Ale po co? Generalnie: - jeśli silnik osiąga 90 stopni, - jeśli temperatura nie przekracza 90 stopni, lub przekracza nieznacznie, - jeśli silnik nie wyrzuca płynu, - jeśli włączają się wentylatory, to nie ma co doszukiwać się na siłę usterki. Zobacz jeszcze czy działają obydwa biegi wentylatora.
Nic nie kombinuj, bo wszystko jest jak najbardziej OK! Dla uściślenia: w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzedu 1,2-1,5 bara, tak więc do 120°C płyn nie bedzie wrzeć, 92-97°C powinien włączyć się pierwszy stopień wentylatora a 99-107°C drugi bieg wentylatora! Masz jeszcze jakieś pytania?
Na dolnym węzu od chłodnicy przy bloku silnika.
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
Witam po latach, dużo czasu minęło ale warto napisać, ponieważ może kogoś uchronić przed niepotrzebnymi wydatkami. Winnym całego zamieszania był korek od chłodnicy który wpuszczał wodę do zbiorniczka, ale nie pozwalał jej wrócić do obiegu. Koszt 13 zł i po problemie. Pozdrawiam Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny...
Sugeruję sprawdzić poprawność działania termostatu.
Możliwe jest ze ta temperatura co opisujesz mogła mieć zjawisko ponieważ na zewnątrz auta było 37 stopni tzw. parnik co nie pozwalała na zmniejszenie temperatury tym bardziej ze miałeś komplet pasażerów i jechałeś z taka prędkością ale dla pewności możesz wymienić termostat koszt około 50zl plus płyn do chłodnicy i masz pewność ze z układem chłodzenia...
Okazalo sie ze brakuje płynu temperatura silnika wzrosla do 105 Kilkaktrotnie, starannie odpowiedzieć, aż temperatura powróci do normy!
A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabianie już w kilku modelach Dodano po 34 A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat...
Witam wszystkich. Mam ten sam problem Mondeo mk3 2.0 tdci z niską temperaturą silnika, termostaty mały jak i duży wymienione oraz czujnik temperatury w szystko po dwa razy w ciągu tygodnia i nic nie pomaga. Po odpaleniu na zimno rura od termostatu do chlodnicy zimna ale po kilku minutach robie sie letnia a z tego co czytalem powinna być zimna do póki...
A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp Taka "prędkość" nagrzewania "pachnie uszczelką pod głowicą....
"Sprzęgło" wentylatora sprawne? Czujnik tego "sprzęgła" sprawny? Możesz go zmostkować na próbę. Moim zdaniem to normalne, że na wolnych obrotach temperatura NIECO wzrasta. Wolniej kręci się wentylator, wolniej działa pompa wody, jeśli zalany jest płynem, to wszystko w porządku. Te silniki są mało odporne na przegrzanie, praktycznie to jedyne co może...
Zobacz w zakładce - ciężarowe- tam kolega pudzian 1 miał podobny problem i też z dafem .
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
Jeżeli temp. przekroczyłaby 100 st. i wentylator by się nie załączyl to wtedy jest problem
Po jakim czasie jazdy temperatura wzrasta??
może ktoś pomoże.zimny silnik moc osiągi ok.wzrost temperatury silnika i do tego próba normalnego rozpędzania powoduje zapalenie się lampki stop+engine czerwony dym z rury brak mocy.zatrzymuje się,wyłączam zapłon dwa razy i dopiero wtedy wszystko wraca do normy.często objawy występują poniżej 2tyś obrotów zależnie od położenia pedału gazu jak tylko...
Mam problem z moim gofrem a mianowicie, wracałem z trasy i juz u siebie docisnąłem mu troszkę mocniej w gaz. temperatura średnia silnika wynosiła 90-92st. W pewnym momencie wzrosła do max. Zatrzymałem samochód zajrzałem pod maskę i zbiorniczek wyrównawczy był poważnie zakichany. Podjechałem pod stacje paliw kupiłem koncentrat zalałem w sumie ok 2L po...
Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia: 1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś...
Witam! Mam Opla Astrę F Club 1,7 TDS z silnikiem Isuzu z 1996 roku i mam taki sam problem jak kolega który założył ten temat. W tamtym roku przed zimą wymieniłem chłodnicę i od razu czujnik od wentylatora, ale to nic nie pomogło. Jak jadę w trasie to nic się nie dzieje temp. troszeczkę poniżej 90 stopni chyba tak jak powinno być, ale jak stoję na chwile...
Te silniki w kosiarkach na biegu jałowym mocno się grzeją i nie należy włączać ich bez obciążenia dłużej niż kilkanaście sekund ze względu na wzrost temperatury.
To moze byc uszczelka pod głowica.Sprawdz na chodzacym silniku czy przewody wodne masz twarde.Jak tak to uszczelka
Witam ponownie Sprawdzilismy samochod kompem i wykazal blad 00604- czujnik pozycji klapy motoru tylnego cisnienia - co kolwiek by to nie znaczylo (???)Sorki wyczytalam w necie. Kolega mowi ze to niby nic,ale ja nie wiem.Ale co zauwazylismy,ze jak samochod chodzil na wolnych obrotach i temperatura doszla do 90 stopni a chlodnica byla zimna i waz wlotowy...
Normalny. Na głowicy i tak jest dużo więcej. Silnik po wyłączeniu jeszcze odaje ciepło przez jakiś czas ale nie ma już obiegu płynu, stąd chwilowy wzrost.
Tak to byl czujnik temp uszkodzony
Nie ma czujnika temp. gazu, to presostaty A wyglda jak bys mial za male cisnienie gazu
Na dolnym kole pasowym masz początki "obcięcia klina",typowe dla tych silników.... (niestety)...
Nie sprawdzona, niestety. Ale tak sobie myślę, że skoro nie wywala płynu to jest ok ? Najbardziej drażni mnie to, że jadę to naturalnie chłodnica jest chłodzona powietrzem a temp nie spada. Tak jak by wlatujące powietrze na chłodnicę nie robiło swojej roboty. Dziś wymieniłem pompę wody na nową, okazało się jednak, że stara jest ok. Odpowietrzyłem układ...
Silnik dość stary, ma klasę izolacji B, więc przy zastosowaniu falownika prądy łożyskowe mogą być dość spore i szybciej będą zużywać się łożyska silnika. Nie chce mi się przeszukiwać dyrektywy atexowej, ale z tego co pamiętam silniki w strefie przeciwwybuchowej zasilane z falownika powinny posiadać ochronę termiczną w postaci termistora w uzwojeniach...
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
Witam. Oczywiście, że się załącza i jak kręci to troszeczkę temperatura spada (nieznacznie). Zastanawiam się tylko dlaczego przez 20km w mieście i w korkach jest około 95/100st.C a następnie gwałtownie wzrasta do II - czerwonych kresek. :?: Płyn jest, rury dolotu i wylotu z chłodnicy (ciepło) są OK. Pozdrawiam.
Ja myślę że to po prostu przypadek że spaliła się cewka. Cienki przewód który wchodzi do silnika to jest wewnetrzny termik w silniku. Dlaczego jest podłączony do cewki to sprawa prosta. Przy nadmiernym wzroście temperatury silnika rezystancja termika wzrasta co powoduje rozłączenie cewki, wtedy wyłącza się silnik. A ten termik przyklejony do cewki to...
Witam , mam pytanko, mam peugeota 306 kombi 1.6 benz, r.1998,miałem problemy z silnikiem olej mi brał, zrobiłem półkapitalkę, wymienione pierścienie, głowica do regeneracji, odebrałem od mechanika i spotkała mnie dziena rzecz, wiadomo silnik jest na dotarciu, nie jeżdzę szybko ani gwałtownie, ale zdarza mi sie taka rzecz że przy prędkości ok 80 km/h...
Silnik który się nie rozgrzewa to temperatury w której normalnie pracuje zawsze będzie miał wyższe spalanie (i większe zużycie części)niż ciepły, gdybyś miał tylko duże spalanie mógłbyś sprawdzić sondę lambda, ale masz problem z temperatura zacznij od termostatu tak jak kolega makslew radził. Pierwszy raz słyszę żeby 10km było za mało na rozgrzanie...
wskaźnik jest dobry bo jak dojdzie temperatura do ok 96 to włącza się wentylator, ale nic to nie daje, bo chłodnica zimna i przewód ten dolny też zimny, co znaczy że nie otwiera termostatu. ciśnienie chyba jest bo przewód górny robi się twardy i podnosi się stan płynu w zbiorniczku, ale przewodem przelewowym no tylko pluje płynem.
Witam mam mały problem z temperaturą w BMW e34 525TDs. Jak jeżdżę spokojnie to temperatura stoi w miejscu ale tylko za bardzo jej zwiększam obroty np. podczas wyprzedzani albo gwałtownego przyspieszania temperatura się podnosi puszczam gaz i auto jedzie samo na biegu to temperatura opada i potem jest ok jak spokojnie jadę. Wymieniłem chłodnice i termostat...
Niedawno kupiłem ten samochód i zauważyłem że temperatura rośnie przy dłuższej jeździe do 97°, jechałem przy włączonym wiatraku przez 30 km i musiałem zredukować prędkość by utrzymać się w granicach 95°, pompa działa, ale nie wiem czy prawidłowo, strumień chłodziwa był cienki na 3 cm, przy 80° chłodnica na górze była gorąca a na dole zimna, poziom był...
Kabelek to grosze, najpierw diagnoza a później dumanie po co i dlaczego. Pozdrawiam
Na dachu jest. Wentylatory i sprężarka się załączają czynnik napełniony. To jest dziwne że na zimnym motorze chłodzi aż miło, a wraz ze wzrostem temperatury silnika coraz mniej chłodzi klima.
Witam, skusiłem sie na wymiane silnika w moim dziadku, passat 93,benzyna 1,8 zagazowany, hm,przed wymiana nie działo sie nic co zaraz opisze,na wymienionym silniku, na postoju z uruchomionym silnikiem, wiatrak się włącza przy wskazaniach około 90 stopni, nic sie nie dzieje pozatym,może silnik pracować cały dzień i ok, włącza wiatrak i wyłącza, jest...
Jechałem sobie Seatem Ibiza 1,4 z 2001 r., temperatura na zewnątrz -10 stopni C, przejechałem jakieś 2-3 km, temperatura na 90 stopni, ale o dziwo zaczyna rosnąc i dochodzi mi prawie do 120 stopni - zaczęło pikać i świecić, zatrzymałem się i nie rozumiem co się mogło stać, bo na dworze zima jak nie wiem co, płyn chłodzący ciepły (a więc nie zamarzł)...
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
Ogrzewanie kabiny miałeś wtedy włączone czy wyłączone? Działa w ogóle ogrzewanie? Objawy pasują do zapowietrzenia układu i przy okazji do uszkodzenia termo-włącznika wentylatora chłodnicy (to normalne, że jak stoisz z włączonym silnikiem temperatura płynu rośnie - powinien się wtedy włączać wentylator).
Witam. Miałem taki sam problem. Powodem było blokowanie się linki od hamulca ręcznego. Przeczyściłem wszystkie dzwignie (Szczególnie te przy bębnach), nie wiem jak to się fachowo nazywa ale na tylnim wahaczu jest takie kółko przez które idzie linka - też się blokowało. Generalnie posprawdzaj wszystkie szczęki czy gdzieś się nie blokują i lekko chodzą....
Okej dziękuję wam bardzo :) Gwałtownie to znaczy właśnie np. jak stoję w korku ,w przeciągu 2-3 minut i z 95 stopni temperatura wzrasta do 100 , czasami nawet lekko ponad i włącza się 2 bieg wentylatora , po czym po takim samym czasie spada do 95 stopni , a za chwile znowu (gdy wciąż stoję ) temperatura wzrasta do 100 stopni :)
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
Rozumiem, że element szeregowo z silnikiem? Raczej powinien być pozystor, a nie termistor (rezystancja termistora spada wraz ze wzrostem temperatury, a pozystora rośnie). Więc jako zabezpieczenie silnika przed przeciążeniem pozystor sprawdziłby się lepiej. To "coś" na zdjęciu ma rezystancję podaną (0,5Ω) w temperaturze pokojowej. Nie można wyjąć z drugich...
No i raczej nic się nie powinno na razie dziać. Jeżeli już to po pewnym czasie możesz zauważyć przedostawanie się chłodziwa silnika (płynu) do oleju. Może wystąpić pęknięcie głowicy (pomiędzy kanałami chłodzącymi a smarującymi głowicę). Ale wcale nie musi się to wydarzyć. Kwestia szczęścia, warunków w jakich pracował silnik. Ogólnie przegrzane silniki...
Witam, Citroen C3 po wymianie sprzęgła i wtyczki 7-pinowej przy akumulatorze, pojawił się problem z wyświetlaniem prędkości na liczniku. Dodatkowo jest komunikat hamulca ręcznego, mimo że jest opuszczony. Opisane objawy występują po kilku minutach od ruszenia autem. Wtyczka była uszkodzona mechanicznie, dlatego konieczność wymiany. "Nowa" ze szrotu,...
Znajdź dziurę w dolocie...Podpowiedz juz masz dziura pojawia sie wraz z wzrostem temperatury silnika
Na przewodzie wody od silnika do chłodnicy masz czujnik , sprawdź czy ma przejście . Wyłącza on sprężarkę przy nadmiernym wzroście temperatury silnika i często ulega awarii.
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
Tylko niesprawny wentylator albo inne anomalia powodują gwałtowny wzrost temperatury silnika w tym modelu. Masz możliwość odczytać temperaturę silnika jakimś testerem?
Przeważnie szarpanie wzmaga się ze wzrostem temperatury silnika. Są filmy na yut.. jak sprawdzić czujnik.
Czy to seicento ma silnik 1.1?.Jeśli jest to silnik 1.1 ,to jest jeden czujnik który kontroluje temperature silnika i informuje sterownik silnika o jego temperaturze.Jest wkręcony w głowice silnika -wtyczka 2-pinowa.Rezystancja w temperaturze 20°C około 3 kΩ i maleje w miarę wzrostu temperatury silnika .Przy temperaturze 90°C ma wartośc około 250...
Sprawdź przeciwcisnienie w układzie wydechowym.Przytkany wydech powoduje wzrost temperatury silnika bo gorące spaliny dłużej pozostają w silniku.
Chodzi mi oto czy rezystancja maleje czy wzrasta ze wzrostem temperatury silnika
Taki wygląd tłoka sugeruje miejscowy wzrost temperatury ,spalanie oleju? czip tuning z odczytem temperatury powietrza nordig czip tuning?, uszkodzenie czujki spalania stukowego i przestawianie zapłonu , ja bym odczytał ecu i szukał złego zapłonu lub wypadania zapłonów i dopalania w kolektorze co w konsekwencji daje wzrost temperatury silnika.
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
Na wojnie nie zadecydowała ilość czołgów a bezmózg Hitlera. Ale mniejsza z tym. Kolega nie orientuje się zupełnie w zagadnieniu. Przykładowo elektronika ogranicza moc w przypadku nadmiernego wzrostu temperatury silnika czy spalin, spowodowaną przeciążeniem, niewłaściwym paliwem itp. Rozumiem. A masz świadomość, że dobrze zaprojektowany silnik na gaźniku...
Bo w miarę wzrostu temperatury silnika, wzrasta uszczelnienie tłok- cylinder a tym samym zwiększa się ciśnienie sprężania. Bzdura, jest dokładnie na odwrót. Pompka paliwa pewnie się kończy.
Po wymianie sterownika silnik przestał gasnąć. Problem z szarpaniem i nierówna pracą na biegu jałowym pozostał. Szarpanie nasilało się wraz ze wzrostem temperatury silnika.(na lpg również). Diagnostyka nie pokazywała żadnych błędów. Objawy wskazywały na jakieś zakłócenia w układzie WN. Podmiana cewek rozwiązała problem. Auto płynnie przyśpiesza. Dziękuję...
Pytanie dotyczy MAN TGE (VW Crafter) 2.0TDI BiTurbo 177km 2019r. Kod silnika DAWA Problem. Rano czym zimniej tym gorzej silnik pracował - nierówno. W miarę wzrostu temperatury silnika praca polepszała się. Diagnoza - wtryski do regeneracji. Okazało się że wewnątrz wtryskiwaczy nagar, czarny syf. Zdjęcie poniżej przedstawia wnętrze wtryskiwacza. Bus...
(at)zbich70 co za scenariusz na film katastroficzny. Odwijając 6 zwojów osłabiło to strumień magnetyczny stojana, a to jak to w silnikach szeregowych zwiększa max obroty ale jednocześnie zmniejsza moment obrotowy silnika. Więc nie rozbiegnie się. Zresztą rozbieganie się jest ogólną cechą silników szeregowych nawet bez odwijania zwojów stojana, wystarczy...
Pójdźmy jeszcze dalej-czujnik bimetaliczny zamontowany w wężu odsysającym założonym na wydech-odpalony silnik-wzrost temperatury-załączenie silnika. Pełne auto niezależne od niczego.
Jeśli zwalisz paski i będzie ok to winny jest wentylator, wtedy od razu załóż paski i włącz bezpośrednio do sieci zobacz czy będzie nieprzeciążony , to sprawdzisz po wzroście temperatury silnika , po obrotach i po prądzie.
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Witam. Mam wskazówkowy wskaźnik temperatury silnika. Podłączyłem go przez potencjometr i wskaźnik wychyla się na maksimum przy napięciu około 1,8V (rezystancji potencjometru w tej pozycji nie zmierzyłem). Jak dobrać czujnik temperatury, żeby wskazówka wychylała się w miarę wzrostu temperatury silnika?
Witam Mam bardzo ważne pytanie do wszystkich użytkowników Elektrody, mianowicie dotyczy ono Audi 90. Chodzi mi głównie o silniczek krokowy, silnik 2,3 benzyna, wtrysk mechaniczny, Silnik K- Jetronik. Czy tenże silniczek krokowy jest zasilany napięciem 12V, czy też to napięcie wzrasta wraz z wzrostem temperatury silnika, bo u mnie coś nawaliło i silniczek...
Przy awarii czujnika wału by nie odpałał raczej odrazu po zgaśnieciu chyba że się mylę. Mylisz się. Przerobiłem na własnej skórze. U mnie ten czujnik dostawał przerwy na skutek wzrostu temperatury silnika. Czyli jak odpalałem auto wszystko pracowało dobrze. A jak się rozgrzał awaria następowała w losowych momentach. Jak chwilę postałem powiedzmy ok...
A kolego zapomniałeś jeszcze napisać najważniejsze!!!!!!!!!!! Podczas wzrostu temperatury silnika włącza Ci się wentylator na chłodnicy???? Bo jeśli tak to odpowiedzi szukaj w innym portalu o tematyce mechanicznej:):)
Wybacz za pomyłkę nie chodziło o napięcie tylko o nagły wzrost temperatury silników oraz szybkie rozładowanie akumulatora. Dziś postaram się zmierzyć faktyczny pobór prądu przy jeździe ze stałą prędkością 15km/h
Tak już kupiłem. Był uszkodzony wentylator nawiewu więc nie można było sprawdzić nagrzewnicy. Rurki na grodzi są zimne. Klapy napędzane są silniczkiem, są dwa i obydwa pracują Komputer steruje prawidłowo w miarę wzrostu temperatury silnika w trybie auto zaczyna przyspieszać dmuchawa. Klapy też pracują ok więc pozostaje zapchana nagrzewnica lub jakiś...
Nagły wzrost temperatury silnika spowodowany może być np.zacięciem termostatu lub uszkodzeniem uszczelki pod głowicą/przedostają się spaliny do układu chłodzenia i będzie wysokie ciśnienie w układzie. Sprawdzić to można na zimnym silniku po zdjęciu korka ze zbiorniczka płynu uruchomić samochód i obserwować poziom płynu jeżeli będzie się ulewać to uszczelka...
czujnik urwany bo auto jeździ w lesie, a czujnik na ciepłym silniku miał około 90 Ω, rezystancja spadała wraz ze wzrostem temperatury silnika gdzie przyłączyć ten kabelek.
Jeżeli parownik jest podgrzewany z węża który idzie na podgrzewanie kolektora ssącego to w czasie wzrostu temperatury silnika i otwierania termostatu przymyka się jednocześnie przepływ wody na kolektor ssący.Jeżeli na grzybek termostatu jest nałożona guma to odcina przepływ wody całkowicie i parownik będzie oszroniony.
Astra G. Myślę że z termostatem jest wszystko w porządku gdyż na postoju sprawdzałem czy wąż ten gruby robi się pomału ciepły wraz z wzrostem temperatury silnika to okazało się że dopiero po jakimś czasie wąż nagle zrobił się ciepły a później nagle gorący. Czyli myślę że termostat jest w porządku.
Wszystkie usterki usunięte. Nie ma błędów a silnik jak falował tak faluje. Rozmawiałem dzisiaj z szamanem i podejrzewa sterownik silnika(czy to możliwe?). Objawy falowania wzmagają się wraz ze wzrostem temperatury silnik. Wyszukałem różne posty w których właśnie wymiana czujnika temperatury pomogła(ale jakby to był czujnik to nie pokazywał by jakiegoś...
Objawy wskazują na nieprawidłowo wyregulowany/brudny gaźnik. Włączone ssanie wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną przy rozruchu, ale w miarę wzrostu temperatury roboczej silnika zaczyna się problem z zalewaniem świecy. Wyłączenie ssania powoduje nadmierne zubożenie mieszanki i silnik gaśnie. Do weryfikacji szczelność układu zasilania, żeby wykluczyć...
Nie napięcie tylko rezystancja .Zwarcie przewodu do masy ma spowodować pełne wychylenie wskaźnika temperatury.Rezystancja czujnika maleje w miarę wzrostu temperatury silnika .Przy temperaturze silnika ~90°C rezystancja czujnika powinna wynosić około 250-300Ω.
Witam.Ja mam cit inny system podgrzewania plynu spryskiwacza.Poprostu na przewod plynu chlodzacego,ktorym powraca goracy plyn z silnika do chlodnicy,nawinalem kilka zwojow cienkiego przewodu ze spryskiwacza.w miare wzrostu temperatury silnika wzrasta temperatura plynu do spryskiwaczy.Dziala elegancko i bez pradu.
Spróbuj przedmuchać czujnik temperatury w klimatroniku. Na panelu jest taka krateczka która często bywa "zalepiona" od brudu :) W trybie auto powinno samo się rozkręcać wraz ze wzrostem temperatury silnika A jak dmuchawa buczy to może pomału się kończyć :)
Opisz problem bardziej szczegółowo: czy gaśnie na benzynie stopniowo wraz z wzrostem temperatury silnika? czy czasem schodzi z obr. na gazie? jakie są świece (kolor nagaru)? jak się zachowuje na zimnym silniku podczas jazdy? itd...
Zaczęło się w styczniu przybyło w krótkim czasie bardzo dużo, potem był jakis czas spokoju( może przybywało ale nie wiele) ale w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przybywa już regularnie. Po podpięciu pod komputer widać prawidłowy wzrost temperatury silnika więc czujnik chyba ok prawda?
A temperatury na wydechu? Temperatura silnika podczas jazdy? Ma to w ogóle szanse na zagrzanie się?
witam,kupilem audi a4 i mam problem z ogrzewaniem,wraz z wzrostem temperatury silnika dmucha coraz cieplej,temperatura na wyswietlaczu sie zmienia i nic poza tym, nie dziala rowniez regulacja,daje caly czas tylko na szybe,gdzie moze byc problem? Pisownia p. 8.2 manta
I co, nikt nie ma choćby jakiejkolwiek sugestii? Ja nie mam i dlatego zaznaczyłem śledzenie tematu, żeby zobaczyć jaką inni będą mieć optykę. Gdyby nie ta uwaga Przy 120 i dociskaniu pod górę temperatura wskakuje na 3/4 skali. Do tego mam wrażenie że jest głośno w środku i ogólnie słabo idzie, ale z pustą rurą też było podobnie z głośnością i mocą....
Wersja z jednym czy dwoma wentylatorami? W tych wentylatorach chłodnicy często się psuje szczotkotrzymacz w silniku i stoi co powoduje wzrost temperatury.
Uruchom silnik na benzynie i obserwuj czy przewody wodne dochodzące do reduktora robią się ciepłe wraz ze wzrostem temperatury silnika. Uważaj bo w pewnym momencie będą gorące żebyś się nie popażył.Spróbuj może umyć stary przepływomierz. Czy jesteś pewien że nowy był zamontowany prawidłowo- strzalką do silnika? Zamontowany odwrotnie też wyskoczy błąd...
Mondeo 130 KM , 2003 r . Po uruchomieniu zimnego silnika nawiewy po kilku minutach gorące w miarę wzrostu temperatury silnika nawiew co rraz chłodniejszy. Aby zareagował potrzeba mocno zmienić temperaturę nastawioną.Jak mogę sobie poradzić aby moja klimatronic działała bardziej precyzyjnie. Dziękuję za konstruktywne podpowiedzi.
Czujnik może być dobry, a kable gdzieś np. pękły. Trzeba by sprawdzić jeszcze pseudo silnik krokowy - w nim jest czujnik 'naciśnięcia pedału gazu'. silnik krokowy jest dobry bo reguluje prace biegu jałowego, gdy silnik był zimny podczas zapalania nieznacznie zaciągał pedał gazu a dokładnie to coś do czego jest zamocowana linka gazu i wraz ze wzrostem...
Co do ssania to ma za duże obroty na nim tak myśle że czasem to ok 2000 RPM gdy jade na ssaniu przy zmianie biegów i wraz ze wzrostem temperatury silnika to zanika i nie zawsze tak jest temu też chce zlokalizować cały ten układ od ssania może coś się zawiesza może ten cały bimetal się wyrobił no chce to sprawdzić.
Miganie światełek to zapewne wynik wynik zużycia panewek i zarazem spadku obrotów silnika (czyli typowy spadek ciśnienia). Wzrost temperatury silnika z podobnym skutkiem. Ale spróbuj upewnić się jak działa czujnik temperatury silnika. O ile kojarzę jest tam czujnik podwójny. Być może sterownik silnika otrzymuje fałszywe informacje i zmniejsza dawkę...
Czy peugeot 508 2.0 bluehdi 180KM 2015r. ma dwa czujniki temperatury silnika? Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu walczę z błędem P2683. Oznacza on "obwód sterowania zaworem obejściowym płynu chłodzącego silnika, wysoki". Objawia się nagłym wzrostem temperatury na zegarach do MAX, wyświetleniem kontrolki awarii silnika i wielkim czerwonym napisem...
Na swoim przykładzie dodam że w moim vag miałem sytuację gdy samochód złapał zbyt wysoką temperature to gażnik odcinał paliwo,gdyż obieg płynu szedł też przez gaźnik.Przepustnica w lanosie też ma obieg płynu chłodniczego także mogę tylko zasugerować iż nastąpiło chwilowe odcięcie zapłonu poprzez wzrost temperatury silnika,jednak nie znam dobrze lanosa....
Przykręć do dużego radiatora. Ze wzrostem temperatury rośnie Rdson i rośnie moc strat, więc rośnie temperatura i można przegrzać tranzystor. Żeby działał bez radiatora, musi mieć maksymalnie 25 miliomów. Przerabiałem to przy termostacie załączającym obciążenie 3 A. IRF9540 ugotował się bez radiatora. Wtedy nie zwróciłem uwagi na przyrost oporu ze wzrostem...
Dla jakich długości kabli - sprawdzałeś? Długość ma znaczenie przy obliczaniu dopuszczalnego prądu ze względu na spadek napięcia a nie na wzrost temperatury.
To istotne dlatego, że spoglądając na mapę wtryskową diesla z układem Common Rail widać, że ze wzrostem temperatury silnika zmienia się dawka rozruchowa wtryskiwaczy. Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra). Jeśli rozrusznik- na pozór dobry...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
nagły wzrost temperatura bascom wzrost temperatura wzrost temperatura kocioł
pralka blokada polar viessmann vitola palnik bezpiecznik awaryjnych
renault mascott renault mascott
Podłączenie Huba Control 520.99042 do MiniStick Analog Różnice między magnesami stałymi a elektromagnesami