac powinno też wystarczyć do wysterowania cewki stycznika. ;)
Problem jest po stronie wysterowania cewki przekaźnika czy jej zasilania stałego? Daj równolegle z cewką żaróweczkę 5 W i zasymuluj opornikiem (najlepiej potencjometrem) wysoką temperaturę na czujniku, zobacz co będzie się działo.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
https://obrazki.elektroda.pl/5271316000_... To powinno działać tak że. 1. Dopóki trzymasz naciśnięty przycisk cewka trzyma.2. Stan wysoki na PB1 jest TYLKO gdy przycisk naciśnięty. 3. Jak wysterujesz wyjście PB4 cewka trzyma niezależnie czy naciśnięty przycisk, czy nie. Oczywiście PB4 działa tak że stan niski powoduje wysterowanie...
Wykręć cewkę ,powkładaj w nią świece, połóż na głowicy tak aby dotykały masy i zakręć rozrusznikiem. Na wszystkich ma być iskra. W tym aucie jeśli sterownik nie wykryje zapłonu to w celu ochrony katalizatora odłącza wtryskiwacz. Jeśli na którymś nie będzie iskry oscyloskop w celu kontroli wysterowania cewki przez ECU. Jeśli sprawdziłeś wiązkę, oporność...
Ciężki i dziwny przypadek raczej.Jak podmieniałeś ECM jeszcze. A te zasilania,pisałeś że ok niby, a dokładniej? MOże jakiś duży spadek napięcia jednak gdzieś jest? Cewki są są tam pewnie sterowane cyfrowo i tranzystor jest w cewce. Linie są rozdzielone na cztery. Ale może któraś z nich robi zwarcie a ECM wyłącza całą "linię"? Może by trzeba założyć...
Zastosować czujnik ciśnienia 3funkcyjny, przy jego pomocy stworzysz 2 bieg wentylatora skraplacza bo pierwszy wysterujesz z zasilania cewki kompresora
A zamontowanie tyrystorowego układu zapłonwego nie wchodzi w grę? Pracuje z tradycyjnym przerywaczem a napięcie pracy wyzwalane na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej wynosi około 340V Producent przewiduje przerwę na świecach 1.2 mm.Na tym zapłonie jeżdziłem maluchem 13 lat bez problemu. Dodano po 1 Pobór prądu przez zapłon tyrystorowy wynosi 1. 6A
dokładmnie zdiagnozować, czy to chodzi o pozycję zaworu EGR czy o obieg prądowy elektromagnesu ( np brak plusa na skrajnym czarnym kablu)
Chińczyk sprzedaje takie moduły na 12 V. Jedynie jest problem z poborem prądu, bo robi to na przekaźnikach, są jedno- i wielokanałowe. Jak potrafisz, to usuwasz przekaźnik, bo Tobie to sam sygnał wysterowania cewki przekaźnika wystarczy do zapalenia LED-a.
Witam Panowie! Niepisałbym tego gdyby zostały mi jeszcze jakieś pomysły na ogarnięcie tego pojazdu. Jak w temacie; VW 2.0 ADY 115 km (pełny wtrysk, bez gazu) Samochód zgasł na drodze. Stwierdzilem brak iskry no i się zaczęło. Ewidentnie była uszkodzona izolacja na przewodzie czujnika położenia wału, były gołe kable poprostu, założyłem nowy, czujnik...
Po pierwsze wyrażasz się co najmniej niepoprawnie - wysokie napięcie >20kV Po drugie sterujesz jak chcesz, tylko musisz się zastanowić aby było to bezpieczne.
Komentujący narzeka na czas reakcji, rzekomo gorszy niż czas przełączania w jego starym UPSie. Nie wiem czy takie rozwiązanie (jeśli to prawda) faktycznie sprawi, że odbiorniki będą odporne na przepięcia i zakłócenia w sieci energetycznej, np. od świetlówek kompaktowych czy opalarki sterowanej triakiem. W końcu przy wysterowaniu cewki przekaźniku,...
Elektrozawór gazu I st. lub wadliwe wysterowanie z modułu. Cewki elektrozaworów mają mieć 39 i 58 ohm. Ale czasem cewki są ok a zaworek świruje.
Wykrywanie zboczy działa tylko w bieżącym skanie. Potem nie. Więc musisz je sobie podtrzymać albo zapamiętać. Wyjście - cewkę - możesz przypisać tylko raz w programie do danego obszaru pamięci. Inaczej i tak ważne będzie tylko to co się dzieje w ostatnim miejscu gdzie była użyta. Stad Twoje błędy. Musisz albo rozbudowywać networki i równolegle dodawać...
Tak działa immo, przekaźnik nie wysteruje cewki startera.
To teraz sprawdź wysterowanie cewki i samą cewkę.
Też to "zjawisko" zauważyłem i będzie potrzebne jakieś podtrzymanie. Przy wzroście prądu zadziała zabezpieczenie i rozewrze obwód, jeżeli obwód będzie przerwany to zaniknie napięcie na układzie pomiarowym i styki przekaźnika znowu zostaną zwarte - i tak w koło. Styki NC oznaczają NORMAL CONTACT Styki NO oznaczają NORMAL OPEN normalnie - znaczy bez wysterowania...
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Dziś sprawdziłem z konserwatorem urządzenie. Okazuje się, że to będzie usterka elektryczna. Na wyświetlaczu podczas usterki wyskakuje błąd (AL05 ch A CommTimeout_A), jak na foto. Dodatkowo podczas błędu brak jest wysterowania cewki elektrozaworu opuszczania wysięgnika. Wnioskuję, że prawdopodobnie jakiś czujnik zawodzi. Czy może ktoś ma pomysł, jaki? Schematy...
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Nie ważne czy ten układ w pojeździe odda 4,9 mA, czy 10 mA. To i tak wystarczająco dużo, by wysterować ULN2003. Przy takim prądzie cewki nie będzie żadnego problemu. Narysuj dokładnie jak to połączyłeś.
Do sprawdzenia układ zapłonowy, wysterowanie cewki i moduł.
Na podstawie (google books) "Elektrotechnika i elektronika pojazdów samochodowych: podręcznik dla technikum" napiecie po stronie pierwotnej w samochodzie to 300-500V. W internecie podaja że przekładnia cewki to 100-200. Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od...
Tak jak pisał przedmówca. Nic sie nie powinno stać. Ale permanentne wyłączenie 2 cewek może spowodować ich grzanie. Chociaż nie powinny się szybko przepalić.
Wniosek z tego taki że do wysterowania cewki potrzebny był duży prąd i że wzmocnienie prądowe tranzystora było zbyt małe aby przy wysterowaniu tranzystora prądem 5mA (w przypadku użycia rezystora 1Kom) w kolektorze tranzystora popłynoł wystarczający prąd do wysterowania cewki przekaźnika. Dlatego pomógł w tym wypadku darlington w którym wzmocnienie...
Guma - za duża oporność. Na przewodzenie kilku amperów - być może. Do wysterowania cewki przekaźnika - wystarczy spokojnie.
Do czujki podłącz tranzystor, który wysteruje cewkę przekaźnika a styki podłącz do sterownika. Przekaźnik z cewką na 5V plus dioda zaporowo równolegle do cewki. [url=http://obrazki.elektroda.net/68_117... w tym stylu.
Nie, zamysł był taki że w przypadku nie wysterowania się cewki któregoś falownika mimo, że powinna zapala się lampa sygnalizacyjna "Awaria" ;p Musisz do cewki każdego przekaźnika K, podłączy równolegle żarówkę przez styk NC tego przekaźnika. Zmień zasilanie na TN-S, Zasilanie automatyki str. 5,6 powinno być również przez przełącznik Auto/Manual - SA/R....
Napisałem że byk bo chodziło mi tylko o to sterowanie cewką przekaźnika. Co do pytania. Pompa paliwa pracuje plus na wtryskach jest(po wymuszeniu). Autko kręci nie zapala. Jak sterownik nie wystawia plusa na wysterowanie cewki to oczywiście od razu komplet błędów. Jeżeli błędy się usunie to po każdym następnym przekręceniu kluczyka (bez startowania)...
To zobacz wysterowanie cewki, ewentualnie je pozamieniaj. Wtyczka do cewki jest 4 pinowa? Cewka podkładana nowa? Może wysteruj cewkę "na stole" i zobacz czy będzie iskra.
Wysterowanie cewki jest?
Witam.Przekaznik ok, po zmostkowaniu przekaznika dmuchawa ok, wiosek-brak wysterowania cewki przekaznika potencjalem minus, czy ze stacyjki minus czy ze sterownika ........
Wysterowanie cewki.
Oscyloskop i podglądasz auto.... Wysterowanie cewki, wtrysku. Już kilka takich tematów było. Jak skończysz diagnostykę to oddaj sterownik do naprawy ;)
Nie ma iskry. Sprawdź moduł, wysterowanie cewki.
Jka świeca jest zalana to brak wysterowania cewki z ECU.
Przewody słabej jakości. Masz przerwę w obwodzie między cewką a sterownikiem silnika. Sprawdź przewody i wtyczkę do cewki. Piny sterownika silnika sterujące cewką to 57 i 71. Sprawdź ich ciągłość za pomocą żarówki 55W. Piny wtyczki cewki: 1 wysterowanie cewki A 2 plus po stacyjce 3 wysterowanie cewki B 4 masa Cewka jest podwójna i z tego powodu jest...
bogdan_p A w ten sposób?? Napięcie nie wysteruje cewki ale będzie płyną jakiś prąd spoczynkowy. Czy nie będzie miał on wpływu na akumulator?? Jutro spróbuje z tranzystorami
Przełozenie ich to godzina roboty,te wtryskiwacze to akurat porażka. Nastepnie oscyloskop i pomiar wysterowania cewki. Porównując sprawne cylindry do tych niepracujących. Nie rób sobie niepotrzebnych kosztów z elektroniką bez weryfikacji.
A ja mam inny drobny problem ale też z kostką 13p ;) Auto - OPEL VECTRA C (z fabrycznym modułem) W kostce 13 pinowej zanika mi światło STOP. Tzn. po naciśnięciu hamulca i trzymaniu światło w przyczepie pojawia się i po sekundzie znika. Reszta świateł jest ok. Ponieważ muszę holować przyczepę zanim zdiagnozuję ten moduł czy Waszym zdaniem bardzo źle...
Przypomnę tylko, że istnieją tranzystory bipolarne npn, które też radzą sobie z wysterowaniem cewki. Czy na pewno musisz użyć MOSFET'a?
Rozumiem, że wysterowanie cewki sprawdzone zanim kolega rozebrał sterownik...
Oczywiście że tak, chyba sprawdzenie wysterowania cewki nie jest dla Ciebie problemem
Jakim napięciem jest wysterowana cewka? Były 2 rodzaje. Jedne 12v, a drugie impulsowo. więc nawet jak bym ją podstawił do obecnej pompy problem pewnie pozostanie Były 2 rodzaje komputerów. A więc wymiana kompa lub zamiana cewki. Opornik w wtyczce jest inny. Chyba najlepiej całą pompę ze starego założyć.
Daj mu plaka, zobacz czy pali, sprawdź wysterowanie i zasilanie cewki, czujnik wału, zostaw w spokoju, czujnik walka, ma mieć zasilanie, masę i sygnał. Sprawdź sygnał. Przepustnica, zobacz zasilanie potencjometrów i masę. Zobacz działanie "krańcówki". Popatrz na sygnały z potencjometrów. Prześwietl wiązkę od silniczka. Tyle zrobisz sam. reszta warsztat....
wszystko jest ok Podaj po kolei co i jak zmierzyłeś , widocznie coś jest jednak nie ok. Zasilanie i masy ECU i cewki, z numerami pinów podaj jak mierzyłeś i jaką kontrolką, wysterowanie cewki sprawdziłeś (to akurat diodą LED powinieneś)?
Witam!!! Szukam schematu a dokładnie połączenia wysterowania cewki stycznika małej prędkości obrotów wentylatora chłodnicy.
Nie, cewki nie są w porządku, właśnie uszkodzona cewka jest przyczyną uszkodzenia sterownika. A sprawdzileś czy brakuje zasilania czy wysterowania cewki? Sprawdziłeś przewód pomiędzy sterowaniem cewki a sterownikiem silnika? Potrafiły się przewody załamywać.
Więc brak Ci wysterowania cewki. Co Ci pokazał miernik przy sprawdzaniu sygnału sterowania cewki? Jak go sprawdziłeś?
Mam inny sposób na wykonanie takiego przycisku, wystarczy dorzucić odpowiedni tranzystor do wysterowania cewki przekaźnika: [/tex]
Usterką była pompa paliwa. potem sam załatwiłeś resztę. Do sprawdzenia cewka i wysterowanie cewki. Moim zdaniem cewka trup.
Sprawdź parametry transoptora i przekaźnika. Najprawdopodobniej jest za mały prąd kolektora i nie może on wysterować cewki przekaźnika. Trzeba zastosować układ Darlingtona.
Czyli wysterowanie cewki jest "sterowane" prądowo? W sumie siła elektrodynamiczna zależy od prądy przepływającego przez przewodnik. coś w tym rodzaju.
funkcję opóźnionego załączania obwodu wykonuje za pomocą zwarcia styku NO, czyli bez załączenia przekaźnik cały czas jest zwarty a w moim przypadku skutkuje to ciągłym podawaniem sygnału na wyjście. NO to jest normalnie otwarty, bez wysterowania cewki nie ma prawa być napięcia na wyjściu. Najpewniej pomyliłeś styki.
Zobacz jak podpięty jest moduł zapłonowy w Golfie, chodzi o wzmocnienie sygnału wysterowania cewki! Konstrukcja prosta jak budowa cepa!
Miałem z nimi trochę kłopotów polegające na tym że przy troszke większym wysterowaniu cewki ocierały się o magnes. Tego nie powinno być przy tak nieznacznym wysterowaniu. Mirek
No jakby od razu było napisane że to dziala jak przekażnik bistabilny nie trzeba byloby sie domyslac. Jedyna trudnosc to skąd wziac MOC na wysterowanie cewki chyba jakis duzy zestaw kondensatorów. Jaka opornosc cewki?
Przy pierwszej i drugiej pozycji diody niepotrzebne, zawsze to mniej :). Nie rozumiem po co te rozbudowane układy z tranzystorami? Wystarczy bezpośrednio przełącznikiem wysterować cewki przekaźników.
Witam. Mam lodówkę już starszawą Bosch KAD62V40/01, w której kostkarka lodu przestała działać. Nie podaje wody do kostkarki. Filtr wody wymieniony, zawór wodny sprawdzony na krótko działa poprawnie, sama kostkarka i jej mechanizm działa, wygląda na to że występuje brak impulsu do wysterowania cewki elektrozaworu podania wody. Stąd moje pytanko, co steruje...
Napisał Ci Grala dokładnie ,w wyniku czego pojawia się impuls kluczujący wtryskiwacz, jeśli sterownik silnika nie otrzyma informacji o obrotach wału to nie wysteruje cewki i wtrysku.
Problem rozwiązany, moje podejrzenie okazało się słuszne - nie było wysterowania przekaźnika cewki sprzęgła sprężarki. Samochód trochę "dziwny" - przekaźniki rozrzucone po całej komorze silnikowej i pod kolumną kierownicy. Wobec braku informacji o szczegółowym ich położeniu (na Elektrodzie też była cisza) zmuszeni byliśmy z kolegą podjąć poszukiwania...
Istotne dla działania modułu jest rozmieszczenie 3 zębów na kole fonicznym, jeśli będzie ich mniej, lub będą inaczej rozmieszczone, moduł nie wysteruje cewki
cewki nie sa łaczone ze swiecami kablami tylko sa wkładane bezposrednio na swiece jak podepniesz sie pod wysterowanie cewki to obrotomierz bedzie oszukiwał najlepiej prosto pod licznik naj mniej problemu
OK - powyższe powinny coś wykryć. Sprawdzałeś dokładnie, czy sygnał na cewki dochodzi (miernik z pomiarem herców)? Może to uszkodzone cewki?
Przecież mając dwa sterowniki, masz dwie możliwości naprawy na szybko... Naprawić wysterowanie cewki, używając jako części zamiennych, nowego sterownika lub przelutować do nowego, co trzeba i uruchamiać starym kluczem.
A po co Ci opis, tak prosta konstrukcja jak tam jest... Zasilanie, masa i sygnał (trafiający na 22 i 30 pin sterownika). Do tego zapłon, moduł wyzwalany sygnałem z 1-go pinu sterownika, sygnał zwrotny(wysterowania cewki) przez rezystor na pin 3. Sterowanie cewki oczywiście masą. Druga strona cewki, plus po stacyjce. Całość w 3 minuty diagnozujesz diodą...
Licznika nie podłączałem. W moim przypadku były problemy z wysterowaniem cewki od zmiany zakresu a usterka była widoczna gołym okiem. Moim zdaniem, jeśli chcesz sprawdzić czy sterownik ma w sobie resztkę życia, podłącz zasilanie (bez żadnych czujników) i zobacz czy wyrzuca jakieś dane na liniach idących do licznika. https://obrazki.elektroda.pl/5789073300_...
jak wysterować stycznik zerem tzn ze mamy napięcie na sterowaniu stycznika od napełniania jak się wyłączy (napi. zero)to wtedy rusza taśmociąg Zastosować styk NC do istniejącego stycznika albo dołożyć równolegle do stycznika przekaźnik i wykorzystać jego styk NC (do wysterowania cewki stycznika załączającego motoreduktor).
Twoje 680nF to nieekonomiczna, oraz zdecydowana przesada Pomierzyłem prąd i wyszło ok 17 mA, tyle ile trzeba do wysterowania cewki zastosowanego przekaźnika. Fakt, to daje prawie 4W mocy traconej. Można by pomyśleć o jakimś innym "zasilaczu". PS. Myślisz, że warto zakładać temat z taką prościzną :)
no oczywiście że tak sam NE 555 nie wysteruje cewki przecież to normalne.trzeba zrobić stopień końcowy. ps.z NE555 można robić cuda(częstotliwość wypełnienie inpulsu itd.) program znajduje się na serwerze elektrody pozdro
Bezpieczniki sprawdziłeś? Określenie "nie ma prądu" mało wnosi. Pytanie czy nie ma zasilania czy wysterowania wtrysków i cewki?
Nie mam dokumentacji do Twojego auta, jak masz manual w formie elektronicznej to poproszę, będzie pomocny. Póki co warto sprawdzić czego nie ma jak nie chce odpalić. Wysterowanie cewki i wtrysków. To już nam coś podpowie. I sygnał z czujnika położenia wału sprawdzić.
Witam Radzę spojrzeć na schemat i bedzie wszystko jasne.Cewka FL1 na schemacie jest od podświetlenia wyświetlacza.Na układzie U11 jest generator PWL do wysterowania diód LED.Możesz włączyć bez tej cewki ale nie będzie podświetlenia LCD. Pozdrawiam Bogdan
Nie wiem jak się zachowuje ten potrójny moduł, ale ten z golfa I, czy II współpracujący z hallem w aparacie ma ograniczenie czasu wysterowania cewki, mało z tym, wyłącza się całkowicie gdy silnik zatrzyma się w pozycji, w której czujnik "widzi" szczelinę w tarczy aparatu
moze troche przesadziłem z ceną, nie wiem ile to jest warte. Zaproponujcie cos. Napewno bardziej oplaca sie to kupic nic bawic sie w układy do wysterowania cewki wn... a zreszta jest jeszcze tyle zastosowan( sprawdzanie głosnikow po regeneracji itp)
Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego No i ma ginąć. Pojawia się ponownie, gdy ECU dostanie impulsy z czujnika wału. Sprawdź jego połączenie oraz to, o czym napisał kol. ociz.
Kolego, robisz automatykę?! - to daj przekaźnik profesjonalny/przemysłowy/interfejsowy, np. http://www.relpol.pl/Oferta/Produkty/Prz... Sygnał z jednego czujnika na wysterowanie cewki przekaźnika, a sygnał z drugiego czujnika przez styki na sterownik.
Musisz wysterować odpowiedni przekaźnik, którego styki mają odpowiednią wytrzymałość prądową. Robiłem kiedyś takie coś dla osoby słabo słyszącej, ale ona zażyczyła sobie głośna syrenkę alarmową. W sumie to nie ma znaczenia co się podłączy pod styki przekaźnika, bo to zupełnie odrębny obwód elektryczny. Co do samego wysterowania cewki przekaźnika, do...
Mam napisany przeze mnie program do EASY 822 DC-TC W tym programie wykorzystuję znaczniki. W jednym obwodzie jeden ze znaczników nie odwzorowuje położenia styków zgodnie ze stanem cewki tzn wysterowanie cewki nie powoduje zmiany położenia styków. Dzieje się tak w symulacji jak i w urządzeniu. Dodam tylko że zmiana numeru znacznika nic nie daje.
Zobaczyć lampą stroboskopową, czy ginie iskra, następnie można sprawdzić wysterowanie cewki. Samego modułu Kolega nie sprawdzi bez emulatora. Dodano po 1 Jeszcze może być zbyt mocno dokręcona pokrywa zaworów (odkształcona), też będą podobne objawy. Z gwizdków w głowicy nie dmucha?
Ile razy można tobie tłumaczyć że tak jak opisujesz to nie może być wina wysterowania cewki. Cewki są dwie, jedna na na 1 i 4 gar, druga na 2 i 3, możesz sobie między tymi cylindrami dowolnie zamieniać kable WN. edit: Spóźniłem się. :)
Popraw pisownię, zmień elektryka, trzeba stwierdzić czego brakuje, wysterowania cewki, wtryskiwaczy, jednego i drugiego? Trzeba sprawdzić czy jest zasilanie, czy wchodzą na komputer sygnały wałka, czy jest immo i komunikacja pomiędzy komputerami, itd. Dopiero po takiej diagnostyce, można myśleć czy to nad wymianą komputera czy nad naprawą.
:arrow: trawik, ale ten minus trwa tylko 3s. Pewnie to wyjście na centralny. :arrow: darekj62 poszukaj na wyjściach centralki takiego przewody, na którym masa pojawia się stałe po wejściu w stan czuwania (lub po włączeniu alarmu). To wyjście wykorzystaj do wysterowania cewki przekaźnika A jakie to urządzenie?
Mam nadzieję że ten przekaźnik (cewka) jest na prąd zmienny bo w przeciwnym przypadku triak się nie wyłączy. Kiedyś próbowałem coś takiego tylko że z MOC3041 i stycznikiem SLA-7. Stycznik warczał jak oszalały. Pomogło dodanie równolegle do cewki niewielkiego kondensatora (trzeba go dobrać doświadczalnie).
W aktualnej konfiguracji jedynym stabilnym sposobem wysterowania cewki jest wprowadzenie tranzystora w stan nasycenia, bazowanie na jego becie, która jak wiadomo, ma w tranzystorach dość duży rozrzut byłoby "lekko nierozsądne". Bierz pod uwagę, że to jest proste studenckie zadanie z elektrotechniki, a nie projekt jakiegoś urządzenia.
Nie działa, bo opornik w szeregu z diodą i cewką przekaźnika mogą nie pobierać tyle prądu, aby wysterować cewkę przekaźnika.
Chciałem zapytać, czy ten miernik jako amperomierz może być zastosowany jako wskaźnik wysterowania cewki proporcjonalnej, która może zostać odłączona od zasilacza a więc i amperomierza w czasie gdy zasilacz jest włączony. A jeśli nie to czy istnieje możliwość zaadaptowania w jakiś sposób amperomierza do tego zastosowania. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Najlepiej "przyrządem" czy to fabrycznym czy samoróbką. Podaje ciśnienie benzynki te 2.5 bara + możliwość wysterowania cewki. Można sobie zobaczyć jak rozpyla i czy nie cieknie. Mozna też próbować wyjąć wtryski ale zostawić je w listwie. Zmostkować zasilanie pompy paliwa i obserwować czy nie przepuszczają.
Nie mam w tej chwili dostępu do schematu tego autka, ale sprawdź czy plus zasilania na pompę paliwa pojawia się na 2-3 sekundy po przekręceniu zapłonu. Jeżeli tak - czujnik położenia wału - sterownik nie widząc obrotów nie załączy przekaźnika pompy paliwa oraz nie wysteruję cewki.
wysterowanie podzespołu wysterowanie miksera wysterowanie wentylatorów
rozlaczniki bezpiecznikowe sprzęgło dwustopniowe pioneer słaby radia
silnik wialni pralka samsung ecobubble
Wiek lodówki Polar 284 - lata produkcji i trwałość Naprawa lodówki po przepięciu - diagnostyka i wymiana komponentów