To masz dwa sterowniki uszkodzone?
W wersji z silnikiem x18xe wymiana sterownika ,cewki immo i enkoder w kluczyku pomogło, kupiony komplet z innego auta ,używka. Działa bez zmian w oprogramowaniu sterownika. Reg. 3.1.19. Publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych. Reg. 3.1.14. Publikowanie wpisów niezgodnych z tematem wątku dyskusji.
podam więcej informacji silnik x18xe sterownik simtec dodatkowo pojawia się kolejny problem z wtryskiwaczem nr 3 po włączeniu zapłonu i odczekaniu kilku minut zaczyna on samoczynnie włączać się i wyłączać. Diagnozowałem opla swoim fejsem cdif2 i pokazuje dokładnie te same błędy do tech. Błędy można kasować jednak po zapaleniu pojawiają się od nowa.
Mój Helmut podpowiada ,że to są dwa inne sterowniki , inna pinologia oraz inna wiązka. X18XE , ma sterownik Simtec 71, a 16XE Multec -s. Tak wygląda w skrócie.
Witam. Przewodem sygnałowym przy tej sondzie jest żółty przewód. żaden inny. podłączenie robi się za wtyczką czyli co idzie od wtyczki do kompa samochodowego. I nie rozcina się go tylko wpina przewodem ze sterownika gazowego.
dzień dobry to co sprwadziłem x18xe1 sterownik nowego tupu czujnik połączony z kostką A(A7,A8A,26) wartości te co opisałem wcześniej x18xe(bez1) sterownik z kostką starego typu wartosci 1-2 oporność 10,7-14,7 1-3oporność 11,2-15.2 połączenia z komputerem 13,31,32 13(31) 0,5v/2ms wyjscie 31(32)1v/5ms wejscie 32(31)1v/5ms wejscie 31(13)0.5/2ms wyjscie
Być może uszkodzony sterownik.
Ale weź ty powiedz co ty w zasadzie chcesz ?
Mam pytanko dostałem do roboty omege, miała silnik 2.0 X20XEV Simtec 56.1, auto dostało silnik z Vectry B 1.8 ecotec, chyba to X18XE sterownik Simtec 56.5, ale tego na stoprocent nie wiem, wnioskuje po wyglądzie silnika. Auto dostało goły silnik, wszystkie czujniki sterownik silnika i osprzęt silnika są oryginalne od 2.0. Mam pytanie czy to wogóle możliwe...
uszkodzony sterownik silnika.
Odp na pyt.1: Podłączenie sondy w stag4 jest jako podgląd na poprawną prace układu. Sterownik nie wykonuje żadnych korekcji na jej podstawie. Odp na pyt.2 Już sobie odpowiedziałeś sam. Pozdrawiam.
Ja bym jeszcze jednoznacznie krzyżyka na sterowniku nie postawił. Spróbuj podstawić sprawdzony dobry czujnik. Ten czujnik to hallotron. Jeżeli będziesz zmieniał jednak sterownik to masz następujące opcje do wyboru: - wymian kompletu, sterownik, immo, transpondery (lub dopisanie tych transponderó co masz, ale będziesz potrzebował PINa z tego immo - dawcy)...
Opisany przez Ciebie przypadek może sugerować uszkodzony immobiliser Sprawdź rezerwowym kluczykiemczy nie odpali
Sprawdziłem numery na sterowniku 90560476 i wg opisu jest to sterownik z x18xe czyli 115 km a na bloku silnika widzę numer z18xe wg katalogu 125 km nie kumam tego , możliwe ze był przełożony sterownik ? Jutro jeszcze podzwonie do firm co naprawiają ale chciałbym też waszej rady
Witam mam na warsztacie vectre z silnikiem 1,8i 16V X18XE 1996r. sterownik Siemens Simtec 56.5 . podłączyłem tester i wyskoczył błąd P0100 czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- usterka sygnał zbyt niski Jest jeszcze jedna usterka dotycząca poduchy sterownik Siemens SAB6m kod usterki 37 obwód napinacza pasa pasażera-przerwa .gdzie...
Samochód jak w temacie VectraB 1.8 silnik X18XE '97 (sterownik silnika Simtec 56.5). Więc tak, kilka dni temu zaczęło mi szarpać silnikiem na benzynie (jeżdżę głównie na LPG). Tak jak domyśliłem się, winny wtryskiwacz, po podpięciu kompa pokazało: - P0202 / Za wysokie napięcie wtryskiwacza 2 Miałem też ostatnio problem z cieknącymi wężami spryskiwaczy,...
mam jakieś dane z odczytu i tam TPS 0%-0,6v obciążenie 9% a ile kroków ustawia go sterownik
silnik jest X18XE
w/g mojego schematu wyprowadzenie 2 immo to lampka check, na pin 6 wchodzą impulsy prędkości (z ABSu czy też z zegarów) a z pinu 7 immo idzie do sterownikia silnika. Połączenia z centralnym brak.. Chyba że to ine immo, takie stare co odcinało pompę ? Aha, oczywiście wiesz że moduł immo jest przypisany do danego sterownika silnika i wraz z transponderami...
jaki rocznik ? wiec masz sygnał na 1 pinie masa +12 , sygnał ze sterownika
No to na pewno X18XE i Simtec 56.5. Bo wszystkie inne miały sterownik na silniku.
Zanabycie wiązki, a przynajmniej złącza komputera jest warunkiem podstawowym przeróbki. Sterownik z X18XE tego nie ogarnie. Dorobienie wiązki możliwe, choć raczej mało opłacalne. oraz czy da się przerobić ten silnik na zapłon elektroniczny?? Co autor ma na myśli, przecież C20XE nie miał przerywacza. Co z immo? Przemyślałeś koszty i celowość swapa?
no to raczej masz problem z immo. Sprawdz drugim kluczykiem czy bedzie to samo. Sprawdz antene i czy dochodzi do sterownika sygnał z immo. Sprawdz tez bledy w blokadzie rozruchu. Jesli tu bedzie ok, jest cos z ecu, zprogramowac na nowo, ew ecu moze byc uszkodzone.
Jest to sam ABS czy ABS+TC ja na poczatek sprawdziłbym wtyczkę na sterowniku ABS
Więc przejdź się na pierwsze lepsze złomowisko, wyciągnij z auta ze zbliżonego rocznika pętlę z transponderem, kolega fejsem zrobi synchro i będziesz wiedział, czy to wina immo czy sterownika.
Sprawdz wiązkę miedzy dis-em a sterownikiem jak jest ok to sterownik do naprawy .Podaj kod silnika X18xe X18Xe1
przem27 a możliwe jest że masę gdzieś w wiązce silnika upaliło lub zasilanie do sterownika...? Dodano po 6 może wiesz gdzie mogę ściągnąć schemat pinów do sterownika dla silnika X18XE 1.8 16V benzyna
X18XE jedna, Z18XE dwie
Tylko z puszki. Co za dziwak, TP klucza siedzi w puszcze i już, co ma sterownik silnika do tego?
X18XE czy XE1 ?...numer w dowodzie ma 1 ale w OPLU tweirdza ze bez...jak to rozstrzygnąć? PS Przepustnica wymieniona na nową (wymieniam co roku na gwarancji OPLA ja tylko pływają obroty), tym razem winą obarczają jednak sterownik.
Oj. Masy sterownika jeszcze posprawdzaj i napięcia na czujnikach, linie 5V.
Zamontowałem innego Simteca (z X18XE) i po zaadaptowaniu się na razie działa. Więc wszystko wskazuje na sterownik. O dziwo w starym sterowniku nie ma korozji ani na złączu ani na płytce.
Wartości adaptacyjne zapisywane są w pamięci nieulotnej w tym sterowniku ( nawet błedy się nie kasują pod wpływem zdjęcia klemy).
Jeżeli ta pomoc ma być z Bożej łaski to z góry dziękuje! ale podaję X18XE 56.5 97r.
Hm, 1.8 benzyna w astrze G to mogą być następujące silniki: X18XE, X18XE1 i Z18XE. Montowane były kolejno w różnych latach, ale nie pamiętam który kiedy. Z18XE ma tzw. "elektroniczną przepustnice", czyli nie ma linki gazu. Przy pedale jest czujnik położenia a przepustnica ma stosowny silniczek. Tutaj tempomat jest elementem składowym sterownika silnika....
Podepnij się blisko przekaźnika, tam gdzie największy przekrój przewodu. czy ja juz za duzo wypilem ? Raczej tak, plus na grzałkę nie idzie z ECU, tylko sterownik z tego samego przekaźnika jest zasilany.
Doprowadzić oprogramowanie sterownika silnika do stanu fabrycznego W jaki sposób?
Przecież wszystko Tobie opisałem. Ciężko sprawdzić, który przewód na który pin sterownika trafia? Raptem dwa przewody, przy okazji eliminujesz uszkodzenie wiązki.
Pin 63, przewodem czarno-białym, przez czujnik ciśnienia klimatyzacji, do klimatronika na pin 5. Pin 49, przewodem brązowo-fioletowym, do klimatronika na pin 3. Tym przewodem jest podawana masa do włączenia przekaźnika sprzęgła sprężarki. Pin 25, przewodem czarno-niebieskim, przez czujnik ciśnienia klimatyzacji, przewodem czarnym, do zasilania przekaźników...
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
Sterownik gazowni nie zgubił ustawień przypadkiem? Może nie takiej sondy teraz oczekuje. To sonda tytanowa jest.
uszkodzony czujnik położenia wałka.jego objawem jest własnie wkręcanie sie tylko do 4500obr/min czy po wymianie to sie zmieniło.sprawdz przejscie miedzy czujnikiem temperatury a sterownikiem ECU.sprawdz diagnoskopem jaka temperature widzi sterownik w wartosciach rzeczywistych.i porównaj z pomiarem temperatury cieczy zwykłm multimetrem złe .sprawdz przejscie...
pewnie program się wysypał, proponował bym przeprogramować ECU, a może sterownik gość sobie założył jakąś używkę z auta z klimą. Albo rzeczywiscie załóż opornik i już, tylko że zaraz może krzyczeć o coś innego :)
W 1.6 miałem podobne objawy jak elektryczny EGR nie domknął się. Znowu w X20XEV(któremu bliżej do twojego silnika) spotkałem się z uszkodzonym wyjściem(prawdopodobnie zimne luty, nie kończyłem tego więc nie jestem wstanie powiedzieć) kluczującym cewkę. Wystarczyło puknąć w sterownik i zaczynał działać na chwilę.
Jeśli uda Ci się wkręcić silnik powyżej 4500obr/min to nie czujnik wałka rozrządu, jesli przy 4500 następuje odcięcie wtrysku, to on. Zanim wymienisz czujnik wału korbowego sprawdź rezystancję przewodów od wtyczki czujnika do sterownika. Miałem przypadek, gdzie jeden przewód czujnika pod izolatorem połączony był na tzw styk czyli dwie końcówki plecionki...
Czyli będzie sterownik? Czyli trzeba to sprawdzić, skontrolować, zdiagnozować, nie da się odpowiedzieć wprost, skoro nic nie wiesz, podajesz tylko objawy...
witajcie autko już po przekładce tylko mam problem bo nie działają mi żadne światła oprócz wstecznych nie mogę połączyć się ze sterownikiem ABS opel tech wywala mi przełączenie na pin 12 i sterownik nie odpowiada, no i licznik nie wyświetla prędkości, macie jakieś pomysły
Pętla otwarta bo sterownik przeszedł w tryb awaryjny. Wówczas sonda nie jest uwzględniana przez sterownik. Odpal silnik ponownie i wówczas sterownik będzie próbował przejść w tryb zamknięty. Wartość przepływomierza 10,4 kg/h powietrza dla wolnych obr i nagrzanego silnika jest prawie wzorcowa. Wzorcowa jest 11 kg.
Miałem ostatnio Zafirę z tym silnikiem i identycznymi objawami, tylko w sterowniku silnika widać było temperature -50 stopni i był też błąd od czujnika temperatury. Ale nie zawsze. Wiązka czujnik oczywiście dobre. No i że względu na drogie używane sterowniki, auto jeździ tak dalej.
Jak wygląda ustawienie rozrządu? Możesz odłączyć przepływomierz, prawdopodobnie komputer w tedy dobierze sobie ustawienia optymalne ustawienia awaryjne. Lecz przepławka po przełączeniu na gaz nie jest brana pod uwagę przez sterownik. Gaz regulowany elektronicznie czy masz akurator na śrubkę? Do sprawdzenia : - Przewody WN - Świece - Rozrząd
To silnik X18XE jak rozumiem. Czy jest gaz ? Tak czy owak (jak już było napisane) trzeba odczytać błędy zapisane w sterowniku. Mozna to zrobić kawałkiem drutu odczytując miganie lampki. Procedura opisana np tu: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Taaaa! W simtecu! Echhh fachowcy. Ecotec (X18XE,X20XEV) ma układ bezrozdzielaczowy. Poza tym spece co wam da odpinanie aku w dohc jak tam sterownik dane adaptacyjne zapisuje w pamięci flash,reset tylko techem.
Witam. W zał. schemat okablowania sterownika silnika i "pinologia" gniazd dla silnika x18xe1 w Opel Zafira.
Po odpięciu czujnika wałka silnik nie pracuje tak samo, kręci do 4500 obr/min, gorzej odpala. Jeżeli rozrząd jest w dobrej kondycji to raczej czujnik uszkodzony(zalecam tylko oryginał), aczkolwiek zdarzyło mnie się nawet sterownik wymieniać( w 2 osobnych przypadkach) z tego powodu. Oczywiste jest że chociaż wzrokowo wypadałoby instalację i wtyczkę sprawdzić....
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Witaj. Zobacz na tej stronie: http://www.resmoto.com/opel/download/sch... Jest tam opis sterownika Simtec do silnika x18xe1.
Czy ktoś posiada opisy kostek sterownika ABS do polifta i przedlifta ? Czy złącze X2 w polifcie różni się od tego przedliftowego ? Bo komputer wcale nie widzi sterownika ABS. Mam założoną wiązkę pod deską i silnikową od przedlifta X18XE 96r, a wiązkę do ABS i świateł od polifta X18XE1 99r (nie założyłem przedliftowej wiązki ze względu na uszkodzoną...
Masa idzie ze sterownika silnika jak kręci. Wyciągaj pompę, i nie przestrasz się jak będzie roztopiona, normalka jak się jeździ z niskim poziomem paliwa.
Witam.W orginalnych przepływkach GM są dwie blaszki termiczne bardzo delikatne,niewielki strzał w kolektor i po przepływce.Jeśli chodzi o podrupkę są dostępne za 220 zeta, jest czujnik temperatury i jest tesz blaszka tylko trochę mocniejsza.Mam doczynienia z tymi przepływakami i nieda się tego naprawić chociasz byś coś dobtał i tak niebędzie podawał...
Cześć wszystkim, Odgrzebuje temat bo chciałbym poznać wasze opinie. Samochód: Opel Vectra B 98r poj. 1,8 silnik X18XE w samochodzie założony gaz sterownik stag 300 ISA 2 nie wiem co by jeszcze podać samochód posiadam od 3 miesięcy od dwóch miesięcy mam w nim gaz Problem: jeżdżąc bez instalacji zrobiłem jakieś 1500 km i spokój był. Od momentu założenia...
Ja miałem tak samo. Mam zainstalowany komputer AL-700. Po zainstalowaniu miałem problemy z wolnymi obrotami. Okazało się powinien być zainstalowany sterownik AL-700 w wersji "resistive" do takiego rodzaju sond jak są w vectrze B, mój silnik to X18XE. Po wymianie komputera na właściwy wszystko było OK. Ale z niewyjaśnionych powodów (zapewne sonda już...
Tak, jest też w kompie. Kompletny system to sterownik silnika, moduł immo przy stacyjce + transpondery w kluczykach. Wszystko ze sobą odpowiednio zsynchronizowane. Można oczywiście przeprowadzić synchronizację elementów nie będących kompletem z jednego auta, ale trzeba mieć czym oraz do wkodowania transponderów i zdajesię czasem do synchro trzeba PIN...
Czytałeś w ogóle instrukcję? Najlepiej poczytaj najpierw jak się reguluje instalację I generacji. Tu masz to samo, tylko już nie kręcisz zaworem na wężu a robi to sterownik, w takim zakresie na jaki mu pozwolisz zmieniając ustawienia. Co się praktycznie zmieni, gdybym podmienił L i H na podane w pierwszym poście 500 i 1500? Czemu to ma niby służyć?...
Pojechałem dziś na kompa no i wykazał kilka błędów na pierwszym miejscu był p0130 sona lambda poniżej czego nie pamiętam dokładnie czujnik temperatury, czujnik powietrza zasysanego i coś jeszcze .Gość z serwisu twierdził że to sonda bo miała stałe napięcie 4,8V na różnych obrotach więc ją wymienili i dalej to samo. Kazali mi jeździć na benzynie 100...
Po prostu wybredny sterownik Siemens Simtec pracujący w dodatku z sondą szerokopasmową. Sygnał z sondy jest w zakresie 0 - 5V a nie 0 - 1 V jak w większości samochodów z sondą cyrkonową. Ustawienie emulacji te sondy ( o ile w ogóle sterownik obsługuje takowe) to jest trudne zagadnienie. Dodatkowo masz kolektor ssący o znacznej objętości. W przypadku...
witam niedstety trzeba robić to tech2 na PC albo oryginał TECH2 w celu wykasowania błedu u mnie sterownik jest dziwny było robione wcześniej CDIF/2 i narobił problemów że ne szło juz wcale skasować błedów nawet u goscia co ma oryginał TECH2 (kosztowało mnie 50zł) nie mogł dać rady jedynie reset crash (co kosztowało mnie 100zł) dał rady to zrobić......
Witam Zaprowadziłem Vectre B 1.8 97r do mechanika na zrobienie zawieszenia a że świecił sie od paru miesięcy check, ich elektryk podjął się i tego. Błędy 0130- regulacja poza zakresem. Nieprawidłowy sygnał z sondy. 0340- nieprawidłowy sygnał z czujnika wała rozrządu. Wymienili czujnik na sprawny używany (oni kupili za 180zl !) i miał być ok. Po 1 km....
Dodam że główny błąd to kontrolka check na wolnych obrotach. Poniżej załączam screen z programu AB-Com na wolnych. http://obrazki.elektroda.pl/4287421000_1... Po ruszeniu z miejsca sonda po pewnym czasie zaczyna poprawnie pracować. O2 Sensor loop zmienia się na - closed i widać pracę sondy w zakresie 0-6-4,6V Po zatrzymaniu znów zapala...
[/quote] I to wspiera teorię o tym, że sterownik od gazu chwilowo ze względu na spadki ciśnienia (lub z innych przyczyn) "podbiera" benzynę. To częsty problem wbrew pozorom, dziwne że twoje gazowniki go nie ogaraniają. [quote="zamela"] seqent 24 jest za glupi i nie potrafi przelaczac pojedynczych wtryskow a spadek cisnienia ponizej dopuszczalnego powoduje...
Ja mam pełen przelot w tym aucie, katalizator jest odłączony . Zrobiłem tak, że wrócę do serii w każdej chwili to w wydechu nic nie blokuje. Dodano po 15 Tylko że jak wyłączysz zapłon to sonda wykryje zbyt bogatą mieszankę i zuboży momentalnie. Może by to zrobić tak żeby oszukać sygnał z lambdy, na moment podawać 0,1 V żeby sterownik wzbogacił? Jak...
Czy sterownik silnika ECU wyjęty z samochodu, w którym nie było klimatyzacji i kontroli trakcji, zamontowany następnie w samochodzie, który takie posiada wymaga jakiegoś programowania tych układów ? Czy komp sam rozpozna odpowiednie sygnały ? Pytania dotyczą auta przed liftingiem, X18XE/X20XEV. Jak w ogóle jest z wymiennością tych kompów ?
Dzisiaj próbował zmienić ciśnienie na 1,4 Bara podczas pracy auta i przy zejściu do 1,6bara wyskakuje,że brak gazu,chyba jednak ma być ok 2 barów.Miałem 2,2 przed i po przejściu na gaz,więc ustawiłem 2 bary. wyskoczył mi błąd i pulsująca czerwona kontrolka w VSI. Pulsująca dioda domniemam,że sygnał że jest błąd w pamięci sterownika? Podam zrzuty z programu...
No i bylem u gazownika. Okazalo sie, ze przestawiony byl parametr "Przesuniecie" w zakladce "Kalibracja". Parametr tam zapisany wskoczyl na -0.01 zas gazownik ustawil teraz 1.8 ale tak bez przekonania gdyz nie "bardzo pamietal" :[. Zmniejszyl tez cisnienie gazu w fazie lotnej do ok. 1 bara. Ja nie przestawialem tego parametru i zglosilem reklamacje....
Według schematu zasilanie jest na pinie nr 2. Pozostałe 4 piny to sterowanie masą ze sterownika silnika osobne dla każdego cylindra. Odepnij wtyczkę od cewki i sprawdź czy nasz +12V na drugim pinie po zapłonie.
Witam, niestety dołączam do ekipy ze zrąbanym sterownikiem silnika. Nie działają prawidłowo dla wtryski (3 i 4). Regeneracja w serwie elektroniki samochodowej nie pomogła i sprawa wraca niczym bumerang. Powiedzcie mi proszę, bo szukam używki do podmiany. Czy sterownik musi być dedykowany do 1.8 16v - x18xe1, czy może być jakiegoś ogólnego użytku? nie...
podmienione były już 2 sterowniki Czy którykolwiek z tych sterowników był nowy ? Zainstaluj sterownik w innym samochodzie i przetestuj.
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
Załóż jakiś grubszy materiał izolujący między sterownik a silnik i powinno być ok. W twojej furze chyba za bardzo nie ma gdzie tego przenieść.
Wygląda na to że pod dużym obciążeniem paliwa brakuje. Na początek zmienić filtr paliwa. Potem ewentualnie pomiar ciśnienia paliwa pod obciążeniem - tam jest taki zaworek serwisowy, można podjeść z manometrem.. Jeżeli ciśnienie OK to wtryskiwacze mogą być pozatykane (ale to raczej wątpliwe, były by objawy nie równej pracy - raczej trudno żeby się wszystkie...
posiadam astrę z18xe i czujnik wału jest przy łączeniu bloku ze skrzynią, dokładnie kilka cm nad miską olejowej z prawej strony stojąc przed samochodem, w x18xe1 jest przy kole pasowym, problem w tym że występuje różnica w kącie mocowania prawie 180 stopni, a co za tym idzie sterownik może źle policzyć do punkty kontrolnego (przerwa w zębach) i będzie...
1. zasilanie po kluczyku 2. B1, B2 sterownik 3. B4, B5 sterownik 4. B20, B21 sterownik 5. B17, B18 sterownik
Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke Kupiłeś DELPHI czy chińczyka?
Tak sterownik padł. Można zamknąć.
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Czas włączenia prądu cewki, ile jest? Standard to 2,6 ms. Wygląda mi to na zbyt małą energię doprowadzoną do uzwojeń pierwotnych, pasowało by sprawdzić jak jest ładowany obwód magnetyczny cewki (czas i prąd). Tam jest sterownik Simtec MS 71 i skupił bym się na jednej rzeczy...
To niestety nie jest odpowiedni temat na takie rozmowy. Hola, hola. kolega tupek wmieszał się w mój problem i niejako sieje zamęt. Ja (założyciel tematu) na razie podjąłem decyzje że wyśle sterownik do diagnozy/naprawy w przyszłym tygodniu. Ogólnie moje auto teraz prawie nie nadaje się do jazdy, ciężko odpala, nie trzyma wolnych obrotów, podczas przyśpieszania...
Nie bardzo da się zrozumieć ten wątek. Silnik zmieniony wraz z wiązką ? Sterownik masz X18XE1
Powiedział że dobry, ale mam wątpliwości co do jego pracy bo pompę też rzekomo sprawdzał a wygląda jak nie ruszana 0 śladów żeby ktoś tam zaglądał ale mniejsza, CAN? Co to w zasadzie ten cały CAN bo za nic nie wiem, pytałem na grupie dotyczącej auta i powiedzieli że w tym aucie nie ma CAN.. możesz wyjaśnić co to jest i jak to sprawdzić? Sterowniki wiem...
Możesz kupić zamiennik dobrej jakości np Valeo, ale najpierw daj gdzieś ECU do sprawdzenia bo mi też wywalało błąd na jednym cylindrze wymieniłem świece ale nie było poprawy no to następnym krokiem była cewka no pomogło ale zaraz po wymianie cewki padł mi ECU. Możesz mieć ECU na wykończeniu i będzie ono sypało głupimi błędami, będziesz wymieniał wszystko...
Panowie, jak w temacie - auto po wymianie sterownika Simtec70, ponoć jakiś czas było dobrze, potem się zepsuło. Silnik odpala i pracuje na jałowo jak marzenie, czy zimny czy ciepły, pierwsze rozpędzenie się do prędkości ponad 60km/h -bajka. Ale wystarczy puścić gaz i wcisnąć go znowu i można sobie zęby o kierownicę wybić. W diagnostyce nic ciekawego,...
Walczę z tym błędem kilka dni, okazało się że te sterowniki Simtec 70 to kupa złomu, jadę dzisiaj wymienić sterownik-potwierdziłem to KTS-em,kolega elektronik powiedział mi że to częsta usterka tego sterownika.Dla ciekawsich to steownik błędnie steruje 6 i 7 pinem na przepustnicy nie zamienia polaryzacji albo daje dwa " + "
Dzieki za pomoc, a sprawa przepustnicy to tez sterownik czy na początek podłożyć drugą? Dodam, że styczniki od obrotów działają poprawnie.
To jeszcze zostaw tu informację co ciekawego napisali, szczególnie o zasadzie działania i pobieraniu informacji ze sterownika silnika. Ups, zapomniałem, że to samodzielne urządzenie i podaje to co konstruktor wymyślił a nie to, co powinien widzieć sterownik w danym momencie... Żeby była jasność - skład mieszanki zależy m.in. od obciążenia i obrotów,...
Trochę zgadywane ale może walnięty sterownik silnika ? Można spróbować przyciągnąć do siebie wiązki idące do sterownika, ewentualnie oddalić je od siebie. Może pomóc. Jeśli tak by się stało to znaczy że złącze w sterowniku do robienia Dodano po 1 Oj.... tyle że w tym silniku sterownik to SIEMENS. Z nimi nie jest łatwo :/
To sonda tytanowa (rezystancyjna) 0-5V. W sterowniku gazu "napięciowa odwrócona". Najlepiej w ogóle nie podłączać, bo tylko może to zakłócać jej pracę. Stag 4 nie korzysta w żaden sposób ze wskazań sondy. Chyba że sam chcesz mieć podgląd przy strojeniu, wtedy proponował bym podłączyć ale przewodem ekranowanym a oryginalny uciąć przy samym sterowniku...
Problem rozwiązany. Sterownik silnika był uszkodzony chociaż nie wywalał żadnych błędów, lecz na zimnym silniku strzelał w filtr powietrza i nie dał sobie dodać gazu, gdy się rozgrzał było już prawie dobrze i dało się normalnie podróżować. Zakupiłem sterownik z takimi samymi numerami i na początku też nie chciał zapalić, po wykasowaniu z niego błędów...
Witam Samochód : Opel Astra G 1.8 16V 1999 r. Silniki: X18XE1 Sterownik: Siemens Simtec 70 Sterownik LPG: OMVL Dream XXI N Diagnostyka: TECH2 Mam następujący problem: Tech2 pokazuje tylko ten jeden błąd P0352. Drugi cylinder nie pracuje jak powinien - usterka najczęściej pojawia się na rozgrzanym silniku. Na całkowicie zimnym pracuje prawidłowo - najczęściej...
Parametry tps/przepustnica jak i czujnik pedału do kontroli.Czy sterownik widzi położenie spoczynkowe ?
Tester-Tech Marelli daje odczyt bez podania kodu błędu. -Zawór kolektora ssącego lub Intake manifold valve. Dodano po 29 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika Dodano po 39 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika
x18xe schemat silnik x18xe sonda x18xe
kabel ethernet przerywa czujnik biegu wstecznego czujnik cofać wsteczny
sterowanie klapą gaszącą sterowanie klapą gaszącą
Bateria J0Z-SP23-10108 Li-ion 10,8V do PowerG, Baricus, Mac Allister – parametry, zamienniki, regeneracja Kable matrycy LCD – odpadły przewody w laptopie, monitorze, smartfonie: naprawa, reinstalacja, wymiana