Xsara Picasso schemat:
Witam, potrzebuję schematu wyprowadzeń do ECU Sagem S2000-1 Citroen Xsara Picasso z silnikiem 1.8 16V (6FZ). Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
https://youtu.be/R79RTpm3LWk prosze łopatologia
Czujnik temperatury jest w lusterku. Wydaje mi się że jest to prawe lusterko.
Coś nie tak z programatorem.
Na początek jak się zepsuje przystawiaj stetoskop albo ucho do poszczegulnych czujników , ten który nie pstryka to uwalony. Jeżeli wszystkie głuche to usterka gdzie indziej i wtedy jak podał kolega powyżej. ( W nowszych samochodach już ta metoda nie zadziała).
Podaj vin
W aucie masz 3 skrzynki bzp. proponował bym sprawdzić wszystkie bzp. możliwe że któryś się spalił a obwód zamyka sie przez jakieś obciążenie wyłączane w sleepmode. kabina 1skrzynka F1-70A, F9-50A 2skrzynka bzp FA-20A(centralny zamek), FB-25A, FC-30 oraz FD-15A, FE-30A ,FF-15A one odpowiadają za wymienione przez ciebie systemy,trudno mi coś więcej poradzić...
Pewnie żaróweczki padły lub zakopcone, wymiana dziecinnie prosta.
Masz w załączniku schemat i wtyki ECU.
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Witam Zerknij tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=qsL_nj1v... Pozdrawiam Krystian
W skrzynce bezpieczników w kabinie koło kolumny kierownicy. Pozdrawiam.
1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
VF7CHNFUC25811168 XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 6202 : zespół zamka przednich drzwi od strony kierowcy 6207 : zespół zamka przednich drzwi od strony pasażera 6212 : zespół zamka lewych tylnych drzwi 6217 : zespół zamka prawych tylnych drzwi 6220 : zestyk blokady zamków drzwi 6237 : wyłącznik odblokowania zamka bagażnika...
Желтыk... - это простl... кондеl... Емкосm... 22нФ (наноф ... или...
Film odnośnie wymiany. Ale sam zbiorniczek chyba jednak nie zejdzie bez demontażu całej pompy... https://youtu.be/JTQx6ztoxxE?feature=sha...
bezp.nr.17
Tak czy siak pompka paliwa musi byc jesli ma to dzialac
Tym się nie przejmuj, w instrukcjach obsługi pokutują czasem rożne nieaktualne informacje, zwłaszcza jeśli się wiążą z bezpieczeństwem. Bezpiecznik 22 na BSI zasilany jest ze stacyjki, pozycja "+akcesoria" (czarne dwustykowe złącze na BSI styk nr 1).
Czytaj ze zrozumieniem, brak masy w LAMPIE. nie w skrzynce bezpieczników...
Musisz znaleźć kostkę która jest wpięta od tylnej strony.
czy to wersja bez klimatronika???
https://obrazki.elektroda.pl/4179117600_... Skoro masz tapicerkę zdemontowaną, to ze spodu zamka jakimś haczykiem przekręć to czerwone pokrętło, przesmaruj zamek np. WD-40 lub podobnym aerozolem, podczas otwierania dociśnij drzwi np. kolanem, otwieraj i uderzaj dłonią, dociskając drzwi do ramy.
Sprawdź [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Sprawdzając napięcie przytykając miernik do obu końcówek mikrowłącznika pokazuje mi prąd. Jeszcze raz, bo nie zatrybiłem - no więc piszesz, że sprawdzasz sobie spokojnie napięcie a tu, ni z tego nie z owego, pokazuje ci prąd ? Sprawa jest jasna - miernik do wymiany. :)
Na początek sprawdź kable w drzwiach czy nie są popękane bo może zwarcie się robi ( w gumowej przelotce)
Czujnik temp.wewnątrz sprawdź.
Czy masz kontrolkę check engine i czy pompa paliwa wzbiorniku pracuje?
Daje sie wyjac, ale jesli nie masz sprzetu (podnosnik kolumnowy, wspornik silnika) najlepiej zrzucic rame (sama, bez przekladni kierowniczej).
W bsm nie ma żadnych danych które się koduje . Są tylko w BSI
a gdzie moge namierzyc bezpiecznik albo przekaznik do tej pompki ?
Witam, ktoś odczyta kody błędów (048C, 074C, 08A0) w Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 2006 rok?
Na kole zamachowym.
Najpierw sprawdź, czy masz czynnik w układzie
trzeba skęcic kolami mocno w lewo, jak zajrzysz za lewym kołem jest widoczny na skrzyni biegów korek do nalewania - najlepiej miec taką duża strzykawę do nalewania oleju- olek mozna troche podgrzac na kaloryferze bedzie rzadszy i łatwiej bedzie nalewac , spust oleju tez jest widoczny od spodu skrzyni begów
Piszesz o skoku pedału , masz tam hydraulikę , skok uzależniony w dużym stopniu od działania pompki przy pedale i wysprzęglika, zwróć uwagę na szczelność tego układu nie ma być wycieków zauważalnych ,co do tego opisu dzwięku to wydaje mi się że łożysko wyciskowe daje jednak o sobie znać. Co mogę zaproponować w tym momencie lubisz ryzyko i wzrost poziomu...
Opcja trzecia rozebrać przód i silnik razem ze skrzynią do przodu.
Ani tp ani pilota nie sparujesz.
Jeśli dobrze sprawdziłeś żarówkę czy jest sprawna i czy jest dobry kontakt w gnieździe licznika, to możesz mieć przypadek taki jak miałem ja, że przerabiając z żarówek na LED bardzo lichej jakości przez nieuwagę zrobiłem ową diodą LED zwarcie na stykach żarówki w tablicy kontrolek (liczniku), w efekcie uzyskałem dokładnie to co Ty, czyli po włożeniu...
Czujnik wału, jeżeli byłby czujnik wałka to by błędy wywalało, ale prawdopodobnie by odpalał. 2.0 HDI 90 albo 110 KM siedzi, ale bm bardziej obstawiał 90 KM czyli RHY.
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.net/100_1290543...
Jest w na klemie..Weź żarówkę i sprawdź przejście.
Na których pinach sprawdzałeś?
Reset i VPP.
Iso jest ale jak zasilającą kostkę podłączaj przez przelotkę - jest w niej instalacja multiplex i jak podłączenie radia z pełnym ISO grozi problemami.
A rezystor?
Ja rozwinę: Przebieg jest zapisany w dwóch miejscach: liczniku i BSI, po włączeniu zapłonu jest porównywany i niższy jest zapisany wyższym - czyli jeśli masz "swój" przebieg 200 tysięcy km i włożysz licznik z przebiegiem 350 tysięcy, to przy pierwszym uruchomieniu jako aktualny zostanie zapisany 350 tysięcy. Jest to całkiem logiczne z serwisowego punktu...
Najpierw wyjął bym żarówki i sprawdził miernikiem co dzieje się na kostkach w trakcie gdy załączone są mijania, drogowe, bez żarówek, zwyczajne sprawdzenie na jakie piny w kostce podaje i kiedy. Jeśli ustalisz że jest w obu poprawnie czyli mijania osobno, długie osobno i na tych samych pinach to błąd będzie w żarówce np jakieś zwarcie w środku że łączy...
Wszystko sprawdzaj na odłączonych żarówkach. Ta probówka ma niskowatową żarówkę dlatego wprowadza Cię w błąd. Najpierw posprawdzaj masę na lampach później ustal który kabel jest od jakich swiatel.
Drogi są cztery. ożywić stary. wsadzić emulator immo. Zczytać pin z BSI i przy pomocy Diagboxa gokodować zakupione ecu. W zależności od tego co to za Edc 16 xx są sprzęty np Arbitus , które mogą zrobić immo of.
Co mam zrobić aby było dobrze? Wymienić uszkodzony elektrozawór.
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Dla silnika HDI z komputerem Bosch EDC15C2 wtyczka 88 pin (pojedyncza) jest to 63 pin komputera. Tak podaje np. firma Telwis do układu UKP. Dla EDC15C2 w wersji 3 wtyczkowej - już nie podają informacji.
Nic sie nie ustawia zakladasz i ma dzialac :-)
zdecydowanie landirenzo
Z bsi z ecu z aso.
Z mysłowic nie będziesz miał do niego bardzo daleko. www.uniserwis.pl
Najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik wentylatora (temperatury silnika) zwany Bitronem (od nazwy producenta) umieszczony na lewej przedniej podluznicy. Oczywiscie, zakladam, ze skoro twierdzisz, ze przekaznik jest OK, to sprawdziles, ze jest wysterowany i stad wentylator jest zasilany.
musisz zdjąc lub chociaż odchylić zderzak. tx30 tx20 i klucz 10. Powodzenia.
niestety odlaczenie nic nie da bsi jak nie dostanie sygnalu o zamknieciu danego zamka to i tak otworzy. w kostce miedzy slupkiem a drzwiami pin 3 krancowka drzwi pin 11 sygnal o zamknieciu drzwi ( masy) tyl pin5 krancowka pin1 sygnal to z przodu
Mów od razu, że potrzebny ci schemat. Ściąga: 0002 - manetka świateł 0004 - tablica wskaźników 2610/2615 - lampy przednie BH12 - kaseta bezpieczników nad BH28 BH28 - kaseta bezpieczników nad BSI (w kabinie) BM34 - kaseta bezpieczników pod maską BSI - BSI (w nogach kierowcy, pod BH28)
Kostka od stacyjki. Możesz sam zrobić, ja też tak miałem. Kostkę kupiłem na Allegro. Z innych objawów- nie mogłem wyłączyć auta. By zgasło- bieg 3 najazd na krawężnik. Potem odpięcie klem.
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
w tym pliku już nie ma pinu,zrobiona edycja
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Witam. W zał. Ustawienie rozrządu - blokowanie wału korbowego przy kole zamachowym od 2004r. w Citroen Xsara Picasso 1,8 16V (7 stron - opis po polsku).
Na prośbę autora, wątek otwieram ponownie.
I wyjąć listwe, zaślepić kolektor lub glowice po nich i odpalic awaryjnie na gazie i obserwować który leje. Zatykalem chyba wezykiem 8 czy 10mm w ktory wkrecalem srube np m6 i ona rozpychając wężyk uszczelniała na ściankach kolektora czy glowicy.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Cobra. Odłączyć centralę, może być w wersji kompakt zespolona z syreną pod maską. Połączyć przewody odcięcia. Schematy na forum.
Czujnik sprawdź najpierw jest po prawej stronie od przodu jak staniesz i patrz gdzie jest łączona skrzynia z silnikiem.
może ktoś podpowiedzieć które to dokładnie bezpieczniki i przekaźnik od webasta? citroen xsara picasso 2,0 HDi 2004r
Teoretycznie - tak. BSI nie jest, oficjalnie, naprawialne. Ale Polak, ponoc, potrafi...
Jak jest układ wydechowy pospawany, to tniesz i na nowo spawasz. Albo układ wydechowy do wymiany.
Nie mam schematu, ale czy przekaźnikiem pompy nie steruje ECU. Może czujnik wskazuje zbyt wysoką temperaturę i zadziałało jakieś zabezpieczenie. Może spróbować zasilić pompę z zewnątrz i sprawdzić czy wówczas pali.
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
Słuchaj, problemem może byc wypalona stacyjka, zobacz czy masz napięcie na 40amperowym ( pomarańczowy)bezpieczniku w prawym górnym rogu skrzynki. Przeważnie nie ma, robi się takie obejście na przekaźniku.
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Wyczyściłeś w końcu zbiornik, bo robisz wszystko tylko nie naprawiasz PRZYCZYNY powstawania usterki.
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... i tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... do sprawdzenia dodatkowo przełącznik pod kierownicą .
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Coś słabo szukasz https://www.net-import.dk/images/mistral... Druga sprawa to masz przecież na obudowie rozpisane poszczególne przewody.
Zobacz wokolicach filtra powietrza,aku i lewej lampy takie coś z aluminiowym radiatorem
Spróbuj przytrzymać przycisk zamykania zamków w środku auta kilka sekund aż coś piknie, w renówkach tak się aktywowało ten tryb, nie wiem jak w cytrynce.
Skrzynka w komorze silnika zapewne. Duże bezpieczniki na akumulatorze sprawne?
Taniej kosztuje programowanie (ok. pol godziny roboty), nie jakas hipotetyczna wymiana pamieci w pudelku trudnym do rozebrania. Dla mnie BSI zalane woda i skorodowane jest wylacznie do wyniany. Pozdrawiam, Georges
Bezpieczniki masz też pod maską. Możliwe że upaliłeś BSI.
powiem Ci kolego tyle, że nie warto lecieć na okazje cenowe bo to się później może odbić na Twoim zdrowiu psychicznym i silniku, napisałeś tylko o sterowniku a nie o podzespołach które mają być wraz z nimi zamontowane, ale z tego co wiem BRC montują tylko na podzespołach BRC więc to plus dobry gazownik i będzie ok, nie wiem jak jest z LR. Nie daj sobie...
kup byle jaki edc15c2 z psa przerzuć flash 29f400 i eprom pewnie coś koło 95080 i będzie działać. Jak chcesz bez otwierania to odczytaj flash jakimś programatorem np galletto, następnie usuń immo (jest we flashu) a następnie popraw konfigurację lexią.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Aż się zdziwiłem ,że nie zapytałem wcześniej - czy przypadkiem paliwo się nie cofa ?(nieszczelności w układzie paliwowym) .Zawsze trochę paliwa zostaje a później musisz "dokręcić".
Co do pompy paliwa to zdejmij tylną kanapę ,(lub rozłóż siedzisko jeśli masz składaną kanapę). Tam znajduje się otwór przez ,który dostaniesz się do pompy. Jest zaślepiony taką dużą pokrywką. Ograniczenie prędkości wyłącza się prawdopodobnie z wyświetlacza tzn. z menu na wyświetlaczu centralnym. Nie pamiętam dokładnie. Możliwe ,że ustawia się je z sterownia...
Witam, mam pytanie. Jaka długość paska PK do Citroena Xsara Picasso 1.6 8V benzyna 2002 rok, bez klimatyzacji?
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
citroen xsara picasso citroen picasso xsara citroen xsara picasso przekaźniki
aster klimatronik ffdshow obrazu napęd rolet wewnętrznych
Dell E198FPb - zielona dioda, cykanie, brak obrazu Electrolux 117.484 - Zespół Układu Zmiękczania Wody