Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
https://obrazki.elektroda.pl/3265312900_...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Witam, nie wiem jak to jest w skodzie z tego rocznika ale normalnie to w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest sprawna.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
B+ oraz B- oznacza Battery + i - czyli bieguny akumulatora, te zaciski podłączasz bezpośrednio do niego. Teraz małe konektory: F czyli Field to wzbudzenie alternatora, do bieguna + akumulatora poprzez wyłącznik, oraz L Lamp, kontrolka ładowania, żaróweczka 3W, którą podłączasz pomiędzy zacisk alternatora, a wyżej wspomniany wyłącznik
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
ale nie zaświeci bo ma rąbnięty licznik nie jest ważne czy LED na liczniku świeci czy nie. Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. podaj na niego 12v przez kontrolkę Można też podać tak jak Ty napisałeś...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Tak alternatora nie wzbudzisz Wzbudzisz. Potrzeba tylko obrotów. Mówimy tu o prostym alternatorze z normalnym regulatorem a nie wydumkach z cyfrową komunikacją. Magnetyzm szczątkowy pozwoli zasilić wzbudzenie a później to już prąd się " sam nakręca" 😉
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem z akumulatora łącząc żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Witam ponownie, więc wymieniłem koło pasowe, pasek i napinacz, nic nie stuka, ale ładowania na alternatorze brak, gdzie szukać bo ładowanie padło jak zaczęło stukać koło pasowe więc raczej alternator nie padł w tym samym momencie, a i kontrolki ładowania nie ma wcale na liczniku, wzbudzenie padło jak to sprawdzić proszę o poradę zanim wyjmę możliwie...
Sprawdź czy wzbudzenie jest na alternatorze i czy nie ma luźnej masy.
Witam. Padł mi alternator w Peugeocie 2008 1.6 ehdi 2014r. Mam wyłączony start stop . Moje pytanie brzmi - czy jeśli zastosuję alternator od starszej wersji to zadziała? Podejrzewam, że pewnie trzeba będzie dociąć parę błędów ale czy wzbudzenie w nowym alternatorze jest podobnie rozwiązane jak w starym?
tylko interesuje mnie kwestia co jeśli akumulatory się naładują, a pobór prądu z instalacji będzie minimlany, żędu 5 - 10A Nic, to samo co w sprawnej instalacji auta. rozumiem że wzbudzenie alternatora nie wymaga ciągłego napięcia (ciągłego wzbudzania) wystarczy raz na początku wymusić impulsem? Lepiej wzbudzenie podłączyć szeregowo z kontrolką ładowania,...
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Witam Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V. Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre. To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami. Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek....
Tak jak pisał kolega krzyjak sprawdz napięcia bezpośrednio na alternatorze a potem na akumulatorze i wszystko będzie jasne. Aha sprawdz jeszcze przewód odpowiedzialny za wzbudzenie alternatora, ostatnio kumplowi robiłem właśnie z tym autem i przewód był z wierzchu ok a faktycznie miał przerwę (przełamany).
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
Możesz opisać temat jak rozwiązałeś problem, o której masie mówisz. Bo u mnie wzbudzenie ma na kości 5v a przy alternatorze 7v https://obrazki.elektroda.pl/9279332200_...
A teraz inne pytanie. Gdzie podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze z cinquecento? + wiadomo gdzie, minus na obudowie i do ramy, a gdzie podłączyć właśnie to wzbudzenie?
Dodam Ze odlaczylem regulator od wiazki w aucie i podlaczylem osobne wzbudzenie alternatora i sytuacjia wyglada tak samo wiec wychodzi na to ze napiecie ktore laduje akumulator jakby bylo za wysokie ale sprawdzane bylo kilkukrotnie i jest w okolicach 14.39V wiec co moze broic? Tak sobie jeszcze mysle czy czasami nie jest wina pompa abs a dokladnie elektronika...
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
Cześć, sprawdziłem wyjście z EMS i nie mam +24V po zapłonie, więc pewnie jednostka uszkodzona.... Podłączyłem wzbudzenie na ,,krótko,, w alternatorze i dalej brak ładowania na wyjściu z alternatora, tylko napięcie z akumulatorów około 22,5V Coś chłopaki wcześniej trenowali z autem, ale nie są chętni do mówienia.... uszkodzony jeszcze alternator/regulator?...
Na rozrusznik dochodza 2 grube i jeden cieńki wzbudzenie cewki rozrusznika. Na 90% nie podłączyłeś przewodu zasilania alternatora przy rozruszniku. Na śrube M8 przewód. Sprawdziłeś żarówką czy masz zasilanie na śrubie M8 alternatora/??
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera prądu na wzbudzenie? I ta przekładnia ile razy...
Lampka w zegarach to dioda i jest tylko do informacji a nie do wzbudzenia alternatora. Nikt Ci jej nie zmienił na inną i nic by to nie dało. Sprawdź niebieski przewodów przy alternatorze czy nie jest złamany/urwany.
proponuję sprawdzić alternator, wzbudzenie przez w5w. Sprawdź również pobór na wyłączonych odbiornikach, może diody a alternatorze robią za grzejnik :)
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
Witam. Trochę odgrzeję kotleta :-) Również "straciłem obrotomierz" tyle że w 3070 i nie bardzo mam pomysł gdzie tego szukać. To co jest w wątku to już sprawdziłem i lipa. Ze schematów elektrycznych jednak wynika mi że obrotek dostaje sygnał z W z alternatora. To by mi pasowało, bo mam przy nim 2 cienkie przewody tylko oznaczeń nie mogę zidentyfikować...
Kolego kekon dobrze ze tu jesteś i prostujesz nasze pomysły, na razie to próbuje rozeznać się w temacie czy to wogule ma sens, jak już powiedziałeś nie ma sensu, mam jeszcze jeden pomysł na wiatrak może ocenisz czy ma to sens, więc myślałem jeszcze o wiatraku na zwykłym alternatorze samochodowym do ładowania akumulatorów (wiem jak nie będzie wiało to...
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Przez kontrolkę płynie prąd potrzebny na wzbudzenie alternatora. Po przekręceniu musisz mieć na alternatorze (ten cieńszy kabelek) 12V. Kontrolka powinna się palić. Po odpaleniu na grubym kablu powinno być 13,5-14,5V niezależnie od obrotów silnika. To na początek. Co do aku w/g twojego opisu to wygląda mi na zwieranie jednej z cel. Sprawdź na początek...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Jezeli Rf to jest uzwojenie wzbudzenia (wyjatkowo to ktos glupio na tym schemacie przedstawil )to dioda D1 sluzy do zjadania przepiecia ktore moglo by siepojawiac w chwili wylaczania tranzystora T3. Czyli chroni ten tranzystor przed przepieciem. Brakuje na tym schemacie kontrolki ladowania, szeregowo z wlacznikiem Z Poza tym po wylaczeniu zaplonu caly...
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Witam Wymieniłem alternator na mocniejszy. Stary miał wbudowany wewnętrzny regulator napięcia, nowy ma zewnętrzny. Do starego wchodziła wtyczka z dwoma kabelkami. Jeden zółty to wzbudzenie a drugi jest chyba od miernika. Moje pytanie gdzie podłączyć ten kabelek od wskaźnika w takim układzie jak ten na zdjęciu poniżej? http://images35.fotosik.pl/1610/92e81a1f...
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Czytając temat trochę się zgubiłem. Autor pisze że ucieka mu 3A. Odpina wzbudzenie w alternatorze i ucieka mu tylko 60mA. Wstępne wzbudzenie odbywa się właśnie przez tą żarówkę w desce po przekręceniu kluczyka. I nie uwierzę że płynie przez nią 2,94A bo to wbrew prawu Ohma. Te 3A ucieka przy załączonej stacyjce czy przy wyciągniętych kluczykach?
Cześć! Moim zdaniem regulator napięcia jest liniowy. I liniowo dopasowuje prąd wzbudzenia tak, żeby utrzymywać na wyjściu nap. 14,4V. Jeśli wirnik dostawałby prąd impulsowy, to taki sam prąd musiałby indukować się w stojanie. a może ktoś wie jaka jest możliwoś przewinięcia alternatora z 24v na 230v i na jak najmniejsze obroty bo mam problem z obrotami...
Hmm ja mam z 4 wyprowadzeniami wiem że są z 3 wtedy nie ma obrotomierza, mój sie spalił a musze coś z tym zrobić. Myślałem nawet o alternatorze od malucha bo jest on przelotowy a oryginał ma założoną wakupompę do serwa hamulca. Z tym alternatorkiem od malca to zastanawiam sie czy trochę popracuje. Nie mam żadnych dodatkowych odbiorników zainstalowanych...
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
na przewód kontrolki jest podane to samo napięcie co na wzbudzenie wirnika alternatora (+) podczas pracy z drugiej strony jest też plus kontrolka nie świeci. Na postoju diody pomocnicze (na penno są)nie podają napięcia i zamyka się obwód do masy przez wirnik- kontrolka świeci Jeśli więc alternator ładuje (czego nie jestem pewny) to cienki przewód jest...
Witam. Posiadam Seata Ibizę 2 FL 1.4 MPi. Nie wiem do czego służą te kable? Co to za dwa wejścia do alternatora? Jedno to na pewno wzbudzenie a drugi nie wiem? W załączniku zdjęcie kabli wychodzących z alternatora. Proszę o pomoc. Dziękuję z góry.
Witajcie, VW Polo 1.4 TDI 2002 AMF Alternator na postoju pobiera około 0.31 A, co po kilku dniach powoduje całkowite rozładowanie akumulatora. Przy odłączonej lini L i DFM jest taki sam pobór, także wykluczam wzbudzenie i kontrole obciążenia alternatora. Pomaga dopiero odłączenie czarnego przewodu B+ od alternatora. Co może być przyczyną upływności...
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
Pin jest tylko jeden , żarówka nie świeciła co do obrotów wiertarki nie wydaję mi się żeby były zbyt niskie próbowałem na 2 biegu obroty max modelu wiertarki nie pamiętam , jakaś metabo . Nie jestem właśnie pewnien wbudzenia czy przy takim alternatorze wsytarczy wzbudzenie poprzez żarówkę . Choć czytałem gdieś że ktoś zakładał podobny alternator z jednym...
Witam bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc . Ta megane/scenik jest autem kolegi , bardziej nadaje się na złom niż na inwestycje typu nowy alternator , kupiłem używany dostępny , z tym samym układem mocowania mechanicznego ..tylko że jest od Laguny. Rozumiem że sugestia kolegi sprowadza się do podania napięcia 12V z + na akumulatorze na zacisk...
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Witam Drugie miejsce , to widzisz tam maleńką śrubkę chyba m 5 lub mniejsza na śrubokręt krzyżakowy , odkręć ją przeczyść to masa do szczotkotrzymacza . te trzy konektory skręcone śrubką krzyżakową M4 to są zaciski (+),czyli ; -kontrolka ładowania -(+) regulatora napiecia ,jego zasilanie -zasilanie wzbudzenia (przewód ,mały mostek z przewodu do zacisku...
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Niby w kazdym alternatorze 9-cio diodowym wzbudzenie dziala podobnie. Przez zarowke dostarczany jest plus na zacisk d+ alternatora. W sytuacji wlaczonego zaplonu, zarowka zasilana z jednej strony + a ze strony alternatora - i swieci, sytuacja sie zmienia na pracujacym alternatorze gdy z zacisku alternatora wychodzi + to kontrolka gasnie....
Jeżeli to pomiar na alternatorze to by się zgadzało z uszkodzeniem stojana. Zrób jeszcze jeden eksperyment aby sprawdzić to uszkodzenie, odłącz wzbudzenie i odkręć główne zasilanie wtedy alternator nie będzie pracował elektrycznie, świst powinien zniknąć.P
Witam. Jak wzbudzić alternator WAI 21830N - klon Hitachi LR1100-502. Corsa C 1,7DTI. Podpiąłem żarówkę 10W do pinu L i przebiło regulator. Czy żarówka była za mocna, czy coś źle podpiąłem? Poniżej zdjęcie na którym jest gniazdo alternatora.
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Poczytałem trochę o tym i mam pytanie, czy takie podłączenie jak zaraz opiszę będzie dobre ? Starą instalacje wywalę wogóle... + daję na amperomierz i na + do akumulatora a to co w alternatorze jest obok plusa(nie pamiętam jak się nazywa) podłącze do żarówki(kontrolki) i do stacyjki... Tylko teraz pytanie... Łatwiej by mi było to podłączyć do rozrusznika,...
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Dzięki koledze za podpowiedz chyba tak zrobię pominę tą diodę ponieważ masuje wzbudzenie i zero ładowania
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatorów w dźwigu Liaz. Alternator jest nowy starego typu (bez wbudowanego regulatora) na alternatorze są oznaczenia: M - podłączone jest tam wzbudzenie B+ - plus stały z akumulatora Jeszcze są tam dwa wyjścia, oznaczeń nie pamiętam: - podłączony jest regulator - podłączony jest plus + z stacyjki Problem polega na...
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
Indukcyjność wzbudzenia jest bardzo duża nawet gdyby były to pojedyncze zwoje ( rdzeń tej cewki jest żelazny ) to i tak przy częstotliwości 20Khz będzie się pięknie sterowało. Może się nawet okazać że 10Khz do też za dużo. Najlepiej gdybyś mógł zmierzyć a jeśli nie to poeksperymentuj troszkę. Tak poza tym to w alternatorze wzbudzenie sterowane jest...
nadal nie rozumiem kwestii oporu... :-( Wiem, że o nie perpetum mobile ale tarcie się nie zwiększa i obroty też, więc co stawia ten opór? Alternator sam z siebie zwalnia? Ma jakiś hamulec? Pobiera wiecej prądu na wzbudzenie przez co tworzy się elektro magbes na wstecznym biegu? dunno :-(
Wzbudzenie ładowania? Moim zdaniem ładowanie jest od razu po uruchomieniu silnika a sam regulator na alternatorze odcina nadmiary. Kontrolka nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Zacznij od tych mas, mówię Ci :-) Jak już skończysz masy - wyciągnij kontrolkę od ładowania i leć po kablu - dojdziesz w miejsce w które idzie. A na wyższych obrotach też ładowania...
na początek to dziękuje za tak szybkie zainteresowanie się moim problemem :) na moim alternatorze jest bardzo kiepskie oznakowanie, szukajac informacji na elektroda.pl znalazłem jak na moje oko taki sam mój alternator http://obrazki.elektroda.pl/5387815100_1... zdjęcie alternatora z oznaczeniami z znalezionego postu http://obrazki.elektroda.pl/3902643000_1...
Natomiast jeżeli masz na mysli elektromagnes to dodatkowe zestyki pełnią zupełnie inną rolę. A jaką to? Bo główne załaczają rozrusznik, a dodatkowe? mam jeszcze jedno pytanie co to jest wzbudzenie rozrusznika albo alternatora. W rozruszniku czy pradnicy pradu stąłego uzwojenie wzbudzenia wytwarza pole magnetyczne stojana, rozrusznik jest silnikiem...
witam. ja was nie rozumie czy wy wiecie wogóle o czym piszecie jak moze byc wzbudzenie przez zarówke. Znacie zasade działania alternatora? W alternatorze prad wzbudzenia płynie przez wirnik gdzie jest on regulowany regulatorem a nie przez zarówke!!!
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Witam. Jestem zmuszony otworzyć temat, ponieważ wciąż pojawia się pewne niepożądane działanie układu. Wybrałem tą wersję i działa ona do dziś w samochodzie: https://obrazki.elektroda.pl/5068906900_... Problem pojawia się, gdy są niższe temperatury, tak poniżej 10 stopni. Działo się to już tamtej zimy, ale nie miałem czasu na grzebanie....
Jutro będę na bazie to sprawdzę czy faktycznie nie ma jakiegoś zwarcia na kablach przy alternatorze ,strasznie kijowy tam dostęp ale spróbuję coś obkukać ! A czasami nie idzie wzbudzenie przez jakiś przekażnik ???
Na fotografii ja widzę 9 diod. Należy się spodziewać, że regulator jest zamocowany przy alternatorze i do niego doprowadza się wzbudzenie z żarówki na pulpicie. Napisz człowieku coś więcej o tym alternatorze (może zdjęcie ściany tylnej). Jak dostosowałeś instalację ciągnika do tego urządzenia? Regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do współpracy.
kondensator alternatorze oznaczenia alternatorze lozyska alternatorze
telefon livebox czujnik wyrównać sprężarka kompresora lodówki
magnes amica excel statystyki pracy
Arduino UNO i PMS7003: Konflikt na liniach RX/TX Kierunek obrotu koła pompy paliwa VW LT 2.5 TDI