Te co widać na zdjęciu są dobrze podłączone, ten zaznaczony możesz zaślepić jak do niczego nie potrzebny(fabrycznie raczej go nie było). Z przedniej części korpusu przepustnicy idą jeszcze 2 wężyki, jeden do przyspieszacza w aparacie zapłonowym, drugi do zaworu od par paliwa.
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Przewód ten jest podłączony od gaźnika do aparatu zapłonowego i słurzy do podciśnieniowego wyprzedzania kąta zapłonu. Wiem do czego to służy. Może to podejście nie profesjonalne ale nieraz lekarstwem na szarpanie silnikiem w czasie hamowania silnikiem czy jego kichaniem było zdjęcie tego wężyka z aparatu zapłonowego i zaślepienie wężyka. Miałem kiedyś...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Witam Mój problem polega na tym, że mam w/w autko i jest elektrozawór(w komorze silnika po prawej stronie przy nadkolu) do którego są podłączone trzy wężyki ciśnieniowe. Jedna sprawa to nie wiem czy nie są one pomieszane a druga sprawa jeden wężyk prowadzi do aparatu zapłonowego do którego przymocowany jest prawdopodobnie regulator pneumatyczny i podczas...
Przyczyną datowania była prosta nieszczelność pod aparatem zapłonowym
Mam Audi 80 z gaźnikiem Keihin 2,więc o komputerze nie ma mowy,prawdopodobnie kręcili przepustnicą przy regulacji gazu, i ma za małe otwarcie,może zawór od paliwa jest wadliwy i przydławia przepływ.Też mam zagazowane,ale w porządnej firmie i żadnych problemów przez 4 lata nie miałem.Jeżeli masz gaźnik 2EE to jest sterownik silnika coś a'la komputer,ale...
Kolega Elekstryk miał na myśli wężyk podciśnieniowy do aparatu zapłonowego stosowany np. w dużych fiatach. W maluszkach tego nie było. Dodano po 38 Rozumiem, że usterka pojawia się tylko w czasie jazdy, po rozgrzaniu silnika i przy włączonych dodatkowych odbiornikach (światłach)? Na postoju, przy włączonych światłach, gorący silnik pracuje bez zarzutu...
Usterka gaźnika - np. źe ustawiony poziom paliwa. Wężyki podciśnienia są tylko dwa, do gaźnika dopięty jest ten idący do bączka przy aparacie zapłonowym, do ekonomizera idzie z kolektora ssącego. Dodano po 2 jest tam takze elektorniczny zawor podcisnieniowy, ktorego tez nie wiem gdzie podpiac... Nie ma tam czegoś takiego - jest elektromagnetyczna dysza...
Witam na schemacie silnika 1.8 PM. Od aparatu zapłonowego idzie jeden wężyk do zaworu perbut pod spód, kolejny idzie od zaworu perbut do monowtrysku. Są 2 wejścia, pierwsze idzie do pierwszego, a drugie idzie od monowtrysku do obudowy filtra. Moje pytanie: przy zaworze perbut numer 5 na tym schemacie zostaje jedno wolne miejsce, czy to jest zaślepione?...
Witam posiadam fiat uno 1.1 gaznik 1993r objawy to duże spalanie około 9 litrów na 100km.sprawdzone są świece aparat zapłonowy przewody ufo w aparacie sprawdzone wyciekow z gaznika jest ok wężyki wszystie dobre filtr paliwa wymieniony
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem potrzebuje pomocy odnośnie podciśnienia Mercedes se380 80r Szukam miejsca gdzie w kolektor ssący wchodzi górny wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego. Patrz zdjęcie. Dziękuję za pomoc Błażej 506800181
A w jaki inny sposób w domowych warunkach można to sprawdzić? Właśnie byłem sprawdzić czy jest iskra no i jest. Wykręciłem świecę a tam całe mokre. Może go zalewa? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może jakiś wężyk od podciśnienia?
Witam. Mam problem z VW Vento 1.8 benzyna gaz. 90 km. Samochód szarpie przy przyspieszaniu, zazwyczaj od 1800 do 2700 przy obciążeniu wciskaniu pedału gazu. Czasami na zimnym zaraz po odpaleniu. Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem. Szarpanie czasami jest tak intensywne, że wygląda jakby palił na 2-3 świece. Dodam, że świece, cewka, przewody...
Nie wiem, jaka to wersja, ale jeżeli 999 FIRE z aparatem zapłonowym, to sprawdź, czy siłownik wyprzedzenia zapłonu na aparacie (to, do czego jest podłączony wężyk) nie jest dziurawy. Zdejmij wężyk i "zassij" powietrze z rurki - jęsli nie będzie oporu, to jest dziurawy - wtedy trzeba go wymienić (kilkadziesiąt złotych). Sprawdź też ten wężyk, czy nie...
po pierwsze link do strony niedziała powinieneś napisać jaki silnik masz było by łatwiej ale domyślam się że chodzi ci o licznik z ekonimizerem (chwilowe wskazanie zużycia paliwa) wężyk ten ciągniesz od nowego licznika z ekonimizerem do kolektora ssącego a mianowicie musi to być podciśnienie jakie panuje pod przepustnicą możesz podpiąć się przecinaąć...
Ssanie prawidłowo działa?, proponuję sprawdzić podciśnieniowy regulator zapłonu na aparacie zapłonowym, na 90% jest dziurawy lub pęknięty jest wężyk.
więc jeśli ilość dostarczonego gazu zależy od podciśnienia, to może by tak podłączyć jakiś przetwornik ciśnienia na napięcie (lub coś podobnego) np. do wężyka który łączy gaźnik z regulatorem podciśnieniowym aparatu zapłonowego. Dać jakiś rozgałęźnik i podpiąć to do czujnika. W razie potrzeby zamienić napięcie na częstotliwość. Tylko czy istnieją odpowiednie...
... W gaźnikach otwór sterujący regulatorem podciśnieniowym jest nad przepustnicą, w takim miejscu że największe podciśnienie występuje w nim przy ok połowie wciśnięcia gazu. Do autora: jedyny sens sterowania elektronicznego wyprzedzenia zapłonu byłby przy zastosowaniu czujnika spalania stukowego. To bardzo cenna uwaga bo oznacza że źle mam wzięty...
Falco76 jakbyś trochę pracował przy tych autach to nie było by to dla ciebie śmieszne i wtryskiwacz się nie zapycha tylko pada elektrycznie. Poza tym jak Jahhr znajdzie usterkę to może napisze co to było. Napewno nie aparat zapłonowy bo go w tym aucie nie ma i nie wężyk (bo to nie Jasiu "wężykiem, wężykiem") bo jego też w tym aucie nie ma :D
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
Ok. Kabel wymieniłem, co prawda przy aparacie zapłonowym ledwo się trzymał, ale to nie to. Odczepiłem także wężyk podciśnienia i także żadnych zmian. Cewka też jest raczej ok, bo jeśli była by ona z inną rezystancją uzwojenia to by nie chodziło wogóle. Trzeba kopać dalej... Jutro wymienię moduł, może to pomoże, a jak nie, to sam już nie wiem, aparat...
Gdy pada MAP to najczęściej występują problemy z rozruchem, brak wolnych obrotów. Ustrojstwo mało awaryjne, częściej uszkadza się wężyk to niego. Map można podłożyć z poloneza na próbę. A może aparat zapłonowy, przestawiony zapłon (objawy pasują), lub przestawiony na pasku rozrządu.
Witam, dziś grzebałem w passacie, zmieniłem cały mono wtrysk prawie kompletny i co się okazało nic to nie dało ale... odpiołem wtyczke z elektrozaworka który jest schowany za tps-em, zgasiłem samochód , odpaliłem go i wszystko wróciło do normy czyli nie szarpie i nie świeci check. Podmieniłem zaworek i znowu to samo, teraz jeżdżę z odpiętą wtyczką i...
Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć...
Ja zapomniałem całkiem że oznaczenie i.e. było na błotniku a fire na tylnej klapie :) Ja miałem jakiegoś starszego, 96r. chyba więc tam był czujnik halla w aparacie zapłonowym, u ciebie pewnie jest już czujnik położenia wału normalny. Jak masz miernik to sprawdź przewody na zasadzie "po nitce do kłębka", najbardziej prawdopodobne miejsca to tak naprawdę...
Do sprawdzenia: rozrząd, kompresja, drożność katalizatora (o ile jeszcze jest) i luzy reluktora w aparacie zapłonowym. Jak nie masz czym zmierzyć ciśnienia paliwa, to możesz na próbę zdjąć wężyk powrotu z korpusu monowtrysku i zobaczyć czy leci z niego paliwo, nie do końca miarodajne, ale zawsze
po pierwsze nie napisałeś który rok auta i jakie oznaczenie silnika. z mojej wiedzy nie powinno być tam żadnych podciśnień do aparatu zapłonowego ponieważ zapłon jest sterowany z sterownika silnika(Mono-motronic MA1.2.1 /2 /3).
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Witam. Kupiłem autko a tam śrubami pozaślepiane co niektóre wejścia i wyjścia. Czy ktoś może powiedzieć mi jak i gdzie podłączyć wężyki podciśnienia ? Od gaźnika patrząc z przodu po środku są dwa wyjścia na te wężyki. ten po prawo ktoś zatkał wkrętem gdzie ma iść czort wie ? Po lewej stronie idzie do aparatu zapłonowego czy to dobrze ? Patrzyłem w gaźniku...
Coś masz poprzestawiane, bo wygląda to, jakby dostawał zapłon na 2 cylindrze o wiele za wcześnie,jeśli jesteś pewien ustawienia sprawdż wałek rozrządu w miejscu łączenia się go z aparatem zapłonowym, oraz wałek aparatu zapłonowego (bolec),lub sprawdż dokładnie pozycje tłoka 1 z pozycją bolca aparatu zapłonowego.Możliwe jest też ,że przestawiłeś nie...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
witam wszystkich no u mnie te przerwy to są jak rozpędzam się wcześniej to też było np jak hamuje silnikiem jutro ja świece wymienie tuż po pracy tak obserwowałem że tych obrotów dostaje jak się nagrzeje porządnie oraz pare razy na ssaniu także być może to sonda lambda może jak tanie to jest to i jutro to wymienie.A co do stukania to mechanik mówił...
Pare dni temu wracałem z pracy i nagle zgasło mi auto ( moja Vectra A, 1.6 8V, C16NZ). Kręciłem ale nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie, ani też "na popych" - czego nie powinno się robić. Zaholowałem go do garażu, i sutuacja wygląda tak: silnik kręci tak jakby chciał zapalić ale coś go dławi, cewka jest dobra (pomierzona, wyczyszczona itp),...
ok jutro zobacze ewentualnie wydmucham. załatwiłem 2 aparaty zapłonowe jeden od golfa 3 wygląda dość zużycie, na 99% będzie pasował a drugi od toledo i wygląda jak nowy tylko ma jakieś dodatkowe wyjście na wężyk do powietrza i teraz nie wiem czy ten drugi będzie bez tego działał.
Witam wszystkich proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić wiem że już takich tematów było wiele ale po wymianie z innego Matiza działającego kabli, świec, pompy paliwa, całego aparatu zapłonowego, czujnika krokowego oraz tego czujnika co jest zaraz pod szybą i nie pamiętam dokładnie jak się nazywa z wężykiem taki przedmuchem go dalej nie odpala na zimnym....
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
Witam Mam Avensis 98r, 1,6 benz, silnik 4AFE, 180tys. Niedawno pojawił się problem z odpalaniem - dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka rozrusznik łapał i silnik odpalał (czasami za pierwszym razem). - sprawdziłem rozrusznik - ok, - sprawdziłem przekaźnik - zamykał styki, więc ok, - wyjąłem kostkę stacyjki, wyczyściłem, sprawdziłem - ok, Po...
Konfig: Honda civic 93r. eg4 d15b2(seria) bez gazu Od zawsze miałęm problem że po dłuższym przestoju rano jak odpalałem silnik to przez chwile nie równo pracował ale potem normalnie. Potem miałem sytuacje że pewnego ranka odpaliłem Hania mi prychała gasła i szarpała.... na drugi dzień problem sam zniknął. Teraz od tygodnia pewnego dnia odpaliłem auto...
No tak, doczytałem. A idź Pan, poprzedniego właściciela w ciula zrobili, kopułka zawilgocona była bo nie pasowała! nie od tego zapłonu, dopiero teraz się przyjrzałem i się obraca, inne rowki. Dałem nową i nowy palec, lekka zmiana, zapyrknie. Psikłem intensywniej plakiem to załapał tego plaka ale później, tak że wyrzuciło mi osłonę. Teraz jest poprawa...
1.Regulacja zaworów - proste jak budowa cepa (potrzeba szczelinomierz klucz francuski + klucz 11 chyba) 2.Regulacja zapłonu (potrzeba żarówki z dwoma kabelkami) 3.Sprawdzenie pompy paliwa (zdejmujemy wężyk co idzie do gażnika i kręcimy silnikiem ,jak sika to ok) 4.Sprawdzenie iskry jak jest to ok ,jak nie to sprawdzamy napięcie czy dochodzi na cewkę...
Najczęściej 2 rzeczy 1-pompa paliwa lub/ przekaźnik pompy na słupku z prawej strony 2-modół zapłonowy w aparacie (jak ten duży) 3-rzadki przypadek ale miałem raz uwalony sterownik świece sprawdzić jak napisał kolega - brak iskry może świadczyć o module paliwo odpiąć wężyk do wtrysku i włączyć zapłon jeśli poleci paliwko to już połowa sukcesu. POWODZENIA
Mój klasyk jest na tyle niezawodny, że żadne taśmy, druty i wężyki są mi niepotrzebne. Najważniejsze jest umieć dbać o pojazd. Należy używać odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Nowe uszczelniacze silikonowe wyeliminowały sprawę wycieków. Nowoczesne filtry paliwa eliminują zapychanie się gaźnika, benzyna E10 elimnuje problem wody w paliwie, bezstykowy...
w Astrze F czujnik jest w zegarach a zegary są na linkę, jednakże on niema wpływu na gaśnięcie, choć obniża obroty po zatrzymaniu, więc może obniża Ci za bardzo, choć ja tam podejrzewam że masz np poparciałe wężyki pod zespołem przepustnicy, albo ten do mapsensora, ten od mapsensora MUSI być dobry i szczelny, a te pozostałe co tam pod przepustnicą są...
No to usłyszałeś, nawet rada z wymianą autka Dodano po 9 po pierwsze gaźnik, zdejmij, dokładnie rozkreć, sprawdź ewentualnie zregeneruj za pomocą zestawu naprawczego luz na przepustnicy, sprawdź zaworek iglicowy , ustawienie pływaka, czy oska pływaka nie wycięta, nie ma luzu, czy pływak nie ociera o komorę (widoczne ślady), ustaw poziom paliwa/było...
Takich schematów jest mnóstwo i nawet na tym forum jak byś poszykał to znajdziesz, tylko te lampy błyskowe nazywane są stropboskopami, lub "strobolami". Różnią się one od lampy błyskowej tylko pojemnością kondensatora głónego, która w lampach jest większa i ma ok. 1000uF a stroboskopie do 5 uF. Przykładowy schemacik takiego flesza próbuję wysłać. Na...
Nawet nie wiemy Jaki masz typ zapłonu, były trzy. Z kopułką, z podwójną cewką i przerywaczem, elektroniczny, bez aparatu zapłonowego... jeszcze one różniły się szczegółami, np, zastosowaniem przewodu oporowego lub diody... Iskra nie może być anemiczna. Nic nie piszesz o kompresji, czy auto stało, czy zgasiłeś i nie pali... Ciężko pomagać na odległość....
Goldwinger nic z tego nie rozumiem ale to nic ,to co napisałeś przekaże mechanikowi którego właśnie od dzisiejszego popołudnia chwale bo usunoł gaśniecie silnika po rozgrzaniu w czasie jazdy.Zrobiłem małą przejażdźke 50 km po wioskach i po mieście no i ani razu nie miałem problemu ze zgaśnieciem czy szarpaniem.Niestety nie znalazł przyczyny jego nie...
Witam, w skrócie ... Posiadam Opla Vectrę A 1.6 czysta benzyna 1990 rok. Auto posiadam już 7 lat, w lipcu wymienione zostało: uszczelka pod głowicą, rozrząd, świece, kable WN, aparat zapłonowy, olej, płyn chłodniczy, kilka wężyków które były już zużyte. Około tydzień temu pojawił się problem... Auto zaczęło się dusić i przerywać. Wywołałem błędy : sonda...
Obudowę termostatu idzie wymienić bez wyjmowania aparatu. Aparat jest nowy czy używany? Jest od takiego samego silnika? Nie jest czasami z króćcem na wężyk od podciśnienia? Skoro po dodaniu gazu chodzi to przewody WN masz dobrze założone. Z tego co pamiętam to w ten aparat od strony wałka jest wbity kołek ustalający więc tam nie da się tego odwrotnie...
Witam! Mam taki problem - w Golfie II (gaźnik Pierburg 2E, ssanie wodne-bimetal) po przekreceniu kluczyka na stop, silnik próbuje przez chwile dalej chodzić...Prychnie, pierdnie i dopiero zgasnie. Samochód również duzo mi pali, a spaliny sa gryzące. Auto np jadąc ok 60-70 km i depnięcie na trzecim biegu na maxa - idzie, ale tak jakby chciało a nie mógło...
Mam do sprawdzenia : 1.kod błędu -może nie pokazać 2.wtryskiwacze -może zawieszone 3.Kable od świec czy palą w ciemności -raczej nie 4.aparat zapłonowy - sprawdzę czy jest czysty 5.Zawór EGR - zaślepienie ,wyczyszczenie -sprawdzę odp. 1. kod błędu nie sprawdzałem 2. Sprawdziłem jest OK. ale nie nagrałem . 3. Kable od świec nie sprawdzałem. 4. Sprawdziłem...
do owik nie wiem w jakim celu wyciągasz mój stary post z problemem sygnalizacji stanu wody (problem był w elektronice samej deski rozdzielczej) jeśli chodzi o katalizator to nie wycinać tylko sprawdzić stan ........ do rbiesiada jeśli chodzi zmiany (przyspieszanie) zapłonu to w każdym bezyniaku masz zapłon przyspieszany wraz ze wzrostem obrotów silnika....
Jeżeli wstawisz aparat bez regulatora podciśnieniowego to możesz mieć problemy przy gwałtownym wciśnięciu gazu lub gdy auto jest obładowane. W mk3 nie było podciśnieniowego regulatora ale wydaje mi się że może nie pasować - inne wycięcie w wałku rozrządu. Regulator podciśnieniowy można zdemontować i wymienić bez konieczności wymiany całego aparatu zapłonowego-...
Przewody WN zamieniałem miejscami, ciągle na ten sam nie palił. Świece zamieniałem miejscami, ciągle na czwarty. W końcu obróciłem cały aparat zapłonowy o 90 stopni i zamieniłem tak przewody, żeby było ok i to samo-->nie pali na czwarty. Żeby było ciekawiej (i zgodnie z myślą, że to jest wina paliwa), zrobiłem eksperyment: odkręciłem rurkę do serwa(akurat...
Posiadam fiata uno fire 1000 z 1997r. Mój problem to skoki wolnych obrotów. Przejrzałem już wszystkie wężyki od powietrza,zresetowałem kompa i dalej to samo. Zapłon ustawiony jest na 2 i co pewien czas podskakuje na 5 i znowu spada na 2. Ponadto słyszalny jest metaliczny dźwięk w aparacie zapłonowym. Podczas dodawania gazu lekko go dławi i dopiero potem...
Witam ponownie,problem się zmienił.Wymieniłem świece,kopułkę na aparacie zapłonowym i palec no i przestał silnik przerywać.Ale za to z obrotami znowu jest problem.Na postoju są obroty ok a jak w trakcie jazdy wcisnę sprzęgło to nawet zgaśnie,myślałem że powietrze zapycha gaźnik i dałem taką rurę przed ten termostat i obróciłem w stronę silnika ale nic...
Powracam do problemu i tematu, gdy wydawać się już mogło, że przyczyną może być zapchany katalizator tak się jednak nie okazało. Co prawda wywalenie kata trochę jakby pomogło i samochód się ożywił to jednak problem dalej występuje. Wszystko jednak jest dziwne, bo jak sprawdzałem kata i poluzowałem śruby tak aby ewentualne spaliny mogły się wydostać...
ale co zawóe EGR? Zawór egr? Że w tico? :-D hehe :D Jak silnik jest zimny to na ssaniu chodzi dobrze ale z chwilą przejścia na wolne obroty od razu gaśnie i tu problem nie wiem co się mogło stać na pewno żadne przewody nie oberwały się na pewno coś uszkodziłem ale co zawóe EGR? ten moduł w aparacie zapłonowym? Samochód gaśnie zarówni na benzynie jak...
Tego wężyka w pompie jeszcze nie sprawdzałem. Na dniach to sprawdzę ale troche się pozmieniało. Wumieniłem sporo elementów i od pewnego czasu po dłuższym postoju wystarczy że pokręcę 3 sekundy rozrusznikiem i auto odpala bezproblemowo. Wolałbym jednak żeby odpalało od razu. Od wczoraj męczę się z ustawieniem zapłonu. Użyłem VAGa 3.11 i nie było tam...
Silnik krokowy jest w tym Panie Jurku.Jest też styk biegu jałowego, śrubę na przepustnicy tak ustawić żeby był styk ,bieg jałowy i sonda ma chodzić.Wężyk pewno idzie do puszki do aparatu zapłonowego po nagrzaniu silnika wyprzedza dopiero zapłon.Nie wydaje mi się jednak że amator te informacje wykorzysta...ale proszę.
Witam Podepnę się do tematu - mam problem z odpalaniem porannym w temperaturach poniżej zera jeśli w nocy spada temperatura rano nie mogę odpalić swojego tikacza, do tej pory chodził wzorowo - rok temu pojawił się problemu z odpalaniem - został rozwiązany, samochód odpalał bez problemu w dni pogodne, a w wilgotne i mgliste w garażu z rana odpalił bez...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
nie podawała paliwa bo jednak moja wina brakło benzynki na odpalanie auta. filtr się zapchał i już nie leciało paliwo. I nie chciała odpalać, sprawdzałem cewkę aparat czujnik halla itd. Sprawdziłem czy napięcie dochodzi do pompki zwierając piny na przekaźniku i mierząc miernikiem i led-testerem i napięcie było. Pojechałem na szrot pompka 30 zł. filtr...
Witam! w ABF-ie można przy pracującym silniku wypiąć kostkę z aparatu zapłonowego (Hall) i silnik dalej pracuje. Za "synchronizację" zapłonu odpowiedzialny jest czujnik Halla na wale. Dokładnie tak. Również posiadam ABF'a i miałem dziwny okres, że w okolicach 2.8krpm przerywał i nierówno pracował na wolnych obrotach. Nie wiem z jakiego powodu ale już...
No właśnie... Examiner... W Gdańsku nikt tego nie ma. u Fiata popukali się w czoło... Map nie był mierzony bo nie mam wytycznych. Z resztą jak to mierzyć..? Wężyki są szczelne - nowe. Nigdzie też nie bierze lewego powietrza. Nowego kupić nie sposób. Kilka miesięcy szukałem sondy Lambda, oryginalnej GM z numerem takim jak podaje EPER po VINie auta. To...
Witam. Witam, na początku chciałbym przeprosić za długą nieobecność ale niestety życie zweryfikowało czas... Daj zdjęcie przekaźnika. http://obrazki.elektroda.pl/3427302400_1... Wiem że w alternatorze masz 3 przewody, mówiłem ci jak rozpoznać który jest który. Dla pewności daj zdjęcie. http://obrazki.elektroda.pl/6091959200_1...
Witam mam problem z Golfem II 1.3 NZ 90r produkcji. Początkowo były takie objawy : -Silnik zimny samochód odpala , chodzi na podwyższonych obrotach ( ssanie ) schodzi do 950obr/min i przez chwilę chodzi normalnie , potem obroty spadają niżej , że prawie gaśnie - pracuje tak chwilę i obroty wchodzą na 950obr/min znów chodzi chwilę ok i ponownie spadają...
Witam, Od kilku dni walczę z Passatem B4 2.0 2E + LPG z objawami jak w temacie. Silnik chodzi idealnie, równiutko, nie przerywa, nie szarpie do momentu pełnego otwarcia termostatu - ok 90*C. Wówczas następuje coś w rodzaju kichnięcia w okolicach kolektorów po czym auto zaczyna szarpać, falować - nie potrafi utrzymać stałej prędkości obrotowej przy pedale...
Gdyby srebrny przekaźnik był uszkodzony, nie miałbyś też sterowania nastawnikiem wolnych obrotów. Zobacz, czy po przekręceniu zapłonu przez jakieś 10 sekund masz na nim 12V, na jałowych powinno być coś koło 5-8 V No więc sprawdziłem napięcie na nastawniku wolnych obrotów. Po przekręceniu zapłonu na mierniku pokazało jakieś sladowe napiecie <1 Volt,...
Witam Mam problem z samochodem DAEWOO TICO, Jako iż jestem pierwszym właścicielem autka szkoda mi się z nim już rozstawać. Opiszę w czym problem. Autko do tej pory działało bez zarzutu jednak kiedyś zaczęło kiepsko palić w dni wilgotne, ja wtedy nie miałem pojęcia co to może być oddałem go do mechanika (przeklinam go do tej pory) on też nie wiedział...
Luz zaworowy został sprawdzony i ustawiony prawidłowo. O czym wczesniej pisałem. O tym, że ciśnienie sprężania sprawdziłem tez napisałem (jest 12 bar na obydwu cylindrach) Ok. może te 12 Bar jest trochę podejrzanie duże, ale można przyjąć, że zawory OK. Natomiast nic nie wiadomo o stanie pierścienia olejowego i związanego z nim ew. sporego spożycia...
Witam, Mam problem z zakupionym samochodem, kupiony od pierwszego właściciela czarne tablice z przebiegiem oryginalnym 85.000km salon polska 1997r. Jest to VW Polo 1.0 silnik AER benzyna. Problem jest z nierówną praca silnika na wolnych obrotach, podczas jazdy nie jest to odczuwalne aczkolwiek nie mam porównania jak to auto powinno chodzić ale do rzeczy:...
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
Mam takie same objawy, z stalych obrotow okolo 850 ostatnio spadly one do okolo 600 ktore czesto podczas schodzenia z wyzszych obrotow w pierwszej fazie spadaja nieomal do wyganiecia silnika (zapala sie kontrolka ladowania lekko) nastepnie silnik stabilizuje sie na 600 obrotow ale np dobicie kierownica do skrajnego polozenia spowoduje zgasniecie silnika...
sprawdz uklad przyspieszacza zaplonu. Nie wiem jak to jest w uno ale albo podcisnienie albo czujnik odsrodkowy albo tak jak pisalem stukowy. ew. bardzo zle paliwo:). Moze tez przestawil Ci się caly aparat zaplonowy. pzdr. wmr Odłączyłem wężyk od podciśnieniowego przestawiłem zapłon i to samo, przez 5-10 min jazdy ok i znowu stuki, po jakimś czasie...
Witam, mam problem z uruchomieniem silnika, aparat zapłonowy sprawdziłem, jest dobra iskra na wszystkich świecach. Przy wymianie filtra paliwa zakręciłem rozrusznikiem na odpiętym wężyku od pompy, żeby sprawdzić, czy pompa podaje paliwo jednak nie wyleciała ani kropla. Prąd do pompy raczej dochodzi ponieważ przy włączeniu zapłonu słychać przez chwilę...
Siema A ja mam pytanko czy w tym gazniku wystepuje jakas skomplikowana instalacja wezykow podcisnieniowych? Bo teraz podlaczony jest tylko aparat zaplonowy gdzies z prawej strony gaznika (patrzac od przodu auta) i z tylu gaznika jest jakas chyba membrana i od niej wezyk idzie na dol gdzies do podstawy gaznika a przeslona od porcjowania cieplego/zimnego...
Silnik szarpie podczas jazdy- gdy jadę na lekkim przyśpieszeniu i chcę dodać gazu to występuje szarpanie silnika,- objaw ten występuje tak na gazie jak i na benzynie, wymiana świec i filtrów tak gazowego jak i benz nic nie dała, kable sprawdzone nie ma przebicia, system przewietrzania sprawdzony, jest drożny, włączony w system zaworek jednokierunkowy...
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda corsa aparat zapłonowy
level platforma lodówka samsung panel sterowania konwertowanie plików video
regulator napiecia regulator napiecia skuter
Flash Dump Guide for Philips 32PHT4131/12 TV Philips 32PHT4131/12 Flash Dump File Guide