Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
Opornica wentylatora.
Nie ma żadnego modułu, na ramie wentylatora jest obudowa z dwoma przekaźnikami i opornica pierwszego biegu. Wentylator sterowany masą ze ster. silnika i to cały układ
Zanim da komuś opornice do naprawy to należy sprawdzić, czy sterowanie do niej dochodzi. Opornica to nie bezpiecznik termiczny.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Aha faktycznie :) źle przeczytałem, tym łatwiej naprawić będzie opornica z tranzystorami sterowanie wentylatorem nawiewu jest masą, po odpaleniu auta na wentylatorze ma się pojawić plus na opornicy ma być plus i masa i na innych kablach masa z opornicy ma wychodzić na wentylator.
Prosty temat, odpalasz auto sprawdzasz czy do wentylatora dochodzi + bo ma dochodzić po odpaleniu, sprawdzasz czy do opornicy dochodzi masa jeśli jest to sprawdzasz czy masa z opornicy wychodzi bo sterowany wentylator jest masą, jak masa nie wychodzi to albo problem z przełącznikiem albo opornica uszkodzona, ja obstawiam to drugie, dodam jeszcze że...
opornica jest trafiona ale to trzeba jeszcze sprawdzic;-)
uszkodzona opornica wentylatora .opornica do wymiany
Nie wiem jak to jest dokładnie w wersji anglika ale robiłem to niedawno z kierownicą po lewej stronie. Napisze co i jak trzeba zrobić. Należy od strony pasażera zdemontować schowek i będzie widać tunel dmuchawy. Jeśli jest to klimatronic to regulator jest bardziej widoczny.To jest okrągły element z widoczną kostką i jest jakby na skosie tunelu. Natomiast...
Witam, Auto jak w temacie, po przekręceniu kluczyka, (nie trzeba odpalać auta) po około 10 sek, włącza się wentylator chłodnicy i chodzi non stop niezależnie od temperatury silnika, po wyłączeniu auta wentylator też się wyłącza. Auto ma Climatronic, a chłodnica jest z jednym wiatrakiem na bloku, jest jedna opornica i dwa przekaźniki. Po wyjęciu bezpiecznika...
nie można opornica się może spalić
Dzień dobry. Pojazd jak w temacie, klima ręczna, przestał działać nadmuch do wnętrza pojazdu. Przewertowałem kilka schematów i wychodzi, że brak jest zasilania silnika dmuchawy. Na jednym ze schematów napięcie na silnik dmuchawy podaje przekaźnik po przejściu napięcia przez bezpiecznik. Bezpieczniki są dobre więc pozostaje chyba przekaźnik. Schematów...
Tak kolego opornica siedzi. http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtop...
Albo do zrobienia zworki, jak się wie gdzie I spalić auto. Opornica dmuchawy nawiewu do wymiany, ewentualnie razem z kostką, bo może być nadpalona. Kontrola lub wymiana filtra kabinowego wskazana.
Koledzy kupiłem ten rezystor lub to też mówią opornica co jest w wentylatorze dmuchawy czy tak zwany jeż i nic to nie dało dokładnie tak samo się dzieje po pewnym czasie tak się wyłącza dmuchawa sam już nie wiem co może być przyczyną tego wyłączania się czy może być też taka przyczyna że silniczek w dmuchawie żeby się nie spalił po prostu wyłącza dmuchawe
a dzialaja wentylatory duza i mala predkosc?? w tych autach byl problem na przejsciu w wzmocnieniu czolowym przewody poprostu korodowaly i rozpadala sie kostak... naprawa polegala na bezposrednim polaczeniu przewodow... moze tez byc uszkodzony czyjnik cisnienia w ukadzie badz opornica wentylatorow.... zaczlacze ktore korodowalo znajduje sie z lewej...
Ok wyciągnę i posprawdzam. Ale powiedz czy jest możliwość wyciągnięcia samego wentylatora bez rozbierania całego przedniego kokpitu, bo patrząc na dmuchawę od spodu pod schowkiem i przez otwór po schowku widzę tylko część śrub mocujących a reszta jest niedostępna. Proszę też powiedz czy ta opornica o której piszesz jest w środku tego silnika wentylatora?....
Rozmontowałem całość. Wnioski poniżej: - Dmuchawa/silnik podłączony do akumulatora działa - silnik jest sprawny - Pomierzyłem rezystancje - 0.9, 1.5, 2.0 ohm - opornica wygląda raczej ok (pomiar prostym miernikiem) - Po włączeniu dmuchawy napięcie na stykach wynosi ok. 13V (niezależnie od wybranego biegu dmuchawy 1-4), ale jak podłączę silnik to się...
A może się prądowo uszkadza, a nie termicznie?
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
Wymontowałem w Xsarze opornicę. Znajduje się blisko wentylatora. bezpiecznik termiczny jest spalony. Nie mam jeszcze bezpiecznika wlutowałem chwilowo jakiś kabelek. działają wszystkie biegi wentylacji wewnętrznej. Dziwi mnie tylko że spiralki w opornicy grzeją się do czerwoności. Czy tak powinno być? Wygląda to tak, że po włożeniu w kanał wentylacyjny...
Możesz opisać gdzie znajduje się ten rezystor (ta opornica)
Witam, Włożyłem 228 st. i na razie działa. Nadmuch jest okey, wentyluje odpowiednio opornicę.
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
Z przodu obok wiatraka powinieneś mieć opornice dmuchawy, odłącz od niej przewody sterujące, jak wentylator się wyłączy, problem po stronie auta, jak nie to problem w opornicy leży.
Klimatyzacje mam "pół-automatyczną" (jeśli można to tak nazwać). W potencjometrze na samym dole mam napis "Auto" później "0" i później 4 paski odpowiadające sile nawiewu. Aktualnie elektryk odłączył nawiew całkowicie. W tym => http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... wątku występują identyczne objawy jak u mnie, więc sprawdzę najpierw czy...
problem u mnie ustał po wymianie opornicy wentylatora _ czarnej czyli I biegu .
Witam.Posiadam od niedawna citroena w którym nie dziala wentylator,auto jest z klimą.Silnik wentylatora jest z modułem .Do silnika wchodzą 4 kable.Bezpieczniki ,przekaźnik czujnik temperatury są dobre.Przy odłączeniu czujnika temperatury wentylator nie chodzi.Na prrzekazniku zmostkowalem pin 3 i 5 zero reakcji.Szukałem z przodu silnika i koło chlodnicy...
Znajdź opornice silnika pod deską czy nie wypalona wtyczka ?
Więc nie masz tam typowej opornicy, a regulator elektroniczny. Przebiło tranzystory,
oprnica nawiewu spalona, Kolejny który ma problemy z odróżnieniem opornicy od elektronicznego regulatora obrotów.
podejrzewam że czeka cie wymiana czujnika paliwa.albo ktoś wygiął drut od pływaka,najlepiej wyjąć i sprawdzić stan opornicy i ten wspomniany drut z plywakiem
Witam. Jak wymienić filtr kabinowy? Wiem, że jest za schowkiem i wiem, że za opornicą ale gdzie go wyciągnąć? W którym miejscu rozebrać "tunel powietrzny"?
To wygląda na przebity (zwarty) tranzystor regulacji obrotów. Na początek wylutuj go nie ruszając nic więcej i zobacz czy przestał się wentylator kręcić. Kolego a możesz jaśniej? Jaki tranzystor, gdzie on jest? Dwa tranzystory są na układzie regulacji ( na radiatorze) zamontowanej na obudowie wentylatora, czyli ta cała opornica. Czy chodzi o któryś...
Tam powinno być sterowanie PWM masą przez moduł. Na początek weź żarówkę np h7 i sprawdź miedzy czerwonym grubym a czarnym grubym na module czy świeci. Potem napisz i pomyślimy dalej. Moduł- możesz sprecyzować? Sprawdzę to jutro odrazy po pracy, tylko opisz mi ten element. Mam też nadzieję że kolory kabli będą takie jak podajesz bo w kostce stacyjki...
prawdopodobnie ulegl uszkodzeniu bezpiecznik opornicy wentylatora z reguly umiejscowiony jest kolo wentylatora(bezpiecznik trzeba wgrzac)
kilka dni temu przestał działać nawiew w citroen xsara 1.9D, po przekopaniu google ... -sprawdziłem opornice ( http://www.kraczkowa.pl/xsara/ ); - silnik nawiewu działa po podpięciu na krótko do akumulatora ; -do silnika dochodzi napięcie 12V; -włącznik nawiewu jest czterostopniowy i nawiew nie działa na żadnym z nich, ten sam włącznik steruje przepływem...
Dziękuje za odpowiedz.Pytam bo wentylator chlodnicy nie dziala i nie mogę znalesc opornicy ,rezystora z przodu koło chlodnicy i pod zderzakiem go niema.Silnik ma modul i niewiem czy powinien byc rezystor?
Okazało się że napięcie na drugi przekaźnik pojawia się dopiero po włączeniu się pierwszego biegu z przekaźnika po prawej stronie. Przekaźnik drugi (środkowy) jest odpowiedzialny za drugi bieg wentylatora chłodnicy i przechodzi przez szarą opornice. Czy jest ktoś co podpowie co jeszcze można sprawdzić?
Proszę pomóżcie przecież to nie jest normalne. A co zrobiłeś ,poza napisaniem tematu?. -obejrzałeś wentylator, silnik, kostka połączeniowa? -jeżeli w Twoim autku jest rezystor regulacji obr.(opornica), to tam też trza kostkę zobaczyć,itd.itp. nie da się na odległość za pomocą forum, trzeba pobrudzić rączki albo wydać parę (naście) dych u fachowca.
Witam. Naprawiam dmuchawę w Citroenie Xsara 1.9D 2001. Problem jest tego typu że przepatrzyłem już wszysto zarówno w samochodzie ja i tutaj na forum i nie widzę przyczyny niedziałającej dmuchawy. Nie działa na żadnym stopniu regulacji. Nie dochodzi napięcie ani na przełącznik w kokpicie ani na opornicę od dmuchawy. Spalony jest bezpiecznik termiczny...
willyvmm też o tym myślałem ale to nie to. E38 stało 3 tygodnie i zapaliło o pierwszego mimo że to v8. Ładowanie ma wzorcowe. Xsara z 1.9 dieslem na pompie to jest porażka. Ładowanie jest ok a wzbudzanie alternatora jest sterowane z ECU. Jest stałe grzanie świec niezależnie o temperatury co dobija aku mimo, że opala od razu z odłączonymi świecami (i...
Witam Chciałem podzielić się problemem. Otóż w mojej Xsarze (rok 1999 bez klimy) nawiew cały czas grzeje. Regulując pokrętłem m ciepło/zimno w pozycji na maxa grzeje jak należy ale w pozycji min czyli zimno również powietrze jest ciepłe. Jest to bardzo uciążliwe zwłaszcza teraz latem gdzie w czasie upału dmucha na mnie dodatkowo ciepłe powietrze z nawiewu....
Tak jak w temacie, problem klasyczny dla tego citroena , jednak rozwiązanie nie jest takie proste. Otóż u mnie nawiew działa tylko gdy ustawię pokrętło obrotów w położenie maksymalne i uruchomię silnik. Podczas jazdy mogę wyłączyć nawiew cofając nieco pokrętło obrotów, ale wtedy wyłącza się całkowicie. Jako że znam Xsarę w wersji bez klimatyzacji i...
Witam, Koledzy proszę o drobną pomoc :) otóż przestał działać wentylator chłodnicy w aucie Citroen Xsara Picasso 2000, 1,6 8V TU5JP, z climatronicem. (jest jeden wentylator który działał zawsze tylko z 1 prędkością albo nigdy tej drugiej nie zauważyłem) Na początek sprawdziłem bezpieczniki: F27 ok F20 ok Maxi 12 ok Maxi 3 ok Maxi 2 ok Przekaźniki 2...
opornica schemat opornica scenic opornica suwakowe
telewizor blokada pilot budowa falownik jednofazowy pralka automatyczny schemat
hulajnogi elektryczne problemy nivona zawór drenażowy wymiana
Ekspres ciśnieniowy Zelmer nie pompuje wody - diagnoza i rozwiązania Mocowanie brzeszczotu w wyrzynarce adapterowej Celma