W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Sterowanie elektroniczne, w silniku.
Zobacz czy dochodzi zasilanie silniprądowe i czy po zwarciu DS tranzystora rusza, i czy jest sterowanie.
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
To pomierz i bedziesz wiedział , który sie spalił.Jeszczce nie zmierzyłeś? Zmierz też , czy masz sterowanie na niechodzących zakresach.
Na tych cienkich masz sterowanie z potencjometru.
U francuzów potencjometr na panelu reguluje generator , a sterowanie elektroniki wykonawczej dmuchawy jest na PWM. Jako servisant RTV masz jakiś generator PWM , sprawdź.
Na radiatorze możliwe że jest prąd w xtrailu też jest, ja kojarze że w xsarze masą jest sterowany wentylator a plus na nim jest stały.
Silnik dmuchawy sprawdziłem, działa. Choć obracał się z dużym oporem, przesmarowałem łożyska i jest ok. Filtr kabinowy jest nowy, ale z pewnością kiedyś auto jeździło z brudnym albo bez filtra bo silnik bardzo brudny. Powiedzcie mi proszę czy sterowanie tam na przełączniku jest za pomocą masy czy przewodu prądowego + ?
W caszie wymieniania tranzystorów coś uwaliłeś, odlutowałeś itp. Daj na sterowanie napięcie 3 do 7 V i zobacz czy chodzi.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem, małe bo małe, ale było. Z uwagi na "bardzo liczne" podpowiedzi dotyczące mojego problemu, podam przyczynę. Nie była to opornica, ani potencjometr regulacji obrotów dmuchawy na panelu. Powodem mojego ustrojstwa była awaria sterownika klimatyzacji, który znajduje się w czarnej skrzynce obok silnika dmuchawy a...
mówisz o panelu sterowania nawiewem, który znajduje się w środkowej konsoli? Dzięki
Dokonałem naprawy jak napisano powyżej, nawiew z regulacją działał jakieś 5 minut. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu wentylator zamilkł. Silnik jest sprawny. Przy podłączeniu samego jeża i sprawdzeniu napięcia na kostce prądowej otrzymuje 9V. Co może być powodem. Edit. Sprawa wyjaśniona, klej odrobinę odpychał jeża od obudowy dmuchawy...
F29 od pompy powietrza do katalizatora. Jak nie działa dmuchawa to nie ma sterowania na sprzęgło sprężarki. Na górna skrzynkę 12 bezp. idzie od przodu z prawej przewód zasilający m.in. wentylator dmuchawy. Daj tam przekaźnik zasilany z BM12 pod stacyjką a sterowany plusem po zapłonie.
Nie grzeb w sterowaniu dopuki nie odnajdziesz zasiania (12V na grubych przewodach wentylatora przy pracujacym silniku).
Witam moim zdaniem wina lezy po stronie oponika ktory zwykle steruje obrotami nawiewow. nalezy go szukac w nagrzewnicy w okolicach silnika nawiewu(4 grube przewody) jak go wyjmiesz to miernikiem sprawdzasz przejscie powinno byc kazdy z kazdym
Witam. Mam Xsarę 1 z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego modułu i go wymontować?? Pozdrawiam
Tam powinno być sterowanie PWM masą przez moduł. Na początek weź żarówkę np h7 i sprawdź miedzy czerwonym grubym a czarnym grubym na module czy świeci. Potem napisz i pomyślimy dalej. Moduł- możesz sprecyzować? Sprawdzę to jutro odrazy po pracy, tylko opisz mi ten element. Mam też nadzieję że kolory kabli będą takie jak podajesz bo w kostce stacyjki...
Wymieniłem zewnętrzny czujnik temperatury oraz zamieniłem panele sterowania,niestety objaw pozostał.Odwiedziłem serwis citroena,podłączono samochód do komputera i niestety nic nie stwierdzono,klima pracuje niby poprawnie.
Witam Mam problem z cytrynką. Może ktoś spotkał sie z taką usterką w tym modelu. Podczas gdy dmuchawa chodziła przewody od stacyjki (wszystkie) grzały się , wytopiło plastik w kostce stacyjki. Założyłem nową, to samo (założe przekaznik myśle że pomoże). Teraz dmuchawa przestała działać , + do dmuchawy dochodzi , masy niema. W obudowie dmuchawy jest...
To jest odpływ wody z komory silnika dmuchawy. W miejscu zaznaczonym na żółto jest trójnik gdzie ta woda łączy się z odpływem skroplin z parownika a następnie, przez gumową rurę wycieka pod samochód. W Xsarze nie ma pneumatycznego sterowania klimatyzacją i nawiewem.
Witam. Typowa usterka w Xsarach ale chyba nie w tym przypadku. Nawiew po odpaleniu silnika włącza się na maxa i brak reakcji na regulatorze nawiewu na centralnym panelu. Dodam że klima półautomat z opcją auto i ręcznym wyborem siły nawiewu. Podmienione 2 sterowniki dmuchawy, (te w obudowie wentylatora tzw. "JEŻE") jeden z allegro jakiś "krzak", drugi...
Do aktu nie ale pod prostownik chodzi i jeszcze jak podpiąłem bezpośrednio pod napięcie z kostki omijając sterowanie, to też chodzi na maxa. Dodano po 11 Prąd stały dochodzi do silnika, tylko brak jest napięcia sterującego. Powinno ono zmieniać wartość w miarę kręcenia potencjometrem, ale tak się nie dzieje. Kupiłem używany sterownik od klimy, zmieniłem,...
Jest problem z w/w regulatorem ponieważ zachowuje się bardzo różnie czasem działa poprawnie , czasem wogóle nie działa. Sprawdziłem przewody pod kątem drożności są OK, sterowanie dochodzi, a przeważnie po nagrzaniu przestaje całkiem pracować. Rozebrałem wszystko no i jest sterownik z radiatorem zalany masą. Więc mam pytanie czy ktoś to już naprawiał...
Witam szanownych kolegów i koleżanki. Problem jak temacie: nie działa dmuchawa nawiewu. Auto trafiło do mnie już po wymianie "opornicy", przed wymianą działała na max obrotach, po wymianie zero odezwu. Co zostało sprawdzone: Panel sterujący sprawny-wychodzi napięcie od 0,5 V do 5 V w zależności od położenia potencjometru na panelu. Zero strat po drodze...
Witam Panowie, proszę tylko o informacje, które elementy muszę w tym układzie wymienić (na jakie?), aby zmienić napięcie wyjściowe na 1,2V. Samochód to Xsara Picasso 2000r, sterowanie klimatronikiem. Oryginalne IPCU ma parametry 14kHz, duty cycle (wypełnienie?) 100%, woltaż 1,2V. Skoro wypełnienie jest 100% to znaczy że częstotliwość w moim aucie nie...
Witam. Już nie chce zaczynać nowego tematu bo mam podobne pytanko ale innej natury. Mam Xsarę z klimatyzacją (półautomat) i zapewne moduł sterowania nadmuchem oparty na dwóch tranzystorach. Moje pytanie do tych co już się bawili i wyjmowali, gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy przy którym jest ten moduł? Jak łatwo i przyjemnie dobrać się do tego...
Pomimo że wątek już stary i pewnie dawno rozwiązany jednak autorzy nie opisali rozwiązania, a to źle bo ktoś może mieć podobny problem -tak jak ja. U mnie były objawy takie jak u Korsarz50 (wentylator pracuje na max., klima nie działa) -powód padnięte tranzystory mocy Motorolla MJ11015 (2 szt. -pracujące równolegle) w module sterowania wentylatora nawiewu...
Witam, udało się rozwiązać problem? Mam ten sam problem , xsara klima automatyczna - najpierw działało na max na wszystkich pozycjach , wymieniłem cały moduł z tranzystorami - nie działa w ogóle , kupiłem drugi moduł dalej nie działa - po wpięciu potencjometru między te dwa cienkie przewody dmuchawa działa i zmieniając opór zmienia prędkość wentylatora...
Witam Panowie potrzebuje schematu elektrycznego wentylatora nadmuchu kabiny tzn. bezpieczni=panel=wentylator. Xsara z klimatyzacją manualną. Uszkodzony był regulator obrótów przy silniku w skutek czego dmuchawa chodziła na maksa cały czas nie zaleznie od ustawień pokretła szybkosci obrotów. Po wymianie regulatota wentylator nie załancza się. napięcia...
Witam Wiem że ten temat był już poruszony na forum. Lecz nie znalazłem 100% odpowiedzi na mój problem. Oto on: Posiadam samochód citroen xsara i mam potężny problem z parowaniem szyb(wszystkich) w samochodzie. Potrafią zaparować nawet przy minimalnej wilgotności zewnętrznej. Samochód nie posiada klimatyzacji. Oto co już zrobiłem i sprawdziłem: Wymieniłem...
problem wygląda następująco:klient przyprowadził do mnie to autko bo mu nie odpala po podłączeniu pod komputer wyszło że nie steruje iglicami wtryskiwaczy czyli wydawało by się że sprawa prosta trzeba naprawić sterownik ... ale tak mnie tkneło i włączyłem kierunki i nie działają to samo dmuchawa ,szyby elektryczne światła mijania i wszystko co powinno...
witam, "procederze"..."handlarzyki gieldowe"..?!nie wiem ale chyba zostalem zle zrozumiany.podczas naprawy dmuchawy w aucie odlaczylem radio i pyta o kod a nie mam pojecia w tym momencie co robic!jestem w irlandii a tutaj auta nie kupuje sie ze stertami papierow jak w polsce!pytanie moje jest gdzie albo jak moge znalezc kod nie majac dokumentow do radia...
Witam. Citroen Xsara 1.9TD 1998r 90KM. Grzanie się silnika i wyłączanie klimatyzacji. Od stycznia jestem "szczęśliwym" posiadaczem Xsary 1.9TD 90KM z 1998r wersja EXCLUSIVE z klimatyzacją i pełną elektryką. Niestety ostatnio samochód zaczął się grzać. Wraz z przyjściem wiosny i wzrostem temperatur wskazówka temp. silnika na desce rozdzielczej osiąga...
Witam, W moim citroenie xsara 1.9 TD (wersja z klimatyzacją automatyczną) występuje sezonowa usterka. A mianowicie - silnik dmuchawy (nagrzewnicy) działa z pełną prędkością. Nie reaguje na pokrętło nastawy. Sytuacja dość dziwna bo rok temu na jesień sytuacja była identyczna - na wiosnę usterka odpuściła. Co może być przyczyną? Czy tranzystory sterujące...
Witam. Posiadam xsarę picasso z climatronikiem. Padły mi tranzystory sterujące dmuchawą i dmuchawa wieje cały czas na 100%. Zrobiłem rozeznanie i zdecydowałem się, że sam zbuduje układ który reguluje prędkością obrotów wentylatora (ze względu na cenę nowego, dość skomplikowaną wymiane (do tego akurat zabierałem się na początku), oraz najważniejsze -...
Z przodu obok wiatraka powinieneś mieć opornice dmuchawy, odłącz od niej przewody sterujące, jak wentylator się wyłączy, problem po stronie auta, jak nie to problem w opornicy leży.
Witam, Koledzy poczytałem, sprawdziłem, jednak proszę o pomoc. Xsara Picasso 1.6 b, 2000r, klimatronic, dmuchawa bosch, silnik miał opory, piszczał, wył itp, spaliło bezpiecznik, wyciągnąłem, wyczyściłem, skręciłem, działa ale tylko jakby na max obrotów. Brak reakcji na jakiekolwiek przyciski sterowania. Doczytałem że najpewniej to wina regulatora "jeża"...
dmuchawy xsara dmuchawy sterowanie sterowanie dmuchawy
zelmer predom regulacja hydroforu berlingo światłami mijania
Jak podłączyć Denon UPA-110 do equalizera? Jak podłączyć sygnalizator dźwiękowy w skuterze elektrycznym?