Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Witam! Pytanie do fachowców. Auto Citroen Jumper rok 2007. silnik 2.2 HDI A mianowicie miałem słabe ładowanie akumulatora (musiałem wzbudzać alternator poprzez dodanie obrotów) kiepski rozrusznik i słabą baterię. więc auto poszło na serwis. I tak został: sprawdzony alternator, wymieniony regulator napięcia, wymieniona nowa bateria i rozrusznik. Na stole...
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
Witam. Czy to podłączenie jest prawidłowe? https://obrazki.elektroda.pl/6515704100_... Nie widzę na alternatorze żadnych oznaczeń. Instalacja w traktorze nowa według schematu (na starej też nie ładował). Alternator sprawdzony w zakładzie. A dalej brak ładowania. Dodano po 4 Edit. Kontrolka od ładowania gaśnie i pojawia się ładowanie...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Alternator na problem ze wzbudzeniem. . Wiesz jak działa alternator ? Jak będziesz jechał z Kielc do Warszawy to cały czas ma się wzbudzać ? Alternator na stół, tam są zagniatane wyprowadzenia uzwojeń, obejrzyj dokładnie pierścienie ślizgowe, możesz też mieć nadal kiepski regulator jak pisze konsum. Sprawdź bezpiecznik na akumulatorze.
Czyli musisz ją mocno dokręcić bo innaczej alternator może sie słabo wzbudzać
Czyli tak: Wtyczka odpowiedzialna za kontrolkę ładowania na zegarach jest wpięta do alternatora tak? W takim razie sprawdze czy przypadkiem nie przegniła i czy wtyczka dobrze łączy. Jakie sygnały wchodzą do tej wtyczki o jakich wartościach i gdzie? Jeśli to się nie powiedzie to: Problemem może być sama kontrolka ładowania. Zewrzyj ją do masy przy alternatorze...
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
pierścienie trochę wyrobione ale nie wyglądają tak źle chociaż jak wyjmowałem ten nowy regulator to szczotki nie dotykają w całości do pierścieni a koło pasowe u mnie jest chyba trochę mniejsze więc teoretycznie powinno się kręcić szybciej to powinno wzbudzać alternator szybciej
Kupiłem nówkę alternator pod 2101 Założyłem i to samo. (niewielka strata bo i tak po 42 latach mógł się rozlecieć w trasie) Zastosowałem poradę faradeka Podanie plusa wprost z akumulatora na zacisk 30 alternatora nic nie dało. Ale gdy podałem plusa z aku pod zacisk 15 regulatora, nagle pulsowanie zanikło, a przekaźnik bez obciążenia oświetleniem przestał...
Nie chce rozbierać alternatora (siedzi w samochodzie), jedyne co mogę to mogę pomierzyć PINy miernikiem. Czy po pomiarze można określić co jest nie tak? Jakie powinny być wartości na PIN1 i PIN2? Czy alternator z odpiętą wtyczką powinien wzbudzać się sam?
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Wymieniłem mostek dużych diód prostowniczych (przelutowałem) a one nie są w komplecie z diodami od wzbudzenia. Myśle że nie chodzi tu o prąd wzbudzania ponieważ dla alternatorów prąd wzbudzania to jakieś 10% mocy, ta "kontrolka" jest tylko po to aby gdy samochód jest na włączonym zapłonie, lub rozruchu a obroty nie są na tyle wysokie aby uzyskać jakąś...
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Warto czytać wszystkie posty można dowiedzieć się że silnik trzeba wzbudzać ?? . I znowu jestem nie douczony . Myślałem że tylko prądnice muszę wzbudzać . Koledzy budują maszty 20m z wiatrakami o średnicy 10m bo martwią prądami rzędu 7,kW i wyższymi . Ale czymś trzeba się zająć . JESIOTR1 Jak pozwolisz podam parametry w chłopski sposób , koło ma średnicę...
ja chce ten alternator podlaczyc do rowera treningowego Naprawdę dobre! Akumulator musi być: marny, mały, byle jaki - byle coś ponad 12V dawał, bo alternator musi się wzbudzać.
Dość tego bredzenia. Udaje się silnik wkręcić, bo na bardzo niskich obrotach alternator przestaje się wzbudzać - nie produkuje prądu, generowane przez niego pole magnetyczne spada do minimum. To cała filozofia tegoż "cudu". Nie chcesz słuchać co się Tobie doradza, więc wybacz, zamykam wątek.
Jak sprawdzić alternator nie zakładając go? Chodzi o alternator z malucha. Czy jak podłącze miernik do wyjścia kabla od ładowania,który nie jest podłączony do akumulator(alternator założony w silniku)-to jakie napięcie powinien wskazywać? Ps. Jak go podłączyć B+ do akumulatora na + i w sumie tyle? Dodam tyle że alternator był długo nie używany.styki...
Witam zmontowałem taki układ alternator 55 amper 28 Volt, 2 aku 12v 40 ah, jako napęd mam silnik z kosy spalinowej 2-suwowy Moc silnika - 5,2 KM Max.obroty silnika - 8000obr./min. Napęd - sprzęgło odśrodkowe paliwo -na dotarciu 25:1 (paliwo:olej) Alternator podpięty przez sprzęgło odśrodkowe jak się tylko alternator zaczyna wzbudzać to taki opór że...
Witam mam problem z citorenem c4 1.6 VTi. Zaraz po uruchomieniu silnika startują wentylatory chłodnicy na pełnej prędkości. Diagnostyka komputerowa kalkulatora silnika mówi o błędzie P1676 - alternator sterowany/odebrano nieprawidłowe dane w sieci BSS. Alternator ładuje, napięcie prawidłowe. Klient zgłosił fakt że usterka pojawiła się po uszkodzeniu...
Załóż woltomierz. A wzbudzenie daj z bezpiecznika po zapłonie.
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
Alternator jest maszyną SYNCHRONICZNĄ i tylko taką można wzbudzać prądem stałym. Do zasilania grzałek możesz maszynę wzbudzić magnetyzmem szczątkowym (czyli praktycznie sama się wzbudzi) i moc bierną kompensować kondensatorem. Były już takie wątki na tym forum.
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Za alternator dziękuję wzbudzać itp. Po prostu chce uzyskać te ponad 12v do ładowania akumulatora. Dodano po 20 Wymyśliłem taki schemat ładowania dwóch akumulatorów po 6v i potem złączenia w 12v chyba nie muszę opisywać co jest co. Będzie to działać? http://obrazki.elektroda.net/81_12189172...
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Witam Tak nie znam się na tym. Dwa tygodnie podłączyłem cała instalacje elektryczna w nim no i wszystko jest dobrze mimo tego że użyłem do tego kabli z przedłużaczy itd i schematu chyba z 1970 któregoś roku. Założyłem w nim alternator 57A chyba nie wiem jaki to dokładnie bo taki jak mi załatwili to założyłem i on ładuje początkowo miałem w nim do wzbudzania...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Przyczyną mogą być kilka + jeszcze dwa. 1. uszkodzony alternator a dokładniej diody w mostku 3 fazowym (dzwięk może nie rosnąć, ale zakłucenia mogą wzbudzać linie). 2. przerwane, zwarte kable z dzwiach, o dziwo najczęściej w tylnich bo instalacja mało pracuje. 3. uszkodzony wzmacniacz w subwoofer (niestety, trzeba rozklejać subwoofer, w bose są bodaj...
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Przy lampce 3W powinno być ok.
Witam, zmierzyłem jeszcze raz napięcia: - przy zgaszonym silniku 12,7V - ale auto dłuej stało, możliwe, że wtedy pokazało 13,5 ponieważ było to po wyłączeniu silnika, a alternator dawał dużo większe napięcie. W czasie pomiaru na akumulatorze wtedy napięcie powoli spadało , ale nie czekałem na jakiej wartości sie zatrzymie. - przy załączonym silniku...
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Ten pomocniczy działa jako wzbudzanie? Jakoś po weekendzie będę dziada rozbierał, może uda się pomierzyć i wymienić co trzeba.
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Ja rozumiem o czym pisze, napisalem ze kabel po wymianie termostatu powinienen przykrecic razem z jedna sruba termostatu lecz tego nie zrobilem I dotykal on np. Metalowej oslony ktora jest mocowana do termostatu a do niej sie mocuje obudowe filtra powietrza, byc moze sie myle I ten kabel nie powinien byc przykrecony z termostatem. Kwestia tego czy to...
Ale po odpięciu tego kabla po daniu na zapłon kontrolka ładowania się zapala a po rozruchu gaśnie normalnie, ale ładowania nie ma.
witam -alternator wzbudza sie juz przy 800obr/min,a prądnica przy 1100-1200obr/min wiec winą nie jest alternator a raczej nie poprawne podłączenie,lub nie sprawny alternator
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie?
Niebieski przewód od wzbudzania alternatora był przetarty i leżał swobodnie na skrzyni biegów, powodując zwarcie do masy.
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Zajrzałem do tej skrzynki i doznałem lekkiego szoku, jakieś przekaźniki dołożone nawet założona żarówka nie wiem po co chyba do wzbudzania alternatora widzę że tego auto to jest jakiś niezły przeszczep. Jak będę miał chwilę to wstawie zdjęcie jak to wygląda. Był elektryk z fantazją to teraz będzie potrzebny z wiedzą i doświadczeniem.
No przeciez piszę o tym, że alternator nie wzbudza się z DF :lol:
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Ten alternator nie potrzebuje wzbudzania kontrolka. Zwykły tradycyjny wiec IBS odpada, Sprawdź przy wtyczce pin nr15 jakie jest napięcie podczas działania podepnij się jakoś. Pin 15 to brzegowy po drugiej stronie od B+ kolor kabla zielono/biały
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
Witam. Jaki powinien być prąd wzbudzania alternatora w Fiacie 126 p? Mam 2,5 - 4A. Czy to nie za dużo?
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Witam, Citroen C3 II 2016 r problem z ładowaniem, Jakaś banalna sprawa, alternator nie ładuje gdy odpalam silnik, ale jeżeli odepne kabelek wzbudzania alternatora, na którym jest cały czas okolo 12V to nastepuje lekkie zerwanie silnika i alternator zaczyna normalnie ładować, jak ten kabelek znów dopne to nastepuje uśpienie alternatora, jeżdżę juz tak...
Zrobiłeś z alternatora 24V alternator 12V. Podaj ile amper masz ma prądzie wzbudzania ?
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Oczywiście nie.
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Do każdego alternatora musi być podłączona kontrolka, nie ma znaczenia czy stary czy nowy, kontrolka służy do wzbudzania alternatora i jeśli jej nie będzie grozi to uszkodzeniem alternatora. Wyjątek jest tylko przy alternatorach 6 diodowych które były montowane w wiekowych pojazdach ale tam zamiast kontrolki był tylko amperomierz. Wyłącznik stop podpinasz...
Musi być bo ona wzbudza alternator.
Posiadam Kangoo 1 1998 rok 1,4 8v, dziś przestał ładować akumulator oraz nie działa wspomaganie. Świeci się kontrolka czerwona akumulator. Brak ładowania jest, bo sprawdzałem miernikiem. Zasilanie 12v jest na przewodzie wzbudzającym alternator. Akumulator jest nowy.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
koledzy a możecie podesłać rozpiskę kostek najlepiej z kolorami kabli bo wymieniłem, podłączyłem i jest tylko podświetlenie zegarów i po otwarciu drzwi zapala się licznik z kilometrami. dzięki bafi9(at)o2.pl
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
A możesz napisać co wzbudza alternator?
zibiwar Dlaczego mam widzieć czarno ???. Już ruszyłeś w dobrym kierunku, wstępne założenia nakreśliłeś, teraz sprawdzenie ile z tego jest rzeczywiście do uzyskania. Sprawdź jeszcze na mini hamowni jakie są rzeczywiste możliwości alternatora, ile potrzeba prądu do wzbudzania cewki alternatora. Będziesz miał cały obraz swoich założeń. Przyjemnej zabawy...
Tu się nie zgodzę Regulator napięcia jest zasilany bezpośrednio z zacisku B+ czyli z akumulatora, widać to na zdjęciu regulatora taki duży zacisk widełkowy, więc jest cały czas pod napięciem nawet jak stoi alternator. I teraz wykrycie sygnału W, wraz podaniem sygnału na D+ wzbudza alternator.
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Dziękuję za rady, jeszcze pytanie czy luźna/zaśniedziała kostka od przewodu wzbudzania alternatora może powodować żarzenie się kontrolek? Akumulator doładowywałem, jednak nic to nie pomogło, mam większy akumulator z opla astry spróbuję przy okazji przełożyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
Licznik wzbudza alternator i stąd to miganie w rytm ikon temp. itd. Weź zasil ten przekaźnik po zapłonie i wszystko. Kombinacje z brakiem szyb bez silnika ???? po co to komu ???
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Waha się 7,5-10V.
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Witam mam pytanie odnośnie wzbudzenia alternatora w VW Polo 2008r. 1.4 tdi, Brak ładowania akumulatora, alternator sprawny sprawdzony, okazuje się że nie ma wzbudzenia, proszę podpowiedzcie mi skąd idzie wzbudzenie ? Czy ze sterownika silnika?
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie...
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Rolą tego rezystora jest wzbudzenie alternatora na wypadek spalonej żarówki w liczniku? Jeżeli tak to zastanawiam się jak się wzbudza alternator skoro rezystor jest wypięty a żarówka się nie świeci?
I jeszcze problem co ma kręcić tym alternatorem i jak go będziesz wzbudzał. Bo jak widzę nie będzie to prąd z ładowania w ciągniku.
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
alternator wzbudzać alternator valeo wzbudzać prąd wzbudzać alternator
zresetować pilot samsung paragon drukarka testy akumulatorów
zegar astronomiczny zegar astronomiczny
Jak przypisać numer do klawisza szybkiego wybierania w Philips D260? Schemat prostownika Powermat PM-60B