A dlaczego jak stykam w przerywaczu elektromagnes to światła świecą ? Ostatni raz - to NIE elektromagnes, a PRZEKAŹNIK. Chłopie... 15 - zasilanie po stacyjce 30 - zasilanie stałe Te dwa zasilania docierają do wyłącznika awaryjnych. Z niego idą (albo jedno albo drugie) na przerywacz kierunkowskazów - 49. Z przerywacza - 49a, idzie na przełącznik pod...
Dzięki kolego powinno wystarczyć!! Straciły sie kierunki nie ma awaryjnych oraz kierunków Przełącznik pod kierownica działa bo przekaźnik cyka musze jeszcze sprawdzić przerywacz oraz wyłącznik awaryjnych!!
Faktycznie dobrze mówisz jeśli chodzi o te wagi. Nie pomyślałem o tym. A jak narysować to w schemacie, i jeszcze uwzględnić wyłącznik awaryjny?
prosiaczek180 widzę że nie dowierzasz mi, ale to na pewno działa.
Kiedyś, dziesiątki lat temu w szkołach o profilu elektrycznym nauczano najprostrze układy Z-W dla silników. Teraz - nie wiem. Znalazłem stary zeszyt sprzed 50 lat : https://obrazki.elektroda.pl/1927578400_... Dorysować wył. awaryjny, termik, zabezpieczenia i musi działać.
Pierwszy schemat po lewej ma samo-podtrzymanie ( naciskając 1 zielony włączy się i zatrzaśnie do czasu naciśnięcia czerwonego), drugi schemat umożliwia podłączenie dodatkowych wyłączników bezpieczeństwa ( tzw. grzybów ).
Jeśli kolega ma pojęcie o elektronice i energoelektronice to sobie poradzi. Mnie ciekawi, że zadziałanie wyłącznika awaryjnego powoduje awarie falownika. Prosiłbym o schemat podłączenia wyłącznika awaryjnego (grzybka) do falownika, razem z zasilaniem obwodu wyłączenia awaryjnego.
dwa czerwone- 1 obwód immobilisera dwa niebieskie- 2 obwód immobilisera czarny- masa czerwono niebieski- +12V niebiesko żółty +12V po stacyjce zielony- wyłącznik awaryjny (przez wyłącznik do masy) czerwono żółty- czujnik drzwiowy powodzenia i pozdrawiam
Termik się przydaje w sytuacji awaryjnej , więc może dokupić wyłącznik silnikowy. Tu pierwszy lepszy schemat z internetu. Zamiast PT ( termik ) wstawiasz CZF https://obrazki.elektroda.pl/6169957300_...
Może ktoś posiada schemat połączeń i możliwość ominięcia wyłącznika awaryjnego drzwi.
Układ zasilania oświetlenia awaryjnego pracuje na tej zasadzie, że w chwili zaniku napięcia sieciowego automatycznie uruchamia się – zasilana z własnego akumulatora - przetwornica napięcia. Jest ona w stanie dostarczać energii potrzebnej do pracy tego oświetlenie przez czas zależny od pojemności akumulatora i mocy oświetlenia. Do układu lampy...
Witam! Potrzebuję pomocy w zadaniu z pneumatyki. Przeszukałem już kilka książek, sam jestem elektrykiem i z pneumatyką nie miałem dotąd do czynienia. Poniżej zadanie, które dostałem: Należy zaproponować układ sterownia pneumatycznego lub elektropneumatycznego dla układu zgrzewarki. Działanie układu: Zgrzewane detale wkładane są ręcznie na stanowisko...
Przeglądam fora i wpisy i nic na temat nie znalazłem Poza że <pierwsze słyszę, to jakaś samoróbka lub schematy z 360.> Ciągnik z lat 90 , akumulator przed chłodnicą, świeca żarowa, no i awaryjne które akurat nie działają. Proszę o udostępnienie schematu. Wyłącznik awaryjnych https://obrazki.elektroda.pl/2255875700_... Przerywacz...
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Owszem w wyłączniku awaryjnych jest punkt wspólny, jak awaryjne wyłączone wtedy idzie dopiero zasilanie na wyłącznik pod kierownicą, tak w skrócie zasada działania. Popatrz na schemat to zrozumiesz.
49-zasilanie z włącznika awaryjnych /stałe/ 49a-zasilanie z klawisza awaryjnych /po zapłonie/ oraz zasilanie przełącznika kierunkowskazów C-kontrolka kierunkowskazów C2-kontrolka klawisza awaryjnych L-lampy lewa strona R-lampy prawa strona Wykonanie na oryginalnym klawiszu awaryjnych.P ŹLE!!! 49a, to WYJŚCIE na wyłącznik kierunkowskazów. Nigdy zasilanie!...
Ja przeważnie wymieniałem przerywacz, koszt około 40zł on jest razem z włącznikiem awaryjnych, ale jak ktoś chciał na pewien czas uleczyć to wystarczy psiknąć dobrym kontaktem i pomaga na pewien czas, jak nie ma na stanie wyłącznika a trzeba jechać dalej.
Problem będzie w instalacji, pewnie na przełamaniu kabiny, bo błąd pojawia się i gaśnie przy ruszaniu i hamowaniu. Ma ktoś kawałek schematu jak to leci?
Rozumiem, że można zastosować wyłącznik trzytorowy, bez przerywania N. Dokładnie - chyba, że planujesz awaryjne źródło zasialania, ale to już inna dyskusja. Jeśli nie planujesz, to daj 3 torowy rozłącznik.
No jednak lepiej pisać wyczerpująco niż 'po łebkach'. Trzeba by, Krzysztofie, przedstawić schemat elektryczny typowego pomieszczenia z kilkoma oprawami, jedna, dwie z modułem awaryjnym, sekretne wyłączniki do testu sprawności, schemat innych obwodów oświetleń, jedną różnicówkę w tym wszystkim i wtedy poczekać na argumenty uzasadniające istnienie tej...
Może po prostu potrzebujesz schematu od C-360 z ostatnich lat produkcji? One posiadały fabrycznie instalację z wyłącznikiem świateł awaryjnych, elektronicznym przerywaczem kierunkowskazów i kontrolkami dwóch przyczep. Może być z tym trudno, na internecie raczej nie znajdziesz, musiałbyś szukać po ogłoszeniach „kolekcjonerskiej” instrukcji...
Nie ma w większości tych instrukcji do tego falownika podłączenia 3-wire. Ale w angielskiej jest. Wejść nie zaprogramowanych nie trzeba do niczego podłączać - nawet nie jest to wskazane. Na stronie 91 jest schemat podłączenia i konfiguracja. Można zrobić Start - Stop i np. wyłącznik krańcowy (lub zależny od czegoś), albo awaryjny, funkcję ruch tylko...
http://obrazki.elektroda.pl/3063448500_1... S52 to włącznik awaryjnych. A tak w ogóle to w linku poniżej masz wszystkie schematy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Automat schodowy sterowny zwarciem, odpowiednia ilość przycisków połączonych rónolelgle dwużyłowo, od automatu linia 3x 1,5 do lamp. oświetlenie awaryjne to trochę trudniejszy temat- chcesz wykorzystać te same lampy co do oświetlenia normalnego czy dodatkowe? Przy tych samych to instalację do tych z modułem awaryjnym trzeba wykonać przewodem 4x1,5....
Zrobilem alarm do samochodu, tylko mam problem, nie wiem jak sie podpiąć do światel awaryjnych. Rzecz trywialna ale nie w tym aucie. W "normalnym samochodzie" jest prosty wyłącznik świateł awaryjnych a tu Francuzi znowu cos wymyslili. Prosze o rade. Może ma ktoś schemat instalacji oświetlenia.
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
Wiem że to już było ale tutaj macie schemat nieco przerobiony. Dodany jest wyłącznik zapłonu (ukryty) kontrolki się świecą ale iskry brak, kierunki awaryjne (uwaga tradycyjny mechaniczny przerywacz raczej nie wytrzyma obciążenia 4 żarówek tak więc tylko z przerywaczem elektronicznym) poprawiona jest jakość samego schematu nie jest to już kserówka. http://obrazki.elektroda.pl/5758872000_1...
Wielkie dzięki jesteście naprawde wielcy. Proszę jeszcze powiedzieć jak połączyć do tego oryginalny wyłącznik z siedmioma wyjściami. które wyjście do czego? Z góry dzięki Dodano po 3 oznaczenia z wyłącznika to VL 49 VR X 49 30 15 PIERWSZEGO NA DOLE OD LEWEJ NIE MOGĘ ODCZYTAĆ WIĘC NAPISAŁEM X
http://obrazki.elektroda.net/96_12454270... Na rysunku przedstawiona jest wyciągarka. Sterowanie ma być góra dół, hamulec trójfazowy jest podłączony bezpośrednio do silnika tzn jak jest napięcie na silniku to hamulec "puszcza" po zaniku napięcia hamulec automatycznie zatrzymuje silnik. W schemacie sterowania powinien być wyłącznik serwisowy...
Przepraszam z brak informacji, to jest faza rysowania schematu Dlatego pytam czy jest na nim napięcie... Czemu dałeś dwa czasowe na jeden obwód :?: a może coś z RTx było by lepsze. Kiedyś konserwowałem prosty APZ z dwoma RTx-ami. W schemacie brakuje wyłącznika awaryjnego/pożarowego. Można by też dołożyć kontrolki obecności napięcia na zasilaniu podstawowym...
Czyli jest możliwość że syrenka jest nieorginalna Oczywiście, że jest to możliwe, tym bardziej, że oryginalne syrenki Ster'a były trochę droższe w zakupie niż uniwersalne i dostępne tylko od producenta alarmu. bo jak można wyłączyć alarm, jeżeli bateria padnie w pilocie Wtedy pozostaje odszukać centralkę i ją usunąć lub utworzyć nowy fragment instalacji...
Jeśli masz tylko dogrzewacz ( D3W, D4WZ itd, z literką "Z" na końcu) to potrzebne są przekaźniki i POMPKA WODY, zegarek służy tylko do programowania startu. Służy do tego wyjście "5", w normalnym niepodłączone. Kol. Peper, mogę zamieścić schemat awaryjnych do Galaxy w tym roczniku, proszę o odpowiedź, jeśli chcesz.
F1 wyłącznik silnikowy, F2 bezpiecznik typy eska, S1 Stop awaryjny z blokadą, S2 przycisk start, K1 stycznik. Jeśli w gnieździe zasilającym wiertarkę są cztery dziury to tak, wtedy będzie to przewód PEN, jeśli pięć dziur to wymień przewód na 5 żyłowy.
Nie główkuj tylko wymień przerywacz tak jak koledzy powyżej podpowiadają, albo wyczyść w nim styki przekaźników jak masz na tyle cierpliwości i umiejętności manualnych. Awaryjne działają bo to że świrują kierunki spowodowane jest najczęściej niekontaktującymi stykami spoczynkowymi przekaźników w wyłączniku awaryjnych.
To otwórz ten wyłącznik i zajrzyj, co ma w środku. I fakt, przerób to na coś standardowego z wykorzystaniem trzypinowego elektronicznego przerywacza kierunkowskazów. Schemat pojazdu posiadasz?
Jakiś czas temu zakładałem alarm w aucie i mam problem z wyłącznikiem awaryjnym. Mianowicie załączony alarm nie wyłącza się gdy przewód od wyłącznika dotyka masy. Próbowałem z włączoną stacyjką i bez włączonej. Masa na pewno jest, przewód od alarmu także jest doby - nie przetarty, przewody nie pomylone - sprawdzałem kilkakrotnie. Co może być przyczyną?...
Zrób zdjęcia (połączenia), zdemontuj moduł, mierz i naprawiaj, podejrzenia nie wystarczą. Sprawdź masę cewek zapłonowych; na schemacie jest dołączona przez wyłącznik awaryjny, nawet nie wiem, gdzie on jest i czy jest, bo to opcja występująca w niektórych modelach. Na zdjęciu widać uszkodzony mechanicznie kondensator elektrolityczny 1000µ/10V; jeśli...
Prawdopodobnie mam taki sam alarm (Twój opis pilota) "SILICON - ESPRIT ars". Danych na centralce nie sprawdziłem. Kupilem auto z tym alarmem, znalazłem firmę, która montowała go i tam otrzymałem instrukcję obsługi, w której są opisane wszystkie funkcje. Programowanie cichego alarmu robi się w nast.sposób: przekręcic kluczyk do poz. zapłonu, wciśnij...
http://obrazki.elektroda.pl/1920299400_1... powyżej schemat bo tak pomyślałem ze pierwszy obrazek mógłby być nieczytelny.
Przepraszam, że pytam ale nie łatwiej było by skonstruować lampę awaryjną która załączała by się gdy nie ma fazy przed wyłącznikiem?
Witam. Kol. maatiaas, coś namieszałeś na tym rysunku. To co jest na czerwono, wygląda jak układ do świateł awaryjnych - bo wyłącznik przed przerywaczem, przerywacz jeden i obie strony wpięte bezpośrednio. Skąd niby ten przerywacz ma wiedzieć, którą stronę włączasz? W/g schematu, migają obie strony. Diody... hmm, jeśli przerywacz ma faktycznie osobne...
sterownik robi test w momencie włączenia zapłonu i dlatego wysuwa listwę żeby silnik zapalił musi zrobi prawidłowo test następnie pozwala uruchomi silnik jęśli nie zrobi prawidłowo testu łapie usterkę i nie pozwoli uruchomi jeżeli nie uruchamia i nie ma usterki to znaczy nie dostaje sygnału prędkości mało prawdopodobne są dwa czujniki prędkości, zapowietrzony...
Właśnie nie bo jak będę ja jechał i włączę wzmacniacz i zapomnę go wyłączyć, to później jak wsiądzie żona to będzie się pluła ze łupie i nie da się jechać. A ten układ ma za mnie "myśleć" czyli po wyłączeniu radia i ponownym jego włączeniu wzmacniacz ma być wyłączony. Pierwsze rozwiązanie było właśnie na przekaźniku z podtrzymaniem i działało ale taki...
Elektron1234 tylko taksie składa, że to właśnie wyłącznik awaryjnych przełącza obwody kierunkowskazów na wspólne działanie. Zresztą wystarczy zajrzeć do schematu elektryki auta i wyjdzie, jak bardzo są to osobne obwody... Skoro nie wiesz, to nie pisz...
Makol masz wyzej schemat to po co takie pytania? Masz tam jak podłączyc ten odbiornik radiowy. A przekładnik prądowy nie służy do załączania silników. Za jego pomocą możesz na mierniku np do 10 czy 20A zmieżyć większy prąd. To jest poprostu cewka przez którą przeciągasz jeden przewód od silnika. Do sterowania silnikiem są styczniki. Masz na schemacie....
Panel wokół radia i wyłączników możesz spokojnie podważyć jest na wczepach coś jak w A6, jak go wyjmiesz będziesz mógł wyjąć wył awaryjnych
dokumentacja: https://usermanual.wiki/Clemas/1050ERide... wyłącznik "trójkąt awaryjny" na panelu wyłączony? termik silnika sprawny? (zwarcie jest?) silnik na krótko działa? Nie pamiętam jaki tam jest falownik jazdy, ale jak Curtis to najlepiej ściągnąć sobie schemat do tego modelu Curtisa tam najlepiej są opisane wszystkie...
Ponieważ S3 i S4 są to przyciski impulsowe które wyłanczaja układ z pracy, a przyciski S5 i S6 są to wyłączniki "z grzybkiem" mają one być awaryjne i zabezpieczające. Schemat rysowałem w Festo (konkretnej nazwy nie pamietam, program darmowy udostępniony w szkole)
O widzisz! To jest rozwiązanie. Czyli zasilanie projoya przeniosę na awaryjne zasilanie (brak sieci nie spowoduje odcięcia paneli) a przy drzwiach wejściowych (tuż obok biegnie kabel zasilajacy całość zasilania awaryjnego) założę wyłącznik p.poz. tym samym hybryda będzie działać jak należy a w razie pożaru strażacy odetną sobie całe napięcie (także...
Witam, z racji tego, że jestem nowy chciałbym się najpierw przywitać ;), mam następujący problem, otóż wykonuję projekt i potrzebuję schemat elektryczny na którym powinien znajdować się silnik elektryczny 230V, oraz jego sterowanie, czyli wyłącznik silnika, awaryjny grzybek wyłączający oraz czujnik przeciążeniowy. Myślałem, żeby to jakoś wykonać na...
To są lampy awaryjne. Jeżeli ją "zaświecisz" wyłącznikiem,to ma świecić. Jeżeli" zgasisz" wyłącznikiem . to "zgaśnie" w razie awarii, pożaru, czy innego zdarzenia losowego to ona ma się świecić. Ma własny akumulator i przetwornicę napięcia). Ten monitoring sprawdza czy ta lampa awaryjna nie jest uszkodzona, czy jest doprowadzone napięcie do ładowania...
Przypatrz się dobrze wyłącznikowi świateł awaryjnych. Tam tkwi błąd zapewne, swoją drogą przydałby się rocznik auta. Ale jak chcesz naprawiać, skoro nic nie potrafisz?
Nie robi. Przecież gro Twoich urządzeń to odbiorniki 1-fazowe, a nawet, gdy trafi się np. silnik, powinien mieć odpowiednie zabezpieczenia, między innymi przed zanikiem fazy. Ogrzewacze przepływowe 3-fazowe są nieczułe (w sensie awaryjnym) na brak fazy, to samo z kuchniami 2-fazowymi. Oczywiście odczujesz brak mocy, ale taka jest rola bezpieczników/wyłączników...
Witam, piszę pracę inżynierską i z góry informuję, że nie jestem na kierunku elektrycznym, stąd też moje zakłopotanie. Wykonuję obrotnicę, którą można obracać przy użyciu silnika prądu jednofazowego, masa do obrotu max. 1,8 tony. W pracy chcę zawrzeć ideowy schemat elektryczny sterowania tym urządzeniem, jedną część mam gotową, w drugiej zaś chcę sterować...
Dobra, pogrzebałem trochę i widzę, że ktoś założył mostek między dwoma przewodami za wyłącznikiem od awaryjnych. Po usunięciu go licznik w ogóle nie działa, ale oprócz tego wszystko jest dobrze. Ma ktoś schemat połączeń licznika w tym masterze? Potrzebuje informacji gdzie na których pinach ma być zacisk "15"
Witam, Fabryczne urządzenia produkcji polskiej z tymi transformatorami, np. zasilacze do radioodbiorników czy moduły oświetlenia awaryjnego. nie mają bezpieczników sieciowych od strony zasilania sieciowego. Tak więc nie ma potrzeby stosowania ich w mojej konstrukcji. Co do wyłącznika masy to niebawem narysuję i zamieszczę schemat.
Wyłącznik czujki ruchu dałbym na zasilanie czujki w tym schemacie i chyba coś takiego zrobię. WC jest przewidziany jako wyłącznik awaryjny. Jak go dasz w zasilaniu czujnika, to w przypadku sklejenia się styków przekaźnika / przebicia triaka w czujniku, oświetlenie będzie załączone na stałe.
Miejsce jest tylko na jedną. Mam takie wyłączniki: http://obrazki.elektroda.pl/7362707400_1... Schemat ma dokładnie taki sam bo mam książkę w wydaniu papierowym. Jak widzisz schemat nie wnosi nic. Niby jest żarówka podłączona dolnym panem do masy a górnym do kierunkowskazów prawych. Bez sensu. Tu jest odnośnik do forum, gdzie jest zdjęcie...
hmm.. http://obrazki.elektroda.net/54_12543496... Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować schemat kol.Kybernetes.Dodałem przekażnik miniaturowy PK0 oraz wyłącznik "wył". Przekażnik PK0 "odciąża"przekażnik PK1.Pamiętajmy że linia"do odbiorników"w zależności od podłączenia może pobierać prąd kilku/kilkunastu amper.Co za tym idzie gabaryty jak i moc...
Nie jestem pewien czy dobrze trafiłem z tematem, otóż w moim transporterku wysiadł wyłącznik owych nieszczęsnych świateł awaryjnych, co niestety skutkuje ich brakiem. Może któryś z kolegów dysponuje wiedzą pozwalającą ominąc ten wynalazek i zastąpić czymś rodzimym i nie drogim. Oczywiście potrzebny byłby do tego pewnie jeszcze jakiś schemat, co by rzecz...
Jak chcesz użytkować? Niektóre lampy z modułem awaryjnym powinny mieć dostarczone L na dwa odrębne zaciski ( przez wyłącznik i bez wyłącznika). To, że ładowanie działa, nie znaczy, że lampa prawidłowo będzie działać. Poszukaj schematu podłączenia tej lampy i co to są zaciski: nie podłączone nigdzie L, A i B? Pozdrawiam.
Czy ma ktoś może wiedzę albo schemat całego wyposażenia elektrycznego, kotła z podłączeniem przewodów do wyłączników i styczników (schemat samego sterownika znalazłem). Kupiłem taki kocioł do awaryjnego ogrzewania domu, ale wszystkie przewody i kostki są zniszczone. Grzałki sprawdziłem na krótko i działają. Czy komuś wiadomo, jak ten piec zachowuje...
Zamek sterowany masą, przewody pomarańczowy nr 629 i brązowy nr 628 pod deską rozdzielczą po stronie pasażera przy szarym module - mogą być też dwa pomarańczowe zamiast brązowego. Kierunki na zielonych przewodach w wiązce kolumny, numery 233 i 234, albo przy wyłączniku awaryjnych, mogą być też fioletowego koloru.
Czy taka instalacja ma prawo działać i czy będzie bezpieczna? Kolorem czerwonym zaznaczyłem obwód awaryjny na wypadek, gdyby wyłącznik czasowy się zepsuł - tutaj będzie przełącznik kołyskowy. https://obrazki.elektroda.pl/2077654200_...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość. Jestem początkującym elektrykiem, dlatego proszę w miarę możliwości posługiwać się zrozumiałym językiem :) Chciałbym podpiąć silnik 3 fazowy do maszyny która będzie mieszać tworzywo sztuczne w beczce. Silnik ten jest małej mocy około 1,5...
Witam mam maszynę z silnikiem 7,5kW o dosyć ciężkim rozruchu, aczkolwiek zmiennym zależy ile się włoży do bębna. Prosiłbym o schemat włącznika gwiazda trójkąt (jeśli jest tam czasówka to jaki czas ustawić przy różnym rozruchu), 1 krańcówka i wyłącznik awaryjny. Chciałbym uzyskać CE więc pewnie jakieś zabezpieczenia są potrzebne na silnik itp. Bardzo...
Witam, Jakiś czas temu w moim samochodzie MG ZR 1,8 polift z 2005 roku zadziały się dziwne rzeczy. Po włączeniu zapłonu automatycznie włączały się światła awaryjne i otwierał centralny zamek. Długo walczyłem z problemem (m.in. sprawdzenie wyłącznika bezwładnościowego, rozłączenie wszystkich możliwych kostek, do których miałem dostęp, podmiana modułu...
Chodzi ci o wyłącznik który wyłączy za każdym razem kiedy szyba dojedzie do góry bądz na dół czy o taki awaryjny w razie gdyby nie zadziałała krańcówka ? jeżeli mowa o tym drugim to spokojnie możesz wykorzystać 3 fazowy wyłącznik silnikowy tylko wtedy musisz połączyć szeregowo przez 3 tory wyłącznika na pewno on się spisze.
ok, mógłby mi ktoś narysować schemat z tyrystorem i z wartościami elementów? widziałem kiedyś taki układ, który rozłącza przy podaniu napięcia na cewkę - stosowany do wyłączników awaryjnych - tych "zbij szybkę i naciśnij przycisk" może takie coś zastosować zamiast różnicówki? jak to sie nazywa?
Mam problem ze światłami awaryjnymi w Audi A6 B4 2,5 TDI z 2002 roku. Podczas jazdy załączyły się światła awaryjne i świeciły światłem ciągłym, nie dały się wyłączyć. Po 1-2 minutach przełączyły się na pulsujące i mogłam je wyłączyć. Tak zdarzyło się 3 razy. Teraz załączyły się gdy samochód stał na parkingu. Świecą światłem ciągłym. Pomogło tylko wyjęcie...
Taki układ jak opisujesz to chyba świeci ciągle, niezależnie czy jest napięcie w sieci czy go nie ma. A mnie raczej chodzi o układ w którym jest możliwość zapalania (wyłącznik lub czujka ruchu) oraz ciągłe oświetlenie w przypadku braku napięcia.
W wyłączniku świateł awaryjnych znajduje się przełącznik przełączający zasilanie do przerywacza kierunkowskazów z zacisku 15 (stacyjka) na zacisk 30 (akumulator). Sprawdź w pierwszej kolejności czy masz tam zasilanie ze stałego plusa - według schematu z bezpiecznika na reflektor roboczy i gniazdo lampy przenośnej. Z przerywacza kierunkowskazów są wyjścia...
https://obrazki.elektroda.pl/5968636900_... https://obrazki.elektroda.pl/1346705200_... Zakładałem przełączniki do 330 ten do świateł to jakiś inny 30 zasilanie środek pipczyk po obwodzie od zasilania postojowe, mijania, drogowe. Stacyjka ponumerowana jak na schemacie awaryjne wyłącznik biała kostka skosem do skośnych...
Nawet jeżeli zapodam tutaj schemat: https://obrazki.elektroda.pl/3162205800_... I opis do niego: Schemat pochodzi z książki pt. "Jeżdżę samochodem polski Fiat 126p" 1 - lampka kontrolna rezerwy paliwa 2 - wskaźnik poziomu paliwa 3 - lampka kontrolna kierunkowskazów 4 - lampka oświetlenia zestawu wskaźników 5 - lampka kontrolna świateł...
Witam Mam problem z Volvo, Auto stanęło podczas jazdy I jest całkowicie ciemno. Auto nie reaguje na kluczyk żadna lampka nie swieci nic nawet CB i awaryjne. Sprawdziłem i na kablu grubym czerwonym 24V co idzie do kabiny jest prąd. Hebel działa sprawdzany ADR nie ma Nie mam schematu jak kable idą dalej z wyłącznika głównego prądu (hebel) bo próbowałbym...
Trochę ot, ale kiedy kończy się amatorstwo a zaczyna "zawodowstwo"? Amatorstwo dotyczy osoby bez odpowiednich uprawnień i wiedzy. Zawodowstwo dotyczy osoby o odpowiednich uprawnieniach i wiedzy. Z amatorstwem i zawodowstwem jest tak jak: z teorią i praktyką. Teoria jest wtedy gdy, nic nie działa i wszyscy wiedzą dlaczego. Praktyka jest wtedy gdy, wszystko...
Ze względu na obciążenie można by zatem podzielić całość np. na 4 bloki i każdy podpiąć do jednego wyłącznika różnicowo-prądowego (a bloki według rady podzielićna sekcje), zgadza się? (pojęcia takie jak wył. różn.-prąd. znam więc nie jest aż tak źle). Co do zabezpieczeń przepięciowych, to znalazłem [url=http://www.tech.co.bydgoszcz.pl/och...
Oglądając wstępnie schemat widzę, że jak maszyna pracuje to wyłącznik awaryjny nie działa. Maszyna pracuje dalej. Styki KT2T 57/58+K12/K14 nie pozwalają wyłączyć K1M. Wyjście RUN służy do podłączenia lampki kontrolnej -PRACA. Aby to zmienić K1 ma sterować wejściem startu falownika. Czyli między wejście QSP a styk K2T 24, wpiąć styki pomocnicze K1 tak...
przekaźnik na zdjęciu jest chyba na wymuszonym mechanicznym załączeniu,dlatego może "grzybek" nie działa.Maszyna jest raczej w miarę nowa,ma kilka falowników .Trzeba pomyśleć co ma wyłączać "grzybek".Wyłączenie awaryjne maszyny musi być bezpieczne dla człowieka,otoczenia i samej maszyny.Wyłączenie zasilania nie zawsze jest bezpieczne,nieraz właśnie...
Samym czujnikiem stycznika nie wysterujesz, jeżeli masz z niego wyjście tranzystorowe. Podaj dokładnie parametry styczników i czujników, silnika, inne i napisz co dokładnie chcesz zrobić to prześlę ci schemat. Ważne jak bardzo skomplikowana ma być ta maszyna. Przydał by się jakiś wyłącznik awaryjny w torze sterowania. Tylko napisz to składnie tak żeby...
Wyłącznik świateł awaryjnych ma zawsze przełącznik zasilania do przerywacza 30/15 –> 49 oraz przełącznik załączający obie strony kierunkowskazów 49a –> L/R. Kontrolka w gałce jest zasilana z dodatkowego styku załączanego wraz z kierunkowskazami. Dodatkowo jest doprowadzona masa na zacisk 31. W C330M ta część instalacji elektrycznej występuje jako osobna...
Witam Od razu zaznaczę iż przeszukałem forum i niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi a mianowicie otrzymałem przerywacz (impulsator) RWB-02 który posiada 7 pinów : 49a 15 C2 49 31 C 30 witam ,potrzebuję opis styków w przerywaczu rwb-02 (są tam 49,49a,31,15,c,c2,30) za pomoc będę wdzięczny pozdrawiam tulipan witam znalazłem coś takiego :31 masa...
także specjalne gniazdka pod biurko chronione różnicowoprądowymi a inne zwykłymi "B" Pewnie zdziwię kolegę, ale gniazdo obsługiwane przez laików ma być zabezpieczony "różnicowoprądowym"- jak kolega nazywa, oraz "zwykłym B"- jak również kolega nazywa... Czyli po ludzku - wyłącznik róznicowoprądowy oraz zabezpieczenie nadmiarowe (łącznie), które na miejscu-...
A jaki to wzmacniacz może być dedykowany do tego celu? Przejazdy te mają być teoretycznie montowane na terenie huty Katowice więc pociągi rozwiną maks 10 km/h. Jakiś włącznik/wyłącznik awaryjny świateł pomiędzy przejazdem a PLC w budce dróżnika czy łatwiej PLC umieszczać bezpośrednio koło przejazdów ?
Mam tryb sterowania prasy za pomocą ręcznych przycisków. Mogę też spróbować przyciskami ręcznie jak się zawór będzie zachowywał. Rozchodzi się o to aby wykluczyć układ elektryczny. W/g schematu cewkami sterują po dwie pary styków i kolejne dwie zabezpieczenie wyłącznikami awaryjnymi, czyli aż cztery styki na cewkę. Można też spróbować dwie cewki połączyć...
A jak sprawdzić ta korelacje ? Jutro spróbuje zobaczyć czy tajemniczy przycisk tj. rozruch czy awaryjny wyłącznik / bardziej powinien być grzyb ale nie wiadomo co poeta miał na myśli 50lat temu. https://obrazki.elektroda.pl/1417539700_...
Wszystko się zgadza o ile obiekt ma tylko jedno źródło zasilania i agregat awaryjny, ale na szeregu obiektów spotykamy niekiedy i coraz częściej dwa i więcej źródeł zasilania jak również dwa i więcej transformatorów SN a wtedy możliwości automatyki awaryjnej zwiększają się o możliwość zasilania awaryjnego krytycznych obwodów z innej fazy, z innego transformatora,...
Texa mi podaje że GS10 i GS16 to: błąd uruchomiania,procedura powtórzenia, co do błędu GS 2 2035 to:błąd aktywacji elektroniki wyłącznika awaryjnego,nie jestem bardzo mocny w mercedesie wiec pomagam ile mogę.
Dokładnie - styk LR należy połączyć ze stykiem 2 lub 3 ( ale nie obydwoma na raz) i konieczny jest wtedy dwusekcyjny wyłącznik awaryjnych - jedna sekcja załącza + na styk oznaczony + przerywacza a druga sekcja zwiera styki 2 i 3 przełącznika kierunkowskazów (19) tylko na czas włączenia świateł awaryjnych. Można by też wykorzystać dodatkowy dwusekcyjny...
Mam sobie odpuścić pracę inżynierską? Mógłby kolega pokazać, w którym poście pisał że jest to projekt do pracy inżynierskiej, bo to dużo zmienia, a ja nie mogę znaleźć takiej informacji. Co do schematu to tak. Po pierwsze skoro jest to projekt inżynierski to czemu kolega nie chce zrobić całego systemu sterowania i niezależnej sygnalizacji błędów poprzez...
Jak już koledzy zauważyli, do sterowania potrzebny jest stycznik, oraz: przekaźnik termiczny, wyłącznik główny i tzw grzybek czyli przycisk awaryjny z blokadą mechaniczną, zgodnie z dyrektywą maszynową i dostosowaniem maszyn do minimalnych wymagań. Schematów sterowania załącz/ wyłącz jest mnóstwo na elektrodzie i w sieci, ale nie każdy schemat zawiera...
Witam, w załączniku schemat podłączeń płyty sterującej B 124.006. Podłączenie zabezpieczenia (wyłącznik krańcowy) dla drzwi przejściowych należy wykonać na zaciskach "stop awaryjny" po rozwarciu fabrycznego mostka (krańcówka ze stykiem normalnie zwartym - NC). Przycisk sterowania otwórz/zamknij podłączmy do zacisków "przyciski zewnętrzne" np. przycisk...
Dziękuję Państwu serdecznie za odpowiedź. Wziąłem pod uwagę Państwa odpowiedzi oraz porady, skorzystałem także z dostępnych źródeł i sporządziłem kolejną wersję układu opartą na rozruchu za pomocą styczników. Uwzględniłem dyskwalifikującą uwagę dotyczącą przypadkowego rozruchu w trójkącie po awaryjnym wyłączeniu. Schemat, który także prosiłbym o ocenę...
Podłączę się pod temat chociaż mam troszkę inny problem. W Lagunie '94 2,0 nie działają mi kierunkowskazy. Awaryjne działają bez problemów. Przekładałem juz wyłącznik awaryjnych, sprawdziłem bezpiecznik przerywacza, sprawdzałem przełącznik zespolony przy kierownicy i wydaje mi się że jest OK. Czy jest gdzieś jakiś przekaźnik albo bezpiecznik tylko od...
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Tak dla informacji - znalazłem schemat elektryczny tiptronika, posprawdzałem każdy przewód multimetrem i nie było żadnego zwarcia, wszystkie elektrozawory w skrzyni odpowiednio po 6 i 30 ohm, sygnał z włącznika hamulca dla tipu również ok. Zrobiłem wiązkę zasilającą i masową oraz wyjście na linię K interfejsu i sam sterownik podłączyłem pod vaga w domu....
Witam . Kolego w [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątku masz schemat podłączenia kasety oryginalnej z wciągarką . Jeszcze jedna zasadnicza sprawa . Wciągarka ta jeśli będą jej używać pracownicy na przykład w jakimś zakładzie to podlega ona pod uproszczony dozór techniczny . To raz . Po drugie kaseta którą posiadasz nie spełnia...
http://obrazki.elektroda.net/85_12372330... Rozmieszczenie bezpieczników w skrzynce bezpieczników 1 Bezpiecznik 20 A: - Zacisk 30 - Wyłącznik świateł awaryjnych - Lampka doczytania - Lampka do czytania tylna - Lampka przestrzeni tylnej - Wtyk diagnozy - Alarm przeciwwłamaniowy - DID/TID - Radioodbiornik - Sygnał dźwiękowy - Telefon 2 Bezpiecznik...
Hmm, akurat zapomniałem sprawdzić parametry, jutro może sprawdzę. Moduł rozbierałem i wygląda dobrze, poza tym do wyłącznika biegnie 4 przewody, czyli sygnał z wyłącznika o potencjale masowym, zasilanie na diody świecące w wyłączniku i dwa przewody masowe. I wszystko jest ok, identycznie według schematów a poza tym nie ma innych usterek związanych ze...
No nie tak do końca będą mrugać zapalą ci się na stałe na czas zamknięcia lub otwarcia, gdybyś podłączył pod włącznik świateł awaryjnych to będą ci mrugać wszystkie cztery kierunki bez diod separacyjnych. O czym ty piszesz? Co za bzdury? Przecież na przewodach do siłowników na chwilę, czyli na jakieś 0.7 sekundy pojawia się naprzemiennie zasilanie w...
schemat wyłącznik awaryjny awaryjny wyłącznik wyłącznik awaryjny
instrukcja radio smart sterowanie rolet zewnętrznych renault niskie obroty
usuniecie konta grzanie basenu
Niepoprawny format na dekoderze Vectra - przyczyny i rozwiązania Podłączenie czujki Pulsar do centrali alarmowej 501