Cześć, strzelam, że wychodząc z gry rzeczona ostro przyciska procesor (a po co - to już inna bajka), co powoduje wzrost temperatury i automatyczne zwiększenie chłodzenia. Spróbuj poczekać 3-5 min. Jeśli czekanie nic nie da - otwórz menedżera procesów w trakcie grania (ctrl+alt+del, albo ctrl+shift+esc), znajdź proces gry (powinien się "mniej więcej...
Witam, Mam problem ze swoją renówką, a mianowicie, podczas jazdy np. dojeżdżając do świateł wrzucam na luz, w aucie zaczynają się podnosić obroty do 4-5 tys, dodaje gwałtownie gazu ale to nie zawsze pomaga, rozpędzam się i szybko hamuje: działa ale za którymś razem. Problem pojawia się co jakiś czas, ostatnio niestety jest to coraz częściej. Mechanik...
Błędy jakieś na kompie wyskakują po tym zgaśnięciu?
To już prawie wykopaliska, ale dla potomnych odpowiem co jest powodem tego problemu. W gaźniku aisin stosowanym w Suzuki Samurai 413 są dwie śrubki regulacji obrotów pierwsza od strony aparatu zapłonowego i druga przy siłowniku podciśnieniowym od strony chłodnicy. To ta druga śrubka odpowiada za zwiększanie obrotów poprzez siłownik podciśnieniowy, po...
Zawór SCV, padające wtryskiwacze lub pompa ciśnienia paliwa. Na już nowy filtr paliwa i czyszczenie układu wtryskowego (takie coś co omija układ paliwa np. Tec2000 czy Fotre).
Więcej niż taki schemat chyba nie potrzeba żeby wiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie tego alternatora. http://obrazki.elektroda.pl/5024045000_1...
W moim Hitachi wiatrak napędzany motorem hydraulicznym a sterowanie poprzez termostat olejowy.
Źle wyregulowany gaźnik, lewe powietrze, czyli za uboga mieszanka.
Robota na zamontowanym silniku. Konieczny demontaż sprzęgła i kosza sprzęgłowego.
Jeżeli ma S&S oraz obroty ponad 1000 i ładowanie na max to niestety ale komputer stwierdził iż akumulator jest już do wymiany. Ja wiem że zaraz autor odpisze "ale przecież rano super kręci rozrusznikiem", ale niestety tak mają zakodowane w sterownikach. Wymienisz aku i wszystko wróci do normy. Oczywiście ten "zużyty" akumulator może spokojnie pracować...
Opornik dmuchawy do wymiany
kody tyczą się pojazdu z lat 94-98, wymień pedał gazu pozdrowienia
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Czujnik temperatury jest do wymiany na co wskazuje błąd albo ktoś źle zamontował przepustnice i dostaje lewe powietrze. Najlepiej zacząć od sprawdzenia vagiem co pokazuje czujnik temperatury. Następnie sprawdził bym czy coś nie syczy pod maską i nie zaciąga lewego powietrza. Problem był już przed wymianą? Nowa przepustnica została adaptowana?
Może obroty wzrastają bo napięcie ładowania spadło. Proponuje sprawdzić długość szczotek i stan pierścieni ślizgowych.
Witaj, Maksymalna dopuszczalna temperatura, powyżej której procesor zacznie throttling (zwalnianie zegara w celu wystudzenia) to według Intel Ark 100 stopni Celsjusza. Czyli teoretycznie jeszcze jest na styk. Ogólnie DV6 nie słyną z fantastycznego chłodzenia. Jeśli czujesz się na siłach to warto go rozmontować, przeczyścić wylot powietrza od środka,...
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
Wymień sprzęgło
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
zacznij od podstaw(świece,przewody są dwa drugie dwa z cewek,f pow.bo immo,rozrusznik,jak kolega pisze nie wchodzi w gre,a tak nawiasem dokładniej bo kolega pisze o doładowaniu a nie wiemy czy to 1.8t czy bez turbo(możliwa pomyłka w opisie?
Może też być powietrze w układzie paliwa i obroty bedą sie podnosić
lewe powietrze , uszkodzona przepustnica
W takim razie na szczęście obyło się bez dodatkowego remontu silnika.
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
Tak, to ten na pompie, jak będzie zabrudzony to silnik robi sobie przy odpaleniu taką właśnie przegazówkę a następnie sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i jedziesz z wrażeniem jakby turbo wcale nie pompowało, N109 odcina lub otwiera dopływ paliwa do wtryskiwaczy : http://img685.imageshack.us/img685/5459/...
btw z tyłu gaznika wychodi mi weżyk od podciśnienia i idzie do filtra powietrza czy tak ma to być? Zdecydowanie, tak ma być. Masz gaźniczka to wymianę podciśnień sobie chwilowo daruj, bo ci nie gaśnie. Dostaje lewego powietrza. Proponuje zacząć poszukiwania od podstawy gaźnika po opisie objawów na 80% ona. (weź dezodorant tani najlepiej odpal auto...
Właśnie że nie, może to się wydać dziwne ale ze wzrostem obrotów będzie się stabilizował. Zobacz jeszcze jak się zachowuje przy nagłym wzroście obrotów i przy schodzeniu z nich.
Również wszystkiego dobrego :) V.
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
Witam Dziś ruszając motorem cbr600rr pc40 na 2 lub 3 biegu, już teraz sam nie wiem, moto nagle samo zwiększyło obroty i trzymało przez chwilę. Było to trochę niebezpiecznie, bo przede mną facet autem na mój pas się wbijał. Jest to w ogóle możliwe? Manetka normalnie chodzi.
Witam. Pomiędzy serwem a dolotem jest jeszcze (przynajmniej powinien być) zaworek zwrotny - zobacz czy on trzyma. Pozdrawiam.
Witam, Vw golf 4 1.6 Sr W aucie po nagrzaniu silnika zaczęły same obroty się podnosić w trakcie jazdy do 3000 tys a na biegu jałowym do 4000 tys i po chwili silnik gaśnie potem odpalił ale było słychać strzelanie. Proszę o info jeśli już ktoś miał taką sytuację i co było przyczyną Jeśli jest już taki temat na forum poruszany to proszę o link do niego...
Zakamieniony wymiennik wtórny.
Witam, mam problem z seatem 1.9 TDI BXE 105KM. Wstawiłem filmik i widać na nim, jak samochód na luzie sam wchodzi na wyższe obroty, czasami nawet są wyższe niż na filmiku, i po jakimś czasie same opadają, przeważnie jak samochód się zagrzeje. Przy tym, jak podnoszą się obroty, często też załącza się wentylator chłodnicy (wymieniałem już 2 czujniki i...
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Nastawy dmuchawy w sterowniku są niezmienione: 1 bieg 15% mocy, 12 bieg 70% mocy dmuchawy (więcej nie da się ustawić). Podnoszenie obrotów dmuchawy pomiędzy 1 a 4 biegiem jest wyczuwalne, od 5 do 12 biegu nie następuje już zadna zmiana w porównaniu z biegiem 4.
Witam. Jedź na diagnostykę i sprawdź jak zachowuje się EGR. Jeśli się nie zamyka podczas wzrostu obrotów to silnik się dławi .
Wyłącz ogrzewanie i nadmuch na szybę
Jest to czujnik halla. Pin nr.1 masa , 2 12V i 3 wyjście sygnału , qwazi kwadratowego o amplitudzie ok.4 V i wzrastającej częstotliwości wraz ze wzrostem obrotów.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Jakie błedy sa w ECu?
Ta dolna sprężynka regulatora jest zaczepiana do uchwytu, mającego kilka dziurek. Przepięcie jej w górę spowoduje wzrost obrotów. Innej regulacji kosiarka nie ma. http://obrazki.elektroda.net/29_12750211...
Może lekko padnięty akumulator i pod obciążeniem klimatyzacji obroty podnosi.
A masz w samochodzie tempomat? Dodano po 1 Podepnij po kompa. Może pokaże jakiś błąd. To że działa nie zawsze oznacza że jest ok. Mógł się uszkodzić.
Weź pod uwagę, że stan przepustnicy na zdjęciach to w pełni otwarta (max. obroty). Dopiero po uruchomieniu silnika regulator odśrodkowy zmniejsza obroty (przepustnica w lewo), a wtedy dłuższa sprężyna wywiera delikatny opór, przez co nie pozwala na całkowite zamknięcie się przepustnicy. Jest to całkiem normalne w tych kosiarkach, natomiast ręczne ruszanie...
Silnik:HRG465C3PPE
Witam. Post stary ale mam pytanie, co było przyczyną takiego zachowania bo mam tak samo, micra wchodzi na 1500 ,2000 obr jak się jej uwidzi. Egr mam wyczyszczony. Podejrzewam regulator na Pompie, a nawet samą pompę.
Przepustnica powietrza do czyszczenia i przesmarowania. Sprawdzić szczelność układu dolotowego pod kątem łapania lewego powietrza (stąd wzrost obrotów) a to szarpanie przy ujmowaniu gazu to zużycie mechanizmu różnicowego i przekazania napędu na koła (luzy na półosiach i mechanizmie)
Samo cięgło ze spręzynka wygląda OK, nie jest jakieś pogięta czy coś , więc co może być w nim uszkodzone ??. Co do regulatora wewnątrz to jak rozumiem konieczna będzie rozbiórka , ale co w samym regulatorze mogło się uszkodzić ? Czy to jest do naprawienia we własnym zakresie czy trzeba go po prostu wymienić? Zauważyłem , że na osi wychodzącej z bloku...
Jeśli wentylator jest na napięcie 12V to Uwe>=15V a przy termistorze NTC zastosowanym zamiast R2 to napięcie wyjściowe początkowe musisz ustawić potencjometrem R1 poniżej 12V na minimalnej granicy obrotów, ponieważ R2=470 NTC przy wzroście temp.będzie obniżał rezystancję co spowoduje wzrost napięcia wyjściowego i wzrost obrotów wentylatora.
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Druga śrubka oznaczona H służy do ustawiania maksymalnych obrotów silnika i jej wkręcanie powoduje wzrost obrotów maksymalnych. Trzeba uważać aby nie przekroczyć górnej granicy obrotów dla silnika i nie zatrzeć go. Do regulacji jest niezbędny obrotomierz, ale w praktyce śrubka nie powinna był wykręcona mniej niż 3/4 obrotu jest to w miarę bezpieczne...
To coś to zwykła magneto, wytwarza prąd zmienny o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej silnika. Wraz ze wzrostem obrotów sprawność tego spada, bo XL=2ΠfL=2Π pn\60 L. W pewnych warunkach dochodzi do zjawiska samoregulacji napięcia.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Praktycznie wszystko co było wymienione było sprawdzone. Wynikło kilka drobiazgów przy okazji. Aktualnie auto chodzi jak nowe, ale nikt nie trafił. Finalnie problemem były opony. Z tyłu oponka pękła jakiś czas temu i była wymieniona na to co było dostępne lokalnie. Założona nowa para była niższa od tych z przodu (wymienione...
sprawdz czy przy wzroście obrotów i ciśnienia silnik nagle zaczyna głośniej pracować , jeśli tak się dzieje to wymień zawór regulacji ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia common rail a jak silnik pracuje w miarę normalnie sprawdz czujnik ciśnienia na listwie...
odłącz czujnik prędkości pojazdu-jeśli obroty nie będą się zawieszały w czasie jazdy-polecimy z tym dalej......cdn
Pomaga tylko obniżenie taktowania rdzenia o -55, zdjęcie niżej. Na 99% karta. Ale trzeba pomyśleć. Pobierz program Display Driver Uninstaller. Odinstaluj wszystko co się da tym programem, by nie zostały resztki sterowników. Uruchom ponownie i albo poszukaj sterowników ręcznie, albo poczekaj aż komputer sam je pobierze, co zajmuje różnie, w zależności...
M - obroty, Sz - motogodziny. Tachoprądniczka na wyjściu M musi dawać napięcie przemienne, które rośnie ze wzrostem obrotów. Wyjście Sz to styk zwierający do masy. Można sprawdzić omomierzem przy odłączonych przewodach. Natomiast wskaźnik sprawdzamy podając impulsy na wejście Sz, (musi się obracać liczydło) oraz podając napięcie np. z zasilacza regulowanego...
Zobaczymy ile pożyją te co teraz mam (NGK, tylko że trójelektrodowe). Dobre opinie też czytałem o Bosch Platinum, dobrze podobno się sprawują. Samochód obecnie jest w naprawie, sprawdzają go pod kątem w/w błędów Update: Co się okazało? Zablokowany sterownik silnika. Najprawdopodobniej to było przyczyną wszystkiego, obecnie trwa walka z jego odblokowaniem....
Witam czy to normalne gdy podłączam zasilanie do laptopa to po kilku minutach zaczyna głośniej chodzić/ wentylatory kręcą się z większą prędkością, przy tym samym obciążeniu co wcześniej bez zasilania. Czy to normalne ? jakies ustawienia mam włączone ? Laptop HP Pavilion Gaming 17 nr seryjny - CND9357009
co bylo powodem skaczacych obrotow?
Witam. Zakłucenia to: -alternator(gwizdanie w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów silnika) -rozrusznik(dźwięki przy odpalaniu) -wycieraczki -spryskiwacze szyby -dmuchawa... generalnie wszystko co elektryczne i się porusza może być słyszalne w głośnikach. Dobre przewody sygnałowe z porządnym ekranem powinny wyeliminować zakłucenia ale niekiedy jest to...
Tam obroty są regulowane wyłącznie przez uchylenie przepustnicy i nie szukaj winy w żadnych zaworkach czujnikach temperatury itp. Dobrze się przyjrzyj gaźnikowi to może dojdziesz co jak ma działać. Tam jak masz tarczę stopniową to na niej wogle ma się nie opierać przy rozgrzanym silniku.
Sprawdz ładowanie alternatora.Mi poszedł regulator napięcia i jedna dioda,silnik słyszałem w głośnikach.Opel Corsa 1.5 D
Wyjmij bateryjkę. Zestresuj system programem LinX i obserwuj - przy wzroście obrotów powinna zmieniać się temperatura. Jeśli wentyle będą wchodzić na wysokie obroty być może to błąd czujnika. Dobry miernik z odpowiednią czujką by to pokazał. Może być to też jakiś błąd programowy (programów), ale tego nie jestem pewien.
Sprawdź kolego czujnik położenia przepustnicy, co pokazuje.
Co do sprzęgła to jak się kończy to ciężko się zmienia biegi, a na wysokich biegach dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a nie predkosci-tak w skrócie. Co do oleju to komputer nie jest tak inteligentny i nie posiada czujników gestosci- oblicza przebieg i jest on chyba ustawiony na 18 tys, ale wystarczy poszukać w gogle i na pewno się dowiesz
Zobacz czy masz w zaworku na pompie tłoczek,ten sam objaw i usterka z ostatnich dni.Auto było gaszone nastawnikiem dlatego ubiegam tych co chcieliby cos powiedzieć co z pewnego poziomu niemożliwe a jednak.
a jak odłączysz linkę gazu to też tak jest jeżeli nie to chyba juz znasz rozwiązanie
Jakie auto, jaka skrzynia biegów?
Czarny- przekażnik urządzenia sterującego. Pozdrawiam.
Panewki na korbowodzie.
A zacząłeś od najprostszego? Czyli od zbadania stanu układu sterowania przepustnicą? Czyli prosto mówiąc, czy skontrolowałeś stan pedału, linki, mocowań...?
Powinno to działać bo jak silnik ma falownik to powinien on nie ruszać od razu z 50Hz tylko częstotliwość powinna narastać stopniowo czyli powinno to działać prawidłowo. A jeżeli silnik jest goły bez falownika to też przetwornica prawdopodobnie ograniczy moc na wyjściu ale silnik prawdopodobnie wystartuje bo pompa moim zdaniem nie obciąża silnika znamionowym...
Odpalasz na zimnym na ssaniu czy bez? Linka gazu jeśli ma regulację napięcia to poluzuj ją żeby nie była za bardzo naciągnięta .
Okolice dźwigni od biegów, ew przy skrzyni. Nie mam pojęcia jak to jest w Ducato. Miałem podobny problem przy innym samochodzie. Możesz na krótką metę obejść problem jak znajdziesz czujnik, zmostkować go i niech tempomat cały czas widzi zapięty bieg. Jedyna wada to wzrost obrotów (tempomat będzie gazował silnik) jak go przypadkiem włączysz na luzie.
2.0 diesel?
Prawdopodobną przyczyną burczenia może być uszkodzenie wzmacniacza.
Jak włączysz test to sztanga powinna się ruszać w pełnym zakresie, a Duty cycle (otatnia wartość) powinno się zmieniać między 0 a 99.6% Wzrost obrotów do bodaj 1400 jest normalny. Asa ciśnienie powinno się zmieniać między ok. 960 a ok. 1200mbar. W sumie chodź o to żeby było widać zmianę bo te wartości zależą od silnika a nie pamiętam ile ma być dla...
I jak kolego, rozwiązałeś problem, bo u mnie jest to samo i taki sam silnik. Daj znać proszę.
Witam , ja miałem też problem z wysokimi obrotami , u mnie była delikatnie uszkodzona uszczelka pomiędzy cylindrem a silnikiem , kiedyś też miałem przypadek , że wyskoczył mi simering od strony sprzęgła i też szalały obroty , mocno dymił i nie miał siły. Co do ustawień iglicy to ustawienie jej na którymkolwiek zatrzasku nie powinno powodować znaczącego...
Witam serdecznie. Pracuje jako serwisant komputerowy, ale z tego typu ,, problemem,, nie potrafię sobie poradzić :) Cudzysłów został nie nadaremno wstawiony, bo ciężko jest też nazwać to problemem, ale mimo wszystko denerwuje mnie te zachowanie laptopa. Już tłumaczę o co chodzi. Najpierw może specyfikacja laptopa ( a nuż się przyda :) ) : Lenovo Legion...
Mam problem z audi a4 b7 automat multitronik podczas przyspieszania rosną obroty nieproporcjonalnie do predkości i wówczas niedziała tempomat Gdy zatrzymam się i wyłączne zapłon to problem znika Proszę o pomoc
U mnie też spadało do 8-9 C na wylocie z kratek, ale przy wolnych obrotach. Jak dodawałem gazu w czasie jazdy, to do ok 2000 obrotów klima działała a powyżej 2500 już na pewno nie. Przy wzroście obrotów sprężarka daje coraz większe ciśnienie i w końcu rozłącza ją wyłącznik wysokiego ciśnienia. Dlatego ważne jest żeby prawidłowo pracował zawór sprężarki...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Uszkodzony akumulator skutkuje obniżeniem napięcia ładowania, wraz ze wzrostem obrotów.
Wszystkie ustawienia dotyczace wentylatora, jego predkosci i temperatury masz w biosie. Ustawiles wszystko poprawnie?
Patrząc na końcówkę rury wydechowej to pali więcej oleju niż paliwa...
Coś jakby olej w dolocie. Sprawdzałeś ?
Mam pytanie:na tablica.pl wystawiono UPS dużej mocy 400V za 700 zł.Czy taka maszyna to jest z czystym sinusem i czy to zastępuje zarazem ładowarkę i reguluje moc wraz ze wzrostem obrotów wiatraka?
Mam pytanko do autora czy wyjawiłeś nam jaki silnik jest w tej Setrze ( Mercedes, Man). Z tego co wiem było tam wsadzanych kilka modeli, ale najważniejsze co powinniśmy wiedzieć czy w Twoim modelu jest pompa sekcyjna sterowana servomechanizmem, czy też nie posiada cięgna gazu a sterowana jest elektronicznie przez system EDC: MS 5, M7, (MR Pompa PF,...
Plakiem psikaj delikatnie, jak obroty wzrosną, to sprawa jasna ;)
Od kilku dni mam problem z moją Hondą głównie na zimnym silniku. Przy zmianie biegów w momencie kiedy wciskam sprzęgło obroty gwałtownie rosną do około 3000. Zaraz po zmianie biegów samochód sam przyspiesza bez wciśnięcia gazu. Gdy silnik jest rozgrzany obroty już tak nie skaczą znacznie ale przy każdym naciśnięciu sprzęgła słychać rzężenie. Proszę...
Najpierw popraw temat pkt11 regulamin,potem zrób diagnostykę i dopiero co się wymyśli.
Dolot powietrza nie jest szczelny,albo sprawdź jeszcze raz, albo zajedź do warsztatu.
Nie jestem specjalistą, ale nigdy nie spotkałem się z czymś takim w innych samochodach.
Faluje bo go zalewa i zawor obejsciowy wolnych obrotow probuje skorygowac obroty .Aktuator to jest tloczek na srubie, wiec ma jakas samohamownosc i dlatego moze isc z oporem:mozesz go umyc i wypsikac zadkim olejem .
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
wzrost spadek obrotów nagły wzrost obrotów wzrost prądu spadek obrotów
gwint mikrofon kondensator kreska programator amica kuchenka
problem hałasu spawarka napędy bramy dwuskrzydłowej
Czy pralka Haier X11 z Niemiec ma polski język? Celestion BL10-100X 8 Ohm: Specyfikacja i Zastosowanie