Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Oczywiście nie.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
3 małe diody do sprawdzenia
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Coraz fantastyczniejsze pomysły. Przeczytaj poniższy link. Wprawdzie VW to nie BMW ale objawy podobne, alternator wzbudza się po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora. https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... Przeczytaj wszystkie komentarze, "czego to nie sugerowano" a winowajcą...
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie?
W liczniku oprócz diody od ładowania jest rezystor średniej mocy. On się trochę grzeje i lubi się rozlutować. Rozbierz i popraw dwa luty. Widać wszystko gołym okiem, nawet kiepskim
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
witam -alternator wzbudza sie juz przy 800obr/min,a prądnica przy 1100-1200obr/min wiec winą nie jest alternator a raczej nie poprawne podłączenie,lub nie sprawny alternator
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
No przeciez piszę o tym, że alternator nie wzbudza się z DF :lol:
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Waha się 7,5-10V.
Ten alternator wzbudza się od 800 obr/min i tak jak napisał (at)andrzej20001 koło pasowe jest tutaj bez znaczenia. Na żarówce 4W będzie działać prawidłowo.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Brak wzbudzenia. Powyzej 3tys obr ten alternator sam sie wzbudza i zaczyna ładować. Najczęściej urywa sie kabelek przy wtyczce tuż przed rozrusznikiem. Podnieś maskę i popatrz czy przed rozrusznikiem nie ma urwanego kabelka. Dwupinowa wtyczka, dwa kabelki nie pamietam juz dokladnie koloru ale chyba fioletowy idzie do wzbudzenia. Jak nie tam, to trzeba...
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Jak się okazało ja nic nie pomyliłem. Robotę spartolili magicy zajmujący się naprawą alternatorów - założyli niewłaściwy regulator napięcia - 2razy. Nie przyjmowali tego do wiadomości twierdząc, że jest wszystko OK. Szkoda tylko straconego czasu i nerwów. Dzięki tym "fachowcom" zaznajomiłem się z kilkunastoma elektrykami i każdy z nich potwierdzał nieumiejętne...
nie musisz tłumaczyć całości rzuć wędkę powiedz czego szukać Na temat wzbudzania alternatora na wysokich obrotach na tym forum powiedziano już wszystko, więc tylko poszukać.P
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
Sprawdziłem na szybko wszystko poza zwarciami między zwojowymi . Przeczyszczone i sprawne ,wszystko jest ok. Zaryzykowałem i założyłem i ..działa z napędem na paski :) Zmylił mnie 3 też Bosch , który na wiertarce przy małych obrotach ładował a 2 STARSZEGO typu , nie zaskoczyły przy dużo większych ! Ten co uszkodzony wirnik : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
okej, mam już miernik, w weekend zabiorę się za demontaż alternatora i co dalej ? jak i co mam sprawdzić ?
....ale gdy na uruchomionym silniku wypinam wtyczke od stacyjki lub wyciagam zarowke z tablicy ... (pisownia oryginalna) Mam nadzieję, że kolega eksperymentuje w ten sposób na własnym samochodzie, a wzmianka w innym poście, że prowadzi Kolega warsztat to tylko makabryczny żart? Póki co proszę więcej czytać, a pisać TYLKO w dziale dla początkujących....
Nad rozrusznikiem powinno być złącze 2 pinowe.Może tam urwał się przewód(niebieski bodajże)
Witam. Ostatnio w aucie pojawił się dziwny problem. Mianowicie zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka ładowania nie paliła się. Po odpaleniu silnika kontrolka zaczęła się lekko żarzyć, ładowania nie było (nieco przygaśnięte światła). Gdy doda się lekko gazu, tak do 2 tysięcy obrotów może i przytrzyma tak kilka sekund, kontrola przestaje...
Zgadzam się z kolegą wyżej dokładnie trzeba przejrzeć instalacje elektryczną czy żaden przewód nie jest uszkodzony a styk zaśnieżały www.blinek.pl
W tym alternatorze L to tylko lampka kontrolna, musisz podać + po stacyjce na 2 pin zeby się wzbudził
z radiem to sprawdź stacyjke czy wszystko rozłącza jak nie ma kluczyka,a wzbudzenie alternatora to jest pewnie gdzieś przerwa między przewodem z regulatora a kontrolką w zegarach skoro dajesz do masy i nie zapala jej.
Według AS-PL, alternator ma jeden zacisk śrubowy z oznaczeniem D+. Japonia nie stosowała rozwiązania z osobnymi diodami wzbudzenia, więc w tej sytuacji nie mam pewności, czy ten alternator to nadal klasyczna konstrukcja. Wzbudzenie się alternatora po dodaniu obrotów by na to wskazywało, lecz od końca lat '90 stosuje się rozwiązanie Bosch F00M gdzie...
Mam problem z alternatorem - ładowaniem w oplu astrze z silnikiem izuzu 1,7TD - alternator (hitachi) wzbudza się po przekroczeniu 3 tys obrotów - ale po wymontowaniu na stanowisku wzbudza się od 1 tys obrotów więc problem gdzieś w samochodzie. Alternator dostaje ładowanie 12V zasilające.
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Moim zdaniem możesz wyciągać alternator i na stół no chyba że masz oscyloskop i sprawdzisz sygnał z PCM który i tak nie wiesz jak powinien wyglądać. To że się nie wzbudza od razu na full to norma.
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Witam, szukam pomocy w naprawie mojego samochodu- Peugeot 207 1.4 16v rok produkcji 2006, z tego co udało nam się ustalić to przy odpaleniu samochodu alternator się nie wzbudza i nie ładuje akumulatora, następuje to dopiero gdy napięcie akumulatora spada poniżej 11V a nawet mniej, problem w tym ze gdy napięcie spadnie tak nisko komputer zaczyna szaleć...
Zgadza się ona wzbudza alternator. Ale gdy nie ma włożonego przekaźnika pompy gdy jest to siada na niej napięcie i przygasa. Wydaje mi się ze pompa działa na stykach 30-87A zasilana prze te styki ze stacyjki ST gdy jest rozruch. Gdy pojawi się napięcie na D+ alternator ładuje to cewka powinna załączyć styki 30 -87 i wtedy jest zasilana ze stacyjki ze...
Czy to normalne ze alternator wzbudza mi się dopiero jak dodam minimalnie gazu? po odpaleniu auta mam 12.5 napiecie wyjde przed maskę i miernikiem mierze nie ma większego napięcia wsiąde do auta dam minimalnie gazu i od razu wzbudza alternator i już jak stoje przed autem to ładowanie jest na 14.2 po odpaleniu świateł mijania i drogowych też 13.9-14.2...
Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Od alternatora idzie 1 przewód, ale był sprawdzany i wtyczka też. Już nie mamy pojęcia. Podejrzewamy, żeby jeszcze wymienić te bsi. Dodano po 2 Idzie cienki przewód, który wzbudza alternator z komputera głównego z 1 wtyczki, bo...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Licznik wzbudza alternator i stąd to miganie w rytm ikon temp. itd. Weź zasil ten przekaźnik po zapłonie i wszystko. Kombinacje z brakiem szyb bez silnika ???? po co to komu ???
Musi być bo ona wzbudza alternator.
Po to żeby zobaczyć co idzie po kablu wysterowania.Proszę się dowiedzieć czegoś o metodach diagnostycznych, a potem uczestniczyć udzielając podpowiedzi. Skoro autor nie potrafi doprecyzować z jakim autem mamy do czynienia żeby ustalić z jak sterowany jest alternator, a warsztaty zrobiły to co zrobiły. Jak zamierzasz sprawdzić w czym problem? Podpowiesz?...
Teraz całkowicie nie zapala się kontrolka i alternator nie wzbudza się ani nie ładuje, coś się zepsuło. Ale co ?
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam Ten układ zasilania ma potężną...
Nic tam nie trzeba kasować ani przyuczać. Sprawdź czy niebieski cienki przewód jest podłączony do alternatora, czy się nie urwał. Jeżeli jest podłączony to czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest na nim +12V, podłącz żarówkę między niego a masę. Wygląda na to jakby niebieski przewód idący z licznika do alternatora był przerwany przez co licznik nie...
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
ale zagmatwane dochodzenie do diagnostyki problemu , ktoś zamieścił dość cenną wskazówkę żeby podać na wzbudzenie alternatora D+ masę przez amperomierz , trzeba by jeszcze dołączyć schemat jak to zrobić w tym przypadku jak najbardziej powie nam czy prąd wzbudzenia z układu dochodzi (z licznika) i jaka jest jego wartość powinno w/g mnie być około 200mA...
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Dzień dobry. Od dłuższego czasu borykam się z problemem związanym z brakiem ładowania na wolnych obrotach - alternator nie startuje, wymieniłem już dwa, w tym jeden po regeneracji, a drugi używany - oba oryginały. Dlatego podejrzewam że problem jest gdzieś w instalacji elektrycznej auta. Po odpięciu kostki od alternatora, znika kontrolka na zegarach,...
Rolą tego rezystora jest wzbudzenie alternatora na wypadek spalonej żarówki w liczniku? Jeżeli tak to zastanawiam się jak się wzbudza alternator skoro rezystor jest wypięty a żarówka się nie świeci?
Mam wrażenie, że jak to Pyzdra mawiał coś gdzieś "źre" prąd. Nowy alternator ( zakładam, że nowy, a nie ze szrotu) i w zasadzie brak ładowania. Kontrolka gaśnie, bo alternator się wzbudza i prąd wytwarza. Tylko gdzie on znika?
Witam ponownie mam takie pytanko. Skąd idzie kabelek który wzbudza alternator
Okazało się że alternator się wzbudza i ciągnie prąd. Czemu nie wiem ale po wymianie prodlem zniknął i błędy na kompie też zniknęły. Reasumując do Forda nie można dawać zamienników ( oczywiście nie we wszystkich przypadkach). Mam nadzieje że komuś to pomoże. Dzień dobry - mam właśnie ten sam problem - pytanie po wymianie czego? problem zniknął - po...
Tak jak pisali poprzednicy: wzbudzanie się alternatora 1100obr/min. i ładowanie od 800obr/min. to trochę zbyt późno. Ja mam w C-330 przy alternatorze oryginalne koło od Poloneza 60mm i mam pasek oryginalny i na razie chodzi to bez problemów, alternator wzbudza się przy ok. 800obr/min, a kontrolka zaczyna się świecić przy ok. 600obr/min. ...nie wiem...
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Tak jest, zobaczymy w ten sposób czy się wzbudza alternator będzie pewność że usterka jest po stronie auta. Porada szkodliwa. Nie polecam takiego postępowania. Nie uruchamiamy nigdy alternatora, nie podłączonego do akumulatora.
W audi 8l wszystkie alternatory wzbudzane były lampką, więc jeżeli lampka na desce jest, to problem z regulatorem. Po przekroczeniu pewnych obrotów alternator wzbudza się poprzez prąd szczątkowy. Sprawdź jeszcze ładowanie pod obciążeniem, jeżeli nie masz amperomierza cęgowego to włącz światła drogowe i grzanie tylnej szyby, jeżeli pod obciążeniem nadal...
1.Kontrolka musi być sprawna.Pełni dwie funkcje.Pierwsza to wzbudza alternator,druga to po wzbudzeniu gaśnie i oznajmia,że jest ładowanie. 2.Alternator można sprawdzić szybko po uruchomieniu silnika i na moment dodanie wys.obr.ponad 3000. Jak zaskoczy ładowanie to znaczy,że jest sprawny.Sprawdza sie przy zaświeconych światłach jak zaświecą jaśniej to...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Witam. Problem z autkiem jak wyżej. Wymieniony niedawno alternator z uwagi na wzbudzanie się dopiero po wejściu na obroty i domniemane pobory prądu. Obecnie założony alternator z numerem 0 124 415 025, nie wzbudza się, generuje w sterowniku błąd P0621, kontrolka ładowania zapala się i gaśnie by po chwili świecić ciągle, Po zasymulowaniu obwodu, przez...
(at)krzysztofkamienski OK, już piszę - tylko że to u mnie trochę trwa, nie wychodź ☺ Dodano po 15 minutach: (at)krzysztofkamienski konstruuje taką małą elektrownię działkową, którą napędza nieduży silniczek spalinowy i później przez pasek alternator samochodowy, ale przy nawet minimalnych obrotach silnika już się wzbudza i daje 40-48 V, a przy większych...
Możesz zamienić na 2 waty ale przesunie Ci się zakres obrotów przy których wzbudza Ci się alternator o ile wzbudzi sie w ogóle. Musisz sprawdzić.
W 125p ta żaróweczka wzbudza alternator, dlatego pytam. Ma mieć 3W.
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Kontrolka po przygazowaniu gaśnie ale nie wzbudza alternatora W t24 napięcie po przegazowaniu osiąga napięcie akumulatora czyli 12 V Kolego zaprzeczasz sam sobie bo z tych pomiarów wynika że alt. się wzbudza tylko nie ładuje. Rozbierz, pomierz diody, uzwojenie na przebicie do masy.
Witam chciałbym się dowiedzieć jak działa wzbudzenie alternatora w tym samochodzie. Jest tam alternator sterowany wzbudzeniem z bsi. I tu moje pytanie jak ono powinno wyglądać, bo u mnie na włączonym zapłonie pojawia się co jakiś czas impuls, który wzbudza alternator i mam ładowanie. Impuls znika po odpaleniu silnika i po jakimś czasie pojawia się kontrolka...
Wiec musimy układ zmodyfikować tak aby był odporny na zakłócenia - szpilki. Powinien działać na zasadzie on off. Przekaźnik odpada. Alternator ten nie jest stosowany w samochodzie, nie ma akumulatora, alternator wzbudza się sam. Pomimo nie wielkiego obciążenia rzędu 2 A nie wzbudzi się z podłączonymi obwodami wyjściowymi. W tym celu ten układ.
no tak dałem bezpośrednio plus do wzbudzenia, ale ten plus wystepuje tylko przy uruchamiani silnika, jest podłączony pod elektromagnes rozrusznika. Czyli napięcie wzbudza alternator w chwili rozruchu i napiecie zanika. Wiec gdyby alternator nie zaczał ładowac była by tam masa i lampka by świeciła. Wszystko to jest realizowane przez przekaźnik. Dokładnie...
Czyli ładowanie jest alternator się wzbudza. Na kontrolke podawany jest "+" i potencjał z alternatora . Na zgaszonym wynosi on 0V. Po odpaleniu wzbudza się alternator i kontrolka gasnie.
Wracając do tematu. Czy alternator wzbudza się od razu po odpaleniu? Logika oraz pomiar napięcia podpowiada mi że tak. Zaobserwowałem jeszcze raz ten moment spadku napięcia i wyświetlenia chęcią od ładowania. A więc w okolicy 5 min po uruchomieniu- zimny, ciepły na odbiornikach lub bez. Słychać właśnie takie sprzęgnięcie, przez chwilę ten silnik pracuję...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Ta jak to nazwałeś "tylko kontrolka" jest niezbędna do wzbudzania się alternatora. Bez niej alternator wzbudza się tylko dzięki magnetyzmowi szczątkowemu wirnika (dlatego musisz dać wysokie obroty). Czasami może nie wzbudzić się wcale. Podłącz kontrolkę i będzie dobrze.
Większość alternatorów wzbudza się przy około 1000obr/min a pełną swoją moc uzyskuje przy 2000-2,5000 obr/min. Mówię tu o obrotach wałka alternatora a nie silnika. W samochodach jest większe przełożenie wał-alternator (wystarczy porównać średnicę koła pasowego na wale a "szajbkę" alternatora). Tu też proponował bym zastosować przełożenie chociażby 2:1....
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
alternator wzbudza alternator valeo wzbudza mikrofon wzbudza
obliczy wentylator kondensator pompa grundfos podłączenie słuchawki urmet
visual studio pompa ciepła vaillant regulator
Rezonans obudowy radia: przyczyny i rozwiązania Trzeszczenie radia FM: przyczyny i rozwiązania