No nie, właśnie tego nie weryfikowałem ale też czytając sobie tematy tu na forum, natknąłem się na taki komentarz. A jak to się powinno sprawdzić? Tzn jak zmierzyć średnicę to wiem ale czy tak powinien być jakiś odpowiedni stosunek tych wielkości? To jest ursus C360 3P a alternator napędzany jest poprzez sprężarkę.
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Ten pomocniczy działa jako wzbudzanie? Jakoś po weekendzie będę dziada rozbierał, może uda się pomierzyć i wymienić co trzeba.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Ja rozumiem o czym pisze, napisalem ze kabel po wymianie termostatu powinienen przykrecic razem z jedna sruba termostatu lecz tego nie zrobilem I dotykal on np. Metalowej oslony ktora jest mocowana do termostatu a do niej sie mocuje obudowe filtra powietrza, byc moze sie myle I ten kabel nie powinien byc przykrecony z termostatem. Kwestia tego czy to...
nie mam pojęcia jak podłączyć wzbudzenie alternatora są tam dwa piny R i L przewody były obcięte Jest też zapewne zacisk do połaczenia z plusem akumulatora. Całość zapewne powinna wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/3611418600_1...
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
Chciałbym do MTZ zamontować altka samochodowego. I mam takie pytanko.Mój MTZ nie ma kontrolki ładowania. Czy wzbudzanie alternatora trzeba koniecznie podłączyć przez kontrolkę czy można bezpośrednio dać 12V na wzbudzanie ?
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
W zafirze jest menu serwisowe gdzie można sprawdzić aktualne ładowanie. Wykazywało w granicy 10v, po czym przygasały kontrolki po odpięciu prostownika. Wymieniłem alternator i co? Dalej to samo, brak ładowania. Zgasiłem auto odpiełem pare razy mase od aku, zapaliłem i nadal brak ładowania przygazowałem i ładowanie wróciło na 14v. Zachowuje się tak jakby...
(at)krzysztofkamienski A jaki może to być alternator, skoro przeleżał chyba ze 20 lat gdzieś w najczarniejszym koncie. Jak pamiętam to była jakaś Renówka, której skorupę wywieziono na złom, samochody z tamtych lat niestety nie miały zintegrowanego regulatora na alternatorze i była to elegancka czarna puszeczka przykręcana gdzieś w komorze silnika....
Tak jak pisali poprzednicy: wzbudzanie się alternatora 1100obr/min. i ładowanie od 800obr/min. to trochę zbyt późno. Ja mam w C-330 przy alternatorze oryginalne koło od Poloneza 60mm i mam pasek oryginalny i na razie chodzi to bez problemów, alternator wzbudza się przy ok. 800obr/min, a kontrolka zaczyna się świecić przy ok. 600obr/min. ...nie wiem...
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Jeżeli jest tam tylko dioda to znaczy że musi być jeszcze jakiś opornik w zegarach i ten układ będzie odpowiedzialny za wzbudzanie alternatora. Ale jeżeli na krótko alternator wzbudza się od razu to sprawdź połączenia, nad rozrusznikiem masz wtyczki, tam łączy się przewód od alternatora sprawdź czy nie jest zielono. Nikt Ci jej nie zmienił na inną i...
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
willyvmm też o tym myślałem ale to nie to. E38 stało 3 tygodnie i zapaliło o pierwszego mimo że to v8. Ładowanie ma wzorcowe. Xsara z 1.9 dieslem na pompie to jest porażka. Ładowanie jest ok a wzbudzanie alternatora jest sterowane z ECU. Jest stałe grzanie świec niezależnie o temperatury co dobija aku mimo, że opala od razu z odłączonymi świecami (i...
P i Y to wzbudzanie alternatora Zmierz omomierze przejście uzwojenia pozostałe dwa też tylko tym razem od masy. Do pomiaru odłącz wtyczkę od alternatora i mierz na nim samym.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
jest przekażnik który odpowiada za świecenie lampki oraz wzbudzanie alternatora znajduje się po prawej stronie za tapicerką kolo nóg pasażera obok przekażnika grzania świec żarowych , pewnie kupiłeś podrube china alternatora ja też mam taką i spryskałem go lakierem bezbarwnym przez otwory wentylacyjne tylko uwaga na szczotki i jest ok
Norma to 13,8 do 14,5v a wzbudzanie alternatora przy wyższych obrotach wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia,chociaż ten inny kolor uzwojenia daje do myślenia jednak za słabe zdjęcie żeby coś więcej powiedzieć,wydaje mi się że jakby było uszkodzone to kolega cinko powinien to zauważyć skoro potrafił wymienić diody.
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Sprowokowany przez Kolegę archi25 jego niepowodzeniem związanym z wzbudzaniem alternatora zasilaczem zewnętrznym ponowiłem dzisiaj próby używając alternator 24V bez użycia regulatora napięcia . Jako zasilanie wzbudzenia zasilacz regulowany od 1-18V podłączony przez żarówkę 5W/12V bezpośrednio do szczotki wirnika . Teraz spostrzeżenia 4V na wzbudzaniu...
Zastanawiam się czy ma sens wzbudzanie drugiego alternatora przyciskiem na desce rozdzielczej, monostabilnym naturalnie, zimy teraz takie, że raz trzeba, a raz nie trzeba dogrzewać. Niby kręcący się niewzbudzony alternator miał ulegać uszkodzeniu, ale mordujący alternator test temu zaprzeczył, też niby (zabawy przy budowie siłowni wiatrowej przydomowej)....
Może się zabiorę w sobie aby w ciągu tygodnia to zrobić :-) Próbowałem też oszukiwać wzbudzanie ale to nie dało efektu
To normalne bo każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, tu akurat wzbudzanie jest przez kontrolkę ładowania.
Alternator ogrzewania jest podpiety do modułu sterowania klimy/ogrzewania.I to ten modul jest odpowiedzialny chyba za wzbudzanie alternatora.Na rysunku nr. 10. Dodano po 1 Fragment schematu z alternatorem ogrzewania.
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
alternator potrzebuje napięcia wzbudzenia do poprawnego ładowania akumulatora,minimum 2,5v na wzbudzenie. Nie. Alternator potrzebuje wzbudzenia jedynie przy odpaleniu, potem juz sam sobie daje rade. I nie żadne 2.5v, tylko oryginalna żarówka jaka była w patrolu. Dla uniknięcia problemów w przyszłości. Alternatory 9-diodowe nie lubią wzbudzanie bezpośrednio...
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Podpinasz L kontrolka. Masz na regulatorze Na regulatorze jest tylko i wyłącznie wtyk B+ i nic więcej, żadnych "L" tam nie ma. W renówce w której był zamontowany B+ był podłączony do akumulatora tak jak w każdym alternatorze a wzbudzanie jego to któryś z środkowych pinów z tego gniazda 4 pinowego lecz nie pamiętam który. Jest może jakiś sposób by to...
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
To co podałeś to typ silnika . Ja pytałem o typ alternatora. Ale nie ważne . Na zewnątrz dwa kable, gruby idzie do akumulatora bezpośrednio lub przez terminal rozrusznika, cienki to wzbudzanie . Schemat wewnętrzny raczej nie jest ci potrzebny bo konstrukcja uniemożliwia zmianę ułożenia względem siebie elementów wewnętrznych. Napisz lepiej co cię nurtuje...
Masz założyć czerwono-biały z wtyczką na rozrusznik i sprawdzić, co napisałam. Dodano po 3 Bez tamtych dwóch ma zapalić. Niebieski pewnie idzie do alternatora na wzbudzanie a zielony na obrotomierz lub sygnal obciążenia dla ECU. Teraz nie sprawdzę.
Wlutował ten przewód z diody do przewodu niebieskiego z białym paskiem. W tej wiązce jest właśnie ten oraz cały niebieski i gruby czerwony . Sprawdziłem probówką i tak: W przewodzie niebieskim z białym paskiem, nie ma impulsu żadnego ani po włączeniu zapłonu ani po włączeniu silnika. W przewodzie całym niebieskim pokazuje się dopiero napięcie jak dam...
jednak stojan załozyłem go do innego alternatora i nic znaczy sie to samo co mogło doprowadzic do zwarcia wewnętrznego???????
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem. Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku,...
Połączenie dodatnie alternatora z akumulatorem sprawdzić, podać zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę, trzecia propozycja, podmienić akumulator. Oczywiście ślizganie się paska, wykluczone na milion procent a praca napinacza właściwa?
Kiedy spinam przewody 1 i 2 włącza się zapłon. Przy spiętych 1 i 2, spinam 2 i 3 i mam rozruch. Po co jest reszta przewodów w stacyjce skoro bez nich można włączyć samochód? Łącznie 7 przewodów dochodzi do stacyjki. Stacyjka nie do odratowania, muszę założyć zapłon i starter na przyciski i mam zagwozdkę. Pierwszy raz w tym grzebię i w ogóle nie jestem...
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
Cześć Mam zamiar zbudować agragat spawalniczy z alternatora 12V 100A. Na wzbudzanie ma byś na stałe 12V (ewentulalnie morzna dać jakiś zacilacz regulowany, co zapewni regulację prądu spawania) i ma to chodić na ok 5000 obr./min. Alternator bez regulatora będzie miał kilkakrotnie więkrzą moc, co według mnie powinno wystarczyć do spawania elektrodami...
Schemat pokazuje dla tego auta tak: http://obrazki.elektroda.pl/2684075000_1... Z alternatora mam tylko B+ i D+. Na schemacie podana jest linia L i F. Linia L i F odpowiedzialne są za wzbudzanie (sterowanie) dla Z17DTH i Z17DTL. W moim przypadku jest tak: http://obrazki.elektroda.pl/4570889900_1... Czyli linia L=D+
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora) U mnie alternator się wzbudza i jest ładowanie na poziomie 12,2-14,4 na początku. Pisałeś wcześniej , że jak zastartuje to jest w porządku wzbudzenie, chyba, że teraz masz co innego na myśli ?. Wyeliminujemy w ten sposób wzbudzanie -moduł komfortu no...
Może i nie kazali panie jdubowski, ale jak zasilić wzbudzanie bez regulatora ? A co do tych fachowców.... pytam gościa czy zna takie alternatory? Tak , ze sto ich naprawiałem, zostawi pan na pół godziny to sprawdzę co jest. Za poł godzinki przychodzę alternator rozebrany, a gościu szuka szczotek...Reszta od razu radziła kupić nowy bo tu jak jedno się...
Skleciłem na szybko schemacik ładowania do mz etz 250 z regulatora trójfazowego i dołożyłem do niego wzbudzenie które jest mz na masę ich chciałbym się zapytać czy takie coś zadziała .dane techniczne alternatora to 12v 180w wzbudzanie na masę regulator planuje założyć od malucha tylko w odwrotnej kolejność czyli seryjne wzbudzanie regulatora dać na...
ja chce ten alternator podlaczyc do rowera treningowego Naprawdę dobre! Akumulator musi być: marny, mały, byle jaki - byle coś ponad 12V dawał, bo alternator musi się wzbudzać.
danek 17 czytaj dokładnie co ja napisałem , napięcie na kontrolce podczas ładowania w sprawnym alternatorze jest równe napięciu akumulatora w granicach 14-14.2V w zależności od regulatora i dlatego kontrolka gaśnie bo nie ma różnicy potencjałów a te napięcia o których piszesz służą do sprawdzenia alternatora w stanie spoczynku , a jesli o diodach wzbudzania...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Też mam zakłucenia słyszalne jakby turbo doładowanie i jest to zakłucenie raczej nie fal odbieranych przez antenę lecz wzbudzanie się i generowanie we wzmacniaczu pola elektromagnetycznego pochodzącego od iskry na szczotkach alternatora pojazdu. Ja dla oszczędności wymieniłem szczotki alternatora przerabiając oryginalne ze STARA 266 i efekt to ,,rurbo''...
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
Świece po odpaleniu grzeją jeszcze chwile ale potem się wyłączają także to nie problem ze świecami ani z modułem sterującym nimi. Po włączeniu zapłonu na wtyczce alternatora (na zdjęciu regulatora oznaczenia IGN i L) pojawia się napięcie akumulatora, także chyba wzbudzanie i sygnalizacja lampką sprawne. Tak samo jak główny kabel zasilający, jest na...
Przy lampce 3W powinno być ok.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Szanowny kolego, Czy wiadome jest jakim napięciem powinna być zasilana cewka L1 /prawdop.elektromagnes/. Powinno być napisane na uzwojeniu tej cewki. Prawidłowo pracujący regulator napięcia: utrzymuje – niezależnie od obciążenia - takie same lub zbliżone napięcie. Poważnym błędem jest bezpośrednie zasilanie jego uzwojenia wzbudzanie od akumulatora....
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Ale po odpięciu tego kabla po daniu na zapłon kontrolka ładowania się zapala a po rozruchu gaśnie normalnie, ale ładowania nie ma.
witam -alternator wzbudza sie juz przy 800obr/min,a prądnica przy 1100-1200obr/min wiec winą nie jest alternator a raczej nie poprawne podłączenie,lub nie sprawny alternator
3 małe diody do sprawdzenia
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Niebieski przewód od wzbudzania alternatora był przetarty i leżał swobodnie na skrzyni biegów, powodując zwarcie do masy.
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Zajrzałem do tej skrzynki i doznałem lekkiego szoku, jakieś przekaźniki dołożone nawet założona żarówka nie wiem po co chyba do wzbudzania alternatora widzę że tego auto to jest jakiś niezły przeszczep. Jak będę miał chwilę to wstawie zdjęcie jak to wygląda. Był elektryk z fantazją to teraz będzie potrzebny z wiedzą i doświadczeniem.
No przeciez piszę o tym, że alternator nie wzbudza się z DF :lol:
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Ten alternator nie potrzebuje wzbudzania kontrolka. Zwykły tradycyjny wiec IBS odpada, Sprawdź przy wtyczce pin nr15 jakie jest napięcie podczas działania podepnij się jakoś. Pin 15 to brzegowy po drugiej stronie od B+ kolor kabla zielono/biały
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
Witam. Jaki powinien być prąd wzbudzania alternatora w Fiacie 126 p? Mam 2,5 - 4A. Czy to nie za dużo?
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Witam, Citroen C3 II 2016 r problem z ładowaniem, Jakaś banalna sprawa, alternator nie ładuje gdy odpalam silnik, ale jeżeli odepne kabelek wzbudzania alternatora, na którym jest cały czas okolo 12V to nastepuje lekkie zerwanie silnika i alternator zaczyna normalnie ładować, jak ten kabelek znów dopne to nastepuje uśpienie alternatora, jeżdżę juz tak...
Oczywiście nie.
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Do każdego alternatora musi być podłączona kontrolka, nie ma znaczenia czy stary czy nowy, kontrolka służy do wzbudzania alternatora i jeśli jej nie będzie grozi to uszkodzeniem alternatora. Wyjątek jest tylko przy alternatorach 6 diodowych które były montowane w wiekowych pojazdach ale tam zamiast kontrolki był tylko amperomierz. Wyłącznik stop podpinasz...
Musi być bo ona wzbudza alternator.
Posiadam Kangoo 1 1998 rok 1,4 8v, dziś przestał ładować akumulator oraz nie działa wspomaganie. Świeci się kontrolka czerwona akumulator. Brak ładowania jest, bo sprawdzałem miernikiem. Zasilanie 12v jest na przewodzie wzbudzającym alternator. Akumulator jest nowy.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
A możesz napisać co wzbudza alternator?
zibiwar Dlaczego mam widzieć czarno ???. Już ruszyłeś w dobrym kierunku, wstępne założenia nakreśliłeś, teraz sprawdzenie ile z tego jest rzeczywiście do uzyskania. Sprawdź jeszcze na mini hamowni jakie są rzeczywiste możliwości alternatora, ile potrzeba prądu do wzbudzania cewki alternatora. Będziesz miał cały obraz swoich założeń. Przyjemnej zabawy...
Tu się nie zgodzę Regulator napięcia jest zasilany bezpośrednio z zacisku B+ czyli z akumulatora, widać to na zdjęciu regulatora taki duży zacisk widełkowy, więc jest cały czas pod napięciem nawet jak stoi alternator. I teraz wykrycie sygnału W, wraz podaniem sygnału na D+ wzbudza alternator.
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Dziękuję za rady, jeszcze pytanie czy luźna/zaśniedziała kostka od przewodu wzbudzania alternatora może powodować żarzenie się kontrolek? Akumulator doładowywałem, jednak nic to nie pomogło, mam większy akumulator z opla astry spróbuję przy okazji przełożyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
Licznik wzbudza alternator i stąd to miganie w rytm ikon temp. itd. Weź zasil ten przekaźnik po zapłonie i wszystko. Kombinacje z brakiem szyb bez silnika ???? po co to komu ???
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
wzbudzanie baterii wzbudzanie alarmu wzbudzanie zobla
touran pilot ciężka rozruch zimne silnik suszarka electrolux edp12074pdw
helios tc500 wkrętak dynamometryczny
Manitou 634 - Problemy z włączaniem biegów Czy płomień świeczki rozgrzeje spiralę grzejną?