Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Ciężko sprawdzić N75, musiałbyś podpiąć wakuometr i porównywać jego odczyt z wysterowaniem elektrozaworu. Najlepiej podmienić na inny. Widać że przeładowuje i EDC obniża wysterowanie elektrozaworu ale ciśnienie i tak nie spada wiec jak po podmianie będzie nadal tak samo to sprawdzić geometrie turbiny bo pewnie się zacina.
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
https://obrazki.elektroda.pl/1210027600_... Witajcie Chciałbym zaprezentować Wam prosty kontroler do ładowania akumulatorów z małej turbiny wiatrowej, z wykorzystaniem gotowego modułu przetwornicy up/down na układzie XL6009. Zacząć muszę jednak od tego, że posiadanie małej turbiny wiatrowej marzyło mi się od dawna. I choć lektura wielu...
Witam . Pacjent Scenic 2 - brak mocy. Po podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę moc wraca. W parametrach rzeczywistych wysterowanie elektrozaworu turbiny wynosi cały czas 5%. Pytanie dlaczego ? Przepływomierz i elektrozawór podmieniany ze sprawnego - dalej to samo. Gdy wykonam aktywację elektrozaworu w programie diagnostycznym elektrozawór zaczyna...
http://obrazki.elektroda.pl/5302716200_1... Witam! Chciałbym wam przedstawić mojego drugiego robota klasy linefollower. Teraz jest on na trochę większym poziomie niż Wolverine. Ogólnie koncepcja nowego robota powstała po zawodach T-Bot, na których zobaczyłem po raz pierwszy robota Botland Teamu. Decyzja padła szybko i była jednoznaczna....
Nie wierzysz mechanikowi czy o co chodzi że pytasz? święta racja niech wymieni na swój koszt jak taki mądry nie jestem fachowcem ale czy wysterowanie turbiny nie leży po stronie ESP ?? i tu szukać przyczyny ? Odczyt błędów to nie diagnoza i tylko na podstawie ich odczytu nie można dać pewnej diagnozy. druga święta racja
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Marka:VW Model:Passat b5 1.9tdi ajm. Ma ktoś może gotowy program do tego silnika? Nie chce zaczynać od początku, mierze gdzieś w okolice 140Hp i boost 1,3bara max. Bardzo był bym wdzięczny za pomoc lub na kierowanie co mam zmienić w mapach. W plikach dodaję log z turbiny. Jeśli chodzi o wysterowanie turbiny to chyba coś jest nie tak ze sztangą bo turbina...
Natomiast teraz nagle jadę od 30km i nic poza tymi błędami i takie wartosci jak na zdjeciach + oczywiście od ESP cały czas błąd https://obrazki.elektroda.pl/2698294500_... https://obrazki.elektroda.pl/5652978300_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z opisu wynika, że po przejechaniu około 30 km samochód nie...
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Czyli wyregulowana na pałę. Wydłuż sztangę o 1 obrót. Potem przejazd testowy. Dobrze jest sobie zrobić wykres z ciśnienia zadanego i mierzonego. Wtedy jak na dłoni widać czy reguluje dobrze bez przestrzału. Gdybyś zobaczył falowanie doładowania (z gazem w podłodze) to najczęściej jest luz na sztandze lub samym układzie zmiennej geometrii turbo. PS...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
kowal kupiłem nowy dziś montuje i zobacze. melas jest czujnik na gruszcze od turbo na 3 piny. Taki jak dałem w1 poście plus ten błąd:P2563- oznaczna włąsnie jego ustrkę. Zastanawia mnie tylko czy jego uszkodzenie wpływa na wysterowanie zaworu od podciśnienia gruszki turbiny ?
Panowie a może pare dodatkowych testow... Po pierwsze należy sprawdzic jakie ciśnienie daje turbina przy probie swobodnego przyspieszania - wyjdzie dziura w dolocie lub padnieta turbina. Pozostaje jeszcze wysterowanie egr pompka podcisnienia na wolnych obrotach- jezeli zmieni sie ilosc zasysanego powietrza to znaczy, ze egr dziala. W przypadku turbiny...
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
Witam dołączam do tematu, mam problem z podobnym silnikiem AUY w Seacie Alhambra. Silnik jest po remoncie głowicy i po naprawie turbo. Mimo Chiptuningu (150 koni) Wolno się wkręca z dolnych obrotów. Mechanik od turbo mówi, że zrobił wszystko jak należy. Widzę w logach, że turbo w dolnych obrotach nie do końca ładuje. Według VCDS wysterowanie turbo chyba...
Jak r ozebrales egr nie było wilgoci? Bo gdy była część wbita w żeberka zaraz będziesz wymieniał cały egr. Kolego ten luz na turbinie jest normalny cisnienie oleju go konpensuje. Czekam na twoją odpowiedz czy wymiana końcówki egr pomogła ponieważ zaworkiem steruje zawór i wysterowanie jest czysto pneatyczne - sprawdź drożność.
Jeździłem do Erywania, Volvem FH4 500 Spalanie średnie z trasy 28-32,. Opis trasy do Erywania ser 22 tony, z powrotem 1500 pusto do Turcji i załadunek np, soki z okolic Denizli, góry przepotężne. Robiłem szkolenie u znajomego, jeżdżą na Rumunie, krótkie trasy 800km tam i z powrotem, spalanie do 32, jak ogień to 34. Także wiem co robię. Nasz jak trzeba...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
W bloku pomiarowym 11 masz od lewej: obroty silnika , Ciśnienia doładowania zadane (bezwzględne w mbar ,1000 mbar = 1 bar=atmosferyczne) czyli to co sterownik chce uzyskać Ciśnienie rzeczywiste zmierzone -wyrażone jak wyżej Wysterowanie N75 w %
wiec po małych obserwacjach to co udało mi sie uchwycić to to ze dawka paliwa jadac bez gazu na 1 lub 2 biegu skacze od 0.8-7mg silnik oczywiscie szarpie gdy dawka tak oscyluje. czujniki temp. oraz przyspieszenia trzymają równomierne wartosci. przepływomierz również. wysterowanie turbiny ok. skad moze sie brać tak duzy problem z ustaleniem dawki ??...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Witam, samochód tak jak w temacie, czasami występuje brak mocy z powodu niedoładowania, auto potrafi jeździć 100 km bez problemu a chwilami jest tak że ma co jakiś czas muła. W texie błędy są następujące: Układ doładowania P2359 ( Ciśnienie doładowania zbyt niskie) Sygnał Prędkości P0500 (Prędkość koła niekompatybilna ) Kodowanie wersji błędne P2339...
Musiałbyś na parametry skrzyni popatrzec, obroty turbiny konwertera, wysterowanie zaworów itp. Może na coś wpadniesz.
Moim zdaniem problem nie tkwi w turbinie, turbo pompuje idealnie(jak na swoje lata oczywiście) wysterowanie n75 też jest w dobrej kondycji, co oznacza że grucha jest ok. Stawiałbym tu raczej na paliwo, obcinanie dawki itp. wyjąłbym wtryski i zawiózł do sprawdzenia, daj jeszcze logi statyczne 003, 004, 001 pokaż jeszcze log statyczny korekcji wtrysków...
Nie wiem dlaczego ale wiedziałem... że kolega nie odpowie wprost na zadane pytanie tylko będzie kombinował. Na co komu potrzebna jest masa prądnicy, ilość żłobków czy jakim drutem nawinięta. Trzeba mieć średnicę turbiny żeby obliczyć moc jaka będzie- wychodzi ok 1500W czyli nie tak jak kolega podał. To i tak wersja optymistyczna zależna od ukształtowania...
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Tak, zmniejszyć ciśnienie, tylko trzeba najpewniej kierownice turbiny DOKŁADNIE wyczyścić(bez rozbiórki się nie obejdzie), oraz sprawdzić wysterowanie sztangi jak i samą gruszkę. Jeśli to zrobi, to na pewno ciśnienie zmniejszy się do oczekiwanego.
Na zimnym przeważnie falują przez EGR. Co do turbo to nie wadliwe turbiny a zużyte. Po prostu serwisy wymieniają wirniki i ośkę a układ zmiennej geo tylko jest czyszczony. Czasem uda się wyregulować ale taka operacja tylko na aucie metodą prób i błędów. Ja to robię tak że z VCDS wyciągam wykres live z wartości zadane ciśnienie i rzeczywiste (plus wysterowanie...
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Więc jedynym sensownym i prostym regulatorem dla ciebie będzie sterownik wypełnienia impulsu który będzie sterował tranzystorem IGBT i po kłopocie. Jak będę miał trochę czasu to po szperam i zamieszczę schemat, będziesz musiał jedynie dobrać zenerkę (odpowiada za minimalne napięcie załączenia obciążenia) i rezystor który stopniuje wysterowanie pwm,...
Skąd koledze wyszło że jest dziura w dolocie? Widać że przy 3700 obr/min EDC każe zamknąć N75 podciśnienie dla turbiny czyli ta powinna przestać pompować a ta pompuje sobie dalej. Przeładowanie jest już od jakieś 2800 i widać że EDC coraz bardziej zmniejsza wysterowanie N75 co nic nie daje. Zacina się geometria. Gdyby była dziura to by raczej słyszał...
Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem: EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza. Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa? Dwumas jest w porządku. Po przeglądzie: Gruszka turbiny dziurawa, wymieniona na sprawną, zmienna...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
no to znow od poczatku.... -dla mnie to najwazniejsze zeby samochod byl szybki , mam poloneza i audi polonez jest do treningu tuningu i aktualnie myslalem zeby zlozyc dwa poziome gazniki , niestety nie ma szans sie zmiescic , co do dzwiekow to slyszales kiedys silnik na dwoch podwojnych weberach DCOE albo dellorto czy solexach C40 rozkrecony do 60 tys...
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
No to proszę cię jeśli dobrze idzie ci liczenie :) to jakiej mocy musiałbym dostarczyć do turbiny aby uzyskać 0,2 bara?? A poza tym według mnie to te wyliczenia wydają się BARDZO optymistyczne i chciałbym żeby ktoś zrobił mi to za taką cene... Materialy na najprostszy kolektor czy downpipe kosztują do 200zł, czyli 3 flansze wycinane laserowo +kolanka...
Hmmm .... z jakiego sterownika wyciągnąłeś tą mapę o ile dobrze pamiętam 021CK - teroetycznie jest możliwe przerobienie sterownika z 1Z'ta - praktycznie - szybcie łatwiej i taniej zaadaptowac sterownik z podciśnieniowym sterowaniem turbiny ...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że ciśnienie zadane na turbo ok. 2000 mbar, a turbo daje tylko 1030 mbar max. Tu masz problem i teraz albo masz dziurę w dolocie albo uchylony egr albo źle wysterowana turbina w co wątpię ewentualnie samo turbo. Wymieniałeś na sprawdzone, używka, regenerowane?
Jest problem z wysterowaniem turbiny, może być mechaniczny.
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
Przed pojawieniem się instalacji PV (fotowoltaiki) nawet nie było takiej możliwości żeby w sieci niskiego napięcia pojawiła się jakaś nadmiarowa energia (no bo i skąd) którą należałoby odebrać i stacje transformatorowe nawet nie były projektowane w tym celu. . Była też i taka możliwość, były tartaki wodne jak i napędzane silnikami klatkowymi i to samo...
Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny! Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia...
Nie wywala błędu bo mieści się w czasie z odchyłką. Nic Ci nie świszczy? Ogólnie to turbina pompuje ale mocno jest wysterowany N75.
Nie rozumiem po co robiłeś wypalanie......i dlaczego miałoby to pomóc na te błędy?? Błędy są dość oczywiste i po co tyle podpowiedzi jak i tak nic się nie robi w tym względzie Zacznij konsekwentnie sprawdzać zwłaszcza wysterowanie turbiny....no i pompa wacu lub podciśnienia i pewnie nie byłeś jeszcze w kanale
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
Uważam , że powinien twój samochód obejrzeć ktoś , kto ma pojęcie o silnikach diesla. Z tego co napisałeś też uważam podobnie jak jeden z kolegów powyżej,że problem leży być może w zaworze egr lub samej turbinie ewentualnie w jej wysterowaniu. Są to jednak podzespoły ,których pracę i sprawność można zweryfikować. Nie widząc samochodu to jest tylko takie...
Mapa ogranicznika dymienia do poprawy moim zdaniem. Warto nanieść zmiany na osi X bo w logach miałeś przepływy nawet 1070mg/skok i trzeba od nowa przeliczyć dawki. Mapa N75 też mi się nie podoba. Jest mocno na plus w całości. Możliwe , że zbyt wysterowana turbina dławi przepływ spalin.
w parametrach masz odpowiedz na swoje pytania, z doładowaniem to co przedmówca pisał, widzi duże ciśnienie i nawet zaworu turbiny nie uruchamia(masz7%wysterowania). A z egr, to wygląda jakby był niedrożny, nie działa, nie wpuszcza spalin. Sprawdź napięcia na wtyczcce czujnika, zobacz co sie dzieje po odpięciu, ewentulanie podmień czujnik ciśnienia.
Po pierwsze jakie masz podciśnienie na magistrali i czy masz wysterowanie zaworu turbiny.
Masz problem z samą turbiną, geometria,połączenia, wysterowanie. Tam szukaj.
Wysterować trzeba turbinę ręcznie i podejrzeć parametry na komputerze, bo coś mi się widzi błędna ta diagnoza. Sprawdzić EGR czy domyka.
Bez diagnstyki cięzko cos powiedzieć. Jeżeli faktycznie ASO wgrało najnowsze oprogramowanie to może być problem . Może to być problem bezwładności wysterowania turbiny - nie jest w stanie tak utrzymac ciśnienia aby utrzymac prędkość pojazdu. Może być probem z częściowym zużyciem podzespołów i program już tego nie ogarnia . Proponuję skontaktowac się...
Jedź na VAGa i zrób logi, to tak nie działa że porównasz to z innymi. Trzeba patrzeć na przepływkę czy wskazania rosną, wtedy ma też rosnąć doładowanie oraz zmieniać się wysterowanie turbiny, trzeba też porównywać to ile chce doładowania EDC a ile daje turbina. Jeżeli turbina ładuje cały czas a wartości przepływki stoją to wskazuje to na niedomagania...
Jakie widzi cisnienie na spoczynku? Jakie podczas obciazenia? Czy jestes wstanie wysterowac prace turbiny z komputera? Czasem regulacja turbiny nie była przestawiana?
W takim razie mam jeszcze jedno pytanie. W stanie normalnym zawór pozostaje zamknięty i "gruszka" turbiny nie dostaje podciśnienia. Przy pełnym wysterowaniu (12V?) turbina dostaje "pełne" podciśnienie ? Czy może na odwrót ?
Jakie ciśnienie daje turbina gdy się ją wysteruje na max.
Sprawdź podciśnienie na zasilaniu przemiennika- podłączenie "VAC" . Powinno mieć minimum 600 mbar podciśnienia. Przemiennik turbiny i ARF musi mieć na napowietrzeniu "ATM" filtr powietrza. Sprawdzić wartość podciśnienia na wyjściu przemiennika podczas wysterowania zakres 0 - 400 mbar podciśnienia.Najlepiej jest sprawdzić wysterowania ale niewiele testerów...
Witam,mam coś takiego w golfie 4 1.9 tdi 130 km,2003 rok,że mechanicy wymienili na pompowtryskach uszczelniacze i teraz auto nie jedzie,a się toczy.Po wpięciu pod komputer nie mogą teraz wysterować turbiny i to właśnie ona nie pracuje poprawnie i brakuje doładowania.Przed tą robotą auto chodziło jak wściekłe,tylko długo kręciło,zanim odpaliło.Uszczelniacze...
Vaku musisz sprawdzić bo to samo podciśnienie steruje zaworami blokad. Jak go nie ma to i turbina nie zostanie wysterowana pomyślnie.
Jeżeli piszecie, że tam jest wężyk do komputera to jaka tam jest turbina? wysterowana podciśnieniem czy hamowana ciśnieniem?
No masz wybitnie brak mocy silnika , trzeba sprawdzić czy idzie czyste paliwo bez powietrza (również powrotem) i czy ecu "widzi" położenie pedału gazu .Wysterowanie gruchy turbiny itd.
Dla mnie wygląda to na zacięte kierownice bo widać że N75 jest wysterowane i ma zmniejszyć podawane podciśnienie na gruszkę ale efektu brak. Chyba że N75 nie upuszcza podciśnienia ale raczej jest to wina turbiny.
od czego? Od wysterowania turbiny oraz pozostałe podcisnienia. Pompowtryski teoretycznie powinny byc ustawione na -180 stopni. Ja ustawiam je na 180 lub 225 stopni, jest trochę z tym roboty, ale czasami widać znaczącą róźnicę w korektach. Sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania i przepływkę oraz korekty pompwtrysków. P.S. Ogólnie mówiąc jeżeli...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
W zakładce testy są testy... jest to próbne wysterowanie siłownika obejścia turbiny. W kolejnej wersji będzie poprawione... niestety FES jest tak zrobiony, że nie widać co się tłumaczy.
problem z EGR sterowaniem zaworami Elektro pneumatycznymi,sztanga na turbinie chodzi jest wysterowana przez zawór Elektro pneumatyczny ?
Często się zdarza, iż zawór sterujący kierownicą zaczyna się zacierać i powoduje przesterowanie lub zbyt małe wysterowanie kierownicy turbiny. Podmień zawór. Czasami wystarczy do testów wyrzucić filtr z gąbki znajdujący się pod grzybkiem zaworka. Jeżeli będzie wilgotny to znaczy, że zaworek złapał wodę i kończy swój żywot
Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie...
Wiec jak poradzic sobie z wysterowaniem VNT ?
Nie moge skojarzyc jaki silniczek zaworu EGRu. Ale te zaworki powinny działac tak samo. Warto jednak podpiąć pod kompa i odczytac wartosci cisnienia turbiny, lub wysterowac te zaworki.
Jakby miał gwarancję, to pewnie by skorzystał z pomocy serwisu. W sumie można sprawdzić jak działa odkurzacz bez filtra, wystarczy na filtrze zlokalizować magnes, i wtedy na odkurzaczu w tym miejscu przyłożyć magnes. Z mojego doświadczenia wynika, że to raczej może być problem z wysterowaniem tranzystorów mosfet w mostku H przy niższych obrotach. U...
Pacjent to Mondeo MK4 TDCI 2.0 2K7, ale szukając przyczyny, widziałem, że problem dotyczy głównie silników Diesla 2.0, 4 cylindry, na pompie CR i zazwyczaj skrzynia automat. Usterka i objawy: U mnie występują rzadko (w tym roku kilka razy). Zazwyczaj jest to gorący dzień, silnik nagrzany i jazda w korku z 5...10 minut i więcej. Potem następuje usterka,...
Logi nie wyglądają na takie aby generowały odcięcie. Pojeździj trochę agresywniej w sensie but pedał na 100 % i na zero i na zmianę wtedy turbina jest wysterowana w pełnym zakresie.
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Kąty zaklinowania końcówek mam teraz takie: 1 łopata 7,8 stopnia 2 łopata 7,2 stopnia 3 łopata 6,4 stopnia Wszystkie zrobię na 2 stopnie, i dodam aerodynamiczne zakończenia łopat, i musi być ciszej. Turbina na pewno bardziej nie będzie się wkręcać na obroty. Przy wietrze 10m/s max obroty to 270obr/min, i nigdy nawet nie zbliżyła sie do 300obr. Turbina...
Może by tak sprawdzić pracę turbiny - czy jest wysterowana przez sterownik silnika, czy podciśnienie jest w stanie ruszyć gruszkę. Czy turbina w ogóle coś dmucha. Podłączanie komputera to nie tylko odczyt i kasowanie błędów ale sprawdzenie wartości pomiarowych i ich analiza.
objaw pojawił się nagle. Od 1000 do2000 obr/min jazda jest prawie ze niemozliwa.Wtym zakresie auto dymi ,dusi się,krztusi itp.Jesli odłaczymy podcisnienie od sterowania turbina to mozna jechac normalnie ale nie ma doładowania.Po wysterowaniu kierownic na maksa turbina zamyka wypływ spalin z silnika i auto gasnie.proszę o sugestie.
Zgadza się.W bloku 11 mamy podgląd na pracę turbiny. 1.Obroty silnika 2.Ciśnienie turbiny jakie powinno być 3.Ciśnienie turbiny które jest w danym momencie 4.Stopień wysterowania elektrozaworu sterowania turbiną Sprawdzanie turbiny-3 bieg-z niskich obrotów gaz na maksa.Przy 3 tys.obrotów odczytujesz pole 2 i 3.Różnica maksymalna to 10% Sprawdz czy siłownik...
Witam wszystkich Może ktoś spotkał się z takim problemem, mianowicie: Często się zdarza, że przy przyspieszaniu(również gwałtowniejszym) czuć takie pojedyncze szarpniecie. To pojedyncze szarpniecie jest w przedziale (miedzy 40 a 70 km/h) bez względy na wrzucony bieg. Mam wrażenie jakby na 1 sekundę zabrakło mocy. Po tym szarpnięciu auto już ciągnie...
Tak na oba pytania ale strzykawka nie może być zbyt mała. Możesz za pomocą VAGa wysterować gruszkę w nastawach w bloki 11 podczas pracy na biegu jałowym - poczytaj jak się robi logi, jak zrobisz statyczny w bloku 11 to będzie widac jak wciąga na maksa i puszcza co jakies 30 sekund.
Mam vcdsa Super. Opalasz silnik, rozgrzany. Łączysz się z silnikiem, wybierasz "Basing Setings" (04) wybierasz- wpisujesz 011 i on. Silnik wchodzi na 1400 obr/min i co 30 sekund sztanga turbiny będzie wysterowana w skrajne położenia krańcowe.
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
15darekvw - wartość ciśnienia zadanego ma wynosić 1948 mbar (przy pedale wciśniętym całkowicie do podłogi, podczas dynamicznego rozpędzania samochodu np. na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 RPM) a wartość rzeczywista ciśnienia ma oscylować w granicy tej ww. wartości czyli 1948 mbar. Podczas rozpędzania wartość rzeczywista będzie mniejsza,...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Czujnik poziomu oleju i N75 to dwie różne sprawy. Jeden podłączony jest pod licznik a drugi pod sterownik silnika. Podłączyć wtyczkę do N75. Połączyć się z licznikiem i zobaczyć jaki widzi poziom oleju i jego temperaturę. Do sprawdzenia czujnika najlepszy jest oscyloskop. Może on nie mieć zasilania, może być uszkodzony lub nie podaje sygnału do licznika...
Witam mam problem z samochodem jak z tematu. Więc jeśli chodzi o szczegóły, na chwilę obecną, po uruchomieniu, przy zimnym silniku samochód jedzie w porządku, ma moc wszystko jest jak trzeba. Po przejechaniu ok. 10-15km jest taki objaw, że zupełnie traci moc, przyśpiesza jakby miał 50KM i ledwo wchodzi na obroty. Czasem tą moc odzyskuje, jak się zgasi...
wysterowanie podzespołu wysterowanie miksera wysterowanie wentylatorów
drukarka brother drukuje białe kartki przeskok iskra trafo wymiana toner
radio samsung przestrojenie schemat kostki radia
ESP32 Webserver AP – WebSocket, ESPAsyncWebServer, LittleFS, konfiguracja Access Point Elektryczne pilarki łańcuchowe z regulacją obrotów: modele i funkcje