OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
https://obrazki.elektroda.pl/3265312900_...
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
No to jak jest wzbudzenie a ładowania brak na alternatorze to nie problem z masą tylko alternatorem.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Witam, nie wiem jak to jest w skodzie z tego rocznika ale normalnie to w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest sprawna.
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
B+ oraz B- oznacza Battery + i - czyli bieguny akumulatora, te zaciski podłączasz bezpośrednio do niego. Teraz małe konektory: F czyli Field to wzbudzenie alternatora, do bieguna + akumulatora poprzez wyłącznik, oraz L Lamp, kontrolka ładowania, żaróweczka 3W, którą podłączasz pomiędzy zacisk alternatora, a wyżej wspomniany wyłącznik
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
ale nie zaświeci bo ma rąbnięty licznik nie jest ważne czy LED na liczniku świeci czy nie. Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. podaj na niego 12v przez kontrolkę Można też podać tak jak Ty napisałeś...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Tak alternatora nie wzbudzisz Wzbudzisz. Potrzeba tylko obrotów. Mówimy tu o prostym alternatorze z normalnym regulatorem a nie wydumkach z cyfrową komunikacją. Magnetyzm szczątkowy pozwoli zasilić wzbudzenie a później to już prąd się " sam nakręca" 😉
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem z akumulatora łącząc żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Witam ponownie, więc wymieniłem koło pasowe, pasek i napinacz, nic nie stuka, ale ładowania na alternatorze brak, gdzie szukać bo ładowanie padło jak zaczęło stukać koło pasowe więc raczej alternator nie padł w tym samym momencie, a i kontrolki ładowania nie ma wcale na liczniku, wzbudzenie padło jak to sprawdzić proszę o poradę zanim wyjmę możliwie...
Sprawdź czy wzbudzenie jest na alternatorze i czy nie ma luźnej masy.
Witam. Padł mi alternator w Peugeocie 2008 1.6 ehdi 2014r. Mam wyłączony start stop . Moje pytanie brzmi - czy jeśli zastosuję alternator od starszej wersji to zadziała? Podejrzewam, że pewnie trzeba będzie dociąć parę błędów ale czy wzbudzenie w nowym alternatorze jest podobnie rozwiązane jak w starym?
tylko interesuje mnie kwestia co jeśli akumulatory się naładują, a pobór prądu z instalacji będzie minimlany, żędu 5 - 10A Nic, to samo co w sprawnej instalacji auta. rozumiem że wzbudzenie alternatora nie wymaga ciągłego napięcia (ciągłego wzbudzania) wystarczy raz na początku wymusić impulsem? Lepiej wzbudzenie podłączyć szeregowo z kontrolką ładowania,...
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Witam Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V. Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre. To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami. Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek....
Tak jak pisał kolega krzyjak sprawdz napięcia bezpośrednio na alternatorze a potem na akumulatorze i wszystko będzie jasne. Aha sprawdz jeszcze przewód odpowiedzialny za wzbudzenie alternatora, ostatnio kumplowi robiłem właśnie z tym autem i przewód był z wierzchu ok a faktycznie miał przerwę (przełamany).
Dzień dobry, Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w rozwiązaniu irytującego mnie problemu ze wzbudzaniem alternatora. Mam aktualnie w ciągniku zamontowany alternator Elmot 125 czyli typowy alternator z fiata czy z żuka. Wzbudzany jest on żarówką (kontrolką) 2W. Problem w tym, że aby to wzbudzenie nastąpiło, muszę zrobić przygazówkę do 1300obr/min. Jest...
Witam. Mam problem ze swoim altkiem. Gdy odpalę silnik świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje. Po dodaniu gazu do ok. 1900-2000tys. ładowanie załącza się, i na akumulatorze jest już normalne 14.3-14.4v. W jaki sposób mogę naprawić tę usterkę? Alternator Bosch 90A
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Buduję małą elektrownie wiatrową na starym alternatorze i chodzi o to że jakby nie było wiatru to alternator i tak będzie ciągnął prąd na pobudzenie w grę jedynie wchodzi ręczne wyłączanie alternatora od akumulatora ale jeżeli będzie to w nocy to rozładuje się akumulator. Istnieje jakaś możliwość jak np. uruchomienie go bez pobudzenia??
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Pewnego pięknego dnia alternator zaliczył zgona, miało to miejsce ok 35km od domu. Odcinek udało się pokonać na akumulatorze. Alternator został zawieziony do fachowca - padł układ prostowniczy i regulator napięcia, akumulator na prostownik. Wszystko cacy. Po włożeniu do samochodu i odpaleniu - ładowania dalej brak - wzbudza się dopiero po przekroczeniu...
Witam!Podczas zwiekszania obrotow silnika cos jakby rezonansuje(jest dziwny warkot w okolicy alternatora). Czy mozliwe jest by cos sie tam odkrecilo, poluzowalo.. i czy moze to miec wplyw na ladowanie??? Pali mi sie kontrolka ladowania. Akus nowy. Czy ktos spotkalsie z takim problemem i moze mi jakos poradzic?
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
Witam, otóż mam problem z alternatorem w ursusie c-330. Kupiłem go jakoś na początku roku, założyłem wszystko tak jak powinno być i wzbudzał się przy 800 obr. I również ładował przez pół roku aż w końcu przestał ładować tak bez powodu bo nic z nim nie było nawet robione (brak wzbudzenia) , było to jakoś w lipcu. Potem gdy coś robiłem ciągnikiem to dałem...
A teraz inne pytanie. Gdzie podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze z cinquecento? + wiadomo gdzie, minus na obudowie i do ramy, a gdzie podłączyć właśnie to wzbudzenie?
Możesz opisać temat jak rozwiązałeś problem, o której masie mówisz. Bo u mnie wzbudzenie ma na kości 5v a przy alternatorze 7v https://obrazki.elektroda.pl/9279332200_...
Dodam Ze odlaczylem regulator od wiazki w aucie i podlaczylem osobne wzbudzenie alternatora i sytuacjia wyglada tak samo wiec wychodzi na to ze napiecie ktore laduje akumulator jakby bylo za wysokie ale sprawdzane bylo kilkukrotnie i jest w okolicach 14.39V wiec co moze broic? Tak sobie jeszcze mysle czy czasami nie jest wina pompa abs a dokladnie elektronika...
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
Cześć, sprawdziłem wyjście z EMS i nie mam +24V po zapłonie, więc pewnie jednostka uszkodzona.... Podłączyłem wzbudzenie na ,,krótko,, w alternatorze i dalej brak ładowania na wyjściu z alternatora, tylko napięcie z akumulatorów około 22,5V Coś chłopaki wcześniej trenowali z autem, ale nie są chętni do mówienia.... uszkodzony jeszcze alternator/regulator?...
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Na rozrusznik dochodza 2 grube i jeden cieńki wzbudzenie cewki rozrusznika. Na 90% nie podłączyłeś przewodu zasilania alternatora przy rozruszniku. Na śrube M8 przewód. Sprawdziłeś żarówką czy masz zasilanie na śrubie M8 alternatora/??
zwarcie alternatorze śruba alternatorze szczotki alternatorze
łączyć szeregowy równoległa brama force czujnik ciśnienie wtrysk
zmywarka niedomywa radio chorus regulacja głośności
Acer Nitro 540Hz – jak wyłączyć komunikat OSD Lock na pół ekranu? Normy testu przelewowego wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Denso, Siemens – wartości referencyjne i interpretacja wyników