Kupiłem ładowarkę i chciałem podladować akumulator w skuterze.Napięcie akumulatora przed ładowaniem wynosiło 12,7 Volt.Podlączylem ladowarkę do akumulatora na okolo 8 godzin.Po tym czasie odlączyłem prostownik i sprawdziłem napięcie akumulatora które wynosilo tyle samo co przed ladowaniem czyli 12,7 Volt.Czy ładowarka w takim razie jest niesprawna?
Nie, to nie końcowe napięcie a wykrycie -ΔV oznacza, że akumulator się naładował. Oznaczać to też może, że jeden będzie w pełni naładowany przy 1,47V a drugi np przy 1,55V. Chodzi o to, że w końcowej fazie ładowania taki akumulator zaczyna się nagrzewać przez rekombinację tlenu i wodoru. Objawia się to spadkiem napięcia wykrywanym przez ładowarki...
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Gdy podłącze 2 naraz prąd ładowania zwiększy się 2 x. Nie do końca tak jest. Akumulator to takie dziwne/fajne ustrojstwo, które w pewnym sensie samo dostosowuje pobór prądu w zależności od swojego naładowania. Dokładniej mówiąc im bardziej naładowany (wyższe napięcie na klemach) tym mniej prądu bierze. Ja u siebie mam podłączone przetwornice dające...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Czy ładowanie akumulatora fizycznie występuje (średnie obroty silnika, wzrost napięcia akumulatora)? Regulatorów napięcia z wyjściem na kontrolkę ładowania nie stosuje się od lat '80. Proszę sprawdzić czy dodatkowy przewód w regulatorze napięcia to wejście „Sense”/IGN (+ po stacyjce) czy rzeczywiście wyjście na kontrolkę. Kontrolka może okazać się być...
60 minut x 0.028 = 1.96 czyli 2 minuty... Dlaczego 60 min a nie 45 lub 1h 20m ? Masz władować w akumulator 2Ah Przy ładowaniu prądem 2A potrzebujesz 60min. przy ładowaniu prądem 20A potrzebujesz 6 min. Problem w tym, że przy doładowaniu alternatorem natężenie prądu nie jest stałe. O ile bezpośrednio po rozruchu, akumulator jest ładowany prądem 25-35A...
Bez obciążenia nie powinno być spadku napięcia akumulatora wraz ze spadkiem jego temperatury. Zmiany napięcia są przeciwne do zmiany temperatury, czyli ze wzrostem temperatury o 1 stopień Celsjusza napięcie jednego ogniwa spada o 3.9mV, co daje 23,4 mV na całą baterię o napięciu 12,6V. Ze spadkiem temperatury powinien być wzrost napięcia o podobną wartość....
Można na mniejszym tylko krótko, nie więcej niż kilkanaście sekund o ile prąd będzie większy niż 1,5A. Proszę pamiętać, że prąd ładowania będzie zależał (przy stałych obrotach silnika) od stanu naładowania akumulatora. W miarę wzrostu napięcia akumulatora prąd będzie malał.
Poniżej zrzutka z innej aplikacji (po polsku); https://obrazki.elektroda.pl/6589229600_... https://obrazki.elektroda.pl/1770257900_... LVD - Low Voltage Detect - wykrywanie zbyt niskiego napięcia akumulatora (odłączenie obciążenia) LVR - Low Voltage Recovery - ponowne załączenie obciążenia po wzroście napięcia...
Na tym polega CV. Costant voltage, czyli stabilizacja napięcia. W ramach ładowania spada prąd vo oznacza wzrost napięcia akumulatora. Prąd zależy od rezystancji wewnętrznej akumulatora. Właśnie takie algorytmy mają ładowarki. CC do 14.4V, potem CV aż do wysycenia w dużym skrócie. Znów mała dygresja - wątek dotyczy chyba przenośnego prostownika. Taki...
Czy przez to rozumiesz spadek natężenia ładowania w raz ze wzrostem napięcia akumulatora? Oczywiście, obejrzyj np. https://youtu.be/tmCj0AGlglU Gdyby spadek natężenia prądu wraz ze wzrostem napięcia nie był tym szybszy im bardziej wzrasta napięcie akumulatora to uzupełnienie energii po rozruchu byłoby bardzo szybkie. Przy sprawnej instalacji odpalisz...
Zwiększony prąd ładowania na początku procesu nie grozi akumulatorowi. Wspomnij o zasadzie działania alternatora, który ogranicza tylko napięcie , a prąd nie w całości naładowanym akumulatorem, po kilku włączeniach rozrusznika, może wynosić kilkadziesiąt A. Po pierwsze - prąd ładowania będzie ograniczony możliwościami transformatora, a po drugie - wraz...
Z tego co na ten temat przeczytałem, to można coś takiego zastosować. To zabezpiecza tylko przed nadmiernym wzrostem lub spadkiem napięcia na akumulatorze, ale nie można tym regulować napięcia, ani prądu ładowania akumulatora. Tu coś takiego byłoby potrzebne, bo autor podał że przy ładowaniu tym prostownikiem, po 45 minutach akumulator zrobił się ciepły,...
i tak z ciekawości chciał bym Was zapytać czy w razie ''W'' czyli jak by mi samochód słabo kręcił po nocy czy pomogło by coś podpięcie szeregowe akumulatora żelowego 12 V, 7 Ah Podłączenie szeregowe spowoduje wzrost napięcia do 24 V, jak myślisz obecna instalacja i osprzęt w samochodzie wytrzyma 100% wzrost napięcia?
W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
Wyższe napięcie to efekt podłączenia akumulatora. Zmierzone miernikiem 12,7 było napięcie tętniące, po podłączeniu akumulatora który w tym momencie zachował się jak kondensator spowodowało filtrację napięcia czyli jego wzrost o √2. Przy czym nie osiągnęło ono wartości równo 12,7V * 1,41 = 17,9V gdyż obciążenie akumulatorem i pobór prądu spowodował,...
Witam . Wystarczy , jednak w zależności od pojemności akumulatora może to potrwać dość długo . To czy naładuje do pełnej pojemności zależy od tego czy po wzroście napięcia na akumulatorze pow. 15V , prostownik będzie jeszcze dawał odpowiednio duży prąd . Pozdrawiam .
Dioda zenera połączona równolegle z panelami będzie stanowić zabezpieczenie przed wzrostem napięcia.
Akumulator powinien ograniczać chwilowe wzrosty napięcia. Na przewodzie 4 mm2 2×2 m będzie 0,5 V spadku przy 30 A. Mam nadzieję, że te przewody mają solidne połączenia na końcach, bo tu też można stracić nieco napięcia.
Witam. Dziś podłączyłem ten prostownik pod swój aku, który jest dobry bo audi (diesel) stojący pod chmurka odpala, więc musi być ok. Podłączam, zakres prądu na min. napięcie na mostku od razu na 15.2V poczekałem minutę. Prąd ładowania bez zmian, około 3-4A, natomiast napięcie rosło cały czas do 16.1 i pewnie rosłoby dalej płynnie. Natomiast nie mogłem...
Jak zrobiłeś regulację napięcia wejściowego na trafo ?
Jeżeli sprawdziłeś, ze na akumulatorze było 14 V przy załączonym jeszcze prostowniku 24 V, to nic się nie stało. Rozładowany akumulator nie dopuścił do wzrostu napięcia i uszkodzenia elektroniki, działał jako bufor /opornik/ i nie dopuscił do wzrostu napięcia. Po pewnym czasie i on by nie wytrzymał. Nie wiadomo tylko jakim prądem był ładowany, przy...
Jeśli zamienić diody żarówką to w miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania i spadek napięcia na żarówce będzie zmniejszały się, co zresztą wywoła przeładowanie, ponieważ przy zmniejszeniu prądu opór włókna żarówki zmniejsza się Żarówki lepiej używać nie do obniżania napięcia , a do ograniczania prądu ładowania .Jeśli używasz żarówek do...
Teoretycznie.. wolniejszy wzrost napięcia na akumulatorze podczas ładowania, wskazuje na jego lepszą kondycję.
Uszkodzony akumulator skutkuje obniżeniem napięcia ładowania, wraz ze wzrostem obrotów.
Samo urządzenie nie jest drogie a akumulatorów też nie potrzeba dużych. Chodzi o wyjście na akumulatory zużywane na bieżąco. Jak napięcie na akumulatorach spadnie wyłączy grzałki.
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
Kollego,grandes1985! Przykro mi, że nie możesz zrozumieć , że nie można utrzymać tego samego prądu ładowania w granicach napięcia akumulatora 11-16V! Wraz ze wzrostem napięcia akumulatora prąd jego ładowania zmniejszy się , a jeśli prostownik ma ograniczenie maksymalnego napięcia ładowania, to po osiągnięciu tego napięcia przez akumulator prąd będzie...
Masz wszystko ok, nie wiem jaką masz tam przetwornicę, i nie wiem dlaczego chcesz ustalać max 3A, i nie wiem o jakim akumulatorze mowa. Zakładam, ze to jakiś ołowiowy? Prąd zwarcia jest 3A, to żeby płynął ten sam prąd cały czas, to musiałbyś zrobić stabilizator prądu, a nie przetwornica z max 3A na zwarciu. W miarę wzrostu napięcia na akumulatorze ta...
Bezpieczniejszym sposobem ładowania akumulatora żelowego jest metoda ze stałym napięciem 14,4 - 14,8 V Prąd ładowania zaczyna maleć wraz ze wzrostem napięcia akumulatora . Przy głębokim rozładowaniu akumulatora należy pamiętać jednak o ograniczeniu prądu ładowania (w pierwszym stadium ładowania) .
no właśnie wystepują w dwóch odmianach,czemu to ma służyć,przecież mogłoby być z jednym wej/wyj. Oddzielny port ładowania może służyć jako dodatkowe zabezpieczenie delikatnych odbiorników przed nadmiernym wzrostem napięcia. Jeżeli będziemy mieli ładowarkę o większym prądzie ładowania niż pobiera odbiornik, to w którymś momencie akumulator naładuje...
Tak, ta ostatnia bateria jeszcze ma życie przed sobą i pojemność w sobie. Pozostałe mają dużą rezystancję wewnętrzna na wskutek utraty masy czynnej w elektrodach (tym samym pojemnośc zmalała)- czynna została tylko "siateczka" z prawdziwych płyt. Można to porównać do rezystorów: dobra bateria, to rezystor kilka omów. Zła bateria to rezystor kilkadziesiąt...
Ale autor nawet nie napisał jakiego typu są te światła dzienne. Może to jakaś radosna twórczość autora. Ja kupiłem magneti Marelli i w zestawie jest sterownik, który rozpoznaje wzrost napięcia na akumulatorze i sam ja włącza. Po wyłączeniu silnika światła gasną po 5 sekundach. Oczywiście podpiąłem je pod klemy akumulatora i sprawa rozwiązana.
Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ? Na 20 po lewej stronie. Dobra dolałem wody do każdego. Poziom elektrolitu powinien być ok. 10mm nad płytami. Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego. Zupełnie niepotrzebnie go odłączałeś, dla akumulatora jest zdrowsze dłuższe...
Jest to skrajnie prosta konstrukcja. Nie wiem co tu porządnego. Generalnie powinieneś sprawdzić oba bezpieczniki i obie diody prostownicze. Jeśli są sprawne, to znaczy, że i całe urządzenie jest sprawne. Można jeszcze ewentualnie zmierzyć napięcia na uzwojeniach wtórnych transformatora. Skąd jednak taki prąd ładowania? Zależy co tym miernikiem mierzyłeś....
Nie mam świateł kierunkowskazów nie działa wyświetlacz działa tylko przycisk od gaszenia i odpalania W czym mogę szukać problemu? Stacyjka, bezpiecznik. Akumulator jest w porządku jest na nim ładowanie To oceniasz po wzroście napięcia na akumulatorze czy inaczej? I mam jeszcze jedno pytanie co to jest za kabel Nie aby od sygnalizatora wrzuconego biegu?
Ładowanie poprawne więc jest ok. Alternator nie jest za duży, 70A to prąd jaki alternator może dostarczyć co nie oznacza że robi to cały czas. Akumulator pobiera tego prądu tyle ile potrzebuje, wraz ze wzrostem napięcia akumulatora ten prąd maleje aż do prawie zera. O ile akumulator jest sprawny to ładowany jest on stosunkowo małym prądem. Dla przykładu...
Regulatory w takich turbinach pozwalają na produkcję jeśli "wyczują" napięcie akumulatora. Jest to zabezpieczenie przed rozbieganiem rotora, nadmierną prędkością śmigieł. Po naładowaniu akumulatora / wzroście napięcia do max./ turbina jest wyłączana. Pracuje w zakresie napięć 21 - 28,8V W układzie w którym cały prąd jest pobierany na oświetlenie, praca...
Kup nowy akumulator, takie kombinacje powodują lawinowy wzrost kosztów.
Jednak w obecnej dobie tandetnych ogniw obawiam się, że obniżenie napięcia niewiele da. Raczej nie tandetnych ogniw, a prądożernych smartfonów. Nokia mogła sobie pozwolić na taki luksus, ale dzisiaj robi się odwrotnie, by ten telefon trzymał normalnie ze dwa dni, to aku trzeba wyżyłować. Ogniwa dzisiaj są nieporównywalnie lepsze niż te 10 lat temu....
Z tego wynika że są to diody Zenera na około 2 V. Czyli jest to tylko zabezpieczenie przed zbyt dużym wzrostem napięcia na akumulatorkach. Napięcie na nich podczas ładowania nie powinno przekroczyć 1,6 V. Jasne. A dlaczego projektant nie dał diody Zenera zabezpieczającej z założenia przed przeładowaniem akumulatorka nr 1?
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
tylko zastanawia mnie jeszcze czy jest możliwe, że występowały prostowniki bez filtrów, które powodują wzrost napięcia wychodzącego z transformatora ? Sam akumulator jest filtrem/kondensatorem i to on powoduje stopniowe w miarę ładowania się akumulatora wzrost średniego napięcia. Transformator ma tak dobrane napięcie że nie trzeba go zwiększać. bo...
Pojedyńcze ogniwo. Po wstawieniu na podstawkę nie widać znacznego wzrostu napięcia na akumulatorze.
Przykro mi ale dla mnie to jest partyzantka, polegać na zabezpieczeniach wbudowanych w zasilacz jako głównej (i jedynej) metody ograniczania prądu i napięcia ładowania akumulatora. Ludzie którzy kupują elektroniczne prostowniki/ładowarki na przetwornicach narażają sie na podobne dylematy ale działają i żyją .W moim przypadku dodam że zasilacz ładował...
Prąd będzie pływał bardzo nieznacznie przy zmianach napięcia zasilającego właśnie dzięki tej pętli w pewnych granicach kompensując jego zmiany. Większy wpływ będzie miała wartość napiecia ładowanego akumulatora przy za niskim napięciu zasilania. Przy kompensacji dodałem "w zasadzie" bo przy wzroście napięcia akumulatora w trakcie ładowania prąd pozostanie...
Najbardziej zastanawia mnie fakt, że bateria przetrwała stanie całą zimę, pod wiatą, na mrozie i silnik na niej odpalił Mnie też :) Wyciągnąłem baterię celem naładowania, prostownik podłączony, napięcie po kilku minutach skoczyło do 14V więc zostawiłem na noc. Zostawiłeś z podłączonym prostownikiem czy bez? Szybki wzrost napięcia akumulatora po zimowej...
Akumulator ładuje się małym prądem, ponieważ wzrost napięcia na akumulatorze blokuje tranzystor. Lepszym rozwiązaniem byłby stabilizator prądu, a nie napięcia. Pewnie masz zakatowany ten akumulator, jeżeli na innym miałeś 2,5A
Pytanie bardzo enigmatyczne, więc moja odpowiedź też taka będzie. Nie wiem o jaki regulator chodzi. Ja mam regulator PWM przeznaczony do ładowania akumulatorów z paneli PV i on odłącza odbiorniki jak napięcie na akumulatorze spadnie do poziomu 10.6V i z tego co pamiętam, to ich ponowne samoczynne załączenie, po wzroście napięcia na skutek ładowania,...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Dlatego chciałem w momencie spadku napięcia poniżej np. 11,5 V ( 23V dla układów 24V) odciąć kompletnie od akumulatora urządzenia do niego podłączone ( nawet kosztem przerwy w ich działaniu. Chyba nie ogarniam twojego rozwiązania. :cry: Prosty układ z przerzutnikiem bistabilnym na przekaźnikach zapewni kompletne odcięcie wszystkich urządzeń (również...
parząc na zdjęcia jest to normalny prostownik 2 -połówkowy , na wtórnym uzwojeniu jest napięcie 2 x12V ponieważ jest to wykonanie "socjalistyczne" nie ma się co dziwić że transformator ma taką moc , diody są z alternatora 25A - (wciskane )czyli teoretycznie powinny dać 50A ale tylko teoretycznie - realnie około 30A przełącznik służy do przełączania...
A nie lepiej układ który wykryje wzrost napięcia na akumulatorze powyżej pewnego poziomu?
Prostota ładowarki jest analogiczna jak prostownika do akumulatorów. Ładowanie prądem pulsującym co automatycznie zmniejsza prąd ładowania wraz ze wzrostem napięcia akumulatora, zasilacz o małej mocy. baterie NICD tolerujące przeładowanie (zdecydowanie lepiej niż LI-iON) i mamy prosty zestaw z dwiema wadami - długi czas ładowania i brak wyłączania ładowania...
Może najprościej poprzez wykrywanie wzrostu napięcia na akumulatorze (start ładowania po odpaleniu silnika) Problemem może być opóźnienie zaniku sygnału po wyłączeniu silnika- podwyższone napięcie będzie się chwilę utrzymywać. V.
Jeden taki panel przy pełnym słońcu, prostopadle oświetlony da 9A, a więc z trzech równolegle połączonych powinno być 27A i jest wystarczające tak, jak to napisał Maverick73 , do ładowania akumulatora 220 Ah, nawet bezpośrednio, ale wskazane jest jednak niedopuszczanie do wzrostu napięcia na akumulatorze ponad 14.8 V, a to może zapewnić układ kontrolujący...
Wzrost napięcia z prostownika po podłączeniu akumulatora to jest to samo zjawisko, co wzrost napięcia po podłączeniu kondensatora - prostownik daje napięcie tętniące, kondensator (albo akumulator) powoduje zapełnienie dołków w tych tętnieniach.
Ten ze schematu wystarczy. Wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze spada różnica między anodą a katodą tyrystora a tym samym współczynnik wypełnienia czyli spada prąd ładowania. Dobrze przemyślane proste układy wcale nie oznaczają, że są miej skuteczne jak bardzo złożone. Skoro to Twój pierwszy prostownik to zacznij od czegoś prostego i dopiero to...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Jeśli napięcie podczas ładowania wzroście powyżej 14.6V to prawdopodobnie uszkodzi akumulator. Dodatkowo to "bomblowanie" świadczy o wytwarzaniu wodoru. Proces ładowania należy przerwać.
Co do P1 i P2 na schemacie z #15: na P2 nastawia się napięcie, przy którym T1 może się włączyć (i spowodować włączenie T2 i T3, oraz rozładowanie C1); od P1 zależy czas potrzebny na naładowanie C1, a przez to moment włączenia tranzystorów, przy czym ten czas maleje w miarę wzrostu napięcia na akumulatorze - włączenie jest coraz wcześniejsze, co kompensuje...
Powinno być dobrze choć jeżeli ma pracować długo bez dozoru to można rozbudować prostownik o dodatkowy układ zabezpieczający, wyłączający go z sieci w przypadku wzrostu napięcia na akumulatorze powyżej 14V.
Witam. Ja ten prostownik mam zrobiony i działa bez zarzutu. U mnie uzwojenie wtórne na transformatorze jest 25V. Nigdy nie ładowałem akumulatora prądem większym jak 2 - 3 A. Należy mieć na uwadze to, że amperomierz pokazuje prąd uśredniony. W rzeczywistości prąd płynie o wiele większy. A teraz co do twojego przypadku: Podniosłeś napięcie na wtórnym...
Bo z założenia to jest prostownik bez regulacji prądu ładowania. Prąd ładowania zależy od napięcia i wydajności transformatora i maleje wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze. Ja to tak widzę, może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia?
Ja nigdy nie odpinałem akumulatora od instalacji podczas ładowania. Ale zawsze najpierw podłączam akumulator do prostownika i dopiero prostownik podłączam do sieci. Odłączanie w odwrotnej kolejności. Obecnie dmuchając na elektronikę w samochodzie, ograniczyłem wzrost napięcia na akumulatorze podczas ładowania do 14.8 V.
Ładując akumulator sprawdzasz na początku prąd. Prąd ładowania powinien wynosić 10% wartości akumulatora tzn jeśli akumulator ma 45A/h to prad powinien wynosić 4,5A Prąd rośnie ze wzrostem napięcia. Ładowanie akumulatora z akumulatora nie ma sensu , no chyba że tylko na odpalenie.
Jeżeli ma być coś oldskulowego i prostego, bez zbędnej elektroniki, to na elce są projekty. Poszukać i coś się znajdzie. Ja dodam: https://obrazki.elektroda.pl/1670763800_... "Tyrystor przewodzi do momentu, gdy napięcie z transformatora jest wyższe od napięcia na akumulatorze. Na początku procesu ładowania, napięcie na diodzie zenera...
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Mam takie pytanie dotyczące voltomierza podłączonego do tego prostownika mianowicie na początku ładowania gdy napięcie jest na poziomie około 13V a prąd powiedzmy 5A to wynik pomiaru napięcia "w prostowniku" jest taki sam jak napięcie na akumulatorze ale wraz z wzrostem napięcia , maleje prąd i niestety pomiar napięcia zaczyna się rozjeżdżać do tego...
W zasadzie możesz się męczyć ze starą ładowarką i nowymi akumulatorami. Różnice między akumulatorami są, ale w twoim wypadku niezbyt istotne. Napięcie akumulatora - w obu przypadkach średnio 1,2V, maksymalnie ok. 1.5V (zależy od wielkości prądu ładowania). Pojemność - pojemność nowych akumulatorów jest większa o 40%. Ładowanie - ładowarka jest przystosowana...
Kilka uwag odnośnie poruszanych tematów. Ten akumulator Centra Futura należy reklamować. Ja też taki kupiłem i poraz pierwszy w życiu musiałem to uczynić. Rodzi to we mnie podejrzenie,że jest seria najdroższa ale nie najlepsza. Spadek prądu ładowania akumulatora jest wskaznikiem wzrostu jego napięcia ,czyli jest wskaznikiem naładowania akumulatora....
Jeżeli po 2 minutach napięcie skacze do 15V to znaczy, że akumulatory są trupy i tyle. "Inteligencja" tych ładowarek polega na tym, że jeśli wykryją wzrost napięcia do końcowej wartości ładowania przy jednoczesnym spadku prądu ładowania uznają, że akumulator jest naładowany i przechodzą w tryb konserwacji. Obciąż ładowany akumulator żarówką reflektorową...
Problem polega na tym, że napięcie ładowania bez obciążenia jest 10,45V bez obciążenia. Po podłączeniu do akumulatora jego wartość wzrasta do około 16V. Wygląda na to, że ten prostownik wbrew pozorom, nie ma żadnej automatyki zabezpieczającej przed nadmiernym wzrostem napięcia ładowanego akumulatora, albo jest ona niesprawna. Przy ładowaniu prostownikiem...
Po co prostownik ma wyłaczać ładowanie po wzroście napięcia do 28V . Wystarczy regulator który nie dopuści do wzrostu napięcia powyżej 28V. Akumulatory można ładować prądem konserwującym o wartości 0,01 pojemności . Po za tym ze wzrostem SEM akumulatora wzrasta jego rezystancja i spada prąd ładowania. Uważam ,że wystarczy ograniczenie napięcia ładowania...
Może samopodtrzymujący się przekaźnik wyzwalana napięciem uruchamiania rozrusznika by cię zadowolił. Inne bardziej wyrafinowane konstrukcje to np układ bazujący na wzroście napięcia na akumulatorze gdy jest on ładowany.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Ogrzewanie postojowe bez problemu przenosisz pomiędzy autami. Ładowanie co za problem. Dopinasz się do linii D+ z przekaźnikiem i po rozruch auta masz ładowanie. Można też wykorzystać moduł do załączania świateł w samochodzie po wzroście napięcia.
Witaj Maksymalne napięcie do ładowania akumulatora w technologii AGM to 14,9 V. Nawet nowy akumulator ładowany prądem 10-cio godzinnym prostownikiem automatycznym, czy klasycznym (przy pełnej kontroli napięcia) to akumulator będzie naładowany w granicy 80 do 83%. Dla przypomnienia prąd 10-cio godzinny to wartość natężenia prądu ładowania np, dla akumulatora...
Nadal źle - R3 powinien być najwyżej 470R, baza tranzystora bezpośrednio do R3, a R4 między bazę, a katodę TL431. W takim układzie wzmocnienie tranzystora jest mało istotne, choć trzeba do niego dobrać R4, np. jeśli to będzie tranzystor o gwarantowanym wzmocnieniu ponad 50, to R4 musi być 1k2, albo nieco mniejszy; przy wzmocnieniu ponad 100 R4 może...
To jest prostownik elektroniczny po podłączeniu amperomierza analogowego wskazówka skacze od zera do 10 amper przy rozładowanym akumulatorze na początku napięcie około 13v wraz ze wzrostem naładowania volty podnoszą się do 16v w końcowej fazie a ampery maleja
Dla dwóch akumulatorów podchodzi ładowarka od akumulatora kwasowego 6 V. Musi mieć ograniczenie prądu, więc taka z Lidla powinna działać, ale musi być to przetwornica. Transformatorowa może się spalić i trzeba ograniczać prąd ładowania w początkowej fazie. Przetwornica z regulacją napięcia i prądu pozwoli wyregulować napięcie maksymalne i prąd ładowania....
Taki wzrost napięcia wskazuje na zużyty akumulator. Należałoby sprawdzić jeszcze prąd ładowania.
Ładowarki sterowane mikroprocesorem zazwyczaj w zasadniczej fazie ładowania ładują ze stabilizacją prądu, co w efekcie powoduje stopniowy wzrost napięcia w miarę ładowania akumulatora. Końcowe napięcie ładowania powinno jednak wynosić ok 14,4 - 15,0V. Po naładowaniu urządzenie może przejść do pracy buforowej, z napięciem podtrzymania 13,5-13,8V. Jeśli...
Mam ja manipulator stołokulotoczny zasilany jednym akumulatorem lub ogniwem R6. Manipulator pracuje do napięcia 0,9V lub nieco poniżej. To jest dobre napięcie dla akumulatorów NiCd i ogniw alkalicznych oraz cynkowo węglowych. Akumulatory NiMh nie lubią tak głębokiego rozładowania i pownno ono się zakończyć przy napięci 1 lub 1,1V. W zasadzie poniżej...
Chyba nie jest to związane z wzrostem napięcia na akumulatorze bo przy połączeniu podanym powyżej napięcie przez styk przekaznika takze będzie wieksze to raz a dwa to juz przerobiłem podłączyłem na sztywno przewód prosto od akumulatora gdzie jest większe napięcie to układ działa poprawnie,więc raczej sterownik świateł dziennych nie robi tego,jeżeli...
Woltomierz napięcia stałego przy napięciu pulsującym (takim jak za mostkiem) nie pokazuje poprawnej wartości napięcia. Sprawę wzrostu napięcia na akumulatorze już wyjaśniłem - akumulator ładuje się do napięcia szczytowego a nie skutecznego. Przy 12V na transformatorze napięcie szczytowe wynosi prawie 17V. Po odjęciu spadku napięcia na diodach mostka...
Piszesz że wymieniłeś mostek prostowniczy , ten który jest obecnie może mieć mniejszy spadek napięcia , co powoduje wzrost napięcia na akumulatorze i prowadzi do jego gazowania . podobną sytuacje miałem w rosyjskim prostowniku , który był zaprojektowany na że spadek napięcia na diodach wyniesie 0.7-0.9 V , a współczesny mostek ma ok 0.5 V spadku napięcia...
Nie mam pomysłu na regulowanie prądu za pomocą uc Może użyć PCF8591 i sterować zwykłym tranzystorem pnp Pomiar prądu potrzebuję na początku procesu ładowania potem prąd maleje wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze Gdy osiągnie 14.4V powinienem przerwać proces ładowania dobrze mówię ?
Instalacja jest 24V, dlatego dodałem informacje o jednym akumulatorze. Poziom napięcia jest dla niego w tym momencie nie istotny, gdyż nie zacznie ładować akumulatora do puki nie zostanie dołączony od zasilania, czyli zresetowany. Być może jest tak zaprogramowany, że po wykryciu wzrostu napięcia na akumulatorze w porze nocnej, że bo on wie, kiedy jest...
(at)jarekgol tam nie ma żadnego ograniczenia prądu ładowania. Max napięcie- 14,7 minus ok. 1V spadku na tyrystorze=13,7*1,41=19,3V (w sieci 230-240V zamiast obliczeniowego 220V w czasach produkcji) Układ z tranzystorem powinien zmniejszać kąt wyzwolenia tyrystora w miarę wzrostu napięcia na akumulatorze- bardzo nieliniowy w czasie przebieg, ale to nieistotne....
Wg mnie nie warto. Miejsce tylko zabiera. Uszkodzenia ze spadkiem napięcia Voc są w zasadzie wykluczające z dalszej eksploatacji, gdyż na 90% po obciążeniu szybko spadnie. Możesz zrobić mu test, jeśli upalił się tak zgrabnie, doprowadzając do obejścia uszkodzonych cel, można coś uklecić. Wówczas obciążając go, napięcie będzie liniowo spadac ze wzrostem...
Jeśli to jest prostownik z mikroprocesorem tzw. inteligentny to takie zachowanie jest jak najbardziej możliwe. Jeśli akumulator jest mocno zasiarczony to ma dużą rezystancję wewnętrzną co powoduje bardzo szybki wzrost napięcia na zaciskach akumulatora co prostownik odczytuje jako pełne naładowanie i odcina wtedy prąd ładowania. Dlatego te "inteligentne"...
Prostowniki to temat – rzeka. I to nie Wisła tylko co najmniej Amazonka. I równie dużo jest w narodzie opinii na ten temat. Jeżeli chodzi o akumulatory kwasowe to niewątpliwy jest fakt, że mniejszy prąd ładowania wpływa korzystnie na akumulator. Tutaj mamy konieczność pierwszego kompromisu: czy konieczne nam jest awaryjne odpalenie samochodu –...
Rekombinacja, czyli połączenie wodoru i tlenu w wodę w sposób niewybuchowy/niegwałtowny. Przyczyny powstania mieszaniny piorunującej - zbyt wysokie napięcie na jednym z ogniw baterii szeregowo połączonych akumulatorów (ogniw wtórnych). Czyli mamy 6 akumulatorów połączonych szeregowo w baterię o napięciu 12V. W czasie ładowania, jeśli wszystkie akumulatory...
Ale z wydajnością tego prostownika/zasilacza to coś marnie, albo pomiary skopane. 12,8 V bez obciążenia z założenia mało. Ale wiele prostowników ma takie parametry - pamiętaj że ten pomiar odnosi się do napięcia skutecznego lub średniego, a napięcie szczytowe jest odpowiednio wyższe. Prostownik w takiej konfiguracji jest o tyle dobry że trudno akumulator...
Całkowicie naładowany akumulator ma (po odczekaniu, aż zanikną skutki gazowania) 13.2V - próg 13.0V będzie za niski. Z kolei obroty silnika mogą być za małe, żeby było ładowanie, i wtedy światła by się nie włączyły... trzeba to dobrze przemyśleć - po czym układ ma poznać, że silnik jest włączony? Uzależnienie świecenia świateł tylko od napięcia akumulatora...
Dziękuję serdecznie. Oznacza to, że napięcie na akumulatorze spadło i syrena włącza się co chwilę, coś w rodzaju zapętlenia się, aż do wzrostu temperatury oraz napięcia na akumulatorze?
I oczywiście, należy wprowadzić niewielkie dodatnie sprzężenie zwrotne a które znacznie przyspieszy przechodzenie układu ze stanu rozładowania do stanu blokowania. Te zadanie miał spełniać T3, no ale coś nie do końca. Ale przecież T 3 wcale nie spełnia tego na początku - kiedy jeszcze nie jest on włączony choć trochę, a to za sprawą dzielnika rezystorowego...
Podłączałem kiedyś w ciężarówce więc zapas napięcia był. Na rozruch to wiadomo akumulator buforowy. Jak zacznie ładować alternator to wtedy dołączyć do instalacji. Lub po prostu przez dużą diodę. Wzrostem napięcia bym się zbytnio nie przejmował. Powinno wytrzymać. Chociaż zawsze jest możliwość użycia przetwornicy. Dziś są to tanie rzeczy. Bez ładowania...
wzrost napięcia kondensatorze wzrost napięcia włącznik wzrost napięcia mostku
ustawić rozrząd skoda octavia halogenowy transformator akumulator kwasowy akumulator zasadowy
Uszkodzona membrana w junkersie - objawy i diagnostyka KOSPEL PPE3 - Podgrzewacz grzeje tylko do 32°C