Prad spoczynkowy w tej sprawie to jest jedyne logiczne wytlumaczenie bo jesli wzmacniacz dziala poprawnie to raczej tranzystory musza byc sprawne. Nalezy pomierzyc ten prad tak jak pisalem wyzej i wtedy bedzie jasne o co chodzi!
a tak, niepotrzebne kombinowanie, jesli ma zabezp. termiczne to nie ma co panikowac, temperatura moze byc i bardzo wysoka a wzmacniacz bedzie dalej dzialal
Witam, potrzebny mi jest jakiś prosty układzik do układu chłodzenia wzmacniacza. Chodzi o to żeby wraz z wzrostem temperatury zwiększał prędkość wiatraków, a przy cichym słuchaniu (niskiej temperaturze radiatora, powiedzmy do 40 stopni C) pracowały bezszelestnie alby były wyłączone. Układ miałby być na 12V.
Witam . Wariuje wskaźnik temperatury na desce. Po odpaleniu silnika wskazówka pokazuje od razu maksymalną wartość , nawet jak silnik jest zimny. Gdy silnik jest zgaszony i samochód jest na zapłonie wskazówka działa prawidłowo .Czujnik podmieniany. Czy ktoś przerabiał podobny temat ?
Cześć. Mam potrzebę, a nawet konieczność zakupu elektronicznego termostatu 12V podającego sygnał (po osiągnięciu zadanej temperatury) po stronie minusowej. Nie mam najmniejszego pojęcia czy coś takiego istnieje. Pozdrawiam
Witam. Potrzebuje termostatu o zakresie około 15 do 25 stopni w którym w szybki sposób będzie mozna zmienić z funkcji grzania na chłodzenie. Chce to wykorzystać w samochodzie do klimatyzacji manualnej zeby troche ja zautomatyzować. Przeglądałem juz rożne schematy i nie znalazłem nic odpowiedniego.
Witam ! Jak przesuwam potencjometrem na powietrze zimne lub ciepłe , to cały czas nawiewa ciepłe . Wymontowałem ten potencjometr i na nim jest napisane 470Z5kΩ . I teraz pytanie czy to jest 470 Ω i 5 kΩ , jeżeli tak to 5 kΩ reguluje , natomiast ten drugi nie ma przejścia nie reguluje . Czy ten potencjometr jest przyczyną tej awarii...
Witam mam problem ,po przejechaniu około 15 km silnik strasznie się grzeje że jak odkręce korek od zbiorniczka wyrównawczego to mam gejzer z gorącego płynu.Wiatrak pracuje ale chłodnica jest ciągle zimna co to może być ?
witam na ktodko wyszstko chodzi lecz to zle wyjscie z sytuacji moze czujnik ale dzila wiec nie on a moze stycznik (przekaznik) on rowniez jak by zalaczał i teraz niewiem co to moze być
Witam. Zlecę zaprojektowanie i zrobienie układu który załaczy jeden przekaźnik w określonych warunkach oraz drugi przekaźnik w określonych warunkach. Ma to być układ do instalacji samochodowej 12V. Układ ma załaczać wentylator (przekaźniki- 1 bieg i 2 bieg) w celu schłodzenia silnika przy określonej temperaturze. Orginalnie jest czujnik temperatury...
Kłopot, jak w temacie. Przy włączonej stacyjce, ale niepracującym silniku, wskazania temperatury cieczy chłodzącej są prawidłowe (realne), po uruchomieniu silnika wskaźnik pokazuje o wiele wyższy wynik. Czujnik profilaktycznie został zmieniony, jednak bez wpływu na obraz usterki. Proszę osoby znające temat bliżej o naprowadzenie, w jaki sposób płytka...
Witam. W samochodzie mam padnięte prawdopodobnie te 2 części. Podczas jazdy temperatura silnika nie rusza się poza 1/4 skali, natomiast gdy dłużej postoi i przekroczy 1/2 skali to powinien załączyć się wentylator, a niestety się nie załącza. Orientujecie się może gdzie znajduje się termostat? Czujnik z tego co zauważyłem, prawdopodobnie jest po lewej...
Witam Fabrycznie zamontowany termometr wskazuje zaniżoną temperaturę o jakieś 6 stopni, chciałbym skontrolować czujnik i ewentualnie go wymienić. Problem w tym że nie bardzo wiem gdzie go szukać, może któryś z szanownych forumowiczów orientuje się gdzie montowany jest czujnik temperatury zewnętrznej w modelu mazdy który podałem w tytule? Z góry dziękuję.
Witam. Mam mały problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej a mianowicie dziś podczas jazdy wskaznik wychylił się na max i tak już pozostał po wyłączeniu stacyjki spada na min. ale po włączeniu znowu leci na max nawet przy zimnym silniku, odpinałem kabelki z czujników temperatury ale to nic nie pomogło wygląda na to jak by kabel który biegnie...
Witam, w aucie posiadam taki czujnik, który puszcza napięcie w zależności od temperatury tego czujnika, generalnie przepuszcza napięcie, jak się mocno nagrzeje. Napięcie to idzie przez ten czujnik do nadwozia, nie zasila żadnego urządzenia. Napięcie wychodzi z przekaźnika, co powoduje, że przekaźnik wie, że prąd płynie?
Witam wszystkich! Razem z kolega mamy zamiar wykonac jakis projekt z wykorzystaniem mikrokontrolerow z rodziny 8051(programowanie w C). Do glowy przyszlo mi, ze moglibysmy wykonac system sterujacy tempertura w kabinie samochodowej(cos ala taka prymitywna klima). Wedlug mnie, choc moje doswiadczenie w tych sprawach jest male, potrzebowalismy jakiegos...
samochód słabo wchodzi na obroty , zimny gaśnie, wraz ze wzrostem temperatury jest lepiej. diodka pokazała kod 34 czujnik temp. pow. zasysanego. I tu problem nie mogę go znaleźć, obejrzałem cały dolot i nic.Czy w tym modelu on jest i gdzie?
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Witam chciałbym się zwrócić do bardziej doświadczonych elektroników. Mam następujące pytanie: W jaki sposób w samochodzie z tematu kontrolowany jest czujnik temperatury. Czyli w jaki sposób czujnik wyłapuje błędy. W tym samochodzie do czujnika dochodzi trzy przewody: zielony, brązowy, czerwono-niebieski. Teraz chciałbym spytać w jaki sposób komputer...
Witam. Jest to mój pierwszy temat choć nie raz korzystałem z elektrody szukając odpowiedzi na moje pytania. Zazwyczaj odnajdywałem odpowiedź lecz tym razem nie mogę znaleźć. Bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc. Zmierzam zrobić wyłącznik temperaturowy płynu chłodzącego. Na samym początku chciałem zastosować bimetal który po przekroczeniu odpowiedniej...
Witam. Szukam jakiegos prostego układu do sterowania cewki przekaźnika samochodowego w zależnosci od temperatury z regulacją progu zadziałania. Temperatury w zakresie 10 - 110 st (myślę że załączenie przekaźnika w granicach 40-50 st.) zasilanie 10 - 15 V (w samochodzie), sterowanie przekażnikiem może być przez "-" lub "+" i powinno wytrzymać obciążenie...
http://obrazki.elektroda.pl/7702544100_1... Witam. Prezentuję moją pracę DIY –Wzmacniacz „AmpliSilence” Dual Mono 40W/8ohm RMS. Konstrukcja powstała w oparciu o znany schemat Urszuli Klapczyńskiej „Wzmacniacz 40W o małych zniekształceniach TIM”. Tytułem wstępu z powodu sentymentu, chcę kilka zdań poświęcić...
http://obrazki.elektroda.pl/4380379400_1... Cóż, takich termometrów było już wiele, ale mój wyróżnia się kompaktową budową i obudową idealnie pasującą do auta. Wygląda jak fabryczny. Po włączeniu zapłonu przez minutę pokazuje napięcie w instalacji samochodu (u mnie podczas grzania świec i potem przez resztę czasu po uruchomieniu diesla),...
Dziekuje za odpowiedzi Zmierz temperaturę po dachem. Przy zbyt wysokiej nie będzie chłodzenia elementów i dojdzie do uszkodzenia. Niektóre urządzenia źle znoszą temperatury powyżej 30 stopni a pod dachem są wyższe Na szczescie to jeszcze nie dach. Nad stropem jest jeszcze "pelnowymiarowe" poddasze - takze nagrzewanie dachu od slonca nie bedzie problemem....
Większy wzmacniacz ma wymiary : szerokość 20 cm długość 22 cm wysokość 11 cm Mniejszy wzmacniacz ma wymiary : szerokość 16 cm długość 19 cm wysokość 8 cm Apropo wydajności chłodzenia moim zdaniem jest w sam raz robiłem próby długiej maksymalnej pracy wzmacniaczy na tych radiatorach bez wentylatorów to po 15-20 min robiły sie niebezpiecznie gorące temperaturze...
Siema..... Może przyczyna lezy w końcówce ,być może po około 30 minutach pracy temperatura jest tak wysoka że zabezpieczenie termiczne zaczyna działać i Dzwiek zostaje "wyłaczony".... sprawdziłeś co sie dzieje jak wzmacniacz "ostygnie " i jest chłodny!!!, zobacz wtedy czy po ochłodzeniu dalej popracuje przez okolo 30min. i sie "wyłączy"... pozdro
Witam.Mam do naprawy wzm na KIA6210AH.Przy podanym sygnale na wejscie na wyjściu napiecia nie odpowiadaja połowie zasilania.Na jednym wyjsciu ok 2v a na innym 0,3v.Na koncówce 4 układu kia jest ok 9v czyli układ pracuje co daje sie zauwazyc ciepłem emitowanym z KIA.Nie jest tak ze w ciagu kilku sekund zaczyna parzyć.Wezdług mnie temperatura normalna.Rozumiem...
Witam, Mam poskładany subwoofer na głośniku jak w temacie. Wszystkie fajnie, ale dzisiaj zauważyłem, że klej wokół kopułki się miękki zrobił - prawie rozlał - przez co trochę się ona odkleiła. Podejrzewam, że jest to spowodowane wysoką temperatura w środku auta, a dokładnie w bagażniku. Niestety nie zawsze da zaparkować się w cieniu. Mam wrażenie, że...
Czemu zero,wiem że głośniki na półce psują efekt tuby ale już były a jak je wyjmę będą dziury,to już lepiej jak są,chociaż jakoś to wygląda chyba że je po prostu odepnę. Ale te hertze to mnie zdziwiły bo niby nie najgorsze,są w seryjnych miejscach a grają gorzej od tych magnatów na przodzie. Niby one są koaksialne ale magnaty też. A może powiesz czemu...
Skoro przeciętne radio samochodowe normalnie pracuje na mrozie - to czemu wzmacniacz miałby nie działac, podzespoły prawie te same ;-)
Szukam zamiennika bardziej odpornego na wysokie temperatury. Ten sie cały czas przepala w moim samochodowym wzmacniaczu mocy. Myślałem nad IRFZ44 gdyż jest nieco słabszy, ale pracuje przy wyższych temperaturach i jest tańszy . Co o tym myślicie ?
Tak więc wzmacniacz godzinę chodził z tuba na stole temperatura tl494cn max 60 stopni. Zamontowałem mini wentylatorek i już siedzi w aucie. Dziękuję bardzo za pomoc.
W takim razie musisz sam doprowadzić przewody tak jak robią to ci którzy podłączają wzmacniacze po kilkaset wat. Czeka Cię przeprowadzenie dodatkowych przewodów o przekroju kilku-kilkanastu milimetrów kwadrat. Do tego jakiś UPS 2000-3000W. Założenie zabezpieczenia nadprądowego przy akumulatorze. Oczywiście taki piekarnik szybko rozładuje akumulator....
Witam Jak to jest ze wzmacniaczami samochodowymi, czy nie przeszkadza im minusowa temperatura? niedawno kupiłem sobie subwoofer aktywny i zastanawiam sie czy nie wyjąć go na zime z auta.
A w jaki sposób podłączyć wzmacniacz samochodowy w domu? Podłączenie wzmacniacza samochodowego w domu nie jest dużym wyzwaniem, ale wymaga pewnej wiedzy i specjalistycznego sprzętu. Wzmacniacze samochodowe są zaprojektowane do pracy z napięciem 12V DC, które jest standardem w samochodach, podczas gdy w domu mamy do czynienia z napięciem 230V AC. Aby...
Wymieniłem w nim wszystkie tranzystory poza BDP285 i BDP286, wzmacniacz miał wcześniej problemy z uruchamianiem się od razu i długo mu zajmowało uruchomienie się. Teraz wstaje po chwili tak, jak powinno być. Lecz nadal grzeje się dosyć mocno. Może on ma się tak grzać i ma 4 om, co oznacza, że tak jakby te KD503 na parę miały obciążenie 2 om. Pomocy!...
Kup wzmacniacz ( kit jeśli chcesz ) stricte samochodowy co przemawia za "samochodowością"? Odporność na wstrząsy, na kapryśne zasilanie, na skoki temperatur, na zakłócenie (u mnie jest diesel 2.4 czyli z mechaniczną pompą)? Przemawia np. zasilanie 12-14.4V , wyjścia 4OHM , maxymalne zintegrowanie, mało elementów zewnętrzych. Takie układy siedzą w radiach...
Ad.1 Nie, gdyż musisz jeszcze dać pewien zapas napięcia, który odłoży się na tranzystorach i rezystorach wyrównawczych. Jak podasz zakładany sygnał wejściowy to wzmacniacz będzie przesterowany. Inna sprawa jak zrobisz wzmacniacz mostkowy (BLT), wtedy napięcie przekroczy te 40V, ale i przetwornica zasilająca będzie musiała być ze 4 razy mocniejsza, ale...
Przy 2 x 200W wzmacniacz tej wielkości, bez dodatkowego chłodzenia wypaliłby w drewnianym stole dziurę na wylot a przy okazji dywan na który by spadł. Tak, ale jest to wzmacniacz samochodowy, który będzie przykręcony do karoserii auta. Stanowi to radiator do tego wzmacniacza. Lecz jak wspomniałeś leżąc na stole bez dodatkowego radiatora pewnie wypalił...
Potrzebuję wykonać układ, który jako napięcie zasilające będzie dostawał 0-12 V z termistora i po przekroczeniu napięcia powiedzmy (7V) przełączy mi przekaźnik samochodowy. Proszę o propozycje. Dzięki vMZe Blokowo może to wyglądać tak: 1 - Układ wzmacniacza operacyjnego z termistorem na wejściu. Przy odpowiednio ustawionym wzmocnieniu (ujemne sprzężenie...
Och widzę iż kolega ma dość duży zapał ,ale mniej cierpliwości w zdobywaniu wiedzy. Twój schemat i schemat końcówki w tosca303 to to samo, w twojej końcówce jest darlinkton z dwóch tranzystorów w jednej obudowie , no i 2 rezystory, a tosca303 ma tę cześć schematu wykonaną na osobnych elementach dyskretnych w tym tranzystorach wskazanych przez ciebie!!!!...
Przede wszystkim witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum. W dziedzinie elektroniki jestem zielony. Zupełnie. Liczę na Waszą pomoc. Mój problem to czujnik temperatury, a w zasadzie jego brak. Potrzebuje go do urządzenia, które bada napięcie prądu i temperaturę wzmacniaczy samochodowych. Zakres pomiaru to -15 do +125 C. W urządzeniu sa dwa wyjścia...
zakładam, że zasilanie 19V nie wyrządzi szkód. Może wyrządzić, nie tyle szkody co moze się po prostu nie włączyć (zablokować). Pisałem (a i w DS jest o tym): Nota katalogowa podaje 18V jako maksymalne napięcie jakie w ogóle można podać na ten scalak. Napięcie pracy (czyli z sygnałem i obciążeniem) jest niższe. Gdybyście mogli mi jeszcze powiedzieć...
no dobra, a jak to jest z tą temperatura,czy on sie nie przegrzeje jak bede sluchac non-stop przy 350rms ? czy on ma jakies zabezpieczenia?
Ja piszę o mocy skutecznej, długotrwałej, a nie o takich wynalazkach jak moc muzyczna czy temperatura odczuwalna Obawiam się że Koledzy obaj piszą o tym samym, ale Kolega jozgo nie uwzględnił w swoiej odpowiedzi t.zw. "sztywnosłomi" zasilania wzmacniacza mocy. Zasilacz taki w 99% przypadków jest niestabilizowany, a więc napięcie na nim zmienia się...
Możesz użyc 1 kości: LM3886 (aplikacje są w GOOGLE), zasilanie aż do ± 42V czyli do 84V przy zasilaniu jednostronnym, ta kośc daje moc wyjściową 68W na 4Ω przy zasilaniu ± 28V. Jeżeli to mało, to na wyjściu tej kości możesz dac wtórnik emiterowy 2 tranzystory pnp - npn połączone emiterami i bazami, miedzy E i B daj opornik 50Ω,...
Problemem jest to, że tam nie było "pary: :-) - obejrzyj na przykład schemat ZK240. Tomek ma rację, to rzeczywiście kuriozum. Niestety wychodzi na to że poważna część peerelowskiej myśli technicznej była kuriozalna. Taki układ bida-komplementarny jak w M531S stosowano także w radiu samochodowym Safari 2, albo w magnetofonie ZK146 (tam stosowano niekiedy...
Ogólnie czy na podstawie domowego sprzętu audio jestem w stanie zrobić z niego sprzęt mobilny ? Teoretycznie tak a praktycznie nie. Sprzęt HA (zarówno głośniki jak i wzmacniacze) nie są przystosowane do pracy w warunkach panujących w aucie (zmienna wilgotność i temperatura)
Witam ponownie , dziś udało się zlokalizować usterkę a mianowicie dodatkowy bezpiecznik na przewodzie (wygląda jak do wzmacniacza samochodowego). Wymieniłem cały przewód . A tak na marginesie po wypięciu czujnika temperatury świece grzeją się maksymalny czas czyli ok 12s , może sie komus przyda by awaryjnie odpalić AR. POZDRAWIAM
Witam! Jak na mój gust, to taki wiatrak styknie w zupełności. Dawno temu kumpel skołował sobie wzmak samochodowy 4x25W i trafo do niego, więc wpakowaliśmy go do obudowy i zrobiliśmy coś w rodzaju stacjonarnego wzmaka. Jednak po dłuższym i głośnym graniu końcówka się przegrzewała i wyłączała się, a zbliżała się niezła biba, na której takie coś byłoby...
A przemierz ten głośnik omomierzem, czy na pewno ma 4 Ohm, samochodowe głośniki czasem mają 2 Ohm, bo jakaś przyczyna nadmiernego grzania musiała być.
Zgodnie ze specyfikacją ten wzmacniacz może pracować z głośnikiem o impedancji 2 ohm. Jeżeli nie zmierzysz głośnika (może mieć przegrzaną cewkę i stanowić zwarcie) to nic nie poradzimy. Kolejne pytanie jaka była temperatura wzmacniacza po twoim odsłuchu (czyt. katowaniu go) ?
TEMAT ELEKTRODA: potrzebny serwisant lub firma serwisująca do wzmacniacza samochodowego audi A5 - 2008 rok Concert Bang&Olufsen o numerze 8T0035223L - problem ze wzmacniaczem - nie działa po pierwszym włączeniu - zimny - po nagrzaniu działa normalnie - w zależności od warunków atmosferycznych - temperatury - gdy jest zimno - czas nagrzewania jest dłuższy...
... Parametry tak się rozjeżdżają przy wzroście temperatury że opory emiterowe nie zawsze skompensują zmiany. ... Kolega to chyba nigdy nie liczyl ukladow tranzystorowych ...
Witam. Jestem zielony w elektronice. Ale ostatnio wymontowałem termostat z gofrownicy. I chciałbym go użyć do np: wzmacniacza samochodowego, czyli kiedy wzmacniacz będzie się przegrzewał, to aby odłączał jego zasilanie. Ale chodzi o to że ten termostat odłącza dopiero przy 120 stopni. Jak zmniejszyć tą temperaturę do np. 50 stopni. Odkryłem, że ta aluminiowa...
Cieszę się, że moja pisanina mogła się przydać :) W przypadku zwarć sytuacja jest prosta, bo jeżeli źródło ma dużą wydajność prądową, a co za tym idzie z reguły małą rezystancję wewnętrzną, to "czyste" zwarcie spowoduje przepływ prądów sięgających setek amper (w przypadku zasilania akumulatorem i grubych przekrojów lub urządzeń zasilanych z sieci energetycznej)....
To nie bedzie od zasilacza mam ten sam zasilacz i mam tyle rzeczy podpietych pod niego i jest wszystko oki miedzy innymi mam podpiety wzmacniacz samochodowy i 2 napędy i dyski i działa bez problemów :) predzej wina bedzie po stronie temperatury a tym bardziej że gdy budowa zastała ściagnieta to komputer dłuzej pracuje
http://obrazki.elektroda.net/25_12733275... Samochodowy wzmacniacz subwoofera mocy 70W z aktywnym filtrem dolnoprzepustowym o regulowanej częstotliwości odcięcia ok.20-200Hz. Wzmacniacz oparty na układzie scalonym TDA1562(Q) z pompą ładunkową, zasilanie z instalacji samochodowej 14,4V. Całość pomieszczona na płytce drukowanej o wymiarach 8,5cm...
Jeśli typowy akumulator samochodowy o pojemności 50Ah obciążymy prądem 10A i uzyskamy spadek napięcia na nim o 1V w ciągu 2,5 godziny, to ten akumulator zachowuje się jak kondensator o pojemności: C=Q/U, czyli 25Ah/1V = 25*3600 culombów/1V = 90 000 Faradów. Dodanie kondensatora o pojemności 3F da się zauważyć jako poprawę o 0,0033%. Zmiana temperatury...
A czy potraficie coś takiego zaprojektować ale możliwie jak naj prościej chodzi mi o układ w którym na był by pod termistor podłączony wzmacniacz operacyjny i ten żeby włączał przy odpowiedniej temp. Zależy mi na takim czymś ze względu na to iż chciałem się podłączyć pod już zainstalowany termistor samochodowy który podaje sygnał na wskaźnik temp.
nie rozumiesz... nie wazne jak dobry bylby sprzet samochodowy warunki pracy nie będą dla niego dobre: -głos silnika -bardzo mała powierzchnia odsluchowa -dzwieki otoczenia itp. moge miec sprzet i za 100tyś zl podczas gdy samochod bedzie sredni to chocbym dwoił sie i troił nie uzyskam niczym nie zmąconego dzwieku w takim samochodzie, przypuszczam ze...
grzanie się radia samochodowego to standard, niema powodu do zmartwień.Wzmacniacz mocy zawsze wydziela ciepło w czasie pracy;jest ono odprowadzane bezpośrednio przez obudowę odbiornika.Dobrze byłoby sprawdzić temperaturę termometrem , jeśli nie przekracza 50-60 C to nie ma problemu
Przekaźnik z termistorem miałby za dużą histerezę włączenia i wyłączenia. np. przekaźnik 12V załącza się przy ok. 8 do 10 , zaś wyłącza przy 5 do 7V. To dawałoby precyzję kilkunastu stopni C i brak powtarzalności przełączeń. Nie podałeś w jakim zakresie temperatur to ma pracować , jak szybko zmienia się temperatura otoczenia, jaka ma być szybkość reakcji...
Wyjąłem podkładki ze spalonego zasilacza, są w dobrym stanie, grubość 0.15-0.10mm, nie wiem czy dobrze zrobiłem dając na nie i pod nie pasty termoprzewodzącej, pomyślałem ze poprawi to przewodzenie ciepła. Przykręciłem tranzystory najmocniej jak sie dało a oprócz tego dałem na nie blaszkę którą jeszcze mocniej odcisnąłem je do radiatora. W zasilaczach...
Akurat wzmacniacz samochodowy ma to do siebie, że przełączniki i potencjometry z reguły ustawia się raz i potem sobie leży, więc nawet gdyby jeździł w aucie to jest na ww. zjawiska narażony i to nawet bardziej, bo dochodzą do tego drgania i duże wahania temperatur.
W zasadzie wydaje się że sprzęt samochodowy powinien być przystosowany do pracy w niskich temperaturach. Części elektroniczne które wg. katalogów dedykowane są do pracy w samochodach najczęściej mają zakres pracy przystosowany do ujemnych temperatur. Można więc mieć nadzieje że sprzet szanujących się firm jest wykonany właśnie z takich elementów. Co...
Definicje: radio samochodowe, to urządzenie, które może być zainstalowane niezależnie od innych urządzeń w samochodzie. Zazwyczaj ma wbudowany wyświetlacz do programowania stacji, albo skalę mechaniczną, do tego wzmacniacz. Może to RT6 nie ma systemu multimedialnego, ale to sprzęt systemowy, który wymaga podłączenia do wyświetlacza, wspólnego z innymi...
pin 2 stb - podanie więcej niż 3v (najlepiej do zasilania) powoduje właczenie: 4 wzmacniaczy gdy na koncówki 6 i 22 jest podawane zasilanie (oszczędzamy na właczniku który musiałby wytrzymywać 9 amper obciążenia) pin 16 (to wzmacniacz samochodowy) koncówka do podawania komunikatów z syntezera mowy i procesora (beep) pin 24 - koncówka podająca w voltach...
Trochę po czasie, ale przy zbyt wysokim prądzie spoczynkowym uwalisz tranzystory . Prąd spoczynkowy zalezy od uzytych tranzystorów. Dla bipolarnych jest inny niż dla mosfetów. Skrośne najbardziej widać na zimnym wzmacniaczu . Uwaga - jeśli dany wzmacniacz nie posiada kompensacji temperaturowj , to należy pamiętać że prąd spoczynkowy będzie rósł wraz...
temperatura samochodowy samochodowy czujnik temperatura wzmacniacz samochodowy zwarcie
estradowy subwoofer aktywny fiesta podciśnienia skrzynka rozdzielnia budowlana
bateria parkside bateria parkside
Tanie używane zasilacze 400-450W 24-pin 4-pin Bosch GC 2300iW 15P – minimalna różnica temperatur zasilania i powrotu dla modulacji