Nie myl koła fonicznego ze zwykłym aparatem zapłonowym z kopułką. Koło foniczne umożliwia rozpoznanie kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów, występ na wałku aparatu zapłonowego, nie. I dlatego musi byś palec i kopułka. Aparat zapłonowy z astry f czy golfa 3 informuje sterownik silnika o zbliżającym się GMP i to właśnie sterownik zmienia kąt wyprzedzenia...
Odpowiedź: nie wiadomo - zależy czy jest dopasowany do impedancji wejściowej układu zapłonowego, tzn., czy układ zapłonowy nie stłumi sygnału? Raczej odwrotnie: czy tranzystor w układzie WB (OB) nie stłumi sygnału z cewki. Do autora: napisz jak chcesz wykorzystać wzmocnione impulsy. Układ WB ma małą oporność wejściową i dużą wyjściową, do tego celu...
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Witam Nigdzie nie moge znalesć ani gotowego ani schematu do takiego cuda. Przejde do rzeczy: układ ma za zadanie zliczać impulsy (przed cewką zapłonową) i porównywać ich ilość z jakąś wartością dla danego czasu, jeżeli ta wartośc jest przekroczna nie podaje dalej impulsów az do ich spadku. Czas w jakim mają być zliczane impulsy to np 1/8s a max ilośc...
Witam wszystkich. Czy ktos spotkal sie z lub wie jak wykonac przetwornik a moze reulator mocy sterowany impulsami z kontraktonu? Chodzi o regulacje mocy grzalek o mocy 2-3 kW poprzez zamykanie obwodu kontraktonem na wejsciu. Z odpowiedzi dziekuje.
Witam. Bardzo proszę kogoś obeznanego w elektronice car audio, o wytłumaczenie zasad działania wzmacniacza samochodowego, może być na zdjęciu zamieszczonym poniżej. Znam podstawy elektroniki, ale ciężko wpaść samemu jadąc miernikiem jak to do końca funkcjonuje. Niestety ale literatury specjalistycznej na ten temat brak. pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.net/22_12473355...
poszukuje stronki o wzmacniaczach impulsowych.chodzi mi o ich wlasciwosci,zastosowanie itp.jak ktos zna jakies ciekawe stronki to niech napisze.dzieki Przeniesiono.
Witam, chcę stworzyć układ przedwzmacniacza dla toru pomiarowego z piezoelektrycznym czujnikiem przyspieszeń drgań. Stworzyłem taki początkowy układ jak widać na załączonym obrazku. Dobrałem do niego elementy w taki sposób, aby górną częstotliwością graniczną było 4kHz. Wzmocnienie przeliczyłem ze wzoru S/C czyli dla mojego czujnika (5,10pC/ms^-2)/1nF....
Witajcie, wpadł mi do ręki taki przetwornik, jakich chyba używa się do budowy tachometrów lub to taksometrów. Jest to przelotka na linkę idącą do licznika na desce rozdzielczej, w której jest scalak i wychodzi z niej kabelek. Wtyczka ma trzy przedowy : plus, gnd i impuls wyjściowy. Kolory przewodów to : brązowy, biały i czarny. Problem jest taki, że...
Mam przepływomierz turbinkowy, który na wyjściu daje impulsy o napięciu ok. 0,2V. Chcę go podłączyć do karty pomiarowej komputera. Jednak pojawił się drobny problem: karta pomiarowa przyjmuje impulsy o napięciu min. 2V. Potrzebuję do tego jakiegoś wzmacniacza, jak go zbudować lub gdzie można takie urządzenie kupić. Znalazłem na forum podobny temat,...
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
Gotowe? Pewnie gdziś by znalazł ale jest to tak prosty układ i tak go trzeba dopasować do konkretnej sytuacji, że łatwiej to zrobić. Poprostu jest to jakiś generatorek o częstotliwości (n.p.) 30 kHz z jakimś wzmacniaczem akustycznym z poszerzonym zakresem powyżej tych 30 kHz (0,5W) i przetwornikiem (piezo?). Kontaktron działa jak zwykły wyłącznik bo...
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Uściślijmy -prostownik to urządzenie przekształcające napięcie przemienne na stałe .Do odwrotnego przekształcenia konieczny jest FALOWNIK. Są urządzenia zwane przekształtnikami uniwersalnymi[falownik z funkcją prostownika lub prostownik z funkcją falownika , wykorzystuje się je np. w układach siłowni prądu stałego ,normalnie przekształtnik pracuje jako...
Volkswagen sam nie produkuje wielu podzespołów: Volkswagen sam nic nie produkuje. Składa tylko do kupy z klocków podwykonawców. Kup sobie oryginał Temic, te działały najdłużej. Jak to mechanicznie jest skontruowane nie ma znaczenia - cewka skłąda się z "cewki właściwej", a konkretnie dwu transformatorów WN zalanych tworzywem w jedną bryłę, to aluminiowe,...
Jaki trzeci czujnik, jaki? Przestaniesz lamerzyć? Masz, popatrz, to masz w miejscu tego wyimaginowanego czujnika: http://obrazki.elektroda.pl/6242200700_1... Tam jest zwykły moduł zapłonowy, wzmacniacz. Była też druga wesja, Nie potrafisz sprawdzić, czy dochodzą impulsy do tego wzmacniacza?
Ech...Sygnał z halla zasuwa do sterownika silnika , ten zaś wysła zmodyfikowane impulsy zapłonowe do wzmacniacza,
To nie jest aparat zapłonowy, tylko moduł DIS, zintegrowane dwie cewki z tzw. wzmacniaczem iskry, czyli układem formującym impuls zapłonowy. Tak naprawdę to masz w pierwszej kolejności do sprawdzenia ciśnienie paliwa na magistrali. I nie słuchaj kolegi SpeakerMan, ponieważ w życiu jakiegokolwiek silnika na oczy nie widział.
Jest to czujnik halla odpowiedzialny za wytworzenie impulsu do wzmacniacza a tym samym do wytworzenia iskry Pzdr
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej. Może mu nic z tego nie wyjść. Cewka ma wzmacniacz i sterowana jest impulsami o małej amplitudzie. Poza tym każdy kanał to jeden dwa impulsy na obrót wału. Już lepiej pod wtryskiwacz....
Akurat taki układ do sterowania tyrystorem nie ma sensu. Jeśli sygnał, który masz, jest wolnozmienny, to trzeba z niego zrobić zmieniający się skokowo, do tego służy przerzutnik Schmitta, a nie układ różniczkujący; jeśli nie chcesz, żeby po impulsie włączającym prąd płynął przez bramkę tyrystora, to między wyjście układu, który ma nim sterować, a bramkę...
Jak to możliwe, żeby szlifierka działała na antenę, czy wokół szlifierki powstaje jakaś fala elektromagnetyczna? Szlifierka jest na ziemi a antena ok 15 wyżej. "Iskrzenie" na szczotkach to nic innego jak generowanie krótkich impulsów elektrycznych, skutkiem których jest powstawanie fal elektromagnetycznych, przenoszących energie impulsów w powietrze...
Wygląda na "neonowy wskaźnik napięcia", lub "próbówka". Trzeba mocno ograniczyć prąd WN żeby iskra nie zasilała ręki tylko świecę zapłonową. Potrzebny będzie reystor dużej mocy zdolny wytrzymać wysokie napięcie i neonówka. Rezystor dobiera się do prądu neonówki i napięcia przy którym ma płynąć. W latach 80ych były publikowane układy obrotomierzy elektronicznych....
:arrow: włuczykij Układ wg schematu, który narysowałeś, nie bedzie działał. Wynika to ze schematu wewnętrznego kości 555. Po pierwszym impulsie na wyjsciu 555 ustali sie stan wysoki i bedzie trwał aż do wyłączenia zasilania. Spróbuj przeanalizować działanie, w środku są tylko dwa komparatory i przerzutnik R-S. Pomysł wykorzystania 555 jako wzmacniacza...
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej wytrzymałości napięciowej) o duzej wartości,...
faktycznie nie sprawdziłem tego ale wydaje mi się że są impulsy bo optyka załącza wtryski i pompe paliwa. w tej chwili mam juz rozebrany cały aparat zapłonowy ale jutro postaram sie go poskładać i to sprawdzę.chyba ze mogę to sprawdzić na samym module? na wzmacniacz idą dwa przewody czy sprawdze to woltomierzem?
Nie, nie możesz. Bo widząc jak się do tego zabierasz, to albo resztę żywej elektroniki, albo i całe auto puścisz z dymem. Przestań grzebać w cewce, odepnij wtyczkę ze wzmacniacza - na pinie nr.3 powinno być 12V, na pinie nr. 2 masa, 12V powinno być również na zacisku "16" cewki zapłonowej. na 1 pinie powinny pojawiać się impulsy masy sterujące cewką,...
Witam Zdemontuj z samochodu cały zespół cewki ze wzmacniaczem (modułem), odłącz wzmacniacz i kup taki sam Telefunkena. Jeżeli przychodą impulsy ze sterownika to niczego więcej nie szukaj. Pozdrawiam
To wygląda na generator relaksacyjny z neonówką ( Adam200 czy możesz potwierdzić że to neonówka bo z góry można mieć wątpliwości) w takim układzie występują napięcia rzędu 100V tego żaden mikrofon, ani typowy wzmacniacz do mikrofonu nie wytrzyma, prosta zamiana potencjometru na "jakiś element" nie przejdzie, mikrofon potrzebuje wzmacniacza, a wzmacniacz...
Co to jest układ zapłonowy ? Spójrz na schemat, z prawej strony, masz 3 podwójne cewki zapłonowe oraz moduł wzmacniaczy iskry, czyli drivery cewek. Z komputera wychodzą 3 sygnały sterujące, po jednym dla każdej pary cylindrów. Cewki podmieniałeś, bez efektu, pozostaje moduł, jego połączenie z komputerem lub sam komputer. Masz gaz, zobacz czy instalacja...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
Ach - cała historia. Auto kupiłem z przerywaczowym aparatem zapłonowym (cewka 4 Ohm), ale że go czasem taplać w błocku lubię to postanowiłem wymienić na zapłon bezstykowy. Do prawidłowego zdekodowania sygnału i wyzwolenia impulsu potrzebny jest układ elektroniczny. Zamówiłem jeden, ale się okazał bardzo badziewny - współpracował jedynie ze standardowa...
Przerywacza nie ma, układ zapłonowy jest elektroniczny, jednak cewka jest i jak każda cewka jest włączona między +12V a układ kluczujący do masy - i tu właśnie można podpiąć obrotomierz. Można też owinąć kabel wokół przewodu WN i zbudować prosty układ na NE555 do sterowania obrotomierzem (pełniący rolę wzmacniacza impulsów - impulsy z anteny w postaci...
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej. Dobrze wiedzieć, z tym, że to akurat chyba nie ma znaczenia. Impulsy idą z taką samą częstotliwością. Nie? Mogą się różnić amplitudami jak to było chyba w GLI (w zależności od wersji dodawali taką płytkę...
Ciężko go będzie do motocykla zaadoptować. Nie ciężko, tylko się zwyczajnie nie da - Z grubsza rzecz ujmując to wzmacniacz impulsu z czujnika i jednocześnie zintegrowany przełącznik kąta wyprzedzenia zapłonu statyczny/dynamiczny. W momencie rozruchu, do osiągnięcia przez silnik kilkuset rpm/min, moduł wzmacnia sygnał z cewki czujnika i bezpośrednio...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Ok zastosuje, wypróbuje. Trochę się martwię bo kiedyś wytrawiłem sobie płytkę interkomu (foto) i nawet na zasilaniu z baterii w słuchawkach było słychać impulsy z cewki zapłonowej - przy wysokich obrotach tak mocno że uniemożliwiały rozmowę - jak tego uniknąć? http://obrazki.elektroda.net/33_12343842...
To jest cewka zabudowana na wzmacniaczu. Sprawdź czy dochodzą impulsy sterujące modułem wzmocnienia na tym zielonym kablu.Jeżeli tak,to odmontuj cewkę-dwie srubki na klucz gwiazdkowy T 20 -i pod te złączki co kontaktują z zaciskami cewki podepnij zarowkę 21W ( od kierunkowskazu).Jeżeli podczas startowania zacznie migać-uwalona cewka.Podchodzi od poloneza...
Dzięki za zainteresowanie tematem Odwiedziłem "Iskrę", to dla tej instytucji robię to urządzenie, mam już więcej informacji. Podstawowym zadaniem mojej pracy ma być wykonanie przenoszonego stanowiska do badania układów zapłonowych różnych samochodów. Stanowisko ma wykonywać badanie maksymalnego napięcia wydawanego przez cewkę zapłonową(tuż przed wyładowaniem),...
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
Siema! Piszę??? do was z zapytaniem i moim problemem. Posiadam audi A4 B6 1.8T bex + LPG W pewnym momencie zgasła i nie chce odpalić przez to że nie ma iskry. Wcześniej miała tak kilka razy że nie zapaliła. Ale potem gdy podchodziłem do niej po około godzinie nie było problemu z jej odpaleniem. Wcześniejsze błędy to wypadanie zapłonu. LPG zakręcone...
moja teoria to:przyczep niewielkie magnesy w tym samym miejscu na zewnętrznej krawędzi obu tarcz w taki sam sposób jak w układzie zapłonowym w samochodach tam jest równierz magnes na części ruchomej wału korbowego a jako czujnik jest czujka indukcyjna lub pojemnościowa , daj przeciw wage dla magnesów żeby tarcza się nie obracała magnesem w dół , dobierz...
Cześć i czołem! A4 B6 1.8t bex LPG. Problem to brak iskry na świecach. Butla LPG zakręcona. Wcześniejsze objawy to wypadające zapłony na PB i LPG. Bezpieczniki 29, 32, i 33 sprawdzone odpowiadają niby za sterowanie silnika. Świeczki mokre od paliwa, zajrzałem na kable przy kostce do cewek i przy dzisiejszym mrozie trochę otulina pękła ale widać że wcześniej...
Witam! Jestem nowym "użytkownikiem", choć forum śledzę od jakiegoś czasu... Dwa słowa o sobie: wiek - pewnie co najmniej 2x średnia wieku innych :) Na elektronice analogowej trochę się znam (gramofon z własnoręcznie zaprojektowanym wzmacniaczem lampowym działa do dziś:))) Techniki cyfrowe - już gorzej... O mikroprocesorach nie wspomnę! Do rzeczy. Buduję...
Wszystko zależy od dokładnie sprecyzowanych wymagań jakie chcemy uzyskać od naszego układu. A więc ile tych impulsów wyjściowych ma być w stosunku do impulsów wejściowych, kształt i amplituda impulsów, przesunięcie czoła lub opadającego zbocza impulsów w stosunku do imp. wejściowych, inne wymagania np. pakiet drgań gasnących. Z załączonego wykresu niewiele...
Witam wszystkich! Chciałbym przedstawić projekt, którego celem było praktyczne wykonanie układu lampy stroboskopowej. Taka lampa jest niezbędna do ustawiania kąta przesunięcia zapłonu w silnikach spalinowych. Urządzenie wykonałem kilka lat temu i do tej pory bezawaryjnie mi służy. https://obrazki.elektroda.pl/8933070600_... https://obrazki.elektroda.pl/2169019500_...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
TEN UKLAD zaplonowy firmy Obrem -Krakow jest fajny bo na PROCU i wgrywajac mapy ze zmiana kata wyp. mozesz wycisnac z kazdego silnika sporo wiecej inz na stabilnej charakterystyce .FIAT 126p z tym ukladem ma mape dosc sensowna wgrana...mozesz go zaadaptowac ...zmieniajac czujnik polozenia walu na transoptorowe rozwiazanie....(poszukaj calosci na szrocie...
Zapewne dwie masy idą osobno, aby zmniejszyć wpływ zakłóceń wzmacniacza na skutek wyładowania z transformatora. Wiadomo, że podczepienie do karoserii dwoma osobnymi kablami daje dużo pewniejszą masę podczas impulsów prądu cewki. Robokop dobrze pisze, że są to dwie masy. Zastanawia mnie tylko co z tym wykrywaniem missfire's bo przewód sterujący musiał...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Czy jak dodajesz gazu (zwiększasz obroty) to "BZYK" zmienia też wysokość dzięku :?: Jeśli tak to masz coś z układem alternatorka :!: Jeśli zaś nie to zobacz czy przypadkiem ów "BZYK" nie pojawia się po włączeniu jakiś innych urządzeń np. wentylatora, ogrzewania szyby, lub ogrzewanych siedzeń (mogą tam znajdować się regulatory impulsowe, popsute zresztą)...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Witam skleciłem projekt mostka h do swojego projektu i potrzebuję fachowej porady. Silnik którym będę sterować pełni dość krytyczną funkcję i chciałbym to po prostu konkretnie zaprojektować, tak żeby nie było niespodzianek. To udało mi się stworzyć na podstawie informacji z internetu. https://obrazki.elektroda.pl/1687384700_... Żeby...
Witam wszystkich . Daję w dziale samochody , bo to zapłon z cc700 . Jeżeli coś nie tak to proszę przenieść . Problem - Potrzebuję do modułu zapłonowego cc700 ( MED 210 A ) podłączyć dwie cewki zapłonowe BAE 800 DK . Posiadam silnik BMW R 1200 z dwoma świecami na cylinder . Silnik pracuje teraz na zapłonie z cc700 z jedną cewką i gaźnikami , ma podłączone...
Witam Problem jak w temacie. Przy obracaniu wałkiem aparatu słychać pracę wtryskiwaczy benzynowych brak jest jednak iskry. Wymiana aparatu na używany niczego nie zmieniła. Odłączenie alarmu stelli men również. Następnym krokiem byłoby sprawdzenie obecności impulsów z ECU do wzmacniacza w aparacie zapłonowym, aby rozstrzygnąć czy problem jest po stronie...
impuls cewka zapłonowy impuls cewka zapłonowy wtórny prosty wzmacniacz impuls
płyta główna samsung laptop najczęściej zadawać pytać pakiet 18650 ładować
ładowarka szczoteczki sterownik zaworu trójdrożnego schemat
Kod błędu E06 w lodówce Sharp SJ-BA05DMXLF - czujnik temperatury Klawiatura Logitech, Dell, HP – powielanie znaków lub brak reakcji, diagnostyka i naprawa