Dziękuję za zainteresowanie moim tematem, małe bo małe, ale było. Z uwagi na "bardzo liczne" podpowiedzi dotyczące mojego problemu, podam przyczynę. Nie była to opornica, ani potencjometr regulacji obrotów dmuchawy na panelu. Powodem mojego ustrojstwa była awaria sterownika klimatyzacji, który znajduje się w czarnej skrzynce obok silnika dmuchawy a...
U francuzów potencjometr na panelu reguluje generator , a sterowanie elektroniki wykonawczej dmuchawy jest na PWM. Jako servisant RTV masz jakiś generator PWM , sprawdź.
Czyli jak mam zwarcie w obwodzie bezpiecznika F29 w komorze silnika to gdzie powinienem szukać ? W pompie wtrysku powietrza do kolektora wydechowego. Kupię nową kostkę stacyjki, bo sprawdziłem to co mi kolega pisał i nawet na maksymalnym ustawieniu wentylatora wnętrza nie mam napięcia na bezpieczniku 40A od klimy w skrzynce bezpiecznikowej we wnętrzu...
Silnik dmuchawy sprawdziłem, działa. Choć obracał się z dużym oporem, przesmarowałem łożyska i jest ok. Filtr kabinowy jest nowy, ale z pewnością kiedyś auto jeździło z brudnym albo bez filtra bo silnik bardzo brudny. Powiedzcie mi proszę czy sterowanie tam na przełączniku jest za pomocą masy czy przewodu prądowego + ?
Witam Mam problem z cytrynką. Może ktoś spotkał sie z taką usterką w tym modelu. Podczas gdy dmuchawa chodziła przewody od stacyjki (wszystkie) grzały się , wytopiło plastik w kostce stacyjki. Założyłem nową, to samo (założe przekaznik myśle że pomoże). Teraz dmuchawa przestała działać , + do dmuchawy dochodzi , masy niema. W obudowie dmuchawy jest...
Witam szanownych kolegów i koleżanki. Problem jak temacie: nie działa dmuchawa nawiewu. Auto trafiło do mnie już po wymianie "opornicy", przed wymianą działała na max obrotach, po wymianie zero odezwu. Co zostało sprawdzone: Panel sterujący sprawny-wychodzi napięcie od 0,5 V do 5 V w zależności od położenia potencjometru na panelu. Zero strat po drodze...
Sterowanie elektroniczne, w silniku.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Witam. Auto: Citroen Xsara 2003 rok 2.0HDi "Morduję" już się z tym problemem prawie tydzień. Staram się podłączyć nieoryginalne sterowanie centralnym zamkiem na pilota. Centralka z allegro, pomijam firmę. Ma wyjście impulsowe sterowane masą otwórz/zamknij. Przeczytałem już paręnaście postów i głownie, każdy skarży się na sterowanie zamkami, realizowane...
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
Zobacz czy dochodzi zasilanie silniprądowe i czy po zwarciu DS tranzystora rusza, i czy jest sterowanie.
Wskazują te objawy na uszkodzenie tranzystorków i układu sterującego ( wzgl. zabezpieczenia ).
Zanim da komuś opornice do naprawy to należy sprawdzić, czy sterowanie do niej dochodzi. Opornica to nie bezpiecznik termiczny.
Na radiatorze możliwe że jest prąd w xtrailu też jest, ja kojarze że w xsarze masą jest sterowany wentylator a plus na nim jest stały.
Ściąg wtyczke z alternatora i zobacz czy będzie łądowanie, oraz jak zachowują się grzanie tylnej szyby i szyby w drzwiach , czy działają czy tez nie teraz na zapalonym na zgaszonym i na ściągniętej wtyczce. Może tez być wypalona kostka stacyjki lub na samym zasilaniu dmuchawy , podepnij na dmuchawę żarówkę i badaj sygnał sterujący. Ogólenie w godzine...
Witam, W moim citroenie xsara 1.9 TD (wersja z klimatyzacją automatyczną) występuje sezonowa usterka. A mianowicie - silnik dmuchawy (nagrzewnicy) działa z pełną prędkością. Nie reaguje na pokrętło nastawy. Sytuacja dość dziwna bo rok temu na jesień sytuacja była identyczna - na wiosnę usterka odpuściła. Co może być przyczyną? Czy tranzystory sterujące...
W caszie wymieniania tranzystorów coś uwaliłeś, odlutowałeś itp. Daj na sterowanie napięcie 3 do 7 V i zobacz czy chodzi.
Z przodu obok wiatraka powinieneś mieć opornice dmuchawy, odłącz od niej przewody sterujące, jak wentylator się wyłączy, problem po stronie auta, jak nie to problem w opornicy leży.
Tam powinno być sterowanie PWM masą przez moduł. Na początek weź żarówkę np h7 i sprawdź miedzy czerwonym grubym a czarnym grubym na module czy świeci. Potem napisz i pomyślimy dalej. Moduł- możesz sprecyzować? Sprawdzę to jutro odrazy po pracy, tylko opisz mi ten element. Mam też nadzieję że kolory kabli będą takie jak podajesz bo w kostce stacyjki...
Witam moim zdaniem wina lezy po stronie oponika ktory zwykle steruje obrotami nawiewow. nalezy go szukac w nagrzewnicy w okolicach silnika nawiewu(4 grube przewody) jak go wyjmiesz to miernikiem sprawdzasz przejscie powinno byc kazdy z kazdym
Do aktu nie ale pod prostownik chodzi i jeszcze jak podpiąłem bezpośrednio pod napięcie z kostki omijając sterowanie, to też chodzi na maxa. Dodano po 11 Prąd stały dochodzi do silnika, tylko brak jest napięcia sterującego. Powinno ono zmieniać wartość w miarę kręcenia potencjometrem, ale tak się nie dzieje. Kupiłem używany sterownik od klimy, zmieniłem,...
Jest problem z w/w regulatorem ponieważ zachowuje się bardzo różnie czasem działa poprawnie , czasem wogóle nie działa. Sprawdziłem przewody pod kątem drożności są OK, sterowanie dochodzi, a przeważnie po nagrzaniu przestaje całkiem pracować. Rozebrałem wszystko no i jest sterownik z radiatorem zalany masą. Więc mam pytanie czy ktoś to już naprawiał...
Witam Panowie, proszę tylko o informacje, które elementy muszę w tym układzie wymienić (na jakie?), aby zmienić napięcie wyjściowe na 1,2V. Samochód to Xsara Picasso 2000r, sterowanie klimatronikiem. Oryginalne IPCU ma parametry 14kHz, duty cycle (wypełnienie?) 100%, woltaż 1,2V. Skoro wypełnienie jest 100% to znaczy że częstotliwość w moim aucie nie...
Witam. Posiadam xsarę picasso z climatronikiem. Padły mi tranzystory sterujące dmuchawą i dmuchawa wieje cały czas na 100%. Zrobiłem rozeznanie i zdecydowałem się, że sam zbuduje układ który reguluje prędkością obrotów wentylatora (ze względu na cenę nowego, dość skomplikowaną wymiane (do tego akurat zabierałem się na początku), oraz najważniejsze -...
u mnie te przekaźniki mają inne oznaczenia ale funkcje spełniają te same 1038 to u mnie 03.601 a 8048 czarny to 03.501 ale jak sprawdzić czy działają prawidłowo Dodano po 1 sprawdziłem oba przekaźniki działają. Zielony steruje między innymi załączaniem sprężarki klimy i działa właściwie. Czarny też działa ale na wszelki wypadek znalazłem żółty przekaźnik...
Witam Wiem że ten temat był już poruszony na forum. Lecz nie znalazłem 100% odpowiedzi na mój problem. Oto on: Posiadam samochód citroen xsara i mam potężny problem z parowaniem szyb(wszystkich) w samochodzie. Potrafią zaparować nawet przy minimalnej wilgotności zewnętrznej. Samochód nie posiada klimatyzacji. Oto co już zrobiłem i sprawdziłem: Wymieniłem...
problem wygląda następująco:klient przyprowadził do mnie to autko bo mu nie odpala po podłączeniu pod komputer wyszło że nie steruje iglicami wtryskiwaczy czyli wydawało by się że sprawa prosta trzeba naprawić sterownik ... ale tak mnie tkneło i włączyłem kierunki i nie działają to samo dmuchawa ,szyby elektryczne światła mijania i wszystko co powinno...
Witam. Citroen Xsara 1.9TD 1998r 90KM. Grzanie się silnika i wyłączanie klimatyzacji. Od stycznia jestem "szczęśliwym" posiadaczem Xsary 1.9TD 90KM z 1998r wersja EXCLUSIVE z klimatyzacją i pełną elektryką. Niestety ostatnio samochód zaczął się grzać. Wraz z przyjściem wiosny i wzrostem temperatur wskazówka temp. silnika na desce rozdzielczej osiąga...
Witam mam problem z dmuchawą w Xsarze I z klimą półautomatyczną. Na początku po odpaleniu silnika dmuchawa chodziła na maxa i nie dało się wyłączyć. Więc wymieniłem sterownik silnika dmuchawy na nowy (jeden tranzystor zwarty). Teraz dmuchawa wogóle nie chodzi. Napięcie zasilania jest, jak palcem nacisnę ten przekaznik przy dmuchawie to chodzi na maxa....
dmuchawy xsara dmuchawy sterowanie sterowanie dmuchawy
konica podajnik zacina montaż przegub saunier duval działanie
konwerter światłowodowy interfejs lexia
Wzbudzanie prądnicy agregatu Honda, Pramac, Fogo – procedura flashowania, objawy braku napięcia ESP8266 MQTT – przykładowy kod Arduino, TLS, JSON, reconnect, NodeMCU, Wemos D1 Mini