To nie istotne jakie wyprowadzenia są w instalacji fiata. A to że przewody zaznacza się zazwyczaj na jakiś kolor czasem nie ma znaczenia. Jeżeli zrobisz zwarcie zasilacz się wyłączy. Przełącznik musisz włączyć w szereg z odbiornikiem, a nie równolegle. Musisz zrozumieć budowę takiego przełącznika. Załączam poglądowy rysunek przełącznika. http://obrazki.elektroda.pl/8234512800_1...
Jak potrzebuje zwarcia do masy to zapłon jest na iskrowniku. Należałoby wyprowadzić drugi przewód z iskrownika i pociągnąć do stacyjki. Ale aby postawić dokładniejszą diagnozę proszę podać dokładny tym aparatu zapłonowego, najlepiej ze zdjęciami.
ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem...
Sposób z diodą jest jak najbardziej praktyczny, do diody musisz dodać rezystor ograniczający prąd około 1kΩ. A co do włączani świateł lepiej jest zamontować jakiś układ, któy sygnalizuje że trzeba włączyć światła oraz wyłączyć, np. jakiś sygnalizator dźwiękowy i do tego kontrolka. Układ przy włączeniu zapłonu załączałby się na krótko, a po wyłączeniu...
Zawór start-stop pompy wisi bezpośrednio na stacyjce z pominięciem jakiegokolwiek bezpiecznika. Skoro więc silnik się zatrzymuje, ale nadal można zakręcić rozrusznikiem - oznacza to, że nie łączy jeden z obwodów stacyjki. A klemy akumulatora są ok. Choć podejrzany jest obrotowy włącznik stacyjki, to jednak o wiele częściej pada przegrzewająca się, sześciopinowa...
Masz problem z połączeniami przewodów do stacyjki ,od stacyjki do włącznika (z dźwignią). Gdzieś jest przypalone połączenie. Styki w stacyjce, też mogą być przypalone. Pozdrawiam
Wielkiej filozofii z podłączeniem nie ma. Czerwony do plusa, czarny do minusa akumulatora, żółty do włącznika zasilania (stacyjka itp). Pozostałe przewody to anteny i głośniki. Nie wiem w czym tu można pomóc.
Jest możliwe. Wystarczy że podepniesz stacyjkę pod przewody od włącznika, w momencie przekręcenia kluczyka zwierasz kable i podajesz impuls potrzebny do włączenia. Musisz pamiętać żeby po włączeniu przekręcić stacyjkę w pozycję początkową, lub podłączyć ją w ten sposob żeby włączenie komputera następowało w pozycji zapłon i po problemie, gdyż tam jest...
Z tego co piszesz, działa to co nie wisi na stacyjce. Sam włącznik stacyjki jednak jest ok, bo silnik odpala. Zapłon (ECU w przypadku Lucas Epic lub zawór start-stop w przypadku Boscha) zasilany jest bowiem z tego samego styku stacyjki co niedziałające obwody (styk 15, przewód czarno-srebrny). Tak więc przyczyna leży w skrzynce bezpieczników. Są tam...
To nie prościej było wyprowadzić na przekaźnik i zwykły włącznik bądź po stacyjce?
Prawdopodobnie jest to fabryczne radio Na pierwszym zdjęciu widzę radio dedykowane do Fiat'a. Podłącz żarówkę 12V/10W do pinów 7 i 8 w kostce zasilania radia i sprawdź czy zaświeca się pełną mocą po przekręceniu kluczyka. Jeśli będzie świeciła słabo, to spróbuj przekręcać kluczyk wciskając go wgłąb stacyjki. Jak się poprawi, to będziesz wiedział, że...
Pierwszy rysunek pomiędzy złącza P jest prawidłowy. Tylko na plus trzeba dać po stacyjce, włączniku, itp. tak by układ pomiarowy nie pracował cały czas. Nawet w stanie spoczynku. I nie potrzebne nie zabierał prądu z baterii.
Sprawdź czy silniki działają. Jeżeli tak to wykluczaj po kolei włączniki,stacyjka i gaz.
(at)ay56 tradycyjnie to samo zdjęcie i text może to ci pomoże. Człowiek wstawił zdjęcie sterownika. A ty mu dajesz to samo. Normalnie level mistrz. Wtyczka uczenia zmienia obroty silnika. Klamki hamulcowe możesz zastosować na tzw niskim lub wysokim poziomie. Do wyboru zależnie jakie masz. W bardziej zaawansowanych konstrukcjach służy to to uzyskania...
Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak: przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki); przewód żółty podobnie; do śruby B akumulator; Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu. Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
Witam, chciałbym wymienić stacyjkę od agregatu na 2 włączniki wodoodporne, ponieważ agregat działa na zewnątrz. Nie bardzo rozumiem działanie stacyjki. Podczas rozruchu wyłącza ona alternator. Jak to zrozumieć, aby podłączyć tylko 2 włączniki - jeden do zapłonu, drugi do rozruchu?
Na schemacie, który załączyłeś powinien być zastosowany przełącznik typu włącz /wyłącz. Wadą tej blokady jest to , że trzeba pamiętać o jej włączeniu. Dodaję schemat z włącznikiem chwilowym. Zaletą tego układu jest to , że nie trzeba pamiętać o jej załączeniu gdyż załącza sie sama po wyłączeniu stacyjki. Aby ją odblokować trzeba na chwilę nacisnąć ukryty...
Sumują się spadki napięć na wszystkim, od skrzynki bezpieczników poprzez stacyjkę, obrotowy włącznik świateł do przełącznika zespolonego.
Może wymieniając żarówki zwarłeś w oprawce dwie podstawki, czyli + z aku (z pozycyjnych) z + po stacyjce (przez włącznik stopu).
Samochód zabawka (dwa silniki na tylne koła, soft start). Samochód nagle przestał reagować na włącznik stacyjki typu mikroswitch. Mikroswitch dobry, aku również (napięcie na wejściu płytki sterownika 12.7V, po naciśnięciu stacyjki nie zmienia się), bezpiecznika nie widzę, kondensatory nie spuchnięte. Sterownik jak na zdjęciu. Na tej bocznej plytce jest...
A co sygnalizuje immo? Przełożyłeś odbiornik transpondera kluczyka? Każdy kluczyk do stacyjki posiada zintegrowany transponder, który wymienia zakodowane sygnały z nadajnikiem/odbiornikiem zlokalizowanym (prawdopodobnie - nie znam Focusa) na cylindrze włącznika stacyjki.
Zależy jaki jest pobór mocy przez te manetki. Jeżeli jest spory to konieczne będzie podpięcie przekaźnika, bo inaczej będzie się non stop palił włącznik a nawet i stacyjka( szczególnie, że chcesz to podłączyć po zapłonie).
elo mondeo 1.8 tdci ten sam problem rozwiązanie ; włącznik zapłonu stacyjki znajduje się pod kierownicą naprzeciwko stacyjki zdjąć obudowe i będzie szara kostka 60 pln i zgłowy .
Może to antena ze wzmacniaczem? W bagażniku nie leży czasem wzmacniacz audio o mocy 1kW? :) Kierunek poszukiwań już znasz. W pierwszej kolejności sprawdzasz urządzenia podłączone na stałe do zasilania i to już chyba masz zrobione? W drugiej kolejności sprawdzasz urządzenia z własnym włącznikiem, włączane stacyjką lub włącznikiem na desce rozdzielczej....
Masz chińską instalację, z cieniutkimi kabelkami i jeszcze cieńszym osprzętem. Odpalanie i świece nie powinny iśc przez stacyjkę, tylko bezpośrednio na tę "klamkę", czyli włącznik startera. Przez stacyjkę tylko światła i kontrolki, będzie znacznie dłużej żyć.
Prąd idzie bezpośrednio przez stacyjkę, przerabiam to tak, że montuje dodatkowy włącznik rozrusznika od c360. http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...
Nie. Będziesz miał jedno immo. W kluczyku jest chip sczytywany przez stacyjkę, która jest sterowana komputerem immo w liczniku, ten komputer jeżeli sczyta prawidłowo kluczyk przesyła informację do komputera głównego sterującego silnikiem i wtedy wszystko działa. Jeżeli natomiast ktoś rozwala stacyjkę, lub łączy kable na krótko to komputer immo nie sczytuje...
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
Sam włącznik w stacyjce dobry?
Sprawdziłeś czy działa elektro włącznik czy tylko że kręci? Czy w pozycji stacyjki na rozruchu jest prąd na cienkim przewodzie przy rozruszniku?
Sprawdż czy wychodzi zasilanie ze stacyjki po przekrEceniu na rozruch.Często przyczyną jest wypalenie styków na włączniku stacyjki[tzw kostka stacyjki]
Cześć. Nie wiem w sumie sam, czy mam problem, czy jednak nie, dlatego chciałbym skonsultować to z kimś, kto się na tym zna. Wydaje mi się, że w moim Ursusie C360 3P, słabo świecą przednie światła. To światło jest takie bardziej pomarańczowe niż białe. Ciągnik posiada alternator, nie prądnice. Ładowanie mierzone na zaciskach akumulatora jest prawidłowe,...
Nie miałem pod ręką żadnego włącznika / stacyjki więc kostkę podpisaną jako "lock" po prostu zwarłem zworką. Czy to jest bezpieczny sposób na uruchomienie silnika?
A może stacyjka. W TME sa takie po 10zł.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to potrzebujesz układ generujący iskrę, który nie ma nic wspólnego z oryginałem? Jeśli tak to proszę, przerywacz z jakiegokolwiek silnika, kondensator, cewka WN. włącznik (stacyjka), akumulator. Przewód 1,5" wystarczy, bezpieczników się nie stosuje. Wiesz że taki układ, to zapłon bateryjny, więc pracuje do momentu rozładowania...
Kontrolki świecą tak jak po przekręceniu na zapłon? Jak tak wymień włącznik stacyjki.
Włącznik zapłonu = stacyjka. Włącznik rozruchu = automat na rozruszniku. U Kolegi rozrusznik będzie do regeneracji/wymiany i posprawdzać pozostałą część instalacji.
Może tak: 56 to zasilanie włącznika ze stacyjki, jak tam nie ma - przewód lub stacyjka; 56a - to wyjście na drogowe; 56b - to wyjście na mijania. I teraz: na 56 nie ma? To brak zasilania, jednak jakim cudem to świeciło Koledze po naciskaniu blaszek???
Mam audi 80 b3,bez zdejmowania kierownicy da się zrobić.Trzeba zdemontować obudowę stacyjki i włączników zespolonych,potem dwa wkręty zespołu liczników,odchylić na bok,odpiąć kostki(mają zabezpieczenia)i delikatnie wyjąć,potem to już poradzisz sobie bez problemu
Przewód zostaw w spokoju i nie wyjmuj. To o to chodzi ze taki włącznik (stacyjka) przekręcasz na ON tylko na kilka sekund a następnie dajesz na pozycje OFF i komputer zostaje włączony.
Masz lampy LED, więc za dużego obciążenia nie zrobisz. Pytanie do Ciebie jak one mają działać i kiedy chcesz je włączyć. Osobiście dałbym przekaźnik, włącznik i zrobil te oświetlenie kiedy przekręcisz kluczyk w stacyjce - do tego potrzeby jest przekaźnik. Włącznik abyś mógł załączyć, odpowiedni przewód, bezpiecznik i wszystko działa.
przyczyną była zepsuta kostka stacyjki
jeden plus z automatu podlaczyc do stalego 12V a drugi do sygnalu 12V Według mnie to znaczy że musisz podpiąć pod stacyjkę.
Problem może być w module oświetlenia, sterującym opóźnieniem gaszenia światła wewnętrznego. Jest tam kabelek, który informuje moduł o uruchomieniu silnika, jeśli ktoś grzebał przy stacyjce (podpinał radio, alarm, itp...) moduł może się nie załączyć. Dodatkowo w oświetlenie bagażnika działa (chyba w większości oplów) po włączeniu świateł pozycyjnych,...
Najpierw napisałeś że sterownik LPG nie ma zasilania po stacyjce, teraz twierdzisz że brak mu sygnałów z wtrysków. Skoro nie palą się diody na włączniku to brak zasilania sterownika - albo po stacyjce albo brak stałego plusa. Wtryski nie mają tu nic do tego.
Witam! Czasami pada stacyjka. Napięcie do włącznika ze stacyjki dochodzi? Najlepiej przerobić świała drogowe i mijania na przekaźniki. Wtedy obciążenie stacyjki i przełącznika jest niewielkie.
30-stały plus 31b- masa z włącznika drzwiowego W- można pod postojówkę 15-plus po stacyjce
Kolego cepilek , po co było się tak wysilać tym pisaniem? Przecież jest taki upał. :D Kolego mati2608 , jeśli jako włącznik zapłonu masz zastosowaną stacyjkę to wyszukaj tam przewód w którym napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu i tam dopnij zasilanie na światła.
Proste: brakuje zasilania kontrolki od strony tablicy. przez kontrolkę zasila się więc jakiś obwód w tablicy "zjadając" napięcie w obwodzie pomocniczym alternatora, z którego jest zasilany regulator. Powoduje to przekłamanie regulatora. W tym aucie kontrolka ładowania to dioda LED zasilana z akumulatora poprzez: bezpiecznik, włącznik stacyjki, bezpiecznik...
Witam - tak wygląda opis gniazd oraz pinów regulatora ; https://obrazki.elektroda.pl/8795733400_... Dodano po 6 Czerwone gniazdo dwu pinowe - hamulec elektromagnetyczny , gniazdo niebieskie cztero pinowe przewody ładowania akumulatora , piny 5 oraz 7 włącznik ( stacyjka - na 7 jest bezpiecznik ) . Dodano po 3 Proszę podać symbol tego...
1 i 2 pin przewód czerwony +, 7 zółty włącznik świateł, 4 szaro-zółty stacyjka, 12 biały światła drogowe, 3 czarno-biały lewy kierunkowskaz, 11 czarno-zielony prawy kierunkowskaz, 5 czarno-biało-zielony włącznik świateł awaryjnych, 9 zielono-czarny światła mijania, 10 zielono-czerwony światła mijania prawa strona
Jak w temacie, ta kostka czasem jest nazywana włącznikiem stacyjki. Nie mam przejścia złączy zasilających na jedno z wyjściowych przy żadnym z położeń stacyjki. Dlatego podejrzewam tę kostkę , lecz nie mam pewności. Niech ktoś zabierze głos na temat moich przypuszczeń.
koszt przekaznika nie przekroczy 5pln postronie stacyjki taki sam pozdro
Z tego co pamiętam,to z włącznika kierowcy idą dwa sygnały,(zamknij,otwórz,) na włącznik pasażera. Najlepiej sprawdzić czy takie sygnały wychodzą z jednego i dochodzą do drugiego. Na włączniku pasażera musi być też plus po stacyjce i masa.
Jak napisał kol. mjars. Spróbuj przeprowadzić procedurę dociskając kluczyk w głąb stacyjki. To upewni Cię, że kostka stacyjki jest uszkodzona- starty trzpień włącznika.
Włącznik rozrusznika podłączasz do któregoś z włączników zastępujących stacyjkę.
Włącznik świateł przy kierownicy może być uszkodzony lub po prostu przetarł się lub odłączył kabelek od tego włącznika. Może być też odłączony/przetarty kabelek przy stacyjce.
Szybciej będzie to podpiąć pod włącznik świateł - tam masz wszystkie przewody jakie są Ci potrzebne a do stacyjki jest niedaleko. Podłączając pod przekaźnik (o ile taki w aucie jest) zostają jeszcze do podłączenia światła pozycyjne.
Tak . Świadczy że styk na automacie jest słaby , Albo przewód zasilający , albo przewód włącznika elektromagnesu.
Według podłączenia z obrazka - wyświetlacz podświetla się po włączeniu radia. Ten drugi pin (do którego idzie czarny przewód) to jest włączanie po stacyjce - w Oplu wyświetlacz i włącznik świateł podświetla się od razu po przekręceniu kluczyka.
Ten przewód jest do gaszenia poprzez zwarcie do masy. Jeżeli ma zwarcie, to znaczy, że zadziałało jakieś zabezpieczenie, które trzeba zlokalizować. Może to być stacyjka, siedzisko, włącznik od kosiarki, itd.
Normalnie zasilanie włącznika ze stacyjki. Z wlacznika na, przekaźnik. Ten zasila szybe z stalego plusa poprzez bezpiecznik 30A. Nic się nie spali. Bzdury
W moim przypadku problemem była kostka stacyjki, włącznik który jest pod bębenkiem. Widocznie, nie włączała prądu na linię X. Po wymianie kostki na inną wszystko się znalazło. Trochę rozbierania z tym jest, ale warto spróbować. Pozdrawiam.
Sprawdź czy pasuje. Moduł haka z 3 wtyczkami: 2, 10 i 16 pinowa. BSR1 - moduł haka C200- gniazdo przyczepy 1326 - bezpiecznik zasilania kalkulatora wtrysku 1320 - kalkulator wtrysku 2120 - włącznik stop PSF1 - BSM BSI1 - BSI CA00 - stacyjka
1. Sprawdź przekaźnik do zasilania rozrusznika, to taki element bezpośrednio połączony z akumulatorem i stacyjką. Zdemontuj, otwórz, sprawdź styki czy nie zaśniedziały, przepaliły itp. 2. Sprawdź włącznik elektromagnetyczny tzw. bendix w rozruszniku; niestety trzeba zdemontować rozrusznik i sprawdzić szczotki, czy wszystko czyste, nie zaśniedziałe....
Teoretycznie wystarczy załączyć stacyjkę i nacisnąć rozbrajanie na pilocie, bądź zał. stacyjkę wcisnąć włącznik serwisowy i nacisnąć rozbrajanie. Jeśli będziesz miał centralę alarmową z dwoma kostkami, to najpierw zewrzyj czrną pętlę, która w tym alarmie powinna być rozcięta. W ten sposób włączasz i wyłączasz f. cichego uzbrajania. Alarmy Sislcona starego...
Nie wiem czy podświetlanie w tym aucie jest z włącznika świateł czy po stacyjce ale może lepiej zacząć od odłączenia wtyczki włącznika świateł i kostki stacyjki.
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Obstawiam, że ktoś wcześniej tak to przerobił. Może idzie tak zakodować komputerem, a jak nie to szukaj jakiejś przeróbki przy włączniku świateł, stacyjce czy przy komputerze/przekaźnikach.
:) Zacznij od stacyjki , następnie włącznik świateł
Do sterownika jest doprowadzony sygnał z włącznika rozrusznika (stacyjki).Zobacz w pinologii ECU.
Aha To wygląda na to, że ten silnik który się spalił to na pompowtrysku był. Są tam wiązki które idą bezpośrednio do kabiny do konktolek, włączników/wyłączników licznika, stacyjki itd. Masz takie schematy od takiej ładowarki?
Zgadza się. Jak tu wszystko działa to ten cienki przewód odkręć i podepnij jakąś żarówkę i do masy i włącz włącznik rozrusznika, ma się zaświecić. Tak samo sprawdź czy jest zasilanie na tym włączniku ze stacyjki.
Temat zamykam. Podziękowania dla kolegi pkhenr i kolegi carrier którzy mnie naprowadzili z odcięciem. A było tak, w tym roczniku z zespolonego włącznika-stacyjki wychodzą dwa czarne, jeden cienki i drugi nieco grubszy. OFF nastąpił po przerwie tego nieco gubszego. Dziwne rozwiązanie jest z kierunkami, ale na stępnym razem będę już wiedział jak podejśc....
Cześć, Który włącznik ? Stacyjka? Czy gaz? Walcze od 2 tygodni z Fordem Rangerem synów Początkowo jeździł tlyko na wolnym biegu, na szybkim cykał. Wymieniłem cały moduł - to samo. Wymieniłem aku - zero reakcji, po czym popstrykałem nagle aczął jeździc na szybkim i wolnym. Radość trwała jakies 5-10min. Teraz jeździ tylko na LOW do tyłu. Nic wiecej, reszta...
Sprawa rozwiązana. Przewód od stacyjki do włącznika świateł mijania przerwany.
Sprawdź stan akumulatora, w razie potrzeby podładuj go. Zbadaj włącznik zapłonu (stacyjkę), może styki nie kontaktują należycie, podobnie rozrusznik.
Jak masz uszkodzony włącznik to nie wiem czy zadziała plus do +12V świateł pozycyjnych a minus do +12V po przekręceniu stacyjki.
Zapewnie stacyjka na kluczyk realizuje funkcję włącznika - w najprostszej wersji zwierane są dwa przewody dolutowane do styków bębna stacyjki. Zdemontuj jej obudowę i sprawdź. Jeśli nie wiesz co sprawdzasz - zamieść zdjęcie.
Miałęm taki temat. Wiązke sprawdz od włącznika i kostkę stacyjki .
Nie podałeś o który to model Ursusa chodzi. Jakoś mi nie pasuje aby obciążać włącznik świateł typu "stacyjka" światłami mijania oraz światłami roboczymi. Jeśli to prawda, że przyłączasz dodatkowo 192 W to marnie z bezpiecznikiem i przewodami. Aż się prosi dedykowany przewód zasilający i sterowanie przekaźnikami.
Według schematu na jeden niebieski podajesz minus to na drugim ten minus wychodzi i dajesz go do mijania.. Stacyjka do czerwonego,urządzenie sprawdza wzrost napięcia i załącza światła.
Ten 20A da radę. Nie ma sensu montować włącznika a za nim przekaźnika 20A bo na jedno wyjdzie. Daj włącznik zamiast stacyjki i będzie ok.
pewnie włącznik albo kostka stacyjki
Co mam rozumieć przez pojęcie "50-tka" ? To pozycja "kręcenia rozrusznikiem" 30Zasilanie + (akumulator) 31Masa - (akumulator) 15Zasilanie + po włączeniu stacyjki 50Włącznik rozrusznika Żółta kostka BSM pin prawdopodobnie nr 2 - wyjście na rozrusznik... Zgadza się. Kolor może być różny, najczęściej czerwony, ale na przewodzie powinien być nr "100B"...
Wszystko poprawnie podłączyłem, tak żeby radio automatycznie uruchomiało się po odpaleniu zapłonu. Jesteś tego pewny ??? Moim zdaniem tak nie jest. Radzę zamienić miejscami (najwygodniej w gnieździe ISO przyłącza) przewody zasilania tak by do żółtego było na stałe doprowadzone +12V, a do czerwonego +12V z włącznika zapłonu (stacyjki).
Kolega rozrysuje sobie kawałek instalacji. Stacyjka, za nią włącznik podający 12V do lamp. Teraz do tego chce kolega dołączyć przekaźnik. Pierwsze pytanie - co ma sterować przekaźnikiem? Można do cewki dołączać masę lub napięcie 12V. Po drugie styk 30 i 87a mają zbocznikować albo stacyjkę albo stacyjkę i włącznik oryginalny. Czyli 30 do +12 87a do lamp...
Tam nie ma cudów. Zasilanie na żarówkę idzie z włącznika świateł lub z przełącznika kierunkowskazów. Jeżeli po wyłączeniu zapłonu przełączysz włącznik kierunkowskazu tak jak do skrętu w lewo to bez kluczyka w stacyjce załączy sie lewa strona świateł. Skoro włączniki świateł podmieniane to zostaje przełącznik kierunkowskazów lub zwarcie przewodów. Zdejmij...
Wpinając w kostkę sterującą stycznikiem rozrusznika (zamiast niego) żarówkę 12V/5W. Poza tym, z Twojego testu (zakładając, że wykonałeś go poprawnie) wynika, że układ jest niesprawny (ma przerwę). Układ startera zwykle składa się z włącznika normalnie otwartego przy klamce hamulca (lub sprzęgła/czujnika biegu neutralnego) który podaje masę na jeden...
Nie ma przekaźników do świateł w tym aucie. Wyjmij włącznik od świateł i zewrzyj ze sobą pin 1 (Xz) i 7 (56). 1 to zasilanie po stacyjce a 7 wyjście na bezpieczniki. Jak światła zaświecą to włącznik świateł do wymiany. Chodzi mi o ten okrągły co włącza się postojowe i zwykłe światła. Od świateł są 2 bezpieczniki - 20 i 21.
Panowie... zacząć od kostki stacyjki, potem włącznik świateł, na koniec przełącznik pod kierownicą.
Platynki modułu nie ma jest to wersja Sr50N bez stacyjki tylko włącznik jest może by cewkę na krótko podłączyć ?
Może trochę inne auto bo Focus 2 ale w moim przypadku musiałem wymienić włącznik ( styki ) stacyjki. Nie podawała zasilania ma moduły i po przekręceniu kluczyka radio, zegary, szyby załączała się po kilku sekundach. Brak odpowiedzi po can do gema.
Spróbuj wysterować zasilanie włącznika rozrusznika poza stacyjką (na krótko).
Już parokrotnie zdarzała mi się podobna sytuacja w Oplach. Przyczyną był brak napięcia z włącznika w stacyjce. Czasem "pomagało" dociskanie kluczyka (bębenka stacyjki) na czas wywołania i wprowadzania kodu. Może i w Twoim Oplu występuje taki problem ?
Włącznik świateł masz na kierownicy, przewody od stacyjki kilkanaście centymetrów niżej. Kontrolka do ręki i sprawdzasz. Z tego co pamiętam, to w Lanosie jest już przekaźnik do świateł pozycyjnych i mijania. Wystarczy podać napięcie z kostki stacyjki przez diodę na obwód włącznika i gotowe.
Tacho jest na 24V tak więc tylko do aut z instalacją 24V, kostka A (biała) rozpiska pinów: 1-Stały "+" 2-"+" po światłach 3-"+" po stacyjce 4-"+" po głównym włączniku prądu tzw."hebel" 5-Stała masa"-" 6-masa "-" Kostka B (żółta): 1-"+" przetwornika 2-"-" przetwornika 3- sygnał dodatni przetwornika 4-kod przetwornika Powodzenia przy podłączaniu :)
Więc pora wrócić do VCDSa i przyjrzeć się co tak na prawdę widzi (np. czy widzi żądanie włączenia rozrusznika ze stacyjki)... równie dobrze można użyć kontrolki z żarówką 12V i sprawdzić czy stacyjka wysyła sygnał do rozruchu, oraz czy ten sygnał przychodzi na włącznik rozrusznika. Najprawdopodobniej uszkodzony włącznik rozrusznika lub sam rozrusznik...
Nie wiem który to pin , ale po co kombinować jak chcesz odcięcie to tylko na zasilaniu pompy załóż ukryty włącznik albo po stacyjce
stacyjka włącznik automatyczny włącznik stacyjka stacyjka renault stacyjka
uszkodzenia karty graficznej radio fabryczny toyota corolla koszt naprawy matrycy
opryskiwacz akumulatorowy wojna rosja ukraina
Repairing Software on Vortex LED-V32ED2D TV Pozostawienie bojlera podłączonego do prądu podczas urlopu - ryzyka i zalecenia