zle ustawiony zapłon. zapewne 1.6 na kopułce, miałem kadeta z podobnym silnikiem i miał identyczne objawy od złego ustawienia zapłonu.
może ktoś tak super rozrząd ustawił bo widzę że był wymieniony
60 na 4-ce pod górę? strasznie katujesz ten silnik i pewnie przez to ma pełno nagaru który może powodować spalanie stukowe
Witam, mam zamontowaną instalacje gazową 1 generacji w astrze 1995rok silnik 1,6 X16SZ 72KM, problemem jest dość spore spalanie 11litrow gazu/100km przy dość ekonomicznej jeździe. Myślę że rozwiązaniem będzie zmiana miksera. Obecnie posiada średnicę wewnętrzną 30, albo 32mm. Posiadam parownik Lovato, dawka na registerze dobrze ustawiona, filtry wymieniałem....
Mam astrę z silnikiem x16sz i podobny problem ze spalaniem stukowym. Zobacz proszę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80... . Niestety problemu jeszcze nie rozwiązałem. Jutro kolejna próba. O wynikach napiszę w temacie z linku powyżej. Pozdrawiam
spalanie nie wzrosło? nie czuć gazu za bardzo?
Na oko i ucho wydaje się ok. Dodam, że zaczął mi więcej spalać. Zazwyczaj palił mi ok 7-7,3L teraz prawie 9.... :|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Wymieniłem tylko sondę lambda, bez żadnych zmian ustawień w Bingo. Na początku tego tygodnia zrobiłem dwa razy trasę 300km i szarpania nie było. Spalanie pozostało na poziomie 7,5-8l
ostatnio mialem problem z zaworem EGR w astrze F X16SZ(LPG)..postanowilem go zaslepic.podobno zawor ten tez obniza teperature spalin...a gaz ma wyzsza temperature spalania..czy te zaslepienie nie bedzie mialo ujemnego wplywu na moj silnik bo temperatura silnika(spalania) wzrosnie?!
Przetestowałem dokładnie samochód i czujnik spalania stukowego zainstalowany w silniku X16SZ zachowuje się tak jak opisałem na początku wątku przy zmianie zasilania z LPG na benzynę poniważ potrzebna jest zwłoka czasowa na zaadoptowanie sterownika.
TPS w porządku, zasilanie ma i oporność jego w normie, ten link który pan podał nie pasuje do mojego układu zapłonowego, nie mam czujnika położenia wału, natomiast u mnie jest jakiś czujnik pod kopułką na wałku rozrządu. Gdzie się znajduje czujnik spalania stukowego?
Ja mam Astre F z silnikiem X16SZ i również problem z czujnikiem spalania stukowego, tylko że problem jest taki że ja nie mam tego czujnika. Check mi wywala podczas dużego obciążenia silnika - niskie obroty a duże otwarcie przepustnicy. Czytając informacje na ten temat w necie podejrzewam dwie sprawy, albo cewka zapłonowa albo ECU, bo w tym silniku tak...
witam! jak powinna pracowac(oscylowac) lambda w Astrze F X16SZ? u mnie na benzynie pracuje miedzy 0,27V-0,70V...czy to nie za malo czy nie powinna pracowac w przedziale 0,2-0,8V..czy to oznacza moze ze mam uboga mieszanke? na gazie emulator lambdy pokazuje rowniez oscylacje w granicach 0,3-0,7V...auto ma raczej odpowiednia moc..i spalanie raczej w normie..
zalozylem gaz do mojej asterki (X16SZ)i na gazie jest raczej wszystko ok..moc w normie ,spalanie w miescie 10 l trasa 7,5l..i ogolnie raczej jest ok...ale mam problem bo jak silnik jest cieply to nie da sie jezdzic na benzynie bo auto tylko szarpie i skacze...obroty na luzie tez czesto faluja.. gaz mam od okolo 700km czy ktos mial cos takiego i co to...
Jest nowa koncepcja czyli przeróbka c16nz na x16sz, są tylko dwa problemy zamocowanie czujnika spalania stukowego i czujnika położenia wału. Z czujnikiem położenia wału nie będzie chyba większego problemu, ale czujnik stuku musiałby być przykręcony kilka cm wyżej. Proszę o opinie ludzi znających się na rzeczy.
Z góry dziękuje jak po sprawdzam to napisze o rezultatach. Dodano po 2 czy mógłby mi ktoś pomuc jesli chodzi o wyswietlacz to komputera pokładowego ktory nie pokazuje spalania w danym momencie ?
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
Witam, Po zrobieniu z jednostki x16sz silnika c16se z głowicą od c14se (doprężenie) i wałkiem z Kadetta 1.3 męczy mnie spalanie stukowe. Wg obliczeń stopień sprężania teraz to 10,8:1, teoretycznie nie miało być tego typu niespodzianek. Wszystko jest zrobione na wiązce i komputerze c16se, czyli tak jak ma być. Po badaniach cdif-em: strasznie skacze kąt...
Jaką adaptację do mono i po co, po co poprawiać dolot, masz blisko to pojedz bo na odległość może być ciężko. Stawiam na zła regulacje, choćby włączona opcja cutoff w sterowniku lpg może być problemem. Dodano po 2 Robiłem dwie astry f na mono na rg92 i at07 obie na stagu 2L/lechoo mini lambda. Zero problemów poza dużym spalaniem. Silniki oba 1.4 bez...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam nasilający się problem z moją Astrą 1.6 8v x16sz + LPG. Otóż główne objawy to: brak mocy na wolnych i nie tylko obrotach z uwagi na przerywanie w podawaniu paliwa, zaobserwowałem przerywanie podawania paliwa przez mono wtrysk. Tak też jest na LPG. Podobno sterownik reguluje masą napięcie wtryskiwacza, nie wiem....
Witam ponownie, co sie okazało to nie silnik C16NZ tylko unowoczesniona wersja X16SZ. Przełożyć trzeba bylo silnik razem ze skrzynia, wiazka elektryczna i komputerem. Z tego co wyczytalem to ta jednostka ma moc 71 km. Ale podobno ma wiekszy moment obrotowy przez co lepiej przyspiesza niz C16NZ. No i te bajery czyli EGR, czujnik spalania stukowego, i...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Problem polega na tym, że auto nie chce wejść na obroty powyżej 3,5 tys. Błędy zapisane w pamięci komputera to "18" -system regulacji spalania stukowego oraz "25"-zbyt wysokie napięcie na wtryskiwaczu. Od czego zacząć, czego to może być wina :tego czujnika czy nieodpowiedniego napięcia na wtryskiwaczu? Dodam, że silnik posiada instalację gazową i problem...
Mam dwie astry: 1) F x16sz 71KM pali max 10l LPG jest dość słaba ale do zwykłej jazdy wystarczy, nie bierze oleju, nigdy się nie zepsuła tak żeby nie dało się jechać, fotele i zawieszenie wygodne no ale auto ma już swoje lata 2) G x16xel 101 KM pali max 10 l benzyny jest sporo mocniejsza ale trzeba pilnować oleju, części trochę droższe, psuje się częściej,...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z pewnym odbierającym przyjemność z jazdy problemem w mojej Astrze, co się dzieje: - szarpie podczas ruszania - przy niższych obrotach podczas puszczania sprzęgła, - dusi się podczas ruszania na zimnym silniku - jakby tracił wtedy moc, obroty spadają na chwilkę po czym wszystko wraca do normy, przy ruszaniu z wyższych...
Witam mam taki problem nie zawsze ale ostatnio coraz częściej... mianowicie dzieje się tak np rano wsiadam do auta odpalam na PB jadę przełączam na LPG i obroty spadają jak by gazu nie było auto się toczy lecz nie gaśnie (pedał gazu w podłodze obrotów brak)... by jechać na LPG muszę go rozpędzić i przerzucić na LPG i toczyć na biegu aż po jakiś 30sec...
Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Filterek zmieniłem zanim założyłem temat, odkręciłem czarną śrubkę regulacyjną o około 1,5 obr. i sonda zaczęła właściwie oscylować na biegu jałowym. Zatankowałem do pełna, zobaczymy czy "regulacja" przełoży się negatywnie na spalanie. Na parowniku zrobiłem 65 tys. kilometrów, filtr wymieniany regularnie,...
Witam ! Nowa instalacja Just BRC spalanie na paliwie mniej poniżej 7 litrów a na gazie powyżej 10 litrów byłem już 3 razy na regulacji zmiana parametrów funkcji cut-off, na początku palił ok 12l. wydaje mi się że pali zbyt dużo 40% tego co na benzynie. Jakie parametry gazownik może jeszcze poprawić mam wrażenie że ta regulacja odbywa się na zasadzie...
jak najlepiej ustawic instalacje LPG II generacji? jak wyregulowac mieszanke? czy przy dobrze wyregulowanej mieszance powinna lambda na biegu jalowym oscylowac w zakresie okolo 0,25 do 0,75(u mnie tak pracuje)..przy jezdzie rownomiernej sonda pracuje podobnie...podczas przyspieszania mam mieszanke bogata. czy w parowniku Voltran ta duza plastykowa sroba...
Co do obrotów to ustaw 4 cylindy 2 cewki (tak jest w x16szr). Mają być poprawnie widziane obroty. PWA ustaw spokojni 80 a nawet 90. Lepiej na zapas niż na brak. Co do Bezwładoności TPS to pownieneś ustawić więcej niż masz na idlu - więc nie 0.18v a ponad 0.50V - sprawdź lekko dodając gazu na postoju ile ci wskakuje wartość napięcia i taką ustaw. Od...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
x16sz schemat x16sz instalacja silnik x16sz
numer łożyska uszkodzona skrzynka elektryczna grzanie laminatu
nawigacja nissan qashqai polerowanie plexi
Jak sprawdzić historię połączeń Bluetooth na Androidzie? Wpływ wahań napięcia na silnik Unitra MDS 432