To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Uściślijmy -prostownik to urządzenie przekształcające napięcie przemienne na stałe .Do odwrotnego przekształcenia konieczny jest FALOWNIK. Są urządzenia zwane przekształtnikami uniwersalnymi[falownik z funkcją prostownika lub prostownik z funkcją falownika , wykorzystuje się je np. w układach siłowni prądu stałego ,normalnie przekształtnik pracuje jako...
To nie jest aparat zapłonowy, tylko moduł DIS, zintegrowane dwie cewki z tzw. wzmacniaczem iskry, czyli układem formującym impuls zapłonowy. Tak naprawdę to masz w pierwszej kolejności do sprawdzenia ciśnienie paliwa na magistrali. I nie słuchaj kolegi SpeakerMan, ponieważ w życiu jakiegokolwiek silnika na oczy nie widział.
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Nie myl koła fonicznego ze zwykłym aparatem zapłonowym z kopułką. Koło foniczne umożliwia rozpoznanie kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów, występ na wałku aparatu zapłonowego, nie. I dlatego musi byś palec i kopułka. Aparat zapłonowy z astry f czy golfa 3 informuje sterownik silnika o zbliżającym się GMP i to właśnie sterownik zmienia kąt wyprzedzenia...
Gotowe? Pewnie gdziś by znalazł ale jest to tak prosty układ i tak go trzeba dopasować do konkretnej sytuacji, że łatwiej to zrobić. Poprostu jest to jakiś generatorek o częstotliwości (n.p.) 30 kHz z jakimś wzmacniaczem akustycznym z poszerzonym zakresem powyżej tych 30 kHz (0,5W) i przetwornikiem (piezo?). Kontaktron działa jak zwykły wyłącznik bo...
Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej. Może mu nic z tego nie wyjść. Cewka ma wzmacniacz i sterowana jest impulsami o małej amplitudzie. Poza tym każdy kanał to jeden dwa impulsy na obrót wału. Już lepiej pod wtryskiwacz....
Witam Mam drobny problem z impulsem generowanym przez impulsator zapłonowy (cewka i magnes na kole). Problem polega na tym że sygnał z impulsatora jest za słaby by wysterować moduł przy niskiej prędkości obrotowej (przy rozruchy czyli mocnym kopnięciu w starter napięcie sięga na stykach impulsatora maksymalnie do 500-550mV) Jak wyszukałem to fabryczne...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Volkswagen sam nie produkuje wielu podzespołów: Volkswagen sam nic nie produkuje. Składa tylko do kupy z klocków podwykonawców. Kup sobie oryginał Temic, te działały najdłużej. Jak to mechanicznie jest skontruowane nie ma znaczenia - cewka skłąda się z "cewki właściwej", a konkretnie dwu transformatorów WN zalanych tworzywem w jedną bryłę, to aluminiowe,...
:arrow: włuczykij Układ wg schematu, który narysowałeś, nie bedzie działał. Wynika to ze schematu wewnętrznego kości 555. Po pierwszym impulsie na wyjsciu 555 ustali sie stan wysoki i bedzie trwał aż do wyłączenia zasilania. Spróbuj przeanalizować działanie, w środku są tylko dwa komparatory i przerzutnik R-S. Pomysł wykorzystania 555 jako wzmacniacza...
Akurat taki układ do sterowania tyrystorem nie ma sensu. Jeśli sygnał, który masz, jest wolnozmienny, to trzeba z niego zrobić zmieniający się skokowo, do tego służy przerzutnik Schmitta, a nie układ różniczkujący; jeśli nie chcesz, żeby po impulsie włączającym prąd płynął przez bramkę tyrystora, to między wyjście układu, który ma nim sterować, a bramkę...
To wygląda na generator relaksacyjny z neonówką ( Adam200 czy możesz potwierdzić że to neonówka bo z góry można mieć wątpliwości) w takim układzie występują napięcia rzędu 100V tego żaden mikrofon, ani typowy wzmacniacz do mikrofonu nie wytrzyma, prosta zamiana potencjometru na "jakiś element" nie przejdzie, mikrofon potrzebuje wzmacniacza, a wzmacniacz...
Wygląda na "neonowy wskaźnik napięcia", lub "próbówka". Trzeba mocno ograniczyć prąd WN żeby iskra nie zasilała ręki tylko świecę zapłonową. Potrzebny będzie reystor dużej mocy zdolny wytrzymać wysokie napięcie i neonówka. Rezystor dobiera się do prądu neonówki i napięcia przy którym ma płynąć. W latach 80ych były publikowane układy obrotomierzy elektronicznych....
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
Jak to możliwe, żeby szlifierka działała na antenę, czy wokół szlifierki powstaje jakaś fala elektromagnetyczna? Szlifierka jest na ziemi a antena ok 15 wyżej. "Iskrzenie" na szczotkach to nic innego jak generowanie krótkich impulsów elektrycznych, skutkiem których jest powstawanie fal elektromagnetycznych, przenoszących energie impulsów w powietrze...
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
Jaki trzeci czujnik, jaki? Przestaniesz lamerzyć? Masz, popatrz, to masz w miejscu tego wyimaginowanego czujnika: http://obrazki.elektroda.pl/6242200700_1... Tam jest zwykły moduł zapłonowy, wzmacniacz. Była też druga wesja, Nie potrafisz sprawdzić, czy dochodzą impulsy do tego wzmacniacza?
Co to jest układ zapłonowy ? Spójrz na schemat, z prawej strony, masz 3 podwójne cewki zapłonowe oraz moduł wzmacniaczy iskry, czyli drivery cewek. Z komputera wychodzą 3 sygnały sterujące, po jednym dla każdej pary cylindrów. Cewki podmieniałeś, bez efektu, pozostaje moduł, jego połączenie z komputerem lub sam komputer. Masz gaz, zobacz czy instalacja...
Ech...Sygnał z halla zasuwa do sterownika silnika , ten zaś wysła zmodyfikowane impulsy zapłonowe do wzmacniacza,
Jest to czujnik halla odpowiedzialny za wytworzenie impulsu do wzmacniacza a tym samym do wytworzenia iskry Pzdr
Przerywacza nie ma, układ zapłonowy jest elektroniczny, jednak cewka jest i jak każda cewka jest włączona między +12V a układ kluczujący do masy - i tu właśnie można podpiąć obrotomierz. Można też owinąć kabel wokół przewodu WN i zbudować prosty układ na NE555 do sterowania obrotomierzem (pełniący rolę wzmacniacza impulsów - impulsy z anteny w postaci...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej. Dobrze wiedzieć, z tym, że to akurat chyba nie ma znaczenia. Impulsy idą z taką samą częstotliwością. Nie? Mogą się różnić amplitudami jak to było chyba w GLI (w zależności od wersji dodawali taką płytkę...
Dzięki za zainteresowanie tematem Odwiedziłem "Iskrę", to dla tej instytucji robię to urządzenie, mam już więcej informacji. Podstawowym zadaniem mojej pracy ma być wykonanie przenoszonego stanowiska do badania układów zapłonowych różnych samochodów. Stanowisko ma wykonywać badanie maksymalnego napięcia wydawanego przez cewkę zapłonową(tuż przed wyładowaniem),...
Cześć i czołem! A4 B6 1.8t bex LPG. Problem to brak iskry na świecach. Butla LPG zakręcona. Wcześniejsze objawy to wypadające zapłony na PB i LPG. Bezpieczniki 29, 32, i 33 sprawdzone odpowiadają niby za sterowanie silnika. Świeczki mokre od paliwa, zajrzałem na kable przy kostce do cewek i przy dzisiejszym mrozie trochę otulina pękła ale widać że wcześniej...
moja teoria to:przyczep niewielkie magnesy w tym samym miejscu na zewnętrznej krawędzi obu tarcz w taki sam sposób jak w układzie zapłonowym w samochodach tam jest równierz magnes na części ruchomej wału korbowego a jako czujnik jest czujka indukcyjna lub pojemnościowa , daj przeciw wage dla magnesów żeby tarcza się nie obracała magnesem w dół , dobierz...
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej wytrzymałości napięciowej) o duzej wartości,...
Siema! Piszę??? do was z zapytaniem i moim problemem. Posiadam audi A4 B6 1.8T bex + LPG W pewnym momencie zgasła i nie chce odpalić przez to że nie ma iskry. Wcześniej miała tak kilka razy że nie zapaliła. Ale potem gdy podchodziłem do niej po około godzinie nie było problemu z jej odpaleniem. Wcześniejsze błędy to wypadanie zapłonu. LPG zakręcone...
Wszystko zależy od dokładnie sprecyzowanych wymagań jakie chcemy uzyskać od naszego układu. A więc ile tych impulsów wyjściowych ma być w stosunku do impulsów wejściowych, kształt i amplituda impulsów, przesunięcie czoła lub opadającego zbocza impulsów w stosunku do imp. wejściowych, inne wymagania np. pakiet drgań gasnących. Z załączonego wykresu niewiele...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Witam! Jestem nowym "użytkownikiem", choć forum śledzę od jakiegoś czasu... Dwa słowa o sobie: wiek - pewnie co najmniej 2x średnia wieku innych :) Na elektronice analogowej trochę się znam (gramofon z własnoręcznie zaprojektowanym wzmacniaczem lampowym działa do dziś:))) Techniki cyfrowe - już gorzej... O mikroprocesorach nie wspomnę! Do rzeczy. Buduję...
Witam wszystkich! Chciałbym przedstawić projekt, którego celem było praktyczne wykonanie układu lampy stroboskopowej. Taka lampa jest niezbędna do ustawiania kąta przesunięcia zapłonu w silnikach spalinowych. Urządzenie wykonałem kilka lat temu i do tej pory bezawaryjnie mi służy. https://obrazki.elektroda.pl/8933070600_... https://obrazki.elektroda.pl/2169019500_...
Nie, nie możesz. Bo widząc jak się do tego zabierasz, to albo resztę żywej elektroniki, albo i całe auto puścisz z dymem. Przestań grzebać w cewce, odepnij wtyczkę ze wzmacniacza - na pinie nr.3 powinno być 12V, na pinie nr. 2 masa, 12V powinno być również na zacisku "16" cewki zapłonowej. na 1 pinie powinny pojawiać się impulsy masy sterujące cewką,...
Ciężko go będzie do motocykla zaadoptować. Nie ciężko, tylko się zwyczajnie nie da - Z grubsza rzecz ujmując to wzmacniacz impulsu z czujnika i jednocześnie zintegrowany przełącznik kąta wyprzedzenia zapłonu statyczny/dynamiczny. W momencie rozruchu, do osiągnięcia przez silnik kilkuset rpm/min, moduł wzmacnia sygnał z cewki czujnika i bezpośrednio...
faktycznie nie sprawdziłem tego ale wydaje mi się że są impulsy bo optyka załącza wtryski i pompe paliwa. w tej chwili mam juz rozebrany cały aparat zapłonowy ale jutro postaram sie go poskładać i to sprawdzę.chyba ze mogę to sprawdzić na samym module? na wzmacniacz idą dwa przewody czy sprawdze to woltomierzem?
Ach - cała historia. Auto kupiłem z przerywaczowym aparatem zapłonowym (cewka 4 Ohm), ale że go czasem taplać w błocku lubię to postanowiłem wymienić na zapłon bezstykowy. Do prawidłowego zdekodowania sygnału i wyzwolenia impulsu potrzebny jest układ elektroniczny. Zamówiłem jeden, ale się okazał bardzo badziewny - współpracował jedynie ze standardowa...
TEN UKLAD zaplonowy firmy Obrem -Krakow jest fajny bo na PROCU i wgrywajac mapy ze zmiana kata wyp. mozesz wycisnac z kazdego silnika sporo wiecej inz na stabilnej charakterystyce .FIAT 126p z tym ukladem ma mape dosc sensowna wgrana...mozesz go zaadaptowac ...zmieniajac czujnik polozenia walu na transoptorowe rozwiazanie....(poszukaj calosci na szrocie...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
Witam Zdemontuj z samochodu cały zespół cewki ze wzmacniaczem (modułem), odłącz wzmacniacz i kup taki sam Telefunkena. Jeżeli przychodą impulsy ze sterownika to niczego więcej nie szukaj. Pozdrawiam
Zapewne dwie masy idą osobno, aby zmniejszyć wpływ zakłóceń wzmacniacza na skutek wyładowania z transformatora. Wiadomo, że podczepienie do karoserii dwoma osobnymi kablami daje dużo pewniejszą masę podczas impulsów prądu cewki. Robokop dobrze pisze, że są to dwie masy. Zastanawia mnie tylko co z tym wykrywaniem missfire's bo przewód sterujący musiał...
Czy jak dodajesz gazu (zwiększasz obroty) to "BZYK" zmienia też wysokość dzięku :?: Jeśli tak to masz coś z układem alternatorka :!: Jeśli zaś nie to zobacz czy przypadkiem ów "BZYK" nie pojawia się po włączeniu jakiś innych urządzeń np. wentylatora, ogrzewania szyby, lub ogrzewanych siedzeń (mogą tam znajdować się regulatory impulsowe, popsute zresztą)...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Witam Problem jak w temacie. Przy obracaniu wałkiem aparatu słychać pracę wtryskiwaczy benzynowych brak jest jednak iskry. Wymiana aparatu na używany niczego nie zmieniła. Odłączenie alarmu stelli men również. Następnym krokiem byłoby sprawdzenie obecności impulsów z ECU do wzmacniacza w aparacie zapłonowym, aby rozstrzygnąć czy problem jest po stronie...
Witam wszystkich . Daję w dziale samochody , bo to zapłon z cc700 . Jeżeli coś nie tak to proszę przenieść . Problem - Potrzebuję do modułu zapłonowego cc700 ( MED 210 A ) podłączyć dwie cewki zapłonowe BAE 800 DK . Posiadam silnik BMW R 1200 z dwoma świecami na cylinder . Silnik pracuje teraz na zapłonie z cc700 z jedną cewką i gaźnikami , ma podłączone...
impuls cewka zapłonowy impuls cewka zapłonowy wtórny prosty wzmacniacz impuls
tokarka frezarka odblokować nokia lumia syrena alarm peugeot
czyszczenie wałka suszarka haier
Luz zaworowy Hyundai Tucson 2.0 benzyna - specyfikacja Numer Zaleceń Technicznych Tauronu - Co to jest?