To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Witam, mam audi a4 b6 2003r 1,9tdi 130km. Czy można zamienie zastosować wąż który nie ma "dławika" W tym co był w samochodzie jest metalowa osłonka- jakby dławik zamówiłem używany "niby" od 130km ale wyglada troche inaczej. Jest bardzo podobny, na turbine pasuje. Panowie czy mozna to założyć czy szukać dalej?
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
Tak,z dziurawym wężem będzie kopcił jak lokomotywa.
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Przy zdjętym wężu od filtra przy turbo też go zasysa. Odłącz wąż z drugiej strony turbiny. Jeżeli przestanie zasysać wymień turbinę, jak nie przestanie coś się "wałęsa" w rurach.
Witam Mam mały problem z turbiną w Passacie B6 1,9 TDI 105 KM. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu turbina zaczęła świstać, gwizdać (najbardziej w przedziale obrotów 1500-2000). Postanowiłem więc sprawdzić wszystkie połączenia węży z turbiną i okazało się, że wąż wychodzący z turbiny do intercooler-a jest trochę lużny (wyczuwalny luz wzdłużny)....
Od turbiny zdjeliśmy wąż i turbina była przy łopatkach lekko od oleju. Silnik faluje na niskich obrotach- obroty są troche niższe niż przedtem.
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
ladamaniac napisał: Wytarte kły na wężach albo źle (odwrotnie) założone zapinki. Jak jest wszystko dobrze założone to 2 bary wytrzymuje. Te 1,5 bara to liczone od atmosferycznego , czy od 0, bo na postoju to trochę dużo jednak. Węże jak pisałem wyżej są nowe zapinki też. Dzisiaj wymieniłem ostatni wąż elastyczny za kulerem . Do tego wszystkie uszkodzone...
Zdjąć wąż powietrza za turbiną/rozwalić intercooler (jeśli jest) - celny kopniak w dolną część przedniego zderzaka powinien załatwić sprawę.
Witam ale jak by był nie drożny to chyba cały czas , bardziej by pasowało na wąż , tylko tym wężem turbina pompuje powietrze czy zasysa?
Cześć Panowie pytanie mam odnośnie turbiny.Mianowicie ściągnąłem wczoraj wąż turbina filtr powietrza i przy turbinie na dnie jest olej.? Skąd może być .? A drugie to poskładałem wczoraj wszystko i niby ok,pierwsza przygazowka i szczela (spada wąż z metalowego łącznika nad skrzynia) .Pierw usłyszałem szczenię a potem coś strzeliło. Dodatkowo teraz jak...
A może masz pęknięty wąż za turbiną i przeływomierz przekłamuje wartości pokazuje za dużo ??? sprawdź
hi - poziom oleju w silniku prawidłowy?- może turbo pada i wyciąga olej z silnika -możesz to sprawdzić ściągając wąż łączący turbinę z intercoolerem ,czy niema tam za dużo oleju -lekkie dymienie z odmy przy tym przebiegu to nie jest coś niezwykłego pozdrawiam kris
zobacz na połączenie węża od turbiny Jak dla mnie to albo pękniety wąż wychodzacy z turba albo lub nie dokręcona opaska na wężu Jak powietrze z turbiny mocniej dmuchnie - to syczy
Zobacz czy któryś wąż powietrza doładowanego nie spadł albo go nie rozerwało
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Przeswietl jeszcze wszystkie węże od turbiny do intercoolera. Świstu nie słychać?
W twoim silniku nie ma czujnika kopiowania Turbo. Podstawowe narzędzia to wakuometr do badania podciśnień. Robisz pomiar podciśnień przed elektrozaworem i za najlepiej drugim, uwzględnieniem wysterowania elektrozaworu w parametrach. Druga sprawa nie może wąż za turbiną być zasysany, tzn żeby go wciągało wtedy układ dolotowy jest zatkany ,przytkany.
wtryski leją a wąż od turbiny morze pęcznieć
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
No i jest winowajca odlaczylismy wąż od intercolera turbina zaczęła gwiazdac teraz tylko przeczyszczenie intercolera jaki środek polecacie
A powiedz kolego co dalej z tym zrobiłeś? Bo mam podobną sytuację. Też to znalazłem w turbinie. Turbinę miałeś do naprawy?
Wirnik ma luzy - ok a jak wygląda wąż łączący turbinę z IC - był w nim olej? Odepnij go przy IC i zobacz czy wyleje się z chłodnicy olej. EGRowi na razie daj spokój.
A co z tą turbiną nie tak?? Po nocy kuna mogła wąż pogryźć
Tam jest ta nieszczęsna pompa co ma dwie funkcje może być uszkodzona turbina , zapchany odpływ podczas spustu wody słychać pompę ? jak położysz wąż spustowy nisko to woda wypływa swobodnie ? Zmieniam w jednym wykonaniu jest jedna pompa ,a w drugim są dwie podaj pnc
Winna turbina. Po ponownym demontażu turbiny okazało się że wąż od spływu oleju był lekko zagięty. Mechanik założył z innego auta. Problem rozwiązany auto śmiga.
na wolnych obrotach jest ok tylko jak się daje gazu zdjąłem wąż od zasysania turbina się kręci i jest tak samo kurczy się wąż od doładowania i ciężko zapala ale w sensie że że trzeba długo kręcić i normalnie chodzi nie wiem czy coś się zapchało popatrzę jeszcze jutro
u poświęciłem czas dla samochodu. Okazało się że przewód który wychodzi od turbiny w dół, ten gruby miał pęknięcie małe. 70 zł za przewód i problem rozwiązany . Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pewnie już stary post ale mam ten sam przypadek a mianowicie miałem. Okazało się turbina padła i jak był podpięty wąż od IC to nie palił (brak powietrza), a jak odpiąłem to pali. Może komuś się przyda. Mój snik to 2.0 Tdi kod silnika to BRT
Rozbieganie silnika powoduje w większości wypadków katastrofalne zniszczenia w silniku. Tylko w automacie, przy manualnej skrzyni bez problemu zgasisz silnik. W akcie desperacji można też rozpiąć wąż między turbiną a IC i tak jechać ale spowoduje to doszczętne zniszczenie turbiny i szybką utratę oleju z silnika, wypadłoby też założyć na ten wąż od...
W fordzie fiesta 1.4 TDCI 2009 R. poci mi się wąż ssący od turbo w miejscu zaznaczonym na ]żółto na zdjęciu tak ze od oleju jest nawet gruszka turbina. Próbowałem dokręcać opaskę ale to nic nie pomogło. Czy trzeba wymienić wąż ?
to że dmucha odmą to normalne. ściągnij wąż od turbiny odpal silnik daj obroty powyżej 2000tys i zobacz czy nie pluje olejem przyłóż rękę i zobaczysz
Pytanie tylko, czy turbo wydoli? Nie wiem, nie udało mi się dotrzeć nigdzie jakie ciśnienie pompuje turbina w Andorii 4CT90, no ale już bez IC i bez zabawy z WG (nie wiem nawet czy to ma zewnętrzny) wąż Turbina-Kolektor rozwala. Wczoraj jechałem 70km rozerwało mi tego węża i była tragedia, wiozłem na pace auto 800kg (gdzie wg homologacji jest ład. 1400kg),...
czyli wynika z tego ze chyba turbina daje za duze cisnienie,nadal upieram sie abys sprawdzil wszystkie podcisnieniowe wezyki i zawor N75....
Galaxy 1.9TDI 110PS. Do obrotów 2200 - 2500 jedzie normalnie ale po wyżej tych obrotów nie można nawet brać się za wyprzedzanie malucha. Sam sprawdziłem, że wąż wylotowy z turbiny robi się twardy już przy 3000 - 3500 obrotów. Wjechałem na kanał i na pracującym silniku...wolne obroty...ściągałem i zakładałem wężyk od podciśnienia na turbinie...sztanga...
Witam. Po ostatniej wizycie u mechanika zaczęły się problemy. A mianowicie chciałem zmienić sprzęgło. Do zmiany nie doszło z tym, że auto było od dołu rozkręcone i skręcone bo nie dało się wyjąć skrzyni bez rozkręcania sanek... Ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że odebrałem auto i dwa dni po tym jak je odebrałem zorientowałem się, że mechanik źle założył...
Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami. Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie...
Bez kompa nic nie zdziałasz. Jedynie sprawdź czy węże od turbiny twardnieją po przygazowaniu.
Dziurawy wąż w dolocie i świszcze.
Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik...
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot. ciśnienie na turbo i zatkać wąż od filtra powietrza? Dodano po 2 Jak dmucham w turbo to powietrze wali do oleju. Źle zrobiona turbina?
Witam. Żeby zweryfikować skąd olej to odepnij wąż od turbiny i sprawż czy na odcinku od odmy jest duże zaolejenie. Prawdopodobnie to masz uszkodzoną turbine jeśli mocno kopci z wydechu. Koszt turbiny po regeneracji to 600 zł jeśli masz troch wprawy i się nie boisz to wymienisz ją sam. Co do czujnika to sprawdż kabelki w lagunie są bardzo cieniutki i...
Tak jak sugeruje kolega wyżej. Zaproś kogoś do pomocy, aby uruchomił silnik i zwiększał obroty, natomiast Ty (po otwarciu maski) musisz nasłuchiwać skąd dobiega ten gwizd. W zależności od miejsca skąd ten gwizd dochodzi i natężenia hałasu można wywnioskować, co silnikowi dolega. Może to być np. nieszczelny wąż od interkulera, zużyta turbina, pasek osprzętu,...
Turbo wymienione na jakie - używane , nowe , czy po regeneracji ? Auto dymi z wydechu ? Bo może turbina dalej puszcza olej. Ściągnij wąż idący do intercoolera i zobacz ile wyleci oleju , jak sporo to już masz odpowiedź - turbo.
Nie olałem problem może też tkwić w elektronice pompy tak przynajmniej mtos mi powiedzial.
Witam. Do sprawdzenia odpływ wody. - silnik pompy spustu wody ( turbina ) - wąż spustu wody ( zagięty, spłaszczony ) - rura spustowa bądź syfon ( przyblokowany odpływ ) Dla diagnozy odpływ ze zmywarki dać do zlewozmywaka, wiadra. Załączyć zmywarkę i kontrolując jej pracę wyjaśni się dlaczego zostaje w niej woda.
mechanik jeden sprawdzał,ściągał z przodu wąż i wydech i stwierdził że turbina nie ma luzu i nie ma wycieków,więc tym ja się sugeruję
Witam,jestem nowym użytkownikiem na forum,dlatego na wstępie wszystkich serdecznie pozdrawiam. Mój problem to taki ze pękł mi wąż ciśnieniowy turbiny w kształcie litery S. Założyłem wstawkę z rury PCV ponieważ czekam na nowa .Po dodaniu gazu dzisiaj auto straciło moc turbina się w ogóle nie włącza .Rano jeszcze jak jechałem to chodziło bez zarzutu tylko...
Zafira spala nawet doktorka w silniku ... czemu jak zdemontuje wąż od turbiny silnik nie kopci na postoju ?
sprawdz przeplywmierz i sterowanie turbiny oraz nieszczelnosci za turbina
Po początku twojego posta wynikało by że się zapowietrza układ paliwowy lub rozszczelniła pompy wtryskowej. Lecz reszta Twojej wypowiedzi troszkę mnie skołowała. Sprawdź na początek ustawienia paska rozrządu, czy pompa wtryskowa podaje paliwo i zwal z jeden wąż za turbiną i oceń ilość oleju w układzie dolotowym. To na początek. I wymień filtr paliwa...
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Między przepustnicą o kolektorem masz oring. Sam wąż jest gumowy więc tylko opaska. Jak leci z osi przepustnicy to ona jest do wymiany. Sprawdz węże i sam IC czy nie ma tam duzo oleju. Jak jest wypłucz i zrób turbinę.
Ściąg wąż z turbiny idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest mocno zalany olejem.Możliwe że padła turbina i wywala olej do kolektora.
Zamiast czytać głupoty proponuje udać się na diagnostykę do mechanika. Albo samemu coś sprawdzić np czy turbina nie zdechła ,wastegate ,wydech nie przytkany,jaki wąż strzelił itd. Z czytania się nie naprawi.
Może nie typowa taśma klejąca ale PowerTape. Taki troszkę lepszy, z drobniej tkaną siatką. Zastosowana do owinięcia na trasie pękniętego gumowego węża między turbiną a intercoolerem. Skubana wytrzymała podróż przez pół PL i spowrotem :D Pewnie wytrzymała by dłużej ale dla spokoju wymieniłem wąż.
Wczoraj rozebrano węża od turbiny i bardzo dużo oleju. Mechanik mówi, że to turbina cieknie.
Witam! Mam problem z pralką (Ariston, typ ATL 83 TX). Nie wylewa wody. Pralka ma 10 lat, do tej pory nie psuła się - nie licząc wymiany paska. Pompka jest na bank sprawna, podłączałem ją bezpośrednio do prądu - woda wylewa się normalnie czyli ani wąż ani turbina nie są przytkane. Próbowałem po przewodach dojść co ją blokuje ale doszedłem do urządzenia...
Na pewno masz nieszczelność. Niecj ktoś dodaje gazu a ty sprawdź czy wąż gumowy od turbiny twardnieje od ciśnienia. Może jakiś nieproszony gość(kuna) przegryzła przewód. Grasują ostatnio.
10 od razu :D Filtr odpływowy w pralce jest jeden, w Twoim modelu chyba na dole po prawej stronie. Przyczyną nie wylewania wody ( i tym samym niewirowania) jest brak drożności na lini bęben-pompa, filtr i pompa, pompa-wąż spustowy; brak napięcia na pompie; lub brak wydolności hydraulicznej pompy. Najpierw posprawdzaj drożność, posłuchaj czy pompa pracuje,...
Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają....
Pamiętaj że olej w IC może być nie tylko z turbiny ale z odmy, jeśli silnik jest w złej kondycji, odma nie odbierze oleju i turbina go zaciągnie, aby to wykluczyć, zdejmij odmę w miejscu gdzie wchodzi do rury przed turbo, waż ten umieść w butelce i dobrze ją umocuj, a miejsce gdzie wąż wchodzi do rury przed turbiną zaślep. Pojeździj trochę, jeśli dymienie...
Najprościej byłoby jednak podpiąć urządzenie diagnostyczne , zczytać błędy (jeśli są) i podejrzeć w parametrach na żywo, ale jeśli twierdzisz że nie czuć turbiny to weź kogoś żeby ci przygazował a sam zaciśnij gumowy wąż na dolocie i będziesz czuł czy turbina dmucha. Oczywiście to dalej o niczym nie świadczy ale będziesz wiedział. Coś na liczniku się...
A sprawdzałeś domowym sposobem czy turbina coś ładuje to znaczy czy pompuje wąż do kolektora bo jeśli nie to powodem może być sama turbina.Ale powodów może być mnóstwo jak walnięty czujnik ciśnienia po brak podciśnienia.
pewnie turbina troszkę oleju puszcza..... odkręć na dole wąż od intercoolera i zobacz czy będzie tam olej... jeśli tak to bedziesz pewien że to od turbiny.
Sprawdź wąż doprowadzający olej do turbiny i samą turbinę czy nie ma wycieków, może mieć też słabe smarowanie, a w tych silnikach ta usterka sie zdarza.
Rozebrałem pół samochodu :-) Kolektory wyjąłem z turbiną i przejrzałem wszystko po kolei, pękł wąż zaworu turbiny, koszt naprawy 5zł a spędziłem 6 godzin w garażu. Samochód ożył, jedzie, wkręca się na obroty ale jest strasznie głośno w środku, sprawdziłem olej w moście -oczywiście jest. Koleś mi mówił że silnik 2,8 TDI 130KM jest głośny bo ma koła rozrządy...
Witam złożyłem w majówkę silnik G9u 2.5dci od Masters. Silnik był składany na Bloku 2.2 szlifnietym do 2.5. Auto pali trzyma obroty nie kopci. Jednak od 800 do 2000/2500 tys ma brak mocy, na biegu jałowym normalnie się wkręci na obroty ale podczas jazdy. Gdy np przy 50km/h na czwórce depne do dechy to dopiero auto idzie jak będzie miało około 3000obr....
witam sprawdź kolego węże dolotowe od 'turbiny do kolektora'. mogły się przetrzeć jak miałem przypadek w AFN-e w passacie b5- przetarł się wąż na kolanku i były przedmuchy, turbo pompowało i pompuje do dziś. objawy identyczne
Niezłą skarbonkę sobie kupiłeś :D Z odmy pewnie jak z parowozu, turbina pewnie ma dość, zdejmij chociaż wąż między filtrem powietrza a turbiną, wymacaj ośkę i sprawdź czy ma już spore luzy, olej idzie albo odmą albo turbo, albo wszystko razem, w chłodnicy powietrza pewnie litry oleju. Szczelność zasilania powietrzem sprawdziłeś? Do wycieków dołącz uszczelniacz...
To Ci turbina nie ładuje! A węże za turbina robią się twarde jak przygazujesz? Turbinę masz sterowaną podciśnieniem ? Sprawdź geometrię czy chodzi lekko.
Turbina do d... dmucha olejem w dolot i silnik chodzi na oleju - dlatego nie możesz zgasić. Opcja druga - gdzieś w dolocie jest dużo oleju i leszcze go silnik zjada.. Jeśli to możliwe to odłącz wąż z turbiny do intercoolera, odpal i organoleptycznie sprawdź czy turbina pluje olejem.
Przebieg samochodu to około 270 tyś, turbina była regenerowana jakiś czas temu, wąż od odmy drożny. Dodam że na zimnym silniku reakcja na gaz jest znikoma pedał do podłogi a on nic
Ma za mało wody albo pompa nie tłoczy. 1. Do czyszczenia układ komory ydrostatycznej + wąż komora - miska yjąca (dostępne po zdjeciu lewego boku) 2. Pompa myjąca ma urwaną turbinę, lub jest zatarta i nie tłoczy wody. Moduł jak i grzałkę z termostatem zostaw w spokoju, tam nie masz już czego wiecej szukać.
Witam wszystkich. Mam vw transporter t5 1.9 tdi. Po długiej trasie do Niemca przed miejscem docelowym zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju, dolałem olej i zauważyłem że oba węże idącę do intercolera puchną, rozszerzają się przy wyższych obrotach. Wcześniej zauważyłem też że filt powietrza jest zarzygany nieco olejem i chciałem zlokalizować skąd...
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Od jakiegoś czasu świeci mi się czerwony wykrzyknik w zębatce. Byłem u mechanika, który stwierdził, że to się świeci od zimna... Podziękowałem i pojechałem dalej. Zauważyłem, że wąż od turbiny jest dziurawy. Myślałem, że wymiana pomoże, ale wykrzyknik świeci się dalej. Przy wymianie okazało się, że w wężu był oleje. - diagnoza, turbina do regeneracji....
gdzie znajduje się ta odma, żebym mógł ja sobie wyczyścić?? I czy zawór ciśnieniowy mogę o tak sobie odpiąć i przeczyścić?? :-)) na Twojej pierwszej fotce widać z lewej strony pokrywy zaworów wąż gumowy, który wchodzi do rury idącej do turbiny i to jest właśnie wąż odmy wychodzący z zaworu na pokrywie zaworów (którego na fotce nie widać) do węża przed...
witam, sprawdż jak kol. Remik sugeruje ciśnienie doładowania, masz jakieś błedy z diagnozy silnika?prawde mówiąć jeszcze nie spotkałem takiej upierdliwej usterki, pewnie wąż i opaska nie są właściwie dobrane i tyle, nawet jak by wytworzyła turbina 4 bar nie powinien spaść wąż, powodzenia
Błąd H oznacza problem z poborem wody. Może być uszkodzona turbina w płaszczu wodnym. Może być zatkane sitko na wężu. Może być zagięty wąż od wody. Może za nisko być zamocowany wąż odpływowy, itd ...
To nie będzie niedomaganie turbiny , ściąg węża dolotowego i fizycznie (paluchem) sprawdź jak porusz się wirnik turbiny. Jak z olejem w wężu z turbiny do intercoolera? Dobra diagnostyka w czasie jazdy wiele wyjaśni.
Ściągnij węże z turbiny, będzie pobierać więcej. Prąd silnika zależy od tego jaką mocą mechaniczną się go obciąży.
Nie wiem czy po takim opisie ktoś zgadnie usterkę, ale podobne objawy jak brak mocy może powodować nawet wypluty oring czy pęknięcie któregoś z węży turbiny. Warto byłoby zacząć chociaż od wizualnych oględzin.
To rura do InterCoolera. Moze byc mokra, wilgotna jak turbo daje juz olej na dolot i ładuje to wszystko do IC. Część przeleci przez IC i do silniak, a część tam zostaje na dole i własnie dlatego przecieka. Jak nie ubywa ci kosmicznie duzo oleju z silnika (bo to jedyna droga skąd turbo moze brac) to bym to zostawił bo to normalne. Widze ze nie orientujesz...
W pierwszej fazie przygazowania ten wąż ma prawo być miękki. Dopiero trzymając go lekko ściśnięty i przygazowując mocniej powinien znacząco puchnąć. Zdejmij ten wąż, przyłóż rękę do wylotu i przygazuj. Zobaczysz czy faktycznie aż tak mocno turbina zarzuca olejem.
Olej dochodzi do niej? rozkręć wąż który doprowadza olej i zerknij bo jak widać brak chłodzenia :)..ew.chyba ze masz chłodzony cieczą bo spotkałem się w A4 z takową i był zagięty wąż od wody która idzie do turbiny... A tak krótko popatrz na węże czy któryś niezagięty ew. czy drożny :)
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
Warto by zdjąć wąż dolotowy do turbo i zobaczyć jak się kręci po odpaleniu.
Sprawdzona przepływka jest ok, brak ciśnienia powietrza na wężu od turbiny chwile jest twardy a potem odpuści. Czy jest możliwość przy nieszczelnej turbinie tak wysokie spalanie?
Z logów jak byk widać dziurę na drodze Turbo, intercooler, silnik. Syczy Ci powietrze, gdzieś ucieka, gdzieś jest dziura, gdzieś wąż wypadł albo pękł lub rozerwało intercooler. Jeden gazuje żeby syczało a drugi patrzy skąd. Sprawdzałem wcześniej w ten sposób, ale na postoju bez obciążenia nie było słychać przedmuch. Natomiast masz w 100% rację dziś...
Witam użytkowników focus. Jestem świeżym nabywcom focusa 2000r. 1.8 tddi. Mam problem. Podczas gwałtownego wciśnięcia pedał gazu jak i co za tym idzie nabierania prędkości odczuwam zbyt "moim zdaniem" głośną pracę silnika. Czytałem, że to może być wąż łączący filtr powietrza z turbiną. Bardzo proszę o wszelką pomoc
chodzi ci o węże do turbiny i do zaworu egr? i gdzie znajdują się te elektrozaworki?
Za mało powietrza, Turbina? Węże między turbiną a kolektorem.
Najlepiej to sprawdzic jakie błędy ma ECU i jakie parametry odczytuje. Łatwo sprawdzić czy turbina daje w miare dobre ciśnienie. Zapalić silnik, długim śrubokrętem lub czymkolwiek popchnąć to cięgno i dodać gazu, jak wąż zrobi się twardy że się nie będzie dało go ścisnąć to turbina daje ciśnienie więc trzeba szukać w zaworze sterującym turbiną lub przewody,...
wąż intercoolera aquastop wąż karcher wąż
opalarka grzeje szyberdach elektryczny alarm prestige
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Skoda Octavia: Kontrola trakcji i jej działanie Funkcje systemu ABS w pojazdach