Przewody są na tyle długie, że można je zamieniać miejscami - przewód trzeciego cylindra użyty do cylindra drugiego działa prawidłowo - więc jest ok! Czy któryś z w/w czujników może spowodować brak iskry trzeciego cylindra? Przy zębatym kole wałka rozrządu jest jakiś czujnik jego położenia - na kole są cztery występy zróżnicowanej szerokości - każdy...
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Tylko że sterownik z x14xe bez problemu ogarnia x16xe. Sprawdź błędy czy czasem nie masz błędu czujnika wałka. W tym silniku lubi ginąc masa na czujnik wałka i przy większych obrotach czujnik wałka głupieje.
obwód zaworu EGR
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Jeśli masz wysokie obroty na luzie to ustaw funkcje CUUT OF. Co do czasów emulacji H 0,400 L 0.600 po zapaleniu z rana na BP przez ko 30s mam wyższe obroty. Mój silnik to X14XE Silniki X16XEL i X14XE różnią się tylko pojemnością.
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Na początek bym sprawdził działanie osławionego zaworu rec.spalin.Częsta awaria w ecotecach.W początkowym okresie może sie tak dziać,lampka MIL niekoniecznie sygnalizuje awarię. Zadne naciskanie przycisków w Multi Info Display'u nie powoduje wyświetlenia kodów usterek.
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
Opel Astra F 1996 silnik 1,4 Ecotec 16v Delco Multec X14XE gasnięcie na wolnych obrotach np przed dojazdem do skrzyzowania , CDIF wyswietla błąd 500 czujnik prędkości pojazdu Proszę o pomoc
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
Auto nie posiada instalacji LPG. Tylko Pb.
Witam Otoz posiadam zlacze 10 pinowe takie jak na foto ktore zamieszczam Zrobilem interfejs ALDL na max232 takze zamieszczam foto ALe nie moge sie polaczyc z komputerem :( Musze wykasowac kody bledu gdyz jest ich zbyt duzo by stwierdzic czemu silnik na wolnych obrotach gasnie albo skacza mu obroty
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Witam A w parametrach obroty widzi , iskra na świecach jest ?? Pozdrawiam
posiadam Astrę G 1,4b 1998r Masz x14xe , a może z14xe ? obroty mu spadają i chodzi na wolnych obrotach. Nie reaguje na pedał gazu. Masz z14xe z elektryczną przepustnicą ? Chyba rocznik się nie zgadza. Jeśli x14xe z przepustnią na linkę , to nie wierzę w nie reagowanie na pedał gazu . Musi jakoś reagować. Opisz to jakoś lepiej.
Zrób analizę spalin CO,2- HC-CO-O,2.przeanalizujemy wyniki. Bieg jałowy i podwyższone obroty.
Silnik X14XE. Dodam jeszcze, że nie występuje na wolnych obrotach falowanie obrotów. Na wyższych biegach jak jadę przy obrotach 3 tyś bez dodawania gazu tak jak by bardzo delikatnie podszarpywał, że ledwo wyczuwalne to jest.
Kolega miał podobnie(1,8 16V vectra), zapaliła się kontrolka, przejechał 100km kontrolka zgasła, ale co jakiś czas się zapalała. Generalnie czujnik kwalifikuje się do wymiany. Podobno podczas uszkodzenia czujnika jest problem z mocą i wkręcaniem się na obroty.
błędy wykasuj poprzez odłączenie akumulatora później na benzynce niech chodzi na wolnych obrotach aż do zagotowania wody.......... jak powtórzy sie reklamuj naprawę
Witam - wiec jak w temacie problem dotyczy Corsy B z silnikiem X14XE Wariuja wolne obroty - Skacza od prawidlowych do minimalnych Po wkreceniu silnika do jakis 5 tys czasami po powrocie do wolnych pracuje poprawnie i gasnie kontrolka bledu Z tego co czytalem na forum to jest to wina silnika krokowego i nalezalo by go wyczyscic Wszytko ok tylko moze...
Nie będzie jedynie podbijał obrotów w czasie jazdy na jałowym, a błąd zgłosi dopiero po minimum 20s hamowania silnikiem.
Obecnie każde auto wyposażone w elektroniczny wtrysk odcina paliwo przy nietkniętym pedale gazu i obrotach powyżej jakiegoś tam progu. Im nowsze auto to ta granica zbliża się do obrotów biegu jałowego. W takiej Corsie b z 98 roku próg był na 1500 rpm (X14XE). W TDi pd np octavia 1 FL z 2002 roku są to obroty biegu jałowego (ATD,AXR). Jedyną wadą jaką...
Pali się MIL? Może to być czujnik położenia przepustnicy ( potencjometr) na jałowym powino być 0.6-0.9V na niskich trzyma obroty jak odpala? P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyklingu spalin. Czasami wypiaskowanie EGR pomaga ale zwykle do wymiany. Okablowanie sprawdzone? Masz silnik X14XE ?
nie mam silnik x14xe moja wina nie podałem kodu silnika. muszę zaznaczyć że wczoraj czyściłem przepustnicę i silniczek krokowy też bez zmian lecz na wolnych obrotach odłączyłem krokowca i zaczął reagować płynnie na gaz, później wyjąłem go ponownie w celu sprawdzenia czy chodzi okazało się że reaguje.
Sondę możesz sprawdzić ale z przepływomierzem to będziesz miał problem bo w silniku X14XE nie ma go,masz instalację LPG w aucie?Jeśli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową.
Mam problem z Astrą F X14XE. Mianowicie jak jest zimna pali bez problemu (żyleta) po przejechaniu paruset metrów gaśnie i nie chce odpalić (albo odpala ale nie trzyma obrotów). Wystarczy poczekać 5-10minut i odpala. Problem nie powtarza się do następnego ostygnięcia. Podkładałem cewkę i czujnik położenia wału korbowego. Zero rezultatu. Trochę pogmatwałem...
Witam. Posiadam opla Astre G z silnikiem x14xe i od jakiegoś czasu mam problem. Mianowicie po uruchomieniu auta auto uruchomi się normalnie obroty tak ok 2tyś po sekundzie może dwóch obroty spadają do tysiąca a nawet mniej i silnik zachowuję się jakby palił na 3 cylindry i czuć benzynę z wydechu. po paru kilometrach auto już pracuje normalnie. Jaka...
Witam, posiadam Opel Astra F 1.4 16v (silnik x14xe), podczas jazdy trafilem na dziure w nawierzchni, po czym zapalila sie kontrolka silnika, po zatrzymaniu sie na poboczu silnik nie chcial juz odpalic. Na nastepny dzien odpalil ale strasznie szarpal i obroty na poziomie 500. Niestety teraz juz nie chce odpalac. Sprawdzilem kod bledu i wyszlo 1405. Zatkalem...
Pytanie to czy warto było by zostać w tej sytuacji przy takim silniku i co z tą elektryką zrobić jak już ? Ja nie mam żadnego pomysłu jak ją uporządkować kable są po przedłużane kablami głośnikowymi, po za tym nie wiadomo w sumie czy wcześniejszy właściciel zmienił pompę paliwa itp. Wcześniejszy (zatarty obecnie) silnik nie trzymał w ogóle obrotów a...
Witam. Jak w tytule.Na zimnym silniku obroty od 500-900 i po każdej zmianie biegu muł i szarpanie jakby przerywał.Na ciepłym silniku albo jest dobrze z obrotami ale nadal muł bez szarpania albo obroty trzyma na 3,5 tys i momentalnie robi się też pedał hamulca twardy.Nie wiem jak dokładnie to opisać, jestem laikiem w tych sprawach.Myślałem że wymiana...
Podczas jazdy w przedziale obrotów 2000 do 3000 tyś zapala się kontrolka check engine. Błąd jaki jest wyświetlany to zbyt bogata/ uboga mieszanka. W szczególności zapala się gdy jadę z prędkością 70/80 km . Towarzyszy mu spore szarpanie podczas delikatnego puszczania nogi z gazu. Wszyscy rozkładają ręce a ja wymieniam. EGR , pompa paliwa, sonda lambda....
witam mam problem z tigra(x14xe)95r.problemy zaczynaja sie po rozgrzaniu sie silnika tzn traci moc,nie wkreca sie na nizszych obrotach,auto bylo juz w serwisie i nic:cry:,odczytalem 2 usterki zawor egr,zmienilem go jest ok,2 usterka to przekaznik pompy paliwa niskie napiecie,zmienilem go,sprawdzilem napiecia,cisnienie paliwa,wszysstko ok jednak usterka...
Witam, Tydzień temu kupiłem opla astre g 1999 rok 1.4 16v x14xe z LPG sekwencja. Problemy mam z nią takie, że silnikowi brakuje mocy: na LPG: na wolnych obrotach chodzi w miare znośnie - ale na postoju. Podczas wrzucenia go na luz podczas jazdy - obroty są w granicach 2tyś. Podczas jazdy brakuje mu mocy - do 2 tyś obr. jedzie - potem zaczyna się dławić....
Więc uderzyłem ją pare razy ręką i obroty zaczeły wzrastać do 500. Biłem dalej i już było w normie 1000... Odepnij akumulator na kilkanaście minut,potem podłącz i odpal silnik bijąc tą nieszczęsną pompe.;). A tak poważnie to pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Skoro świeci kontrolka to błędy poprosimy. Sprawdź czy na wszystkich cylindrach masz iskrę...
Gościu w hurtowni części powiedział mi żeby wymienić ten w termostacie bo ten drugi daje sygnał na komputer a jak auto chodzi elegancko i nie ma problemów z falowaniem obrotów to raczej ten od termostatu. Powiedz mi jak możesz ten czujnik na zdjęciu to jest jakieś odpowietrzenie i spadła zakrywka plastikowa czy to też jest jakiś czujnik i się po prostu...
Panowie jednej rzeczy tutaj nie rozumiem, znalazłem na necie znaczenia kodów błędów dla mojego silinika X14XE http://16v.pl/opel/html/x14xebledy.php i własnie dziwi mnie dlaczego ten kod błędu dla tej usterki jest 4-ro cyfrowy "1405" zamiast 2 cyfrowego "43". Kod 1405 jest natomias przypisywany już do innego modelu silnika X16SZR. http://mwr.host44.pl/opel/html/bledy_x16...
Sprawdż silniczek krokowy pod względem elektronicznym i mechanicznym. Jesli niema wolnych obrotów silniczek jest uszkodzony elektrycznie lub się zacina(czyli gubi kroki)komputer powinien zapalić czeka wywołanego błędem 35.Wykręć silniczek podłącz kostkę i niech druga osoba włączy zapłon a ty naciskając delikatnie na główkę silniczka powinieneś zaopserwować...
corsa 1,4 16V sport 95r. (3-drzwiowa), silnik X14XE benzyna + gaz, 90 KM Byłem już u 3 mechaników i dopiero ostatni poprawił sytuację mojego auta ale nie do końca. Wymienił mi pompę paliwową wraz z koszem i odpowiednio ją umocował, bo w starej pompie było tragicznie, tzn. kable pozaginane, zasilanie częściowo nie izolowane. Nadal występują trudności...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Piszę do Was gdyż od kilku miesięcy borykam się z problemem szwankującej elektryki w.w samochodu. Jest to Corsa B Sport z 98r, w wersji silnika X14XE 1.4 16V 90KM. Auto mam ponad dwa lata i ogólnie nie mam się czego przyczepić. Zawsze dowozi mnie do pracy, nigdy nie było sytuacji że potrzebne było holowanie....
Witam! Samochód jest z 1999r. z silnikiem X14XE. Posiada instalacje gazową BRC JUST II generacji. Początkowo samochód sporadycznie nie schodził z obrotów (na skrzyżowaniach 1500-2000 obr/min). Problem pojawiał się coraz częściej. Po uruchomieniu silnik potrafił przez 30 km działać prawidłowo, ale czasami problem pojawiał się tuż po uruchomieniu. Zaczynało...
Sytuacja wygląda tak: 1. Egr faktycznie zacięty, zamontowałem drugi 100% sprawny ale bez różnicy. 2. Sprawdziłem dokładnie kwestię krokowca- sterowanie działa bo krokowy się rusza, natomiast okazuje się że oryginalny się jednak blokuje więc musiałem go wymienić. Efekty: Auto już odpala normalnie i nie gaśnie podczas jazdy. Niestety nie miałem krokowego...
mam techa 2 To spoko, już ci tłumaczę: Na zapalonym silniku wchodzisz w F7 http://obrazki.elektroda.net/9_122590235... i później F 1 http://obrazki.elektroda.net/60_12259024... silnik zwiększy obroty, i przyciskami podznaczonymi jako zwiększ\zmniejsz regulujesz otwarciem zaworu, obserwując na wskazaniach wartość zadaną i rzeczywistą.
Silnik X14XE 1.4 16v 90km Objawy takie ze trzeba dłużej kręcić (jakieś 5sek) na benzynie żeby odpalić. Nie raz zalapie od razu ale tylko zalapie i gaśnie, trzeba kręcić drugi raz. Z wciśnięty lekko gazem lepiej pali. Jak juz odpali to ma niskie obroty jakieś 500 i albo zaraz wskoczy na normalne albo jak dodam gazu się normuja jakby mało powietrza :/...
Witam Po przeczytaniu wielu tematów i zastosowaniu się do wielu rad problem w mojej Astrze pozostał dlatego postanowiłem zapytać Szanownych Kolegów. (Astra 1,4 16V (X14XE) z 1997 roku przebieg 110 kkm) Bez LPG. Nie spada do wolnych obrotów ale TYLKO jak jest zimny w miarę wzrastania temperatury silnika całe zjawisko zanika całkowicie. Po zapaleniu silnika...
AUTO: - Corsa 1,4 16 V (95r.) sport - silnik X14XE - PB + LPG - instalacja gazowa: centralka LANDI L.E.S. 98A i emulator wtrysków AUTRONIC AE-304 z przełącznikiem diodowym 2 -pozycyjnym Potrzebuje schematu do tej centralki ponieważ mam jeden kabelek przerwany (pojedynczy czarny kabel) z zaizolowaną końcówkę od centrali i chciałbym wiedzieć od czego...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzącej i sonda lambda. Okazało się że czujnik temperatury przy ok 70 stopniach dostawał szwindla tzn rezystancja podczas nagrzewania skacze w pewnym momencie nagle z ok 350 ohm do ok 1,7 kohm, a napięcie mierzone na czujniku(niebieski przewód, przy wypiętym kablu i załączonym zapłonie jest tam 5 V), po odpaleniu...
Założyłem miesiąc temu instalację gazową (BRC) do Fiata Bravo 1,4 12V (wtrysk jednopunktowy). Instalacja jest z komputerkiem dozującym gaz - otrzymuje sygnały od sondy lambda co pozwala optymalnie wysterować silnik. Efektem tego jest ochrona katalizatora (brak dużej ilości niewłaściwych spalin) oraz płynna praca silnika na każdych obrotach. Jestem naprawdę...
aster x14xe x14xe astra x14xe czujnik
spalinowa kosiarka hotpoint ariston zmywarka diody triak sterujący silnikiem
hulajnoga elektryczna hulajnoga elektryczna
Jak pobrać sygnał z diody LED 1.8V? Metody i techniki Wzmacniacz trzeszczy, ustaje po stuknięciu - przyczyny i rozwiązania