Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Ciężko sprawdzić N75, musiałbyś podpiąć wakuometr i porównywać jego odczyt z wysterowaniem elektrozaworu. Najlepiej podmienić na inny. Widać że przeładowuje i EDC obniża wysterowanie elektrozaworu ale ciśnienie i tak nie spada wiec jak po podmianie będzie nadal tak samo to sprawdzić geometrie turbiny bo pewnie się zacina.
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
https://obrazki.elektroda.pl/1210027600_... Witajcie Chciałbym zaprezentować Wam prosty kontroler do ładowania akumulatorów z małej turbiny wiatrowej, z wykorzystaniem gotowego modułu przetwornicy up/down na układzie XL6009. Zacząć muszę jednak od tego, że posiadanie małej turbiny wiatrowej marzyło mi się od dawna. I choć lektura wielu...
http://obrazki.elektroda.pl/5302716200_1... Witam! Chciałbym wam przedstawić mojego drugiego robota klasy linefollower. Teraz jest on na trochę większym poziomie niż Wolverine. Ogólnie koncepcja nowego robota powstała po zawodach T-Bot, na których zobaczyłem po raz pierwszy robota Botland Teamu. Decyzja padła szybko i była jednoznaczna....
Witam . Pacjent Scenic 2 - brak mocy. Po podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę moc wraca. W parametrach rzeczywistych wysterowanie elektrozaworu turbiny wynosi cały czas 5%. Pytanie dlaczego ? Przepływomierz i elektrozawór podmieniany ze sprawnego - dalej to samo. Gdy wykonam aktywację elektrozaworu w programie diagnostycznym elektrozawór zaczyna...
Nie wierzysz mechanikowi czy o co chodzi że pytasz? święta racja niech wymieni na swój koszt jak taki mądry nie jestem fachowcem ale czy wysterowanie turbiny nie leży po stronie ESP ?? i tu szukać przyczyny ? Odczyt błędów to nie diagnoza i tylko na podstawie ich odczytu nie można dać pewnej diagnozy. druga święta racja
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Marka:VW Model:Passat b5 1.9tdi ajm. Ma ktoś może gotowy program do tego silnika? Nie chce zaczynać od początku, mierze gdzieś w okolice 140Hp i boost 1,3bara max. Bardzo był bym wdzięczny za pomoc lub na kierowanie co mam zmienić w mapach. W plikach dodaję log z turbiny. Jeśli chodzi o wysterowanie turbiny to chyba coś jest nie tak ze sztangą bo turbina...
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Natomiast teraz nagle jadę od 30km i nic poza tymi błędami i takie wartosci jak na zdjeciach + oczywiście od ESP cały czas błąd https://obrazki.elektroda.pl/2698294500_... https://obrazki.elektroda.pl/5652978300_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z opisu wynika, że po przejechaniu około 30 km samochód nie...
Czyli wyregulowana na pałę. Wydłuż sztangę o 1 obrót. Potem przejazd testowy. Dobrze jest sobie zrobić wykres z ciśnienia zadanego i mierzonego. Wtedy jak na dłoni widać czy reguluje dobrze bez przestrzału. Gdybyś zobaczył falowanie doładowania (z gazem w podłodze) to najczęściej jest luz na sztandze lub samym układzie zmiennej geometrii turbo. PS...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
kowal kupiłem nowy dziś montuje i zobacze. melas jest czujnik na gruszcze od turbo na 3 piny. Taki jak dałem w1 poście plus ten błąd:P2563- oznaczna włąsnie jego ustrkę. Zastanawia mnie tylko czy jego uszkodzenie wpływa na wysterowanie zaworu od podciśnienia gruszki turbiny ?
Panowie a może pare dodatkowych testow... Po pierwsze należy sprawdzic jakie ciśnienie daje turbina przy probie swobodnego przyspieszania - wyjdzie dziura w dolocie lub padnieta turbina. Pozostaje jeszcze wysterowanie egr pompka podcisnienia na wolnych obrotach- jezeli zmieni sie ilosc zasysanego powietrza to znaczy, ze egr dziala. W przypadku turbiny...
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
Witam dołączam do tematu, mam problem z podobnym silnikiem AUY w Seacie Alhambra. Silnik jest po remoncie głowicy i po naprawie turbo. Mimo Chiptuningu (150 koni) Wolno się wkręca z dolnych obrotów. Mechanik od turbo mówi, że zrobił wszystko jak należy. Widzę w logach, że turbo w dolnych obrotach nie do końca ładuje. Według VCDS wysterowanie turbo chyba...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Jak r ozebrales egr nie było wilgoci? Bo gdy była część wbita w żeberka zaraz będziesz wymieniał cały egr. Kolego ten luz na turbinie jest normalny cisnienie oleju go konpensuje. Czekam na twoją odpowiedz czy wymiana końcówki egr pomogła ponieważ zaworkiem steruje zawór i wysterowanie jest czysto pneatyczne - sprawdź drożność.
Jeździłem do Erywania, Volvem FH4 500 Spalanie średnie z trasy 28-32,. Opis trasy do Erywania ser 22 tony, z powrotem 1500 pusto do Turcji i załadunek np, soki z okolic Denizli, góry przepotężne. Robiłem szkolenie u znajomego, jeżdżą na Rumunie, krótkie trasy 800km tam i z powrotem, spalanie do 32, jak ogień to 34. Także wiem co robię. Nasz jak trzeba...
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
W bloku pomiarowym 11 masz od lewej: obroty silnika , Ciśnienia doładowania zadane (bezwzględne w mbar ,1000 mbar = 1 bar=atmosferyczne) czyli to co sterownik chce uzyskać Ciśnienie rzeczywiste zmierzone -wyrażone jak wyżej Wysterowanie N75 w %
wiec po małych obserwacjach to co udało mi sie uchwycić to to ze dawka paliwa jadac bez gazu na 1 lub 2 biegu skacze od 0.8-7mg silnik oczywiscie szarpie gdy dawka tak oscyluje. czujniki temp. oraz przyspieszenia trzymają równomierne wartosci. przepływomierz również. wysterowanie turbiny ok. skad moze sie brać tak duzy problem z ustaleniem dawki ??...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Witam, samochód tak jak w temacie, czasami występuje brak mocy z powodu niedoładowania, auto potrafi jeździć 100 km bez problemu a chwilami jest tak że ma co jakiś czas muła. W texie błędy są następujące: Układ doładowania P2359 ( Ciśnienie doładowania zbyt niskie) Sygnał Prędkości P0500 (Prędkość koła niekompatybilna ) Kodowanie wersji błędne P2339...
Musiałbyś na parametry skrzyni popatrzec, obroty turbiny konwertera, wysterowanie zaworów itp. Może na coś wpadniesz.
Moim zdaniem problem nie tkwi w turbinie, turbo pompuje idealnie(jak na swoje lata oczywiście) wysterowanie n75 też jest w dobrej kondycji, co oznacza że grucha jest ok. Stawiałbym tu raczej na paliwo, obcinanie dawki itp. wyjąłbym wtryski i zawiózł do sprawdzenia, daj jeszcze logi statyczne 003, 004, 001 pokaż jeszcze log statyczny korekcji wtrysków...
Nie wiem dlaczego ale wiedziałem... że kolega nie odpowie wprost na zadane pytanie tylko będzie kombinował. Na co komu potrzebna jest masa prądnicy, ilość żłobków czy jakim drutem nawinięta. Trzeba mieć średnicę turbiny żeby obliczyć moc jaka będzie- wychodzi ok 1500W czyli nie tak jak kolega podał. To i tak wersja optymistyczna zależna od ukształtowania...
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Tak, zmniejszyć ciśnienie, tylko trzeba najpewniej kierownice turbiny DOKŁADNIE wyczyścić(bez rozbiórki się nie obejdzie), oraz sprawdzić wysterowanie sztangi jak i samą gruszkę. Jeśli to zrobi, to na pewno ciśnienie zmniejszy się do oczekiwanego.
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
Na zimnym przeważnie falują przez EGR. Co do turbo to nie wadliwe turbiny a zużyte. Po prostu serwisy wymieniają wirniki i ośkę a układ zmiennej geo tylko jest czyszczony. Czasem uda się wyregulować ale taka operacja tylko na aucie metodą prób i błędów. Ja to robię tak że z VCDS wyciągam wykres live z wartości zadane ciśnienie i rzeczywiste (plus wysterowanie...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Więc jedynym sensownym i prostym regulatorem dla ciebie będzie sterownik wypełnienia impulsu który będzie sterował tranzystorem IGBT i po kłopocie. Jak będę miał trochę czasu to po szperam i zamieszczę schemat, będziesz musiał jedynie dobrać zenerkę (odpowiada za minimalne napięcie załączenia obciążenia) i rezystor który stopniuje wysterowanie pwm,...
Skąd koledze wyszło że jest dziura w dolocie? Widać że przy 3700 obr/min EDC każe zamknąć N75 podciśnienie dla turbiny czyli ta powinna przestać pompować a ta pompuje sobie dalej. Przeładowanie jest już od jakieś 2800 i widać że EDC coraz bardziej zmniejsza wysterowanie N75 co nic nie daje. Zacina się geometria. Gdyby była dziura to by raczej słyszał...
Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem: EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza. Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa? Dwumas jest w porządku. Po przeglądzie: Gruszka turbiny dziurawa, wymieniona na sprawną, zmienna...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
no to znow od poczatku.... -dla mnie to najwazniejsze zeby samochod byl szybki , mam poloneza i audi polonez jest do treningu tuningu i aktualnie myslalem zeby zlozyc dwa poziome gazniki , niestety nie ma szans sie zmiescic , co do dzwiekow to slyszales kiedys silnik na dwoch podwojnych weberach DCOE albo dellorto czy solexach C40 rozkrecony do 60 tys...
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
No to proszę cię jeśli dobrze idzie ci liczenie :) to jakiej mocy musiałbym dostarczyć do turbiny aby uzyskać 0,2 bara?? A poza tym według mnie to te wyliczenia wydają się BARDZO optymistyczne i chciałbym żeby ktoś zrobił mi to za taką cene... Materialy na najprostszy kolektor czy downpipe kosztują do 200zł, czyli 3 flansze wycinane laserowo +kolanka...
Hmmm .... z jakiego sterownika wyciągnąłeś tą mapę o ile dobrze pamiętam 021CK - teroetycznie jest możliwe przerobienie sterownika z 1Z'ta - praktycznie - szybcie łatwiej i taniej zaadaptowac sterownik z podciśnieniowym sterowaniem turbiny ...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że ciśnienie zadane na turbo ok. 2000 mbar, a turbo daje tylko 1030 mbar max. Tu masz problem i teraz albo masz dziurę w dolocie albo uchylony egr albo źle wysterowana turbina w co wątpię ewentualnie samo turbo. Wymieniałeś na sprawdzone, używka, regenerowane?
wysterowanie podzespołu wysterowanie miksera wysterowanie wentylatorów
small forma samsung pralka buczy silnik synchroniczny gramofon
egzamin zawodowy elm05 panel lexmark
Części do kosiarek spalinowych z napędem - wybór i konserwacja Jak przerobić elektroniczny włącznik na mechaniczny w nawilżaczu