Słuchaj-w załączniku fotka regulatora.Sprawdź czy te nakrętki mocujące ,nakręcane w miejsce oznaczone czerwonym kółkiem są metalicznie czyste od strony styku i dobrze dokręcone,najlepiej daj nowe ,kadmowane., Typowa awaria w dieslach,wibracje-jedna z nich jest połączona z zaciskiem wyjściowym altka i pełni role battery sender.Jeżeli jest w tm miejscu...
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Dziękuję wszystkim za radę. Okazało się, że sam regulator padł. Mówiłem i sugerowałem wymianę ale jak się nie posłuchało na początku tego wątku ale każdy doradza swoje :D
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Napięcie ładowania powino wynosić od 13,6V do 14,4V. Jeśli mieści się w tych granicach, to alternator i regulator działają prawidłowo. Jeśli w czasie jazdy zmiana świateł powoduje np. wyłączenie radia, to gdzieś jest złe, skorodowane, lub poluzowane połączenie. Wzrost napięcia ładowania do 14,6 V nie spowoduje szybkiego zniszczenia akumulatora, ale...
Napiecie ładowania w Focusie kontroluje PCM . Aby zmienic charakterystyke ukladu ladowania nalezy przeprogramowac modul PCM. FORD wprowadzil wiele aktualizacji oprogramowania PCM , miedzy innymi wlasnie korygujace skoki napiecia przy wlaczaniu i wylaczaniu szyby ogrzewanej. Programowanie PCM przy pomocy WDS-a.
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
Nie za bardzo, do ładowania używa się układów ładowania które zmniejszają prąd ładowania wraz ze wzrostem napięcie, np. moduł ładowania ogniw Li-Ion z układem TP4056 (na alledrogo dostaniesz) Ps.Możesz dotać układy ładowania z zabezpieczeniem,przezorny zawsze ubezpieczony ;)
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Pytanie bardzo enigmatyczne, więc moja odpowiedź też taka będzie. Nie wiem o jaki regulator chodzi. Ja mam regulator PWM przeznaczony do ładowania akumulatorów z paneli PV i on odłącza odbiorniki jak napięcie na akumulatorze spadnie do poziomu 10.6V i z tego co pamiętam, to ich ponowne samoczynne załączenie, po wzroście napięcia na skutek ładowania,...
Witam. Dziś podłączyłem ten prostownik pod swój aku, który jest dobry bo audi (diesel) stojący pod chmurka odpala, więc musi być ok. Podłączam, zakres prądu na min. napięcie na mostku od razu na 15.2V poczekałem minutę. Prąd ładowania bez zmian, około 3-4A, natomiast napięcie rosło cały czas do 16.1 i pewnie rosłoby dalej płynnie. Natomiast nie mogłem...
Takie baterie się nie ładują. Wzrost napięcia po próbie "ładowania" wynika z innych zjawisk niż z prawdziwego ładowania elektrochemicznego. Sam nie wiem z jakich, ale nie jest to ładowanie bo jest ono niemożliwe chemicznie. Opcją jest tylko wymiana baterii.
Trudno stwierdzić. Musiałbyś zmierzyć gęstość elektrolitu przed i po, żeby coś więcej powiedzieć. Jaka była wartość prądu i napięcia podczas ładowania?
nie bardzo wiem do czego ta elektronika służy??? Służy do wyłączenia ładowania po wzroście napięcia powyżej 14 V . Przełącznik A/N. to sposób ładowania RECZNE/AYTOMATYCZNE . Jeżeli nie ładuje prawidłowo proponowałbym zamianę diody Zenera na wyższe napięcie .
Po wymianie alternatora na nowy, znacząco wzrosły obroty biegu jałowego. Było ok. 750 obr/min, a teraz jest ok. 1000-1100 obr/min. Podejrzewam, że ma to związek ze wzrostem napięcia ładowania po wymianie alternatora. Było ok. 14V (na starym) a jest teraz 14.5V. Czy jest możliwa regulacja wolnych obrotów we własnym zakresie?
To raczej jest spowodowane stanem akumulatora. Zostaw na 10 h i zobacz czy dojdzie do 100%.
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Podobny problem rozwiązałem rozcinając ścieżkę masy w regulatorze napięcia i wpinając diodę w kierunku przewodzenia. Spowodowało to wzrost napięcia ładowania o 0,7V Alternator o wyższym prądzie niczego nie zmieni chyba że będzie miał odpowiednio wyższe napięcie.
Jeśli napięcie podczas ładowania wzroście powyżej 14.6V to prawdopodobnie uszkodzi akumulator. Dodatkowo to "bomblowanie" świadczy o wytwarzaniu wodoru. Proces ładowania należy przerwać.
Po zapaleniu brak ładowania akumulatora. Napięcie na akumulatorze > 12V . Po zwiększeniu obrotów ( 2500) napięcie ładowania skacze na 14V i tak pozostaje. Nie ma płynnego wzrostu napięcia ładowania wraz ze wzrostem obrotów. Czy to jest normalne?
Pozwolę się podłączyć do tematu, żeby nie tworzyć nowego. Posiadam Polski prostownik 12V/15A- w środku całkowicie po spartańsku: Transformator TS 250/3 (2x 13,2V/10A), zdublowany jednopołówkowy prostownik- oba uzwojenia podłączone równolegle (skrajne odczepy poprzez 10-Amperowe diody D22), amperomierz na wspólnym odczepie i tyle. Po zmianie napięcia...
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
no właśnie wystepują w dwóch odmianach,czemu to ma służyć,przecież mogłoby być z jednym wej/wyj. Oddzielny port ładowania może służyć jako dodatkowe zabezpieczenie delikatnych odbiorników przed nadmiernym wzrostem napięcia. Jeżeli będziemy mieli ładowarkę o większym prądzie ładowania niż pobiera odbiornik, to w którymś momencie akumulator naładuje...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
A nie wystarczyło by zamiast rezystora 22k wstawić źródło prądowe? Napięcie na kondensatorze ładownym stałym prądem będzie rosnąć liniowo (tak się robi generatory trójkąta, ładuje i rozładowuje kondensator stałym prądem). Przy ładowaniu tego kondensatora przez rezystor, na początku jest szybki wzrost napięcia na nim, bo prąd ładowania duży. A ze wzrostem...
Zasadniczo ladowanie "stałą wartościa prądu" wymaga: 1-potraktowania Waszego żródła jako żródło prądowe -z nastawiana wartośćią prądu 2-wskaznika spadku napięcia na ładowanym akumulatorze . *-w miare ładowania stałą wartością pradu będzie napieci na akumulatorze stałej wartości i dopiero po naładowaniu nastąpi wzrost napięcia . -ten wzrost napięcia...
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada Doładować akumulator zewnętrznym prostownikiem (6V!) jeśli dalej będzie tak niskie pod obciążeniem to zanieść akumulator do utylizacji. przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. Brak ładowania...
Szeregowo włączona żarówka ograniczy prąd, ale nie ograniczy maksymalnego napięcia ładowania. Wraz ze wzrostem napięcia akumulatora prąd zmniejszy się, a napięcie wzrośnie . Zamiast żarówki lepiej włączyć diodę krzemową 10-20A między wyjściem prostownika a akumulatorem, co zmniejszy napięcie o około 1V , ale prąd będzie ograniczony tylko mocą transformatora...
Ładowarki sterowane mikroprocesorem zazwyczaj w zasadniczej fazie ładowania ładują ze stabilizacją prądu, co w efekcie powoduje stopniowy wzrost napięcia w miarę ładowania akumulatora. Końcowe napięcie ładowania powinno jednak wynosić ok 14,4 - 15,0V. Po naładowaniu urządzenie może przejść do pracy buforowej, z napięciem podtrzymania 13,5-13,8V. Jeśli...
Moim zdaniem prostownik działa jak najbardziej prawidłowo. Dawniej do utwardzania ołowiu na płytach używano antymonu miały wadę w postaci szybkiej utraty wody lecz i zaletę do pełnego naładowania potrzebowały napięcia max 14,4 ale już przy 13,8V pracowały prawidłowo. Teraz stosuje się wapń co zmniejsza utratę wody lecz utrudnia proces ładowania zwiększa...
Na początek zapinasz miernik uniwersalny na zakresie woltomierza zakres do 200V i podłączasz ładowarkę oryginalną. Woltomierz powinien wskazać niewielki wzrost napięcia spowodowany płynięciem prądu ładowania. Uwaga na początku procesu może być odwrotnie w związku z zastosowanym balanserem wyrównującym rozładowanie ogniw ale to dla określonego typu ogniw(...
Po co kombinujesz z lampką ładowania, mój układ przedstawiony wcześniej załącza światła po wykryciu wzrostu napięcia w instalacji powyżej 12,7V. Nie zachodzi potrzeba wpinać się do kontrolki ładowania, jest to wygodne bo nie zawsze masz dostęp do deski rozdzielczej. powodzenia.................
Witam mam takie pytanie odnośnie tego alternatora co wyżej są zdjęcia jaki tam jest regulator napięcia bo mam ładowanie na poziomie 14,9 i wydaje mi się ze coś za dużo to jest, na tym regulatorze co jest zamontowany żadnego numeru nie ma, i jeszcze jedno pytanie czy zużyty akumulator mógł by powodować wzrost napięcia ładowania, poniżej zdjęcie regulatora...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Zabawka prawdopodobnie wykrywa wzrost napięcia ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika samochodu i odpowiednio do tego moduluje dźwięk przesyłany do radia samochodowego poprzez transmiter FM. Włączenie np. wentylatora silnika powoduje spadek napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, na co urządzenie reaguje zmianą wytwarzanego dźwięku.
Tak, ta ostatnia bateria jeszcze ma życie przed sobą i pojemność w sobie. Pozostałe mają dużą rezystancję wewnętrzna na wskutek utraty masy czynnej w elektrodach (tym samym pojemnośc zmalała)- czynna została tylko "siateczka" z prawdziwych płyt. Można to porównać do rezystorów: dobra bateria, to rezystor kilka omów. Zła bateria to rezystor kilkadziesiąt...
Do wygaszania przepięcia wystarczy dodatkowa gałąź sprzężenia zwrotnego, które "przeciąga" wyłączanie klucza. Klucz nie może być włączany, gdy napięcie maleje, bo idea polega na tym, że załączany jest w zerze przebiegu, czyli nie ma udarowego wzrostu prądu ładowania kondensatora.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Witam. Tak dla uporządkowania wiedzy dotyczącej ładowania akumulatorów - wszystkie rodzaje. Rozróżniamy trzy typy akumulatorów samochodowych: Akumulatory żelowe - maksymalne napięcie ładowania 14,5 V. Akumulatory w technologi AGM - maksymalne napięcie ładowania 14,9 V. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem - maksymalne napięcie ładowania 16,2 V....
Witam odpowiedź spóźniona ale wyjaśniająca problem,w żurawiach kontrola ładowania współpracuje z kontrolą rozruchu i tak jeśli jest ładowanie to układ identyfikuje to jako pracę silnika i nie dopuszcza do uruchomienia rozrusznika. Przy uszkodzonym regulatorze napięcie na D+ mię spełnia warunku do rozruchu poza tym zabezpieczeniem przed wzrostem napięcia...
Wygląda na to, że tak po prostu działa ten program. Moim zdaniem warto byłoby go zmodyfikować. W tej chwili nie ma warunku stopu, po prostu ładuje cały czas i przestaje ładować, jeśli a) zmierzone napięcie > 1.6V lub b) czas ładowania > 13h lub c) temperatura > 35 oC W przeciwnym wypadku ładuje dalej. Więc dopóki nie przekroczysz 13h albo temperatury,...
Uszkodzony akumulator skutkuje obniżeniem napięcia ładowania, wraz ze wzrostem obrotów.
Jeśli na podpiętym zasilaczu nie ma wzrostu napięcia do ładowania to faktycznie można się układu ładowania przyczepić :) Tam pracuje standardowo 922Z
Problem polega na tym, że napięcie ładowania bez obciążenia jest 10,45V bez obciążenia. Po podłączeniu do akumulatora jego wartość wzrasta do około 16V. Wygląda na to, że ten prostownik wbrew pozorom, nie ma żadnej automatyki zabezpieczającej przed nadmiernym wzrostem napięcia ładowanego akumulatora, albo jest ona niesprawna. Przy ładowaniu prostownikiem...
Czekasz godzinę by nie fałszować wyników naładujesz i od razu rozładuje uzyskasz wysza pojemność i nic w tym dziwnego. Owszem, ale poczekasz tydzień i będzie jeszcze mniej. To kiedy mierzyć? Rozumiesz o co chodzi? Pojemność to parametr gwarantowany - podawany w określonych warunkach - np. przy rozładowaniu prądem I=0,05C, w określonej temp, i bezpośrednio...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Nie, to nie końcowe napięcie a wykrycie -ΔV oznacza, że akumulator się naładował. Oznaczać to też może, że jeden będzie w pełni naładowany przy 1,47V a drugi np przy 1,55V. Chodzi o to, że w końcowej fazie ładowania taki akumulator zaczyna się nagrzewać przez rekombinację tlenu i wodoru. Objawia się to spadkiem napięcia wykrywanym przez ładowarki...
Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ? Na 20 po lewej stronie. Dobra dolałem wody do każdego. Poziom elektrolitu powinien być ok. 10mm nad płytami. Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego. Zupełnie niepotrzebnie go odłączałeś, dla akumulatora jest zdrowsze dłuższe...
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
Poniżej zrzutka z innej aplikacji (po polsku); https://obrazki.elektroda.pl/6589229600_... https://obrazki.elektroda.pl/1770257900_... LVD - Low Voltage Detect - wykrywanie zbyt niskiego napięcia akumulatora (odłączenie obciążenia) LVR - Low Voltage Recovery - ponowne załączenie obciążenia po wzroście napięcia...
Kolego Prusak. jeśli chodzi o sprawdzenie ładowania to ja sprawdzałem wszystko po kolei, uzwojenia alternatora diody wzbudzenia , diody dodatnie, ujemne, szczotki i w sumie po wykluczeniu tych rzeczy zdecydowałem się wymienić regulator napięcia. To po czym w sumie zauważyłem że mam problemy z ładowaniem, to było przygasanie świateł na wolnych obrotach,...
Dziękuję! Właśnie takich informacji potrzebujemy. Może kogoś to zainspiruje do przeprowadzenia testów w kilku wymiarach, np. głębokość rozładowania lub optymalizacji prądu ładowania. Ze swojej strony dodam, że uzyskałem znacznie więcej niż 15% wzrostu ilości cykli przez obniżenie napięcia ładowania, ale ogniwa badałem w innych warunkach obciążenia i...
Można ładować tak i tak. Oczywiście można ale nie można jednocześnie prądem o stałym napięciu i stałym natężeniu jak sugerują słowa autora filmu. Ta pierwsza ma większe wymagania co do zastosowanego urządzenia - wszak 25 A to już kawał solidnej ładowarki. Dlatego ładowanie stałym napięciem jest typowe dla ładowania alternatorem a ładowanie stałym prądem...
Wartość prądu , o którym piszesz , nie jest stała . Inny jest prąd ładowania aku 600 mA a inny 2700 mA ( w tym akurat przypadku - czyli prymitywnego sposobu ładowania aku w telefonach ) . Tak więc , w dużym uproszczeniu , oryginalne aku nie były ładowane prądem 184 mA . Gdybyś pozostawił ten miernik wpięty na dłużej , zaobserwowałbyś malenie prądu ładowania...
Podłączałem kiedyś w ciężarówce więc zapas napięcia był. Na rozruch to wiadomo akumulator buforowy. Jak zacznie ładować alternator to wtedy dołączyć do instalacji. Lub po prostu przez dużą diodę. Wzrostem napięcia bym się zbytnio nie przejmował. Powinno wytrzymać. Chociaż zawsze jest możliwość użycia przetwornicy. Dziś są to tanie rzeczy. Bez ładowania...
Ile dokładnie? Przy zbyt niskim napięciu układ ładowania nie podejmie pracy!
Teoretycznie.. wolniejszy wzrost napięcia na akumulatorze podczas ładowania, wskazuje na jego lepszą kondycję.
to teraz wyjaśnij dlaczego podłączenie prostownika o napięciu wyjściowym 14V do akumulatora powoduje wzrost napięcia do 16V. Podczas ładowania akumulatora prostownikiem o napięciu wyjściowym 14V, istnieje kilka czynników, które mogą wpływać na wzrost napięcia na akumulatorze do 16V. Oto niektóre z nich: 1. Błąd pomiaru: Upewnij się, że używasz precyzyjnego...
Jeżeli po 2 minutach napięcie skacze do 15V to znaczy, że akumulatory są trupy i tyle. "Inteligencja" tych ładowarek polega na tym, że jeśli wykryją wzrost napięcia do końcowej wartości ładowania przy jednoczesnym spadku prądu ładowania uznają, że akumulator jest naładowany i przechodzą w tryb konserwacji. Obciąż ładowany akumulator żarówką reflektorową...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Albo czegoś tu nie rozumiem albo kolega się myli. W końcowej fazie ładowania napięcie na ogniwo dochodzi do nawet 1,6V Jest też taka sytuacja, że po osiągnięciu max napięcia na ładowanym ogniwie (przy ok 90% naładfowaniu) dalsze ładowanie powoduje wzrost temperatury i delikatny SPADEK napięcia na ogniwie i to jest wlaśnie objaw pełnego naładowania...
Nie chcę zakładać nowego tematu - może ktoś z Was pomoże mi z innym(standardowym) alternatorem, który postanowiłem naprawić podczas oczekiwaniu na części do bohatera tematu. A więc: alternator standardowy (pracujący w ciągniku rolniczym): Iskra letrika 14V 65A AAK1333 11.201.470 alternator wzbudzał się po odpaleniu dopiero po przegazówce - powyżej 2k...
tylko zastanawia mnie jeszcze czy jest możliwe, że występowały prostowniki bez filtrów, które powodują wzrost napięcia wychodzącego z transformatora ? Sam akumulator jest filtrem/kondensatorem i to on powoduje stopniowe w miarę ładowania się akumulatora wzrost średniego napięcia. Transformator ma tak dobrane napięcie że nie trzeba go zwiększać. bo...
Witam. Może jest możliwość dowinięcia około 10zwojów na uzwojeniu wtórnym co spowodowałoby wzrost napięcia do około 17V i spowodowałoby to wzrost prądu ładowania. Pozdrawiam.
Jeżeli sprawdziłeś, ze na akumulatorze było 14 V przy załączonym jeszcze prostowniku 24 V, to nic się nie stało. Rozładowany akumulator nie dopuścił do wzrostu napięcia i uszkodzenia elektroniki, działał jako bufor /opornik/ i nie dopuscił do wzrostu napięcia. Po pewnym czasie i on by nie wytrzymał. Nie wiadomo tylko jakim prądem był ładowany, przy...
Jaką rezystancję ma ten termistor, i jak zmienia się podczas np. podgrzania lutownicą nóżki? Możliwe jest, że uległ częściowemu uszkodzeniu i wykazuje nieco większą rezystancję niż powinien. Jako element szeregowy znacznie wtedy ogranicza prąd ładowania, powodując wzrost napięcia do 42V. Układ logiczny (przypuszczalnie 084V42-TN) podejmuje decyzję o...
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
Witam. Posiadam Samsunga Galaxy SIII LTE z powiększoną baterią 6000 mAh. Zainstalowany na moim telefonie program Battery Doctor przeciętnie gdy bateria jest naładowana do 40-70% pokazuje że akumulator ma napięcie 3,8V a podczas ładowania i wtedy kiedy bateria ma już 100%, program pokazuje, ze bateria ma np. od 4,0V do 4,3V. Czy to jest normalne? Pozdrawiam....
Przed każdym mostkiem prostowniczym zawsze warto dać rezystor (3÷5Ω) ograniczający prąd ładowania kondensatorów za mostkiem po włączeniu zasilania. Ograniczone też będą i inne "stany nie ustalone".
Z tego co na ten temat przeczytałem, to można coś takiego zastosować. To zabezpiecza tylko przed nadmiernym wzrostem lub spadkiem napięcia na akumulatorze, ale nie można tym regulować napięcia, ani prądu ładowania akumulatora. Tu coś takiego byłoby potrzebne, bo autor podał że przy ładowaniu tym prostownikiem, po 45 minutach akumulator zrobił się ciepły,...
Czy ładowanie akumulatora fizycznie występuje (średnie obroty silnika, wzrost napięcia akumulatora)? Regulatorów napięcia z wyjściem na kontrolkę ładowania nie stosuje się od lat '80. Proszę sprawdzić czy dodatkowy przewód w regulatorze napięcia to wejście „Sense”/IGN (+ po stacyjce) czy rzeczywiście wyjście na kontrolkę. Kontrolka może okazać się być...
Przed ładowaniem akumulatora żelowego warto przeczytąć: "Parametry ładowania - Producent zaleca ładowanie akumulatorów żelowych metodą stałonapięciową z ograniczeniem prądowym Początkowy prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3 C [A] (zalecany 0,1 C [A] gdzie C - pojemność akumulatora). Napięcie ładowania podczas pracy buforowej powinno zawierać...
Napięcie jest cały czas, a bezpiecznik to 15A. Ale nie polecam długotrwale więcej niż 5A, zastosuj prostownik z automatyką ładowania, samochody nie lubią wzrostu napięcia w instalacji powyżej 16V.
Tak to wszystko zrozumiałem, czyli prostownik podczas ładowania akumulatora działa niejako jak alternator w aucie po uruchomieniu silnika. Prawie dokładnie tak. To prawie tak wynika z tego, że alternator należy traktować jako źródło stało napięciowe, czyli napięcie ładowania w trakcie ładowania jest stałe co do wartości, przez cały czas i tu nie ma...
Akumulatory Ni-Mh nie są przystosowane do pracy buforowej. Ciągłe ładowanie istotnie skróci ich żywotność. Niepełne rozładowywanie będzie z kolei powiększało efekt pamięciowy. Właściwości akumulatorów Ni-Mh predysponują je do pracy cyklicznej, nie mogą więc skutecznie zastąpić akumulatorów AGM, które są najtrwalsze przy pracy buforowej. Prawidłowa eksploatacja...
Gdzie takich mądrości uczą? (kruca to każdy opel przeładowuje?) Jeżeli stale utrzymuje napięcie powyżej 14,4V to na długiej trasie może przeładować. Jakie jest maksymalne napięcie dla jednego ogniwa kwasowego? 2,6V co pomnożone przez 6 daje 15,6V a l e 1/ cele w starszym akumulatorze mogą znacznie rożnić się pojemnością, jedne osiągną 2,6V gdy inne...
Nie bardzo rozumiem, po co ta przetwornica. Wg mnie w zupełności wystarczy to wymienione trafo + mostek prostowniczy na radiatorze + miernik + ewentualnie "układ" nie dopuszczający do wzrostu napięcia ładowanego ponad ustaloną wartość. Praca tego układu powinna wyglądać w ten sposób, że przy wzroście napięcia np do tych 14.4 V następuje przerwanie ładowania,...
A tam jest wybór tylko baterie włożyć https://pl.aliexpress.com/wholesale?catI... "i wlutował w miejsce tego modułu usb co teraz mam , to nie ładowałby on telefonu ?" A co podniesie napięcie do 5v ?
Wydajność prądowa każdej przetwornicy zależy od napięcia wyjściowego, cewka przetwornicy może zgromadzić określoną energię ograniczoną prądem nasycenia, ta energia przekazywana ze stała częstotliwością do kondensatora daje prąd malejący ze wzrostem napięcia.
Ogrzewanie postojowe bez problemu przenosisz pomiędzy autami. Ładowanie co za problem. Dopinasz się do linii D+ z przekaźnikiem i po rozruch auta masz ładowanie. Można też wykorzystać moduł do załączania świateł w samochodzie po wzroście napięcia.
Nie ma tu regulacji PWM w momencie gdy napięcie na akumulatorze zaczyna przekraczać ustawioną wartość np. 14.4V wtedy napięcie bramki tranzystora mosfet jest ograniczane a tranzystor zachowuje się jak rezystor ogranicza prąd ładowania a tym samym wzrost napięcia. Ciekawa sprawa jest z regulacją prądu bo nie widać tutaj żadnego bocznika.
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Jeśli akumulator jest naładowany, to dalsze jego ładowanie dużym prądem powoduje wzrost napięcia i silne gazowanie elektrolitu. Dlatego układ ładowania w samochodzie przestaje ładować, jeśli napięcie przekroczy 14,4 - 14,8V. Podobnie jest w automatycznych prostownikach. Jeśli masz wątpliwości co do akumulatora podjedź pod diagnostykę i sprawdź rezystancję...
Opornik czy żarówka włączone w szereg z akumulator, ograniczą wartość prądu, ale nie napięcie końcowe ładowania akumulatora. Oczywiście, że tak. To są podstawy bezpieczeństwa ładowania akumulatora. Zbyt duży prąd to wzrost temperatury a zbyt duże napięcie to gazowanie.
Ładując akumulator sprawdzasz na początku prąd. Prąd ładowania powinien wynosić 10% wartości akumulatora tzn jeśli akumulator ma 45A/h to prad powinien wynosić 4,5A Prąd rośnie ze wzrostem napięcia. Ładowanie akumulatora z akumulatora nie ma sensu , no chyba że tylko na odpalenie.
To mało prawdopodobne. Zasilacze puszkowe stosuje się do zasilania czegoś na stałe i mają być schowane. Ładowarki ładują akumulatory okresowo i nie wymagają ukrywania. Protezą może być ograniczenie prądu ładowania opornikiem, ale to rozwiązanie obarczone wieloma wadami. Pierwsza - będzie gorąco, druga - opornik jest głupi, opór stawia ciągle taki sam...
podobno to jest tak, że im akumulator jest bardziej pełny tym potrzeba większego prądu żeby go naładować do pełna Użyj Google, poczytaj o akumulatorach i nie pisz głupstw. Prąd ładowania przy ładowaniu stałym napięciem, maleje w miarę wzrostu stopnia naładowania. Jeżeli napięcie ładowania będzie za niskie, nie naładujesz do pełna. Zapewne pomyliłeś...
tylko co oznaczają pozostałe wartości, czemu przy 9V ładuje z prędkością 2A? a z 12V 1.5A? pod wpływem wzrostu napięcia maleje prąd ładowania? Poczytaj o technologii Quick Charge 3 http://gotronik.com/2018/03/30/quick-cha...
NiCd też lepiej ładować do momentu, gdy napięcie zacznie opadać - i ten spadek jest kilka razy większy, niż dla NiMH. Również obydwa typy się grzeją, kiedy są nadmiernie ładowane - z wyjątkiem starych NiCd, które, jak ich dobrze nie przypilnujesz, to wysiądą bardzo szybko, bo tracą elektrolit przy ładowaniu. Prawdziwy efekt pamięci jest bardzo trudny...
Kollego,grandes1985! Przykro mi, że nie możesz zrozumieć , że nie można utrzymać tego samego prądu ładowania w granicach napięcia akumulatora 11-16V! Wraz ze wzrostem napięcia akumulatora prąd jego ładowania zmniejszy się , a jeśli prostownik ma ograniczenie maksymalnego napięcia ładowania, to po osiągnięciu tego napięcia przez akumulator prąd będzie...
Więc w pierwszej kolejności bym odlutował ten mostek prostowniczy, jak myślicie? Chyba trafiłeś. Po wylutowaniu zmierz mostek jeszcze raz oraz sprawdź czy nie ma zwarcia na płycie między + i - mostka (+miernika do + na płycie) Poprawne zachowanie to zwarcie przez chwilkę po podłączeniu a następnie wzrost napięcia (ładowanie kondensatora) Możesz też...
Po co prostownik ma wyłaczać ładowanie po wzroście napięcia do 28V . Wystarczy regulator który nie dopuści do wzrostu napięcia powyżej 28V. Akumulatory można ładować prądem konserwującym o wartości 0,01 pojemności . Po za tym ze wzrostem SEM akumulatora wzrasta jego rezystancja i spada prąd ładowania. Uważam ,że wystarczy ograniczenie napięcia ładowania...
Witam. Efektem wyparowania wody jest spadek siły akumulatora przy rozruchu samochodu. Wysokie napięcie ładowania spowodowało wyparowanie wody. Jeśli wymiana regulatora napięcia nie pomogła, wymień alternator, im szybciej tym lepiej. Zmiana miernika polecana. Dodano po 1 Wyparowanie wody nie powoduje wzrostu napięcia.
Witam, po ponad 3 latach doświadczeń i Waszych uwag udało się stworzyć najnowsze oprogramowanie do BB v2_22. (dla poprzedniej PCB v1.980). Soft zawiera aż 9 programów i chyba każdy znajdzie coś dla siebie. Możliwości są spore. Poniżej opis dostępnych programów: *Auto 1 – standardowy algorytm ładowania dostępny od wersji v1.62. Wykrywanie końca...
Może być coś zepsute, i może to być coś elektrycznego. Amatorszczyzna, zamykam.
Przede wszystkim sprawdź masę silnika, podłącz miernik i zmierz spadek napięcia między klemą minusową a masą silnika. Potem sprawdź spadek na przewodzie prądowym. Czy alternator "gwiżdże" przy wzroście RPM?
Na tym polega CV. Costant voltage, czyli stabilizacja napięcia. W ramach ładowania spada prąd vo oznacza wzrost napięcia akumulatora. Prąd zależy od rezystancji wewnętrznej akumulatora. Właśnie takie algorytmy mają ładowarki. CC do 14.4V, potem CV aż do wysycenia w dużym skrócie. Znów mała dygresja - wątek dotyczy chyba przenośnego prostownika. Taki...
Akumulatory NiMH można doładowywać nie czekają na całkowite jego rozładowanie i nie koniecznie ładować do pełna .Nie posiadają tej złej właściwości jak akumulatory. NI-CD. Pod koniec procesu ładowania następuje wzrost napięcia na ładowanym akumulatorku , ładowarka wykrywa ten moment i przerywa ładowanie. W akumulatorkach NiMh wzrost tego napięcia jest...
spadek wzrost napięcia ładowania wzrost napięcia akumulator wzrost napięcia kondensatorze
schemat zasilacz antenowy bateria huawei volvo silnika
ustawić jednej krańcówki napęd rolety
Lokalizacja przerywacza kierunkowskazów w Mazdzie 6 2008 Sterownik nad filtrem powietrza w Mercedesie W213 2019