Sprawdz, bo moze ktos wyłączył za duza czesc tabeli błędów.
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Przed pojawieniem się instalacji PV (fotowoltaiki) nawet nie było takiej możliwości żeby w sieci niskiego napięcia pojawiła się jakaś nadmiarowa energia (no bo i skąd) którą należałoby odebrać i stacje transformatorowe nawet nie były projektowane w tym celu. . Była też i taka możliwość, były tartaki wodne jak i napędzane silnikami klatkowymi i to samo...
Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny! Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia...
Jest problem z wysterowaniem turbiny, może być mechaniczny.
Hmmm .... z jakiego sterownika wyciągnąłeś tą mapę o ile dobrze pamiętam 021CK - teroetycznie jest możliwe przerobienie sterownika z 1Z'ta - praktycznie - szybcie łatwiej i taniej zaadaptowac sterownik z podciśnieniowym sterowaniem turbiny ...
Nie rozumiem po co robiłeś wypalanie......i dlaczego miałoby to pomóc na te błędy?? Błędy są dość oczywiste i po co tyle podpowiedzi jak i tak nic się nie robi w tym względzie Zacznij konsekwentnie sprawdzać zwłaszcza wysterowanie turbiny....no i pompa wacu lub podciśnienia i pewnie nie byłeś jeszcze w kanale
Nie wierzysz mechanikowi czy o co chodzi że pytasz? święta racja niech wymieni na swój koszt jak taki mądry nie jestem fachowcem ale czy wysterowanie turbiny nie leży po stronie ESP ?? i tu szukać przyczyny ? Odczyt błędów to nie diagnoza i tylko na podstawie ich odczytu nie można dać pewnej diagnozy. druga święta racja
Marka:VW Model:Passat b5 1.9tdi ajm. Ma ktoś może gotowy program do tego silnika? Nie chce zaczynać od początku, mierze gdzieś w okolice 140Hp i boost 1,3bara max. Bardzo był bym wdzięczny za pomoc lub na kierowanie co mam zmienić w mapach. W plikach dodaję log z turbiny. Jeśli chodzi o wysterowanie turbiny to chyba coś jest nie tak ze sztangą bo turbina...
Po pierwsze jakie masz podciśnienie na magistrali i czy masz wysterowanie zaworu turbiny.
Bez diagnstyki cięzko cos powiedzieć. Jeżeli faktycznie ASO wgrało najnowsze oprogramowanie to może być problem . Może to być problem bezwładności wysterowania turbiny - nie jest w stanie tak utrzymac ciśnienia aby utrzymac prędkość pojazdu. Może być probem z częściowym zużyciem podzespołów i program już tego nie ogarnia . Proponuję skontaktowac się...
Odłącz jeszcze i zaślep podciśnienie od zaworka klap, bo może on jest nieszczelny i zakłóca działanie zaworu turbiny. Katalizator drożny ? Niedoładowanie masz w pełnym zakresie obrotów ? Jeśli nic nie pomaga to można zrobić logi i poprawić mapę wysterowania turbiny, żeby ciśnienia żądane i rzeczywiste się pokrywały, ale trzeba mieć czym odczytać sterownik.
Uważam , że powinien twój samochód obejrzeć ktoś , kto ma pojęcie o silnikach diesla. Z tego co napisałeś też uważam podobnie jak jeden z kolegów powyżej,że problem leży być może w zaworze egr lub samej turbinie ewentualnie w jej wysterowaniu. Są to jednak podzespoły ,których pracę i sprawność można zweryfikować. Nie widząc samochodu to jest tylko takie...
w parametrach masz odpowiedz na swoje pytania, z doładowaniem to co przedmówca pisał, widzi duże ciśnienie i nawet zaworu turbiny nie uruchamia(masz7%wysterowania). A z egr, to wygląda jakby był niedrożny, nie działa, nie wpuszcza spalin. Sprawdź napięcia na wtyczcce czujnika, zobacz co sie dzieje po odpięciu, ewentulanie podmień czujnik ciśnienia.
Jedź na VAGa i zrób logi, to tak nie działa że porównasz to z innymi. Trzeba patrzeć na przepływkę czy wskazania rosną, wtedy ma też rosnąć doładowanie oraz zmieniać się wysterowanie turbiny, trzeba też porównywać to ile chce doładowania EDC a ile daje turbina. Jeżeli turbina ładuje cały czas a wartości przepływki stoją to wskazuje to na niedomagania...
masz rację że nie którzy użytkownicy chcą podciągnąć moc z użytym silnikiem itp. ale akurat ja sprawdzałem swoje auto osobiście pod względem sprawności mój golfik jak na 130 KM i w kombi jeżdził super o czym świadczyło jego spalanie, tylko wiadomo z czasem się człowiek przyzwyczaja i chce więcej przy robieniu softa wyszło że nie idzie dobrze wysterować...
od czego? Od wysterowania turbiny oraz pozostałe podcisnienia. Pompowtryski teoretycznie powinny byc ustawione na -180 stopni. Ja ustawiam je na 180 lub 225 stopni, jest trochę z tym roboty, ale czasami widać znaczącą róźnicę w korektach. Sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania i przepływkę oraz korekty pompwtrysków. P.S. Ogólnie mówiąc jeżeli...
Witam,mam coś takiego w golfie 4 1.9 tdi 130 km,2003 rok,że mechanicy wymienili na pompowtryskach uszczelniacze i teraz auto nie jedzie,a się toczy.Po wpięciu pod komputer nie mogą teraz wysterować turbiny i to właśnie ona nie pracuje poprawnie i brakuje doładowania.Przed tą robotą auto chodziło jak wściekłe,tylko długo kręciło,zanim odpaliło.Uszczelniacze...
No masz wybitnie brak mocy silnika , trzeba sprawdzić czy idzie czyste paliwo bez powietrza (również powrotem) i czy ecu "widzi" położenie pedału gazu .Wysterowanie gruchy turbiny itd.
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
wiec po małych obserwacjach to co udało mi sie uchwycić to to ze dawka paliwa jadac bez gazu na 1 lub 2 biegu skacze od 0.8-7mg silnik oczywiscie szarpie gdy dawka tak oscyluje. czujniki temp. oraz przyspieszenia trzymają równomierne wartosci. przepływomierz również. wysterowanie turbiny ok. skad moze sie brać tak duzy problem z ustaleniem dawki ??...
W zakładce testy są testy... jest to próbne wysterowanie siłownika obejścia turbiny. W kolejnej wersji będzie poprawione... niestety FES jest tak zrobiony, że nie widać co się tłumaczy.
Często się zdarza, iż zawór sterujący kierownicą zaczyna się zacierać i powoduje przesterowanie lub zbyt małe wysterowanie kierownicy turbiny. Podmień zawór. Czasami wystarczy do testów wyrzucić filtr z gąbki znajdujący się pod grzybkiem zaworka. Jeżeli będzie wilgotny to znaczy, że zaworek złapał wodę i kończy swój żywot
Masz problem z samą turbiną, geometria,połączenia, wysterowanie. Tam szukaj.
Ciężko sprawdzić N75, musiałbyś podpiąć wakuometr i porównywać jego odczyt z wysterowaniem elektrozaworu. Najlepiej podmienić na inny. Widać że przeładowuje i EDC obniża wysterowanie elektrozaworu ale ciśnienie i tak nie spada wiec jak po podmianie będzie nadal tak samo to sprawdzić geometrie turbiny bo pewnie się zacina.
Jakie ciśnienie daje turbina gdy się ją wysteruje na max.
Witam, czy temat został rozwiązany? Mam taki sam problem. Sprawdzone podciśnienie, przewody szczelne, instalacja sprawna, siłownik turbiny sprawny, elektrozawór sprawny. Testerem mogę wysterować elektrozawór wówczas siłownik turbiny jest wciągany, podczas normalnej pracy silnika siłownik turbiny stoi w miejscu czujnik kopiowania turbiny wskazuje wartość...
Musiałbyś na parametry skrzyni popatrzec, obroty turbiny konwertera, wysterowanie zaworów itp. Może na coś wpadniesz.
Pacjent to Mondeo MK4 TDCI 2.0 2K7, ale szukając przyczyny, widziałem, że problem dotyczy głównie silników Diesla 2.0, 4 cylindry, na pompie CR i zazwyczaj skrzynia automat. Usterka i objawy: U mnie występują rzadko (w tym roku kilka razy). Zazwyczaj jest to gorący dzień, silnik nagrzany i jazda w korku z 5...10 minut i więcej. Potem następuje usterka,...
Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie...
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
W takim razie mam jeszcze jedno pytanie. W stanie normalnym zawór pozostaje zamknięty i "gruszka" turbiny nie dostaje podciśnienia. Przy pełnym wysterowaniu (12V?) turbina dostaje "pełne" podciśnienie ? Czy może na odwrót ?
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że ciśnienie zadane na turbo ok. 2000 mbar, a turbo daje tylko 1030 mbar max. Tu masz problem i teraz albo masz dziurę w dolocie albo uchylony egr albo źle wysterowana turbina w co wątpię ewentualnie samo turbo. Wymieniałeś na sprawdzone, używka, regenerowane?
Dla mnie wygląda to na zacięte kierownice bo widać że N75 jest wysterowane i ma zmniejszyć podawane podciśnienie na gruszkę ale efektu brak. Chyba że N75 nie upuszcza podciśnienia ale raczej jest to wina turbiny.
Witam, samochód tak jak w temacie, czasami występuje brak mocy z powodu niedoładowania, auto potrafi jeździć 100 km bez problemu a chwilami jest tak że ma co jakiś czas muła. W texie błędy są następujące: Układ doładowania P2359 ( Ciśnienie doładowania zbyt niskie) Sygnał Prędkości P0500 (Prędkość koła niekompatybilna ) Kodowanie wersji błędne P2339...
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Sprawdź podciśnienie na zasilaniu przemiennika- podłączenie "VAC" . Powinno mieć minimum 600 mbar podciśnienia. Przemiennik turbiny i ARF musi mieć na napowietrzeniu "ATM" filtr powietrza. Sprawdzić wartość podciśnienia na wyjściu przemiennika podczas wysterowania zakres 0 - 400 mbar podciśnienia.Najlepiej jest sprawdzić wysterowania ale niewiele testerów...
Witam wszystkich Może ktoś spotkał się z takim problemem, mianowicie: Często się zdarza, że przy przyspieszaniu(również gwałtowniejszym) czuć takie pojedyncze szarpniecie. To pojedyncze szarpniecie jest w przedziale (miedzy 40 a 70 km/h) bez względy na wrzucony bieg. Mam wrażenie jakby na 1 sekundę zabrakło mocy. Po tym szarpnięciu auto już ciągnie...
Może by tak sprawdzić pracę turbiny - czy jest wysterowana przez sterownik silnika, czy podciśnienie jest w stanie ruszyć gruszkę. Czy turbina w ogóle coś dmucha. Podłączanie komputera to nie tylko odczyt i kasowanie błędów ale sprawdzenie wartości pomiarowych i ich analiza.
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Mam vcdsa Super. Opalasz silnik, rozgrzany. Łączysz się z silnikiem, wybierasz "Basing Setings" (04) wybierasz- wpisujesz 011 i on. Silnik wchodzi na 1400 obr/min i co 30 sekund sztanga turbiny będzie wysterowana w skrajne położenia krańcowe.
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
Jakby miał gwarancję, to pewnie by skorzystał z pomocy serwisu. W sumie można sprawdzić jak działa odkurzacz bez filtra, wystarczy na filtrze zlokalizować magnes, i wtedy na odkurzaczu w tym miejscu przyłożyć magnes. Z mojego doświadczenia wynika, że to raczej może być problem z wysterowaniem tranzystorów mosfet w mostku H przy niższych obrotach. U...
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
Witam! Od kilku dni prześladuje mnie Espace 1,9 dci 120km z nie zrozumiałymi objawami.Totalny brak mocy.Wszystkie parametry pracy niby w normie.Nowe turbo.Najciekawsze ze po odpieciu czujnika ciśnienia doładowania auto zaczyna troche lepiej jechać (mimo ze tryb awaryjny).wysterowanie zmiennej geometrii turbiny w porządku.cisnienie w railu tez nie odbiega...
Witam! Auto Espace IV 2003r. 120KM sterownik 0 281 011 101 nie ma wysterowania turbiny. Najpierw opisze łopatologicznie jak sprawa wygląda: w warunkach stacjonarnych wciskając gaz z wolnych obrotów silnik pięknie się wkręca, jeżeli nie zejdzie na wolne obroty i damy w pedał muli. Podczas jazdy jest gorzej niż tragicznie, osiągi zerowe ale nie zawsze,...
Zgadza się.W bloku 11 mamy podgląd na pracę turbiny. 1.Obroty silnika 2.Ciśnienie turbiny jakie powinno być 3.Ciśnienie turbiny które jest w danym momencie 4.Stopień wysterowania elektrozaworu sterowania turbiną Sprawdzanie turbiny-3 bieg-z niskich obrotów gaz na maksa.Przy 3 tys.obrotów odczytujesz pole 2 i 3.Różnica maksymalna to 10% Sprawdz czy siłownik...
Czujnik poziomu oleju i N75 to dwie różne sprawy. Jeden podłączony jest pod licznik a drugi pod sterownik silnika. Podłączyć wtyczkę do N75. Połączyć się z licznikiem i zobaczyć jaki widzi poziom oleju i jego temperaturę. Do sprawdzenia czujnika najlepszy jest oscyloskop. Może on nie mieć zasilania, może być uszkodzony lub nie podaje sygnału do licznika...
Koledzy muszę się poradzić! Otóż zmodowałem oprogramowanie sterownika ( nowa mapa paliwowa ).Auto fabrycznie posiadało 96kW czyli 130KM. Po modzie jest teraz soft z silnika 101KM z podniesioną mocą do 140KM a moment obrotowy wzrósł do 420 Nm. No różnica znaczna bo auto zbiera się teraz od prawie 1400obr. co pozytywnie wpłynęło na przyśpieszenie i dynamikę.Auto...
W bloku pomiarowym 11 masz od lewej: obroty silnika , Ciśnienia doładowania zadane (bezwzględne w mbar ,1000 mbar = 1 bar=atmosferyczne) czyli to co sterownik chce uzyskać Ciśnienie rzeczywiste zmierzone -wyrażone jak wyżej Wysterowanie N75 w %
Jak r ozebrales egr nie było wilgoci? Bo gdy była część wbita w żeberka zaraz będziesz wymieniał cały egr. Kolego ten luz na turbinie jest normalny cisnienie oleju go konpensuje. Czekam na twoją odpowiedz czy wymiana końcówki egr pomogła ponieważ zaworkiem steruje zawór i wysterowanie jest czysto pneatyczne - sprawdź drożność.
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Tak, zmniejszyć ciśnienie, tylko trzeba najpewniej kierownice turbiny DOKŁADNIE wyczyścić(bez rozbiórki się nie obejdzie), oraz sprawdzić wysterowanie sztangi jak i samą gruszkę. Jeśli to zrobi, to na pewno ciśnienie zmniejszy się do oczekiwanego.
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Czyli wyregulowana na pałę. Wydłuż sztangę o 1 obrót. Potem przejazd testowy. Dobrze jest sobie zrobić wykres z ciśnienia zadanego i mierzonego. Wtedy jak na dłoni widać czy reguluje dobrze bez przestrzału. Gdybyś zobaczył falowanie doładowania (z gazem w podłodze) to najczęściej jest luz na sztandze lub samym układzie zmiennej geometrii turbo. PS...
Panowie a może pare dodatkowych testow... Po pierwsze należy sprawdzic jakie ciśnienie daje turbina przy probie swobodnego przyspieszania - wyjdzie dziura w dolocie lub padnieta turbina. Pozostaje jeszcze wysterowanie egr pompka podcisnienia na wolnych obrotach- jezeli zmieni sie ilosc zasysanego powietrza to znaczy, ze egr dziala. W przypadku turbiny...
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Wysterować trzeba turbinę ręcznie i podejrzeć parametry na komputerze, bo coś mi się widzi błędna ta diagnoza. Sprawdzić EGR czy domyka.
objaw pojawił się nagle. Od 1000 do2000 obr/min jazda jest prawie ze niemozliwa.Wtym zakresie auto dymi ,dusi się,krztusi itp.Jesli odłaczymy podcisnienie od sterowania turbina to mozna jechac normalnie ale nie ma doładowania.Po wysterowaniu kierownic na maksa turbina zamyka wypływ spalin z silnika i auto gasnie.proszę o sugestie.
Jakie widzi cisnienie na spoczynku? Jakie podczas obciazenia? Czy jestes wstanie wysterowac prace turbiny z komputera? Czasem regulacja turbiny nie była przestawiana?
Tak na oba pytania ale strzykawka nie może być zbyt mała. Możesz za pomocą VAGa wysterować gruszkę w nastawach w bloki 11 podczas pracy na biegu jałowym - poczytaj jak się robi logi, jak zrobisz statyczny w bloku 11 to będzie widac jak wciąga na maksa i puszcza co jakies 30 sekund.
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Przecież tym zaworem steruje ECU i to tylko od niego zależy jakie będzie podciśnienie za zaworem. Wysterowanie zaworu zależy od tego jakie ciśnienie chce uzyskać ECU i jakie ma w tej chwili.
Więc jedynym sensownym i prostym regulatorem dla ciebie będzie sterownik wypełnienia impulsu który będzie sterował tranzystorem IGBT i po kłopocie. Jak będę miał trochę czasu to po szperam i zamieszczę schemat, będziesz musiał jedynie dobrać zenerkę (odpowiada za minimalne napięcie załączenia obciążenia) i rezystor który stopniuje wysterowanie pwm,...
-sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%, sorry ale dałeś plamę z tą poradą, jak ma N75 być wysterowany na 65% skoro turbo przeładowuje z powodu przycinającej się zmiennej geometrii ? Kręcenie sztangą w takim przypadku to poroniony pomysł. Namieszałeś koledze i rozkładacie ręce....
Zaworek jest zasilany z sterownika na pewno . Przewody obydwa biegną do sterownika i są całe . Sterowanie odbywa się po przez PWM i zwykłym miernikiem ciężko coś zmierzyć. Jest jeszcze jeden element który bierze udział w wysterowaniu zaworka N75 a jest to czujnik kopiowania turbo, ten na gruszce turbiny. Niech kolega poda jakie błędy w ECU są widoczne.
Z EGR możesz zdjąć wężyk i zaślepić,mam passata 1.9 TDi te same problemy ale po wymianie turbo mi pomogło wysterowanie sztangi VTG.ale możesz spróbować przeczyścić n75,do sprawdzenia n18.
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Nie wywala błędu bo mieści się w czasie z odchyłką. Nic Ci nie świszczy? Ogólnie to turbina pompuje ale mocno jest wysterowany N75.
Jeżeli piszecie, że tam jest wężyk do komputera to jaka tam jest turbina? wysterowana podciśnieniem czy hamowana ciśnieniem?
Można by to tak określić. Chodzi o to że np: jak przypnę 2kW grzałkę do wyjścia turbiny to mi nie ruszy więc aby zaczęło to działać to muszę regulować ile max mogę w danej chwili móc pobrać z turbiny. Fajnie jak by to nie było tylko głupie obciążenie typu grzałka w wodzie. Bo to PWM wysteruję bez względu czy mi V czy A będą skakały. Ale już z czymś...
Niestety, nic z tego nie będzie. Muli go na postoju, czy podczas jazdy :) . Jeśli podczas jazdy, to zrób logi dynamiczne: trzeci bieg, 3000obr/min i gaz do dechy, ja jeszcze sprawdzam na czwórce (nieco dłuższy czas zapisu). Obroty, MAF, MAP, dawka, % wysterowania N75 na początek.
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Jak będę w domu to spisze nr turbiny. Czy do odczytania parametrów wystarczy mi lexia pp2000 ? Czy też lepiej pobawić się u jakiegoś fachowca ? Rozumiem że chodzi tylko o wysterowanie zakresu pracy gruszki tak by odpowiednio chodził ten popychacz. Więc podsumowując. 1. Rozkręcam turbinę, elementy daje do piaskowania. 2. Środek- turbinke wymieniam na...
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
https://obrazki.elektroda.pl/1210027600_... Witajcie Chciałbym zaprezentować Wam prosty kontroler do ładowania akumulatorów z małej turbiny wiatrowej, z wykorzystaniem gotowego modułu przetwornicy up/down na układzie XL6009. Zacząć muszę jednak od tego, że posiadanie małej turbiny wiatrowej marzyło mi się od dawna. I choć lektura wielu...
Vaku musisz sprawdzić bo to samo podciśnienie steruje zaworami blokad. Jak go nie ma to i turbina nie zostanie wysterowana pomyślnie.
Witam, koledzy mechaniory wy próbujecie usunąć objaw a nie przyczynę, tryb awaryjny w który wszedł silnik to popierwsze turbina jest wysterowana na minimum stąd brak odpowiedniej ilości powietrza do spalania, podrugie trzeba znależć przyczynę i tu przyda się dignoza statyczna i dynamiczna ,mozliwe że czujniki lub połączenia są wadliwe, aurelka piszesz...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
"... natomiast podciśnienie (mierzone przed zaworem N75) spada prawie do 0 (zera) i w pewnym momencie następuje całkowite odcięcie turbosprężarki..." Jak dobrze interpretuję to brak podciśnienia w układzie VACU? - jak tak, to co ma wysterować gruszkę turbo? To co opisujesz to typowy nutlauf - z logów można podglądnąć, że ciśnienie doładowania mocno...
Nie moge skojarzyc jaki silniczek zaworu EGRu. Ale te zaworki powinny działac tak samo. Warto jednak podpiąć pod kompa i odczytac wartosci cisnienia turbiny, lub wysterowac te zaworki.
Na filmiku jest czujnik ciśnienia, a przepustnicy podobno nie ma. A ja tam widzę jeszcze dwie pozycje dla wysterowania solenoidów. Czyli EGR i co by jeszcze miało być? Drugi na tyle ile da się zobaczyć podchodzi pod sterowanie turbiny. Diagnozują Lexią, więc to nie wina sprzętu. Ale chętnie zobaczyłbym identyfikację kalkulatora.
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
Czasami z "gruszki" turbiny pociągnie troche nieczystości i zatka się zawór podciśnienia lub podłączenie podciśnienia i wtedy ciśnienie jest niewystarczające z powodu zatkania tegoż zaworu miedzu Vacum a Serwo. Objawia się to brakiem wysterowania zaworu EGR (swieci kontrolka) lub brakiem mocy -kontrolka nie świeci ale po podłączeniu najprostszego VAGCOMu...
problem z EGR sterowaniem zaworami Elektro pneumatycznymi,sztanga na turbinie chodzi jest wysterowana przez zawór Elektro pneumatyczny ?
Łap tu nowego Hexa. Nawet działa bo sprawdzałem. Dodałem tam wiadomości diagnostyczne które wypluje na terminal jak się podłaczysz 115200. Napisze "Debug started" a potem co 30sec poda liczbę zliczonych RPM i jak ustawiony jest próg działania 100-300. Jak zadziała to na 25sec wysteruje dane wyjście ale tylko raz by niepotrzebnie nie męczyć przekaźników...
Moim zdaniem problem nie tkwi w turbinie, turbo pompuje idealnie(jak na swoje lata oczywiście) wysterowanie n75 też jest w dobrej kondycji, co oznacza że grucha jest ok. Stawiałbym tu raczej na paliwo, obcinanie dawki itp. wyjąłbym wtryski i zawiózł do sprawdzenia, daj jeszcze logi statyczne 003, 004, 001 pokaż jeszcze log statyczny korekcji wtrysków...
Wiec jak poradzic sobie z wysterowaniem VNT ?
Zobacz czy po odpaleniu auta gruszka wciąga sztangę turbiny. Wystarczy jedna osoba do tego. Jeżeli wciąga to czy ją puści po odpięciu wtyczki z N75. Skoro masz VAGa to możesz wysterować N75 przez co ten będzie się cyklicznie otwierał i zamykał a Ty możesz obserwować wtedy czy sztanga się rusza. Blok 11 w nastawach podstawowych. Warto zaopatrzyć się...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Witam. Pozwolę sobie odgrzebać kotleta. Mam identyczną sytuację jak u autora. Polo 1.4 tdi BMS, brak błędów, przy przyspieszaniu muł, po "napompowaniu" pedału gazu rakieta. Nowy EGR Pierburg, stary był ewidentnie uszkodzony elektrycznie, generował błędy przy próbie wysterowania vcdsem. Po wymianie wymusiłem dopalanie dpf za pomocą Texa txts i ładnie...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
wysterowanie podzespołu wysterowanie miksera wysterowanie wentylatorów
taśma touchpad naprawa schemat zamka drzwi octavia deska rozdzielcza
ch341a oprogramowanie citroen tempomat
Hitachi ED-A101 – lampa DT01021 nie świeci, diagnostyka, balast, wymiana Husqvarna Automower, Worx Landroid – dwie pętle ograniczające, przełączanie stref koszenia robota