Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
skoro nie dziala dmuchawa,to trzeba zacząć od sprawdzenia,czy dochodzi napięcie do silnika i czy on działa.tam jest jeszcze kostka podłaczeniowa oraz włacznik silnika.ja gdzieś posiadam schemat ale nie mam możliwości go przesłać netem.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Na przekaźniku po włączeniu ,,masy,,powinno być zasilanie na 1 z 4 przewodów .Po przekręceniu stacyjki powinno się pojawić zasilanie na 2 [dwuch]przewodach.Jeśli po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie na przekaźniku to,, skrosuj,, połącz dwa przewody od czujnika skrzyni biegów -który znajduje się pod podłogą .Przekaźnik możesz wymontować...
Tak, będzie działać jak najbardziej. Ale raczej odradzałbym ci to rozwiązanie jest o wiele prostszy sposób lecz jednak musisz rozebrać głośnik i podłączyć aku za trafem i mostkiem prostowniczym. Napięcie za trafem myślę ,że jest 12 V o ile się nie mylę, sprawdź. Przetwornica wprowadzi tylko niepotrzebne zakłócenia i stratę mocy oraz stratę kasy. :D
A co z tą ciągłością obwodu między lewymi i prawymi kierunkami? Na schemacie niby widać że tam jest jedna kontrolka, ale jak są połączone ze sobą to może w ogóle działać prawidłowo? Dodano po 18 sprawdziłem żarówką (miałem tylko 5W), świeci się przy przewodzie zasilającym i odpowiednio jak przełączę świeci się przy lewym i prawym kierunku. Ciągłość...
Witam Srawdź napięcie na akumulatorze ,rozruszniku,połączenie masy, stan samego akumulatora,to podstawa.Przedstawiasz mało informacji.
Jakie jest napięcie w chwili rozruchu na akumulatorach a jakie na rozruszniku?
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Nie szalej :cry: . Sprawdź nawet tu na forum, jakie jest krańcowe napięcie ładowania nowoczesnego akumulatora wapniowego. Krańcowe napięcie ładowania (chwilowe) a stałe ładowanie przez alternator czy cokolwiek innego takim napięciem "uśmierci" akumulator. Widziałem już dziesiątki takich. To forum już dawno przestało być wyznacznikiem poprawności. Brak...
Błażej dzięki za pomoc przeszukałem wszystko co było możliwe odnośnie ciągnika T25 i nic nie znalazłem na temat przeróbki alternator ruski i regulator polski z poldka. Może ktoś się spotkał z tym - dlaczego nie kręci rozrusznik, jest na schemacie kostka (gdzie w ciągniku ta kostka się znajduje?) która nazywa się "elektromagnetyczny włącznik rozrusznika",...
Nie wiem jak w tej zemście Breżniewa, ale w ogólności w każdym pojeździe - przede wszystkim osłuchać czy przekaźnik i automat rozrusznika działają. i czy światła przygasają przy próbie rozruchu. Jeśli brak wniosków z tego to pokolei sprawdzić: - napięcie akumulatora - bezpieczniki w obwodzie - napięcie na przewodzie zasilajacym stacyjkę - napięcie na...
Witam dla potomnych gdy przkażnik rozrusznika pyka i brak jest lub słabe napięcie na kablu cienkim i na + na rozruszniku ( rozrusznik zapala bez problemu spięty na krótko)to znaczy że trzeba podnieść kowadełko w przekażniku rozrusznika aby był dobry styk można ich przeczyścić u mnie to pomogło pozdrawiam.
A czy przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie ładowania rośnie?
Teoretycznie akumulatory są dosyć nowe, 2 lata. Ale sprawdzę jeszcze gruntownie naładowanie, napięcie ładowania itp.
Po pierwsze jakie napięcie masz na poszczególnych akumulatorach rano bez odpalania.
Sprawdzić czy jest napięcie na stykach do przerywacza,druga rzecz to dobrej mocy był przerywacz?
Mierząc napięcie ładowania na akumulatorach. Jeśli podczas pracy silnika napięcie na słupkach akumulatora jest utrzymywane w tolerancji 13,8-14,4 to znaczy że jest dobrze. oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem, Oryginalnie nie ma takiego połączenia-przewodu. Prąd ładowania z alternatora do akumulatora...
Sprawdź ,może jakaś cela siada,co do grzania klem ,może być słaby kontakt na klemach ,lub problem z rozrusznikiem .Sprawdź jakie napięcie jest na rozruszniku lub akumulatorach w chwili startowania.
Elektryczną przeróbkę a wiele tego nie ma zrobi samemu z opisu kolegów na forum, mocowanie to kwestia tylko wyobraźni. Koło pasowe może wymusić odwiedziny u tokarza. to tyle. A zyskuje alternator na którym napięcie na wolnych obrotach nie spada do 11 V przy zapalonym stopie.
Rozłączył Ci się któryś mostek dlatego akumulator eksplodował to nie wina instalacji ani alternatora. sprawdź jakie jest max. napięcie na akumulatorach, jak 14,5V to wszystko jest O.K. Akumulator miał wadę fabryczną.
1.Sprawdzić napięcie na akumulatorach. 2.Wyczyścic klemy 3.Sprawdzić bezpieczniki 4.Sprawdzić przejścia na stacyjce http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
.nawet gdy stykam kluczem + z tym drugim bolcem w rozruszniku zawsze był jakiś efekt a teraz nic A dochodzi napięcie do tego "bolca" który zwierasz? Pomierz trochę bo beż żadnych informacji nic nie zdziałamy.
Chłopie, Doprowadź instalacje do porządku, i potem dopiero coś można robić. Przewód masy to chyba 75mm2 przekroju, on nie ma prawa się grzać, chyba że masz jakąś cienką przeróbkę. Wszystkie połączenia tej masy sprawdź/przeczyść. Wyłącznik masy jak już wspomniano rozbierz/wyczyść. Jak miałeś rozrusznik wyciągnięty to trzeba było jeszcze wyczyścić kanały...
Witam, A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska. No i teraz do rzeczy...
Pytanie czy ten prostownik nadaje się do rozruchu w zimie , ciągnika T-25 podłączam prostownik do akumulatora i czy jest szansa że odpali np przy -25C ewentualnie jaki kupić Prostownik Euro Craft class 460 DANE TECHNICZNE: Napięcie zasilania:230 V Zasilanie:jednofazowe Pobór mocy:1200 - 2000 W Zabezpieczenie50 A Napięcie ładowania:12 - 24 V Prąd ładowania:30-75A...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
To elmot i mechaniczny regulator napięcia. Należy skorzystać z tego podłączenia: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
ok.dzięki,prosiłbym o jakiś schemacik.
Zacznij od kupna wskaźnika napięcia
Najprościej to zmierz napięcie ładowania.
Witam Kontrolka ładowania świeci czy nie ,jak przekręcisz kluczyk.Regulatora nie warto naprawiać ,koszt nowego niewielki.Diody powinny być dobre.Regulatory lubią nawalać.
szukam schematu elektrycznego ciągnika rolniczego Władimirec T-25A a w szczególności połączenia alternatora i regulatora napięcia wszystkich dostępnych modeli bo z tego co woem byłi ich kilka
Witam Czy do alternatora są przypięte tylko te dwa przewody -niebieski i czerwony ,czy przypadkiem nie wychodzą jakieś przewody z boku.Na regulatorze zaznaczyłeś strzałką wolny zacisk który jest oznaczony jako napięcie zmienne tak jak zacisk do którego masz podłączony przewód niebieski. Tak, tylko te dwa. Pod spodem alternatora (zaznaczyłem na zielono)...
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Pomiar napięcia ładowania. Ten mostek prostowniczy z linku jest do alternatora 9 diodowego. Zmierz napięcie pomiędzy dwoma przewodami niebieskimi na alternatorze. Jest na nich napięcie zmienne.
Mam jedno pytanie, czy schemat do ciągnika MTZ 50 jest podobny do schematu ciągnika Władimirec k 25 chodzi mi konkretnie o schemat ładowania to jest alternator i regulator napięcia.
Nie ma wcale czy się żarzy.Jak zmieniasz przewody miejscami to wiadomo że będzie raz drogowe raz mijania.Przy zmianie świateł na przełączniku ,napięcie powinno się pojawiać na poszczególnych przewodach.
mówisz, że błedem jest ustawienie głębokości większej jednego korpusu.. ale mówisz żeby stawić pług idealnie prosto, a wtedy właśnie jest tak, że jeden korpus bierze dużo więcej !!! a jak naprzykład trochę rozkręce śrube żeby było równo to z koleji pług już nie będzie stato na asfalcie tylko pierwszy rorpus będzie bardziej u góry Dodano po 1 jeszcze...
No to "zwarcam honor" a napięcie 12V jest tam, że tak napiszę, co kawałek. I na rozruszniku, jak pisali Koledzy, i na akumulatorze i na stacyjce ("przed" - stałe i "za" - z kluczykiem). Na elektrodzie jest sporo schematów i tematów o elektryce tego traktorka, można wybrać ze schematu dogodne miejsce pobrania napięcia: bliskie przewidywanemu miejscu...
Ogólnie instalacja z alternatorem jest prostsza niż z prądnicą i regulatorem napięcia. Masz racje obie instalacje są proste tyle że polska bardziej i łatwiejsza do ogarnięcia. Kolega może prędzej poradził by sobie z ursusa skoro ryskiej nie może ogarnąć.
Jeśli nie ma problemów z ładowaniem, to raczej nie jest wina napięcia. Z tego co pamiętam to T25 nie ma przekaźników, więc winy szukałbym po stronie instalacji. Sprawdź wszystkie kable, oraz połączenia, i wtedy zobacz.
Idą do niego przewody świecy żarowej i chyba od alternatora. Czy to jakiś przekaźnik? To nie przekaźnik, tylko rezystor przez którego zasilana jest świeca żarowa, a spadek napięcia na nim jest wykorzystywany do zasilania kontrolki.
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Bierzesz żarówkę na przewodzie i lecisz po przewodach. Sprawdź napięcia na bezpiecznikach (po obu stronach bezpieczniaka bo lubią zarosnąć nalotem i nie poszczają prądu). Jeśli masz schemat będziesz wiedział na którym bezpieczniku szukać napięcia po włączeniu włącznika. Masy też bardzo ważne, jeśli brak masy w lampie to niezależnie co włączysz świeci...
Temat jest iście teoretyczny od samego początku do końca. Ale z drugiej strony skoro mamy rezystor 1k oraz 10 k , to ile się odłoży napięcia wstecznego na LED. Można teoretyzować w nieskończoność. Mój wpis odnosił się przecież do twojego rysunku z postu #6. Dodano po 1 Kolego wladimirec sprecyzuj co chcesz w ten sposób zasilać i dlaczego?
Witam. Widzę, że ostatnio dyskusja nabrała rozpędu. Rozrusznika mam dobry, ostatnio go sprawdzałem. Odnośnie samego rozrusznika, ile to razy się na nim jeździło :) Jak był problem z zapłonem, to się wyjeżdżało z garażu na rozruszniku, następnie pod góreczkę i na dół paliło się na „popych” Jak się długo na nim jeździło to trochę się grzał....
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
Możesz jeszcze poszukać jakiegoś szczeliwa do łożysk, przed włożeniem odtłuszczasz gniazdo łożyska, smarujesz szczeliwem i wkładasz łożysko, ja jeszcze robiłem taką tarkę za pomocą punktaka na powierzchni gniazda, pomagało wycentrować łożysko. Bez powietrza szczeliwo twardnieje i będzie działać. Co do dwuskładnikowych widziałem chyba patex-a taką jednorazówkę...
W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
Władimiriec ma z tyłu pod skrzynią włącznik przez który przechodzi prąd sterujący na rozrusznik tylko w czasie luzu. Droga przewodu ze stacyjki do rozrusznika nie jest taka prosta na każdym łączeniu następuje spadek napięcia.
Alternator 700 W ma wbudowany regulator napięcia. 400 W były dwa rodzaje: z wbudowanym regulatorem i z zewnętrznym regulatorem.
Zimny silnik władimirca jest dość ciężko zapalić bez odprężnika - to normalne w tym modelu. Jak są dobre akumulatory to jeszcze się uda, ale na kilkuletnich to już można zapomnieć. Jak ciągnik rozgrzeje się trochę, to powinien zapalić bez odprężnika a jeśli mimo wszystko nie zapali, to świadczy to o kiepskim stanie akumulatorów. Swego czasu robiłem...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
władimirec schemat rozrusznik władimirec alternator władimirec
dioda piszcze jowisz kineskopy naprawa starych zegarów
sterownik solarno wiatrowy bęben suszarki
Zbyt krótkie przełożenie 5. biegu w Renault Laguna Kolor kabla biegu wstecznego Skoda Fabia 2