W audi 8l wszystkie alternatory wzbudzane były lampką, więc jeżeli lampka na desce jest, to problem z regulatorem. Po przekroczeniu pewnych obrotów alternator wzbudza się poprzez prąd szczątkowy. Sprawdź jeszcze ładowanie pod obciążeniem, jeżeli nie masz amperomierza cęgowego to włącz światła drogowe i grzanie tylnej szyby, jeżeli pod obciążeniem nadal...
Ładowania brak. Napięcie 11,5 V i spada po włączeniu świateł. Sprawdzę przewody jak sugeruje kolega (at)andrzej20001. Czy alternator nie powinien się sam wzbudzić przy przegazowaniu ?
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Tak się zachowuje alternator który nie ma wzbudzenia. Wystarczy przegazować by zaczął ładować i do momentu zgaszenia jest ok. Powiedz mechanikę inny sprawdził czy jest wzbudzenie na jednym z przewodów wtyczki na alternatorze. Tam powinien być "plus" po zapłonie lub w momencie rozruchu silnika.
no to jaki problem trzeba naprawic ale jak moze byc wzbudzenie jak nie swici lampka??
Jak tylko nie ma wzbudzenia to po przegazowaniu na ok 4tys rpm alternator sam się wzbudzi. Czy jest ładowanie łatwo poznać np po lampce sufitowej. Odpal i ją obserwuj, jak po przegazowaniu zaświeci jaśniej znaczy że alternator zaczął ładować.
d+ wzbudzenie df obrotomierz
Rozumiem. Pozkładam to w najbliższym czasie. Dodano po 2 A wogóle sam alternator na wyjściu powinien pokazać jakieś napięcie wychodzące? Oczywiście już przy silniku przykręcony i powiedzmy wzbudzony przegazowaniem silnika. Czy w takiej sytułacji nie podłączony pod akumulator pownien jakieś napiècie pokazywać miltimetr?
Nie chce wstać bo nie ładuje, czy lampka nie gaśnie? Jeśli jest sprawny, to po przegazowaniu sam powinien się wzbudzić.
Mam problem ze wzbudzeniem alternatora. Ładuje dopiero po przegazowaniu. Rozwiązaniem jest poprowadzenie wzbudzenia po zapłonie przez żarówkę 5W. Mam pytanie jakim rezystorem można zastąpić tę żarówkę?
Temat nie trafiony. Tam nie ma przekazników tylko wzbudzenie idzie przez kontrolkę. Nie pisałbym tematu gdyby instalacja nie została prześwietlona.
Nie wiem jak w golfie ale w LT kach,zawsze gasła dopiero po przegazowaniu,potrzebował wzbudzenia
Witam, nie ma żadnego przekaźnika. W desce masz do wzbudzenia opornik wartości kilkadziesiąt omów, często ma zimne luty. Który rocznik tego auta? Wzbudza się sam po mocniejszym przegazowaniu (powyżej ok 3000obr/min) ?
Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia...
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Kontrolka zapala sie dopiero przy maksymalnych obrotach?, chyba gość cos popierniczył z okablowaniem. Ja po wymianie alternatora miałem tak że nie chciał sie wzbudzić. W miare czasu udało mu sie to po przegazowaniu, potem dałem mu większy prąd wzb. i jest ok. Do póki sie nie wzbudzi to obrotomierz też nie wystartuje. Elektryk faktycznie lichy, bo alternator...
Efektem tego moze być to że masz spadek napiecia na kablu od wzbudzenia i nie ma wystarczajacego prądu by wzbudzić alternator na niskich obrotach.wymiana żarówki też pomaga czasami. P.s. Ile lat ma twój akumulator ?
Jeśli kontrolka ładowania się nie świeci alternator może wzbudzić się dopiero na wyższych obrotach po przegazowaniu. Zdejmij kabelek od kontrolki z alternatora i dotknij do masy (przy włączonym zapłonie). Jeśli kontrolka zapali się od razu instalacja jest dobra a wina leży w samym alternatorze. Wyjmij szczotki sprawdź długość i czy luźno chodzą w prowadnicach....
A powiedz w jakim celu chcesz wymieniać alternator? Puki co, dowiedz się czemu lampka kontrolna nie świeci. A alternator ma być taki sam jak był. Wzrost napięcia po "przegazowaniu" sugeruje brak wzbudzenia - związany właśnie z żarówką kontrolną.
Spokojnie.Przerobiłem już nie jedną instalację więc pies nie nie jest pogrzebany. Spróbuje z żarówką 4W. Obecnie jest 2W. W połączeniach błędu nie ma. Rozrusznik kręci. Fi 6 idzie na rozrusznik , fi 5 na kontrolkę ładowania, bezpiecznik i stacyjkę. Stacyjka od mf 255. Ale przed remontem poprzedni fachowiec tak podłączył że instalacja sie spaliła. Więc...
Sprawna C330-stka potrafi pykać na 400 RPM i niestety bez mniejszego koła pasowego kontrolka będzie mrugać co by nie robić. Ok. Rozumiem rzażącą się kontrolkę na wolnych obrotach które są za niskie z uwagi na za duże koło pasowe ale pytanie czy to koło pasowe powoduje również opisany przeze mnie problem ze "wzbudzeniem" alternatora przy odpalaniu ?...
Witam. Auto jak w temacie, przy odpaleniu świeci kontrolka ładowania, samego ładowania brak, przy konkretnym przegazowaniu ładowanie pojawia się, czasem już zostaje wzbudzony a czasem przy spadnięciu obrotów wraca stan bez ładowania. Czy od razu czepiać się alternatora, czy może warto przejrzeć wiązkę na podłużnicy? Obecnie po nagrzaniu się silnika...
Odkopię. ALternator nie jest winny tej sytuacji, ponieważ w między czasie (w sumie przypadkiem) dokonałem jego lekkiej regeneracji i mam takie spostrzeżenie (na podstawie obserwacji DDT), że informacja w ECU o obrotach silnika znika, gdy obroty przekroczą 3000rpm. Wcześniej kojarzyłem to z alternatorem, bo żeby go wzbudzić, to musiałem przegazować (przekraczając...
Ponieważ miałem mało czasu oraz brak dostępu do sieci, podłączyłem dwa już rozładowane małe akumulatory przez żarówkę reflektorową. Trwało to zaledwie kilka minut ale działa. Trochę działa gdyż muszę przegazować silnik po uruchomieniu aby się wzbudziła prądnica. Przy najbliższej okazji poprawię się i zasilę wirnik w sposób jaki podałeś. Dziękuję za...
Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Józiu, sprzęgła w alternatorach spotyka się powszechnie od ponad ćwierci wieku. Początkowo bywały tylko w dieslach, teraz zdarzają się i w benzyniakach, tam gdzie pasek ma 4 metry długości, idzie przez 10 rolek i silnik spełnia wymagania Euro 10 - sprzęgło raz że odciąża pasek, dwa odciąża silnik....
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu? Przegazowanie...
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek). Dzięki, przewód dobry. No to zagadka - alternator na stole probierczym zachowuje się idealnie. Przewód energetyczny oraz sterujący sprawne. Efekt - brak ładowania. Po silnym przegazowaniu ładowanie jest 13,7 ale lampka "z akumulatorem" cały czas świeci. Zapraszam do zabawy.
Witam wszystkich, jak w temacie, mam problem z kontrolka ładowania i samym ładowaniem. Po przekreceniu kluczyka kontrolka nie swieci sie. Alternator tez nie ładuje, dopiero po kilkukrotnym przegazowaniu alterenator zaczyna ładowac. Wnioskuję że brak wzbudzenia alternatora. Moze ktoś podesłać schemat bądź powiedziec co moze być nie tak? czy jest mozliwe...
Witam Problem nie tyle w samochodzie ale w motocyklu jednak elektryka jest podobna. Objaw jest następujący: Po uruchomieniu silnika trzeba lekko przegazować aby się alternator wzbudził. Napięcie ładowania jest OK. Jednak w regularnych odstępach co około sekundę lekko przygasają światła, kontrolki itp. Sprawdziłem ogólnie połączenia i masę (może nie...
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Brak obrotów do chwili przegazowania i świecąca kontrolka to objaw m.in braku wzbudzenia. W tych alternatorach odpowiada za to przekaźnik przy prawym słupku (a nie kontrolka w desce). Trafiło się kilka razy że po wymianie na "nowy" alternator nie chciał on wstać. Trzeba było dać większy prąd wzbudzenia. Na próbę śmiało można zrobić druciarstwo w postaci...
Niebieski-wzbudzenie z alternatora.(jak podasz plus po zapłonie to szybę włączysz na niepracującym silniku) Fioletowy- plus z włącznika podgrzewania szyby. Z alternatora wychodzi ok 0.5V. Po przegazowaniu wzrasta do ok 1V. Podłączyłem tak jak doradzałeś i nie startuje szyba.
Ok, sprawdziłem wszystkie komponenty. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność, diody przewodzą i zapierają, wyniki powtarzalne, sprawdzałem z bliźniaczymi komponentami. Moje pytanie ,czy mogę pociągnąć plusa po stacyjce i podać go na zacisk wzbudzenia alternatora, tak by podawane było na niego napiecie po przekręceniu kluczyka?( i cały czas podczas jazdy)...
Mam mały problem bo mój alternator ma brak wzbudzenia ładowania po odpaleniu samochodu, dopieru po przegazowaniu do ok 3tys zaczyna ładować(14.20v). Ostatnio wymieniałem regulator i na obydwu jest to samo. Żarówkę w liczniku sprawdziłem i jest sprawna i ma dobry styk. Na próbę zwarłem niebieski kabel od wzbudzenia do masy ale kontrolki dalej brak. Mam...
Typowa usterka powoli urywajacego się przewodu od wzbudzenia najpierw mruga kontrolką ale ładowanie jest potem brak kontrolki w ogóle . Jak przerwie się całkowicie ładowanie będzie się pojawiało po przegazowaniu do min 3000 . I jak wyżej sprawdź koło rozrusznika . Najlepiej lekko pociągnąć miedź się łatwo nie urywa sama izolacja już tak.
Stare VW mają słabe diody główne. A regulator stabilizuje wedle diod wzbudzenia a nie głównych. Kolego ile ci ładuje po tym zabiegu alternator, żeby zaczął ładowąć trzeba z diodą przegazować, zaraz po zapaleniu nie będzie dobrze ładował.
Tak jak koledzy wyżej piszą. Nie chce sie wzbudzić na zasilaniu przez kontrolkę + magnetyzm szczątkowy i tyle.. Winna byćmoże szczelina wirnik stojan, może rgulator wybredny.. Można: - namagnesować wirnik, ale to "miękka" stal, na dłuższą metę nieskuteczne - wkleić mały magnesik neodymowy w wirnik ;) - równolegle do żarówki od ładowania dać drugą (niewidoczną)...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
za 13 tyś u sąsiadów kupisz a4 z 2000 roku pokaż mi diesla tej klasy który będzie miał mniej... Druga sprawa ten samochód przejedzie drugie tyle blacha w ocynku (jeszcze porządnym nie to co teraz) Kolega i tak kupi co będzie mu odpowiadało odradzam jednak wszelkiego rodzaju ople signum astra i podobne to się sypie od wyjazdu z salonu sam posiadam signum...
W 1.4 Tdi strasznie się telepie. Często w związku z tym urywa się przewód wzbudzenia alternatora lub jest w stanie raz łączy raz nie. Objawy jw. Jak juz urwie się do końca to brak kontrolki ładownia na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku ,a ładowanie (14-14,4V) pojawia się dopiero po przegazowaniu do 3000-3500 RPM i jest już wtedy aż do zgaszenia.
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Właśnie na to wygląda, bo nawet nie świeci lampka ładowania. Wymontowałem zegary, zawiozłem do znajomego by sprawdzić - dioda działa, więc poskładałem i auto oddałem... niezrobione. Chciałbym jednak dowiedzieć się, o co tu lata, sprawdziłem już chyba wszystko, aefektu brak... Wyjmij przewód od wzbudzenia i dotknij do masy, ma się zaświecić dioda od...
Nie ma kontrolek, nie ma wstępnego wzbudzenia. Stacyjka, kostka przy zegarach, zaśniedziałe bezpieczniki. Ożyją kontrolki i ładowanie wróci. Miałem to auto, w sumie nadal mam, ale już zdekompletowane. Bezpieczniki starego typu, lubią śniedzieć, to że nie są spalone nie znaczy że kontaktują. Skoro po przegazowaniu ładowanie masz i jest ok, i już potem...
mi się tutaj w ogóle coś nie zgadza. Przemierzyłem wspomnianą diode miernikiem- wygląda na sprawną. Nie wiem czy nie jest coś czasem popierniczone z instalacją. Kabel od przekaźnika idący z instalcaji ma barwe zółtą z czerwoenym paskiem. Po stronie alternatora ma barwę białą z niebieskim paskiem. Idąc dalej wpada na listwe z trzema diodami wzbudzenia...
Trochę odgrzewam kotleta. Dołączam się do pytania ponieważ ja również zmieniłem licznik. W polo 6n są teraz zegary od golfa 4. Na oryginalnym kontrolka gasła zaraz po odpaleniu a tutaj właśnie potrzebuje przegazowania. Znalazł ktoś rozwiązanie? Pozdrawiam ................... Doczytałem trochę. Jest to problem prawdopodobnie zbyt małym prądem wzbudzenia....
Jeżeli chodzi o przewód brązowy to jest to masa która powinna być przykręcona pod licznikiem do metalowego wzmocnienia/jest tam otwór na blachowkręt/ natomiast wiadomo że, po wyjęciu zegarów nie będzie ładowania z powodu braku kontrolki przez którą następuje wzbudzenie ale powinien zaskoczyć po przegazowaniu.P
Kabel B+ idzie bezpośrednio do akumulatora? Mam jakiś patent z kostą po drodze. Z B+ idzie gruby kable i wpada przez tą kostkę na jakiś 2mm2 i niknie w instalacji. Na aku (bez świateł) mam 13.4V po dobrym przegazowaniu. Ile ten alternator daje w praktyce? -------- Do tego ruszyłem wtyczka i obrotomierz wisi mi cały czas na 500obr. mam corsę B1.5TD
Witam zwracam się prośbą o poradę odnośnie alternatora w BMW e32 3.0 , Mianowicie usterka wygląda następująco , zaczęła się świecić na stałe kontrolka ładowania brak wzbudzenia alternatora , alternator sprawdzany na stole u elektryka od alternatorów na stole prawidłowo ładuje lekko ponad 14v ładnie się odrazu wzbudza i wszystko gra .W Samochodzie czasem...
Witam zwracam sie z problemem odnośnie ładowania w fiacie stilo 1.6 16v. Po wymianie akumulatora serwisant zauwazyl ze ladowanie na wolnych obratach jest na poziomie 13.5 przy wiekszym obciazenie spada nawet do 13 auto pojechalo na wymiana alternatora. Lecz po obiorze okazuje sie ze po 10minutach ladownie spada ponownie Przy odpaleniu ladownie na swiatlach...
Poszukuję usterki związanej z nieprawidłowo działającym ładowaniem w partneże 2002r Alternator bosch CL 15. Na włączonym zapłonie nie świeci wcale lampka ładowania. Po zapaleniu silnika i przegazowaniu na chwilę zapali się lampka ładowania i zgaśnie. Wymontowałem alternator połączenia ślizgowe są mało zużyte podobnie jak i szczotki. Podejrzewałem że...
Hej wszystkim, W "Kasce" zrobiło się mi jakieś zwarcie w instalacji i popaliło wszystkie żarówki, więc była okazja, żeby w końcu sprawdzić niebieski regulator. Zwarcie usunąłem, podłączyłem niebieski i podobnie jak w MZ, nie działa, lampka ładowania nie gaśnie, ładowania nie ma. Podłączyłem mechaniczny to znowu dzieją się takie cuda, że lampka przy...
Witam. Założyłem nowy alternator. Chwilę pochodził, zmierzyłem napięcie - 14.5V. Przegazowałem kilka razy i już zbieram się a tu nagle jeszcze raz mierzę i mam 12V. Kurcze gaszę silnik, zapłon - a tu nie ma kontrolki ładowania wogóle. Podłączam pod stary alternator aby przynajmniej sprawdzić kontrolkę a tu - nic - zero. Długo się nie zastanawiając -...
Kontrolka od wzbudzenia działa, tylko czasami muszę przegazowac żeby go wzbudzić, słaby styk może być jedynie w amperomierzu, bo resztę instalacji od alternatora wymieniałem na grubsze kable. Jak będę miał chwilę to go rozbiorę, kiedyś po odpaleniu amperomierz pokazywał 50a i stopniowo spadał.
Alternator naprawiłem, wymieniłem diody. Po zamontowaniu do ciągnika ładuje napięcie 13,9 V. Wzbudza się po przegazowaniu i później na wolnych obrotach jest dobrze. Napięcie ładowania trochę małe.
witam man tga 2006 rok euro 3 wyskakuje mi błąd ffr 03449-03 , samochód traci moc i nie jedzie a jak jedzie to 20 lub 30 km na godzinę, wskaźnik od turbo przy przegazowaniu idzie tylko do 3 kreski, gdzie mogę szukać usterki ?? błąd zdefiniowany w książce kodowej mana jako: Pomiar przeciwciœnienia w układzie wylotowym, mimo że zawór zasterowujący...
mam podobny "problem", mianowicie po odpaleniu ciągnika kontrolka świeci do momentu przekroczenia pewnych obrotów (coś w granicach 1500, ale dokładnie nie wiem bo obrotomierz nie działa) gaśnie i na wolnych obrotach zarowka delikatnie świeci. ładowanie jest prawidłowe i nie ma problemów z odpalaniem. muszę tylko pamiętać o przegazowaniu silnika;)
Miałem podobny problem, alternator po regeneracji na stole ładuje, po montażu do auta świeci kontrolka po przegazowaniu gaśnie, po ponownym wyjeciu test i wszystko ok po montażu dalej to samo. Przyczyną było poluzowanie śruby przyłączeniowej wewnatrz obudowy tzn przy dokręcaniu przewodu w aucie śruba się odchylała od kabla a przy odkręcaniu było połączenie......
Może źle się wyraziłem, napięcie przy alternatorze było takie jak na aku i w menu serwisowym - ok 10v. Szczotki nie wymieniłem, zamontowałem drugi alternator. Po zamontowaniu zasilanie nadal 10v. Po przegazowaniu skoczyło do 14v i pozostało jakby alternator zaczął ładować. Na starym podobnie było Raz było normalne ładowanie, raz zanikało całkowicie....
Witam wszystkich, prześledziłem różne fora i nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Chodzi o bardzo częste wypalanie DPF-u, po każdym odpaleniu auta i zagrzaniu silnika rozpoczyna się proces wypalania. Auto nie pokazuje żadnych błędów, ale G-scan pokazuje, że czujnik różnicowy pokazuje 0 hPa po podaniu ciśnienia pompką na czujnik, wartość...
Witam posiadam Golfa 4 1.9 tdi 90 km .Mam problem z ladowaniem , pali mi sie kontrolka ladowania lecz gasnie przy przegazowaniu do 2000 tys obr. I pozniej juz sie nie zapala tylko przy odpalaniu.Zrobilem alternator byl w regeneracji .Mechanik ktory mi robil altka stwierdzil ze to moze byc jakis kabelel walniety od wzbudzania alternatora idacy do tej...
Sprawdzę to ale 2 lata temu wymieniałem przewód na odcinku alternator-rozrusznik na gruby, z dużymi oczkami, zaizolowany, wszytko lutowane więc nie zakładam że jest tam jakiś "mega dramat". W wymienionym tekście jest fragment o innej żarówce aby się szybciej wzbudzał: ja jako żarówki-kontrolki (ładowania) stosowałem 12V/5W by się szybciej wzbudzał Czy...
Uzwojenie wzbudzania jest tak nawiniete ze jest przesuniete o 90stopni, bo kondensatory mają wlasnie przesuniecie o 90stopni i to sie rownowazy, i to wlasnie głównie kondensatory odpowiadają za wzbudzenie i bez nich pradnica nic nie da, bo musi pobrac moc bodajze bierną pojemnosciową (jak dobrze pamietam) by oddac moc czynną, ale to mniejsza z tym ten...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
Rozumiem w pełni, bardzo dziękuję za podpowiedź, nie często robię w ciężarówkach, zakładałem z góry ze zasilanie na kontrolki idzie 24v. Jeśli miałbyś schemat od jakiegoś starego Mana to bardzo chętnie, jesli nawet będzie się różnił to podejrzę ogólnie chociaż strukturę poszczególnych modułów bo jeszcze będę musiał pogrzebać w tym gaszeniu z kluczyka....
Witam, Mam kłopot z Altkiem Boscha (vw numer 028 903 028E Bosch numer 0124 515 010) 120A w sharanie 19TDI AUY. Nagle przestał ładować. Wymieniłem regulator ale dalej to samo. Dochodzi do regulatora wiązka dwóch cieniutkich przewodów czarny i niebieski. Po przekręceniu stacyjki na czarnym jest 11.7V (gdy na akumulatorze jest 12.3V) i kontrolka akumulatora...
Witam. W samochodzie peugeot 407 2.0 HDi pewnego poranka zastałem całkowicie twardy pedał hamulca. Kilkukrotne odpalenie samochodu, przegazowanie nic nie pomogło. Problem nigdy wcześniej nie występował. W poszukiwaniu problemu ściągnąłem wężyk podciśnieniowy z serva i pompy vacum w celu inspekcji czy gdzieś się nie przetarł od np. złego zamocowania....
Przyłącze się bo mam problem podobny ale w benzyniaku 1,8. Nie świecila kontrolka ładowania ładowanie zaczęło sie tracić dokonałem pomiaru i wyszło że altek nie ładuje ale po odlaczeniu klemy akumulatora silnik dalej pracuje nie gasnie wszyko dziala bez udzialu akumulatora wiec jednak musi pracowac, tyle ze utrzymywal poziom akumulatora. Wymienilem...
gaśnie przegazowaniu wzbudzenie przegazowaniu kontrolka gaśnie przegazowaniu
podsłuch telefon analogowy zakodować kanał epson reset poduszki
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Volkswagen Passat B5 kombi – drzwi kierowcy nie zamykają się z pilota, usterka zamka lub wiązki Denon DRA-900H – czy można podłączyć głośnik centralny? Stereo 2.2 bez wyjścia center