tech 2 i reset
Witam! Mam silnik X10XE i problem z obrotami, a mianowicie jak podczas jazdy dam na luz to obroty nie spadają do ok 900, tylko do poziomu ok 1500-1800 obr/min i tak się utrzymują aż prędkość spadnie poniżej 20km/h. Dopiero wtedy obroty spadają do 900. Gościu w serwisie powiedział mi, że padł impulsator. Tylko powiedział, że nie ten przy skrzyni tylko...
Elektromechanicznej ;-) produkty zużycia szczotek oblepiają komutator i się sterownikowi prąd za duży nie podoba. Może dokłada się też ogólne zużycie mechaniczne i wzrost oporów tego dziadostwa, tego nie wiem. Regeneracja pomagała, ale nie zawsze na długo. Jak się chce mieć spokój lepiej toto wymienić. Swoją drogą to wyjątkowo nieszczęśliwe miejsce...
Wymieniłem czujnik obrotów wału. Przejechałem już na nim 700km. Problem już nie powrócił...
Wymieniłem przepływomierz. Zero poprawy...
Wolne obroty (X10XE): -rzeczywiste powietrze jałowe około 6kg/h -porządane około 7kg/h Na fotce dałem z X12XE. Po nagłym przybutowaniu ma skoczyć nawet do 110kh/h Nie baw się w MAF zamienniki, to ślepa uliczka.
Witam Czujnik obrotów wału korbowego.Standard w X10XE. Rozrząd na łańcuchu, raczej się nie przestawi.
Problem jest innej materii, udaj się jeszcze raz na naprawę.
dzwoneczki przy zmianie biegu występują jak już dodasz gazu czy w momencie gdy silnik spada z obrotów??
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE. Problem polega na tym, że na rozgrzanym silniku wolne obroty schodzą tak nisko, że powoduje to dławienie silnika, np. przy dojeżdżaniu do świateł itp. Chciałbym zacząć od wyczyszczenia przepustnicy, ponieważ po prawej stronie pod deklem (ten na trzech śrubach) jest ona ubrudzona olejem a następnie jeżeli problem będzie nadal,...
Ok, na jakiś czas spokój. Przed rozkręcaniem czegokolwiek zdecydowałem się na wlanie ceramizera. Pomogło. Wszystkie stuki ustąpiły, silnik chodzi wyraźnie równiej/stabilniej i ciszej, łatwiej wkręca się na obroty.
Sprawdz cisnienie paliwa ,jak bedzie okolo 3 bar to sprawdz czy masz iskre i czy czesami nie sypie czujnik obrotów walu
Dzięki wszystkim za informacje. Świece wymienione na nowe NGK. Auto szybciej odpala, wolne obroty są stabilniejsze i równiejsze.
tak,ale po czyszczeniu trzeba zrobić nastawy posdstawowe,bo inaczej pomarańczowa lampka,i błąd P0505 :) oczywiscie po takim czyszczeniu trzeba odlaczyc aku, (reset kompa) pozniej przepustnica sie "uczy" nowych ustawien No i co ma brudna przepustnica do szarpania na wyższych obrotach? :) hmm to jest dobre pytanie, ale x10xe to taki wynalazek, ze trudno...
Na każdy litr pojemności silnika, na wolnych obrotach silnik będzie zasysał 6kg/h powietrza. I tak-silnik 1L (np X10XE) pokaże 6 kilo. 2 litry (np X20XEV) pokaże 12 kilo. U ciebie, przy 1,8 wartością poprawną będzie około 10 kilo.
ok jutro sprawdzę sterowałem egr na pracującym silniku i na biegu jałowym było słychać że praca silnika się zmienia "zawór się otwiera" lecz się przycinał i go zaślepiłem dodam że auto słabo się wkręca na obroty
Podnieś wolne obroty np.kts-em,tech-em,ale najpierw wyczyść przepustnicę.
W x10xe może być silniczek krokowy no chyba że układ dolotowy nieszczelny i łapie lewe powietrze .... Ale najlepiej najpierw zczytać błędy i potem kombinować ..
problem pojawił sie prz hamowaniu, dojeżdzaniu do swiateł, samochód przygasał. rozwiazaniem problemu było odessanie węgla aktywnego z weża doprowadzonego do przepustnicy (zapchany na maxa). może sie komuś przydać, problemy znikną (jesli oczywiscie wcześniej był przetestowany moduł silnika krokowego) pozdrawiam
Jak sie zmniejszaja obroty to kontrolka ladowania musi zaswiecic spruboj odczytac bledy i czy ona jest w gazie czy tylko benzyna
Przepływomierz ładnie zmienia wartości Na ile zmienia, powiedz mi- -ile masz na wolnych obrotach (kg/h) -ile masz powiedzmy przy 3000 obr -ile wskaże przez chwilę, jeżeli nagle przybutujesz? Poza tym masz wskazane rzeczywisty przepływ powietrza, zmierzony przepływ powietrza, przeliczony przepływ powietrza, co tam masz powiedzmy na wolnych obrotach?
Czujnik położenia wału był rzeczywiście uszkodzony. Po wymianie pojawił się nowy problem. Zapala się lampka usterki, a na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie (zwiększają się i zmniejszają obroty). Po kilkukrotnym przygazowaniu lampka gaśnie i obroty są stabilne, ale po chwili usterka powraca.
Mam to samo na zimnym silniku, gdy pracuje na ssaniu przez kilka minut i na obrotach pomiędzy 1000 a 1200. Wtedy trzęsie całą karoserią i tłumikiem trzęsie o podwozie auta, że masakra. Wymieniłem gumy na wieszakach i nic to nie dało. Miał ktoś taki problem? Proszę o pomoc.
witam auto jak w temacie corsa B 1,0 12Vm 99rok silnik X10XE nie chce chodzic na wolnych obrotach cały osprzet został wymieniony a na komputerze pokazało ze ma błąd TPS który został zmieniony na nowy oryginalny a silnik nadal nie chce chodzic !po odłaczeniu TPSu silnik pracuje jak złoto ale ma chodzic z podłaczonym TPSem!!!! wszelkie czujniki przepływki...
komputer wywalał błąd P0505 EGR jest sprawny, bo był niedawno czyszczony i wszystko jest wporządku co do przepływomierza to nie wiem. (ale czy nie powinien on również świrować przy wyższych obrotach?) co do przypuszczenia o czyszczeniu przepustnicy zasugerowałem się wypowiedziami z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic46... "naprawde...
Jeżli chodzi o ople-taka mała uwaga-na wolnych obrotach, każdy litr pojemności silnika MAF ma wskazywać 6 kg\h I tak X10XE (1l) 6 kg X18XE (1,8) 11kg X20XEV( 20) 12kg X25 14-15 kg X30 18kg
Mam nadzieję że mnie zrozumiecie i pomożecie. Czy wymieniając następujące elementy w silniku muszę zrobić ich adaptacje TECHem2? 1. Przepustnica - czyszczenie, wymiana 2. EGR - czyszczenie, wymiana 3. Sonda lambda - wymiana 4. Przepływomierz - wymiana Jeśli tak to w jaki sposób, tzn. silnik nagrzany na wolnych obrotach, czy zgaszony i tylko zapłon przekręcony....
A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach. Ojciec miał Corse C 1,0 i od nowości kopciła ;) jaki masz ubytek tego oleju ??
Wspoma z Corsy B wchodzi w rachubę. W wersjach z silnikiem X10XE i X12XE szła elektryczna mechaniczna wspoma, z silniczkiem na kolummnie. "Nieskomputeryzowane" auto, sterownik dostaje zasilania, sygnał obrotów silnika (ten co do obrotomierza) i sygnał prędkości pojazdu - to do zmniejszania siły wspomagającej ze wzrostem prędkości zapewne.
A więc dzisiejsze pomiary wyglądają tak: Sonda na jałowym 0,2V po gazowaniu max 0,67V Przepływomierz na wolnych pokazywał właśnie 6kg powietrza. Ale co mnie niepokoi to Opel Tech pokazuje napięcie sensora O2 0mV, wczoraj było chyba 0,25mV. Styki czyszczone zarówno od złącza lambda jak i ECU. A czas wtrysku na wolnych obrotach to 6ms przy temp silnika...
Coś mi się zdaje że u mnie to nie przepływomierz, bo mam podobne napięcie na nim i jest niezależne od temperatury. cy może to być czujnik wału rozrządu? O co chodzi? Tylko zimny silnik prze 2 min. dław się i strzela do kolektora dolotowego i obroty mu spadają. Tak jaby nie palił na wszystkie cylindry. Jakieś pomysły?
Witam ponownie, Ze względu na brak czasu i nadziei podjechałem do znajomego. Kod błędu: P1510 który wskazuje prawdopodobnie na: -?Za niskie napięcie przełącznika biegu jałowego -?Przerwany Obieg Prądowy Przełącznika Biegu Jałowego Jakie pomysły ? Jednocześnie szukając samego błędu natrafiłem na temat: hxxp://forum.opel24.com/topic/56389-Falu...
Po jezdzie na lpg blad znowu sie pojawil. Widac instalacja powoduje ten blad. Do tego pojawia sie tez P0200 - zbyt wysokie napiecie na wtryskiwaczu. Ale w sumie lampka z awaria silnika sie nie zapala. Auto chodzi, choc jest maly problem z tym, ze jak jest zimne to na benzynie nie wchodzi od razu na obroty. Jedyne co nie bylo jeszcze zrobione to czyszczenie...
Poniżej wykresy: 1 - napięcie sondy lambda 2 - liczba obrotów 3 - rzeczywista masa powietrza Napięcie sondy lambda oscylowało w granicach 100÷800 mV przy obrotach 920/min. Gdy obroty wzrosły do 2560/min i następnie gwałtownie zmalały do 920/min po zdjęciu nogi z gazu, napięcie na sondzie spadło chwilowo do 0 V, potem wzrosło do 800 mV i później już...
Autodata tak podaje: 1 - ok 3V w 20°C, pin czujnika temperatury 2 - 12V zasilanie czujnika 3 - masa po zapłonie 4 - 5V zasilanie czujnika 5 -1,5V na wolnych obrotach, ok. 4,2V przy gwałtownym wciśnięciu gazu Co do gniazda to jest chyba OBD, więc nic się nie da zewrzeć, tylko komputer to odczyta.
Tech to urzadzenie do diagnostyki samochodow opel. Tech1 dla starych a Tech2 dla nowszych (chyba od roku 96) Mozna zdiagnozowac opla za pomoca kontrolki na desce. W tym celu zwiera sie opowiednie styki w zlaczu diagnostycznym. Nie wiem czy w Corsie tak jest, ale opis jest dotyczy astry, niestety nie ma tam silnika 1.0 12v X10XE prawdopodobnie uklad...
Witam, Jest kwarantanna, siedzimy w domach i się nudzimy, więc możemy zrobić pierdoły na które wcześniej nie znaleźlibyśmy czasu ;) Problem dotyczy trzasków dochodzących gdzieś z okolic deski rozdzielczej oraz spodu przedniej szyby w okolicach wylotu nawiewów, ale dokładnie trudno określić gdzie konkretnie. Trzaski pojawiają się przy osiągnięciu specyficznych...
Ile auto ma przebiegu . może pomiar ciśnienia manometrem coś wyjaśni . Pomiar ciśnienia oleju robiłem przed wymianą popychaczy i mechanik stwierdził, że jest bardzo dobre ciśnienie, chyba ponad 2 bar na wolnych obrotach, więc można na tej podstawie sądzić, że panewki są w miarę ok. Auto ma 177 tysięcy przebiegu. Poniżej nagranie dźwięku z mikrofonu...
Witam, jakiś czas temu silnik zaczął jakby nierówno pracować więc zostało odstawione do mechanika. Wymienił cewkę zapłonową i świece i skasował prawie 400zł. Było to miesiąc temu. Dziś podczas jazdy auto zaczęło nierówno pracować i zgasło w trasie. Nie chciało odpalić. Okazało się że gdy wcisnę przy odpalaniu trochę gazu odpala ale obrotu biegu jałowego...
Jednak tamto odpalenie to był chwilowy epizod. Co ciekawe, przez przypadek wyszło, że zastawienie dolotu, choćby ręką powoduje, że samochód zapala i utrzymuje obroty. Odsunięcie ręki - gaśnie. Chyba musi łapać gdzieś powietrze bokiem. Doświadczeni koledzy, może jakaś podpowiedź? Edit: Na złożonym dolocie chodzi bardzo nierówno, tak jak opisywałem we...
opisz procedurę proszę Więc, była ściągnięta pokrywa wałków rozrządu i ustawione wałki (chyba rozchodziły się na boki) coś było zablokowane. Koronka na jednym wałku odkręcona i ustawiona według wyciętego z papieru szablonu. Wtedy autko zapaliło bo wcześniej przez zużyty rozrząd nie chciało nawet po wymianie. Jak już wcześniej pisałem autko dymi na...
Czy będzie wystarczający czy raczej założyć 70A tak jak w Corsie? Ma ktoś może informację jaki jest pobór prądu tego wspomagania ? W corsie B z silnikiem 1.0 (X10XE) czyli z modelu od którego prawdopodobnie masz wspomaganie były montowane fabrycznie alternatory 55A. W corsie C zaś alternatory 100A które mocowaniem rzekomo podchodziły do B. Ja osobiście...
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
Witam. Silnik nierówno pracuje na niskich obrotach. Po zatrzymaniu się, zaczyna przeć chwilę wibrować silnik, żeby po chwili się ustabilizować. Stukają jakby zawory, ogólnie chodzi jak diesel. Można się spotkać z opiniami, że te silniki 3 cylindrowe już tak mają... Podejrzewam, że jest to coś związane ze spalaniem sutkowym, Ale moje pytanie jest takie....
Jesteś pewny ,że podglądasz sondę przed katem? Przyznam że nie rozumiem, sorrka A wracając do tematu. W Op-comie jest taka zakładka "O2 sensor" w [mv] Zrobiłem dzisiaj tak. Podłączyłem się do sterownika i ta wartość na niepracującym silniku pokazuje 0mV. Potem odłączyłem sondę i wtedy pokazuje 454mV. I to się utrzymuje cały czas. Potem wpiąłem sondę...
Moja Corsa C 1.0 ma na budziku 99000 km i szykuję się do wymiany łańcucha. Zauważalne, typowe zwłaszcza dla silników 3 cylindrowych X10XE (Corsa B), Z10XE, Z10XEP (Corsa C) nieprawidłowości to: klekotanie silnika przy pracy na luzie (bardzo podobny dźwięk jak dla pracującego silnika diesla - na youtube znajdziesz filmiki przed wymianą i po, ogólnie...
Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W. No akurat w liczniku kontrolka "akumulator" ma żaróweczkę 12V 1,2W bo tak na niej pisze więc z tego co piszecie wydaje się być za mała. O jakich mocach wejdą żaróweczki w takowe mocowanie żarówki? https://obrazki.elektroda.pl/5655410200_...
Już drugi raz wymieniam zawór EGR w aucie. Kupiłem dwa nowe zamienniki, oba pochodziły z tydzień i znów auto wróciło do wyświetlania błędów P1405-08, P1405-09 i P1405-0B. Mam wszystkie objawy problemów EGR'a - wzrost spalania, duszenie się na biegu jałowym, kopcenie itd. Mechanicy rozłożyli ręce i powiedzieli mi, że zastępniki tak mogą mieć, że to nie...
Witam, Corsa B, silnik 1.0 12V. Na wolnych obrotach jest słyszalne wyraźne stukanie. Wydaje się najgłośniejsze w miejscu łączenia silnika i skrzyni słuchając od dołu. Jeśli przystawić ucho niemal do samej obudowy miski, dźwięk wydaje się trochę metaliczny. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Co mogłoby to być Waszym zdaniem?
mój problem został 2 dni temu rozwiązany, jak w końcu wybrałem się z tym do polecanego w Krakowie zakładu specjalizującego się w Oplach - Przepływomierz powietrza - jego wymiana, ale na nowy ORYGINALNY, Bosch , a nie żaden tańszy zamiennik, pomaga w 100% na ten problem, a podejrzewam że z silnikami X10XE i X12XE wszyscy mamy te same objawy i ... o ile...
przepływomierz x10xe x10xe obroty x10xe corsa
silownik bagaznika playstation kondensator czujnik paliwo temperatura
dewalt dcb115 bateria parkside styki
Peugeot 307 SW 2004 – lokalizacja punktów masy tylnej lampy, usterki, naprawa Czyszczenie miedzianego wymiennika ciepła – Protherm, Junkers, Buderus, Vaillant, Ferroli – kwas cytrynowy zamiast NaOH