Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
Zapnij jakikolwieg akumulator 12V zamiast tych dwóch 6V. Na krótką metę ciągnik odpali wtedy sprawdź ładowanie.
Jak wypniesz przewód niebieskobiały z alternatora to ta to ta "kontrolka masy" powinna zgasnąć. Jak silnik pracuje i połączysz innym przewodem to wyprowadzenie altrnatora gdzie był niebieskożółty przewód z tym grubym żółtym to musi ładować mocno. Jak nie zaiskrzy przy podłączaniu i nie będzie ładowało to sprawdź szczotki. wykręć wkręta i wyjmij szczotki...
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Nie szalej :cry: . Sprawdź nawet tu na forum, jakie jest krańcowe napięcie ładowania nowoczesnego akumulatora wapniowego. Krańcowe napięcie ładowania (chwilowe) a stałe ładowanie przez alternator czy cokolwiek innego takim napięciem "uśmierci" akumulator. Widziałem już dziesiątki takich. To forum już dawno przestało być wyznacznikiem poprawności. Brak...
Oryginalny regulator jest trochę dziwny . Najlepiej przerobić dając polski alternator z regulatorem Na każdej składnicy rozbiórki samochodów podbierzesz podobny sprzęt
Jeśli spada na minus to oznacza to słabe lub brak ładowania przez alternator w momencie włączenia kierunkowskazu najprawdopodobniej dochodzi do zwarcia i ładowanie spada co sygnalizowane jest w taki właśnie sposób, ale gdzie są bezpieczniki? ? Powinno je spalić najpierw.
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
Aby silnik odpalał z kluczyka musi być sprawny alternator.To znaczy po włączeniu masy musi zaświecić się kontrolka ładowania.
Regulator mechaniczny , amperomierz chyba dobry , jego wskazania zależne od położenia styków przekaźnika ładowania ( są ciągle w ruchu ) , ustawiłem trzymanie przekaźnika (zwarty zestyk środkowy i wewnętrzny ) to amperomierz na minus i brak ładowania (napięcie 12V z groszami) , przeregulowałem aby zwarte były zestyki środkowy i zewnętrzny ładowanie...
Miejsce A jest na wskaźnik poziomu paliwa, nie wszystkie go miały. Lampka zielona od kierunków, niebieska od świateł drogowych, pierwsza czerwona od ładowania a druga od świecy żarowej. W miejscu C ma być wyłącznik od tylnych reflektorów roboczych.
tylko nie wiem czy tak ma być, po odpaleniu na wolnych obrotach tylko lekko przygasa, a jak dodam gazu to całkiem gaśnie... To znaczy, że chyba ładuje prawda ?? Dzięki jeszcze raz, teraz będe eliminował inne problemy więc liczcie się z dużą ilościa pytań heh... Wystarczy dać sobie mniejszą szajbę na alternator i ładuje od samego dołu.
Teoretycznie akumulatory są dosyć nowe, 2 lata. Ale sprawdzę jeszcze gruntownie naładowanie, napięcie ładowania itp.
Potrzebuje schemat instalacji do Wladymirca T-25. ponieważ mam problemy z ładowaniem i z podgrzewaniem świecy żarowej
Nie ma świec żarowych czy to oznacza że nie ma instalacji do nich???? To jest pierwsza z prawej jeśli tak to od ładowania
Mam jedno pytanie, czy schemat do ciągnika MTZ 50 jest podobny do schematu ciągnika Władimirec k 25 chodzi mi konkretnie o schemat ładowania to jest alternator i regulator napięcia.
No a co jeśli świeci się odłączona? To znaczy żaden z tych 3 cienkich kabelków nie jest podłączony a ona świeci. A tak przy okazji ładowanie jest amperomierz wychylił się na +
u mnie tak działa już od lat, że po naładowaniu kontrolka miga a amperomierz skacze, tak jakby ładował impulsowo i nic się nie dzieje złego :D
W T25 masa do przekaźnika rozrusznika pobierana jest z alternatora. Zabezpiecza to przed próbą uruchamiania silnika który już pracuje (wykrywa ładowanie). Testowo możesz odpiąć cieńszy przewód od alternatora i dotknąć nim masy. Drugą przyczyną może być też czujnik położenia neutralnego skrzyni biegów. Pod podłogą w pobliżu lewarka.
Z niego wychodzą 2 kable a regulator jest w nim pod plastikową obudową ale dobrze ładuje tylko wskazówka lata i tak własnie mysle ze coś z diodami bo tak jak by zmiennym ładował ale nie wiem.
Zakładałem parę takich regulatorów i napewno chodzą parę lat w tych ciągnikach. Nie ma za dużego ładowania, elektroniczne szybko padały! Pozdrawiam.
Jak ustawia się poziom prądu ładowania akumulatora podczas pracy silnika i w jakim miejscu.
Dobra jutro wam napiszę wszystko co i jak na razie się ładuję akumulator a że mam troszkę słaby prostownik to dam mu czas do jutra.
Diody odkręć i zmierz miernikiem będziesz wiedział czy są sprawne. Na upartego to możesz je sprawdzić żarówką i w szereg podłączasz diodę no i akumulator bądź prostownik jak masz zwykły bez elektroniki. Też kiedyś walczyłem z tymi regulatorami i w końcu wygrałem tę walkę od kilku lat. Wstawiłem w to miejsce alternator od Poloneza Caro i mam święty spokój....
Witam wszystkich. Czy może kktos mi podpowiedzieć, dlaczego po właczeniu swiateł mijania pali mi sie bezpiecznik/ten środkowy/. Czy może to byc wina alternatora/ładowanie jest/?sprawzałem przewody i nie stwierdziłem by były gdzie przetarte, zarówki tez wymieniłem- moze jakis przekaznik sie spalił-? nie wiem- prosze o rade.
Myślę, ze trzeba by sprawdzić prąd ładowania alternatora ponieważ ogromny prąd ładowania może spowodować 'wybuch akumulatora' cztli awaria alternatora.
Przerabiasz instalacje według schematu 2. Oryginalny regulator jak i przekaźnik blokady a dokładniej przekaźnik kontrolki ładowania demontujesz. Są całkowicie zbędne. A ten alternator od poloneza jest 6 czy 9 diodowy? Podaj jego dane. .
To zależy co jest na "masie". + czy - abym nie miał problemów z odpalaniem nawet, gdy jest mróz. Nie tylko od akumulatorów to zależy ale też od rozrusznika i układu ładowania. Tylko sprawna całość zapewni że będzie dobrze kręcił a czy odpali to jeszcze tłoki-tuleje, zawory i wtryskiwacze.
Ciągnik to Władimirec ale instalacje to sam robiłem i do akumulatora mam wyprowadzone dwa kable wzbudzenie i do ładowania . Bieguny to minus na masie . To już wiem jak to połączyć tylko w tej wtyczce to który pin od wzbudzenia a ktory obrotomierz ??
A mogę sprawdzić czy amperomież( i cała reszta) jest sprawna w taki sposób że odpalę na mocnym aku, potem (jak silnik pracuje) to zmienię aku na słabszy? Dodano po 2 O ile dobrze rozumiem to powinno wtedy pokazywać ładowanie
Witam. Panie i Panowie Wykonałem w swoim władku instalację elektryczną od nowa. Kupiłem oczywiście wiązki dostępne w internecie ale wykorzystałem tylko część tych kabli bo reszta jest do niczego. Instalacja działa bez zarzutu jest ładowanie , wszystko hula ale ..... wszystko działa na jednym bezpieczniku , jak chcę np zapiąć stop na inny bezpiecznik...
rozrusznik jest nowy od sześćdziesiątki, pali bardzo dobrze Oryginalne przełączniki bez problemu wytrzymują to obciążenie, sprobuj nabyć nowy przelącznik w innym sklepie. Jeszcze możesz wykonać próbę zdejmując klemę z aku. i zaobserwować czy nie iskrzy ale wtedy rozładowałoby ci baterie. Nadmierne ładowanie też raczej nie wchodzi w grę bo by gotowało...
Przekaźnik blokady; G-zasilanie od amperomierza ,czyli stały (+) C-wyjście napięcia po zadziałaniu przekaźnika,podawane na rozrusznik automat rozrusznika (12V). K-zasilanie cewki przekaźnika(12V),po uruchomieniu wyłącznika (przycisku rozrusznika).W szereg na przewodzie jest czujnik blokady. K-masa cewki przekaźnika czyli (-). Na tym przewodzie pojawia...
Witam Z powodu braku ładowania rozebrałem alternator by sprawdzić czy diody prostownicze działają. Okazało się że tak, więc kupiłem nowy regulator tylko zajęło mi to troszkę czasu i nie pamiętam już jak złożyć ten sprzęt. Prosiłbym o schemat jak połączyć przewody wewnątrz alternatora. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Pytanie czy ten prostownik nadaje się do rozruchu w zimie , ciągnika T-25 podłączam prostownik do akumulatora i czy jest szansa że odpali np przy -25C ewentualnie jaki kupić Prostownik Euro Craft class 460 DANE TECHNICZNE: Napięcie zasilania:230 V Zasilanie:jednofazowe Pobór mocy:1200 - 2000 W Zabezpieczenie50 A Napięcie ładowania:12 - 24 V Prąd ładowania:30-75A...
Daj jakąś fotke jak to wygląda, skąd masz pewność że jak wlutujesz te diody to ładowanie wróci?
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Witam ponownie, Nie miałem pojęcia, że zdobycie alternatora może być takie trudne... Po wielu poszukiwaniach udało mi się jednak dostać alternator od poloneza. Wygląda on tak jak na zdjęciach poniżej. Przy śrubie jest oznaczenie 30 a przy zaciskach 67. Jest to alternator Elmot. Proszę o porady , jak mam go podłączyć. Chciałbym też wiedzieć: czy ten...
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Żeby sprawdzić gęstość elektrolitu ,trzeba mieć areometr do mierzenia gęstości cieczy,jeżeli jest niska dolewamy kwasu ,nie wody dest. bo to nic nie da , następnie ładujemy akumulatory małym prądem przez długi okres- około 10-12 godzin[pamiętać trzeba o poluzowaniu korków w tym przypadku] .Po naładowaniu powtórnie mierzymy gęstość areometrem ,-podziałka...
Witam! Potrzebuję pomocy w naprawie i podłączeniu alternatora który kupiłem za grosze jako uszkodzony. Model alternatora: Г222 14V 50A (myślałem że to z ciągnika władimirec) Chciałbym zapytać z jakiego pojazdu jest dany alternator bądź czy ktoś nie ma jego dokładnych danych katalogowych. Muszę wymienić łożyska, oraz szczotki, byłbym wdzięczny...
I nie odkręcaj żadnych przewodów. Jak będziesz kręcił wałem to patrz kiedy zawory będą miały mijankę. To znaczy zamyka się wydechowy a otwiera ssący. To znak że ten tłok jest w górze tylko nie w tej fazie cyklu. Namaluj znak na kole pasowym i zrób wałem jeden pełny obrót tak by znak znalazł się w tym samym miejscu. Na tym cylindrze możesz ustawiać zawory....
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
Witam Wladimirec miał robiono pompę i razem wtryski na stole było to sprawdzane ciągnik kreci ale dymku tak za dożo nie puszcza w komin. Z poczatku wcale nie widać. Jak już zapali to można gasić i już nawet wtedy bez odprężnika zapali. Mrozów teraz takich nie ma dużych rok temu w mróz nie powiem bo zakręcić trzeba było trochę ale zapalił a teraz trzeba...
Wyciągnąłem wczoraj całą instalację zostawiając tylko podpięty alternator, regulator ładowania i ten główny przekaźnik, natomiast przekaźnik rozrusznika wypiąłem jak było pisane wcześniej, podpiąłem amperomierz oraz kontrolkę ładowania plus stacyjkę. Po miesiącu t-25 znów odpalił, ale mam taki problem, że amperomierz ładnie pokazuje ładowanie ale kontrolka...
Podejrzewam, że jest jakieś zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku. Może jakiś przekaźnik sterowany z kontrolki ładowania? Napięcie wzrasta przy podłączonym prostowniku i układ wyczuwa jakby silnik pracował i odcina rozrusznik.
Witam. Mam pytanie jak w tytule. Czy taki alternator od strony prądowej nadawałby się do Władimirca T-25? Czy poradziłby sobie z ładowaniem w ciągniku? Dzięki za informacje w tym temacie.
Org T25 ma zazwyczaj 630 lub 700W ten od fiata ma ok 500 więc bez problemu da radę, ten sam alternator jest w ursusie 3512 i pochodnych i tam nie ma problemu z ładowaniem, sam kilka takich zamontowałem do T25 i działają do dziś
Kup sobie na złomie od Poloneza-wystarczy.Nie przesadzajmy przecież w t25 nie ma żadnego poboru prądu ,chyba że jeździsz po polu na światłach, a nadmierne ładowanie nie przedłuży żywotności akumulatorów.Pomyśl nad tym -pozdrawiam
Można pozyskać energię z pod linii WN. Zakładając że będą działać, jeśli padną to raczej infrastruktura także a co za tym idzie sieć GSM. Wtedy nie zaszkodzi mieć jakiś radiotelefon, może być CB albo chociażby PMR. Alternatywą dla zwykłej telefonii są telefony satelitarne albo internet satelitarny, tutaj jednak mogą być problemy z kosztami, zwykły Kowalski...
Witam ponownie. Za wcześnie skreśliłem "długowieczną" Centrę 44Ah Mam pewien problem gdyż ostatnio mam problem z rozrusznikiem, szczególnie jak palę go na 18 V. Mianowicie; bendiks nie wskakuje dobrze i słychać tylko "ropot" i nie kręci silnikiem. Problemu nie było jak miałem świece żarową wówczas napięcie trochę spadło i problemu nie było, gdyż chodzi...
ciągnik władimirec ładowanie władimirec schemat władimirec napięcie
makro przycisk access wymiana silnika nawiewu migający klucz
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Lokalizacja przekaźnika świateł ksenonowych Toyota Avensis T25 2008 Oryginalny kod do radia Renault Laguna II - jak go znaleźć?