jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
A co to jest za autko?Jeżeli masz tam elektryczny wiatrak,to musi w obwodzie być zamontowany przekaznik.Bo czujnik temp. w chłodnicy steruje właśnie tym przekażnikiem,załączając wentylator.Skoro po zwarciu styków(myślę,że chodzi ci o styki z czujnika),jeżeli ci przerywa,to przyczyną może być właśnie ten przekaznik.Poszukaj go,wyjmij i w gniezdzie zmostkuj...
Skoro sterowany jest masą z ECU to takie połączenie jest poprawne.
Tam są chyba dwa czujniki, wskaźnik na głowicy pod aparatem zapłonowym a włącznik wentylatora chłodnicy jest pomiędzy termostatem a chłodnicą i dla tego nie rusza wiatrak.
Czesc Wam.Mam problem z wentylatorem nie włącza sie przy temperaturze a jak włącze klime to chodzi i co ciekawe jak wyciągne kabel z czujnika to tez sie włącza na wolne obroty.Co to moze byc?Prosze o pomoc
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Rozważ także możliwość awarii termo-włącznika. Może on umarł. Jeśli chłodnica była gorąca obstawiam to urządzonko jako przyczynę ugotowania motoru.
To 12 V przychodzi z akumulatora przez silnik wiatraka. Gdy temperatura jest za wysoka to termik włącza wentylator. Sprawdzić można ogrzewając go do ponad 90 stopni - wtedy się włączy.
Golf 4 + sterownik wentylatorów. Z Golfa 2 możesz wziąć - jest tam 2 zakresowy przełącznik termiczny w chłodnicy, nie trzeba przekaźnika czy sterownika. Może lepiej wymienić wisko i mieć tak jak fabryka zrobiła.
Dzisiaj płyn mi się zagotował i musiałam zjechać na bok. Wiatrak chłodnicy nie chodzi choć temperatura wrzenia jest płynu. Skąd wiem bo lekko odkręciłam korek od zbiorniczka no i poszło mi to na ręce i twarz. Płyn dolałam i zaciągło go gdy silnik nagrzał się więc termostat raczej jest ok. Po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury, wentylator uruchamia...
W bardzo prosty sposób można sprawdzić działanie wentylatora. Należy odłączyć wtyczkę przewodów przy czujniku (włączniku) wkręconym w chłodnicę i przy pomocy krótkiego przewodu zewrzeć konektory ( oczywiście po sprawdzeniu zasilania - wg. przepisu p. dufka . Sprawny wentylator uruchomi się natychmiast - oznacza to, że uszkodzony jest czujnik. Jeżeli...
Na zimnym silniku i nie odpalaj go.Natomiast jesli chodzi o ten czujnik to wszystkie peugeoty 206 z tamtych lat jesli nie mialy klimy to mialy wkrecony czujnik w chlodnice.Poszukaj wolnej ograglej 2 pinowej wtyczki po prawej stronie chlodnicy(stojac przed autem I kolejna bzdura, za co nagradzam ostrzeżeniem! Nie ma żadnego czujnika/włącznika w chłodnicy...
Proponuje wykorzystać schemat elektronicznego termostatu akwariowego, układ zawiera jesten scalaczek, jeden tranzystor i przekaźnik.
Chyba najprościej będzie się włączyć równolegle z termowłącznikiem. Tylko musicie pamiętać o wyłączeniu tego wentylatora po opuszczeniu auta żeby nie zbrakło prądu przy następnym rozruchu. Oczywiście musisz jeszcze zastosować przewody o odpowiednim przekroju jednak tam jest znaczny prąd. Myślę że tak 2mm² powinno starczyć.
T4 Identyczny problem mam, z układem chłodzenia. Wentylatory - sprawne (dodałem jeden nowy) . Włącznik termiczny - nowy, termostat - nowy. Gdy pojadę dziewięćdziesiąt, włącza się alarm przekroczenia temperatury. Wentylatory - milczą. Pozostał mi jeszcze jakiś przekaźnik, o którym nic nie wiem. Może w nim, przyczyna. W Skodzie, wymieniłem podobnie, z...
Włącznik wentylatora jest wkręcony w chłodnicę.
Będzie działać prawidłowo, termowłącznik włączy w razie potrzeby, oprócz tego masz możliwość włączyć ręcznie w dowolnie wybranym momencie.
A ja upieram się przy tym czujniku.Miałem ten sam przypadek w SIERRce.Wymieniłem uszczelkę,uruchomiłem silnik i się okazało że płyn się nadal gotuje.Wymieniłem włącznik wentylatorów chłodnicy na inny i pomogło.Na obudowie termostatu był u mnie zastosowany włącznik który włączał wentylatory na 98st. i 105st.Pierwszy bieg miał uszkodzony.Jeśli coś się...
Czyli pin "46" sterownika łączy się z układem Bosch 30342? I to stwierdziłeś mierząc omomierzem przełączonym na zakres 200om? Wg schematu przekaźnik "23" załącza 2 wentylatory, prąd wówczas jest spory więc i przekaźnik musi być na większy prąd. Cewka przekaźnika 30A pobiera 120mA, 40A 180mA. Cewką przekaźnika powinien sterować tranzystor. Jeżeli przekaźnikiem...
1. Nie. To świadczy o tym, że cały obwód wentylatora jest sprawny. Czujnik w chłodnicy jest włącznikiem termicznym, więc działa zero-jedynkowo. Skoro włącza wentylator po nagrzaniu silnika, to za pewne jest dobry. 2. Czujnik w termostacie jest termistorem, czyli podaje informację płynnie o zmieniającej się temperaturze. Najłatwiej go zdiagnozować patrząc...
Witajcie, mam bardzo zagadkowy problem z chłodzeniem silnika 1.2, mianowicie nie włącza się elektryczny wentylator i gotuje się woda. Sprawne są: wentylator, termostat, termiczny włącznik wentylatora (teoretycznie), chłodnica (prawie nowa). Tak dla pełnego obrazu wymieniłem także przewód od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Proszę o wszelkie pomysły...
Jeden wentylator z dwoma biegami, włącznik w chłodnicy okrągły na trzy piny, i jeszcze złącze na krótko obok lewej lampy dwie płaskie wtyczki które można złączyć i wentylator chodzi na stałe
Nie ma, podejrzewałem tak. Nawiew włączam i wyłączam, w zależności, działa normalnie. Na minivagu, pokazuje mi katalizator, możliwe że sonda padła i przez to wentylator wariuje? Miałem walnięty czujnik zewnętrzny, ale wymieniłem i wentylator trochę inaczej teraz reaguje, ale nadal na zimnym się włącza i w ogóle często. Aa ... razem z nim zapala się...
A z czym jest problem , co jest tak „pokaszanione” że nie można tego naprawić? Tam jest prosty układ . Sprawdź czy: Czy jest zasilanie na wtyczce do termo-włącznika / przy chłodnicy / Wentylator ma dwa biegi ? / pewnie tak/ Jeśli tak to czy oba działają? /na krótko / Jeśli tak to problem w włączniku / chłodnica / Jeśli nie i działa tylko...
Raczej nie, ponieważ włącznik wentylatora jest w chłodnicy, więc i chłodnica musi być gorąca. Niestety, obstawiam uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?...
Czujnik, a w zasadzie przekaźnik termiczny na pewno kupisz w jakimś sklepie z częściami do samochodów. Trzeba pytać o włącznik wentylatora chłodnicy. Wkręca się go w chłodnicę i tu może być problem. Większość z nich jest konstrukcji zanurzeniowej, czyli trzeba wkręcić aby płyn go omywał. Mnogość wymiarów i skoków gwintów jest spora. Trzeba dopasować...
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
może tutaj http://obrazki.elektroda.net/25_11764974...
Było na maxa, ale jak otwożył się termostat to go ubyło pewnie. Procedury w tej generacji golfa jeżeli chodzi o odpowietrzenie działa samoczynnie. O ile wszystko sprawne (np. termostat, wentylator chłodnicy, czujnik- włącznik wentylatora, węże do chłodnicy grube gorące po nagrzaniu silnika, czy dobry obieg jest, chłodnica, nagrzewnica drożna, leci gorące...
Czujnik temperatury jest przy termostacie, a w sklepie motoryzacyjnym to ustrojstwo przy chłodnicy na dole po lewej stronie nazwali włącznik termiczny wentylatora chłodnicy.
Czy możesz w końcu odpowiedzieć na pytanie jaką masz instalację w swoim aucie? Masz wentylator sterowany włącznikiem termicznym wkręconym w chłodnicę, czy z ECU? Czy na bezpieczniku wentylatora jest zasilanie (możesz sprawdzać żarówką)?
To jest raczej włącznik wentylatora chłodnicy. Czujnik na zegar musi siedzieć w głowicy silnika.
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
Dobrze kombinujesz. Bez pompy nie uruchamia klimatyzacji i wentylatora. Miałem podobny przypadek dałem chłodnicę że starszego modelu i czujnik włącznik termiczny który to podawał masę na przekaźnik wentylatora. Nie było tam klimatyzacji więc tutaj nie pomogę.
Ja podobnie jak kolega owik nie spieszyłbym się z UPG. Pompa wody, chłodnica, włącznik wentylatora i sam wentylator w chłodnicy to podstawowe kwestie w tym aucie. - zewrzeć na krótko wentylator celem sprawdzenia czy działa - wstawić włącznik o obnizonej temperaturze załączania (to popularny manewr w tym aucie z bardzo dobrym rezultatem) - założyć termostat...
Do włącznika wentylatora (jest wkręcony w chłodnicę) dochodzi wtyczka i cztery przewody:niebieski, zielony i dwa brązowe (jeden grubszy i jeden cieńszy). Jak wiadomo włącznik załącza wentylator po przekroczeniu pewnej temperatury.Czyli zwiera któreś z tych przewodów. Pytanie zasadnicze: KTÓRE TO PRZEWODY ZOSTAJĄ ZWARTE PRZEZ TEN WŁĄCZNIK I POWODUJĄ...
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Nikt się nie zapytał czy chłodnica jest ciepła/gorąca na tyle, żeby włączył się wentylator. Sprawdź termostat silnika czy się otwiera do końca. Jak dobrze pamiętam to początek otwarcia przy 92°C, pełne otwarcie chyba 105°C. Była sugestia aby złączyć konektory w kostce włącznika wentylatora na chłodnicy. Zrobiono tak i nic. Dobra uwaga gdyż termostat...
Może również być zatarty lub spalony wentylator chłodnicy, uszkodzony włącznik termiczny, przerwana instalacja elektryczna wentylatora. Przyczyn może być dużo, a więc musisz zacząć działać.
Jak odpinałeś to co na zdjęciu, to gratuluję, włącznik wentylatora chłodnicy. Czujniki są w głowicy, w obudowie termostatu
i nie mylić termostatu z włącznikiem wentylatora chłodnicy
Nie było konieczności wymiany termostatu ponieważ chłodnica nagrzewa się podczas pracy silnika. Nie posiadam na chłodnicy rezystora wentylatora chłodnicy ani włącznika z czujnikiem przykręconego do samej chłodnicy (taki model). Po sprawdzeniu innego wentylatora oraz wymianie czujnika temperatury płynu chłodniczego do głowy przychodzą mi tylko bezpieczniki...
A włącznik wentylatora chłodnicy ?
przez włącznik wentylatora wkręcany w chłodnicę u dołu po prawej. Dodano po 8 Zobacz rurę która idzie wzdłuż silnika do węża od chłodnicy tam jest oring i często pęka Po której stronie idzie ten wąż patrząc od przodu? wracam dość późno, a w garażu nie mam światła, więc każda najdrobniejsza wskazówka będzie mi pomocna, gdyż z latareczką to cuda wianki.
Witam. Oczywiście, że istnieje. Czujnik spełni rolę konwertera prą / napięcie i to podasz na wejście komparatora okienkowego. Wentylator będzie włączony tylko w zadanym przedziale. Pzdr.
Włącznik wentylatora chłodnicy, uszczelka głowicy.
to chyba w instalacji coś zostało przerobione czy tylko wymieniłeś włącznik?
Jakiej firmy polecicie mi włącznik wentylatora chłodnicy o temp pracy 92-87
Nie można było od razu napisać, że nie ma klimy albo wsadzić do posta to zdjęcie??? Nie masz rezystora bo masz tylko jeden bieg wentylatora, w wersji bez klimy nie potrzeba dwóch biegów Dodano po 2 Ponadto moja chłodnica nie ma też tego włącznika z czujnikiem na chłodnicy które mają te megane 1. Bez znaczenia info, włącznik termiczny miały pierwsze...
Jeśli wentylator nie włancza się to wina leży po stronie włącznika termostatycznego lub zapchanej chłodnicy niedawno robiłem taką astre i była zapchana chłodnica w okolicy tego włącznika woda sie gotowała a wentylator sie nie załączył płukanie nic nie dało dopiero rozebranie boków i wyczyszczenie z zielonego nalotu dało efekty.
Chłodnica cała gorąca jak się zagrzeje ?
A sprawdzałeś "na krótko" włącznik wentylatora? W chłodnicy masz zamontowany ten włącznik. Ściągnij wtyczkę, połącz przy pomocy jakiegoś kabelka,spinacza biurowego, obydwa piny razem i powinien się wentylator "odezwać". Jeśli się "odezwie" to już wiesz, że włącznik uszkodzony - do wymiany.
Tedi30 Przestań póki co doszukiwać się kolejnych defektów w tym aucie . Zakończ najpierw jedno potem szukaj drugiego . Wymień włącznik wentylatora i czujnik temperatury , sprawdź czy wentylator masz I czy II biegowy , czy oba biegi ewentualnie działają , sprawdź czy przy zimnym silniku po odpaleniu chłodnica robi się ciepła , czy węże twardnieją po...
Pierwsze to do sprawdzenia termostat, potem termo wyłącznik, ten w chłodnicy, wiem, że pisałeś iż wymieniłeś te elementy. Moim zdaniem masz dwie usterki i albo obieg wody przez chłodnice jest zbyt mały (np zamulona chłodnica, uszkodzona pompa wody, zapowietrzony układ) albo masz usterkę termo włącznika. Zmierz temperaturę na chłodnicy, bo gorąca to...
Przegrzanie silnika to temperatura ponad 120*C, opisywane działanie wentylatora jest całkowicie poprawne. Silnik Diesla w przeciwieństwie do benzynowego nie powinien wykazywać tendencji do nagrzewania się na postoju, wręcz przeciwnie - stojąc w korku problemem jest utrzymaniem właściwej temperatury roboczej. W starszych autach włącznik wentylatora jest...
Nic nie mieszam kolego. Chłodnica jak i dwa grube węże nagrzewają się równomiernie. Być może wymieniłem uszkodzony termo włącznik na nowy, który również jest uszkodzony.
żeby nie to że szukasz włącznika wiatraka to bym nic nie pisał bo zero tu elektrycznych problemów zacznij od termostatu bo jeżeli on nie otworzy to temp wzrośnie bardzo szybko i wiatrak nie włączy bo nie ma obiegu przez chłodnicę a żeby nikt nie mówił że piszę o problemie nieelektrycznym to włącznik wentylatora zapewne w chłodnicy jak zawsze
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
moze uszkodzony jest włącznik wentylatora w chłodnicy
czujnik temperatury jest pod termostatem w głowicy po lewej stronie silnika a ten nad termostatem to włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i nie może on mieć małej rezysatancji
Na 90% włącznik termiczny wentylatora. Wymień, ale dla pewności gdy jest gorąca chłodnica i uważasz że wentylator powinien się włączyć a się nie włączył zewrzyj końcówki na tym wyłączniku. Jeśli się włączy wentylator to masz 100% pewności że to on.
Włącznik termiczny wentylatora chłodnicy, usterka grozi przegrzaniem silnika
...czym mierzyłeś temperaturę wody? Czujnikiem z deski? Może to on jest uszkodzony? Jeśli jednak pomiar był poprawny to otwiera się za późno, przy tej temperaturze to powinien się załączać włącznik wentylatora chłodnicy, a termostat powinien być już dawno w pełni otwarty.
Dzień Dobry Zdejmij wtyczkę z termowłącznika (znajduje się w chłodnicy) znajdź w nim styk z napięciem i pomiędzy niego a którykolwiek inny znajdujący się we wtyczce wstaw przełącznik o sporej wytrzymałości na amperaż gdyż silnik termowentylatora bierze troszkę prądu. Powinien zaskoczyć po włączeniu jak dobry diesel na mrozie. Życzę powodzenia.
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: Poszedłem jeszcze raz i zamówiłem włącznik termiczny wentylatora mam nadzieję, że dobrze. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Dodano po 17 A więc termiczny włącznik wentylatora wymieniony mimo to auto dalej...
Ogrzewanie kabiny miałeś wtedy włączone czy wyłączone? Działa w ogóle ogrzewanie? Objawy pasują do zapowietrzenia układu i przy okazji do uszkodzenia termo-włącznika wentylatora chłodnicy (to normalne, że jak stoisz z włączonym silnikiem temperatura płynu rośnie - powinien się wtedy włączać wentylator).
sprawdzić sam wentylator i włącznik w chłodnicy
Włącznik wentylatora przy chłodnicy sorawdzic Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Jeśli chodzi o to, żeby był to układ elektroniczny, z odczytem, to niemało jest ofert w Sieci. Również na 12V. Jeśli układ ma tylko działać, to wystarczyłby standardowy włącznik wentylatora chłodnicy od starszego modelu autka. Trzeba tylko dobrać zakres temperatur, który był różny w różnych markach i modelach. Pozdrawiam.
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
oto kilka fotek ze schematem do tej polówki powinno pomóc Legenda do tego schematu to co najważniejsze: S149 włącznik klimatyzacji na panelu sterującym S341 czujnik ciśnienia klimatyzacji S151 włącznik temperaturowy silnika S329 włącznik temperatury zewnętrznej A35 sterownik silnika A95/A163 sterownik wentylatorów i sprężarki klimatyzacji Y11 sprężarka...
A termostat się otwiera? Jaką masz temperaturę na czujniku/włączniku wentylatora? Czujnik/włącznik wentylatora w ogóle na zasilanie?
Sprawdź bezpieczniki. Następnie dostań się do chłodnicy oraz odłącz kostkę z tego czujnika: https://obrazki.elektroda.pl/4082562100_... Po wyciągnięciu wtyczki, włącz zapłon i przy pomocy kawałka przewodu połącz pin 1-2, 2-3 oraz 3-1. Jeżeli wentylator się uruchomi oznacza, że masz uszkodzony włącznik wentylatora chłodnicy.
Czegoś tu nie rozumiem o jakim termistorze w głowicy mówisz ? w samochodach które znam elementem załączającym wentylatory jest włącznik bimetaliczny wkręcony w chłodnicę. Chcesz nizszą temperaturę załączania to nie problem te włączniki są produkowane o różnych temperaturach załączania. Są we wszystkich samochodach a wymiary są znormalizowane. Przeczytaj...
Witam, mam problem z chłodzeniem. CZasami nie włacza sie wiatrak chłodnicy, wymieniłem jiz włącznik wentylatora (w chłodnicy) i raz działa a innym razem nie działa z poważaniem Albert
Nie znam tego motoroweru. Jednak wystarczy sprawdzić po kablach do czego ten czujnik służy. Jeżeli to tylko pomiar temperatury to rezystancje na zimnym powinny być rzędu kiloOhmów. Te 20 Ohm na gorącym może być OK. Jeżeli jednak jest to włącznik wentylatora chłodnicy to już gorzej. Chyba, że jest jakiś element włączający np. przekaźnik. Trochę za mało...
dzisiaj wymieniłem chłodnice i włącznik wentylatora, czy pomogło dam znać ale zauważyłem pewną rzecz, mianowicie do zbiorniczka wyrównawczego idą od góry 2 rurki, jedna jakby z przed termostatu druga z za. tą pierwszą przy chodzącym silniku lecą banki powietrza a tą drugą która idzie już z wejścia chłodnicy nic nie leci nawet po otworzeniu termostatu...
W chłodnicę jest wpięty włącznik wentylatora który wymieniłem na nowy, powinien się załączać przy 100 stopniach ale się nie załącza. Ogólnie powinno się odpowietrzać samo bo zbiorniczek jest najwyższym punktem gdzie jest płyn, a ta rura którą miałem zdemontowane po odpaleniu była pusta a z pompy dosłownie kapało, po dmuchnięciu w zbiorniczek nagle waliło...
Na chłodnicy masz włącznik termiczny, zewrzyj jego styki, jak wentylator ruszy to wymień włącznik.
wiec tak kupiłem cala bez instalacji łączącej wszystko: -chłodnica do klimy -wentylator (na chłodnice od klimy) -skraplacz -parownik (wraaz z czujnikiem) -orurowanie -włącznik -sprzezarke sterowana jest ręcznie włącznikiem z napisem A/C (nie ma zadnego nastawiania temperatury - wszystkie ustawiania klapek nawiewu mechaniczne na linkach,wiec zero elektroniki...
Gdzie zamontowany jest włącznik wentylatora chłodnicy w Volvo v40 1.9dci 115KM proszę o pomoc najlepiej dobre foto pozdrawiam.
Włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. Włącznik masz wkręcany w chłodnicę i po przekroczeniu określonej wartości po prostu zwiera się w nim blaszka załączając silniczek. Czujnik temp. zlokalizowany jest na obiegu krótkim i pokazuje Ci temperaturę płynu który krąży najpierw między silnikiem, a nagrzewnicą (ew. parownikiem...
sporo roboty Cię czeka. Musisz kupić: -pompę plus mocowania i pasek -chłodnice -nagrzewnice -rurki ciśnieniowe -wentylatory -włącznik w konsoli -trochę przerobić instalację -czujniki i wiele innych rzeczy. Części to nic, żeby to wszystko zadziałało tak jak się należy potrzeba jeszcze czasu i odrobinę rozeznania. Powodzenia.
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
odpowiedź może być bardzo prosta: wymieniona chłodnica wraz z wentylatorem wtedy mamy wentyl na 2 wsuwki i włącznik na 2 wsuwki a instalacja oryginał (no bo kto by ją wymieniał i po co) ogólnie to wydaje mi się że nie ma czego szukać, wentylator się włącza i wyłącza więc nie ma żadnego problemu
Witam mam problem z palącymi się bezpiecznikami ,przy dodatkowych wentylatorach(są trzy) dwa na chłodnicy płynu i jeden oleju(Nissan Patrol po przeróbkach 2,8 instalacja 12v). Kazdy ma osobne zasilanie, osobny przekaźnik ,włącznik i bezpiecznik zaraz za przekaźnikiem w kierunku wentylatora. W warunkach warsztatowych jest wszystko ok. Dopiero podczas...
Przecież tam jest chyba załączanie wentylatora włącznikiem na chłodnicy, więc tester tu nic nie da. Szukaj jakiegoś zwarcia w tym obwodzie.
Jak to gdzie. Do sterownika. Wymień go lub oddaj do naprawy to raz, a dwa zmieni podpis pod loginem. Wiesz ze włącznik wentylatora w 90% samochodów siedzi w chłodnicy
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Odłączy czujnik klimy, odłączy włącznik na chłodnicy a wentylatory dalej będą działały. Podstawi nowy moduł wentylatorów i to też nic nie da. Na razie tyle.
włacznik wentylatora na chłodnicy jest ok, był wymieniony raz uruchomił wentylator moge przetestować na tym starym jeszcze ale to raczej nie wina czujnika na chłodnicy.
Podobny problem miałem w 309. Wentylator jest dwubiegowy. Był zaśniedziony wtyk przewodu niskiego biegu wentylatora na kostce przy włączniku wentylatora na chłodnicy.
Faktycznie kolego pepe 150, rozpędziłem się i wziąłem pod uwagę model najczęściej występujący a to jest wersja vip zapomniałem o klimie faktycznie odpięcie wtyczki nic nie da, tak się zastanawiam przekażnik raczej odpada bo pracował by nawet bez zapłonu, hm odpięcie modułu mogło by trochę wyjaśnić, tu wygląda na coś ze sterowaniem gdyż gdy klima jest...
...ależ 92*C to bardzo dobra temperatura a silnik powinien "łapać" te ok. 90*C po 1-2km, im szybciej się zagrzeje tym lepiej, bo mniej pali no i w zimie ogrzewanie jest. Jeśli wentylator się włącza to termostat się otwiera (termo-włącznik wentylatora jest przy chłodnicy, jeśli termostat by się nie otworzył gorący płyn szedł by wyłącznie przez nagrzewnicę...
Dziwne bo mam w domu jeszcze dwa auta i w każdym po przekroczeniu 90stopni włącza się wentylator. Tak płyn mi wywaliło raz jak woda była zagotowana a ja odkręciłem korek:D nie wiedziałem ze wyrzuci go w powietrze a mnie przy okazji poparzy ale człowiek uczy się na błędach w końcu:) Co do innych usterek to tak, robiłem zwarcie na wtyczce ale też podłączałem...
Z dyskusji wnioskuję, że przyczyną problemów jest brak załączania wentylatora. Niestety nie wiem jak w tym silniku jest to rozwiązane. wentylator może być uruchamiany włącznikiem zamontowanym na chłodnicy lub przez sterownik silnika uruchamiany czujnikiem temperatury w okolicy głowicy (np termostat). I skłaniałbym się do sprawdzenia czujnika uruchamiającego....
włącznik termiczny wentylator chłodnica czujnik włącznik wentylator chłodnica włącznik wentylator
skuter bassa akumulator nożyce prąd bramki tyrystora
wizjer smart regulator ładowania
Uszkodzony kabel SATA lub kontroler a BSOD Jak odłączyć kabel od żelazka z zacisków?