Myślę, że kol. glacat y miał na myśli to że zapłon i koło jest z kosiarki dwusuwowej. Poczekajmy, co ma do powiedzenia, autor tematu. Autor pisze o jakimś urządzeniu, które dostał od mechanika naprawiającego kosiarki, ma ono poprawić iskrę, ciekawe co to jest?
Większość daje nawet diody prostownicze 1A/600V. Ja proponuję jakąś szybszą o podobnych lub "lepszych" parametrach. Np. z serii FR. Typów pasujących diod jest sporo. Zależy czym w "twoim" sklepie dysponują. Ceny poniżej 1 zł/ szt.
(at)azala Chcesz ciągły łuk czy pojedyncze iskry? Moim zdaniem ten układ jest słaby z dwóch przyczyn, po pierwsze transformator pracował jako push-pull a ty wykorzystujesz jeden kierunek magnesowania, po drugie napięcie na pierwotnym było wielokrotnie wyższe w oryginalnej aplikacji, poza tym masz dwa uzwojenia wtórne a jednego nie wykorzystujesz.
Maluchy jak mają zalane świece lepiej palą jak się im da dodatkową przerwę.
Hej. Co myślicie o zmianie układu zapłonowego o pojedynczej cewce na elektroniczny ze wzmocnioną iskrą? Jeep grand Cherokee 4.0 6cylindrow. Najbardziej mi zależy na dużo mocniejszej iskrze, około 42000 do 45000V
Robie eksperementany zapłon w Javie TS 350 - wrzuciłem do niej magneto z cewkami z Ogarka i iskra jest, ale taka co wcale. Czy istnieje możliwość wzmocnienia jej ? ----------------------------------- Mam nadzieje że temat jest w dobrym forum
Gościu nie wygłupiaj się! W ramach dowcipu ktoś koledze polecił smarowanie piszczących klocków. Obaj z Ktosiem jesteście bardzo złymi ludźmi!!! Haha już się trochę zdążyłem doszkolić przez ten czas i wiem, że nie można tego robić ale przyznam, że ta opowieść o klockach jest niezła :D Kiedyś i nawet teraz w sumie taki jestem, że chciałem jak najbardziej...
Motor zrobiony został założony nowy moduł i cewkę od skutera zipa oraz wymieniony impulsator ponieważ stary był 6V. Honda zapaliła od razu. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
A schemat macie? Moduł o którym piszesz ma za zadanie wzmocnić iskrę. Podejrzewam złe podłączenie lub uszkodzenie modułu mocy.
Jest to dodatkowy moduł zapłonowy.Powoduje wzmocnienie iskry oszczędzasz zużycie przerywacza.Miałem to kiedyś w Maluchu.Dobrze sprawowało sie w zimie.Załóż to napewno będziesz zadowolony.
Klasyczny zapłon cdi (popatrz co to znaczy przy zapłonie). Można zmodyfikować tylko napięcie wyzwalania iskry. Układ nie ma ani nieliniowego ani mapowego zapłonu - elektroniczny przerywacz ze wzmocnioną iskrą - nic więcej. Możesz tam wstawić jeszcze inne moduły cdi i też będzie działać.
Update po latach ;) Gdyby ktoś kiedyś szukał informacji, to ogólnie jawka jeździła na rozwiązaniu przedstawionym na schemacie. Zapłon bateryjny miał wzmocnić iskrę, ale przy rzadkim używaniu w praktyce aku był ciągle rozładowany więc faktycznie zostawienie cewki zapłonowej niezależnie od reszty nie jest złym pomysłem. Dużym i przez nikogo nie wyłapanym...
chodzi o tego typu zapłon, a o co chodzi z tym wpływem na silnik? Będzie się grzał? Z tego co się orientuję to zadaniem modułu jest wzmocnienie iskry przede wszystkim na wolnych jak i wysokich obrotach ale czy reguluje przyspieszenie zapłonu w pewnych zakresach obrotowych silnika? - proszę o wytłumaczenie bo się zupełnie na tym nie znam. http://obrazki.elektroda.net/43_12798784...
Nie spodziewałem sie tak szybkich odpowiedzi DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM. zrobiłem 20 km i nic nie zgasło auto. Pewnie jutro jak wyjde do pracy to zgaśnie lub nie zapali.NIEWIEM CO ROBIC ALE LEPIEJ JAK ZGAŚNIE BO BEDZIE MOŻNA SZUKAĆ USTERKI TAK JAK OPISYWALIŚCIE.Mierzyłem cewke omomierzem zaden pomiar sie nie zgadza z książką. [pokazał 3 kohm] na pierwotnym...
miałem to samo gasł -u mnie to był moduł wzmocnienia iskry
Dzisiaj próbowałem odpalić bez dodatkowego napięcia z 15a i odpala normalnie. (po dwóch latach remontów). Póki co nie testowałem na dłużej bo jeszcze układ chłodzenia nie dokończony. Ciekawe, że odpala z starego akumulatora który miał przed odpaleniem ok.12,2V. Jak będzie konieczność wzmocnienia iskry to chyba zostanę przy wymianie elektromagnesu (koszt...
no jak skoncze silnik odpale go na tym ukladzie z mk2 halla z modułem. Ale myslalem cos nad wzmocnieniem iskry
Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest za element przy cewce wysokiego napięcia w nissanie, z czego się składa i jak jego sprawdzić, wyglądem przypomina tranzystor, z tego co wyczytałem na necie to może być moduł wzmocnienia iskry podczas rozruchu
Witam Znalazłem u wuja taki generator VdG: http://www.youtube.com/watch?v=ZERSCC-e6... Efekt jednak nie jest zbyt zadowalający - iskra osiąga max. 4cm. Istnieje jakiś sposób, aby ją wzmocnić?
Po coś to gniazdo zrobili, Tak, dla użycia specjalizowanego testera, którego nie masz i który na pewno nie pokazałby gdzie iskra się podziała. Na takich złączach dostępne było zasilanie, sygnał ZZ pierwszego cylindra, sygnał obrotów i to chyba tyle. To czasy przed OBD. Skoro nie ma iskry to czujnik Halla-> moduł wzmocnienia-> cewka.
Te co idą na środkowy, moduł ma je wzmocnić.
Witam.Ja swego czasu zrobilem zaplon bezstykowy do MZ 250 na transoptorze...Dzialal dobrze ale nie licz na zrobienie tego bez konkretnego akumulatora 12V (w tej zabawie chodzi o wzmocnienie sily iskry...)---a trzeba z czegos czerpac by niec...ZOBACZ STARE ROCZNIKI RADIOELEKTRONIKA TAM byl bezstykowy uklad zaplonowy do fiata 126p firmy OBREM... duzo...
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora...
Mieszkam 17km od Czeskiej granicy sam tam byłem i spotkałem cylindry 70cmm z mębrana i głowicą słonecznikową plus do tego gaźnik z jawy 250, extra wzmocniany czeski wał pod 70cmm i zębatka z15 na przód i jawka śmiga 100km/h ale to nie wszystko bo pod cylek 70cmm trzeba rozfrezować kartery w zakłedzie wezmą z 80zł, ale jak sie ma kumpla to za piwko....
No to muszę jeszcze dogłębniej zbadać układ rezonansowy i impedancja uzwojenia pierwotnego cewki aby to lepiej zrozumieć. Bez tego ciężko będzie zrozumieć. Aktualnie to tak rozumuję. Jeżeli podamy impuls na bramkę tyrystora to przechodzi on w stan przewodzeni i rozładowuję kondensatory do masy. A nagły zanik prądu w uzwojeniu pierwotnym, powoduję indukowanie...
A środkowego pinu modułu wzmocnienia?
Witam wszystkich. Bitwę wygrałem. Uszkodzona była cewka tak jak większość z Was podejrzewała. Trochę jeszcze dopiszę. Mam kolejną nauczkę aby nie słuchać innych znających się-zanim dopadłem tego paska obracał go elektromechanik i stwierdził uszkodzony alarm i 100% sprawną cewkę, po czym wycofał się z naprawy. Serwisuję kserokopiarki a elektronika jest...
Spadek napięcia (w trakcie kręcenia rozrusznikiem) na "module wzmocnienia" powoduje brak iskry. Przyczyna to albo słaba masa między akumulatorem a silnikiem lub na zasilaniu. Warto zmierzyć. Kolejną przyczyną takich objawów jest słaby już akumulator.
nadajnik impulsów i moduł wzmocnienia
Witam,czy ktoś z Was rozbierał lub naprawiał aparat zapłonowy w Tikaczu.Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym czy można ją zmniejszyć,żeby wzmocnic iskrę-bo mi coś nie chce rano odpalać.(kable,kopułka,palec,świece-nowe... jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku w aparacie.może tak być?
Witam, mam problem z inst. w WSK 175, nie wiem jak zrobić instalacje zapłonową. Do tej pory było na krótko bez akumulatora,ale to dawało słabą iskre (ciągłe problemy i wogóle). Myślałem nad zapłonem od piły,ponieważ nie zależy mi na instalacji elktr do świateł itp(tylko zapłon),ale niestety moduły do pił łańcuchowych są bardzo drogie (chyba ,że ktoś...
Trafiały się w moto - sklepach różne ''kwiatki'' np. wały korbowe ''wzmocnione'' z wykorbieniem dalekim od ideału /od krajowych producentów
Witam! wiem że trochę odkopuję temat ale z moim małym pytaniem nie byłoby sensu zakładać nowego. Otóż dlaczego tranzystor kluczujący cewkę pierwotną jest sterowany sygnałem o 'jakiejś' częstotliwości i w tym sygnale jest 'zaszyty' sygnał z dźwiękiem? Eksperymentowałem trochę gdyż wymyśliłem sobie, że jeśli tranzystor wysteruję od razu sygnałem audio...
Witam. Jak wszędzie wszyscy wszystko o wszystkim, byle coś napisać. Ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie. Ku ścisłości jak ktoś sądzi, że LPG jest tym samym co PB to niech sobie LPG do baku wleje, :). Żenada. Po pierwsze inny jest skład mieszanki, a po drugie dużo zależy od cewki. Otóż skład mieszanki dla LPG powoduje wzrost temperatury jej spalania,...
Witam. :arrow: _jta_ Oczywiście nie czepiam się Twojej wypowiedzi. :!: Uważam, że pomysł z zastosowaniem nitrocelulozy jako izolatora jest zabójczy i dodatkowo wzmocni efekty uzyskanych iskier. :D :D Nitroceluloza (azotan celulozy) jest materiałem wybuchowym. W przypadku stałego wzrostu temperatury (np. 0.5°C/ min) nastąpi rozkład detonacyjny po osiągnięciu...
Hallotron wykrywa pole magnetyczne - cewka działa (pomiedzy elektrodami jest iskra) Nie wykrywa - cewka nie działa (nie ma iskry) A hall mógł by zastąpić tą cewkę sprzeżenia zwrotnego ?
Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
Przewody :) SZCZEGÓLNIE do sterownika i zapomniał bym a jak sytuacja z immo ?? Co ma immo do iskry? Brak zasilania halla/modułu wzmocnienia - spalony bezpiecznik, przerwany przewód - na pewno nic nie sprawdzone, tylko w ciemno podmieniane.
Sprawdź dobrze cewkę w aparacie zapłonowym. Nie sugeruj się tym, że jest iskra, bo w komorze spalania jej nie widzisz. Ten model niema żadnej cewki w aparacie zapłonowym jest tylko palec i kopułka,ja raczej bym stawiał na moduł wzmocnienia zapłonu bo jak wcześniej powiedziałeś iskry w cylindrach nie widać...
Dziękuje za kolejną wskazówkę, właśnie wróciłem z garażu i mam kolejne fakty teraz pytanie czy podciśnienie jest tego powodem, rozebrałem jeszcze raz kosiarkę do zera, nowe uszczelki, przerwa między cewką a kołem magnesowym 0,2 mm iskra wyraźnie się wzmocniła, jednak. Dzieje się tak, gaźnik skręcony na maxa, podpinam wężyk pociągam za sznurek kosiarka...
Sprawdzę to ale chciałbym się dowidzieć czy jeśli ta przegroda będzie nieszczelnie umieszczona to będzie jawa dobrze chodziła i jeśli ktoś wie czy można ją uszczelnić bez rozbierania silnika Moja jawa to silnik ts 350 w wzmocnionej ramie z wski przerobiona na "crosa" ma elektrykę tylko na iskrę (akumulator, prostownik, regulator oraz cewki ) czy to...
Sprawa rozwiązana. Uszkodzony był moduł firmy bosch który miał za zadanie wzmocnić sygnał na cewki :)po wymianie koszt koło 270 zł wszystko działa.
Kable opadały na kolektor wydechowy i się przepalały. Pasowało by jeszcze sprawdzić moduł wzmocnienia, jest na obudowie filtra.
Witam, podłączę się do tematu. Problem dotyczy renault megane 1,6e 8V 90KM 1996r. Miałem małą stłuczkę i wymieniałem przednie wzmocnienie. Przedtem auto nie sprawiało żadnych problemów, natomiast po wymianie silnik nie chce odpalić, brak iskry na świecy, oraz charakterystycznego dźwięku pompki paliwa przy włączeniu zapłonu. Podczas spawania odczepiłem...
Chyba raczej nie naprawisz go. Iskra mogła spalić całą elektronikę, jak i też sam koniec wzmocnienia. Poprostu zwarcie na kości wzmocnienia.
Przy tej pojemności (70 cm 3) gaźnik mógłby pozostać, pod warunkiem zmiany dysz na większe plus dobra regulacja gaźnika. Przy większej pojemności (chyba od 80 cm 3), należałoby wymienić wał silnika na wzmocniony i gaźnik o większej średnicy gardzieli.
Na okopconych świecach będzie iskra czerwona. Załóż nową na spróbe.
KuReK93 CO NIE ZABIJE TO WZMOCNI :D hmm może masz racje no więc tak gdy jest iskra to czemu nie zapala mieszanki w cylindrze ? nawet gdy sam wstrzyknę trochę paliwa ?może zanika iskra? a nawet jak to czemu i co z tym zrobic ?
Podmień na sprawny to się dowiesz , strasznie awaryjne ustrojstwo. Trzymam na półce nówkę specjalnie na takie okazje. Chodzi o cewke, moduł czy czujnik halla? Czy tutaj moduł jest razem z cewką czy osobno? (nigdzie pod maską nie widze osobnego modułu wzmocnienia)
bezposrednio to wskazowka ani nie drgnie,a jak podlacze do kabla wysyokiego napiecia co wychodzi z cewki po wzmocnieniu to obrotomierz dziala,nie wiem czy poprawnia,ale dziala,lecz nie ma iskry,tak jakb yobrotomierz ja polykal;p.A umialbys zrobic schemat czegos takiego?bo obrotomierz no pewnie jakiegos wzmocnienia potrzebuje zeby udalo sie naladowac...
Miałem taki sam przypadek w passacie B3 2.0.Okazało się że "padł" moduł wzmocnienia przy cewce wys. napięcia.Po wymianie całego zespołu jest OK.
Nie posiadam modułu wzmocnienia w aparacie, mam go pod cewką a ten 4 pin to będzie pierwszy od lewej patrząc we wtyczkę.
Na stronie www.myzlab.pl było wyraźnie napisane, że zbyt duży prąd powoduje żółty kolor iskry, mój generator taką właśnie wytwarza, nie przynosi to jednak rezultatu. Powietrze nad łukiem jest bardzo gorące. Łukiem mogę do czerwoności zagrzać kroplę cyny co świadczy o dużym prądzie. Może napięcie jest zbyt niskie. Co powiecie na modyfikację uzwojenia...
Witam, w normie PN EN 60598-1 w rozdziale 10.2.2 mamy podane w tablicy wytrzymałość elektryczną izolacji jak poniżej. Dla izolacji podwójnej lub wzmocnionej : U (probiercze)= 4U+2000 [V], gdzie U-napięcie robocze. Podczas badanie nie powinny wystąpić przeskok iskry ani przebicie izolacji. Pytanie: Czemu producenci przewodów podają np. oznaczenie 300/500V...
dzieki, bylem wlasnie pogrzebac troche i na listwie przekaznikowej widze ze przekaznik 53 jest lekko ujarany (co to za przekaznik??) A ten moduł zapłonu to gdzie jest, z tego co czytalem to w moim modelu cewka jest połaczona z modulem wzmocnienia zapłonu
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
Witam, podłączę się do tematu. Problem dotyczy renault megane 1,6e 8V 90KM 1996r. Miałem małą stłuczkę i wymieniałem przednie wzmocnienie. Przedtem auto nie sprawiało żadnych problemów, natomiast po wymianie silnik nie chce odpalić, brak iskry na świecy, oraz charakterystycznego dźwięku pompki paliwa przy włączeniu zapłonu. Podczas spawania odczepiłem...
Nie ma bezwzględnie lepszych i gorszych lamp, wszystko zależy od celu zastosowania. Układ wzmacniacza napięciowego z ECC83 będzie mieć większe wzmocnienie napięciowe, ale np. wtórnik katodowy z ECC88 miałby mniejszą impedancję wyjściową... Ehhh, Rocky, popsułeś mi całą zabawę :cry:
Do cewki idą 2 kable od ECU i wyglądają OK.Moduł zapłonowy jest razem z cewką więc odpada chyba że moduł wzmocnienia HITACHI ten co jest przy obudowie filtra???A czy uszkodzonego HALLA komp musi wykryć???
Awaria usunięta szczelił moduł wzmocnienia zapłonu przy cewce zapłonowej, sama cewka była dobra. Udało mi się kupic nowa za 70,oozł.Dziękuję za pomoc.
Witam Od niedawna jestem posiadaczem wv vento. kiedys po nocy z rana samochód nie chciał zapali. Zobaczyłem czy jest iskra. Nie ma. wymieniłem cewke czujnik hala , stacyjke i nadal brak. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem. Z rana tego dnia wyskoczył szczur z pod maski. Znalazłem kable przegryzione. Mysliałem że to od zapłony lecz to byłu...
Ok, zrób screena. Dobra-odpowiadam-zrób tak jak piszę: ściąg fajki ze świec, przybliż na odległość około 5mm, albo powtykaj jakieś świece. W techu wybierz opcję "test urządzenia uruchamiającego" (w jedynce klawisz F5, w dwójce klawisz F4 abo zjedziesz strzałkami i naciśniesz enter), następnie wybierz test iskry cylindra 2-3 i po wskazaniu techa abyś...
Pisząc iskra, miałem na myśli impuls. który wychodzi z generatora hallotronowego, pędzi do ecu, gdzie jest hamowany w zależności od potrzeb, potem pędzi znowu do modułu wzmocnienia i w końcu do cewki. A sygnał obrotomierza brany jest chyba z ECM. Tak że możliwości jest kilka - od zanikającego zasilania ECM-a czy komponentów, poprzez ubity ECM, do uszkodzonego...
W bardzo prosty i ultra tani sposób, stosują sterownie PWM Co to ma wspólnego z samochodowym układem zapłonowym? Więc nadal stawiam pytanie kiedy i jak długo ma trwać "łuk elektryczny"? Zatem i ja odsyłam do lektury jednocześnie wskazuje ogólny zarys działania PWM. Odsyłam do lektury zasad działania układu zapłonowego. I lektury o poszczególnych fazach...
1. Oryginalny sterownik jest uwalony - nie da się odczytać z niego błędów - autocom go nie widzi Chiński autocom nie widzi wielu rzeczy, więc nie jest wyznacznikiem sprawności sterownika. 2. Sterownik ze szrotu działa, ale wyświetla błąd 65535 - Autodata i WOW oznaczają błąd jako uszkodzony sterownik, Dephi - uszkodzoną wiązkę. Nie jest to błąd, tylko...
Jeżeli chodzi o tranzystory to sprawa wygląda następująco: 2 x tranzystor mocy D1071 (2SD1071) - z pomiarów multimetrem (pomiar diody, pomiar rezystancji) wynika że są sprawne, ale pod napięciem testów nie wykonywałem, więc na 100% nie jestem w stanie powiedzieć. 1 x tranzystor A1356 (2SA1356) - był uszkodzony. Zastąpiony BD140. 1 x tranzystor A1020...
Moim zdaniem, nawet tranzystor dużo mocniejszy powinien sprawdzić się w tej aplikacji, ale skoro tak nie jest to są wg mnie dwa wyjścia - albo coś źle połączyłeś (ubiłeś tranzystor?) albo ten który jest mocniejszy potrzebuje większego prądu na bazę aby go wysterować (tu też niestety pewności nie mam). MJE13007 przy Ic = 2A ma wzmocnienie Hfe zaledwie...
Niespotykane praktycznie poza sprzętem z NRD a i w nim zwykle dzieliły płytę z importem z Tesli, Iskry albo Dalekiego Wschodu. Kondensatory Iskry są dość porządne i produkowane do dziś. Tym starym (zwłaszcza osiowym) rzadko bo rzadko ale jednak zdarzało się że ciekł elektrolit przy wyprowadzeniach, a przy tych małej pojemności zatyczki z gumy często...
Rozumiem.Czyli albo zostajemy przy wersji podstawowej albo CDI. hmmm...no może się pokuszę,ale to raczej nie teraz. Teraz mam inne pytanie: Mam 3 cewki od tego silniczka, te z magneta. Jest tylko jeden problem(właściwie pytam przez ciekawość, bo i tak je chyba wymienię na nowe)czy można w jakiś sposób ustalić, która cewka jest zapłonowa? Np poprzez...
Złożyłem 5 wzmaków tda7294 i z zadnym nie mialem problemów, jednego uwalilem przez ustawienie zbyt duzego wzmocnienia, producent zaleca od 26 do 40dB dalem jakies 42 dB :) po kilkominutowym zgrzewie, pojawilo się stałe napięcie na wyjsciu i uwaliło mi przy okazji głośnik :? Kilka razy po wyłączeniu wzmaka, nie rozładowalem kondensatorów w zasilaczu...
Witam wszystkich, chciałbym wam przedstawić zasilanie trafopowielacza np od monitora lub telewizora na bazie transformatora od mikrofalówki. Tak wiem, że to wydaje się dziwne i bez większego sensu, ale na prawdę nie trzeba wcale być geniuszem, żeby to zbudować a zabawy jest kupa ;] Co będziemy potrzebowali: -Transformator od Mikrofalówki (MOT) -Dwa...
Witam Łącząc tranzystory jak pisałeś, dobrze będzie gdy w ich emitery dasz rezystory o wartości ok 0.22 ohm i mocy ok.5W takie w ceramicznych obudowach. Tranzystory zwykle mają różne wzmocnienie, a takie rezystory poprawią ich współpracę :) Nie wiem jak będą się zachowywać rezystory, które już są i zasilają bazy tych tranzystorów. Czy aby nie będą się...
Samochód nie odpalał czasem wtedy słychać było pompę na wciąż, jak działał to na zapł. wyłączała się po czasie, wkręcał się w obroty i normalnie funkcjonował. Iskra jest, ciśnienie paliwa też immo gaśnie, pompa pracuje na stałe po zapłonie-stała masa z komputera, impulsy masowe wtryskiwaczy są na poziomie 4V nie wtryskuje paliwa, jak go zaleje benzyną...
Samochód nie odpalał czasem wtedy słychać było pompę na wciąż, jak działał to na zapł. wyłączała się po czasie, wkręcał się w obroty i normalnie funkcjonował. Iskra jest, ciśnienie paliwa też immo gaśnie, pompa pracuje na stałe po zapłonie-stała masa z komputera, impulsy masowe wtryskiwaczy są na poziomie 4V nie wtryskuje paliwa, jak go zaleje benzyną...
Iskry skaczą gdy jest przepływ prądu przez powietrze. Przepływ prądu jest wymuszony przy różnicy potencjałów czyli napięciu. Napięcie mierzysz miernikiem - woltomierzem. Woltomierz wchodzi w skład miernika uniwersalnego razem z amperomierzem, omomierzem i być może kilkoma użytecznymi narzędziami jak tester zwarć, miernik wzmocnienia tranzystorów, miernik...
Już chciałem dać głos wczoraj o 24 ale dobra wróżka zgoniła mnie do wyra, bo o 5 wstaje do roboty a nie lubi szumu wentylatora i złości się, że za mocno stukam w klawiaturę. :) Na szczęście "Żagań" napisał najważniejsze z tego co chciałem. No to jak siadłem po południu to wyszło cztery razy więcej tekstu niż w nocy . Też miałem parę takich przypadków,...
Edit: 18 Sie 2013 12:33 Dzięki za sugestie, poprawie luty - zanim rozbiorę sprzęt możesz zdradzić jakie parametry maja te kondensatory elektrolityczne, że to taki egzotyczny element? Rozumiem że to jakiś nisko napięciowy, ale o wysokiej pojemności? Jego rola to taki "bufor rozruchowy"? Czy posiadasz schemat tego UPS (albo przynajmniej tego modelu 700...
Mam problem z silnikiem z daeewo espero 1,5, mianowicie z braku kostki/centralki od immobilizera nie mam sygnału sterującego na wtryskach, silnik nie będzie pracował jak każdy w aucie ale w konstrukcji własnej, dodatkowo zaraz po zapaleniu przełączę go na lpg. Pytanie mam o prosty układ starowania wtryskam sterowany z kabla wn lub sygnału z cewki do...
Witam Ad.1,2 Niebieska poświata bywa po części zjawiskiem normalnym, lecz jeśli jest to połączone z przeskokami iskier w lampie usprawniającej, to może być zbyt wysokie napięcie zasilające anody, lub uszkodzony transformator wys. nap. Ad.3 Może ta przystawka którą posiadasz nie obejmuje całego zakresu UHF, tj. pasma IV i V. Sprawdź czy w środku nie...
Witam serdecznie, wczoraj pojechałem do sklepu samochodem,kiedy ruszałem do domu auto odpaliło ale po chwili jakby straciło moc.Kiedy wcisnąłem pedał gazu dławiło się,zjechałem na pobocze zgasiłem i odpaliłem samochód,ruszyłem ale momentami objawy się powtarzały.Po przejechaniu paru kilometrów było dobrze. Rano samochód odpalił i zgasł po paru sekundach...
Witam chciałem podzielić się moim problemem bo już nie mam pomysłów otóż Wpadliśmy z kolegą na pomysł w zrobieniu własnego motoru mieliśmy honde clr125 z uszkodzoną ramą i chcieliśmy wstawić z niej silnik do chińskiego croosa ze wzmocnioną ramą, ale gdy kolega zaczął ściągać silnik to pomieszał instalacje tak że teraz niemoge do niczego dojść i teraz...
Już go odtliłem... wykapowałem, że Q523 to przecież musi być darlington. Inaczej małe wzmocnienie powoduje wysysanie impulsów poduchy poprzez złącze B-C z elka, które się grzało... tak kapuję. Innego wyjścia nie ma. Wsadziłem zwykłego BD649 i monit chodzi OK. Tranzystor lekko ciepły, elko zimne. Powstał jednak nowy problem. Chyba trafo w nim zdycha,...
Pewnie tranzystor będzie harczeć przy dodatkowym wzmocnieniu, chyba że dasz transformator tak z 200W xD. U mnie jest mosfet sterowany przez rezystor 220ohm, bo innego nie miałem (100ohm). Wczoraj ztjunigowałem sprzecik troche - z tyłu transformatora było jescze napięcie 7V połaczyłem szeregowo z tym mocniejszym i po wyprostowaniu daje teraz napięcie...
Nr Nazwa Funkcja wyprowadzenia tda 8153 1 GREEN FEEDBACK Wyjoecie sprzężenia zwrotnego wzm. toru G. Optymalna wartooeć rezystora dla typ. wzmocnienia wynosi 68k. 2 RED FEEDBACK Wyjoecie sprzężenia zwrotnego wzm. toru R. Patrz n.1. 3 RED OUTPUT Wyjoecie wzm. toru R. Wyjoecie zabezpieczone przeciw wyładowaniom iskry w kineskopie. 4 VH Zasilanie stopni...
W tym modelu o ile mnie pamięć nie myli na srodkowym przewodzie z hala jest sygnał(jak w każdym tego rodzaju czujniku) i sygnał ten przesyłany jest do ecu. Tam inormacja o obracającym się silniku uruchamia między innymi pompę.Sygnał wzmocniony idzie do cewki wysokiego napięcia. Więc jeśli nie ma impulsu na środkowym przewodzie (nie jest to 12V).Uszkodony...
Witam, będę pisał z pamięci, bo wsk 175 Wiatr stoi już i rdzewieje od ponad 8 lat, ale na łądowaniu wątrobe straciłem. Jak to działa to do dziś nie wiem. Tam idzie tak, jeden przewód od świateł, bodajże czaerwony, łatwo sprawdzić, bo iskrzy już na kopniaku, potem wychodzą dwa przewody od ładowania akumulatora, nie są połączone z masą idą wprost do prostownika...
Co do dławika domyślam się, że ma przekrój wewnętrzny 30cm2, nie wiem, czy tak jest powietrze, czy też rdzeń, i z czego, nie wiem jaka jest długość dławika; zrozumiałem, że jest nawinięty taśmą o szerokości 10 centymetrów, więc krótszy być nie może, może mieć 10 cm długości, i te 30 zwojów może być nawiniętych spiralnie - inaczej byłoby trochę trudno...
Dzięki bardzo . Jeszcze jedno wpadło mi do głowy i wypróbowałem , ale niestety pojawił się kolejny problem , mianowicie : Z rozrządu silnika wynika , że obie cewki mogą pracować jednocześnie , bez wpływu na pracę silnika. ( silnik boxer , 2 świece na cylinder ) . Wykluczy to problem z czujnikiem indukcyjnym i przekaźnikiem . Podłączyłem cewki równolegle...
Witam! Niezmiernie się cieszę że zaczęła się jakaś dyskusja nt elektryzatorów domowej roboty, bo od dłuższego czasu mam problem z praktyczną realizacją takiego urządzenia. Może ktoś tu ma umysł świeższy i bystrzejszy od mojego ;) Najpierw próbowałem skorzystać z jednego ze schematów zamieszczonych na elektrodzie. Trafiłem właśnie na stareńki schemat...
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Zgodnie ze schematen na pewno muszą to być osobne uzwojenia. Można zawsze przerobić układ tak aby 2 tranzystory mocy działały równolegle, czyli tylko 2 uzw pierwotne, ale po tyle samo bo trzeba więcej energii na zamknięcie ich baz i zarazem wzbudzenia częstotliwości. A takiego 2n3055 to chyba njlepiej miernikiem elektronicznym sprawdzic, jaki ma współczynnik...
Witam. Projektuję sobie zestaw 5.1 do pokoju i postanowiłem wzmocnić sygnał z karty muzycznej za pomocą prostego wzmacniacza na TDA1554Q do którego schemat znalazłem na forum elektroda.pl ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) . Niestety, po zmontowaniu układu (metodą na pajączka) układ nie chciał działać. nie dałem wprawdzie...
Pomiary potwierdzają moje podejrzenia! Cewki zasilające CDI (układ zapłonowy) są nawinięte nieprawidłowo. Napisz jeszcze o warunkach pomiaru. Czy były dokładnie takie same? Powinno się mierzyć indukcyjność cewek gdy stojan nie jest wewnątrz koła magnesowego! Najlepiej jak stojany leżą na stole. Czy tak było przy twoich pomiarach? Spróbuj jeszcze rozłączyć...
Dziala:) Dziekuje serdecznie:) Dodano po 28 A jeszcze mam jedno pytanko. Iskra ktora uzyskalem jest bardzo slabiutka - ledwo widoczna po zgaszeniu swiatla... jak moglbym ja wzmocnic? czy przekaznik wystarczajaca szybko sie zalacza zeby uzyskac ladny przebieg prostokatny? i czy moze to miec wplyw na sile wyladowania? pzdr
Witam. Chciałbym wam przedstawić i poprosić o pomoc w naprawie wzmacniacza Unitry, który trafił w moje ręce. Jest nim TRAWIATA 301S (nie mylić z WS 301S). Szukałem dość dużo, aby się czegokolwiek o nim dowiedzieć. Egzemplarz ten ma przerobioną sekcję wzmocnienia, otóż nie ma tranzystorów KD502 ani BDP 283/284, tylko dwie pary 2N3055. Taki wzmacniacz,...
Oczywiście z tą sumą prądów to bullshit - po prostu czasem wyłącza mi się myślenie i możecie zobaczyć bzdurne posty mające zerową wartość merytoryczną. Strasznie gnasz do przodu, aż iskry lecą na zakrętach... :D Co do tego bilansu prądów jako uzasadnienia dla opornika 10 kΩ w bazie to mnie trochę zamurowało - przecież tranzystor bipolarny jest...
Dzięki za odpowiedź: ad 1 Może być coś innego niż sterownik na przykład iskrownik brak syku na masie, zanieczyszczona uszkodzona elktroda jonizacyjna - iskrownik: iskrzy ładnie, tak jak zawsze; - elektroda jonizacyjna: nie znam się dokładnie, ale chyba wkracza ona do akcji dopiero po zapłonie pilota; w każdym razie napięcie na zawór pilota jest podawane...
Obydwa tranzystory są źle podłączone. Zwykle bazę BC547 podłącza się przez opornik do wyjścia NE555, emiter do '-zasilania' (czyli pin 1 NE555), kolektor przez opornik do '+zasilania', bramkę MOSFET-a do kolektora BC547, źródło do '-zasilania', dren przez cewkę do '+zasilania. Pytanie, czy BC547 jest tu potrzebny - on sygnału z NE555 nie wzmocni, bo...
Przewód sygnałowy podłączasz do środkowego przewodu cewki(kolo zielony). Musisz podłączyć pod laptopa to bingo i przejechac sie. Przełączanie na benzynę może brać się nie tylko z zaniku sygnału obrotowego silnika(chociaż tak sie dzieje najczesciej). Spróbuj jeszcze zmienić w wartościach programu zakładkę "niski poziom sygnału" i sprawdź wtedy. Zobacz...
wytworzyć iskrę blokada iskrę palnik iskrę
piwnicy bloku seicento klema kompresor dźwięk
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Simson bierze lewe powietrze po wymianie gaźnika i simeringów Instrukcja konfiguracji Cisco SG200-08 krok po kroku