https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Do silnika 520W to kondensatory stanowczo o zbyt dużej pojemności. Ja mam szlifierkę z silnikiem 1,1 kW i kondensator 10µF spokojnie wystarcza. Kiedyś zapomniałem ją wyłączyć i pracowała około 10 godzin. Silnik był ledwo wyczuwalnie ciepły.
Na wstępie informuję, że pisałem pracę dyplomową z powyższego tematu. Kolega misiu_mietowy pyta dlaczego włączony (miedzy dwie, skojarzone fazy silnika o mocy 1,5kW) kondensator o pojemności 120 µF bardzo grzeje się już w stanie pracy jałowej czyli bez obciążenia. Odpowiedź jest prosta. Im wyższa pojemność kondensatora tym mniejsza jego reaktancja...
Ja nie widzę specjalnych przeciwwskazań. Zalecenie aby zasilać regulator z akumulatora wynika prawdopodobnie z tego, że startujący silnik (czy zimna żarówka) pobierają duży prąd - wielokrotnie większy od znamionowego, i wówczas napięcie tradycyjnego zasilacza może "przysiąść" poniżej 10V, zaś zasilacz impulsowy może się wyłączyć (zabezpieczenie przed...
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
https://obrazki.elektroda.pl/9151185000_... Druga część artykułu o najtańszych nowych mikrokontrolerach z roku 2017. Ekosystem developerski Środowisko developerskie mikrokontrolera ma ogromny wpływ na jakość pracy z nim i w konsekwencji - na produktywność. Na to składają się różne czynniki – jakość IDE, dostępne biblioteki, płytki...
Mam Citroena C4 Grand Picasso. Od jakiegoś czasu w czasie jazdy wyłącza się sama skrzynia. Żeby jechać dalej, trzeba zgasić silnik, poczekać chwilę, ponownie uruchomić silnik i auto znowu jedzie. Może jechać około 1 godziny, a czasem tylko parę minut. POMÓŻCIE! Mechanicy proponują sprzedaż lub kupno nowej skrzyni. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź...
i jaki akumulator. Pompa pracuje ok. 3 min. Czysto teoretycznie 900 W silnik przez 3 minuty wymagałby akumulatora 12 V o pojemności 3,75 Ah. W praktyce ta wartość musi być sporo większa, gdyż zarówno UPS jak i akumulator nie mają 100% sprawności i występują straty energii. Dodatkowo przy tak dużej mocy prąd pobierany przez UPS będzie bardzo duży, a...
https://obrazki.elektroda.pl/6164936800_... Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby z przyciskiem monostabilnym. Jest to rozwinięcie, modernizacja układu z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy z bistabilnym wyłącznikiem ogrzewania szyby...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
https://obrazki.elektroda.pl/1991256000_... System zaprojektowany w amerykańskim Massachusetts Institute of Technology (MIT) ma pozwolić na działanie sensorów w dalekich lokalizacjach bez konieczności korzystania z baterii. Badacze z MIT opracowali czujnik zasilany energią pozyskiwaną ze środowiska. Eliminuje to potrzebę regularnego...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
No i pytanie, co się dzieje, gdy stosujesz PWM do obniżania napięcia na silniku użytym do hamowania A gdzie jest napisane, że silnik jest wykorzystywany do hamowania? To silnik jest wyhamowywany. I to z dużą siłą, co powoduje szarpnięcie przy zatrzymywaniu. Gdyby nie było dużej siły hamującej po wyłączeniu zasilania to silnik by się kręcił i kręcił...
Powiedz mi czy ten schemat w poprzednim poście który wrzuciłem jest prawidłowy? (czy dać do działu schematy by zweryfikować?) Prawie. Silnik ma indukcyjność - przy przerywaniu przepływu prądu generuje się w nim duże napięcie - można podłączyć diodę, żeby po wyłączeniu tranzystora prąd popłynął przez diodę z powrotem do zasilania, zamiast usiłować popłynąć...
Czujnik położenia wału gdy pada to najpierw przechodzi w tryb awaryjny, ale gdy jest dużo błędów lub poważny błąd silnik może się wyłączyć lub nie odpalić. Sprawdź kod błędu na podstawie mijania kontrolki (gaz chamulec).
Mam Corsę B 1.2 rok 1995, problem zaczął się, kiedy podczas jazdy zamuliło silnikiem, tak jakby przez moment nie dochodziło paliwo i auto zdechło, wcześniej zapalała się pomarańczowa kontrolka, ale wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik i problem znikał. Sprawdziłem kody podaje mi 18 i 85 od czego zacząć naprawę? Czy jest sens podpinać silnik pod komputer,...
1. Na tranzystorze - dowolnym - wydziela się najwięcej mocy gdy występuje na min połowa napięcia zasilania a na obciążeniu druga połowa. 2. Tranzystor jest w nasyceniu, gdy pomimo zmian prądu bazy, nie zmiana się już prąd kolektora, na złączu Uce pojawi się (powiedzmy) małe napięcie zwane Ucesat - nasycenia i jużnie chce spadać, mimo zwiększania prądu...
Potrzebuję falowniki zasilane napięciem stałym od 72V...300V, które mogą dostarczyć silnikowi prąd 1000A. Falownik powinien spełniać następujące wymagania; - Przystosowany do zasilania napięciem stałym od 72V...300V. - Maksymalny prąd podawany do silnika 1000A, falownik powinien móc dostarczać co najmniej przez 20 sekund. - Wyłącznik główny falownika,...
no to może inaczej, wyłączyć sterowanie mostka odłączyć akumulator i załączyć na silnik jakiś opór nie dużej wartości. I hamujemy co prawda bez odzysku ale jednak. Czy gdyby alternator był 24V a akku 12 nie następowało by ładowanie odzyskowe przy wyłączeniu sterowania( napięcie powinno być większe)?
Po bardzo dużej ulewie mam cały czas jakby włączoną stacyjkę, mogę nawet rozłączyć ją na kostce i nadal świeci się kontrolka ciśnienia oleju itp, łącznie z wentylatorem. Silnik odpalał na kilka sekund i gasł, immobilizer blokował, nie można też było wyłączyć świateł drogowych, niezależnie od pozycji przełącznika i ilości wyłączeń świeciły . Poruszałem...
A chcesz kupić "zabawkę", czy model latający? Bo są to dwie, zupełnie różne sprawy. Piszesz, że nigdy się tym nie zajmowałeś. Dlatego kilka słów BHP. Modele latające nie są zabawkami. Ich pilotaż jest stosunkowo trudny i wymaga wielu godzin lotów w celu nauki. W przypadku takich modeli, bezpieczeństwo jest ważniejsze od wszystkiego innego. To lecący...
Ja się spotkałem z podobnymi przypadkami, dlatego pozwoliłem sobie wogóle zabrać głos w tej dyskusji. Opiszę jeden z nich... Miałem kiedyś znajomego z podobnym problemem, tzn. komputer wyłączał się czasami rano (ok. 6). Znajomy był prawie na samym końcu linii energetycznej, a gdzieś pośrodku mieszkał ktoś z silnikiem elektrycznym dużej mocy. Silnik...
Problem w tym że beterie już zakończyły swój żywot To są popularne ogniwa niklowe AAA 1,2V 600mAh łatwo do dostania i można tam wsadzić nowe o takich samych parametrach. Najlepiej zabrać je ze sobą do sklepu elektronicznego i zapytać czy nie mają o podobne. Czy w tym przypadku wystarczy ominąć układ z bateriami i doprowadzić zasilanie na czarny i czerwony...
Gdybyś rozbierał zawór to NIE DOTYKAJ papierem ściernym elemetu ruchomego ze środka zaworu. To jest cynkowana stal, gdy zedrzesz ocynk to będzie migiem rdzewieć i zawór się zatrze. Z moich osobistych doświadczeń przyczyna takiego zachowania - problemy z zapalaniem na ciepło - to zalewanie, efekt dużej prężności gazowego LPG. Parownik ma ustawiony stały...
Jeżeli to ma być forum, czyli coś jak elektroda, to nie wiem czy warto jako laik (nie biorąc tutaj pod uwagę korzyści płynących z nauki języków, jak rozwój osobisty itp...), zabierać się za pisanie forum, skoro w internecie można znaleźć wiele darmowych silników z równie banalną instalacją. Ip.Board to bardzo dobry silnik pod forum, wiem, że ma swój...
Szczerz to nie wiem czy to jest pilot radiowy czy na podczerwień... Jest to zwykły pilot w kluczu z jednym przyciskiem, który otwiera tylko drzwi z centralnego i wyłącza alarm. Alarm ma wbudowany swój, bardzo głośny głośnik - nie klakson z wejściem na mały kluczyk, który wyłącza alarm tylko gdy wyje na swojej baterii np. gdy nie ma w aucie akumulatora....
Jednak, mniej więcej się z toba zgadzając, mam pytanie - jak ty byś to lepiej rozwiązał? CE jest deklaracją producenta i w większości przypadków, żadne dodatkowe badania (a więc i koszty) nie są wymagane. Jesteś pewien swojego produktu to wystawiasz deklarację CE i wprowadzasz do obrotu. Może ew. wykupić jakąś polisę OC na wszelki wypadek. Jak można...
Znalazłem coś takiego co wy na to??: Cykle włączania i wyłączania komputera Jak to zostało powiedziane wcześniej, zmiany temperatur, na jakie narażony jest komputer, oddziałują niekorzystnie na jego podzespoły. Jednak największe różnice temperatur, na które narażony jest komputer, występują w czasie rozgrzewania się komputera, bezpośrednio po jego włączeniu....
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Cześć, schemat pewnie będzie pomocny.
Jaki to zasilacz? Prawdopodobnie zasilacz się wyłącza więc jest impulsowy. Silnik w czasie rozruchu pobiera 5-8 razy większy prąd. Dlatego tak jest. Zasilacz się wyłączy przy przekroczeniu prądu, silnik stanie, zasilacz się załączy i tak w kółko.
Załączenie w jednym czasie dwóch urządzeń o dużym prądzie pobieranym z sieci powoduje, ze zabezpieczenie wyzwala/wyłącza się. Zabezpieczenie o charakterystyce C ma dłuższą zwłokę i może sprawić, że nie wyłączy się w trakcie startu silnika lodówki. ponieważ koszt takiego bezpiecznika nie jest duży to warto spróbować takiej opcji.
Ten silnik bardzo głośno pracuje, szumi. Zapewne wysiadły łożyska, a duży luz doprowadza do tarcia wirnika o stojan. Radzę natychmiast wyłączyć pompę z eksploatacji, gdyż może dojść do spalenia silnika (uzwojenie aluminiowe), a przezwojenie będzie nieopłacalne.
jak to sprawdzić? Należy mierzyć napięcie pod obciążeniem czyli włączyć duży pobór mocy. np. wszystkie światła+dmuchawę... na biegunch akumulatora i na klemach . Nie powinno być większej różnicy niż 50 mV. Pomiary oczywiście przy wyłączonym silniku.
Masz 70mA poboru? Jest to zdecydowanie za dużo Silnik pracuje wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13.9 nie większe niż 14.4 14.4 jest ładowaniem książkowym Pobór prądu nie może może przekraczać 50mA wszystko ponad te wartości sugeruje usterke
Jeżeli wentylator włącza się na pełnych obrotach przy zimnym silniku i nie chce się wyłączyć to w dużej mierze jest to ten sterownik, w moim przypadku tak było(był uszkodzony jeden z tranzystorów w sterowniku po jego wymianie było ok.), ale Pani pisze że na drugi dzień wentylator się nie włączył, więc nie koniecznie musi być on uszkodzony, sprawdził...
Niepotrzebnie kręciłeś tymi śrubkami. Wygląda ze silnik dostaje zbyt dużo paliwa. Ssanie masz wyłączone? Sprawdzałeś iskrę, to ze świeca jest nowa o niczym nie świadczy. Wykręć świecę, wydmuchaj paliwo z silnika (ciągnąc za sznurek) wkręć ją i spróbuj zapalić, bez włączonego ssania.
Przy takich obrotach to tylko i wyłączeni silnik z reduktorem. Tak wolne silniki elektryczne raczej nie istnieją.
Uziemienie, zerowanie, czy zastosowanie wyłącznika różnicowo-prądowego (zależnie od rodzaju sieci zasilającej), to ochrona użytkownika przed porażeniem prądem elektrycznym, w przypadku uszkodzenia izolacji urządzenia i pojawienia się napięcia na obudowie. Żadna ochrona nie ma wpływu na pracę pompy, czy się spali kondensator, czy nie. Do zabezpieczenia...
Myślę że dobrym rozwiązaniem problemu, byłoby zastosowanie przekaźnika czasowego i stycznika. Przekaźnik czasowy zasilamy z wyłącznika ciśnieniowego, czas wyłączenia przekaźnika ustawiamy 1,5 lub 2 razy dłuższy niż czas pompowania zbiornika. Każde wyłączenie silnika przez wyłącznik ciśnieniowy pozbawia napięcia przekaźnik czasowy co kasuje czas który...
Najprosciej i najszybciej wepnij przełącznik szeregowo z silnikiem na jego zasilaniu gdy będziesz chciał wyłączyć silnik poprostu odetniesz jego zasilanie. Jeśli masz jakieś większe doświadczenie, możesz pomyśleć o odłączeniu całego bloku magnetofonu, ale to już zależy od rodzaju magnetofonu i na ile chce sie tobie w nim grzebać.
Sprawdziłem u siebie i rezystancja silnika między jego wyprowadzeniami to ok 0,75 ohm. Jak dodałem do jednego z wyprowadzeń rezystor 10ohm (tylko taki miałem "większej" mocy, bo 2W) to podkaszarka ładnie kręciła silnikiem, jedynie po chwili ten rezystor zaczął lekko dymić, więc wyłączyłem. Oznacza to, że jednak silniki o większej prędkości mają za małą...
Jeśli "zapłon" jest wyłączony, to tzw. "ssanie" pozostaje w pozycji "włączone" i wówczas podczas rozruchu silnik dostaje większą dawkę paliwa. Po pewnym czasie element grzejny ssania powoduje jego wyłączenie. Występują też inne rodzaje "ssania" np. sterowane ręczne (lub cięgłem) i bimetalowy, ale o rodzaju ssania w Twoim pojeździe dowiesz się z instrukcji...
Tu znajdziesz rozwiązanie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61... Chodzi o to że jak WYŁĄCZĘ silnik to są większe szumy i więcej mogę usłyszeć niż na włączonym silniku.
0,1 A to bardzo dużo Czy masz radio fabryczne czy nie? (jakieś wzmacniacze itp?)
Zegary pokazują Ci główne układy, do sprzęgła masz doprowadzone z układu pomocniczego. Za niskie. Nawala czterodrożny albo źle wyregulowany, lub za duży ubytek. Napompuj powietrza do maksa, wyłącz silnik i wciskając sprzęgło słuchaj czy zwiewa powietrze, jak tak to wina siłownika.
Trochę zależy od tego jakie duże masz zabezpieczenia główne i na gniazdo siłowe. Rozruch przy pile(normalnej- 25-30 cm) trwa ułamki sekund, chyba że masz zamiar zakładać dużą 50, lub jeszcze większą, to wtedy bezpiecznik może wyłączyć w trakcie rozruchu.To są wyprowadzenia termika, gdy uzwojenie jest zbyt gorące to wyłącznik ma odłączać zasilanie silnika.
Ja preferuję następujące rozwiązanie.Zasilacz transformatorowy/mostek,elektrolit/,dobr... tak aby napięcie na diodzie było o 0,5 do 1V niższe niż norma,wtedy nie trzeba nic,lampa świeci wiecznie.Sprawdzone,działa 5 lat bezawaryjnie,proste ,niezawodne,tanie./zasilacz 18V,10A/ Oczywiście rezystora szeregowego nie ma,zero strat. Bezstratny transformator,...
Bo w przypadku silników elektrycznych podaje się zawsze moc wyjściową na wale, a żeby przeliczyć to na moc pobieraną z sieci elektrycznej należy uwzględnić sprawność podaną na tabliczce znamionowej. W pozostałych urządzeniach podaje się maksymalną moc pobieraną z sieci elektrycznej. Bywa też w przypadku chińskich silników i urządzeń, że podana moc jest...
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
silnik dużej prędkości silnik elektryczny dużej silnik elektryczny dużej schemat
głośnik dzwonka bezprzewodowego rozkodowa radio grundig kocioł ustawa
pilot bramy zasięg odbiornik superreakcyjny
Kod błędu 3556 w pojazdach MAN - przełącznik FSTB Stabilizacja prądu spoczynkowego we wzmacniaczach mocy – VBE-multiplier, autobias, Accuphase, PASS