Witam Podepnę się do tematu - mam problem z odpalaniem porannym w temperaturach poniżej zera jeśli w nocy spada temperatura rano nie mogę odpalić swojego tikacza, do tej pory chodził wzorowo - rok temu pojawił się problemu z odpalaniem - został rozwiązany, samochód odpalał bez problemu w dni pogodne, a w wilgotne i mgliste w garażu z rana odpalił bez...
Przewód ten jest podłączony od gaźnika do aparatu zapłonowego i słurzy do podciśnieniowego wyprzedzania kąta zapłonu. Wiem do czego to służy. Może to podejście nie profesjonalne ale nieraz lekarstwem na szarpanie silnikiem w czasie hamowania silnikiem czy jego kichaniem było zdjęcie tego wężyka z aparatu zapłonowego i zaślepienie wężyka. Miałem kiedyś...
Ok. Kabel wymieniłem, co prawda przy aparacie zapłonowym ledwo się trzymał, ale to nie to. Odczepiłem także wężyk podciśnienia i także żadnych zmian. Cewka też jest raczej ok, bo jeśli była by ona z inną rezystancją uzwojenia to by nie chodziło wogóle. Trzeba kopać dalej... Jutro wymienię moduł, może to pomoże, a jak nie, to sam już nie wiem, aparat...
Falco76 jakbyś trochę pracował przy tych autach to nie było by to dla ciebie śmieszne i wtryskiwacz się nie zapycha tylko pada elektrycznie. Poza tym jak Jahhr znajdzie usterkę to może napisze co to było. Napewno nie aparat zapłonowy bo go w tym aucie nie ma i nie wężyk (bo to nie Jasiu "wężykiem, wężykiem") bo jego też w tym aucie nie ma :D
Mam do sprawdzenia : 1.kod błędu -może nie pokazać 2.wtryskiwacze -może zawieszone 3.Kable od świec czy palą w ciemności -raczej nie 4.aparat zapłonowy - sprawdzę czy jest czysty 5.Zawór EGR - zaślepienie ,wyczyszczenie -sprawdzę odp. 1. kod błędu nie sprawdzałem 2. Sprawdziłem jest OK. ale nie nagrałem . 3. Kable od świec nie sprawdzałem. 4. Sprawdziłem...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Gdyby srebrny przekaźnik był uszkodzony, nie miałbyś też sterowania nastawnikiem wolnych obrotów. Zobacz, czy po przekręceniu zapłonu przez jakieś 10 sekund masz na nim 12V, na jałowych powinno być coś koło 5-8 V No więc sprawdziłem napięcie na nastawniku wolnych obrotów. Po przekręceniu zapłonu na mierniku pokazało jakieś sladowe napiecie <1 Volt,...
1.Regulacja zaworów - proste jak budowa cepa (potrzeba szczelinomierz klucz francuski + klucz 11 chyba) 2.Regulacja zapłonu (potrzeba żarówki z dwoma kabelkami) 3.Sprawdzenie pompy paliwa (zdejmujemy wężyk co idzie do gażnika i kręcimy silnikiem ,jak sika to ok) 4.Sprawdzenie iskry jak jest to ok ,jak nie to sprawdzamy napięcie czy dochodzi na cewkę...
Przewody WN zamieniałem miejscami, ciągle na ten sam nie palił. Świece zamieniałem miejscami, ciągle na czwarty. W końcu obróciłem cały aparat zapłonowy o 90 stopni i zamieniłem tak przewody, żeby było ok i to samo-->nie pali na czwarty. Żeby było ciekawiej (i zgodnie z myślą, że to jest wina paliwa), zrobiłem eksperyment: odkręciłem rurkę do serwa(akurat...
Mam takie same objawy, z stalych obrotow okolo 850 ostatnio spadly one do okolo 600 ktore czesto podczas schodzenia z wyzszych obrotow w pierwszej fazie spadaja nieomal do wyganiecia silnika (zapala sie kontrolka ladowania lekko) nastepnie silnik stabilizuje sie na 600 obrotow ale np dobicie kierownica do skrajnego polozenia spowoduje zgasniecie silnika...
Te co widać na zdjęciu są dobrze podłączone, ten zaznaczony możesz zaślepić jak do niczego nie potrzebny(fabrycznie raczej go nie było). Z przedniej części korpusu przepustnicy idą jeszcze 2 wężyki, jeden do przyspieszacza w aparacie zapłonowym, drugi do zaworu od par paliwa.
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Przyczyną datowania była prosta nieszczelność pod aparatem zapłonowym
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Mam Audi 80 z gaźnikiem Keihin 2,więc o komputerze nie ma mowy,prawdopodobnie kręcili przepustnicą przy regulacji gazu, i ma za małe otwarcie,może zawór od paliwa jest wadliwy i przydławia przepływ.Też mam zagazowane,ale w porządnej firmie i żadnych problemów przez 4 lata nie miałem.Jeżeli masz gaźnik 2EE to jest sterownik silnika coś a'la komputer,ale...
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
Witam Mój problem polega na tym, że mam w/w autko i jest elektrozawór(w komorze silnika po prawej stronie przy nadkolu) do którego są podłączone trzy wężyki ciśnieniowe. Jedna sprawa to nie wiem czy nie są one pomieszane a druga sprawa jeden wężyk prowadzi do aparatu zapłonowego do którego przymocowany jest prawdopodobnie regulator pneumatyczny i podczas...
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
Witam na schemacie silnika 1.8 PM. Od aparatu zapłonowego idzie jeden wężyk do zaworu perbut pod spód, kolejny idzie od zaworu perbut do monowtrysku. Są 2 wejścia, pierwsze idzie do pierwszego, a drugie idzie od monowtrysku do obudowy filtra. Moje pytanie: przy zaworze perbut numer 5 na tym schemacie zostaje jedno wolne miejsce, czy to jest zaślepione?...
Kolega Elekstryk miał na myśli wężyk podciśnieniowy do aparatu zapłonowego stosowany np. w dużych fiatach. W maluszkach tego nie było. Dodano po 38 Rozumiem, że usterka pojawia się tylko w czasie jazdy, po rozgrzaniu silnika i przy włączonych dodatkowych odbiornikach (światłach)? Na postoju, przy włączonych światłach, gorący silnik pracuje bez zarzutu...
Witam. Mam problem z VW Vento 1.8 benzyna gaz. 90 km. Samochód szarpie przy przyspieszaniu, zazwyczaj od 1800 do 2700 przy obciążeniu wciskaniu pedału gazu. Czasami na zimnym zaraz po odpaleniu. Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem. Szarpanie czasami jest tak intensywne, że wygląda jakby palił na 2-3 świece. Dodam, że świece, cewka, przewody...
Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć...
Nie wiem, jaka to wersja, ale jeżeli 999 FIRE z aparatem zapłonowym, to sprawdź, czy siłownik wyprzedzenia zapłonu na aparacie (to, do czego jest podłączony wężyk) nie jest dziurawy. Zdejmij wężyk i "zassij" powietrze z rurki - jęsli nie będzie oporu, to jest dziurawy - wtedy trzeba go wymienić (kilkadziesiąt złotych). Sprawdź też ten wężyk, czy nie...
... W gaźnikach otwór sterujący regulatorem podciśnieniowym jest nad przepustnicą, w takim miejscu że największe podciśnienie występuje w nim przy ok połowie wciśnięcia gazu. Do autora: jedyny sens sterowania elektronicznego wyprzedzenia zapłonu byłby przy zastosowaniu czujnika spalania stukowego. To bardzo cenna uwaga bo oznacza że źle mam wzięty...
Witam posiadam fiat uno 1.1 gaznik 1993r objawy to duże spalanie około 9 litrów na 100km.sprawdzone są świece aparat zapłonowy przewody ufo w aparacie sprawdzone wyciekow z gaznika jest ok wężyki wszystie dobre filtr paliwa wymieniony
Ja zapomniałem całkiem że oznaczenie i.e. było na błotniku a fire na tylnej klapie :) Ja miałem jakiegoś starszego, 96r. chyba więc tam był czujnik halla w aparacie zapłonowym, u ciebie pewnie jest już czujnik położenia wału normalny. Jak masz miernik to sprawdź przewody na zasadzie "po nitce do kłębka", najbardziej prawdopodobne miejsca to tak naprawdę...
A w jaki inny sposób w domowych warunkach można to sprawdzić? Właśnie byłem sprawdzić czy jest iskra no i jest. Wykręciłem świecę a tam całe mokre. Może go zalewa? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może jakiś wężyk od podciśnienia?
Ssanie prawidłowo działa?, proponuję sprawdzić podciśnieniowy regulator zapłonu na aparacie zapłonowym, na 90% jest dziurawy lub pęknięty jest wężyk.
Silnik krokowy jest w tym Panie Jurku.Jest też styk biegu jałowego, śrubę na przepustnicy tak ustawić żeby był styk ,bieg jałowy i sonda ma chodzić.Wężyk pewno idzie do puszki do aparatu zapłonowego po nagrzaniu silnika wyprzedza dopiero zapłon.Nie wydaje mi się jednak że amator te informacje wykorzysta...ale proszę.
po pierwsze link do strony niedziała powinieneś napisać jaki silnik masz było by łatwiej ale domyślam się że chodzi ci o licznik z ekonimizerem (chwilowe wskazanie zużycia paliwa) wężyk ten ciągniesz od nowego licznika z ekonimizerem do kolektora ssącego a mianowicie musi to być podciśnienie jakie panuje pod przepustnicą możesz podpiąć się przecinaąć...
więc jeśli ilość dostarczonego gazu zależy od podciśnienia, to może by tak podłączyć jakiś przetwornik ciśnienia na napięcie (lub coś podobnego) np. do wężyka który łączy gaźnik z regulatorem podciśnieniowym aparatu zapłonowego. Dać jakiś rozgałęźnik i podpiąć to do czujnika. W razie potrzeby zamienić napięcie na częstotliwość. Tylko czy istnieją odpowiednie...
Gdy pada MAP to najczęściej występują problemy z rozruchem, brak wolnych obrotów. Ustrojstwo mało awaryjne, częściej uszkadza się wężyk to niego. Map można podłożyć z poloneza na próbę. A może aparat zapłonowy, przestawiony zapłon (objawy pasują), lub przestawiony na pasku rozrządu.
Coś masz poprzestawiane, bo wygląda to, jakby dostawał zapłon na 2 cylindrze o wiele za wcześnie,jeśli jesteś pewien ustawienia sprawdż wałek rozrządu w miejscu łączenia się go z aparatem zapłonowym, oraz wałek aparatu zapłonowego (bolec),lub sprawdż dokładnie pozycje tłoka 1 z pozycją bolca aparatu zapłonowego.Możliwe jest też ,że przestawiłeś nie...
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem potrzebuje pomocy odnośnie podciśnienia Mercedes se380 80r Szukam miejsca gdzie w kolektor ssący wchodzi górny wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego. Patrz zdjęcie. Dziękuję za pomoc Błażej 506800181
witam wszystkich no u mnie te przerwy to są jak rozpędzam się wcześniej to też było np jak hamuje silnikiem jutro ja świece wymienie tuż po pracy tak obserwowałem że tych obrotów dostaje jak się nagrzeje porządnie oraz pare razy na ssaniu także być może to sonda lambda może jak tanie to jest to i jutro to wymienie.A co do stukania to mechanik mówił...
Witam. Kupiłem autko a tam śrubami pozaślepiane co niektóre wejścia i wyjścia. Czy ktoś może powiedzieć mi jak i gdzie podłączyć wężyki podciśnienia ? Od gaźnika patrząc z przodu po środku są dwa wyjścia na te wężyki. ten po prawo ktoś zatkał wkrętem gdzie ma iść czort wie ? Po lewej stronie idzie do aparatu zapłonowego czy to dobrze ? Patrzyłem w gaźniku...
Do sprawdzenia: rozrząd, kompresja, drożność katalizatora (o ile jeszcze jest) i luzy reluktora w aparacie zapłonowym. Jak nie masz czym zmierzyć ciśnienia paliwa, to możesz na próbę zdjąć wężyk powrotu z korpusu monowtrysku i zobaczyć czy leci z niego paliwo, nie do końca miarodajne, ale zawsze
Witam, dziś grzebałem w passacie, zmieniłem cały mono wtrysk prawie kompletny i co się okazało nic to nie dało ale... odpiołem wtyczke z elektrozaworka który jest schowany za tps-em, zgasiłem samochód , odpaliłem go i wszystko wróciło do normy czyli nie szarpie i nie świeci check. Podmieniłem zaworek i znowu to samo, teraz jeżdżę z odpiętą wtyczką i...
po pierwsze nie napisałeś który rok auta i jakie oznaczenie silnika. z mojej wiedzy nie powinno być tam żadnych podciśnień do aparatu zapłonowego ponieważ zapłon jest sterowany z sterownika silnika(Mono-motronic MA1.2.1 /2 /3).
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
No tak, doczytałem. A idź Pan, poprzedniego właściciela w ciula zrobili, kopułka zawilgocona była bo nie pasowała! nie od tego zapłonu, dopiero teraz się przyjrzałem i się obraca, inne rowki. Dałem nową i nowy palec, lekka zmiana, zapyrknie. Psikłem intensywniej plakiem to załapał tego plaka ale później, tak że wyrzuciło mi osłonę. Teraz jest poprawa...
Pare dni temu wracałem z pracy i nagle zgasło mi auto ( moja Vectra A, 1.6 8V, C16NZ). Kręciłem ale nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie, ani też "na popych" - czego nie powinno się robić. Zaholowałem go do garażu, i sutuacja wygląda tak: silnik kręci tak jakby chciał zapalić ale coś go dławi, cewka jest dobra (pomierzona, wyczyszczona itp),...
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
ok jutro zobacze ewentualnie wydmucham. załatwiłem 2 aparaty zapłonowe jeden od golfa 3 wygląda dość zużycie, na 99% będzie pasował a drugi od toledo i wygląda jak nowy tylko ma jakieś dodatkowe wyjście na wężyk do powietrza i teraz nie wiem czy ten drugi będzie bez tego działał.
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
Mój klasyk jest na tyle niezawodny, że żadne taśmy, druty i wężyki są mi niepotrzebne. Najważniejsze jest umieć dbać o pojazd. Należy używać odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Nowe uszczelniacze silikonowe wyeliminowały sprawę wycieków. Nowoczesne filtry paliwa eliminują zapychanie się gaźnika, benzyna E10 elimnuje problem wody w paliwie, bezstykowy...
Takich schematów jest mnóstwo i nawet na tym forum jak byś poszykał to znajdziesz, tylko te lampy błyskowe nazywane są stropboskopami, lub "strobolami". Różnią się one od lampy błyskowej tylko pojemnością kondensatora głónego, która w lampach jest większa i ma ok. 1000uF a stroboskopie do 5 uF. Przykładowy schemacik takiego flesza próbuję wysłać. Na...
Witam Mam Avensis 98r, 1,6 benz, silnik 4AFE, 180tys. Niedawno pojawił się problem z odpalaniem - dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka rozrusznik łapał i silnik odpalał (czasami za pierwszym razem). - sprawdziłem rozrusznik - ok, - sprawdziłem przekaźnik - zamykał styki, więc ok, - wyjąłem kostkę stacyjki, wyczyściłem, sprawdziłem - ok, Po...
wężyk aparat ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
oporność głośnik sygnalizacja stanu bateria spuchnięte kondensatory płycie
wzmacniacz shemat parkside aktualizacja
Zbyt wysokie obroty silnika w agregacie prądotwórczym Rozrusznik nie kręci na gorącym silniku benzynowym